NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Življenjepis in nauk gaudija vajšnavskega svetnika - 8. del   
    sreda, 30. november 2005 @ 06:15 CET
    Uporabnik: Gokul

    * Duhovna rast

    Šrila Bhakti Dajita Madhava Gosvami Maharadža

    Sedmi del






    REGISTRACIJA ŠRI ČAITANJA GAUDIJA MATHA

    Za pravilno vodenje Šri Čaitanja Gaudija Matha je Šrila Gurudev skupnost uradno registriral v skladu z zahodnobengalskim zakonom št. XXXVI. iz leta 1961, ki govori o registraciji društev. To je bilo storjeno 9. avgusta 1976. Nedolgo zatem je Šrila Gurudev izročil pismo svojemu duhovnemu bratu Pudžjapad Džagamohan Brahmačari Prabhuju, upravniku kalkutskega Matha na Satish Mukherjee Road št. 35, sedeža Šri Čaitanja Gaudija Matha.



    Ko je Šrila Gurudev leta 1979 zapustil ta svet, je bil Bhakti Ballabh Tirtha Maharadž pri Goverdhanu v Mathuri, kamor je šel molit. Po Gurumaharadževem odhodu so Tirtha Maharadža pripeljali iz Goverdhana v Vrindavan Math, iz Vrindavana pa prek New Delhija v Šri Majapur, kjer je potekala vsakoletna Navadvip Dham Parikrama. Po parikrami na Gaur-Purnim tithi je Parampudžjapad Bhakti Pramode Puri Gosvami Maharadž pristopil k Bhakti Ballabh Tirtha Maharadžu z vencem, rekoč, da ga želi ovenčati kot novega predsednika Šri Čaitanja Gaudija Matha. Bhakti Ballabh Tirtha Maharadža je to močno vznemirilo in venca ni sprejel, saj se ni čutil sposobnega, da postane predsednik. Takrat je prišel Pudžjapad Džagamohan Brahmačari Prabhu in vsem prisotnim članom povedal, da mu je Gurumaharadž pred dvema letoma in pol, ko je bil v slabem zdravstvenem stanju, dal pismo in mu naročil, naj ga odpre po njegovi smrti. Ko je Tirtha Maharadž vprašal, kaj piše v njem, mu je Pudžjapad Džagamohan Prabhu odgovoril, da ne ve. Šrila Gurudev mu je izročil pismo v dobri veri, saj je bil Pudžjapad Džagamohan Prabhu zelo dosledna in zanesljiva oseba. Pismo je zdaj odprl pred vsemi in vsi so ga videli. Gurumaharadž je v njem napisal, da je registriral ustanovo na dvanajst članov in da naj Bhakti Ballabh Tirtha Maharadž postane njen predsednik po njegovem odhodu. Parampudžjapad Puri Gosvami Maharadž je sedaj opozoril Tirtha Maharadža, da bi storil žalitev pred Gurumaharadževimi lotosovimi stopali, če ne bi spoštoval njegovega naročila. Naposled se je moral Bhakti Ballabh Tirtha Maharadž vdati in izpolniti ukaz. Vsebina Guru Maharadževega pisma:
    'Članom in sodelavcem Šri Čaitanja Gaudija Matha ter vsem mojim učencem:
    Moje fizično stanje se slabša in ne vem, kje bom, ko bom zapustil telo. Ker bom kmalu odšel, želim povedati svojim učencem, tistim v redu odpovedi in tistim, ki živijo doma, kot tudi svojim ljubečim duhovnim bratom, da sem vse svoje mathe in templje registriral v skladu z zakonom o registraciji društev. Skupnost ima dvanajst poverjenikov. Vsi ti poverjeniki so nezamenljivi, razen če se ne dokaže, da so se resno prekršili zoper načela čiste bhakti, ali da so delovali zoper interese Matha in njegovega oznanjanja. Če kdo od poverjenikov sam odide, je potrebno izbrati nekoga drugega, da ga zamenja v skladu s pravili. Želim, da Tridandi Svami Bhakti Ballabh Tirtha Maharadž postane predsednik in ačarja Šri Čaitanja Gaudija Matha po mojem odhodu. Zadovoljen bom, če boste pod njegovim vodstvom vsi podpirali ustanovo, oznanjali čisto bhakti in živeli po njenih načelih.
    Ponižni prosilec,
    Tridandi Bhikšu Šri Bhakti Dajita Madhava
    12. decembra 1976'

    ŠRILA GURUDEVOVA ZADNJA NAVODILA

    Šrila Gurudev je imel sledeče predavanje 30. decembra 1978 v kalkutskem Šri Čaitanja Gaudija Mathu. Tridandi Svami Bhakti Ballabh Tirtha Maharadž mu je tega dne, bilo je v soboto zjutraj, dejal: 'V Kalkuto je iz Čandigarha prišel Šri Hanuman Prasadži, tvoj pred kratkim inicirani učenec iz zahodne Indije, da bi dobil osebne napotke od tebe. Tu je že nekaj dni, a ker ti je zdravnik prepovedal veliko govoriti, te še ni imel priložnosti slišati. Bilo bi lepo, če bi mu povedal nekaj besed.' Ko je Guru Maharadž to slišal, je poklical vse stanovalce matha v svojo sobo. Naš nadvse spoštovani Šrila Guru Maharadž je nato spregovoril in svoja navodila namenil vsem:

    SVOJO VDANOST POSVEČAJMO LE KRIŠNI

    'Ne počutim se dobro in zdravnik me je opozoril, da ne smem preveč govoriti. Prav mogoče je, da ne bom več dolgo ostal na tem svetu. Želim vam reči, da je za pravilno vdano služenje potrebno, da vedno ostanete neomajni v čaščenju vaše željene oblike Gospoda. Če žena ni zvesta možu in ljubi nekoga drugega, se ne more povsem posvetiti njegovemu služenju. Nezvestoba in vdanost le eni osebi ne gresta skupaj. Zato zvesta in vdana žena nikoli ne dopusti, da bi kdo drug nadomestil njenega moža, pa tudi nikogar drugega ne kritizira. Ne obsoja svaka, tašče, tasta ali kakšnega drugega moževega sorodnika, temveč jim izkazuje primerno spoštovanje. In če vi želite napredovati v vdanem služenju, častite samo Krišno. Ne kritizirajte drugih bogov in boginj, temveč glejte nanje kot na Krišnove služabnike in jim kot takim izkazujte primerno spoštovanje. Pazite le, da jim nikoli ne daste mesta, ki je rezervirano za najvišji predmet vaše vdanosti. To je moje navodilo. Prevzemite odgovornost zanj. Razmislite malo o tem. Vi ste vsi zelo sposobni, vendar še ne razumete naše tradicije.
    V Gaudija sampradaji, v liniji Čaitanje Mahaprabhuja, v verski tradiciji vdanega služenja Krišni, inicirani bhakte častijo le Krišno. Če povzdignete druge bogove na isto raven s Krišno, delate napako. Niso vsi bogovi in boginje enaki, niti ne vse inkarnacije Višnuja. ete camsa-kalah pumsah krsnas tu bhagavan svayam. Ko je Veda Vjasa naštel vse različne inkarnacije Boga, kot so Matsja, Kurma, Rama, Nrišingha in tako naprej, je izjavil, da nobena od teh inkarnacij ni sam Krišna. Nekatere so njegove ekspanzije, nekatere delne manifestacije, toda Krišna je Vsevišnja Božanska Osebnost.
    janr bhagavatta haite anyera bhagavatta
    svayam bhagavan sabder tahatei satta

    Besedo svajam bhagavan lahko uporabimo le za Vsevišnjega Gospoda, iz katerega so izpeljane vse Božje lastnosti (Čaitanja Čaritamrita 1.2.88)
    Nihče ni enak Krišni. Vsi imejte to vedno v mislih in vdano častite le Krišno. Vdanega služenja ne bomo povečali z velikim pompom in vihravostjo. To vsakomur polagam na srce. Mi ne obsojamo drugih bogov in boginj, temveč molimo k njim za blagoslov, da vedno ostanemo osredotočeni na našo najvišjo oboževano osebo, Krišno.

    NAVODILA ZA MATH PO MOJEM ODHODU

    Naš Math sem registriral. Math ni nikogaršnja osebna lastnina, vendar to ne pomeni, da ga bom zapustil v neredu, da bodo zdaj vsi postali glavni. Tedaj bi bilo vse moje življenjsko prizadevanje zaman. Zato sem si zamislil vodstveno shemo za funkcioniranje Matha po mojem odhodu. Ena oseba bo imenovana za ačarjo; on bo predstojnik oziroma predsednik.
    Ko odidem, bo ena oseba zavzela moje mesto. Kdo bo to? Mojemu duhovnemu učitelju ni bila všeč zamisel o volitvah. Voliti ačarjo ni skladno z načeli Hari bhakti. Bog sam bo odločil, kdo je ačarja. Ačarja je oseba, ki je Gospodu najljubša. Kdo bo odločil o tem? Pravilno je, da Gospod sam pove: „Ta oseba je meni najljubša.“ Pravilo duhovnega nasledstva je, da izbor pride od zgoraj. Pravilen postopek je, da se ukaz spusti od zgoraj navzdol. S posvetnega stališča se lahko vsi zberejo in izvolijo vodjo, pravilno pa je, da Gospod sam pokaže, kateri bhakta ima veliko ljubezen do Njega in ga naredi za ačarjo. Ta postopek odobravajo sveti spisi.
    Ko je bil Šrila Prabhupad bolan, je prosil odvetnika gospoda Dž. N. Basuja, naj sestavi statut. Gospod Basu nam je povedal, da to lahko storimo na dva načina: z imenovanjem ali z izvolitvijo. Statut je bil naposled napisan po slednjem načinu, vendar ga Šrila Prabhupad ni maral in ga je zavrgel. Jaz in še dva ali trije drugi smo bili prisotni, ko se je to zgodilo. Ni mogoče z glasovanjem ugotoviti, kdo je sadhu, ačarja ali samouresničena duša. Nekdo bo povedal svoje mnenje, nekdo drug mu bo nasprotoval in debate ne bo nikoli konec.
    Pravilen postopek je torej, da Gospod sam izbere osebo, ki naj bo počaščena s položajem ačarje. Sveti spisi nam narekujejo, da se ravnamo po tem postopku.
    Tega postopka ne upoštevamo samo v Gaudija sampradaji; vidimo ga v vseh vajšnavskih sampradajah, v linijah od Ramanudže, Madhve, Nimbarke in Višnusvamija. Na ta način se ohranja duhovno nasledstvo in tega postopka se moramo držati. Po pogovorih s svojimi starejšimi duhovnimi brati, ki so del Gaudija Math bratstva, sem se odločil, da za svojega naslednika in predsednika v moji odsotnosti postavim Šriman Bhakti Ballabh Tirtha Maharadža.
    Ko bom odšel, to ne pomeni, da se lahko vsak začne obnašati, kakor ga je volja. Vajšnava je po definiciji nekdo, ki sledi Gospodovemu bhakti. Gospodovi blagoslovi sledijo blagoslovom bhakte. Ko dobimo milost bhakte, dobimo tudi milost Gospoda. To je srčika mojih napotkov; prosim vas, da se jih držite. Bolj podrobno sem o tem pisal na drugem mestu.
    Ni prav, če hočete zaradi razprtij koga izključiti iz Matha. Sčasoma bo iz tega nastal kaos. Najprej poskusite pojasniti situacijo in zadevo razčistiti. Če se to ne obnese, potem problematičnega bhakto z nekaj denarja in priporočilnim pismom pošljite v drug math. Ne delujte vihravo, temveč poskušajte sodelovati, tako da poslušate osebo, ki je bila imenovana za voditelja. Ni prav, če se ne zmenite za njegove zapovedi in delate po svoje. Izpolnjujte naročila tempeljskih vodij. Ne pozabite, da je vse, kar vam naročijo, namenjeno Gospodovi službi.'

    TRI OVIRE ZA VDANO SLUŽENJE

    'Še eno stvar vam hočem povedati. Sem smo prišli, da bi vdano služili Krišni.
    Obstajajo tri glavne ovire, na katere moramo biti pozorni.
    Prva je želja po čutnem zadovoljevanju. Prva ovira za vdano služenje je kanaka ali zlato: pohlep po kopičenju denarja. Vaša pozornost, vaša navezanost naj bo učvrščena na Krišnova lotosova stopala. Če se navežete na karkoli drugega, boste padli. Ne mislite, da zato, ker ljudje zunaj tega ne vedo, morate varčevati za hude čase. Redovniki prosijo miloščino, to je njihova dharma. A ves denar, ki ga v enem dnevu zberejo, morajo še istega dne predati mathu.
    Tempeljski upravniki se morajo zavedati, da so dolžni poskrbeti za zdravljenje vsakega tempeljskega bhakte, ki zboli. Če je potrebno, si lahko celo sposodijo denar, vendar morajo poskrbeti za bolnika. Spominjam se časa, ko v mathu ni bilo denarja niti za hrano. Takrat sem si od nekoga sposodil denar, ne da bi to povedal bhaktam, in šel kupit hrano na tržnico. Udharan Prabhu je bil edini, ki je vedel za to. Tudi on si je izposojal denar od nekega družinskega človeka, od Govinda Babuja. Če Govinda Babu ni imel denarja, si ga je sposodil od svoje žene. Pozneje sem ves ta denar vrnil. Koliko ljudi ve za to?
    Prispevke smo zbirali Šripad Gosvami Maharadž, Šripad Nemi Maharadž in jaz. Oblekel sem si jopič in šel zbirat prispevke, ko pa sem prišel nazaj, sem dal ves denar templju. Spremljali so me Šrimad Bhakti Pradip Tirtha Maharadž, Jajavar Maharadž in Šridhar Maharadž. Če so kaj potrebovali, sem jim to kupil, zase pa nisem nikoli trošil tempeljskega denarja. Ko sem bil v kalkutskem mathu, sem šel h Kundža Daju in mu rekel: „Ali je v mathu kakšna obleka? Če je, mi jo prosim daj.“ Vendar ga nikoli nisem prosil za nekaj, česar nisem potreboval, samo zato, ker bi mi ugajalo.
    Nihče ne sme obdržati zase denarja, ki je bil zbran v imenu templja. To bo razrvalo vaše vdano služenje. Za math v resnici ni pomembno, če se odločite obdržati nekaj denarja zase, saj bo Krišna poskrbel za math in bhakte. Če pa si hočete s tem denarjem povečati prihranke na banki, bo vaše duhovno življenje šlo po zlu in ne boste dolgo ostali v vdanem služenju. Zato vas prosim, ne dajajte denarja na stran za osebno rabo; dajte vse upravniku templja. Če imate kakšno težavo, jo povejte upravniku templja. Želja po denarju je ovira za vdano služenje.
    Naslednja ovira je druženje z ženskami. Težave povzročata tako neposredno kot subtilno druženje. Samo po sebi se razume, da nimamo spolnih odnosov, vendar ne bi smeli niti razmišljati o njih, saj smo se vsemu odpovedali zato, da smo lahko prišli sem in se posvetili služenju Gospodu.
    Tretja ovira je želja po osebnem poveličevanju. Šrila Prabhupad je napisal:

    kanaka kamini pratistha baghini
    chariyache jare sei to vaisnava
    sei anasakta, sei suddha bhakta,
    samsara tathaya pay parabhava

    „Kdor se je odpovedal tigrici želja po zlatu, ženskam in slavi, je pravi Vajšnava. Takšen nenavezan čisti bhakta je premagal iluzorno energijo materialnega sveta.“
    Prabhupad tukaj primerja želje po bogastvu, ženskah in slavi s tigrico. Želja po slavi in ugledu je zelo močna in problematična, a četudi bhakta ne išče slave, ugotovi, da ta sama pride k njemu, če iskreno služi Gospodu. Ljudje mu sami od sebe izkazujejo spoštovanje. Ljudje bodo vedno spoštovali pravega bhakto.

    pratisthara bhaye puri gela palana
    krsna-preme pratistha cale sange garana

    Madhavendra Puri je zbežal, ker se je bal, da ga slava ne bi odvrnila od vdanega služenja, toda če ima bhakta ljubezen do Krišne, slava vedno teče ob njem. (Čaitanja Čaritamrita 2.4.147)
    Pomembno je torej, da se izogibate tem trem oviram. To ni lahko, saj privlačijo človekov um. Pogojena duša živi za denar, ženske in slavo. To so anarthe, ki v večji ali manjši meri ostajajo v umu praktikanta, vendar njihove prisotnosti ne bi smeli tolerirati ali je odobravati.
    Tirtha Maharadž ne bo mogel vedno biti tukaj, tako da bo moral math voditi Džagamohana Prabhu. Ne bodite užaljeni, če sem grob z vami. Odpustite mi. Želim samo služiti Vajšnavam. Hočem služiti vam vsem.
    Častite Gospoda z neomahljivo predanostjo. Ne glede na to, v kakšni situaciji se znajdete, ga nikoli ne prenehajte častiti. To je moja srčna prošnja, molitev in naročilo za vas. Pojte Sveto ime v vseh okoliščinah in vedno častite Krišno. Zmeraj spoštujte najboljšega Vajšnavo in ne pomišljajte pri tem. Naj vas spremlja vsa sreča.

    vancha-kalpa-tarubhyas ca krpa-sindhubhya eva ca
    patitanam pavanebhyo vaisnavebhyo namo namah

    Spoštljivo se priklanjam pred vsemi Vajšnavami, Gospodovimi bhaktami. Vajšnava je kakor drevo želja, ki lahko izpolni vse želje, in ocean usmiljenja, ki očiščuje padle duše.


    Nadaljevanje >>>

    Slovar >>>

    Začetek >>>

    Audio posnetek Molitev Šrila Bhakti Dajita Madhav Gosvami Maharadža

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Sedmi del
  • Nadaljevanje >>...
  • Slovar >>>
  • Začetek >>>
  • Audio posnetek Molit...
  • Več od avtorja Gokul
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/ZivljenjepisInNaukGaudijaVajsnavskegaS8

    No trackback comments for this entry.
    Življenjepis in nauk gaudija vajšnavskega svetnika - 8. del | 1 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Življenjepis in nauk gaudija vajšnavskega svetnika - 8. del

    Prispeval/a: jaka dne četrtek, 1. december 2005 @ 12:46 CET

    Dva učenca sta začela sovražiti Čaitanjov nauk

    in njegovo petje slave Krsni. Udarila sta ga z vazo in

    Čaitanja je začel močno krvavati. Vse se je za hip ustavilo

    in Čaitanja je tema učencama rekel; " Ne skrbita, samo začnita

    peti sveto ime Radhe, in ta kri bo bo očistila vajina srca."


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,66 seconds