NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Marija - Mati - Brezmadežna   
    sreda, 4. marec 2009 @ 22:59 CET
    Uporabnik: hierhod

    Prava Mati sem Boga, ki je Sin
    in hči njegova, čeprav njegova Mati.
    Od veka je On rojen in moj je Sin,
    v času sem rojena, pa vendar sem mu Mati.


    On je moj Stvarnik in moj Sin;
    jaz sem njegova stvar in njegova Mati.
    Bil je božji čudež, da je moj Sin
    večni Bog in da mene ima za Mater.

    Bit je skupna med Materjo in Sinom,
    ker je Mati prejela bit od Sina
    in Sin je prejel bit od Matere.


    Torej, če je Mati dobila bit od Sina,
    ali je treba reči, da je Sin bil omadeževan,
    ali pa je treba reči, da je Mati brez madeža.


    Avtor: Demon iz Avellina, Italija, 1823.
    Prevod iz italijanščine.

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja hierhod
  • Več s področja * Poezija, pesmi in verzi

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Marija - Mati - Brezmadežna | 38 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Marija - Mati - Brezmadežna

    Prispeval/a: Svit Valovnik dne četrtek, 5. marec 2009 @ 15:42 CET
    Zanimiva misel, ki jo bom takole v nadaljevanju tkal:
    Gospod je z utelešenjem v Človeka, pokazal kdo smo, kakšna je naša dediščina in kaj naj bi počeli, da bi jo dosegli, imeli.
    Vsaka Žena, ki rodi, postane Mati. Vsi na tem svetu skozi Ženske pridemo. Kaj ne bi bilo prav, če se do vsake vedemo kot do Božanske ?
    Čestitke, za srčen izvir.


    Marija - Mati - Brezmadežna

    Prispeval/a: hierhod dne četrtek, 5. marec 2009 @ 19:50 CET
    Svit, pozdravljen!

    Hvala ti za besedo pohvale in za prelepo misel, ki si jo razvil iz pričujoče pesmi. Res bi bilo veliko lepše na svetu, če bi se do vsake ženske vedli kot do Božanske. Kako bi bilo na svetu spet pestro in misteriozno, če bi spet zaživela ideja viteštva in trubadurstva.
    V našem času manjka pravega materinstva in pravega sinovstva.

    Lep pozdrav!

    hierhod


    »Glej, Gospodova služabnica sem, zgôdi se mi po tvoji besedi!«

    Prispeval/a: Fredi dne petek, 6. marec 2009 @ 15:00 CET
    Pozdravljen hierhod

    Lepa pesmica.

    In Marija je rekla:

    »Moja duša poveličuje Gospoda
    in moj duh se raduje v Bogu, mojem Odrešeniku,
    kajti ozrl se je na nizkost svoje služabnice.
    Glej, odslej me bodo blagrovali vsi rodovi,
    kajti velike reči mi je storil Mogočni
    in njegovo ime je sveto.
    Njegovo usmiljenje je iz roda v rod
    nad njimi, ki se ga bojijo.
    Moč je pokazal s svojo roko,
    razkropil je tiste, ki so ošabni v mislih svojega srca.
    Mogočne je vrgel s prestolov
    in povišal je nizke.
    Lačne je napolnil z dobrotami
    in bogate je odpustil prazne.
    Zavzel se je za svojega služabnika Izraela
    in se spomnil usmiljenja,
    kakor je govoril našim očetom:
    Abrahamu in njegovemu potomstvu na veke.«

    Slava usmiljena Marija, ljubi Bog se je usmilil tebe in vso človeštvo.
    Ljubi Bog ljubi te.

    Vprašanje kar tak.
    Se ti da razpravljat o krščanski veri in iztočnica je lahko kar Marija?
    Biblija je temelj.

    Kdo je moja mati in kdo so moji bratje?

    Če bi bil Bog vaš Oče, bi me ljubili, ker sem iz Boga izšel in prišel.
    Nisem prišel sam od sebe, temveč me je on poslal.

    »Glej, tvoja mati!«

    Lep pozdrav


    »Glej, Gospodova služabnica sem, zgôdi se mi po tvoji besedi!«

    Prispeval/a: MC dne petek, 6. marec 2009 @ 15:37 CET
    Uboga mati...


    »Glej, Gospodova služabnica sem, zgôdi se mi po tvoji besedi!«

    Prispeval/a: hierhod dne petek, 6. marec 2009 @ 21:29 CET
    Pozdravljen, Fredi!

    Moram reči, da si dal čudovito iztočnico za razpravo o krščanski veri.
    Kdo je moja mati in kdo so moji bratje?
    Na to vprašanje Jezus sam odgovori: Kdor koli namreč spolni voljo mojega Očeta, ki je v nebesih, on mi je brat in sestra in mati. Na kratek in jedrnat način nam je jasno predstavil svojo družino.
    S temi besedami ni nikakor ponižal svoje matere Marije, niti svojih bratrancev in sestričen. Samo razširiti je hotel svojo družino in človekova obzorja.
    Iz svoje izkušnje lahko potrdim Jezusove besede. Če se iskreno trudimo živeti Nazarečanov nauk, bomo čutili nekakšno domačnost do istomislečih. Ali kot, da se že dolgo časa poznamo.

    Lep pozdrav in vse dobro!


    Bodite usmiljeni, kakor je usmiljen tudi vaš Oče!

    Prispeval/a: Fredi dne petek, 6. marec 2009 @ 23:12 CET
    Pozdravljen Hierhod

    Jezus ni nikdar in nikoli užalil ali ponižal človeka.
    Duhovščina je bla užaljena in ponižana zaradi svojega napuha pred ljudstvom, ker so se ljudem kazali kot pobeljeni grobovi, sveti.
    Tud zato so sklenili, da ga umorijo.

    Torej kdor ljubi sočloveka je brat in sestra in mama dobesedno.
    Ljubi Bog je Oče.
    Jezus Kristus je usmiljen do vseh ljudi.
    V zadnjih trenutkih trpljenja je mislil tud na mamo.
    Videl je v srce učenca, videl je usmiljenje in ljubezen.
    »Žena, glej, tvoj sin!«
    Njemu je lahko zaupal skrb za mamo, ki je bla takrat tud že njegova učenka čeprav mama.

    Ja, kdor isto misli tud isto ljubi se pravi ljubiš kakor ljubim.
    Fajn občutek je v srcu čutit, da si ljubljen.
    Ob tujih ljudeh čeprav niso tujci namreč po domače ljubijo sočloveka, se počutiš kakor ob bratu, ob sestri ali ob mami.
    Ljubezen v srcu ljub občutek podeli med brate in sestre.
    Poznamo se trenutek, makar prek monitorja, a vendar ljubezen v srcu čuti enakost do drugega srca, ki ljubi in čuti ljubljenost.
    Za enakost ni potrebna sila prepričevanja le ljubezen.
    Ljubezen ni prepirljiva, ljubezen je razumevajoča.
    Ljubi - ljubim.

    Svoboda srca.
    Ljubezen ni potrebno vračat.
    Ljubim te a ni me potrebno ljubit.
    Ljubim te a ni me potrebno zaničevat.
    Ljubim kar ljubim in ljubi kar ljubiš.
    Strpnost drug do drugega.

    Ljub občutek je v srcu kadar se ljubezen tud vrača v srce.

    Kajti kakor pride dež in sneg izpod neba
    in se ne vrača tja, ne da bi napojil zemljo,
    jo naredil rodovitno in brstečo,
    dal sejalcu seme in uživalcu kruh,
    takó bo z mojo besedo, ki prihaja iz mojih ust:
    ne vrne se k meni brez uspeha,
    temveč bo storila, kar sem hotel,
    in uspela v tem, za kar sem jo poslal.

    Ljubezen da ljubezen.
    Lepa beseda lepo besedo.
    Dež napoji zemljo, da rodi.

    Spoznala sva se sedaj v sedanjosti.
    Živiš - živim.
    Fajn filing.

    Ljubi Bog hvala za ljubezen.

    Lep pozdrav


    IZTOČNICA

    Prispeval/a: Lario dne sobota, 7. marec 2009 @ 15:50 CET

    Dobra varianta bi bila, ko bi povedali kaj o svojih materah, ampak po resnici in kaj čutite do njih, ne da nakladate o brezmadežni, kar v tri dni.

    LP


    IZTOČNICA

    Prispeval/a: hierhod dne nedelja, 8. marec 2009 @ 20:14 CET
    Dragi Lario!

    V tvojem komentarju je zaznati, kot da imaš nekatere od nas komentatorjev pod to pesmijo za navadne bleferje. Nekako predvidevaš, da ne maramo svojih mater in da nimamo nikakršen odnos do svojih mater, če pa ga že imamo, je morda izprijen.
    Svojo mamo sem vedno imel rad in jo še imam. Moram reči, da je v življenju veliko pretrpela. Hote ali nehote je povzročila kakšno trpljenje tudi nam otrokom. Je kar precej kompleksna osebnost. Ima tudi pesniški in slikarski talent, ki se je prenesel tudi na nas otroke. Od nas otrok je vedno veliko pričakovala in velikokrat smo jo razočarali. Veliko nam je v odnosu do nje pomagal zgled očeta, ki je bil praktičen vernik in zelo, zelo potrpežljiv človek. On je zares ljubil našo mamo, da ji je ostal zvest do konca in ni odšel v širni svet.
    Pravi preobrat pa je zame bilo spoznanje, da je moja mama pred Bogom en navaden otrok, ena hčerka, moja sestra v Kristusu Jezusu. Moja in njena duhovna mati je Marija iz Nazareta. Najina mati je edina prava ženska in prava mati v zgodovini človeštva. Najina biološka mati je Eva, mati najine duše pa je gotovo Marija.

    Lario, po tehle besedah me gotovo imaš za popolnega bebca. V svojo obrambo ti povem samo to, da me je takšno razmišljanje ohranilo pri življenju. Niti poglobljen študij psihologije in psihiatrije mi ni mogel zaceliti precej globokih ran.

    Naše matere so zelo pomembne, četudi niso brezmadežne. Zato bo vsak otrok, ali skoraj vsak otrok, naredil vse, da bi bil v dobrih odnosih z njo. To delamo zavestno ali podzavestno. Za dosego tega cilja so otroci pripravljeni postati celo verski fanatiki, socialni fanatiki ali pa fanatiki kar tako.
    V razvoju človeka je namreč neka faza, v kateri ima mati vlogo Boga.

    Lep pozdrav!

    hierhod



    IZTOČNICA

    Prispeval/a: Lario dne ponedeljek, 9. marec 2009 @ 08:33 CET

    Dragi hierhod,

    o bleferstvu tukaj ne bi razpredal. Ko boš prebaral, oziroma če boš prebral, mogoče si že prebral zapise psihoanalitičarke Alice Muller, bi ti bilo precej bolj jasno, zakaj sem tako zapisal kot sem.

    Pač si rojen pod srečno zvezdo, ali pa tudi ne. Tvoja notranjost je samo tvoja in nihče ne zahteva, da se popolnoma odkriješ.
    Vem, da se lahko v nekaterih dušah skriva globoka bolečina, ki je ostala iz otroških let zaradi raznoraznega zapostavljanja itd. v večini takih primerov je povzročiteljica takih bolečin mati ali oče oziroma vzgojitelji. Ali so se tega zavedala ali ne ta trenutek sploh ni pomembno. Pomembno je, kakšen pogled ima človek, ki je vsa zapostavljanja preživel. Nekateri imajo resnično svojo mati radi klub njenim ZAVESTNO ALI PODZAVESTNO narejenim napakam, drugi jo sovražijo in skrivajo svojo bolečino, ter prisiljeno izkazujejo svojo ljubezen do nje. Takih je kar precej, saj je današnja generacija bila vzgajana s palico, šikaniranjem, poniževanjem itn., ker je v priročnikih za vzgojo pisalo, če je otrok nemiren ga je potrebno s silo pomiriti. Poleg tega so tudi starši staršev imeli tako vzgojo in je logično, da se taka vzgoja prenaša iz roda v rod. Še vedno je v glavah ljudi misel, da je treba starše spoštovati, pa čeprav ti odtrgajo nogo, ker si kot otrok delal napake.
    Nekje sem prebral, da so v predpotopnih časih nagajivega in neubogljivega ter nespoštljivega otroka privezali na sramotilni steber pred mestnim obzidjem in ga do smrti kamenjali. V tistih časih so ljudje imeli ravno toliko možganov v glavi, kot danes. Taka vzgoja se je prenašala iz roda v rod in še danes se uporablja vendar bolj naskrivoma in ne s tako hudimi posledicami.
    Če bi starši pričeli otroke spoštovati kot sebi enake, bi družba postajala humana. Ker si starši še vedno lastijo svoje otroke, bo preteklo še veliko časa, da bo v glave NEODGOVORNIH STARŠEV usekalo spoznanje, da so otroci spoštovanja vredne osebnosti in ne objekt za izživljanje, ko jim je dolgas ali pa hočejo pozdraviti svoje frustracije.
    Nasilje rodi nasilje in tega se nekateri ne zavedajo.

    Veliko veliko je otrok, ki niso rojeni pod srečno zvezdo.


    LP



    Marija Mati

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne ponedeljek, 9. marec 2009 @ 18:58 CET


    Hierhod, lepi verzi, zanimiva raziskava odnosa med Materjo in Sinom. Sprožil si zanimivo diskusijo in to je dobro, je pa res, da mi zadnja kitica ni najbolj razumljiva. Vedno sem namreč dojemal, da je Mati dobila Bit od Duha, sicer prek Sina, pa vendar od Duha.

    Juda I.


    Madežne matere

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 9. marec 2009 @ 19:54 CET
    Hierhod,

    ne bom veliko razpredal, ker ti je že Lario odlično pojasnil zadevo. Mogoče samo dvoje:

    Zanimiv je tvoj stavek: »Naše matere so zelo pomembne, četudi niso brezmadežne.« Hm, če niso brezmadežne, potem morajo biti pač »madežne«. Madež je nekaj umazanega, grdega, grešnega, vsaj tako se sliši. Mi lahko razložiš, v čem so naše matere »madežne« - ali mogoče zato, ker imajo ali so imele nekoč menstruacijo, ali zato, ker jim je naš očka pri koitusu vtaknil svoj penis v nožnico, ali zato, ker so rodile v bolečinah, ali preprosto zato, ker se jim je pretrgala deviška kožica? Kaj je v tem »madežnega«? Govoriti o tem, da matere niso »brezmadneže« se sliši kot žalitev matere in ženske nasploh. Mogoče naše matere niso brez napak, ampak tale »madežna« terminologija ima takšno konotacijo, kot bi šlo za nekaj res grdega in zločestega. Veš kaj, obstaja množica mater, ki imajo po več otrok, tudi več kot tri ali še več, garajo v nemogočih pogojih, zato da preživijo sebe in otroka in neredko še lene, ničvredne dedce. Nekatere se prostituirajo pri delodajalcih – v prenesem in celo v dobesednem pomenu besede – zato, da lahko prehranijo svoje otroke. V čem so takšne matere bolj »madežne« ali slabše od device Marije, ki je imela enega samega sinčka in, če temu verjamemo, še zelo prijaznega in skrbnega moža, in ji ni bilo treba prenašati nič od tega, kar mora prenašati marsikatera sodobna mati. Edino težavo, ki jo je »devica« Marija imela, je bila ta, da je njen sinček edinček pri 30-ih letih postal nekoliko čudaški, in je ni hotel niti poznati več (Mogoče je bila to samo reakcija na preveliko posesivnost v otroštvu.), ampak takšnih in še bolj problematičnih sinov je kolikor hočeš. V čem bi bila tale devica Marija tako posebna, razen v čudežni nedotaknjenosti himena?!

    Praviš tudi, da je v razvoju človeka neka faza, v kateri ima mati vlogo Boga. Že mogoče, verjetno to tudi drži – zagotovo v času, ko smo bili kot dojenčki prisesani na materine prsi. Pri nekaterih maminih sinčkih pa takšno stanje traja tudi to do pozne starosti. Vsaj v psihološkem smislu. Ampak to je očitna patologija. Ne vem, kako je s tabo, Hierhod, zdi se mi, kot bi sam priznal, da se še zmeraj vrtiš v orbiti, ki jo s vso močjo ukrivlja gravitacija matere, ali pa vsaj gravitacija njenega deviškega surogata. Pa kaj ti sploh govorim, saj praviš, da si poglobljeno študiral psihologijo in psihiatrijo!


    IZTOČNICA

    Prispeval/a: hierhod dne ponedeljek, 9. marec 2009 @ 21:08 CET
    Dragi Lario!

    Avtorice, ki jo omenjaš nisem študiral. Veliko mi je pomagal psiholog in teolog Gino Rulla, pa tudi slovenska psihologinja in psihijatrinja Jana Hosta.
    Se popolnoma strinjam s teboj. Današnja generacija je bila večinoma vzgajana s šikaniranjem in palico. Temu bi dodal še izsiljevanje in pogojevanje. Podjarmljanje svojih lastnih otrok je nekaj najhujšega. Res je tudi to, da nas matere, hote ali nehote, večinoma bolj ranijo kot očetje. Očetje znajo popustiti, matere večinoma nikoli.
    So bila leta, ko sem z užitkom analiziral svoje starše. Počasi pa sem uvidel, da ni dobro to početi, ker sem se na koncu počutil neizmerno praznega in izsušenega. Izgubil sem vsakršen smisel svojega bivanja.
    Kar se tiče srečnih in nesrečnih zvezd: So dnevi, ko si rečem, da sem srečkovič in so dnevi, ko sem sam nesreča za sebe in druge.

    Lep pozdrav!

    hierhod


    Nerodovitni ženi daje bivati v hiši kot veseli materi otrok. Aleluja!

    Prispeval/a: Fredi dne ponedeljek, 9. marec 2009 @ 21:42 CET
    Vse, kar diha, naj hvali GOSPODA. Aleluja!

    Pozdravljen Marko

    »Vsaka sadika, ki je ni vsadil moj nebeški Oče, bo izkoreninjena.
    Pustite jih! Slepi so, vodniki slepih. Če pa slepi slepega vodi, bosta oba padla v jamo.«
    Peter je odvrnil in mu rekel:
    »Razlôži nam to priliko.«
    On pa je dejal:
    Kaj ste tudi vi še vedno nerazumni?

    »Kar pride iz človeka, to ga omadežuje.
    Od znotraj namreč, iz človekovega srca, prihajajo hudobne misli, nečistovanja, tatvine, umori, prešuštva, pohlepi, hudobije, zvijača, razuzdanost, nevoščljivost, bogokletje, napuh, nespamet.
    Vse te hudobije prihajajo od znotraj in omadežujejo človeka.«

    Lep brezmadežen pozdrav


    Marija Mati

    Prispeval/a: hierhod dne ponedeljek, 9. marec 2009 @ 22:14 CET
    Dragi Juda I.!

    Tudi sam sem se zalo namučil z zadnjo kitico pri prevajanju. Treba je kar dobro poznati teologijo, odnosno svetopisemska besedila. Apostol Pavel v Kol 1,16 pravi: Kajti v njem je bilo ustvarjeno vse, kar je v nebesih in kar je na zemlji, vidne in nevidne stvari...
    Vse se vrti okrog Jezusa, Sina. Izgleda, da je Oče začel s stvarjenjem zaradi svojega navdušenja in ljubezni nad Sinom.
    Sicer pa bi tukaj lahko začela razpravljati o najtežjem vprašanju v teologiji - o Sveti Trojici. Tukaj zelo pomaga poznavanje teologije apostola Janeza, ali bolje rečeno, poznavanje njegovih spisov (predvsem evangelija, ki je po mojem mnenju, Janezovo zadnje delo - oporoka; je namreč poln svetlobe in nezagrenjenosti, kot da bo še vse ok).

    Zadnja kitica pesmi hoče povedati tole: Jezus, božji Sin, je dejansko dvakrat rojen. Prvič - od Očeta, v večnosti, ki si je mi ne moremo dovolj dobro predstaviti. Drugič - v času in prostoru, ki ga živimo mi grešni (padli) ljudje.

    Jezus je po svoji božanski naravi čist in brezmadežen. Ker je po njem in zanj vse ustvarjeno, je bilo vse čisto in brezmadežno. Je pa prišel na svet greh in omadeževanost zaradi hudičeve nevoščljivosti po Adamu in Evi, ko sta grešila. Vsesplošna omadeževanost ali padlost se imenuje izvirni greh. Ta greh se pri človeku prenaša z rojstvom. Pri Mariji je pa bilo tako, da jo je Bog obvaroval pred to padlostjo. Pač, tako se je odločil, da njeno srce ne bo padlo pod hudičevimi pritiski. Bo prva oseba v zgodovini človeštva, ki bo z veseljem izpolnjevala božjo voljo. Bistvo Marijine brezmadežnosti je v popolni predanosti Bogu in v zaupanju v Boga. Njena telesna nedotaknjenost pri spočetju Jezusa, je na nek način tudi posledica njenega popolnega zaupanja v božje besede, v božjo moč.

    Marija je torej bila čista in brezmadežna, kot sta bila Adam in Eva pred padcem v greh. Jezus se je tako lahko rodil kot brezmadežen tudi v času in prostoru, ki ga živimo mi grešni ljudje.

    Bistvo in poanta Jezusa in Marije je v tem: Čeprav sta bila brezmadežna in brez vsakršnega greha, sta kljub temu bila deležna neizmernega trpljenja, ki si ga zaslužimo mi grešniki s svojimi grehi.
    Mislim, da človek, ki trpi po krivici, neizmerno bolj intenzivno doživlja trpljenje, kot tisti, ki si to zasluži. Zato se mi zdijo precej neumesna razmišljanja, kadar govorimo, da je Jezus trpel samo 24 ur in podobno za Marijo. Jezus je v vsakem trenutku svojega bivanja na zemlji občutil trpljenje in muko zaradi grešnosti in napuha ljudi. Enako ali podobno je doživljala njegova mati Marija.
    Zares smešno bi bilo trditi, da sedaj že 2000 let uživata v nebesih in da sploh ne vesta kaj se dogaja na zemlji.
    Osebno mislim, da je zelo huda in velika cena za to, da si božji izvoljenec.

    Lep pozdrav!

    hierhod




    Madežne matere

    Prispeval/a: hierhod dne ponedeljek, 9. marec 2009 @ 23:15 CET
    MC,

    sem že mislil, da si kar precej ljudomrzen človek, ampak vidim, da se kar zagreto zavzemaš za človeški rod (ženske, matere). Kar naenkrat si zelo socialno usmerjen. Stvari se obračajo na bolje. (No, gotovo pa si globoko v srcu mislil, da so vse kategorije žensk, ki si jih naštel, vsaj vegetarijanke, če že ne veganke. Enako njihovi potomci...) Pa dajmo zajedljivost na stran in poskušajmo biti konstruktivni.

    Nekako natolcuješ, da imam vsesplošno slabo mnenje o ženskah. Temu ni tako, saj sem že zdavnaj objavil na Pozitivkah članek Duhovni pogled na ženske. Tudi ustvarjaš neko čudno teorijo, da če človek ljubi in časti Marijo iz Nazareta, da potem avtomatsko zaničuje vse ostale ženske.

    Delno ali večinoma sem ti nekako odgovoril v komentarju, ki je namenjen Judu I..

    V zadnjem odstavku dejansko in v bistvu zanikaš vse svoje sočutje do prostitutk, mater z lenimi možmi, samohranilk itd, ki jih omenjaš, saj te moti moja domnevna gravitacijska ukrivljenost k moji materi. Kot da ne smem več ljubiti svoje matere ali razmišljati o njej. Kot da se moram osvoboditi od nje. Tukaj indirektno pritrjuješ Bibliji, ki ti je tako "hudobna" knjiga: ...Zaradi tega bo mož zapustil očeta in mater in se držal svoje žene in bosta oba eno telo...(1Mz 2, 24). Ergo, ne vem, s kom je potemtakem tukaj nekaj narobe.

    Če misliš, da povezujem ali hočem povezati svojo mamo z Marijo iz Nazareta, se pošteno motiš. Je pa jasno, da očitno namiguješ, da imam ojdipov kompleks, morda celo mesijanskega.

    MC, če te zanima "madežnost" naših mater, si preberi Larijev komentar. Mislim pa, da vsakega od nas, in moškega in žensko, najbolj omadežuje to, če se imamo za svetnike in boljše od drugih.


    Lep pozdrav!


    hierhod



    Vendar nista razumela besed, ki jima jih je rekel.

    Prispeval/a: Fredi dne ponedeljek, 9. marec 2009 @ 23:46 CET
    Nato se je vrnil z njima in prišel v Nazaret ter jima je bil pokoren.
    In njegova mati je vse, kar se je zgodilo, shranila v svojem srcu.
    Jezus pa je napredoval v modrosti, rasti in milosti pri Bogu in pri ljudeh.

    Pozdravljen hierhod

    Zato tudi mi vse od dne, ko smo slišali o tem, ne nehamo moliti in prositi za vas, da bi se izpopolnili po globokem spoznanju njegove volje, v vsej modrosti in duhovni razumnosti, da bi živeli, kakor je vredno Gospoda, in bili njemu v vsem všeč, da bi obrodili sad v vsakršnem dobrem delu in rastli v spoznanju Boga, po moči njegovega veličastva okrepljeni z vso silo, za vso stanovitnost in potrpežljivost, in bi se z veseljem zahvaljevali Očetu, ki vas je usposobil za delež svetih v luči. On nas je namreč iztrgal iz oblasti teme in nas prestavil v kraljestvo svojega ljubljenega Sina, v katerem imamo odkupitev, odpuščanje grehov.
    Ta je podoba nevidnega Boga, prvorojenec vsega stvarstva, kajti v njem je bilo ustvarjeno vse, kar je v nebesih in kar je na zemlji, vidne in nevidne stvari, tako prestoli kakor gospostva, tako vladarstva kakor oblasti. Vse je bilo ustvarjeno po njem in zanj. On je obstajal pred vsemi stvarmi in v njem je utemeljeno vse in on je glava telesa, to je Cerkve. On je začetek, prvorojenec med mrtvimi, tako da je postal prvi med vsemi stvarmi. Bog je namreč hotel, da se je v njem naselila vsa polnost in da je po njem spravil s sabo vse stvarstvo, saj je s krvjo njegovega križa, se pravi po njem, pomiril, kar je na zemlji in kar je v nebesih.

    Podoba nevidnega Boga je ljubezen, ljubezen do bližnjega.
    Vse je ustvarjeno iz in za ljubezen.
    Cerkev so ljudje, ki ljubijo soljudi, glava je Kristus, odkupitelj mrtvih grehu.
    Jaz sem Alfa in Omega, Prvi in Zadnji, začetek in konec.

    »Svet, svet, svet, Gospod Bog, vladar vsega, ki je bil, ki je in ki pride!«

    Namreč tud ljubi Bog pride oziroma pridemo na sodbo.

    Toda Kristus je vstal od mrtvih, prvenec tistih, ki so zaspali.
    Ker je namreč po človeku smrt, je po človeku tudi vstajenje mrtvih.
    Kakor namreč v Adamu vsi umirajo, tako bodo v Kristusu tudi vsi oživljeni, vendar vsak po vrsti: najprej kot prvina Kristus, potem pa tisti, ki so Kristusovi, ob njegovem prihodu. Nato bo dovršitev, ko bo kraljevanje izročil Bogu Očetu in uničil vsakršno poglavarstvo ter sleherno oblast in moč.
    Kajti on mora kraljevati, dokler ne položi vseh sovražnikov pod njegove noge.
    Kot zadnji sovražnik bo uničena smrt, kajti vse je položil pod njegove noge.
    Ko pa pravi:
    »Vse je podvrženo,«
    je jasno, da razen tistega, ki mu je vse podvrgel.
    Ko pa mu bo vse podvrženo, se bo tudi Sin sam podvrgel njemu, ki mu je vse podvrgel, da bo Bog vse v vsem.

    In vsem, ker sedaj ni vsem čeprav je vsem ljubeč Oče.

    Oče laži je sam sebi očka.
    Razumeš?

    Torej ljubezen ljubi Bog je Bog ljubi.
    Jezus Kristus je Božanski Sin.
    Svet duh je duh Sveti.

    Jaz in Oče sva eno.
    Plus Sveti duh.
    Eno v mislih in dejanjih.

    Sveti duh lahko razkrije skrivnost seveda komur hoče Jezus razodet.

    Vse mi je izročil moj Oče.
    Nihče ne spoznava, kdo je Sin, razen Očeta, in nihče, kdo je Oče, razen Sina in tistega, komur hoče Sin razodeti.

    Vsesplošna omadeževanost ali padlost se imenuje izvirni greh?
    Iz Raja izvira človek.
    Noben odrasel človek ni brez greha.
    Otroci so brez greha namreč le ljubijo.
    Greh izvira od Satana.
    Greh se je priplazil v Raj.
    Laž iz laži.
    Izmišljotina iz laži.
    Izvirni greh je izmišljotina.
    Ugotovi od kdaj izvira potreba po krstu dojenčkov in morda boš dojel letnico kdaj se je priplazil izvirni greh v teološki učbenik.

    Marija je bla verna in v srcu usmiljena mlada deklica.
    Židinje so se poročile po židovskem običaju pri 12-13 letih.

    V šestem mesecu je Bog poslal angela Gabriela v galilejsko mesto Nazaret, k devici, zaročeni z možem, ki mu je bilo ime Jožef, iz Davidove hiše, in devici je bilo ime Marija.
    Angel je vstopil k njej in rekel:
    »Pozdravljena, obdarjena z milostjo, Gospod je s teboj!«
    Pri teh besedah se je vznemirila in premišljevala, kakšen pozdrav je to.
    Angel ji je rekel:

    »Ne boj se, Marija, kajti našla si milost pri Bogu.

    Glej, spočela boš in rodila sina, in daj mu ime Jezus.
    Ta bo velik in se bo imenoval Sin Najvišjega.
    Gospod Bog mu bo dal prestol njegovega očeta Davida in kraljeval bo v Jakobovi hiši vekomaj;
    in njegovemu kraljestvu ne bo konca.«

    Marija pa je rekla angelu:
    »Kako se bo to zgodilo, ko ne poznam moža?«
    Angel ji je odgovoril:
    »Sveti Duh bo prišel nadte in moč Najvišjega te bo obsenčila,
    zato se bo tudi Sveto, ki bo rojeno, imenovalo Božji Sin.
    Glej, tudi tvoja sorodnica Elizabeta je spočela sina v starosti;
    in to je šesti mesec njej, ki so jo imenovali nerodovitno.
    Bogu namreč ni nič nemogoče.«
    Marija pa je rekla:
    »Glej, Gospodova služabnica sem, zgôdi se mi po tvoji besedi!«
    In angel je šel od nje.

    Zaharija je nato rekel angelu:
    »Po čem bom to spoznal? Jaz sem namreč star in moja žena je v letih.«
    Angel mu je odgovoril:
    »Jaz sem Gabriel, ki stojim pred Bogom. Poslan sem, da spregovorim s teboj in ti sporočim to veselo novico.
    Ker pa nisi verjel mojim besedam, ki se bodo izpolnile ob svojem času, boš onemel in ne boš mogel govoriti do dne, ko se bo to zgodilo.«

    Po domače Zaharija je bil kaznovan.
    Opaziš razliko?
    Marija je bla usmiljena, prestala je preizkus vere v vsemogočno ljubezen, z zanimanjem je verjela kar ji je angel Gabriel povedal.

    Devica Marija je rodila Sveto dete.

    Po čem sklepaš, da sta ta moment glih Marija in Jezus skupaj?
    Pa Jožef?

    Lep pozdrav


    Vendar nista razumela besed, ki jima jih je rekel.

    Prispeval/a: hierhod dne torek, 10. marec 2009 @ 01:22 CET
    Fredi, pozdravljen!

    V tvojem zadnjem komentarju je kar nekaj nejasnosti, vsaj zame.
    Kar pa sem razumel je to, da, čeprav sva v krščanskih vodah, zelo različno razmišljava.
    Kar se tiče nauka o izvirnem grehu in o Marijini brezmadežnosti zgleda, da si kar precej, če ne popolnoma protestantsko usmerjen.
    Sam si prizadevam, da bi pri teh naukih ušel pastem, ki so v katolištvu, pravoslavju in protestantizmu.
    Če pa trdiš, da je izvirni greh izmišljotina, potem pa sploh ne vem, kakšno Biblijo bereš ali pa jo bereš brez razumevanja. Res je, da v Bibliji nikjer ne piše dobesedno "izvirni greh", piše pa dovolj jasno v Rim 5, kaj je greh in njegove posledice, kako je prišel na svet in kako se prenaša, širi.
    Tudi nikjer v Bibliji dobesedno ne piše, da je Marija brezmadežna. Si pa sam citiral odlomek iz Biblije, kjer Marija pove, da je devica in da ve, da je ne bo "spoznal" noben moški, po drugi strani pa verjame Bogu, da bo rodila. A opaziš poanto? Takšnega razmišljanja in takšne vere ni sposoben noben svetnik, mistik ali mistikinja, ampak samo Brezmadežna.


    Nebeški herbicid

    Prispeval/a: MC dne torek, 10. marec 2009 @ 10:37 CET
    >>»Vsaka sadika, ki je ni vsadil moj nebeški Oče, bo izkoreninjena.

    Sliši se kot reklama za nebeški herbicid.

    p.s.:

    Nekateri mislijo, da bo njihova sadika rasla bolje, če se bodo posipali z gnojem in si sami obrezovali svoje vrhove - tipično krščansko! (Vzgoja za sužnje)




    Nebeški herbicid

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne torek, 10. marec 2009 @ 11:51 CET



    Ne MC. Preprosto pomeni, da je vse kar naredi Homo Spiens minljivo, kot je minljiv on sam. Homo Sapiensa namrč ni naredil :"...moj Oče, ki je v nebesih...." Vse kar je Očetovo, je neminljivo. Homo Sapiens ni narejen po Božji podobi, temveč po podobi iz Raja padlega človeka. Rajski človek je bil narejen po Božji podobi. Padli-izgnani človek je l deformacija le tega, ta deformacija pa je model, po katerem je narejen Homo Sapiens.

    Hierhod!

    Hvala za temeljit in izčrpen odgovor. Glede čistosti Sina, ki nosi Bit pa mi v tem kontekstu ne gre skupaj s stavkom, ki ga Jezus odgovri mladeniču, ki ga nagovori z "...dobri učitelj.." Jezus mu, kolikor se spomnim odgovori :

    "Zakaj mi praviš, da sem dober "? Nihče ni dober razen mojega Očeta v Nebesih."

    Na kaj se nanaša Njegova trditv da ni dober ? Na telo, v katero se je utelesil ? Ali je hotel s tem odvnirit mladinečevo pozornost od telesa in materije, ter jo preusmeriti k duši ? Ali je hotels tem prepečiti mladeničevo imitiranje Jezusa, saj ima vsak le svojo pot ? Jezus namreč kot vem, nekje reče : "Moj jarem je drugačen od vašega."

    Juda I.





    »Resnično, povem vam:

    Prispeval/a: Fredi dne torek, 10. marec 2009 @ 12:28 CET
    Če se ne spreobrnete in ne postanete kakor otroci, nikakor ne pridete v nebeško kraljestvo!

    Pozdravljen hierhod

    Če si tak kot praviš, da si prizadevaš, da bi ušel pastem, ki so v katolištvu, pravoslavju in protestantizmu, potem takem sva si podobna kakor sva si podobna v tem, da ljubiva iz srca, kar je bolj pomembno od nauka, ki ga širijo te cerkve namreč vsaka zase trdi, da uči pravo vero.

    Preletel sem vse cerkve, tud njihove nauke in na koncu prišel do sklepa, da te v pravi veri lahko vodi le Sveti duh.

    Le Sveti duh te lahko vodi kadar bereš biblijo, da dojameš kar ni razumljivo, da razumeš ljubezen.

    Ljudje, ki jih ni vodil Sveti duh, ker so pač verjeli v svojo pamet modrega razsojanja, so skapirali, da trije tvorijo enga kao troedinost.

    Kakor je torej po enem človeku prišel na svet greh in po grehu smrt in je tako smrt prišla na vse ljudi, ker so vsi grešili ...;
    greh je bil namreč na svetu, preden je nastopila postava.
    In čeprav se greh ne prišteva, če ni postave, je vendar od Adama do Mojzesa smrt kraljevala tudi nad tistimi, ki se niso pregrešili podobno kakor Adam.
    On pa je podoba njega, ki je imel priti.
    Vendar pa z milostnim darom ni tako kakor s prestopkom. Če so namreč zaradi prestopka enega umrli mnogi, sta se v veliko večji meri razlila na mnoge Božja milost in dar, po milosti enega človeka, Jezusa Kristusa. Z darom pa ni kakor z grehom enega človeka: sodba, ki je izhajala iz enega, se je povzpela v obsodbo, medtem ko se je milost, ki je prišla po mnogih, iztekla v opravičenje. Kajti če je smrt zaradi enega prestopka zakraljevala po enem, bodo tisti, ki prejemajo obilje milosti in daru pravičnosti, toliko bolj kraljevali v življenju po enem, Jezusu Kristusu. Kakor se je torej po prestopku enega človeka zgrnila obsodba na vse ljudi, tako tudi zaradi pravičnega dejanja enega prihaja na vse ljudi opravičenje, ki daje življenje. Kakor so namreč zaradi neposlušnosti enega človeka mnogi postali grešniki, tako bodo tudi zaradi poslušnosti enega mnogi postali pravični. Postava pa je nastopila zato, da bi se prestopek pomnožil. Toda kjer se je pomnožil greh, se je še veliko bolj pomnožila milost, da bi prav tako, kakor je greh kraljeval s smrtjo, po našem Gospodu Jezusu Kristusu milost kraljevala s pravičnostjo za večno življenje.

    Adam je bil pregnan iz Raja zato je tud prišel na svet greh, ker je Adam bil grešen, zemlja pa prekleta.
    Le v Raju se živi večno.

    Človek je spoznal svojo ženo Evo. Spočela je in rodila Kajna. Rekla je:
    »Dobila sem moža od GOSPODA.«
    Nato je rodila njegovega brata Abela. In Abel je pasel drobnico, Kajn pa je obdeloval zemljo.
    Ko je preteklo nekaj časa, je Kajn daroval GOSPODU daritev od sadov zemlje.
    Tudi Abel je daroval od prvencev svoje drobnice in njihove tolšče.
    GOSPOD se je ozrl na Abela in njegovo daritev, na Kajna in njegovo daritev pa se ni ozrl.

    Zato se je Kajn zelo ujezil in obraz mu je upadel.

    GOSPOD je rekel Kajnu: »Zakaj se jeziš in zakaj ti je upadel obraz?
    Ali ga ne boš vzdignil, če delaš dobro?

    Če pa ne delaš dobro, greh preži nate pri vratih, njegovo poželenje se obrača proti tebi, a ti mu gospoduj!«

    Al otroci delajo dobro al slabo?

    »Bog mi je dal drugega potomca namesto Abela, ki ga je ubil Kajn.«

    Kajn in Abel nista grešila kot otroka, le igrala sta se in ljubila kar sta ljubila.
    Odrasel Kajn je storil greh in ubil brata.

    Izvirni greh se razume kot, da je dojenček kriv že ob rojstvu, da se je sploh rodil zato je tud po katoliško ga potrebno čim hitreje krstit, avguštinska brezvezna teorija.

    Greh izvira od Satana, ki se v duhu naseli v srce človeka, ki potem greši.

    Vse je iz srca dobro al slabo.

    Brezmadežnost so si tud katoliki izmislili za verovanje v brezmadežnost.

    Prišel je v Nazaret, kjer je odraščal.
    V soboto je po svoji navadi šel v shodnico.
    Vstal je, da bi bral, in podali so mu zvitek preroka Izaija.
    Odvil je zvitek in našel mesto, kjer je bilo zapisano:
    Duh Gospodov je nad menoj,
    ker me je mazilil,
    da prinesem blagovest ubogim.
    Poslal me je, da oznanim jetnikom prostost
    in slepim vid,
    da pustim zatirane na prostost,
    da oznanim leto, ki je ljubo Gospodu.
    Nato je zvitek zvil, ga vrnil služabniku in sédel. Oči vseh v shodnici so bile uprte vanj.
    In začel jim je govoriti: »Danes se je to Pismo izpolnilo, kakor ste slišali.«
    Vsi so zanj pričevali, čudili so se besedam milosti, ki so prihajale iz njegovih ust, in govorili: »Ali ni to Jožefov sin?«
    On pa jim je rekel: »Seveda mi boste povedali ta pregovor: ›Zdravnik, ozdravi sebe.‹ Kar smo slišali, da se je zgodilo v Kafarnáumu, stôri tudi tukaj v domačem kraju.«
    In rekel je: »Resnično, povem vam: Nobenega preroka ne sprejmejo v domačem kraju. Resnico vam govorim: Veliko vdov je bilo v Izraelu v Elijevih dneh, ko se je nebo zaprlo za tri leta in šest mesecev in je nastala huda lakota v vsej deželi, toda Elija ni bil poslan k nobeni izmed njih razen k vdovi v Sarepto na Sidónskem. Tudi veliko gobavih je bilo v Izraelu v času preroka Elizeja, pa ni bil izmed njih očiščen nobeden razen Sirca Naamána.«
    Ko so to slišali, so vsi v shodnici pobesneli.
    Vstali so, ga vrgli iz mesta in odvedli na previs hriba, na katerem je bilo sezidano njihovo mesto, da bi ga pahnili v prepad.
    On pa je šel sredi med njimi in je hodil dalje.

    Si se kdaj vprašal kako je zgledala notranjost shodnice v katerem je Jezus bral?
    Al pa tempelj v Jeruzalemu?

    Ne delaj si rezane podobe in ničesar, kar bi imelo obliko tega, kar je zgoraj na nebu, spodaj na zemlji ali v vodah pod zemljo! Ne priklanjaj se jim in jim ne služi, kajti jaz, GOSPOD, tvoj Bog, sem ljubosumen Bog, ki obiskujem krivdo očetov na sinovih, na tretjih in na četrtih, tistih, ki me sovražijo, izkazujem pa dobroto tisočerim, tistim, ki me ljubijo in izpolnjujejo moje zapovedi.

    Si se kdaj vprašal kako in kdaj je prešel Gospodov dan v sunday in kdo je častil boga sonca?

    Si se kdaj vprašal sploh kdaj se je začela gonja proti židom in kdo jo je začel?
    Čemu takšen odcep od bratov židov?

    Jezus mu je odvrnil: »Kaj mi praviš, da sem dober?! Nihče ni dober razen enega, Boga!

    Glede jedil, ki se žrtvujejo malikom, vemo tole: v svetu ni nobenega malika in nobenega boga ni razen enega.

    Še malo pa se bojo pirhi žegnali.

    Oprosti.

    Svetujem kar tak.
    Preden maš namen biblijo brat, moli v srcu in iz srca prosi za usmiljenje, da te bo Sveti duh vodil in med vrsticami boš ziher dojel kar si prej spregledal.

    Kar koli pa ne izvira iz vere, je greh.

    Torej kdo greši in od kod izvira greh?

    (http://sl.wikipedia.org/wiki/Izvirni_greh)

    (http://sl.wikipedia.org/wiki/Sveta_Trojica)

    ( http://sl.wikipedia.org/wiki/Marijino_brezmade%C5%BEno_spo%C4%8Detje)

    Pa vprašaj se tud kak to, da se protestantska vera imenujejo protestanska in kdaj se je odcepila pravoslavna cerkev od katoliške in vzrok odcepitve?

    Vera v ljubezen je enotna, ljubi Bog ljubi.

    Lep pozdrav


    Njemu pa, ki vas more varovati pred padcem ter vas brez madeža in

    Prispeval/a: Fredi dne torek, 10. marec 2009 @ 13:08 CET
    v veselju postaviti pred svoje veličastvo, edinemu Bogu, našemu odrešeniku, po našem Gospodu Jezusu Kristusu:
    slava in veličastje, moč in oblast pred vsemi veki in zdaj in na vse veke!
    Amen.

    Pozdravljen hierhod

    …in da ve, da je ne bo "spoznal" noben moški?

    Marija pa je rekla angelu:
    »Kako se bo to zgodilo, ko ne poznam moža?«

    Marija do takrat še ni spala z moškim, po poroki se spi z moškim, ni razumela Svetega rojstva, jo je pa zanimalo.
    Zato tud obrazložitev.

    Angel ji je odgovoril:
    »Sveti Duh bo prišel nadte in moč Najvišjega te bo obsenčila,
    zato se bo tudi Sveto, ki bo rojeno, imenovalo Božji Sin.

    Pred poroko je bla Marija noseča. Jožef je bil starejši moški z poklicem.
    Al je Marija rodila še sinove al jih je Jožef pripeljal iz prejšnjega zakona?

    Medtem ko je še govoril množicam, so stali zunaj njegova mati in njegovi bratje;
    želeli so govoriti z njim. In nekdo mu je rekel:
    »Glej, tvoja mati in tvoji bratje stojijo zunaj in bi radi govorili s teboj.«
    On pa je tistemu, ki mu je to povedal, odgovoril in dejal:
    »Kdo je moja mati in kdo so moji bratje?«
    In pokazal je na svoje učence ter rekel:
    »Glejte, to so moja mati in moji bratje.
    Kdor koli namreč uresničuje voljo mojega Očeta, ki je v nebesih, ta je moj brat, sestra in mati.«

    Al mogoče kdo do takrat ni uresničeval volje mojega Očeta oziroma kdo vse ni?

    Lep pozdrav


    »Resnično, povem vam:

    Prispeval/a: Lario dne torek, 10. marec 2009 @ 13:50 CET

    Fredi,

    Greh izvira od satana, ki se v duhu naseli v srce človeka, ki potem greši.

    Ja, od koga potem greh, od Adama, od satana, poslan morda od boga. Morda od kače in Eve...........od kje Fredi.
    Dobro bi bilo, ko bi se že odločil enkrat, od kje izvira greh.

    Fredi ali ti kaj grešiš, se včasih vate prikrade satan?
    Potemtakem se vsak dan v nas prikrade satan in nam pokvari dan. Mogoče ga pošilja sam bog, da zvečer zmolimo kakšen očenaš ali dva za pokoro, ker smo čez dan grešili.
    Kaj naj naredimo mi, ker se zvečer ne spokorimo in ne zmolimo obveznih molitev. Se pravi; mi nabiramo in nabiramo grehe in zato ne bomo prišli v nebesa. Po tvojih ugotovitvah je že tako.


    LP


    Tomažev evangelij

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne torek, 10. marec 2009 @ 13:53 CET

    Končno nekdo, ki bere Gnostične Evangelije. Bravo Marja.

    Juda I.


    Fredi in izviren greh

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne torek, 10. marec 2009 @ 14:12 CET
    Fredi!

    Ni se Pravoslavna cerkev ločila od Katoliške, temveč je takratno Rimsko cesarstvo razpadlo na dvoje zaradi boja za oblast. Posledica tega je bil razkol v Cerkvi sami.


    Beseda Lucifer pomeni :"Nosilec luči". Vse je bilo v redu, dokler se ni zgodilo,da je nosilec luči rekel : "Luč, to sem Jaz". Takrat se je luč odmaknila in stal je brez Luči, Duha. Satan ali Sheitaan ( fonetično Ši-Tan) pomeni v Hebrejščini v prevodu odsotnost svetlobe. Gre za notranji razkol v nebeškem človku samem, zato je ostal brez Luči, Duha več ni imel v sebi in v Božjem načrtu v t.im. nebesih ni mogel več sodelovati. Brez luči, Duha tudi ni mogel obstajati v Nebesih zato je narejen zasilni red, nam danes vidno vesolje, kjer se je nastanila imitacija te deformacije z namenom,da se ostanek tega nekoč nebeškega človeka ( Duša) pokesa in odloči za vrnitev domov.

    In še nesporazum okoli kače. Če pod zornim kotom profila pogledate živčni sistem, bost videli pokončno "palico", hrbtenjačo, ter male in velike možgane, ki tvorijo pravokotnico na hrbtenjačo. Skupaj torej tvorijo silhueto kače. Znotraj tega sistema ( takrat Duhovnega in ne materialnega) pride do napetosti med dvema poloma, moško-ženski, zato pride do deformacije. "In postala sta eno meso, moško-ženski princip razpade na dve polovici, posledica je Homo Sapiens, moški in ženska, oba popolnoma nepopolna. Vsa ljudstva sveta poznajo legendo o človeku, ki je izgubil svojo polovico in jo išče. Vendar so tu mišljene Duše in ne meseni osebki, ki se morajo združiti v celoto. Zato pravi Sv. Pavel : "Kar je od mesa in krvi ne more podedovati nebeškega kraljestva."

    Juda I.






    IZTOČNICA

    Prispeval/a: Lario dne torek, 10. marec 2009 @ 14:34 CET
    hierhod, pa se vseeno splača analizirati okolico, saj s tem pridobivaš na izkušnjah. Ustrašiš se sam sebe, ker te je sram pred sabo, da o starših lahko razmišljaš negativno. Bati se takih čustev je normalen odziv, saj smo bili tako vzgajani v preteklosti. Danes ne pomišljamo, kakšno škodo si delamo kar naprej, ker odrivamo taka čustva vstran.

    Psihoanalitičarka Alice Miller je ugotovila, da četrta božja zapoved škoduje čustvenemu življenju otroka.
    Zapoved v resnici ne škoduje otroku ampak pozneje odraslemu. Vsi otroci imajoradi svoje starše brezpogojno in ne potrebujejo zapovedi, ki bi jim to ukazovala. Toda ko odrastemo in ugotovimo da je bila naša ljubezen izrabljena in da smo bili zlorabljeni, bi morali biti sposobni doživeti svoja prava čustva, tudi jezo, ne pa da se silimo še naprej ljubiti svoje starše, ki so bili do nas kruti. Večina ljudi se svojih negativnih čustev do staršev boji, zato se znašajo nad svojimi otroki. Tako je krog nasilja zaključen. To je uničujoč učinek četrte zapovedi.
    Zapoved ali zakon, ki bi staršem prepovedoval sproščati jezo na otrocih, še ne obstaja, zato lahko najnasilnejšemu vedenju lahko rečemo vzgoja.

    PRVA ZAPOVED BI MORALA BITI;
    Spoštuj svoje otroke, da jim pozneje ne bo treba kopičiti strahotno močnega orožja za obrambo sebe in jim ne bo treba braniti sebe tako, da bodo uničevali svet.

    Smo kar na pravi poti, da uničimo naš planet s pomočjo.......Katero že??????

    LP


    Četrta zapoved

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne torek, 10. marec 2009 @ 14:49 CET


    Biblija ni namenjena otrokom, ampak odraslim zrelim ljudem. Otrokom ne škoduje četrta zapoved, temveč njim škoduje zloraba Biblije za njihovo discipliniranje. Otrok dojema na ravni duše, zato so pravljice tako blagodejne za njihovo zdravo odraščanje. Ko pride otrok v puberteto in se začnejo v kri izločati spolni hormoni, začenja otrok svet dojemati mimo duše. Žalost.

    Juda I.


    Kiri hudič te to je, he he

    Prispeval/a: Fredi dne torek, 10. marec 2009 @ 14:58 CET
    Pozdravljen Lario

    Ti si bil pečat popolnosti,
    poln modrosti
    in dovršene lepote.

    Greh izvira od Satana očka laži.
    Maziljen Kerub – varuh se je izpridil v Hudiča zaradi napuha lepote in modrosti.
    Ustvarjen je bil popoln.

    Vsi ljudje grešimo.
    Dobro je, da priznamo grehe samim sebi in se trudimo živet brez greha.

    Moli tud na samem in prosi za milost za ljubezen.
    Prejel boš tud modrost, da boš razlikoval grešno dejanje od dobrega dejanja.
    Zavedaj se, da greh prihaja iz srca zato naredi grehu prepreko – ljubi.

    Nabiraš lahko jabolka in hruške, kdor greši pač greši.

    Moji bratje, svoje vere v našega Gospoda Jezusa Kristusa, Gospoda veličastva, ne združujte s pristranskostjo.
    Če pride k vašemu shodu mož z zlatim prstanom in v bleščeči obleki, pride pa tudi revež v umazani obleki, in se ozrete na tistega, ki nosi bleščečo obleko ter rečete:
    »Sédi semkaj na udoben sedež,« revežu pa rečete: »Ti stopi tja,«
    ali: »Sédi k mojim nogam« –;
    mar niste delali razlike med seboj in postali sodniki s hudobnimi mislimi?
    Poslušajte, moji ljubi bratje! Ali ni Bog izbral tistih, ki so revni na svetu, a bogati v veri in dediči kraljestva, ki ga je obljubil vsem, kateri ga ljubijo?
    Vi pa ste osramotili reveža. Ali vas ne zatirajo in vlačijo pred sodišča prav bogati?
    Mar ne sramotijo ravno ti čudovitega imena, ki je bilo klicano nad vas?
    Če torej po Pismu izpolnjujete kraljevsko postavo:
    Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe, ravnate prav.
    Če pa ste pristranski, delate greh in postava vas razkriva kot kršilce postave.

    Kdor namreč izpolnjuje vso postavo, krši pa eno zapoved, je kriv za kršitev vseh.

    Kajti tisti, ki je rekel: Ne prešuštvuj! je rekel tudi: Ne ubijaj!
    Če torej ne prešuštvuješ, ubijaš pa, si postal kršilec postave.
    Tako govorite in delajte: kot tisti, ki bodo sojeni po postavi svobode.
    Neusmiljena je namreč sodba za tistega, ki ne izkazuje usmiljenja.
    Usmiljenje pa slavi zmago nad sodbo.

    Kaj pomaga, moji bratje, če kdo pravi, da ima vero, nima pa del?
    Mar ga lahko vera reši?
    Če sta brat ali sestra gola in jima manjka vsakdanje hrane, pa jima kdo izmed vas reče:
    »Pojdita v miru! Pogrejta se in najejta!«
    a jima ne daste, kar potrebujeta za telo, kaj to pomaga?
    Tako je tudi z vero, če nima del; sama zase je mrtva.
    Vendar bo kdo rekel:
    »Ti imaš vero, jaz imam pa dela. Pokaži mi svojo vero brez del in jaz ti bom pokazal vero iz svojih del.
    Ti veruješ, da je Bog eden? Prav imaš. Tudi demoni verujejo, a trepetajo.«
    Hočeš spoznati, prazni človek, da je vera brez del neučinkovita?
    Ali ni bil naš oče Abraham opravičen iz del, ker je položil svojega sina Izaka na oltar? Vidiš, da je vera sodelovala z njegovimi deli in da je šele zaradi del postala popolna. Tako se je izpolnilo Pismo, ki pravi:
    Abraham je verjel Bogu in to mu je bilo šteto v pravičnost, in imenovan je bil »Božji prijatelj«.
    Vidite: človek se opraviči iz del in ne samo iz vere.
    Ali ni bila tudi vlačuga Rahába prav tako opravičena iz del, ker je sprejela poslance in jih odpravila po drugi poti?
    Kakor je namreč telo brez duha mrtvo, tako je mrtva vera brez del.

    Prosi za milost, da te Sveti duh predrami v srcu, da ugotoviš svoje grehe.
    Odpovej se jim in se trudi živet brez greha.

    Ljubi Bog ljubi vse ljudi.

    Lep pozdrav


    izviren greh

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne torek, 10. marec 2009 @ 15:30 CET

    Marja!

    Kje sem to slišal ? Nikjer, saj veš, da sem indoktriniran in to od pravljic.

    Duša, Sneguljčica ugrizne v jabolko tega sveta. Zaspi, dokler je poljub prave Ljubezni-Duha ne prebudi.

    Duša, Trniujčica, se pri 16-ih "zbode".Priteče par kapelj krvi in zaspi, dokler je poljub prave Ljubezni-Duha ne prebudi.

    Simpl, kaj ?

    Mene so indoktrinirale pravljice, tebe pa tvoji lastni hormoni.

    Mimo-grede , v Raju ni teles.

    Juda I.


    Šimpanzovo rebro

    Prispeval/a: MC dne torek, 10. marec 2009 @ 16:04 CET
    Hierhod,

    Ne vem, na osnovi česa sklepaš, da bi lahko bil mizantrop. Mogoče zato, ker se pogosto zgražam na račun človeške neumnosti, v sklop katere sodijo, vsaj po mojem mnenju, tudi vse oblike krščanske in še bolj katoliške ikonografije, mistike in sholastike. Mogoče meniš, da sem mizantrop zato, ker se včasih zavzemam za pravice živali. Po tej logiki so seveda mučitelji živali največji filantropi. Če čemu (človeškemu) nasprotujem, potem je to predvsem objestni antropocentrizem, ki mu na žalost pritrjuje skoraj vsaka religija, ne glede na svoj izvor, karakter ali dogme.

    Govoriš o neki konstruktivnosti. Kakšna konstruktivnost neki, dokler verjameš v brezmadežno spočetje ali celo brezmadežno rojstvo, v vnebohod pri živem telesu in podobne čirule čarule. Vse to je zame čista dekonstrukcija razuma.

    Ne vem, kakšno je tvoje mnenje o ženskah, nikjer nisem napisal, da je slabo – v vsakem primeru pa je precej odtujeno, saj sam priznavaš, da ljubiš in častiš Marijo iz Nazareta (v bistvu gre za platonsko ljubezen), kar je že samo po sebi dovolj bizarno. Tako da si v resnici ne morem ustvariti drugega mnenja o tebi, kot to, da si samo tipičen verski fanatik, okužen z obskurno katoliško ikonografijo in misticizmom. Seveda bi lahko častil tudi Ateno, Ištar ali Neftis, Venero, Nut, Neit, ali, zakaj ne, kako nordijsko Valkiro. Seveda ne mislim, da si nor, nore se mi zdijo samo stvari, v katere očitno verjameš in jih celo častiš. Lahko da sedaj žalim tvoja iskrena verska čustva, ampak enako lahko rečem tudi sam – da moja čustva in moj čut za spodobnost žali uporaba terminov madežna in brezmadežna. Kar zadeva mene, je ljubezen do tako imenovane Matere Božje v bistvu samo transformacija poganskega kulta čaščenja katere izmed boginj, seveda po krščansko obrnjena na glavo, ko se namesto plodnosti časti deviškost oziroma neplodnost. Takšnih perverzij je v krščanstvu kolikor hočeš. Že tako se mi zdi, da je Marija iz Nazareta ena najbolj bledih, brezizraznih figur v Novi zavezi (že samo to se mi zdi nekoliko ponižujoče), s kastriranim značajem – kar je že samo po sebi žalitev za žensko – natančno takšna, kot ustreza liku ponižne matere, ki je tukaj samo za to, da sprejme seme, iz katerega bo potem vzklilo nekaj višjega, boljšega. Degradirana je na mašino za rojevanje, pa še to rojevanje je tako eterično, kot da sploh ne bi šlo za fizični – biološki dogodek. Čaščenje Device Marije je eden najbolj vraževernih in poganskih ritualov, z njenimi »prikazovanji« pa so povezane najbolj dobičkonosne vatikanske rabote. Devica Marija je, hočeš nočeš, katoliška »kura, ki nese zlata jajca.«

    Tvoj slep, da z neko mojo trditvijo indirektno pritrjujem Bibliji, pri čemer navajaš citat iz Eksodusa, je pravzaprav smešen. V Bibliji piše marsikaj, in po potrebi lahko vsakršno trditev »potrdiš« s kakim »priročnim« biblijskim citatom, pri čemer izbiraš samo tiste, ki ti v danem trenutku ustrezajo. (Ko boš naslednjič govoril recimo o nepravičnem svetu in o izkoriščanju delavcev, te bom seveda opomnil, da pritrjuješ Marxovemu Kapitalu, oziroma še bolje, da se zavzemaš za marksizem.) Ko smo že pri Bibliji, težko najdeš knjigo, ki je bolj mrzka od žensk, začenši z Genezo, kjer Bog ustvari žensko iz Adamovega rebra. In potem je tu še pravljica o tem, kdo je prvi grešil (kdo je kriv za izvirni greh), ki ji sledi tista strašna kazen z bolečim porodom in menstruacijo – vse to je že v osnovi tako šovinistično in bolno, da mora človeka siliti na bruhanje. Če je kaj do konca mizantropno, potem je to gotovo Biblija in njeno poniževanje človeka, še posebej poniževanje ženske!

    »Zaradi tega bo mož zapustil očeta in mater in se pridružil svoji ženi in bosta eno meso.«

    Pred tem je bilo seveda magično rebro, potem pa še tista nagota, zaradi katere mladoporočenca iz raja sprva še ni bilo sram. Zakaj le? Lulek je lulek in lulica je lulica, pa tudi Eva še ni imela celulita in Adam ni imel pivskega trebuha.

    Kot sem že rekel – nesrečna ženska je v Bibliji degradirana na podmnožico moškega. Danes vemo, da je v bistvu ženska veliko bolj samozadostna od moškega – da zadostuje jajčece, ki ga lahko kloniraš – tako celo moški osemenjevalec postane odvečen. Biologija! Osnova je torej ženska in je kvečjemu moški (s svojim »nepogrešljivim semenčkom«) njena podmnožica. Zanimivo, mar ne.

    Bog pa, ki kljub svoji vsemogočnosti, očitno ne zmore delati več stvari hkrati, je seveda moral najprej ustvariti Adama in šele nato Evo, kar že v osnovi kaže na to, da je kreacionistični pogled na stvarstvo nenaraven, da ne rečem kar nebulozen. Bog bi seveda lahko ustvaril tudi hermafroditskega moškega, pa se je očitno premislil in mu podtaknil žensko, mogoče zato, da ga bo potem pogled na ljudi in na parjenje bolj zabaval. Ne vem, kako je bilo z živalmi, recimo s šimpanzi – očitno je bog najprej ustvaril šimpanza, potem pa iz šimpanzovega rebra še prvo šimpanzovko. In tako dalje po vsem živalskem kraljestvu, z variacijami, ki se kažejo predvsem v stopnji spolnega diformizma. Slednji je pri vrsti homo sapiens sapiens že precej majhen, tako da se Eva po velikosti in razumu še komaj loči od Adama, medtem ko so je šimpanzji samec še zmeraj precej večji in bolj robusten od samic svoje vrste. Že samo to bi nas moralo napeljati na misel, da si ženske vrste homo sapiens sapiens vendarle zaslužijo kako bolj pomembno kost, kot je navadno rebro. Recimo vsaj kakšen košček lobanjske kosti.

    Kar zadeva Ojdipov kompleks, Hierhod, pa v resnici ne morem vedeti, koliko velja to zate. Po pesmicah, ki jih pišeš, bi lahko sklepal kvečjemu na Ojdipov kompleks v odnosu do Device Marije. Kar zadeva mesijanstva, pa močno dvomim, ker si premalo samozavesten za kaj takega in se mi zdi, da si še zmeraj dovolj pri zdravi pameti, da se ne lotil česa takega. Zato, da postaneš mesija ali pa da si to domišljaš, moraš biti že zelo trčen.

    Tvoje mnenje, da vsakega od nas, in moškega in žensko, najbolj omadežuje to, če se imamo za svetnike in boljše od drugih, je seveda tipično krščansko, pravzaprav kar tipično duhovno. Če to drži, potem je bil najbolj »umazan« že kar Jezus iz Nazareta, ki si ni domišljal samo to, da je svetnik, marveč se je imel že kar za boga. Če lahko verjamemo evangelistom, seveda.

    Človek se, po mojem mnenju najbolj omadežuje sam - s ponižnim klečeplazenjem po blatu in z nalaganjem krivde na ramena, lahko je to bodisi neka karma ali pa izvirni greh. Vse to običajno počne iz golega resentimenta, iz globokega sovraštva do življenja, zaradi nelagodja ob dejanskosti. In potem iz perspektive sužnja gradi svoje zmagoslavje in (samo)podobo Velikega Človeka. In tako se zaradi tega potem res počuti, da je boljši od drugih (in vrednejši božje ljubezni). Igra napuha je v vseh primerih ista. Tudi takrat, ko igraš ponižnost.





    izviren greh

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne torek, 10. marec 2009 @ 16:36 CET


    Marja!

    Tudi Duša ima svojo naravo, naravo, ki ni od tega sveta.
    Če ne prej, boš izvedela, ko se boš zabubila. Narava Metulja je nekaj drugega kot narava gosenice.

    Kar pa se tiče, da je duša izbira :Hormone ti dozira naravna, krvna duša, zver, medtem, ko lepotica spi. Tudi ti si izbrala, izbrala si pač kri in ne Duha. Ne pozabi, da imaš svobodno voljo.Če še ne veš, kam pelje kri, se malo okoli sebe ozri. Tega Duh ne počne in ne reci, da nisi izbrala to, kar vidiš tudi sama. Duh ne mori, mori le kri.

    Citirala si iz Evangelija po Tomažu, naj ne govorimo, temveč mu sledimo. Torej, boš govorila ali mu sledila ?

    Juda I.


    izviren greh

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne torek, 10. marec 2009 @ 17:18 CET

    In ravno življenje so pravljice. O čem pa govore , če ne o tem kako nekateri trpe ? Sneguljčica, Trnuljčica, Rdeča Kapica, Lepotica in Zver, Pepelka, Trije prašički, Grdi raček, Ostržek. A naj nadaljujem ? Vsi ti so trpeli ali pa trepetali za svoje življenje ter iskali izhod in ga na koncu tudi našli.

    Ravno pravljice govore o trpljenju ter izhodu iz le tega. Zato pa so otrokom tako všeč. In meni tudi. Ker govore o izhodu.Ti pa izhoda ne maraš kaj ? Se več ne spomniš pravljice o "Svinjskem pastirju ?" Tudi prav. Srečno.

    Juda I.



    izviren greh

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne torek, 10. marec 2009 @ 18:00 CET


    Med zvezdami me ne boš našla, tja pikirajo samo tisti, ki sebe enačijo z zvezdami. Kdor to počne, še vedno spi. Sam vem, da med zvezde na spadam, spada pa tja neka zvezdica, ki je na svoji orbiti malo zašla.

    Spi še naprej in sladko sanjaj, da si Trnuljčiica. Kitajci temu rečejo, da gosenica sanja, da je Metulj. Ko se zbudi, se od razočaranja zabubi.

    Ne bom več motil tvojega sna, sicer pa mislim, da ga tudi do sedaj nisem. Je preveč trden in globok.

    Juda I.


    Pravljice za mlado in staro

    Prispeval/a: MC dne torek, 10. marec 2009 @ 18:34 CET
    Pri pravljicah je vedno tako, da je pomembno, s katere strani gledaš. Pravljica o Rdeči kapici (Grimmova varianta) se je končala nesrečno za volka, ta potegne krajši konec v vseh pravljicah, kjer nastopa, kar sem mi zdi skrajno krivično do živali, ki spada med ogrožene vrste. V pravljici o Sneguljčici slabo konča njena mačeha, v Pepelki se pravljica slabo konča za njeno mačeho in hčere, v Trnuljčici se slabo konča za zmaja in čarovnico, žalosten konec (krematorij) čaka tudi čarovnico v Janku in Metki – sami nesrečni, tragični konci. Malo je pravljic, kjer kdo ne bi nesrečno zaključil svojo kariero.

    V biblijski pravljici, se večkrat dobro izteče za izvoljeno judovsko ljudstvo, medtem ko Kanaanci, Midjanci, Sidonci, Amalečani Co. potegnejo krajši konec – zanje je to pravljica z žalostnim koncem, čeprav Judom ne naredijo nič takega, kot je volk naredil Rdeči kapici ali čarovnica Trnuljčici. Ampak, saj ni važno - pomembna je točka identifikacije - za izvoljeno ljudstvo se dobro izteče - najde izhod, pa čeprav na račun drugih.


    Mogoče so še najbolj pravične pravljice, , kjer na koncu »nasrkajo« prav vsi - recimo tista beneška o fižolčku, ogelčku in slamici. Slamica zgori, ogelček potone, fižolčku pa od smeha poči trebušček. Mogoče je nauk zgodbe v tem, da smeh vendarle ni tako zelo zdrav. No, jaz bom vseeno tvegal :-)))


    p.s.: Imaš prav, Juda, ko praviš, da Biblija ni za otroke, marveč za odrasle. Zelo podobno kot pornografija in nasilniški filmi. Razgaljen in razmesarjen Kristus na križu je odlična sinteza obojega. Mislim, da bi ga morali skrivati pred nedolžnimi otroškimi očmi.



    Pozdravlja vas Didymos Judas Thomas

    Prispeval/a: Fredi dne torek, 10. marec 2009 @ 18:46 CET
    Če se postite, delate greh nad seboj, in če molite, boste obsojeni, in če dajete ubogim, boste škodili svojim duhovom.

    Jaz sem luč, ki je povsod.
    Sem vse: iz mene izhaja vse in vse me dosega.
    Razcepi kos lesa; tam sem.
    Dvigni kamen in našel me boš.

    Ljubite svoje prijatelje kot svojo lastno dušo, ščitite jih kot punčico svojega očesa.

    Kajti pet dreves je v Paradižu za vas;
    ta se ne spreminjajo, poletje ali zima, njihovi listi ne odpadejo.
    Kdorkoli jih pozna, ne bo okusil smrti.

    Vreme tud vpliva na Paradiž?


    Šimpanzovo rebro

    Prispeval/a: osh-kosh dne torek, 10. marec 2009 @ 18:56 CET
    pozdravljen MC,
    kot vedno si tudi zdaj lepo pojasnil svoje znanstveno stalisce,zato izkoriscam priloznost,da ti ponovno postavim vprasanje,na katerega se nisi odgovoril: ali imajo ,,svete knjige,,zate kaksen smisel?
    lp


    Šimpanzovo rebro

    Prispeval/a: Boris Kononenko dne torek, 10. marec 2009 @ 19:22 CET



    Seveda imajo. Zaj ko ni več Alan Forda, si z njimi krajša čas.

    Juda I.


    Četrta zapoved

    Prispeval/a: hierhod dne torek, 10. marec 2009 @ 21:22 CET
    Pozdravljen, Juda I.!

    Zelo zanimiva in prodorna misel se mi zdi tvoj komentar, ko govoriš, da otrok začenja mimo duše dojemati svet okrog sebe, ko se v njegovo kri začenjajo izločati spolni hormoni v času pubertete. Če gledam na sebe, potem lahko temu kar pritrdim. Še bolj pa človeku spremeni pogled na svet prva spolna izkušnja. Dejansko se spremeni pri človeku tudi njegov pogled, njegova iskrica v očeh.

    Je pa Bog usmiljen z nami kljub hormonom. To pričuje 1Mz 8,21 : ....in Gospod je rekel sam pri sebi:"Nikoli več ne bom preklel zemlje zaradi človeka. Kajti mišljenje človeškega srca je hudobno od njegove mladosti."....


    Glede komentarja, v katerem praviš, da ti ne gre skupaj Jezusova čistost (brezmadežnost) in njegova trditev, da je edini, ki je dober, njegov Oče v nebesih, pa mislim naslednje. Jezus se je venomer zavedal, kako ga ljudje gledajo in razumejo. Temu je prilagajal svoje besede. Ker je verjetno opazil, da ga v danem trenutku mladenič sprašuje in nagovarja kot človeka, velikega preroka, modreca, liderja in na sploh rasturača, je pač usmeril njegovo pozornost na nekaj višjega.

    Jezus je nekoč dejal:"Učite se od mene, ker sem krotak in iz srca ponižen in našli boste mir svojim dušam."
    Jezus se je zelo branil, da bi o njem govorili, da je Božji Sin. Šele proti koncu svojega poslanstva je to priznal, ker je bil Resnica. Ni se pa nikoli poviševal zaradi tega. Tudi ni nikoli trdil o sebi, da je Bog, kar pa je dejansko bil. (Na montiranem sodnem procesu je bila glavna obtožnica, da se dela Boga, čeprav je bilo celo rimljanom jasno, da se ga hoče ubiti zaradi zavisti.) Bil je zares iz srca ponižen. Take ponižnosti je sposoben samo Troedini.

    Lep večer ti želim!

    hierhod




    (ne)smisel svetih spisov

    Prispeval/a: MC dne četrtek, 12. marec 2009 @ 08:21 CET
    Osh-kosh,

    hvala na vprašanju. Sprašuješ me o smislu, ki ga imajo zame sveti spisi. Mi je všeč, ker postavljaš jasna in dobra vprašanja, ki pa so kljub temu dovolj provokativna. Najprej bi si norali, kljub vsemu, postaviti vprašanje, kaj sploh pojmujemo pod besedo smisel. Če je smisel neka uporabna vrednost, potem bi rekel, da niti ne. Sveti spisi, če so dovolj debeli, lahko služijo kot obtežilnik ali kot pripomoček za izdelavo herbarija. Lahko jih vzameš tudi v roke, kot je rekel Brecht, in z njimi koga treščiš po glavi. Ampak to velja tudi za zbrana dela Karla Marxa. Razen, če med svete spise uvrstiš tudi kakšen priročnik za Jogo - potem bi rekel – da, uporabna vrednost je tu lahko zelo velika.

    Če pa smisel smatraš kot nekaj, kar ti pomaga pri oblikovanju etičnih meril in vrednot, kot nekaj, kar te usmerja v življenju, ko se moraš odločati med dobrim in slabim, ali ko sploh ne veš, kaj je dobro in kaj slabo, potem bi rekel, da so svete knjige lahko ena zasilna bergla, ki pa se nazadnje izkaže tako težka za prenašanje, da je bolje če skačeš po eni nogi.

    Lahko pa zadevo pogledamo še nekoliko drugače – če bi kristjana vprašal, ali ima zanj Koran kakšen smisel, kakšen odgovor misliš, da bi dobil. Predstavljam si, da bi večina katoličanov Koran označila kot nesmisel ali celo kot nekaj, kar prihaja od hudiča. Ko imamo opraviti s svetimi spisi, v bistvu razpolagamo z množico smislov in nesmislov, nazadnje je smiselno tisto, kar po občutku izberemo sami ali pa nas v to prisili kdo drugi. Svete knjige so zame predvsem kulturna zakladnica, ki je prepojila umetnost, zgodovino, naš jezik, način razmišljanja – podobno kot to velja za »nesvete« spise tipa Eneida ali Odiseja ali katerokoli recimo Shakespearjevo delo. Ima zame Romeo in Julija ali Machbet kakšen smisel? Ima Rdeča kapica kakšne smisel? Sveti spisi, kakršna je recimo Biblija ali v našem kulturnem okolju še posebej Biblija, so izredno pomemben vir literarne kulture. In enako bi lahko rekli za Koran ali Bhagavadgito, v primeru arabščine ali katerega izmed indijskih jezikov. Sam bi se prizadeval za to, da bi v višjih letnikih osnovne in v srednjih šolah, seveda na nevtralen način, učenci in dijaki izvedeli več o Bibliji, recimo v okviru predmetov, ki so namenjeni poučevanju književnosti, zagotovo najmanj toliko časa in poudarka, kot je namenjeno biserom grške ali rimske literarne umetnosti. V tem oziru, in samo v tem oziru, mi ni niti najmanj žal, da sem osem let obiskoval verouk. Na žalost je bivši politični sistem dobro poskrbel za to, da je čimbolj razkužil učne programe z vsem, kar je dišalo po religioznem, kakor bi se bal, da bi se kdo zaradi poznavanje Biblije nalezel vere. Pa saj tudi ob prebiranju Odiseje ne obstaja nevarnost, da bi kdo začel verjeti v Kiklope in v olimpijske bogove. Nepoznavanje Biblije seveda ni kaka ateistična značilnost, prej bi rekel, da gre za vprašanje splošne izobrazbe. Upam si trditi, da tudi več kot tri četrtine vseh katoličanov in mogoče malo manjši delež protestantov, sploh nima pojma, kaj vse piše v Bibliji in verjetno je tako celo bolje za ohranjanje njihove vere, saj bi marsikomu pragmatični um in prirojeni občutek za pravičnost utegnil omajati njegovo versko prepričanje.

    Moja naslednja pripomba je v zvezi s samo besedo »sveto«. Nobena knjiga zame ni sveta! Niti kak drug PREDMET. Tudi človek ne, samo zato, ker bi mu nekdo podeljeval takšen status. Sveto je lahko recimo življenje – spoštovanje življenja – pa še tu sem si postavil neke ločnice in meje.

    Sveta knjiga, sveta vera, svetnik, sveti duh, sveti bog - svetost je samo nek pojem - verbalni konstrukt, ki v resnici ne označuje nič konkretnega - samo vzpostavlja neko distanco, nek tabu, prepreko, da potem tisti zadevi ali tistemu človeku ne gledaš pod prste in ne preverjaš dejstev o stvari. Pri uporabi besede sveto gre predvsem za vzpostavljanje neke apriorne avtoritete, ki aludira na brezgrešnost ali celo na nezmotljivost, za kar pa praviloma ne obstaja nikakršna resnična osnove. Vsakič ko nekdo nekaj označi za sveto, moj instinkt že zavoha prevaro. Podobno bi lahko rekli za besedo skrivnost. Ampak, nekateri se pač radi igrajo »svete skrivalnice«. To je najboljši način, da te ne morejo ali sploh ne smejo zasačiti na laži.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,60 seconds