NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Življenjepis in nauk gaudija vajšnavskega svetnika - 9. del   
    ponedeljek, 5. december 2005 @ 06:30 CET
    Uporabnik: Gokul

    * Duhovna rast

    Šrila Bhakti Dajita Madhava Gosvami Maharadža

    Osmi del



    ODHOD ŠRILA GURUDEVA

    V torek, 27. februarja 1979 (na 26. dan Govinda meseca, 492. leta Čaitanjeve ere, oziroma na dan 14. Phalguna, 1386. leta po bengalskem štetju), ob devetih dopoldne, je Šrila Gurudev sredi petja svetih imen vstopil v večne igre Gospoda Krišne, med njegovo jutranjo lilo z Radho. Duhovne brate in učence je zapustil v oceanu žalosti. Takrat je bil tudi dan odhoda Šrila Džaganath Das Babadži Maharadža in Rasikananda Deva Gosvamija. Šrila Gurudev je bil v svoji sobi v Kalkutskem mathu na Satish Mukherjee Road št. 35. Ob štirih popoldne istega dne so bhakte z njegovim telesom v spremstvu petja svetih imen odšli iz Kalkute v Majapur, kjer so ga po navodilih svetih spisov položili v samadhi. Duhovnik, ki je služboval na njegovem pogrebu, je bil njegova svetost Bhakti Promode Puri Maharadž, 1. marca 1979 pa so v njegovo čast izvedli žalno slovesnost v prostorih Čaitanja Gaudija Matha v Išodjanu, Majapur.



    V torek, 22. marca 1979, je bil spominski zbor v dvorani za sankirtan Kalkutskega matha na Satish Mukherjee Road, ki ga je vodil njegova svetost Parivradžakačarja Tridandi Svami Bhakti Hridoj Bon Maharadž. Častni gost je bil Tušar Kanti Ghoš, založnik Amrita Bazaar Patrike. Zboru je prisostvovalo veliko število Šrila Gurudevovih duhovnih bratov in uglednih Kalkutčanov.

    SEZNAM MATHOV IN INSTITUCIJ, KI JIH JE USTANOVIL ŠRILA GURUDEV

    Spodaj navajamo seznam številnih mathov, šol, knjižnic, brezplačnih klinik in tiskarn – velikih bobnov sodobnega gibanja sankirtana – ki jih je ustanovil naš Gurudev. Seznam je urejen po kronološkem redu.

    1. 1942. Shyamananda Gaudiya Math, Midnapore (W. B). Ta tempelj je Šrila Gurudev ustanovil s pomočjo dveh duhovnih bratov, njegove svetosti Bhakti Vičar Jajavar Maharadža in njegove svetosti Bhakti Kumud Santa Maharadža.
    2. 1948. Sree Gaudiya Math, Tezpur (Assam).
    3. 1953. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Paltan Bazaar, Guwahati, (Assam).
    4. 1955. Sree Chaitanya Gaudiya Math, 86A Rasbihari Avenue, Calcutta-26.
    5. 1956. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Ishodyan, Sri Mayapur, Nadia (W. B.).
    6. 1956. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Sarveshwar Haveli, Vrindaban (U. P.).
    7. 1960. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Goari Bazaar, Krishnagar. Nadia (W. B.).
    8. 1960. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Mathura Road, Vrindaban (U. P)
    9. 1961. Sree Chaitanya Gaudiya Math, 35, Satish Mukherjee Road, Calcutta-26. Novi tempelj je bil odprt leta 1967.
    10. 1961. Sree Gaudiya Sevashram, Madhubana, Mahauli, Mathura (U. P)
    11. 1962. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Urdu Gali, Patherghati, Hyderabad (A. P.).
    12. 1962. Srila Jagadish Pandit's Sripat, Jashra, Nadia (W.B.).
    13. 1967. Sree Vinode Bani Gaudiya Math, 32, Kaliyadaha, Vrindaban (U. P.).
    14. 1969. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Goalpara, (Assam).
    15. 1970. Sree Chaitanya Gaudiya Math, sector 20-B, Chandigarh.
    16. 1972. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Divan Dewdi, Hyderabad (A. P).
    17. 1974. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Grand Road, Puri (Orissa).
    18. 1975. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Gokul Mahaban, Mathura (U. P).
    19. 1976. Sree Chaitanya Gaudiya Math, Sri Jagannatha Mandir, Agartala (Tripura).
    20. 1977. Sree Chaitanya Gaudiya Math, 187, D.L. Road, Dehradun (U. P).

    ŠOLE

    1. (1) 1946. Sree Chaitanya Saraswata Catushpathi, Sree Shyamananda Gaudiya Math, Midnapore.
    2. (2) 1959. Sree Siddhanta Saraswati Prathamik Vidyalaya, Ishodyan, Sri Mayapur (Nadia).
    3. (3) 1959. Sree Gaudiya Sanskrit Vidyapitha, Ishodyan, Sri Mayapur (Nadia).
    4. (4) 1961. Sree Chaitanya Gaudiya Vidyamandir (osnovna in srednja šola), 86A Rasbihari Avenue, Calcutta-26.
    5. (5) 1967. Sree Chaitanya Gaudiya Paschatya Bhasha Sikshalaya (šola zahodnih jezikov), 86A Rasbihari Avenue, Calcutta-26.
    6. (6) 1968. Sree Chaitanya Gaudiya Sanskrit Mahavidyalaya, 86A Rasbihari Avenue, Calcutta-26.
    7. (7) 1972. Sree Chaitanya Gaudiya Sanskrit Vidyalaya, Sector 20-B, Chandigarh.
    8. (8) 1972. Sree Chaitanya Gaudiya Antahpradeshik Bhasha Sikshalaya (šola indijskih jezikov), Sector 20-B, Chandigarh.

    KNJIŽNICE (GRANTHAGARA)

    1. 1970. Sree Chaitanya Gaudiya Math Granthagar (za primerjalni študij religij), 86A Rasbihari Avenue, Calcutta-26.
    2. 1972. Sree Chaitanya Gaudiya Math Granthagar, Sector 20-B, Chandigarh.

    BREZPLAČNE KLINIKE (DATAVYA-CHIKITSALAYA)

    1. 1959. Sree Chaitanya Gaudiya Math Datavya Chikitsalaya, Ishodyan, Sri Mayapur (Nadia).
    2. 1972. Sree Chaitanya Gaudiya Math Datavya Chikitsalaya, Sector 20-B, Chandigarh.
    3. 1978. Sree Chaitanya Gaudiya Math Datavya Chikitsalaya, Grand Road, Puri (Orissa).

    TISKARNA

    1. 1964. Sree Chaitanya Vani Press, 26/1 Prince Ghulam Mohammed Road, Tolleyganj, Calcutta-23. Leta 1966 se je preselila na naslov 34/A, Mahim Haldar Street, Calcutta-26.

    MESEČNIK

    1. 1961. Sree Chaitanya Vani Patrika, 35 Satish Mukherjee Road, Calcutta-26.

    DRUGI TEMPLJI, KI SO PRIŠLI POD UPRAVO ŠRILA GURUDEVE

    1. 1955. Sarbhog Sree Gaudiya Math, P.O. Chakchaka Bazaar, Kamrup (sedaj Barpeta), Assam.
    2. (2) 1955. Sree Gadai Gauranga Math, P.O. Baliati, Dt. Dhaka, Bangladesh.



    DODATEK

    Njegova božanska milost, nadvse spoštovani Šrila Gurudev Šri Šrimad Bhakti Dajita Madhav Gosvami Maharadž (ustanovitelj in predsednik registrirane skupnosti Šri Čaitanja Gaudija Math), je 13. februarja 1965, na vseugodni dan svetega prihoda Šri Nitjanande Prabhuja, iz Kačarja v okraju Hailakandi v severovzhodnem Asamu, kjer je tedaj oznanjal slavo Gospoda, poslal naslednje poučno sporočilo svojemu bratu po bogu Šrimad Džagamohan Das Brahmačariju, takratnemu vodji kalkutskega Šri Čaitanja Gaudija Matha ter uredniku mesečnika v bengalščini Šri Čaitanja Bani, da ga objavi v svoji reviji [Guru Maharadž želi, da njegovo sporočilo ni omejeno le na člane Matha v meniškem redu, temveč naj bi ga prejeli tudi doma živeči bhakte, naročniki na revijo ter vsi, ki se želijo obogatiti v čisti vdanosti]:

    Obstaja veliko kategorij služabnikov (častilcev), tri glavne skupine pa so: (1) tisti, ki služijo z gorečo ljubeznijo, (2) tisti, ki služijo iz občutka dolžnosti ter (3) tisti, ki služijo iz sebičnih posvetnih nagibov.
    Zadnje kategorije ne moremo imeti za čisto vdano služenje, ker tu odnos med služenim in služabnikom ni večen. Če služabnikov posvetni interes ni izpolnjen, preneha služiti, odnos med služabnikom in služenim (Bogom) pa se prekine. To je neke vrste poslovni odnos, pri katerem je služenje le zunanja predstava, namenjena zadovoljitvi posvetnih koristi. In ker posvetni interes ni večen, odnos med služenim in dozdevnim služabnikom ni trajen. Takšno pogojno služenje zagotovo ni služenje, kakršno obstaja v večni, duhovni sferi. Zadnja kategorija služenja so le prizadevanja v domeni karme (odobrenih dejanj v Vedah).
    Prva kategorija služenja je zelo čista in večna. Večna in stanovitna je tudi druga kategorija služenja, ki sicer ni izraz čiste ljubezni, temveč ravnanje iz občutka dolžnosti in po pravilih pobožnega delovanja, ki je odobreno v svetih spisih. Služenje s čisto ljubeznijo ter služenje iz občutka dolžnosti in po predpisih svetih spisov veljata za vdano služenje. Prvo se imenuje raga-bhakti in drugo vidhi-bhakti. Služenje je večno pri obeh vrstah, saj je pri obeh odnos med služenim in služabnikom večen.
    Čisti služabnik je neodvisen, vendar je njegova neodvisnost podrejena izpolnjevanju želja Boga oziroma navdihnjena z ljubeznijo, ki jo čuti do Gospoda. Zato nekateri pravijo, da tudi čisti bhakta ni neodvisen. Toda čeprav je raga-bhakta vezan s čisto vdanostjo v ljubezni do Boga (Najvišjega Gospoda Šri Krišne), je v svojem služenju povsem neodvisen. Čisti bhakta ni nikoli samovoljen v običajnem pomenu te besede. Služabniki so duhovne entitete, zato nikakor niso kot marionete. Svoboda služabnika je večno dejstvo, vendar bhakta te neodvisnosti nikoli ne uporabi zoper služenje Bogu, ki je objekt njegovega služenja. Rasa (čista duhovna radost) izvira iz večnega srečnega odnosa ljubezni med dvema neodvisnima duhovnima entitetama. Ta nadzemeljska blaženost je sad večnega vznesenega sladkega odnosa, ki globoko navdihuje tako služenega kot služabnika. Bhakta, ki vdanost izraža, in Bog, ki vdanost sprejema, doživljata bolečino 'ločenosti' drug od drugega kot nevzdržno. Ločenost je včasih potrebna za povečanje intenzivnosti ljubezni, ki jo poraja sladkost očarujočega odnosa. Taki odnosi vsekakor obstajajo v duhovnih, transcendentalnih igrah. Čisti služabniki dovršeno opravljajo mnogovrstne oblike služenja. Bhakta postopoma napreduje skozi zanosne odnose vedno večje duhovne blaženosti: to so dasja ali odnos gospodarja in služabnika, sakhja ali odnos pristnega prijateljstva, vatsalja ali starševski odnos in kanta ali ljubezenski odnos. Vsem tem načinom čaščenja je skupna velika vnema za služenje. Vdano služenje Bogu je zaznavno, polno zadovoljstva in nikakor ni brezčutno. Zato samouresničeni ačarje pravijo, da je bhakti spoznavnost, zaobjeta v esenci duhovne energije vselej naraščajočega zadovoljstva.
    Status bhakte oziroma položaj pristnega služabnika si želijo celo veliki polbogovi. Samo največji srečnež lahko postane služabnik Najvišjega Gospoda. V vsej brahmandi (vesolju) ni ničesar, kar bi se lahko primerjalo z vzvišenim položajem Gospodovega bhakte. Ljudje brez vedenja o Najvišjem Gospodu – Absolutni Resničnosti, ki je vseobsegajoča, vsevedna in vseblažena – niso zmožni razumeti vzvišenega položaja njegovega bhakte. Zato so le nevredne osebe, ki iz nevednosti in brez znanja o Resnici omalovažujejo Gospodovega bhakto. S tem, ko imajo Božjega služabnika za nižjega človeka, pravzaprav teptajo svojo lastno dobro srečo. Služeni se podredi služabnikom glede na kakovost njihovega služenja.
    Najvišji Gospod, ki je lastnik šesterih atributov obilja – vsega bogastva, moči, slave, lepote, vedenja in odpovedi – je najvišji vzrok ustvarjanja, ohranjanja in uničevanja v neštetih brahmandah. Toda tisti, katerim se podredi sam Najvišji Gospod, vzrok vseh vzrokov, ker so ga premagali s svojo čisto ljubeznijo, so tako veliki, da tega nikakor ni mogoče doumeti. Položaj takih čistih bhakt je najvišji v vsej brahmandi.
    Ko se družimo s pristnim služabnikom, se zbližamo z Najvišjim Gospodom. Če služimo služabniku, dobimo priložnost služiti predmetu njegovega služenja, Najvišjemu Gospodu, ki se nam potem podredi. Zatorej modri ljudje, ki želijo doseči svoj cilj, vedno izvršujejo naročila služabnikov Najvišjega Gospoda. Pristni sadhu se druži z bhakto in postane njegov služabnik. Služabnik bhakte bo nedvomno prejel bhakti in duhovno spoznanje.
    Bhakta Najvišjega Gospoda se domisli številnih načinov služenja za častilce, ki si želijo večne dobrobiti, glede na njihove zmožnosti. Ta priložnost za služenje jih postopoma usposobi, da naposled prejmejo bhagavad-prem oz. čisto ljubezen do Boga. Služenje bhakti oz. častilcu Boga, je najbolj gotov in najboljši način, da dosežemo Boga.


    Slovar >>>

    Začetek >>>

    Audio posnetek Molitev Šrila Bhakti Dajita Madhav Gosvami Maharadža

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Osmi del
  • Slovar >>>
  • Začetek >>>
  • Audio posnetek Molit...
  • Več od avtorja Gokul
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/ZivljenjepisInNaukGaudijaVajsnavskegaS9

    No trackback comments for this entry.
    Življenjepis in nauk gaudija vajšnavskega svetnika - 9. del | 0 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,58 seconds