NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 21-apr
  • Moja elektrarna by ENERTEC pokal Slovenije v akvatlonu 2024

  • sreda 24-apr
  • Zoh Amba »Bhakti«

  • četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Partizanstvo in domobranstvo   
    sobota, 21. maj 2005 @ 06:12 CEST
    Uporabnik: PrimozS

    Na spletnih straneh Duhovne univerze www.cdk.si/du/ se odzivamo na različna vprašanja, ki so naslovljena na nas. Eno izmed njih, ki je zelo aktualno, objavljamo tudi tukaj.

    VPRAŠANJE

    Ob 60. obletnici konca druge svetovne vojne se pojavljajo dileme glede vloge partizanov in domobrancev v njej. Ker to zelo razdvaja Slovenski narod in v tem vidim tudi duhovni nacionalni problem, me zanima, kaj o tem meni Duhovna univerza.

    ODGOVOR:

    Slovenski narod je lahko upravičeno ponosen na partizanski boj in NOB. To je bila epopeja naroda, ki se je golorok uprl takrat najmočnejšemu vojaškemu stroju, ki je mlel vse pred seboj in podjarmil Evropo.

    Partizanski upor je herojstvo, pred katerim se lahko samo priklonimo. Težko si predstavljamo to narodovo samozavest, uporniškega duha in vero v svobodo ter socialno pravični svet. Ljudje so šli v gozdove, slabo oboroženi, slabo oblečeni, tudi bosi, večinoma so živeli pod milim nebom, lačni, premrzli, izpostavljeni vsem težkim vremenskim razmeram, nenehno ogroženi in v nevarnosti. Utrujeni in neprespani, pogosto na pohodih, premikih. In ob vsem tem so grizli v sovražnika, ga napadali, mu prizadejali izgube. To niso bile izurjene, dobro hranjene enote, na toplem v vojašnicah, z vso vojaško podporo in logistiko. In vendar so se ljudje uprli organizirani vojski ter s krvavimi žrtvami zmagali. Izborili so sebi in nam pravico do svoje države, najprej kot republike, nato kot samostojne države.


    Idejni in krvni nasledniki domobrancev hočejo danes rehabilitirati zmote svojih očetov ali dedov, ki so pristali v kolaboraciji. Domobranstvo naj bi bilo obramba doma? Domovino so branili tako, da so prisegli Hitlerju, ki je razkosal Slovenijo, ki je dejal, "naredite mi to deželo spet nemško", ki je takoj začel z razseljevanjem, potujčevanjem, deportacijami v suženjstvo ali v uničevalna taborišča, kmalu pa tudi z izvensodni poboji - streljanjem talcev. To je bilo udinjanje zli sili, ki je imela zapisano v programu zasužnjenje ali uničenje vseh nearijskih ras, tudi slovanskih in odstranitev Židov, Romov, duševno prizadetih, homoseksualnih ... Kaj sta bila nacizem in fašizem ni bilo neznanka že nekaj let pred napadom na staro Jugoslavijo in kaj so bili njuni cilji, pav tako ne. Sodelovanje z nacifašizmom zato večinoma ni bila posledica nevednosti, marveč odločitve.

    Pravijo, da je bil razlog za domobranstvo komunizem in komunistična revolucija. Vendar ne smemo pozabiti, kdo je odprl Pandorino skrinjico totalnega nasilja in kdo se je tem silam pridružil. Kdo je po drugi strani bil sposoben organizirati upor, ko se je tedanja vladajoča politika izkazala kot popolnoma brezglava in povsem nedorasla situaciji? Povojni poboji brez sodnih procesov so nedvomno bili huda napaka povojne oblasti, ni pa prav mešati tega z medvojnimi dogodki z namenom oblatiti partizanstvo in OF ter opravičiti kolaboracijo z zlom, ki je hotelo izbrisati slovenski narod. Nekateri menijo, da so vsi totalitarizmi enaki. Vendar je socialno revolucijo vodila težnja po socialno pravični družbi in nihče ne more zanikati, da se je Slovenija v socializmu, navkljub nekaterim napakam, v tej smeri tudi razvijala. Primerjajte te svetle ideale (pravičnost, enakost, bratstvo, enotnost) in njihovo uresničevanje z mračnjaškimi, rasistično iztrebljevalskimi idejami nacifašizma.

    Zato so povsem nesprejemljive težnje, ki želijo relativizirati in revidirati zgodovino, ter povrniti vpliv idejam in silam, za katere je edino prav, da so bile poražene in da so izgubile svoj moralni ugled pred narodom in svetom. Boriti se proti čistemu zlu, ki ga je predstavljal nacifašizem, je globoko duhovno dejanje, ravno tako je globoko duhovna hrabrost, ki so jo izražali predstavniki OF in NOB, ko so se spopadli z neprimerno močnejšim sovražnikom. Zato je edino prav, da stopimo v bran spominu partizanskega boja, njegovim pridobitvam in idealom, ki jih je gojilo.

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • www.cdk.si/du/
  • Več od avtorja PrimozS
  • Več s področja * Zgodbe iz sebe

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20050516142004357

    Here's what others have to say about 'Partizanstvo in domobranstvo':

    Report: Jiri Welsch to Play in Spain from Milwaukee Bucks
    losing some key members this summer Unicaja Malaga added Czech international guard Jiri Welsch who [read more]
    Tracked on četrtek, 31. avgust 2006 @ 08:57 CEST

    shaved beaver
    asian shemales pissing in the street blondes sucking *censored* [read more]
    Tracked on torek, 5. september 2006 @ 16:45 CEST

    Euro zone jobless numbers stable in July from held steady in
    in euro zone held steady in July compared to June at 7.8% of the workforce, new data shows. [read more]
    Tracked on torek, 5. september 2006 @ 17:46 CEST

    Partizanstvo in domobranstvo | 4 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Partizanstvo in domobranstvo

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sobota, 21. maj 2005 @ 20:50 CEST
    Komentar:

    Objektivne resnice o drugi svetovni vojni še dolgo ne bo, ker so rane ene in druge strani še vedno nezaceljene. Z objavljenim odgovorom PrimozaS ob 60-obletnici konca druge svetovne vojne glede vloge partizanov in domobrancev v njej, ki še vedno razdvajajo slovenski narod, se v velikem delu strinjam, ne morem se pa strinjati v celoti. Kar me danadanes najbolj moti je to, da se ta tema izrablja za politične manipulacije in za razdvajanje naroda in rušenje narodove sloge ter podžiganje strasti in sovraštva. Ob obravnavi te teme, se je treba zavedati, da absolutistične, diktatorske in totalitaristične vladavine slonijo na širokih ljudskih množicah, ki jim vdano, onemoglo, navdušeno ploskajo in jih tako ohranjajo. Pokorna masa ljudstva so vselej samo druga stran diktatorske ali totalitaristične vladavine. Psihologija mas in vstaja mas sta pravzaprav neizčrpljivi v svojih oblikah dogajanja in vzmeteh, ki jih poganjajo. Mase se razlikujejo. Nacionalno socialistična je bila pod vplivom iluzije o veličini in narodnostni dolžnosti, socialistična ali komunistična pa se je hranila z iluzijami o utopiji prihodnosti, ki izvira iz mita preteklosti. Masa je odločilna tudi v vojskovanju. Dovolj je, da eden pritiska na pedal. Hitler in totalitaristični voditelji, ki so se uveljavili, so nedvomno to počeli. Največje strahote sta zapustila za seboj fašizem in nacizem, tudi komunizem ni zaostajal.

    Pomen partizanstva ima svojo svetlo in svojo temno stran. Partizanstvo je zapustilo svoj pečat v osvoboditvi domovine izpod okupatorja in je postalo vrednota in takšni vrednoti se izkazuje največje spoštovanje in časti. Svetla stran partizanstva je patriotizem, odpor proti okupatorju in padle žrtve v boju za osvoboditev domovine. Temna stran je nasilje, poboji, revolucija in prevzem komunistične oblasti pod taktirko totalitarnega režima. Zavedati se moramo, da sta se svetla in temna stran prepletali. Objektivne resnice ni, če ne vidimo in priznamo stvarnost obema. Povojnemu navdušenju nad svobodo je sledila napadalnost na "notranje sovražnike", sledili so povojni poboji brez sodnih procesov, dachauski procesi, Kočevski Roig, Teherje, Goli otok, kraška brezna, itd... Delovali so v afektu, z zamahom posebne čustvene prizadetosti in sovraštva, napadalnosti do drugače mislečih. Niso bili vsi, ki so bili pobiti brez sodnih procesov zločinci in izdajalci. Med njimi je na tisoče in tisoče nedolžnih žrtev. Za poboje in grozodejstva so odgovorni isti ljudje, kot nosijo na prsih odlikovanja in so heroji. Ideal popolne človeške osebnosti, pokočnega in pravičnega človeka, ki ima samo zasluge, je utopija. Razumeti je treba, da je sleherni človek, ki se je znašel v vojni in težkih preizkušnjah ravnal tako, kot je menil, da je najboljše. Malokdo je v svoji duši tako pokvarjen, da bi se zavestno zoprstavil zoper lastni narod, zoper materinščino in hotel sprejeti prostovoljno suženjstvo okupatorja. Bile so rzalične usode in vsaka za sebe je zgodba zase. Tu ni mogoče postavljati enega pravila, ene matrice o "izdajalcih" za vse. Vsak po svoje se je, največkrat glede na položaj v katerem se je znašel, bolj kot v skladu s svojim zavestnim mišljenjem, odločil kot se je in doživel tudi zmote. Meni se mi zdi najhujša brezobrzirnost, da ne zmoremo več do pietete tragičnih človeških usod.


    Tako partizani kot belogardisti pripisujejo zločine eden drugemu. Obe strani se imata za žrtve, ena je žrtev vojne in zmagovalka, druga je žrtev vojne in poraženka. Obe strani očitajo druga drugi krivice, zločine in preganjalstvo. Vsaka stran se doživlja kot mučenica in se poveličuje. Žrtve ljudi, ki ne živijo več, neglede na to na kateri strani so bile, z vso ljubosumno pieteto prištevjo med svoje, ki še živijo in si jih ne dovolijo odtujiti. Mislim, da je dandanašnji problem priznavanje dostojanstva mrtvim kot eksistencialne temeljne vrednote, ki pripada človeku in človeški skupnosti. Čas, ki je sledil po 60 letih pripada pieteti do vseh žrtev, ker vse žrtve so bile del narodovega telesa. Moti me, da ob postavljanju mejnikov časov, se premalo vprašamo kaj vse je bilo vmes.

    Odgovor PrimožaS temelji na 60 let ponavljajoči se "resnici" zmagovalca. Odgovoru bi očitala vznesenost in pomanjkanje objektivnosti in celovitosti.

    Glede vloge domoljubov, ki so šli v partizane in se borili proti okupatorju ter izpostavljali svoja življenja in življenja svojih družin, predani visokim idealom o svobodi in ohranitvi slovenstva, ni dilem, se v celoti strinjam. In prav ti, ki so padli in ki več ne živijo, odločajo o usodi slovenskega naroda danes.

    Moji družini so nacisti požgali dom, moj oče je bil dachauski interniranec, na njem so nacisti vršili medicinske preizkuse.
    Dom mojih tet in stricev je bil do tal zrušen ob bombnih napadih, stric je bil tudi v nacističnem taborišču. Moj oče je bil kot 17-letni dijak že leta 1930 Črni brat. To je bila protifašistična ilegalna organizacija (podobno kot Tigr, o tem piše knjigo dr. Mira Cenčič in bo izšla skupaj s povestjo Franceta Bevka o črnih bratih). Leta 1940 je moj oče zbežal pred fašističnim nasiljem v Maribor (Stara Jugoslavija), po vrnitvi je bil v zaporih v Gorci in Kopru pretepan in mučen, nato je bil leta 1943 deportiran v Dachau in bil medicinski osebek. Po vrnitvi iz Dachaua ga je napadla sabotažna skupina OZNE in bi ga usmrtili (vsi ki so preživeli Dachau so bili izdajalci, zmontirani Dachauski procesi in druge okoliščine), nato se je zdravil nad 6 let v vojaški bolnišnici v Rimu, v domovino se ni nikoli več vrnil. Umrl je za posledicami mučenja po zaporih in taboriščih star komaj 56 let. Bil je žrtev fašizma, nacizma in komunizma.

    Žal, ne morem poveličevati prav nikogar, neglede na kateri strani se je boril, če je sedel za krmilnimi ročicami oblasti in jo na grozovit način zlorabljal. Običajno nosijo največje zasluge za domovino tisti, ki so pod zemljo.

    Moja pesem:

    VIROS PATRIAE AMANTES

    Razmetana opeka na križpotju besed
    v brezredju, ki umu prostor zapira,
    ni vidcev za spravo, ne misli vzlet,
    le jutro za jutrom v vojni umira.

    Brezčasje se v sivi kamen zajeda,
    v košček sveta, kjer plemenitost v uboštvu
    s suhim glasom brezimna v veter jeclja
    z dedinjsko popotnjo, dano v otroštvu.

    Čas se odmika. V pregnanstvo ga žene.
    Z zravnanjem tal noči' usločeno obzorje.
    Sveča bedi. Črna svila plamen odene,
    ki raztočen skapljal je na krvavo mahovje.

    Resnica človeške podobe je biti, živeti,
    pa ji v posesti ciljev življenje ni mar.
    Slepilo ugaša, obred je končan. Oditi!
    Viros patriae amantes! V osarju je mir gospodar.

    Tatjana Malec


    Partizanstvo in domobranstvo

    Prispeval/a: Igor Kononenko dne torek, 24. maj 2005 @ 11:58 CEST
    Načeloma se strinjam odgovorom, le da je pomanjkljiv:

    - med partizani in domobranci je bilo veliko herojstev, požrtvovanja in iskrene želje narediti dobro,

    - prav tako tudi obratno: med partizani in domobranci je bilo veliko licemerstva, političnih spletkarjev, zahrbtnih izdaj itd.

    - nikakor se ne bi upal ocenjavati, da so bili v povprečju partizani boljši ljudje kot domobranci: eni in drugi so se znašli v nenormalni situaciji, ko zdrav razum ne dela vedno najbolje, informacije so prikrojene in pomanjkljive, in temu primerne so odločitve, pogojene s strahom in obupom,
    jezo in maščevalnostjo - nasplh z vsemi slabostmi, ki jih premore ego

    - glede same načelne usmeritve ene ali druge strani, osnovne usmeritve proti ali za nacizem, pa seveda ni nobenega dvoma

    - seveda pa so se (zelo hude) deformacije dogajale tudi v partizanskem vodstvu, kot tudi pozneje v mladi državi; je pač tako, da v fizičnem svetu odigra največje vloge človeški ego, razen v primerih, ko imamo opravka z razsvetljenimi mojstri...

    Sicer pa: ni dejanja na svetu, ki ne bi bilo duhovno, ni človeka na svetu, ki ne bil duhoven, ni dogodka, ki ne bi imel duhoven smisel. Zato je prerekanje o tem, kdo je boljši, kdo ima prav in kdo narobe bolj postranske narave - globji smisel vsega dogajanja je (duhovno) učenje. Tudi vsi poboji
    v 2. svetovni vojni imajo svoj duhovni smisel in namen. Temu bi jaz preprosto rekel usoda, ki se ji povprečen človek ne more upreti.

    Lep dan, Igor K.


    Partizanstvo in domobranstvo

    Prispeval/a: klenda dne sreda, 25. maj 2005 @ 16:32 CEST
    Zelo rad prebiram te strani. Čestitam za vsebino kot za obliko.

    Vem, da ima lahko vsak svoje mnenje, vendar ta razlaga partizanstva in domobranstva pa je takooooooooooooooo poenostavljena, da kar nekako ne sodi v kontekst vseh ostalih prispevkov, ki so po mojem mnenju izjemni.

    Če bi se avtor poslužil znanja oz. vsebin naključno izbranih petih prispevkov na teh straneh, ne bi pisal takooooooooo poenostavljenih in površnih razlag.

    Mogoče več, ko bom imel več časa.

    lp

    klenda


    Partizanstvo in domobranstvo

    Prispeval/a: čarli dne četrtek, 26. maj 2005 @ 13:28 CEST
    "Povojni poboji brez sodnih procesov so nedvomno bili huda napaka povojne oblasti,..."

    Če kdorkoli misli, da je poboj napaka, potem z njim nima smisla diskutirat.

    Za Tatjano pa samo to: pri nas ni bilo belogardistov (bili pa so v Rusiji, ker je tam obstajala bela garda), bili so samo domobranci. In to ve vsak zgodovinar, le da to težko priznajo.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,42 seconds