NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Slovenski kulturni praznik   
    sreda, 8. februar 2012 @ 05:03 CET
    Uporabnik: Tatjana Malec

    Dne 8. februarja je slovenski kulturni praznik, ki obeležuje spomin na smrt našega velikega pesnika Franceta Prešerna (3.12.1800 – 8.2.1849). V njegovih pesnitvah se prepletajo osebne, narodne in obče človeške želje ter pričakovanja, posebno pa še klic po svobodi in bratstvu vseh ljudi, izražen v slovenski himni Zdravljica, ki nam prebudi občutja in razmišljanja kaj za nas kulturni praznik pomeni.

    Po vsej Sloveniji in tudi zunaj nje, kjer živijo Slovenci po svetu, se vrstijo prireditve in praznovanja, kajti skoz zgodovino smo se Slovenci oklepali kulture, ki je bila vir naše narodne identitete. V naši narodni samobitnosti sta materin jezik in kultura igrala pomembno vlogo. Brez kulture ne bi dosegli osamosvojitve in oblikovali svoje lastne države. Na ta dan podeljuje država svojim najodličnejšim nosilcem kulturnega sporočila nagrade za najvišje dosežke na področju kulture.

    Kultura pa ni samo umetnost in znanost, ki bi se jih spomnili ob državnem prazniku kulture. Kultura je skupek vrednot in dosežkov, ki jih je ustvaril človek v dobro človeštva, je spoštovanje teh vrednot in ravnanje po teh vrednotah. Skoz kulturo se kaže naše duhovno bogastvo in tudi tisti del našega življenja, ki je manj kulturen ali celo nekulturen in zavrača, spodriva, ponižuje in uničuje pridobljene kulturne vrednote.

    Ob tem za slovenski narod tako pomembnem prazniku ne moremo mimo, da si ne bi želeli doživljati kulturo skozi sebe. S kulturo naj bi bilo prežeto vse naše življenje. Prizadevajmo si narediti življenje, čeprav brez praznikov, resnično praznično. Prebudimo naša občutja in dobre namene ter razmislimo kaj lahko še storimo, da se bo naše življenje realiziralo v uresničevanju hotenj notranje kulturne in duhovne povezanosti, v ljubezni in sožitju med ljudmi. Od našega samozavedanja je odvisno kako se v tem prazniku prepoznamo vsi Slovenci, kako smo trdni in notranje povezani. Ustvarimo to našo malo Slovenijo kot prijazen, svetlobe polni kulturni vrt, ki bo postal priložnost za naše druženje, za izmenjavo mnenj in negovanje naše kulturne dediščine, predvsem pa našega materinega jezika in narodne zavesti.

    Vsa duhovna kultura predstavlja moralno silo zdrave človečnosti v redu moralnih človeških vrednot in dolžnosti do njih. Kritična kulturna zavest v nas se sprašuje zakaj potrošništvo, uživanje in tekmovalnost tako spodrivajo duh kulture v našem vsakdanjem življenju. Našo kulturo ogrožata tudi asimilacija in globalizacija. Zato je pomembno, da v naši avtorefleksiji skušano razumevati ta družbena dogajanja, se sproti kultivirati in obnavljati naše bogato kulturno izročilo, da se bomo kot narod ohranili in razvijali.

    Kultura niso samo elita izobražencev, ki obvladajo pismenstvo, kultura smo vsi, ki se zavestno obnavljamo po svojih članih, da ne propademo. Kultura raste vzporedno z nami, včasih v prehitevajočem, drugič pa spet v zaostajajočem tempu. Kultura ni samo duhovna dogodivščina, ki poraja bistre misli in domislice, ki razsvetljujejo mrak in nas delajo vidne in prepoznavne po dosežkih, kultura so vse oblike sporočanja, sporazumevanja, pisanja, javnega nastopanja in medsebojnih odnosov in naše srčno odzivanje na vse probleme človeštva. Kultura je spoštovanje duhovnega stavbarstva naših dedov, kultura je spoštovanje in ohranjanje tradicije in vrednot, ki jih nasprotni tokovi razdirajo in uničujejo. Kultura je tudi kultiviranje narave in skrb zanjo spričo naraščajočega uničevanja okolja.

    Neizogibno nastopa danes občutna kriza vrednot. Poplava filmov, ki kažejo nasilje, nas s svojim barbarstvom in nekulturnostjo zastruplja in poneumlja. Kako zajamčiti to drvenje proti novemu času globalizacije s krilaticami avantgarda in sodobnost, če pa predstavlja takšen tok kulturno uničevanje in primitivizem ter povzroča pustošenje, jalovost duha in kulturno krizo. Kako se temu izogniti? Kulturna prireditev na dan kulturnega praznika gotovo ni dovolj, da bi v glavah ljudi odpravili to navskrižje misli in čustev. Gre za ozaveščanje kulturnega snovanja in stanja. Naša dolžnost je, da to današnje dogajanje in kulturo naredimo za predmet kritičnega razmišljanja.

    Da nam ne bodo sončni konji ušli iz vajeti in da ne bomo najbolj perspektivnega otroka: 'kulturo' speljali na stranski tir skrbi zanjo, je potrebno dopovedati zboru sebičnih angelov, da kultura ne more postati pastorka v naši družbi, da naj spremenijo fiskalno politiko do kulture in da naj temu otroku prihodnosti namenjajo več pozornosti in skrbi. Kultura je smotrni moralni zakon, ki mu je vse podložno. Duh napredka je samo v kulturni zavesti človeka in golo merilo o preživetju, očitno ne zadostuje, da bi se mogli kot narod ohraniti.

    Slovenci smo bili v naši zgodovini vedno ogroženi od tujcev in tako neusmiljeno stiščani v kalupe tujih kultur, ki so nam vladale, mi pa smo pri tem izbirali narazličnejše možnosti delovanja in upora, da smo ohranili našo narodno zavest in identiteto. In prav ta privrženost sebi in svoji kulturi, svojemu jeziku in zagrizenemu boju je izreči vse priznanje in hvalo, da smo se kot narod ohranili. Bolj kot smo bili ogroženi, bolj smo se borili in obnavljali.. V prejšnji državi smo prišli že tako daleč, da poleg eksistence drugih narodov v skupni državi, si skoraj nismo upali izraziti volje, da ne moremo žrtvovati svoje narodnosti in narodovih interesov za ceno rešitve skupne kulture. To je bilo naše narodovo ponižanje. Imeli smo svoje razumne razloge tudi na področju kulture za osamosvojitev.

    V kulturi danes vlada bistvena nedorečenost, bolj bi morali postaviti kulturo na piedistal naših interesov, brez popuščanja. Levstik je že leta 1983 dejal: »Naše prizadevanje vsak dan jasneje priča, kako želimo jezik onesnažiti, kako ga sučemo…« Prav zares, tedaj smo onesnaževali jezik drugače, kot ga danes z vsemi tujkami in popačenkami. Upajmo, da kot narod ne bomo krenili na pot, da bi bili čez desetletja iz zgodovine izbrisani in se utopili v tujih kulturah. Vse je odvisno od nas samih.

    Na osti kulture se kaže naše bogastvo in tudi naše neprijetnosti, zlasti premajhna skrb zanjo in okužba s tujim, ki ni vedno kultura. Praznujmo naš praznik kulture razmišljujoče in naj postane kultura praznik našega vsakdanjega življenja in narodu blagor!

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Tatjana Malec
  • Več s področja * Aktualne, dobre novice, pozitivne novice in za

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/SlovenskiKulturniPraznik

    Here's what others have to say about 'Slovenski kulturni praznik':

    Wal-Mart or Aeon may buy shares in Daiei: sources (Reuters) from in smaller rival
    may buy shares in smaller rival Daiei Inc. (8263.T) from Marubeni Corp., sources at the trading [read more]
    Tracked on četrtek, 31. avgust 2006 @ 12:26 CEST

    double fisting *censored*
    fisting lessons naughtyoffice ass fisting [read more]
    Tracked on četrtek, 7. september 2006 @ 00:04 CEST

    Slovenski kulturni praznik | 29 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: AnaH dne sreda, 8. februar 2012 @ 11:26 CET
    Morda smo edina država, ki ima praznik kulture, se to morda odraža v našem vsakdanjiku? Biti prijazni samo zato, da bi bili tudi drugi do nas ? To bi bil le navaden "daj - dam".
    Da bi se le bolj zalezla v naše medsebojne odnose in tudi v spletne komentarje, še posebej tedaj, ko ne soglašamo z mnenji drugih. Prav drugačno mnenje nam lahko pomaga k tehtnemu razmisleku o sebi. Nič ni naključno, v vsem lahko odkrijemo pomoč.


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: Lario dne sreda, 8. februar 2012 @ 13:11 CET
    Kot pionirčki z rdečimi ruticami in modro titovko na glavi smo za kulturni praznik v šoli peli Hej brigade, Šivala je deklica zvezdo, Na juriš, Ob tabornem ognju, Sam na straži, Kurirček Poldi /imel je takrat le pet let in tako korajžen je bil/ danes dobiva borševsko pokojnino 1800 EUR. Takih je kar precej.
    Kulturnike je strah, da jim bodo vzeli privilegije, ki jih uživajo od leta 45 naprej.
    Jebi ti take kulturnike.


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: stojči dne sreda, 8. februar 2012 @ 16:44 CET

    Moje mnenje je,
    da je ta praznik žal samo še en partijski praznik mrtvih
    seveda na davkoplačevalski račun brezplačen za privilegirane politikante,
    ki jih od vse kulture še najbolj zanima
    kaviarska kultura.

    ---
    stoychi



    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: budabreztruda dne sreda, 8. februar 2012 @ 16:54 CET
    tatjana, živjo!!!!

    tatjana, medtem ko se prešeren obrača v grobu, mi je tole
    prišlo na misel :
    le kaj bomo s kulturo v razvrednotenem okolju ?
    kaj je naredila kultura do sedaj, da do te degradacije okolja ne
    bi prišlo?
    vem, rekla boš, lahko bi bilo lahko še slabše.

    lepo te pozdravljam.





    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: MC dne sreda, 8. februar 2012 @ 18:53 CET
    Za razliko od predhodnih komentatorjev, ki v kulturi vidijo
    bolj ali manj samo nekakšen relikt preživetih komunističnih
    časov, se izjemoma strinjam z gospo Malec, da je bila kultura
    vedno vir naše narodne identitete in da sta v naši narodni
    samobitnosti materin jezik in kultura igrali nenadomestljivo
    vlogo. Strinjam se, ko pravi, da bi morali brez popuščanja
    kulturo postaviti na piedestal naših interesov. Zato pa se
    toliko bolj čudim pesničini popustljivosti, ko gre za aktualno
    problematiko povezano z ukinjanjem samostojnega
    Ministrstva za kulturo. Samo predstavljam si lahko, kakšno
    tirado zgražanja nad oblastniki bi pesnica sprožila, če pobuda
    za ukinitev Ministrstva ne bi prišla s strani koalicije, ki ji
    poveljuje človek, za katerega je gospa Malec sveto
    prepričana, da je izkušen, sposoben in moder politik, ki si
    zasluži vso podporo.


    Kaviar guru

    Prispeval/a: MC dne sreda, 8. februar 2012 @ 19:06 CET
    Dragi Stoychi,

    tudi sam čutim averzijo do tako imenovane kaviarska kulture.
    Resnici na ljubo pa obstaja tudi kaviarska duhovnost! Recimo
    takšna, kot jo prakticira Prem Rawat - guru, ki revežem
    prodaja "prazen dih", medtem ko ima sam v lasti 40
    milijonov vredno privatno letalo, dva helikopterja (4.5
    milijona), jahto (7 milijonov), več milijonov vredno vilo v
    Malibuju, veliko hišo in posestvo v Angliji in Avstraliji, pa še
    kaj bi se našlo.

    http://www.ex-premie.org/pages/finance1.htm









    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: stojči dne sreda, 8. februar 2012 @ 19:31 CET

    ah moj dragi verni MC
    ti si pa res eno neprivoščljivo bitje,
    ki veruje v neverodstojne sovražno nastrojene podatke

    Prem Rawat si je vse to, kar ima zaslužil s trdim delom,
    če bi živel od prispevkov učencev ne bi imel niti za burek,

    sicer pa, ni čudno, da imaš toliko problemov s sabo,
    s svojo znanstveno religijo,
    s katoliškim Bogom
    hindujskimi Bogovi
    in muslimanskim Alahom ;)

    lp

    ---
    stoychi



    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: Pozitivke dne sreda, 8. februar 2012 @ 19:51 CET

    Stojan, to pa tudi mene zanima, kako si je prislužil to silno
    bogastvo. A ima kakšno firmo, ki tako dobro posluje?

    LP Igor


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: stojči dne sreda, 8. februar 2012 @ 19:59 CET

    ja dragi Igor z veseljem ti bom odgovoril,
    če ti meni odgovoriš na mojem članku zastavljeno vprašanje
    zakaj si moj zadnji članek,
    ki sem ga uvrstil v duhovno rast dal v pisma bralcev?

    lp

    ---
    stoychi



    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: budabreztruda dne sreda, 8. februar 2012 @ 20:21 CET
    haha


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: batistaneta dne sreda, 8. februar 2012 @ 21:48 CET
    Kultura se nenehno preobraža živi in umira tako kot vsa človeška
    bitja. Živela in cvetela je velikooo prej preden smo imeli
    ministrstva. In živela bo dokler bo živel samo še eden ki bo
    govori prelepo slovenščino. Čisto nič nam ne manjka smo pa
    postali kronično pozabljivi in ne vidimo kaj vse imamo.
    Fiona


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: Pozitivke dne sreda, 8. februar 2012 @ 23:00 CET

    Stojan, hvala za odgovor.

    Po čisti uredniški presoji, se mi je zdel najbolj primeren za rubriko
    Pisma bralcev.

    LP Igor


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: kajster dne sreda, 8. februar 2012 @ 23:06 CET
    »Kulturni praznik«, Kaj je to in kaj to sploh pomeni?
    Ali to pomeni, da imamo le en kulturni praznik, medtem ko so vsi ostali naši prazniki le nekulturni prazniki?

    Kar bi lahko pomenilo, da smo mi Slovenci nekulturni, ker imamo razen enega, vse ostale praznike nekulturne le, da imamo zraven le enega kulturnega praznika še kar neko kopico kulturnih delavcev, medtem ko so ostali delavci nekulturni pa bi to lahko tudi pomenilo, da smo Slovenci kulturni le v nekaj odstotkov, a vse ostala večina pa je nekulturna raja in ali je ta raja sedaj še zato prisiljena, da dela za to kulturno skupino, ki lahko živi na visokem osebnem standardu in lahkotno zapravlja naše težke žulje ob še minimalni plači, če to plačo ne kulturni delavci sploh lahko še kdaj dobijo kot izkoriščanci države in kulturnih delavcev, ki imajo pogodbo z državo, da morajo v vsakem slučaju dobiti tisto kar jim po enostranski pogodbi do smrti pripada, medtem pa ne kulturni delavci nimajo z državo pogodbe, temveč le z delodajalcem, ki pa z državo nima nič pa lahko delavca ko noče več zastonj delati, enostavno vrže na cesto pa nikogar več ne briga za nekulturnega delavca, kako bo sploh preživel svojo družino, saj za nekulturne delavce morda sploh ni človeških pravic, vsaj takšnih kot jo imajo živali, ko nobena žival ne sme biti lačna ali žejna, ker bi sicer lastnika takoj doletela velika kazen, medtem ko pa delodajalec te bojazni ne pozna, saj ima opravka le z nekulturnimi delavci!!???

    Zato naj le še živi kulturen praznik, ko ga že imamo, ker bomo mi lahko še za kakšno luknjo pas zategnili pa bo za našo božansko kulturo pa še bolj za kulturne delavce ne glede na strašno recesijo, zopet vse po starem!!!

    kajster


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 8. februar 2012 @ 23:24 CET
    Razprave o kulturi vodi matematika gospodinjstva velikega brata, ki je v preteklosti kulturo postavil v funkcijo priležnice politike in kapitala. Vprašam vas, kakšno vlogo pa ima ministrstvo za kulturo, če jaz pesnim. Nobene! Sem en majhen člen tiste množične kulture, ki nikoli ne doseže korita za izbrance. Če hočem izdati knjigo, moram seči v svoj žep in »odrajtati« državi davke, da preživi tisti del političnih nastavljencev, ki se je povečal od 40 na število 160 in nima zato, da pišem prav nobenih zaslug. Oprostite, vendar mislim, da vas je treba spucati z veliko metlo in očistiti plejado privilegirancev, ki se ne borijo za kulturo, temveč za lastne interese.

    V narodovi kulturi je sila, ki jo vzdržuje zavest in ne razbohoten birokratski aparat. Kultura ni matematika, temveč tisti svet čutenja, ki začuti umiranje in trpljenje naroda ob odkrivanju živčevja kamna. Nekultura kulture je pretresljiva in groteskna svečenica političnih stanj, ki mi dovoli celo pesniti in pisati kolumne o njej. Pomislite, celo nekulturna bi lahko bila v imenu kulture. Vsakomur vse dopusti, samo da jo redno in izdatno hranimo. Pogreznjena v mrak s pošvendranimi petami na pločniku lahko že vsaka postarana prostitutka hodi po njem in govori, da prodaja kulturo v imenu zakona o kulturi.

    Kultura se ne začne z razvijanjem tekmovalnosti in komolčarstva med učenci, ki se razvije v egoizem in nekulturo. Kultura ni v ideoloških učbenikih prekrojevanja zgodovine in čustveni brezbrižnosti do svojih korenin. Kultura je lahko zelo nekulturna! Je lahko organiziran larpurlartizem neke brezoblične mase v loncu naslade, ki se gosti v imenu 'kulture' pod patronatom političnih idiotov in brezosebnega jezikanja v izrojenem političnem slengu; lahko je tudi zavrženo domoljubje in pačenje s tujim. Nekritično izbran vonj tujih okusov, pohištvo, fikus, zastori, kričeče pobarvane grive in temnopolte plesalke v imenu slovenstva!
    Nekultura kulture je tudi brezvsebinski avantgardizem eksperimentalne in provokativne podivjane scene pod pretvezo umetnosti. Postmodernizem brez duše. Prilagajanje medijev potrošniški kulturi. Osupljive umestitve nekulture v kulturo: pohabljanje z zvoki glasbe, združenimi z jemanjem poživil in mamil; gladiatorske igre za 'kulturnike' s sadističnimi nagnjenji. Slovenski filmi s svetoboljem in blodnjami duševnih bolnikov. Rafinirana tehnika brez vsebine, pisoar za narodove travme. Kultura je lahko predpražnik, na katerem si marsikdo pred vstopom v politiko, očisti čevlje in se dela kulturnika.

    O, eksotična roža, kultura, ki te spremlja še dodatna bizarnost, da prihajaš iz javne hiše, ki je bila zmerjana s prostitutko. V »Odmevih« 6. februarja so bili vsi levi ministri intervjuvani (Širca, Rihterjeva, Školč, Pelhan), vsi razen Demosovega kulturnega ministra Andreja Capudra (če odmislim izločenega Simonitija), ki je ob zori osamosvojitve razložil logiko državne kulture in njene ideološke ekskluzivnosti, kjer kontinuiteta meče iz košare zdrava jabolka, gnila pa pušča v njej. Seveda tega mu niso nikoli oprostili, tudi z Dantejevim prevodom Devine komedije se ni mogel odkupiti.

    O, kultura, ki si mi podelila milost, da v svoji obupni osamljenosti lahko izgovarjam tvoje ime in te ohranjam kot pojem. Tedaj se spomnim na zamejskega pisatelja Borisa Pahorja in samo če pomislim na Mileta Zukića, študenta Fakultete za humanistične vede v Kopru, ki je brez sleherne človeške dignitete in elementarne mere človeškosti napisal nizkoten in žaljiv predlog za odvzem častnega doktorata častitljivemu starosti slovenstva Borisu Pahorju, me obide mrzel pot. Od takšnih diplomantov, ki s svojim 'humanističnim' znanjem manipulirajo do take mere, da pohodijo in razčlovečijo častnega človeka, si res ne moremo obetati dostojne in človeka vredne prihodnosti.

    Spominjam se tudi, da Boris Pahor ni bil izbran za častnega meščana pod zastavo, ki vihra nad gradom najlepšega mesta na svetu, kjer je bil najlepši in najboljši slovenski roman izbran za nosilca kersnika, napisan v čisti materinščini »Čefurji, raus! In če pomislim še na sočen Svetlanin cunami na krščence in pomislim na vse tiste, ki predstavljajo otrplo plazmo v tem kulturniškem prostoru pa na odlivanje sredstev v blatno mlako, v kateri se kot kulturni narod utapljamo v nekulturi, ki prihaja od zgoraj navzdol, vse do poslednjega črva v gnijočih jabolkih iz Capudrove košare, me objame žalost.

    Da ne govorim o izboru literature za Cankarjevo tekmovanje za 8. in 9. razred osnovne šole in na to za vzgojo otrok in kulturo medčloveškega izražanja vulgarno in neuravnovešeno dejanje, brez slehernega obče človeškega premisleka, se lahko samo še razjočem. Vsak kulturen narod je ponosen na svoje lepe, izbrane, blagoglasne besede svojega jezika, svoje literature in književnosti. Prav gotovo se dandanes lahko zamislimo nad popačenkami ali barbarizmi, ki se vnašajo v naš jezik. Koliko robatosti in vulgarnosti prinašajo nekateri izrazi, ki posurove duha in srce in nas kot pripadnika svojega naroda popolnoma razvrednotijo. Včasih beremo v literaturi takšna vulgarna in nihilistična besedila, da je popolnoma nedoumljivo, kako je to mogoče. In takšna besedila naj bi priporočali in predpisovali mladim za branje. To je človeško ranljivo, bolno in vsak takšen vulgarni stavek počrni otroku trenutek sedanjosti. Razgrajuje človečnost in duhovno dimenzijo človeka v otroški duši. Ali postajamo čisto podivjani in barbarski narod, da ne rečem v žargonu balkansko primitivni, da ne moremo “brez pičkarjenja in kurcanja” ničesar bolj kulturno povedati.

    Rausajte se, vendar ne v imenu slovenske kulture!

    Vprašajmo se, ali je jezik, kot ga je bilo slišati pri branju nekaterih odlomkov literature, ki je prišla v izbor za Cankarjevo tekmovanje, sprejemljiv in v skladu z narodovimi vrednotami. Očitno je, da postaja vse to za nekatere užitno in da slabi vzgledi vlečejo. S takšnim duhovnim vzdušjem in kulturno mlačnim ozračjem ne dajemo mladim rodovom dobrih zgledov. V svoji mladi državi tako ponižujemo svoj jezik in svojo kulturo, ogroža nas narodna mlačnost, ravnodušnost in nezainteresiranost do vrednot, ki bi nam morale biti svetinja.

    V takšnem nihilističnem ozračju ni nič čudnega, če postanejo otroci plen prekupčevalcev z mamili, se vdajajo alkoholu, poskušajo samomore in zbežijo od doma, saj otrokom nismo sposobni dati idealov in vrednot življenja, za katere bi bilo vredno živeti.

    Dandanes se sprašujemo ali je domoljubje in domovinska vzgoja vrednota, ki naj bi jo negovali tudi v šolah in učili mlade ideološko neobremenjene zgodovine, ki je omogočila narodovo preživetje, in jih vzgajali v duhu narodne zavesti. Za preživetje naroda ni pomembna le materialna blaginja in blagostanje, ki ga želijo dajati svojim otrokom in ga zapustiti našim rodovom; za preživetje in obstoj nekega naroda je pomemben duhovni prostor in kulturno ozračje, v katerem vzgajamo mlade z občutkom do lepega in pozitivnega, do vrednot, do narodne zavesti, da so ponosni na to, da so Slovenci in da znajo braniti svojo identiteto, svoj jezik, svoje ozemlje, svoj duhovni prostor v katerem živijo, tradicionalne vrednote ter svoje narodnostne in narodove pravice. Vprašajte se raje, kakšna bo naša zgodovinska usoda kot naroda, če bomo naš materin jezik in naše otroke tako duševno maličili in jim zlivali v dušo gnojnico.

    O, kultura, mračna, groteskna in melanholična resničnost, izumetničena, izrojena in drago plačana dama z več obrazi, kdo bi te razumel? Kultura ni krojaška lutka politike, kultura je merilo in vzmet narodove zavesti.


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 9. februar 2012 @ 08:39 CET
    Buda pa še to, lep pozdrav
    Tatjana


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: stojči dne četrtek, 9. februar 2012 @ 09:28 CET

    tudi jaz te lepo pozdravljam draga Tatjana
    in ti želim, da napišeš še veliko lepih pesmi,
    seveda se tudi strinjam s tvojim člankom in komentarjem.

    dragi Igor

    hvala ti za odgovor
    glede tvojega vprašanja pa takole;
    Prem Rawat ima več svojih lastnih podjetij je pa tudi delničar v nekaterih največjih ameriških korporacijah.
    Že od vsega začetka je delničar Aple s katerim tudi zelo uspešno sodeluje.

    lp

    ---
    stoychi



    Pozdravljen Buda!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 9. februar 2012 @ 12:39 CET
    Buda, komentar in pozdrave sem namenila vam.
    Tatjana


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: Lario dne četrtek, 9. februar 2012 @ 13:55 CET
    Stojči:

    ali so Premu dali delnice na lepe oči?

    Saj vsi vemo kako so bogataši nastali. Prevarati so morali ostale sobivajoče. Pač je to kapitalizem v najhujši varianti brez sršnega delovanja. Če je človek emocionalno zrel si tega ne sme dovoliti. Ker se ima tale Prem za nekega svetovnega guruja, si zgleda dovoli imeti neizmerno bogastvo.
    Stojči ni lepo zagovarjati takih bleferjev.


    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: stojči dne četrtek, 9. februar 2012 @ 14:50 CET

    dragi Lario,

    ne zdi se mi kulturno na članku Tatjane Malec o kulturnem prazniku razpravljati o Prem Rawatovem premoženju, ampak naš dragi MC si žal ne more pomagati, da ne bi kar naprej uhajal stran od teme članka in načenjal nove teme.

    Časi se pač spreminjajo, včasih so bili guruji revni zdaj so pa bogati. Prebral sem, da je pokojni Sai Baba za sabo pustil več kot milijardo dolarjev.
    Jaz sem vesel, da je moj učitelj izredno uspešen, sposoben in bogat človek, guruji na oslih danes niso v modi niti v Indiji.

    če kdo želi kaj komentirati o učenju Prem Rawata naj raje to kulturno počne na mojem članku z naslovom;

    Vera je izkustvo srca

    lp

    ---
    stoychi



    Tatjana, najlepšahvalalepa!

    Prispeval/a: budabreztruda dne četrtek, 9. februar 2012 @ 17:14 CET

    Mislim, da sem komentiral na pozitivkah po cca 2 letih .
    Sem te vesel.
    Veliko več takih kot si ti bi morala imeti Slovenija.
    Drži se!
    Lepo te pozdravljam.



    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: aries_1 dne petek, 10. februar 2012 @ 04:47 CET
    aries:
    Čestiam g.T.Malec a preden nadaljujem čutim,(da ne bo nesporazuma) vsaj na te dni spomina na nosilca sloveske nekoliko melaholične kulture,da napišem spodnje:

    ...Upam,na ta dan oz.dni kulture,se lahko v veliki večini ždružimo in damo čast slovenski "kulturi" katera je nekak melaholčno a v krasotni melodji izražena skozi F.Prešerna.
    Preden omenim oz. nadaljujem moje besede glede autorja "kulturega praznika" čutim,da moram omentii vse (posebno Te, ki so tako ali tako podprli misli "pisca"
    Hvala MC in drugi.
    Da hvala MC,ker vsaj enkrat popolnoma strinjam s tem kar si napisal.
    Ne pokvari,te moje odkrite besede do tvojega članka (katero sem vedno vedel,da je vtebi) češ,da se moje besede ne vsaj,na dan kuture ne pokvari z opisom kakega "sekodarnega" motiva prilizovanja.....

    Naj skup "skoraj" enoglasno, (kar se zelo redko zgodi) podpremo (ideologijo kulture) podano po g.T. Malec in s tem skupno podpremo ideologijo /kuture ki jo opisuje./

    Pozdrav vsem.
    aries.

    ps:...ne morem prek "kulture kaviarja" do tvojega -/MC. opisa/lahko samo dodam:
    ...da so isti,ki sedaj,v /resničnem miru/,ki ne potrebuje več pretvarjanja,kakor je bilo potrebno "hlinjenje resničnega miru"dokler mu niso množice začele verovat,da je "stvarno miren".
    Da bi ta mir še bol uresničili,zapustijo lačne doma,ki jim niso mogli dati dovol,da bi ta mir lahko stvarno uživali.

    Potem iz ljubezni do vseh trpečih (beri sameg sebe) pridejo na zapad kjer so ljudje sposobni v obliki $ dati dejaski mir,kateri jim omogoči popolno ne-hlinjenji mir pridigat,miru lačnim množicam,ki sedaj stvarno verujejo,da ima /pridigar/ dejansnki mir,samo zato ker o miru govori,kar pa je svetlobna leta daleč od resnice.

    Potem ga mnogi posnemajo,da ker bi radi dobili mir,češ, da je dost,da se SAMO o miru govori. Kar pa ne gre...
    ...tega pa se lahko primerja miljarde, polnih upanja,ki kupijo "cegelc" loterije,da imeli mir in o miru in v miru nehlinjeno govorili in od tu sledi realnost,da samo EDEN od miljarde dobi.....potem pa začne vse okrog širit ideologijo o "miru"....
    Princip nakazanega primera je isti....

    Nato se se ustvarjajo pol-bogovi....pol-bogovi ljubezni keterih bratje in sestre na dalni indiji koromadiji umirajo od lakote.

    A on vseeno pravijo "jaz sem vir ljubezni in miru".

    Štos je v tem,da sam to veruje,samo zato ker mnogi verujejo.In obratno,ker on stvarno veruje,potem vsi verujejo....
    ...v upanju,da ta moja misel ne bo pokvarila /kulturne dni/ končam in se poslovim...

    dober dan in dni polne "kulturne ljubezni" in /kulturne/ želim vsem.

    Aries



    Kulturni praznik - ni Take je Mladenke - Krasna si..

    Prispeval/a: aries_1 dne petek, 10. februar 2012 @ 07:05 CET
    sreda, 8. februar 2012 @ 05:03 CET
    Uporabnik: Tatjana Malec Dne 8. februarja je slovenski kulturni praznik, ki obeležuje spomin na smrt našega velikega pesnika Franceta Prešerna (5.12.1800 – 8.2.1849).
    --------------------
    aries:

    ...sama želja,da /Ti ali Vam/ (če tud mal' pozno) lahko izrazim besede,čestike na vaš članek,mi je že v ponos zato bom (kar sem dolgo želel) to priliko izrabil,da VAM ČESTITAM na članek polega tega,že mnoga leta sledim vašemu načinu izražanja in smisla vsega kar pišete v prozi in pesnitvah,/ki po moje/original slovenske "nekako izginjajoče" kulture,ki je vdrževala slovence že "stoletja" pri življenju.(če tudi se nekateri ne bodo strijali)

    Mene pa nekak strah obdaja,če pride čas ko se ne več bralo vašega načina in smisla Sp. g.T.Malec.

    Način spisov,ki so kakor sem rekel,po moje resničen
    original,slovenske,/ki me spominja/ tudi na mogoče resnične ali pa samo /zgodbe romantike/ zgodb Gospovetskega polja... karkoli že g.Malec /brez komplimetov/ (koliko je pač vredno) govorim kar mislim in sem na žalost pesimističen glede nadaljevanja vašega opisa kulture.

    Katerim že leta sledim in mi je zelo blizu,mogoče ker v vas bije "primorsko srce" pesnitev goriške in pesmi v smislu melaholije in tudi realnosti lepe melodije, S.Gregorčiča "Krasna si Hči" planin,katerega pogub vsega in kulture naj bi, in JE prišel iz /juga/,kakor "Soča" piše;
    sedaj pa realnost /"gorja"/ "pogub" je že doma,med nami v vseh "sort" oblikah.

    A najhujša je oblika,ki menda Vi sama,če se ne motim omenjujete v obliki /nihilizma/,ki praktično /ideološko človeka - narod paralizira/...potem ostane samo "nekaka praznota",ki se jo potem opisujeje po različni sejalcih /miru/ kakor /blaženost/,kar je realno skoraj /absolutni čusteveno moralni in kulturni vakuum/.

    Žal,da tako,"pesimističen" zvenim...kar je mogoče realizem, da je "konec" kulture katere so opevane v spisih in pesnitvah "gospe T.Malec"

    Odšel sem mal s tira g.Malec,dovolite,da vam stvarno dam opis S.Gregorčiča (soči) "Krasna Si Hči Planin" T.Malec.

    Če tudi nismo bili rojeni na planinah,vendar duh slovenskih planin,primorske in obmorja veje z močjo nekake "strasti" v vaši duši g.Malec,ker vaše,(kakor sem že omenil) spise proze in pesnitve berem že leta.

    Da končam z besedami Preširna katerega spomin v obliki dneva kulture obhajamo,naj si izposodim kakor sem si izposodil od S.Gregorčiča besede in naj v isti namen ponovim Vam g.Tatjana Malec te besede:

    "ni take je mladenke,kot naše je krvi dekle" !
    '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    ...in ! "Krasna Si Hči Planin" !

    aries

    ps: Krasna si hči,ki s' "kulturno,moralno in etično" tako ali drugače preživela fašiste,naciste,komuniste a slednji je vse bol hud "draga" g.T. Malec,ker ne politično in diskriminalno pritiska,ki pa človeka uspava v iluzijah smila,ko vozi v BMW-ju,in si celo dimišlja,da to je smisel in kultura.
    Tako tudi danes lačen pravi, ko mu damo kos kruha,da sedaj je sedaj kulturen.

    Jutri bi isti,ker se je naveličal kruha začel misliti,da je "nekulturen,da ne omenimo moralo in celo etiko,definicije "tako rečeno" se ne dobi več v slovarjih,da ne omenimo v "naši glavi" sedaj "sitega včeraj lačnega" slovenca "človeka brata"







    Kulturni praznik - ni Take je Mladenke - Krasna si..

    Prispeval/a: aries_1 dne petek, 10. februar 2012 @ 07:19 CET
    ...da ne bom tako pesimistično končal,si dovolim reči: dokler bodo med nami še bila srca:

    "mladenk,kot naše je krvi dekle" in "Krasote Hčer Planin,
    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    ...bomo vzdržali...

    ...in ..."Krasna Si Hči Planin" ! "T.M."



    Slovenska kulturna sramota

    Prispeval/a: merijen dne petek, 10. februar 2012 @ 10:13 CET
    Spoštovana Tatjana !

    Upam, da ta tvoj pripevek, ni le /ponovna / začasna vključitev na Pozitivke, ampak ostajaš ' za stalno'.

    Želim pozdraviti in podpreti to, na kar si opozorila v svojem pisanju,in sicer na naravnost 'grozljiv ' primer, o izboru literature za Cankarjevo priznanje za 8 in 9 razred OŠ, in to za VZGOJO OTROKA IN MEDČLOVEŠKO IZOBRAŽEVANJE.

    To je dejansko bilo, kot pišeš VULGARNO IN NEURAVNOVEŠENO DEJANJE, BREZ SLEHERNEGA OBČE ČLOVEŠKEGA PREMISLEKA , ob katerem se res /vsak pameten / lahko samo še razjoče.....

    In so 'jokali', starši. / Slišati jih je bilo po radiu/. Zgražali so se. Niso mogli razumeti, da lahko to izobraževalni /?/ šolski sistem to dopusti. Samo, kaj so pa mogli PROTI vsemogočnimi na MINISTRSTVU ZA KULTURO ?!!

    Očitno so tam / in še marsikje/ odlučujoči posamezniki, ki nimajo 'pojma' o vzgoji mladih generacij in, ki pred VZGOJO SRCA IN DUHA, postavljajo vse drugo prej. / Da se razumemo: vzgoja istega gre IN MORA POTEKATI VSPOREDNO Z IZOBRAŽEVANJEM, sicer so posledice katastrofalne, vsak dan smo jim lahko priče.

    Saj, kot pišeš Tatjana, svoje v srce segajoče besede, ko pišeš o izboru literature, o kateri teče beseda:

    ....TO JE ČLOVEŠKO RANLJIVO , BOLNO, IN VSAK TAK VULGARNI STAVEK, POČRNI OTROKU TRENUTEK SEDANJOSTI.... in jaz bom dodala : IN POČRNI OTROKU DUŠO.... ! ! !

    Potem se pa ČUDIMO ob vseh grozotah, ki se / že!/med otroci in mladimi dogajajo!
    Pozabilo se je na vzgojo človeškega - BISTVA!

    Seveda se lahko ob vsem tem vprašamo, če že ni /nujno / potrebne pameti 'na vrhu', kje pa so ravnateljstva šol? Nimajo nič besede? In starši? Je njhov revolt le glas vpijočega v puščavi?

    Da, človek se res lahko z zaskrbljenostjo sprašuje, kaj se s slovensko kulturo dogaja.



    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: aries_1 dne petek, 10. februar 2012 @ 11:02 CET
    Prispeval/a: kajster dne sreda, 8. februar 2012 @ 23:06 CET
    ....medtem pa ne kulturni delavci nimajo z državo pogodbe, temveč le z delodajalcem, ki pa z državo nima nič pa lahko delavca ko noče več zastonj delati, enostavno vrže na cesto pa nikogar več ne briga za nekulturnega delavca, kako bo sploh preživel svojo družino, saj za nekulturne delavce morda sploh ni človeških pravic, vsaj takšnih kot jo imajo živali, ko nobena žival ne sme biti lačna ali žejna, ker bi sicer lastnika takoj doletela velika kazen, medtem ko pa delodajalec te bojazni ne pozna, saj ima opravka le z nekulturnimi delavci!!???
    --------------------------------
    aries:

    ....da bi ne bila,tu zgor omenjena dejasnska resnica ne
    bi "mrdnil",a je gola resnica,da delodajalec lahko lačnemu odvzame delo in se mu nič ne zgodi.

    Potem pa isti,ki je bil prej "kulturen" izgleda sedaj malo - nekulturen ker ne more hranit družine,potem postane dejansko popolnoma ne-kuturen ker ne more hraniti mačke,kužka in se ga lahko tudi zapre,ker je tako nekulture,da pustil kužka - mačko lačno,kar je bila v prvi vrsti krida družbe-države in delodalca,ketermu, pa ni brige,ker zkonito dela,da obrdrži tovarno npr. v profitu.

    Boljše,da ji samo 10 umrje,kakor,da bi družba "pomagala" ali rešiti onih 10 brezposelnjih /nedostojanstva/ lakote in uboštva.

    O ne,mi smo kulturni,ker ne dovolimo,da naj bi bilo malo manji profita,potem bodo delnice padle.

    Potem sedaj stari direktor (da se potem na novo spravi) in se na novo odloči spusti na cesto 1000 če,sedaj nadalje nekulturnih,ker so sedaj nezaposljeni.

    Potem oni "sedaj dober" direktor,ker so se cene delnic dvignile,dobi miljone,če za ne miljarde bonusa,ker tako strašansko pametno potezo napravil,da je realno kriv mogoče samomorov sedaj lačnih zato ne-kulturnih ljudi-očetov-mater-sinov in hčerk,ki si skušajo ustvariti bodočnost.

    Ja,ta sedaj zame prokleti kriminalec direktor ali pa hudičeva;če tudi "božja" družba to dovoljuje je absolutno nekulturna in prokleta.

    To se stvarno dogaja na zapadu,zapadu dobesedno rečeno "visoke kulture",kar pa je dejansko kultura na najnižjem nivoju.

    "Kultura" se po moje meri odnos /države oz. državljanov/
    do zoperstavljenega človeka "nesrečnega" človeka (brez izgovora) da se podpira lenuhe.
    ker je absolutno potrebno,da se ohrani človeku dostojanstvo.

    Ni čudno,kar smo nekaj dni tega slišali,da judovka "religjiska kultura" smatra izobrazbo bol pomembno kakor molitev,ker za jude je enostavno,da je siromaščina - uboštvo nedostojnost za človeka.

    Naslednja mera je odnos do "obnemoglih in starih" tu je mera kulture,NE pa jim limati idijostke besede,da so "parasiti",ki se hranijo na račun sedaj dalavnjih?

    Kaj bo potem ko bodo /sedaj delavni,če bodo srečni (nesrenčni)/postali stari in obnemogli....to je vprašanje naslednji 10 letji...

    Zato ima kajster dobesedno prav,da "imajo" danes živali več pravic kakor ljudje.
    ----------
    Soylent Green:
    '''''''''''''''''''''''''''

    ....Ali bo dejansko treba odpreti,kakor se vidi v starem filmu:"Soylent Green" filmu 1973.leta baziran na1966 Harrison novel Make Room! s preminulema igralcema Charlton Heston/a in Edward G. Robinson/a,ki da opis v fikciji filma,leto 2022,ko naj bi bilo v New -Jorku 40 miljonov ljudi (kar danes ni nemogoče)

    Zaradi tega in druge mogoče resničnosti naravnega pregretja atmosfere je vsega premalo,ni hrane vode ne prostora.

    Edinji izhod kakor sam naslov knjige pravi "make room" "napravi mesto" od tu sledi realnost,da so se odprle "privatne klinike" pomoči možnosti "kvalitetnega" samomora in seveda razvije v idejo uzakonitve,"loviti-moriti" vse one,ki so "dovol" stari,da ne bodo črpali "svežega zraka",pili vode in seveda dali mesto svojega stanovanja "mlajšim".

    Da se to ne zgodi njemu,/se oseba igralca Edward G.Robinson/a prostovolni prijavi v privatni kliniki pomoči samomora,kjer mu dana na razpolaga "kako" dostojno in/ ali ob kakšni glazbi in video scenariji umreti.

    Človek je seveda izbere glazbo klasike in video naranih lepot.
    Potem gre "nebesa".

    Na drugi strani mlajši Ch.Heston dobi,da so (tu se film dotakne neverjetnosti) ...da so iz trupel "umorjenih" izdelovali "hrano - kekse" po imenom "Soylet Green"...tu se pa zgodba skomplicira...

    V glavnem pove,kam lahko sedaj "visoka" kultura v principu lahko pade v tem primeru oz. v rokah "relativizma in over-popjulacije"...

    Naj mi nekdo pove zakaj ne...???
    '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''




    Spoštovana Merijen

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 10. februar 2012 @ 12:51 CET
    Spoštovana Merijen!
    Hvala za vaš komentar. V vprašanju naše kulture se strinjam nz vami. Sem vesela, ko lahko izmenjam mnenje in vas berem, saj imate povedati vselej kaj bistvenega, kar bralca zanima. Trenutno smo v anarhiji vrednot. Na mesto, da bi politiki dodajali kulturo, so kulturi dodajali politiko, zato smo danes na mestu, kjer smo. Zaskrbljeni smo in v stresni situaciji, vendar mi smo ljudstvo čudeža, ki je ohranilo samozavest skozi stoletja in ostalo narod skozi vse preizkušnje. Stopiti moramo skupaj, morda pet korakov nazaj, da se bomo med tem umirili, bolj kultivirali, odvadili deliti in sovražiti. Jaz verjamem, da bomo kmalu v prehitevajočem tempu dosegli stabilnost in odpravili politični nemir. Dohiteli bomo točko, kjer se začenja vzpenjati razvoj, notranji mir in narodova sreča. Bodimo optimisti, oprti na lastne sile!

    Na Sončeve pozitivke se veliko krat spominjam, predvsem na tiste avtorje, ki so s svojimi prispevki spodbujali k rasti in zorenju bralcev.

    Na Pozitivkah sem bila kar aktivna, od leta 2003 naprej. Nato sem se usmerila v še druge kulturne aktivnosti, ki sem jim posvetila veliko svojega časa in so me osrečevale. Potrebovala sem tudi nekaj ustvarjalnega miru. Moji načrti so izdaja knjig (dve sem izdala, drugi dve sta pripravljeni za tisk, peto končujem). Poleg tega pa sem intenzivno udeležena na RTV Sl 1 – MMC, kjer imam s svojimi prispevki velik odziv (trenutno 371 tisoč bralcev). Danes sem poslala v objavo na Pozitivke dve zadnji moji pesmi. Zagotovo sem bom še kaj oglasila. Hvala vam za povabilo.

    Vas prisrčno pozdravljam in želim lep dan

    Tatjana


    Slovenski kulturni praznik- obstoj kulture v ubošvu.

    Prispeval/a: aries_1 dne petek, 10. februar 2012 @ 14:41 CET
    aries:

    Citiram:

    Za preživetje naroda ni pomembna le materialna blaginja in blagostanje, ki ga želijo dajati svojim otrokom in ga zapustiti našim rodovom; za preživetje in obstoj nekega naroda je pomemben duhovni prostor in kulturno ozračje, v katerem vzgajamo mlade z občutkom do lepega in pozitivnega, do vrednot, do narodne zavesti, da so ponosni na to, da so Slovenci in da znajo braniti svojo identiteto, svoj jezik, svoje ozemlje, svoj duhovni prostor v katerem živijo, tradicionalne vrednote ter svoje narodnostne in narodove pravice. Vprašajte se
    ----------------------------------
    ariess:

    ...Ne bom omenjal vseh meni nepomembnih stvari s kateri se ne strnjam.Ker se v pricipu strinjam kar piše T.Malec.

    Ne,da si domišljam,da sploh koga briga oz, zanjima kaj mene zanjima ali ne,bom,(da se bom bol kulturnega počutil) vseeno napisal svoje misli glede zgornje "trditve" za katere,bodo verjetno mnogi relkli,da sem ven iz koteksta potegnil.

    Karkoli že,nisem mogel zgornje spregledat,glede povezave kulture blagostanja.

    Tu se potrebno zelo paziti,ker smo ta kulturen "eksperiment" že napravili in kultura je izgubila.

    Mislim,za časa Juge vsaj jaz se ne morem morem pritoževat,da nas niso učili kulture, (in resno mislim) /kulture bratstva in edinstva/. To so nas učili.

    Naj mi nekdo veren ali neveren nekako bol visoko kulturo opiše.Jaz garatram, da ne bo uspelo nobenemi kleriku ali etično kultrunemu relativistu to idejo "bratstva in edinstva" ideološko nadgraditi.

    Tega so bili SAMO sposobni /prvi kristjani/ In so v tem
    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    uspeli.
    Pa naj gonijo današnji kleriki ali ateistični relativisti,da so sposobni,vsega,kar dejansko verna skupnost zmore.

    Kar je dokazano,da so EDINO prvi kristja bili sposobni tega.
    Vsi kasnješi "kristjani" so samo neko besedičenje /nam je Kristus dal oblast v nebesih in nazemlji./
    Kar je B:S.
    Isto kakor judje,ki še stalno mislijo,da izvoljen narod.
    To je zopet drugi B:S.
    Potemše eden B:S sledi,katerega,ker nisem korajžen niti omeniti.
    Lahko pa omenim relativizem,ki največji sovražnik tistega kar jaz nimam korajže imenovati.

    Tu mi pade v glavo,da bi sojalizem dobro deloval in uspel med prvimi kristani.Kar to precej pove o njihovi "nizki" sanjavi kulturi,ki jo mnogi tako imenujejo.
    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    Pozneje se je vse,kakor navadno zvodenilo v mlakah,*kar imenuje v nekem kotekstu* T.M. oz. se spremenilo v gnojnico "hlinjenja svetosti",ki naj si jo lahko tudi kupi.
    Kar se je dejansko godilo.

    Sedaj se je vse po domače rečeno posralo vsem,hlinjene svetosti klerikom,hudirjevo bratsvo komunistov,da fašistične golazni (kar tudi težko napisati) niti ne omenim.(a je še tam)
    Da bi jo vsaj mafija izgnala,bi vsaj človek vedel s kom ima opraviti.

    Nadalje:
    Tudi izobrazba je bila v Jugi relativno s svetom zelo dobra.
    Ko smo prišli v kontakt z npr. angleži,smo oz.so jim celelega "Shekspirja" citirali.

    Ne vem pa zakaj,menda ker so imeli občutek manjivrenosti,ko anglež potegni funte,ko 1 sam ali 2 tega plačalo mogoče celo našo mesečno plačo.

    Zaradi tega dejstva pa smo ga hoteli kulturno prelaufat,pa ni šlo,ker nam je,če ne nič drugega vse "punce" oz.(po primorsko "babe"- hec) pobral.

    Zato ja naš slovenski ponos šel po gobe.
    Kaj hujšega kakor,da ti "nekulturen"po naše bebec /dekle/ pobere.
    Da bi bil vsaj tako pameten kakor smo bili mi,naj bo.
    Saj bi Ji privoščili onega nekako "naše visoke kulturne pameti" še angleških funtov.Ok,pa naj gre,da ne bomo egistični oz. pravilno slovensko sebični.

    Kakor obrneš kultura in celo visoka izobrazba je prot Funtom zgubila.Visoko in kultrno izobarazbo,ki ne prinese Funtov oz. blagostanja pa nobeden,niti dober "zlodej" ne ceno nič.

    Končno se visoka kultura kasnješega sojalizma,(kar je meni zelo žal) ker smo imeli eno priliko,dokazat,da smo kulturni.

    Če bi bili v resnici /vsaj na pol tako kulturni/,kakor smo si domišljali,da smo, /bi socjalizem uspel/, (kako npr. je dokaz Singapore) kje je menda še zmiraj v socjalizm,katerega predsednik je (takoj za glovami Saudi Arabije) najbol visokoplačan na svetu.
    Ki lahko kupi dobesedno 3 USA predsednjike z eno plačo.

    Meni izgleda,da kitajska "nekako,ne da bi priznala" posnema sigaporsko politiko,svobodnega trga in politično kontrolo.

    Sedaj,ni kakor prej,ko so bili vsi reveži in karkoli je sistem pobral je bi sitem še stalno reven ker je odvzemal tam kjer ni bilo nič.

    A sedaj pa stvar gre,gre zlomka dobro vladi,ki sedaj lahko pobere od najmanji 2 miljona mljonarjev in 115 miljaderjev, in uključno najbogatejšega miljaderja nasvetu Robin Li/ja.

    Tako to gre,če je eden "pravilno-kulturno" ozbražen
    Zato upam,da ne bomo izobraževali ljudi v kulturi,ki nobeden ne kupi,ker obstaja nevarnost,da ne bo kulture ne blagostnja in ne slovencev več,ker sedaj se NE bodo mogli ponašat,da vsaj znajo citirat Shekspirja,kakor smo znali oz. so ga znali oni v slovenski Jugo.kulturi.

    Da edina in edistvena prilika je šla po gobe,ker smo bili vse preveč nepravilni kulturni,v kulturi,ki je nobede ni kupil.

    To pa resno,smo imeli eno samo priliko in to NIČ več, ker se ne da "nazaj".

    Mi pa smo vsega zmožni,kar je povprečno inteligentemu človeku nemogoče smo mi uspeli.

    Odšli smo v kulturi /nazaj/ kar je kapitalizem v primeru s socjalizmom.
    Ta pa samo slovencu oz "slovanu" uspe "retro" (nazaj) v sistem kjer večja riba malo žere.

    To je gonja posebno "novih" kapitalistov, *in do ene mere politikom,ki pa še ne znajo biti pkvarjeni in se dovo skriti*
    Da mislil sem,da so novi kapitalisti,v glavnem brez srčne kuture,ker ne znanjo bit še "pošteni" kapitalisti in mislijo,da je izkoriščanje in sleparstvo kapitalizem.

    Kar je seveda neumnost.Probaj slepariti gov. v ZDA npr. greš lahko v luknjo za vedno.

    Preceje časa bo vzelo,da bo v tem primeru slovenski kapitalizem "dobil človeški" obraz,da ne govorimo o vzhodnji evropi.

    aries.

    pa še kakor navadno

    Pax deorum.


    Spoštovana Tatjana

    Prispeval/a: merijen dne petek, 10. februar 2012 @ 17:05 CET
    Spoštovana Tatjana!

    Prav lepa hvala za prijazen odgovor.

    Želim še naprej veliko te naravnost neverjetne , ustvarjalne energije, pri širjenju lepih in dobrih mislih, vtkanih bodisi v čarobnost verzov, ali proznih tekstov in nasploh pri širjenju
    duhovne in splošne kulture, med nami Slovenci.
    Hvala za vse te bogate doprinose!

    Lep pozdrav in vse dobro!
    Merijen



    Slovenski kulturni praznik

    Prispeval/a: MC dne nedelja, 12. februar 2012 @ 20:36 CET
    Samo besedica o Svetlani Makarovič in o njenem »cunamiju
    na krščence«, če smem. Tudi jaz sem namreč krščenec, pa
    njenih besed nisem niti najmanj občutil kot »cunami«.
    Resnici na ljubo se Svetlana ni spravila na krščence, niti na
    katolike ne, ampak na Rimokatoliško cerkev. Razlika bi
    morala biti, vsaj po mojem mnenju, očitna, še toliko bolj, ker
    velikanska večina pripadnikov Rimokatoliške cerkve ni
    to postala zaradi svoje odločitve. Empirično dejstvo je, da je
    Rimokatoliška cerkev inštitucija z zločinsko zgodovinsko
    hipoteko, kakršno se ne bi sramovale niti najhujše kriminalne
    združbe in partije. Da Rimokatoliška cerkev danes ne sodi na
    seznam prepovedanih zločinskih družb, se lahko zahvali samo
    dolgoletni tradiciji, enormnemu vplivu na civilne oblasti in
    seveda velikanskemu številu članov, ki so k organizaciji
    »pristopili« s prisiljenim krstom.

    Razumem tudi zgražanje in »mrzel pot« zaradi študenta, ki je
    napisal predlog za odvzem častnega doktorata Borisu
    Pahorju. Olajševalne okoliščine bi lahko bile mladost in
    nepoučenost mladeniča, ki bi moral, kljub temu ali prav zato,
    ker se je gospod Pahor nekoliko nespretno izrazil o
    temnopoltem županu, vendarle upoštevati okoliščine in
    kontekst in tega nikakor ne bi smel pripisati rasizmu. Ampak,
    zakaj bi se tako zelo razburjali zaradi enega študenta, ki je,
    nemara celo v dobri veri, da se bori proti rasizmu, izrazil
    svoje mnenje. Nedvomno je njegov pristop tisočkrat bolj
    kulturen od pristopov tistih študentov, ki so metali granitne
    kocke v parlament in od tistih, ki so jih k temu naščuvali.
    Veliko bolj žalostno kot to, da nek študent, ki se za razliko
    od raznih "Majerjev" upa vsaj podpisati s polnim imenom in
    priimkom, napiše nekaj naivno nesramnih besed o nedvomno
    častitljivem in uglednem Slovencu, se mi zdi to, da se na
    zaslužne in častne literate in umetnike, kakršna je na primer
    Svetlana Makarovič, brez "sleherne dignitete in elementarne
    človečnosti" spravljajo izoblikovani intelektualci oziroma
    umetniki, ki so dovolj stari, da bi morali presoditi, kaj je prav
    in kaj ni. In smešno, da ne rečem kar groteskno, je, da se na
    Svetlano Makarovič spravljajo umetniki, ki bi nas radi
    poučevali o tem, kaj prava kultura in kaj ni, a so, kar se
    ustvarjalnega opusa ter prispevka za slovensko kulturo in
    besedo v primerjavi s Svetlano Makarovič pravi palčki
    oziroma palčice.

    http://sl.wikipedia.org/wiki/Svetlana_Makarovi%C4%8D


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,71 seconds