(Fantastična zgodba, ki da misliti)
Zanihal je svet in se skotalil
skoz vrata človeške hiše v prostor,
ki ga je napihal hropenja koš
hrupnih zvokov,
glas spozabljen v človeku,
krik v glasu, znitkan okrog kosti,
zamrznjen v mrežastih daljavah
himen žgoče sle
in podivjanih nog iz kemijskih snovi,
zverižen brezčuten sel iz daljav
z bivališčem v niču molekule.
Razgradnja, ki omogoča uvidenje
trobente s podaljškom v oblaku,
ko se gmota morja nabije na obale
in vzporednost valov naprej nazaj
z obrazi žvepla in soli,
kjer zorijo delci turkiza
in požirajo vodo cvetnim listom
z udori, dvigi, prelomi in premiki tal,
ki bodo zoreli sadeže čez milijone let
iz pepela izsušenih oceanov
in glave Gergone Meduze
in oživel bo Midas, kralj vrtov in rož,
morda v novi deželi Hiperborejcev,
zavarovani na strani severnega vetra
s plodovi mladosti in vrtinčastim morjem.
Razjedeni od ličink trhlega hrepenenja
v bodicah kaktusa so zdrobljeni zobje
izumrlega mamuta, ki hlastajo
in spodbujajo tek v človeku,
ob njem meketajo jagnjeta,
ki jih slači luna med krvavo meglo.
Kri je razdeljena na liste rože
in zvonovi odpirajo svoje dežnike,
ko pljuskajo razcefrane vezalke
ob obrabljene čevlje in napihnjeno telo ribe
v mimobrežni mimohod odmetanih plastik.
Žuljastih nog slepci vodijo očesna zrkla
za roko spomina in kosti vstajajo
skozi razpoke duše. Ognjenik je bruhnil
črne peruti skoz rdečo priglasitev lave
in čas se pogreza v kremenasta tla.
Angeli sedijo na kupolah zvonikov
potopljenega mesta na glavnih
Heraklitovih stebrih Atlantide,
medtem ko brazgotine
železove rude izstreljujejo
rafale plamenov v hudodelski čas,
ki se pari in s hromečo nemočjo
skušnjave išče človeka.
Svet se je spremenil v sodni dan.
Spravno rokovanje
in človeška rokavica pravice
tisočletnemu deblu napenja žleze
in oživlja mamutovo jajce
z genetskim spominom,
a nihče ne verjame,
da so utripajoče zvezde
začutile vonj po ožgani človeški koži
in so sklenile obleči nerojene otroke
v skafandre, stkane iz sanj,
ki jih je na zemlji uničil
sodni dan, ko se po zakonu narave
dobro z dobrim plačuje,
slabo pa s slabim kaznuje.
Zvezde bodo rešile otroke otrok!
Tsunami je že odnesel človeško ladjo
s posadko milijon kilometrov visoko.
Vode bodo usahnile in spet bomo pristali
na kakšni gori Ararat v vesolju.
To ne bo več legenda!
To bo življenje zanamcev v vsemirju
morda čez petdeset, sto ali tisoč let,
ustvarjeno iz mešanice vodika, amoniaka,
metana in vodne pare v neprodušni posodi
in skoz mešanico plinov bo Stvarnik spuščal
električne iskre, ki bodo opravljale vlogo strele
in v manj kot tednu dni, bo nastala rdečkasta
lepljiva snov iz aminokislin in beljakovin -
nov človek, ki bo zamenjal Frankensteinov DNK.
|
Frankensteinov sodni dan
Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 24. september 2006 @ 11:32 CEST
Svojo pesem želim pokomentirati, ker se vam gotovo zdi nenavadna. Spada v svet fantastike in nosi tudi duhovno sporočilo, ki nas napelje na misli, da začnemo razmišljati o sebi.
Ne bom se spuščala v zapletene polemike glede nastanka našega vesolja in človeka ter znanstvene dokaze o tem. Že samo dejstvo, da bi v sončevo notranjost spravili milijon Zemelj in še bi ostalo prostora, nam pove kako majhni smo. Nešteto krat si tudi sami pričaramo fantastične misli, ki so plod nadgrajevanja naše znanstvene fantastike . V mislih odpotujemo v vesolje ter si Zemljo, Sonce in druge planete ogledamo v perspektivi in v nas se vzbudi kar strahospoštovanje, ko ugotovimo koliko zvezd se nahaja v spiralnem rokavu Rimske ceste, galaksije, ki je tudi sama le drobcem delček vesolja. Tudi s prostim očesom lahko vidimo nekaj svetlobnih madežev, ki so v resnici druge galaksije, kakršna je na primer večja Andromeda, ki je vezana z gravitacijo v jato kakih drugih dvajset galaksij. Nadjat pa je v vesolju nešteto.
Ob tem se vprašamo kaj smo in kaj predstavlja človek, kdo je vse to ustvaril. Kljub ogromnemu znanstvenemu napredku si ne znamo odgovoriti na kakšen način in kdo nas je ustvaril, zakaj živimo in kakšen smisel ima naše življenje. Iznašli smo znanstveno besedo evolucija; za Stvarnika pa prazačetek ali prapočelo. Ko sem pisala pesem »Frankensteinov sodni dan« sem bila v zadregi kako napisati ime tega stvaritelja vesolja in nas ljudi, ker nekateri na Pozitivkah omenjajo, da se Boga ali Stvarnika preveč krat omenja. Hotela sem napisati besedi: "vesoljni laboratorij" pa tudi laboratorij mora nekdo ustvariti in tudi ta nekdo mora imeti nek svoj prazačetek. Zdelo se mi je najbolj enostavno, da sem stvaritelju dala kar ime Stvarnik in spet napisala metaforo, ki jo pogosto uporabljam, ko mi vzletijo misli v območja duha.
Spomnila sem se otroštva, ko so odgovori na ta zapletena vprašanja tiho vstopali v moj intimni svet in kako začudeno sem gledala v nebo polno zvezd in moram reci, da sem odtlej ohranila neko panteistično zvezo s kozmosom, ki me spremlja vse življenje in jo tudi v svojih pesmih pogosto omenjam.
Vse religije dajejo tej skrivnosti, v katero strmimo in jo občudujemo ime Stvarnik ali Bog pa še veliko drugih imen je, s katerimi merimo na prazačetek ali prapočelo stvarstva. Človeštvo se je od nekdaj podajalo na duhovna iskanja. Osebno sem s krščanstvom in njegovimi nauki povezana kulturno in etično. Za tolerantnost do Stvarnika ali prapočela stvarstva zadostuje, če se pride do pogleda, da je ime Stvarnik ali Bog samo drugo ime za to kar nas vključuje v transcenscendenco, da se naše mišljenje potaplja v občutek nekega smisla, ki ga hočemo dati življenju. To potapljanje v globino misli pa ni vezano samo na človeka in njegov razum, vezano je na bit človeka, zakone vesolja po katerih je človek ustvarjen, energijo sveta in univerzuma. Naše duhovno življenje je zelo zanimivo in ga je veliko težje gojiti in se vanj poglabljati, kakor pa zapasti v denarne tokove in potrošništvo, lažje je žrtvovati svojo dušo kot pa svoj ego.
Meni se zdi najpomembnejše v življenju n. pr. za Evropejca ali če hočete tudi vsakega človeka, da ohrani Kristusovo zavest. Po mojem mnenju je ideološko pogojeno hiranje v ateizmu in postavljanje človeka z njegovim razumom kot vrhovnega vladarja stvarstva ter ideološko vztrajanje na mišljenju, da se človek mora odreči duhu identitete totalnosti, ki je zmožna izraziti, videti in razmišljati tudi tako, da se ne odreka celoti. To je pa tista ozkost misli, ki si jo najmanj želim. S tem ni zajamčena odprtost mišljenja tudi o stvareh, ki so onkraj. Želim si debate s takšnimi ljudmi, ki širijo občutek svobode mišljenja in izražanja misli, kjer ni meje med tu in onkraj. Ne želim namreč izgubiti tistega dela duše, ki mi omogoča razmišljanje brez meja. Frankenstein je gotovo vzorec živega človeškega bitja, ki je prisegal izključno samo na intelekt, ki mu je bil vgrajen z DNK v »laboratoriju stvarstva« in se je zadovoljil s svojo miselno držo človeka, ki hrani izključno svoj ego, ki pripelje človeka do sodnega dne. Sedanja človeška stvarnost je najizrazitejši dokaz za to. Ne potrebuje odvečnih komentarjev. Totalnost je zakon narave in ne zakon, ki ga človek s svojo majhnostjo vsiljuje celotnemu stvarstvu. Sprašujem se ali je v slovenski javnosti mlajše generacije za duhovnost še kaj prostora in ali ti mladi ljudje ne ugašajo prehitro, ker ne prisluhnejo pesmi, ki jo poje pevec večnosti, kot se je nekoč izrazil Tagore v svoji pesmi.
LP Tatjana