Med milijon - mnogoterimi izrazi, s katerimi se je ta svet
in mi ljudje v njem srečali, obstaja en prav poseben izraz,
ki nas nikakor ni zaobšel in utrudil.
Največji ljudje zemlje - imenovani odrešitelji človeških tegob,
mojstri, slikarji, glasbeniki... Vse od Jezusa, Bude, Osha, Picassa so vrhunec
svojega stanja, v simboliki, razcveteli, zaključili in pospravili v ta preprosti izraz.
To je izraz; " Srce otroka."
Tudi mi sami velikokrat uporabljamo ta preprosti izraz, všeč nam je, razoroži nas.
Opazimo lahko kako družba in tudi vzgojiteljski sistem bolj zna dušiti kot pa razvijati
to srce otroka, in to že otrokom. Že v najmlajših letih ga dušijo z raznoraznimi zmaji,
gusarji, gozdnimi možmi... itd.
Tudi mi, veliki ljudje, si to srce otroka dušimo z vsemogočimi junaki,
romantičnimi tragedijami in še nešteto stvari bi se našlo.
Čas nam že kar nekaj časa kaže to.
" Spomiti se je treba, da je Srce otroka nekultivirana stvar, rodili smo se s tem blagoslovom.
Ne kultivira jo nobeno poznanstvo z Desetimi božjimi zapovedmi, desetimi koraki do popolne ljubezni
in ne nastane iz kultiviranja našega znanja o zakonu vzroka in posledic.
Srce otroka je le vonjava, ki je posledica stika z našo največjo preprostostjo
in ta preprostost je istočasno tudi naša največja fundamentalnost.
Govorim o naš najglobji preprostosti kar jih je,
ta preprostost in fundamentalnost začne življenje vsakemu novorojenčku. Ko se ta preprosta
fundamentalnost konča, potem največji milionar ali najboljši papež, kar jih je svet videl, ostane brez moči, tudi mi.
Srce otroka je srce otroka zato, ker je še popolno povezano s to notranjo preprostostjo.
Zaradi tega stika, je otrok lahko mehka eterna jasnovidnost, ki se ne zaveda sama sebe.
Nima še nobenega osebnega značaja.
Srce otroka je preprosti otoček, vedno pričujoči znotraj nas. Na ta otoček se pride z našo najglobjo preprostostjo in na njemu se lahko živi le s to našo največjo notranjo preprostostjo. Potem pot postane cilj, preprostost do preprostosti.
Potrebno je imeti pogum, da si upaš stopiti na ta otoček, da si ga upaš živeti, da si upaš to notranjo pot preprostosti. Ponavadi moraš dobiti notranjo državljansko vojno, da prispeš nanj.
Ta vojna je vojna z našimi ambicijami, tako duhovnimi kot materjalnimi, tako ljubezenskimi kot sovražnimi.
In duhovne ambicije so lahko še bolj kompleksne kot materjalne. In ta vojna se dobi z zavedanjem te notranje fundamentalne preprostosti.
Srce otroka je sinonim za to fundamentalno.
Nekateri mojstri predlagajo, naj si kupimo flaško v katero si bomo natočili mleko in jo cuzali, nekaj znotraj nas bo izpolnjeno, bo čutilo to preprostost.
Učimo se lahko tudi v prisotnosti otrok, tako, da sprejmemo njihovo tišino. Ne potrebujemo postati njihovi prijatelji, bolj esencialno je to, da opazimo njihovo tišino, ki je prijateljstvo z celim vesoljem in zvezdami. In naj nas ta eter razoroži in začne hraniti.
Naše srce otroka potrebuje našo pozornost,
Vse naše notranje drže, ki držijo znotraj nas naše upe in obupe v ravnovesju pridejo pod velik vprašaj. Na začetku nam vse izginja, tudi mi, vendar kasneje se začne otkrivati svet brez Boga in brez Hudiča, preprosto samo svet.
Kasneje ne živiš več skozi svojih pet glavnih čutil, ampak živiš skozi srce otroka. To je preprostost, ki ne more soditi.
To je tvoj naslov, Budin vrt - v katerem ne raste cvetje z trnji.
|
Izstopi v Budin vrt
Prispeval/a: Miran Zupančič dne petek, 11. avgust 2006 @ 16:38 CEST
"Iztopi v Budin vrt" pomeni tudi: čutiti vibracijo večnosti - ne premišljevati, ampak čutiti. To začutimo v sebi- in ta občutek je sočasno vedenje. Vprašanje je le, če je človek v svojem srcu dojemljiv za to posebno delovanje.
V starih duhovnih tradicijah imenujejo stopiti na pot odrešitve tudi "vstop v tok osvoboditve". Tako ostajata dva tokova. Tok pozabe in tok osvoboditve. Le-tega naredi prepoznavnega sijoče znamenje in kažipot tistih, ki so vanj vstopili pred nami. Naša naloga pa je dvigniti se nad tok pozabe. Ne naključno, če nam ravno ustreza ali če smo zopet enkrat bili budni - ne, nad se moramo dvigniti z vsakdanjim delovanjem.
Vzpon ne pride sam po sebi. Zahteva od nas predanost, budnost in napor, nikakršne krčevite napetosti, ampak prizadevanje, ki izhaja iz globine našega srca ("otroka") - sijoče, razsvetljujoče posredovanje. Vzpon zahteva napor, do padca pride samo po sebi. Naš zdrs v pozabo se zgodi brez muke, vzpon vsebuje težnjo pozabo premagati. S pomočjo spomina zvrtamo prehod skozi težišče pozabe. S pomočjo pripravljenosti spomniti se, se lahko naše srce vsak trenutek odpre in tako pretrga mrežo pozabljanja.
Spomniti se pomeni ozavestiti se. Zavedati se pomeni zavestno živeti. Zavestno življenje pomeni resnično spremembo. Spremembo, ki jo hrani in vodi moč neskončnosti, Luč, ki je zunaj in tudi znotraj.
Ostajata dve polji življenja. Eno je bivališče človeka v njegovem padlem stanju, drugo razkriva popolnost in božanskost večnega življenja. V prostoru in času obstajata obe polji istočasno, tukaj in zdaj. Noben človek ne more prebiti meje s svojim lastnim "egom". Dostop do Področja večnosti je v naši nesmrtni duši. To dušo je potrebno v trpečem človeku prebuditi in jo nahraniti pri izviru Večne luči.
Lep pozdrav Jaka in vse dobro. Oglsi se še kaj.
Miran.
Izstopi v Budin vrt
Prispeval/a: jaka dne nedelja, 13. avgust 2006 @ 16:08 CEST
Nekaj čutiti je definitivno bolj živa stvar, kot pa le nekaj intelektualizirano premišljevati.
Vendar tudi, ko človek nekaj čuti, še vedno obstaja ločenost med njim in občutkom.
Prava stvar se razcveti takrat, ko človek postane ta občutek in ko občutek postane ta človek.
Naše bistvo je in bo ostalo nekultivirana stvar, kako lahko naše bistvo iz katerega
izhaja vse naše nastane iz tega kar je ono samo ustvarilo in kar še ustvarja.
Šele s tem se začne pravo razumevanje znanja in resničen prehod iz zunanjosti v notranjost.
Je pa res, da mi Veliki ljudje se moramo 1000% kultivirati, da to nekultiviranost
začutimo znotraj sebe in začutimo njen tok. Ta naša kultiviranost pa ni nič drugega, grobo rečeno,
kot pa le katarza poduhovljenih kapric, ki se izražajo skozi naša zunanja čutila.
Ko enkrat znaš dati vse štiri od sebe znotraj tvoje fundamentalne preprostosti tvojega bitja
in ko ta nekultivirana fundamentalna preprostost znotrj tebe tudi sama , vse štiri da narazen,
potem postaneš nedotakljiv, noben več ti ne more soditi.
Ta nedotakljivost in svoboda je naša čuječnost notranjemu nekultiviranemu bistvu.
lp.