Obleka čuva tvoje telo.
Obleka je koristen rekvizit,
ki varuje, da se pogledi ne odtiskajo
na tvojo kožo in ti ne puščajo
pekočih znamenj ožigalkarjev
na njej in na bančnem računu.
Neugodno je, če ti na koži pustijo garje,
da po tebi gomazijo te male živalce
in ti ne pustijo zaspati.
Kaj je telo, ve le tisti, ki se tujemu
poželjivemu pogledu nagote upira,
ko od žeje tuji pogledi
dežujejo po njem in ga spirajo.
Če drugi potrebuje tvoje telo,
ga sleče in zoži oko na nepomembno
majhno točko nekaj številk,
tedaj se njemu oči razširijo
in te snema s tvoje spirale,
te postavlja ob svoje bergle
in te potiska v steklenico, da bi te spil,
kar te ostane te zlaga na vozove,
ki te odnašajo po kapljah.
Potem ti nadenejo na nago telo
bela krila in ti prižgejo sveče,
medtem pa se njihove oči pasejo po tebi.
Ko se tvoje telo pomika skoz
vonjave kadil, dajo tvoje nepozabno ime
na seznam v trgovini s svetimi predmeti
in kambelj v zvonu odzvanja,
zvočniki pa oznanjajo, da si se do nagega
slekel in njihove oči ugotovijo,
da si plačal državi in cerkvi vse davke.
Medtem ko so te obuvali v črne copate
in je ob tvojo poslednjo ladjo pljusknila
množica ljudi, ki te je slačila celo
življenje, vendar slačenja ni konec,
dokler ti še kože ne slečejo dediči,
pa še potem te slačijo in oblačijo
in napletajo zgodbe o tebi.
Prav neverjetno je kako lahko vstopi
vse izmišljeno v resničnost
in resničnost se kaže kot utopija
in kako te lahko slačijo in oblačijo
še dolgo potem, ko ne morejo več
sleči tvojega telesa do nagega,
ker si jim s svojim odhodom
iztaknil njihove neuničljive oči.
|
Slačenje in oblačenje
Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 18. junij 2006 @ 17:09 CEST
Od tod pravzaprav izvira temeljna šibkost samospoštovanja. Ali bi že sama na sebi nagota zagotavljala sočloveku, da te poseduje in kupčuje s tabo. Ne, takšno nagoto bi lahko poimenovali iskrenost, odprtost, imeti igralne karte in svoje nago telo na mizi in nesebično reci: »Kar je moje, je tudi tvoje. Vzemi si z mojega telesa kar potrebuješ, jaz se ti dajem iz ljubezni." V takem odnosu običajno ni jemanja, je samo dajanje. To bi znala biti resnična ljubezen. Brez preračunavanja koliko bo kdo za kaj dobil. Nagota, brez oblačenja in slačenja telesa drugega bi lahko bila pristna ljubezen, ki nič ne jemlje, temveč samo daje.
Vendar v medčloveških odnosih se običajno ljudje ne odpovedo slačenja in oblačenja brez lastne koristi. Gre za to koliko se je kdo pripravljen pustiti slačiti in oblačiti ter koliko se je pripravljen deliti drugemu in podrediti tistemu, ki ga slači, da se s pomočjo slačenja lahko sam oblači s kupljeno, nepristno ljubeznijo. Pregovor pravi: Če hočeš, da te bo kdo resnično ljubil, si kupi psa (in ne človeka). Za slačenje ponudiš plačilo, ker te zadovolji kupljena in ne pristna ljubezen. Gre za kupčevanje pod mizo s samim seboj.
Takšen primer bi lahko bila mati, ki ima več otrok. Za vsakega izmed njih posamično poskrbi, da ga osvoji z zlaganim in neiskrenim občutkom, da je najbolj ljubljen in da ji drugi otroci ne pomenijo toliko, kot ji pomeni on. Tako od svoje matere prevarani otroci eden z drugim tekmujejo, kdo bo materi izkazal večjo naklonjenost za njeno »ljubezen«. Vendar materina ljubezen do vsakega otroka posebej, je samo njena velika sebičnost, njen ego, ki hoče čimveč zase, od vsakega posebej in vseh skupaj. Gre za primere generacijske medsebojnosti, ki pričakuje izravnavanje Daj – Dam s pomočjo slačenja in oblačenja izključno v svojo materialno korist, ki nima z resnični čustvi nobene zveze. Če slačenje ne poteka po zamisli slačilčevega ega, se tisti, ki ga kdo slači, celo opravičuje, ker mu ni dovolil, da bi mu slekel vso kožo. Običajno je večja žrtev tisti, ki si slačenje kože dovoljuje in si pri tem dela iluzije, da je ljubljen. V takem odnosu se ne ve kdo je žrtev in kdo je plenilec. Trguje pa se zelo preračunljivo in žargon izbranih neiskrenih besed in domiselnost nepristnih dejanj ima tu zelo pomembno vlogo. Takih in podobnih primerov manipulacije s slačenjem in oblačenjem je na mnogih področjih življenja veliko. Kjer ustvarja klimo in temperaturo odnosov iskrenost, pristnost in poštenje takoj opaziš in začutiš, ni ti pa težko opaziti sprenevedanja in ponarejenosti, ki izhaja iz ust in kretenj pretirane prijaznosti, ki ne izhaja iz srca in dobro veš kam pes taco moli. Nekateri vodijo svojo igro zelo diletantsko, da ti gre kar na smeh in jih vljudno spregledaš.