NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Ali je katoliška cerkev res moralna avtoriteta?   
    sobota, 19. januar 2008 @ 05:01 CET
    Uporabnik: eckhart

    * Aktualne, dobre novice, pozitivne novice in za

    Dr. Romana Jordan Cizelj, evropska poslanka in podpredsednica Slovenske demokratske stranke, je v prvi letošnji oddaji Piramida izjavila, da je cerkev moralna avtoriteta.

    Ob tej milo rečeno sporni izjavi sem se spomnil na nagrajenega pisatelja in znanega cerkvenega zgodovinarja Karla Heinza Deschnera, ki je dejal: »Po intenzivnem raziskovanju zgodovine krščanstva v antiki, srednjem veku in novejšem času, še posebej v 20. stoletju, ne poznam nobene organizacije na svetu, ki bi se obdržala tako dolgo in neprekinjeno in bi bila tako strahotno obremenjena z zločini kot je Rimskokatoliška cerkev.

    Ta izjava, ki sem jo napisal in izdal v publikacijah, kritičnih do cerkve, je krita (poprej posneta na najmanj petih kasetah) in skozi mojo »kriminalno zgodovino krščanstva« še bolj potrjena in bo toliko časa veljavna, dokler ne bo nekoč nekdo mojemu dobro utemeljenemu gradivu nasprotoval z ravno tako dobrim gradivom, da na svetu obstaja druga organizacija, ki je ravno tako dolgo in neprekinjeno in tako strahotno obremenjena.« Karl Heinz Deschner, Die beledigte Kirche, s.42.

    Nedavno sem prebral knjigo Nadškof genocida, v kateri je avtor Marco Aurelio Rivelli temeljito raziskal zgodovino ustaške diktature v Neodvisni državi Hrvaški in njihovo tesno sodelovanje z RKC, nacisti in fašisti. Če se zaenkrat ne usmerimo na starejšo zgodovino RKC, ali lahko rečemo, da je nekdo moralna avtoriteta, če podpira in vzpodbuja najbolj krute in zverinske pokole, ki so jih med drugo svetovno vojno izvajali katoliški ustaši nad Srbi? Avtor je po dvajsetih letih znanstvenega dela v knjigi zbral ogromno dokazov, ki bremenijo tedanjega hrvaškega nadškofa Stepinca in Vatikan kolaboracije z ustaškimi klavci.

    Ustaši Anteja Paveliča so s podporo Hitlerja in Mussolinija pobili na stotisoče pravoslavnih Srbov in na desettisoče Judov in Romov. Pokole je spremljalo prisilno spreobračanje pravoslavcev v katoliško vero, toda žrtvam ustaškega divjanja pogosto tudi to ni rešilo življenja. Etnično in versko čiščenje hrvaškega ozemlja je potekalo s katoliško gorečnostjo, kakršne Evropa ni doživela vse od križarskega pokola Katarov z juga Francije na začetku trinajstega stoletja. V dogajanju, ki se je v zgodovino zapisalo kot balkanski holokavst, je imela eno od odločilnih vlog rimskokatoliška cerkev. Zagrebški nadškof Alojzij Stepinac je kot osvoboditelja pozdravljal Mussolinija in Hitlerja ter aktivno sodeloval z vodstvom ustaškega gibanja. Del hrvaškega katoliškega klera je osebno, včasih tudi na poveljniških položajih ustaških enot, sodeloval v krvavih pokolih.

    Med klavci so bili tudi številni hrvaški duhovniki

    Jugoslovanski zgodovinar M. Bulajić je uredil seznam z imeni 629 katoliških cerkvenih predstavnikov, ki so bili neposredno odgovorni za ustaške poboje. Poveljnik zloglasnega taborišča Jasenovac je bil denimo frančiškanski redovnik Miroslav Filipović Majstorović, ki je bil poznan pod imenom Fra Satan. Med njegovimi zločini je tudi pokol otrok v osnovni šoli v Krivaji. Eden od očividcev poboja je povedal: »Filipovič, oblečen v redovniško oblačilo in z ustaško kapo na glavi, je v spremstvu z nekaterimi ustaši vstopil v razred in ukazal učiteljici, naj pravoslavne otroke loči od katoliških in muslimanskih. Učiteljica, ki ni ničesar slutila, je iz učilnice poklicala srbske učence. Ko so prišli na hodnik, se je fra Filipovič z nožem pognal na eno od skupin in vse poklal v prisotnosti ostalih otrok, ki so kričali od groze. Z razparanimi, okrvavljeni vratovi in prsmi, so otroci kot ponoreli tekali po hodniku, se vračali v učilnico in tulili od bolečine in groze.«

    V vseh ustaških enotah so delovali katoliški kaplani in nekateri med njimi so kar v duhovniški obleki tudi osebno sodelovali v akcijah množičnega pobijanja, drugi pa so bili bolj zadržani in so v božjem imenu pokole zgolj blagoslavljali. Njihov nadrejeni je bil Alojzij Stepinac. Na Dvoru na Uni so ustaške enote leta 1941 v akciji, ki jo je osebno vodil župnijski vikar iz Divuše Ante Djurič, ubile občinskega tajnika in enajst drugih oseb srbskega porekla, potem ko so jim ožgali roke in noge. Pavelič je nato duhovnika odlikoval s križem za zasluge. Ustaši, med katerimi je bil tudi menih Jovan Popović, so poslanca beograjskega parlamenta Dobrosavljeviča prisilili, da je gledal usmrtitev svojega sina, nato pa so ga več ur mučili in končno ubili. V Hercegovini so 559 Srbov vrgli v brezno Golubinke, kjer je v naslednjih dneh končalo na tisoče žrtev. Pri množičnem poboju sta bila prisotna dva katoliška duhovnika. 14. maja 1941 je predstojnik frančiškanskega samostana v Čuntiću, pater Hermenegild, z ustaškim ministrom organiziral pokol 700 oseb v pravoslavni cerkvi. Ljubo Jednak, edini preživeli v pokolu, je jeseni 1946 na zagrebškem procesu proti nadškofu Stepincu povedal med drugim: »Ena od prvih žrtev je morala glavo prisloniti na mizo, eden od ustašev pa ji je z nožem prerezal grlo. Ob tem je tulil: »Zdaj pa poj!« In oni je začel peti. Iz grla mu je bruhnila kri in brizgala dva metra daleč. Eden od nas je dejal: »Vsem bodo naredili isto, drugemu za drugim.« Ob teh besedah so se ustaši drli: »Zakolji tega sina srbske kurbe!« Vrgli so se na onega, ki je spregovoril in ga dva do trikrat zabodli. Ko je padel na tla, sta se druga dva vrgla nanj in mu raztreščila glavo.«

    V taboriščih so med krvniki organizirali spretnostna tekmovanja, v katerih so morali taboriščnim zapornikom kar najhitreje prerezati grlo s posebnim ukrivljenim nožem. Zmagovalec teh tekmovanj je bil Petar Brzica, nekdanji gojenec frančiškanskega kolegija. V noči 29. avgusta 1942 naj bi v taborišču Jasenovac uspel pobiti 1300 ljudi.

    V vaseh Drakulić in Sargovac so na pobudo bližnjega frančiškanskega samostana pobili 2300 ljudi. Redovnik Agostino Cievola iz splitskega frančiškansega samostana je kot vodja ustaških oddelkov nosil kuto in pištolo, duhovnik Božidar Bralo je bil obtožen za sodelovanje v množičnem poboju 180 Srbov v Alipašinem Mostu, duhovnik Nikolas Pilogrv iz Banje Luke je bil odgovoren za sistematične poboje pravoslavnih Srbov iz njegovega okrožja, redovnik in vojaški kaplan Dionis Juričević je vodil napade na srbske vasi, v taborišču Stara Gradiška so redovnice pomagale ustaškim krvnikom…

    RKC: Paveličeva diktatura je blagoslovljena od boga

    Toda duhovniki niso samo klali in organizirali klanja, pač pa so tudi zelo pogosto motivirali svoje vernike s prižnic cerkva in preko katoliških časnikov. Župnik iz Udbin Mate Moguša je svojim vernikom v pridigi 31. junija 1941 povedal: »Doslej smo za katoliško vero delovali s knjigo molitev in Kristusovim križem v roki. Zdaj je nastopil trenutek, da začnemo uporabljati puško in pištolo. S Hrvaške bomo pregnali ali iztrebili srbsko prebivalstvo. Poglejte, ljudje, teh šestnajst ustašev, ki so ob meni. V nabojnikih imajo šestnajst tisoč krogel in pobili bodo šestnajst tisoč Srbov.«

    Dnevnik Hrvatski narod je 24. junija 1941 objavil poročilo o srečanju med Paveličem in vodjo Katoliške akcije duhovnikom Jesihom. Potem, ko je krvoločnemu ustaškemu diktatorju predal darila, je svoj obisk zaključil z besedami: »Naša vera v to, da vam je Bog dodelil svojo pomoč, se je izkazala kot pravilna, saj vam je uspelo očistiti polje krščanstva na Hrvaškem.« Pri podpiranju in širjenju ustaške ideologije ter pri prepričevanju vernikov, da je krvoločna Paveličeva diktatura blagoslovljena od boga, je hrvaška katoliška cerkev sodelovala s svojim celotnim razvejanim ustrojem, od Katoliške akcije, ki jo je vodil nadškof Stepinac do križarjev. Njihova propaganda je bila objavljena v reviji Nedelja, 6. julija 1941: »Ustaška Hrvaška bo Kristusova in naša in od nikogar drugega. Ves hrvaški narod, od Paveliča do najmanjšega otroka, je v teh dneh občutil Kristusovo roko.« V istem tedniku so križarji 27. aprila 1941 zapisali: »Bog, ki upravlja z usodami narodov in vodi srca kraljev, nam je dal Pavelića in je vzpodbudil Hitlerja, voditelja prijateljskega in zavezniškega naroda, da uporabi svoje enote za uničenje naših zatiralcev in nam omogoči ustanovitev Neodvisne države Hrvaške. Slava Bogu!«

    Skorajda vsi hrvaški katoliški duhovniki in njihovi najvišji upravni organi so torej brezpogojno in neizpodbitno podprli ustaško diktaturo. Nadškof Stepinac je od vsega začetka pel hvalnice genocidnemu diktatorju. Ob njegovem prihodu v Zagreb, 15. aprila 1941, mu je izrekel dobrodošlico: »Veliki človek je prispel, da bi uresničil največjo nalogo v vsem svojem življenju.« V pastoralnem pismu, ki ga je 5. maja 1941 objavila nadškofijska revija Katolički list, je Stepinac spodbujal katoliški kler, da se pridruži diktatorju in podpre novo državo, pa ne zato, ker je hrvaška, temveč zato, ker »predstavlja sveto katoliško cerkev«.

    Cilj Pavelića in nadškofa Stepinca je bil rasno versko očiščenje Hrvaške

    Polna podpora Stepinca ustaški diktaturi ni bila omejena le na javno izražanje stališč in blagoslove. Takoj po razglasitivi Neodvisne države Hrvaške se je zagrebški nadškof dejavno vključil v prizadevanja, da bi Vatikan diplomatsko priznal novo ustaško državo. Stepinac je med obiskom pri Paveliću pohvalil diktatorja, o čemer sta 30. junija pričala katoliška časopisa Katolički list in Hrvatski narod: »Mi vemo, da poglavnikovo delovanje razsvetljuje Gospod v svojem usmiljenju… Cilj Paveliča in Stepinca je bil, da Hrvaška postane domovina hrvaškega naroda, brez rasnih primesi in očiščenega posameznikov, ki jim je tuja katoliška vera. Ustaški režim si je zastavil nalogo, da bo Neodvisno državo Hrvaško spremenil v edino državo na svetu poleg Vatikana, ki bo naseljena samo s pripadniki katoliške vere. Zato je Pavelič kmalu po prevzemu oblasti razglasil katoliško vero za državo vero, razpustil vse politične stranke in v začetku leta 1942 ustanovil parlament, v katerem je bilo enajst poslanskih mest zagotovljenih visokim predstavnikom hrvaškega katoliškega klera na čelu z nadškofom Stepincem.

    Kljub številnim protestom in kritikam zaradi genocida je poglavar hrvaške katoliške cerkve molčal in vsa štiri leta aktivno sodeloval z ustaši pri etnično verskem čiščenju. Po koncu vojne je stopil v ospredje propagandni vatikanski stroj. Jezuit Cavalli je leta 1947 na izrecno naročilo katoliške cerkve objavil knjigo Proces zagrebškega nadškofa. V njem je nadškofa označil za svetnika in žrtev komunizma, vse dokaze o njegovi odgovornosti za balkanski holokavst pa je zavrnil z eno samo besedo: »zavajanje«. Vatikan je leta 1953 Stepinca povišal v kardinala. Papež Pij XII je ob tem dejal: »Hočemo, da bi vsi vedeli, da smo ga s podelitvijo kardinalske časti hoteli nagraditi v skladu z njegovimi zaslugami.« Vatikan je med drugim izobčil raziskovalca Viktorja Novaka, avtorja knjige Magnum crimen, ki predstavlja dokumentirani zgodovinski prispevek o balkanskem holokavstu. Papež Janez Pavel II. je leta 1998 razglasil Stepinca za blaženega. Eno najbolj škandaloznih izjav v zgodovini RKC pa si je privoščil nadškof Josip Bozanić ob stoti obletnici rojstva Stepinca, 8. maja 1998, ko je o njem dejal: »Stepinac je pogumno in neustrašno obsodil vsako krivico in vsako vrsto sovraštva: rasno, razredno, nacionalno, versko, politično. Brez obotavljanja je zagovarjal človekove pravice vsakega človeka in vsakega naroda, še posebej preganjanih Judov, Srbov, Romov.«

    Zelo podobno blamažo si je leta 2006 privoščil tudi dr. Anton Stres, celjski škof, predsednik Komisije Pravičnost in mir pri SŠK: »Blaženi Alojzij Stepinac je bil pogumen mož, ki je pokončnost izkazoval tudi v odnosu do nacističnih, ustaških in komunističnih oblastnikov. Nedvoumno je obsojal pobijanje nedolžnih ljudi in vsako teptanje človekovega dostojanstva.«
    Vir: http://radio.ognjisce.si/novice/cerkvene_slovenija/20060718254249740125.php

    Slike o etnično verskem genocidu, ki ga je podpiral nadškof Stepinac, so na strani
    http://www.ciceron.si/site/images/stories/ciceron/pdf/Nadskof_genocija_foto.pdf

    Borislav Kosi, Križevci pri Ljutomeru

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • http://radio.ognjisce.s...
  • http://www.ciceron.si/s...
  • Več od avtorja eckhart
  • Več s področja * Aktualne, dobre novice, pozitivne novice in za

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Ali je katoliška cerkev res moralna avtoriteta? | 5 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Ali je katoliška cerkev res moralna avtoriteta?

    Prispeval/a: Pozitivke dne sobota, 19. januar 2008 @ 23:00 CET

    Komentar je bil pobrisan, ker je vseboval navedbe o osebi, ki ni pisec članka in se tudi vsebina članka te osebe ne dotika.

    Uredništvo


    Morala čredne živali

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 21. januar 2008 @ 20:41 CET
    Katoliška cerkev je bila, je in vedno bo moralna avtoriteta. In prav v tem je težava – ne v katoliški cerkvi, marveč v morali, ki potrebujejo avtoriteto. Čredne živali v resnici ne zanima morala, marveč avtoriteta!


    Salonski mučenizem

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 21. januar 2008 @ 21:58 CET
    Še besedica o blaženem Stepincu:

    Razglašati za mučenika nekoga, ki je umrl naravne smrti v hišnem priporu, je približno tako, kot postiti se ob ribah. Tipično katoliško pač. Gospodu Stepincu se je uspelo izmuzniti med blažene, ne da bi pretrpel niti eno stotino telesnih in psihičnih muk, kot jih je pretrpela povprečna žrtev Jasenovca. Še mučeniki niso več to, kar so bili včasih.

    Kaj pa na Jasenovac in vse to pravi vsemogočni in pravični Bog? Tisti, ki mislite, da ni imel nič opraviti s tem, se hudičevo motite. Ne valite vedno krivde na ubogega človeka. Vas je strah pokazati s prstom na sadističnega boga, samo zato, ker je Bog!? Krščanski Bog je imel od nekdaj poseben smisel za cinizem. Je sploh še kaj boljše za preizkušanje vere, kot vsemogočni in pravični Bog, ki na vsakem koraku odpove v svoji vsemogočnosti, dobroti in pravičnosti? Ali ni že modri (zviti) Tertulian rekel: »Credo quia absurdum.“ Povedano še malo drugače: Na poti do večnosti izklopite razum – potovali boste veliko hitreje! Tistim, malo bolj občutljivim, predlagam, da izklopijo tudi empatijo – predvsem pa – ne glejte tistih slik o etično verskem genocidu, ki vam jih je podstavil hudičev poslanec in sovražnik Cerkve iz Križevcev pri Ljutomerju. To bi vam utegnilo močno načeti vero in zaustaviti vaše potovanje k Bogu – razen če, v resnici ne verjamete v absurde.


    Ali je katoliška cerkev res moralna avtoriteta?

    Prispeval/a: hierhod dne ponedeljek, 21. januar 2008 @ 22:20 CET
    Gospod Borislav!

    Dovolite mi, da malo pokomentiram Vaš članek.
    Zdi se mi, da malo pretiravate. Če gledam članek v celoti, bi rekel, da udrihate po Hrvatih, ne pa po katoliški cerkvi. Ste pač izkoristili nekekšno protihrvaško klimo, ki je obšla vso Slovenijo. Vse bolj imam občutek, da živim v nacistični državi. Če imate kakšno osebno zamero do hrvaškega naroda, bi bilo bolj umestno, da to rešujete na drugačen način, ne pa da sejete veter sovraštva. Še posebej se mi zdi neumestno, da nas bralce skušate vplesti v zadevo, ki je izključno samo med Hrvati in Srbi.
    Tudi navajanje knjige, ki jo je napisal italijanski avtor je zelo neumestno. Pa kaj Italijana briga odnos med Hrvati in Srbi? Vse te stvari so pogojene od političnih dogajanj zadnih dveh let. Z resnico imajo bore malo zveze.
    Analizirate čas med drugo svetovno vojno. Tu bi se morali zavedati, da je bila VOJNA. Vojna pa po mojem mnenju ni "nadaljevanje neke politike z drugačnimi sredstvi", ampak je tragedija. Kar se mene tiče, je pravi božji dar, da ostaneš v vojni priseben in človeški, še posebej, če si se znašel sredi nje kot žrtev.
    Še kakšno leto nazaj sem lahko iz prve roke slišal, kako je bilo pred dvanajstimi leti v Bosni. Nek človek je naredil hud greh nad svojimi domačimi, samo da bi si rešil življenje.
    Držim Vam pesti, da se ne bi nikoli znašli v takšnem položaju. Če bi se pa že kdaj, Vam želim, da boste pokazali, da ste do konca moralen človek. Mislim resno in se ne norčujem.
    Nadškof Stepinac se je znašel sredi vojne vihre. Tukaj se moram strinjati s škofom Stresom, da je Stepinac rešil mnogo nedolžnih življenj. Kaj je pa on izjavljal po raznih časopisih, ki jih vi navajate, pa mislim, da se pod nobeno izjavo ni podpisal nadškof Stepinac. Že iz današnjih dni bi morali vedeti, da novinarji marsikaj zapišejo ali pa po svoje zapišejo, kaj naj bi nekdo izjavil. Še v današnjem času je kakšnemu politiku skoraj nemogoče demantirati kakšno izjavo, pa živimo v pluralni družbi. Sedaj pa si zamislite, kako nemogoče je to storiti v totalitarnem sistemu. Vam je pa verjetno jasno, da v vojnem stanju poveljujejo vojaški poveljniki, ki bodo vse naredili, da zaščitijo svoje ozemlje. Ne bodo izbirali sredstev. Tudi v slovenski osamosvojitveni vojni so se politiki in vojaški poveljniki posluževali raznih ukan in laži, da bi le zmagali.
    Morate pa tudi vedeti, da so imeli Srbi že pred drugo svetovno vojno apetite po hrvaškem ozemlju in da so že takrat sanjali o Veliki Srbiji. Za Hrvate še nisem slišal, da bi sanjali o Veliki Hrvaški. Če dobro pogledamo zgodovino kraljevine SHS in stare Jugoslavije, lahko vidimo, da so bili iniciatorji Srbi. Vse to je vodilo v atentate na hrvaške politike in nato v atentate na srbske politike. Ustaštvo je v drugi svetovni vojni videlo samo priložnost, da radikalno zaščiti hrvaško ozemlje pred srbskim pohlepom.
    Zdi se mi zelo nerazsodno označevati nadškofa Stepinca, kot tistega, ki je odgovoren za pokol na Balkanu. Pa saj niste resni. To je tako, kot če bi Antona Martina Slomška obdolžili, da je on kriv, da smo Slovenci narod alkoholikov, ker je pač napisal pesem En hribček bom kupil. Če bi se držali bistva njegove pesmi, bi bili dobre volje in si ne bi povzročali skrbi, predvsem nepotrebnih skrbi.
    Po bitki smo vsi generali. To je glavna poanta Vašega članka. Kar iščemo, to najdemo. O Stepincu vem tole. Prvo svetovno vojno je doživel v strelskih jarkih kot navaden vojak in še ni bil niti približno na poti do duhovništva. Tam je doživel vso bedo človeškega rodu. Videl je tudi vojaškega kurata, ki pa je bil daleč od neke moralne avtoritete. Ta beda človeštva ga je spreobrnila in se je po vojni spravil na duhovniško pot. Res je ljubil svoj hrvaški narod, ni pa zaradi tega sovražil drugih narodov. Rešil je ogromno življenj, tudi srbskih, slovenskih in judovskih.
    V zahvalo ga je tovariš Tito izgnal iz Zagreba in ga na prikrit način ubijal z radioktivno snovjo. Pustil mu je, da lahko gre v Rim, kjer bi lahko sodeloval na konklavu pri volitvi novega papeža, toda vrniti se ne bi več smel. Zato je raje izbral, da ostane, čeprav je vedel, da ga čakata mučeniško življenje in smrt. To je zame moralna avtoriteta. Ostal je zaradi tega, da bi bil oznanjevalec vere. Hotel je nasprotovati ateističnemu režimu, ne pa Srbom. Stepinac je bil luč krščanske vere na Balkanu. To je bilo zgled tudi ostalim preganjanim veram v Jugoslaviji.
    Borislav, od Vas bi pričakoval, da analizirate tudi srbsko pravoslavno cerkev v času druge svetovne vojne. Tudi ona je bila in je moralna avtoriteta. Tudi ona ima moč, da blagoslavlja.
    Kar pa se Slovenije tiče, pa verjetno ni kaj dosti zanimivo, ker se drugače ne bi ukvarjali s svojimi sosedi. Ali pa se motim?

    S spoštovanjem!

    hierhod


    Ali je katoliška cerkev res moralna avtoriteta?

    Prispeval/a: eckhart dne torek, 22. januar 2008 @ 11:28 CET
    Kot avtor gornjega prispevka lahko mirno zatrdim, da nisem imel oz. da nimam nikakršnih protihrvaških teženj, ampak želim izključno opozarjati na manipulacije, katere vidim okoli sebe. Ker je večina področij kar dobro pokrita z javnimi kritičnimi prispevki, le s Cerkvijo se ravna najverjetneje zaradi strahu pred njo bolj v rokavicah, ima pa absolutno največ masla na glavi - se pač ukvarjam z argumentirano kritiko RKC. Seveda lahko pišem samo iz mojega zornega kota.

    Glede "Hrvatov in Srbov" se strinjam, da so oboji krivi za medsebojne odnose, kakršni pač so, saj podobno kot pri skreganih zakoncih tudi na nacionalnem nivoju velja, da nikoli ni samo eden kriv. Toda to vseeno ne odveže Vatikana, hrvaške RKC, nadškofa Stepinca in njim podobnih pred krivdo za ZAČETEK balkanskega holokavsta med 2. svetovno vojno, nadaljevanju smo bili priča v devetdesetih letih 20. stoletja. Verjetno omalovaževalci katoliško-ustaškega totalitarizma v svoji prokatoliški drži ne gredo tako daleč, da bi žal tudi krvave praske med Hrvati in Srbi pred 2. svetovno vojno enačili z Jasenovcem in podobnim milo rečeno krvavim katoliškim "žegnanjem" verske čistosti hrvaškega nacinalnega telesa. Hrvaški nacionalizem je bil samo zlorabljen za dosego izrazito katoliškega cilja: naredite mi to deželo (konkretno Hrvaško) spet katoliško. Pri tem katoliški klavci tako brezobzirno niso izbirali sredstev, da so se nad tem zgražali celo njihovi nacistični zavezniki.

    Vse skupaj izrazito spominja na prvi verski genocid v Evropi, namreč na katoliško bestialno-grozovito iztreblanje drugače vernih katarov-albižanov v južni Franciji 13. stoletja. Iz tistega obdobja je znana "anekdota", ko je neki poveljnik katoliške vojske vprašal kardinala, kako naj ločijo svoje od njihovih, mu je kardinal odgovoril: "Ti kar vse pobij! Otroke, ženske, vse. Bo že "bog" naše ločil od njihovih tam čez." Ta starozavezni, biblični, ljudomrzni nauk so katoliki pozneje uresničevali oz. prakticirali tudi v Jeruzalemu in na drugih področjih križarskih pohodov, v Ameriki pri genocidnem plenjenju indijanskega zlata, pri protireformaciji - npr. v nemški 30-letni vojni v 17. stoletju, ali pa v francoskih hugenotskih vojnah,......

    Ko pa sem prebral o novodobni katoliški "blagoslovitvi" spominske plošče zločincu zoper človeštvo nadškofu Stepincu v naših Julijcih, sem si rekel, da nekaj argumentiranega spominjanja na dogodke med 2. svetovno vojno ne bo škodilo. Še predvsem zato, ker se Cerkev ideologiji, ki je privedla do vseh teh dogodkov, še ni odrekla in tudi nič ne kaže, da se misli odreči.

    Javna pisma pišem med drugim tudi zato, ker bo samo dovolj velika, z argumenti podprta kritična masa ljudi preprečila, da bi Cerkev ponovno prižgala grmade širom po svetu in z inkvizicijskim jurišem ponovno poskusila osvojiti absolutno-totalitarno oblast nad dušami in žepi ljudi. Kot je to ugotavljal tudi veliki nemški filozof Karl Jaspers sredi 20. stoletja, nevarnost katoliškega divjanja tudi z grmadami nikakor ni dokončno mimo.

    Za konec še nekaj drobcev o mojem gledanju na domnevno "krivdo" Boga za dogodke na tem svetu:

    Bog Oče - Mati in njegov sin, sovladar celotnega stvarstva ter naš odrešitelj Kristus sta vedno enaka, to je absolutno dobra. Ne ukazujeta enkrat poboje celih narodov, kamenjanje neposlušnih otrok, drugače vernih, homoseksualcev ipd., drugič pa učita notranji, miroljubni nauk 10 zapovedi in Govora na gori. Npr.: "Ne ubijaj!" Ne ubijaj ne ljudi, ne živali, nikogar, nikoli. Samo zmedene, na diabolični bibliji temelječe predstave duhovniške kaste - tu predvsem mislim na Vatikan - so lahko podlaga za njihovo teološko blebetanje o nekakšnih pravičnih vojnah, pa da so živali samo nekakšni predmeti, namenjeni našim potrebam, ker menda nimajo duše itd. Prvo, kar so farji naredili na svojih verskih shodih, je, da so iz svojega nauka vrgli ven vedenje o inkarnaciji, vedenje o Jezusovem vegetarijanstvu in o resničnem pomenu zakona vzroka ter učinka. Če bi duhovniki s svojim zgledom učili ljudi, da kar boš sejal, boš tudi žel in da do resničnega miru lahko pride samo z živetjem Božjih zakonov v praksi, ne pa z "mirotvornimi" bombami nad "osjo zla" - potem bi bil položaj ljudi, živali in celotne narave na tem planetu bistveno boljši kot je.

    Ne samo po mojem prepričanju nas je Bog ustvaril s svobodno voljo. Če bi sedaj posegel v naša dejanja in posledice le-teh, bi s tem uničil tudi nas same. Mi, torej povzročitelji sedanjega stanja moramo z notranjo spremembo nas samih in posledično naših dejanj, s spremembo na podlagi naše svobodne odločitve postopno spremeniti porazno stanje tega planeta. Bog ni ustvaril zla, avtorske pravice so izključno naše. On ni maščevalni katoliški "bog" večnega prekletstva. Resnični Bog - vsaj po mojem prepričanju - izžareva izključno samo neosebno in nesebično ljubezen. Zato pa nam je, ko je vse drugo bilo bolj ali manj neučinkovito, poslal svojega sina Kristusa, ki je kot Jezus postal EDINI resnični Odrešitelj človeštva, saj se lahko trajno samo s pomočjo notranje Kristusove energije spremenimo iz egocentričnih tiranov v prijatelje in nesebične pomočnike vsemu, kar obstaja.

    Neizmerna je krivda predvsem katoliške, pa tudi luteranske, pravoslavne ..... duhovniške kaste, ki je v imenu Boga nesebične ljubezni storila in še dela to, kar je zabeležila zgodovina. Izgleda, da ne verjamejo, da Božji zakoni veljajo tudi za njih - kot recimo tale: "Kar ste storili Mojim najmanjšim, je enako, kot da ste storili meni. Kar boš sejal, to boš tudi žel."

    Borislav Kosi, Križevci pri Ljutomeru


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,45 seconds