NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • nedelja 26-maj
  • VegaMarket v Mariboru

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Pekel in nebo   
    petek, 22. april 2005 @ 05:18 CEST
    Uporabnik: Drago

    * Modre misli in zgodbe




    Ko se bomo naučili sprejeti pekel,
    takrat bomo v nebesih.

    Pregovor

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Drago
  • Več s področja * Modre misli in zgodbe

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20050419111838732

    No trackback comments for this entry.
    Pekel in nebo | 6 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Pekel in nebo

    Prispeval/a: stojči dne petek, 22. april 2005 @ 12:24 CEST
    Tvoj
    pekel,
    je samo tvoje
    nepoznavanje nebes.
    Stanje zavesti pekla
    je samo nepoznavanje
    zakona akcije in reakcije,
    je nesposobnost odpuščana,
    nesposobnost
    biti
    v
    tem
    trenutku
    zdaj. :)



    ---
    stojči


    Pekel in nebo

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne petek, 22. april 2005 @ 15:48 CEST
    Pekel in nebesa so v nas. Ne gre se v pekel, ampak smo že v njem. Če ne spoznaš, da si v peklu, tudi nebes ne boš iskal.

    lep dan vsem,
    Miran


    Pekel in nebo

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 22. april 2005 @ 15:53 CEST
    Spoštovani Drago,

    ali smo si sploh na jasnem kaj predstavljajo nebesa in kaj pekel, ti dve skrajnosti. Takšno raziskovanje življenja med temi dvemi skrajnostmi ne more dati jasnega odgovora, ker je še veliko vmes. Niso samo vica, človekovo življenje se zrcali v raznovrstnih nijansah. Nobena paleta barv ni tako raznobarvna, kot je življenje. So odtenki jutranje zarje, opoldanske on popoldanske pripeke, sence, večernega zatona, mraka in noči. Tako nekako bi podali to prispodobo, ki pomeni paleto njans naših razpoloženj, pričakovanj, veselja, radosti in nenazadnje tudi trpljenja, bolečin in razočaranj, ki jih je treba sprejeti kot sestavni del življenja. To je tako, kot če bi obravnavali odnos med lučjo in temo, kaj se je med tem dogajalo. Je bila to morda zarja, mrak? Če govorimo o nebesih in peklu potem imamo v mislih odzivnost in počutje naše duše. Človek je bitje upanja in bitje vrednot. Upanje človeka je popolna odprtost v prihodnost, v nedogled. Nobes nihče resnično ne pričakuje, da se mu bodo odprle, niti sem ne ve kaj so nebesa, nakaj boljšega. Človek upa. Upanje se vedno druži s pogumom. Upanje se nam izkaže kot neka posebna vrsta usmerjenosti v prihodnost. Upanje ima dva spremljevalca pogum in strah. Pogum izpodriva strah, vedno se prepletata. Samo na obeh skrajnih koncih je upanje združeno s pogumom ali s strahom, občutenje sreče ali obupnega razočaranja. Ko upanje nima poguma, prehaja v mlahavost, tesnobo, strah in grozo. Nebesa so težko dosegljiva vrednota, lahko bi rekli, da so občutenje sreče, ki jo je človek dosegel na določeni točki svojega poguma pa še vedno upa še na boljše. Človeške misli nosijo čustva upanja s seboj. Misli, ki jih nosi upanje so umske, racionalne in emocionalne. Najdemo jih v družini mišljenja in umskih sodb. Te misli imajo emocionalno inteligenco in svojo logiko. Človekovo upanje v svoji umski funkciji se nanaša tudi na to, česar človek prej ni nikoli doživel, za kar nima nobene prejšnje izkušnje ali držaljaja. Tako si človek predstavlja tudi nebesa, onstran sedanjosti v prihodnosti. Človek se nikoli ne umiri v dosežkih in užitkih, svoje občutenje sreče želi doseči na kakovostni ravni, vedno bolj, v nedogled. Krilatica tega najglobljenga vzgiba za srečo (nebesa) je upanje. Upanje je vedno strmljenje in hrepenenje sreči naproti. Človek se v visokem loku divga preko in onstran sedanjosti v prihodnost. Zato se človeku zahoče po neminljivi večnosti (nebesih), da bo večno živel. V upanju dosegamo srečo in smisel življenja. Tudi v najtežjih trenutkih življenja, ko je človek bolan ali duševno ali fizično trpi, ga vedno navdaja upanje na ozdravitev, na izboljšanje razmer in psihičnega počutja.

    Človeško življenje nenehno niha med upanjem in obupom. Obup je najmočnejši dokaz, da je človek bitje upanja. Če se njegov obstoj sprevrže v njegovo nasprotje, ne more več živeti. Obupati se pravi zgubiti smisel življenja. Nekateri telesno ali duševno vidno hirajo, razjeda jih črv obupa. Taki imajo zmeraj manjšo verjetnost, da se jim bodo uresničile želje, na katerih visijo z vsemi nitkami. Ljudje, ki obupajo, ne morejo več živeti, sami sebe morijo, proti svoji volji, ob nemoči upanja. Upanje proti upanju je v naročju vsega človeštva, njegovega preživetja in humanega prizadevanja, upanje je vzmet humanizma. Upanje je eksistencialna moč človeka. V upanju je človek na višini vseh prizadevanj. V upanju je človek srečen, je kakor v raju. V upanju je moderni človek še vedno pračlovek, ker doživlja postopne alienacije (odtujitve) od človeka, je oddaljen od človeka in hrepeni po združitvi s s človekom. Obup je povod za samomor, obupani človek drsi skoz vica v pekel in ker svojih muk ne more več vzdržati, ker se je znašel v brezizhodnem položaju, si vzame tudi življenje.

    Človek pa ni samo bitje upanja, temveč je hkrati tudi bitje vrednot. Umsko in emocionalno vrednoti to kar se mu pokaže kot dobrina ali zlo. Človek vrednoti pojave okoli sebe. Človek je simbolično bitje in s simboličnostjo je nastala v človeškem razvoju prava eksplozija napredka. Začenja s podmenami in hipotezami, ki jih preizkuša, raziskuje z mislimi, računi in simboli, filozofijo in matematiko. Tako so nastale tudi vesoljske ladje. Človek operira z nekakšno avtonomijo in samostojno logiko. Simboli postanejo zastopniki in predstavniki stvari. Človek se realizira v svojem delu, v ustvarjalnosti. Človek je bolj nevaren kot žival, če njegov instinkt trči ob svet simbolov, ko zadeva naravna determiniranost v svet svobode. Koflikt med simboličnim svetom moralnih vrednot in družbenih konvenciji in biloškimi instinkti človeka na drugi strani vodi v modernem času človeka do situacije, iz katere izvira tudi psihonevroza. Le-ta ne izvira samo iz instinktov, kot je mislil Freud, temveč iz konfliktov med instinkti in simbolizmi. Ko človek izgubi svoj simbolični svet, ki mu določa vrednote in smisel življenja pride človek do točke, ki ji pravimo življenjska kriza ali pekel. Človek lahko živi v mejni situaciji tudi veliko let in se z vso resnostjo vpraša v kakšnem brezupnem stanju je njegovo življenje, kako naj smiselno izpolni svoj strahotni bivanjski vakuum, ki zja pred njim kot pekel. Človeka vodijo v pekel tudi zgrešene poti, ko išče svojo srečo v zunanjih surogatih, v kopičenju materialnih dobrin in trenutkih užitkov, ki so nadomestek prave notranje osebne sreče. Tak človek ima vse v materialnem smislu, znotraj je izvotljen in nesrečen (v peklu svojega izobilja).

    Spoštovani Drago, upam, da sem vsaj nekoliko osvetlila kaj so za človeka nebesa in kaj pekel. Upam, da se boste na moj komentar kaj odzvali.

    Lep pozdrav
    Tatjana Malec


    Pekel in nebo

    Prispeval/a: jaka dne sobota, 23. april 2005 @ 00:55 CEST

    Spoznanje notranje svetlobe srca,

    ki bi moralo svetiti tudi v najtemnejših

    predelih tega sveta, so nebesa nebes.

    (Sijalo je že pred 2000 leti in baje sije še danes)

    Vedeti za ta sijaj in ga ne poznati,

    je pa pekel pekla.

    (Udarili smo na globjo struno, kot je pa življenje samo)



    Pekel in nebo

    Prispeval/a: stojči dne sobota, 23. april 2005 @ 01:25 CEST
    si pa kar udaril žebljico na glavico :)

    ---
    stojči


    Pekel in nebo

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne sobota, 23. april 2005 @ 11:54 CEST
    V vsakem človeku so nebesa in pekel, večno in zemljsko, svoboda in ujetništvo. Hrepenenje in želja predstavljata silo privlačnosti. Če človek usmeri pozornost samo na zemeljsko, je deležen zemeljskega. Če usmeri pozornost na Duha, je deležen Duhovnega, katerega moč, modrost in ljubezen so mu potem podarjene. Nato te moči v njem delujejo vedno močneje, kolikor bolj se za to odpira.

    Tako se duša postopoma osvoboja iz mreže telesnosti. Njene sposobnosti se razvijejo toliko, kot se osvobaja zahtev telesa, dokler v postopnem procesu končno ne postane orodje duha! Njegovo življenje počasi dobiva jasno in trdno začrtan cilj, osvobodi se strahu pred boleznijo, trpljenjem in smrtjo.

    Ponos, oholost razuma, svojeglavost, sebičnost, premetenost in prizadevanje po vladanju drugim človeka ločijo od enosti z Bogom. Ko se človek osvobodi teh slabih lastnosti, jih zamenjata ponižnost (zavedanje) in prepričanje o globlji povezanosti z vsemi ljudmi.

    Nestrpnost, nasprotovanje in jeza otrdijo človekovo dušo. Ko se tega osvobodi, nastopijo strpnost, spokojnost in, seveda veliko veselje. Pohlep, naglica in zavist so verige, ki človeka vežejo na ta svet prizadevanja za dosego čim boljšega finančnega položaja. Ko se človek reši tega, nastane prostor za mir, spokojnost in harmonijo v življenju. Preneha si prizadevati za površno srečo, uspeh in priznanje drugih ljudi. Tako se človek vrne k sebi!

    Naučiti se mora tudi sprejeti omejitve sveta, ki mu cilja njegovega obstoja ne morejo narediti dostopnega, in jih oceniti v skladu s svojo nalogo. Prav tako spozna, da omejitve zemeljskega življenja vedno povzročajo trpljenje in bolečino ter kažejo nepopolnost današnjega človeka. Imetje in oblast sta v resnici nepomembna. Človek postane za stvarstvo pomemben šele takrat, ko odkrije pot notranje osvoboditve in ji tudi sledi.

    Vrednost za svoje soljudi ima šele, ko se zave smisla in odkrije cilj svojega življenja in tako na podlagi ugotovitve pride do sklepa. Bistvena za to sta zavedanje in spoznanje. Človek mora odkriti še drugo premoženje, ne le svoj ego-jaz, ki nenehno sili v ospredje. To je Višji jaz, sebstvo, ki nima povezave z naravnim človekom in njegovimi interesi.

    Ko človek najde pot pot k sebi, naredi prostor za resničnega notranjega duhovnega človeka "iz drugih dimenzij", ki se mora ponovno roditi v njem. Tako hodi po poti notranjega razvoja, na kateri se v njem lahko razodeva Kristus. Ko končno dojamemo to ogromno dimenzijo naše človeške naloge, se bomo prvič istočasno boleče zavedali lastne nezadostnosti in morda prvič občutili svojo najgloljo bit. To je potem življenje.

    Giordano Bruno to prečudovito opiše v svojem spisu "Izgon zmagovalne zveri", kjer Bruno prikaže človekovo potovanje od zemeljskega obstoja k njegovi pravi določenosti v drugačni obliki. Človeka primerja z labodom, ki čuti v globini svojega bitja zaradi ujetništva bolečino in kesanje.

    "Ta bolečina je želo kesanja. Kesanje je krepost. Človek je podoben labodu. Ne more se dvigniti, ker ga je zavest ponižanja pritrdila na tla. Zato se obrača od zemlje in išče vodo. Voda so solze, ki jih pretaka vest. V tej vodi se poskuša labod očistiti, da bi postal enak neoskrunjenemu, beli deviškosti.

    Labod ali duša se obrne k sebi. Spomni se svoje vzvišene dediščine in se začne, najprej še obotavljajoče, oddaljevati od vsega slabega, Sedaj mu zrastejo nove peruti, dvigne se, sonce ga ogreje in prežema ga ljubezen do Božanskega. Tako postane eteričen in se spremeni v svoje prvotno bistvo. Tudi, ko je vzrok njegovega kesanja zmota, greši:Duša je purpurno rdeča, v njeni sredini raste bodeče želo. Pravim mu svetleča iskra, ki je predrla trda prodnata tla in se dvignila proti soncu, s katerim je notranje sorodna."

    vsem skupaj želim lap dan,
    Miran.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,69 seconds