NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 20-apr
  • Plečnikova Lectarija

  • nedelja 21-apr
  • Moja elektrarna by ENERTEC pokal Slovenije v akvatlonu 2024

  • sreda 24-apr
  • Zoh Amba »Bhakti«

  • četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Sladkor - sovražnik številka ena   
    sreda, 8. februar 2006 @ 05:20 CET
    Uporabnik: Ljuba

    Prizor, ki ga vam bom opisala, je vsakdanji pojav in zelo domač marsikateri materi, ki ima otroka osnovnošolca:

    Mama pride nič hudega sluteč v šolo na govorilno uro, da bi se pozanimala o otrokovem učnem uspehu, njegovem sodelovanju med poukom, vedenju v šoli, njegovem odnosu do sošolcev..., pa namesto dobrih novic doživi šok, ko ji učiteljica pove, da je njen otrok zelo nemiren, raztresen, da moti pouk, ne posluša razlage, klepeta med poukom, se vrti in guga po stolu, se igra s šolskimi potrebščinami, ki mu pri tem nenehno padajo na tla... Mama se prične spraševati, v čem je njena krivda, da je njen otrok takšen, si očita, da je slaba mama, nesposobna vzgojiteljica, skratka zguba na vseh področjih...!

    Vendar nič od tega ni res! Že samo dejstvo, da je prišla na govorilno uro, je dokaz, da je dobra mama, ki svojemu otroku želi le najboljše. Krivca za otrokovo vedenje bi morala iskati drugje - največkrat kar v lastni kuhinji. Kajti krivec za tako vedenje ni nihče drug kot SLADKOR!!!

    Otroški zdravnik Eugen Ziegler je desetletja dolgo raziskoval škodljive učinke sladkorja na otroški organizem. Opozarjal je zlasti na to, kako pogubno vpliva sladkor na otrokovo vedenje. Prepričan je bil, da bi se nemirni šolarček veliko prej umiril, če bi bilo v njegovi prehrani manj sladkorja. Prepričljive dokaze, da ta teorija drži, so nam posredovali zlasti ameriški zdravniki in kriminologi. Nihče od mladih prestopnikov, ki so začeli uživati prehrano brez ali z malo sladkorja, z mnogo sveže zelenjave, sadja in polnovrednih žitaric, ni znova prišel navzkriž z zakonom!



    Zakaj ima sladkor tako uničujoč vpliv na naše vedenje? Brez njega bi vendar človeški organizem ne dobil dovolj energije za preživetje oziroma za opravljanje vsakodnevnih dejavnosti!

    Da, to je res, vendar obstaja velika razlika med naravnim in prečiščenim sladkorjem! Naravni sladkor, ki ga najdemo v sveži zelenjavi, sadju in polnovrednih žitaricah, je vezan na celulozo, vitamine in minerale, zato se le počasi lušči iz ovojnic in postopoma prehaja v kri. Če se hranimo premišljeno in zdravo, ga imamo stalno na razpolago v ravno pravšnjih količinah.
    Prečiščeni sladkor, ki ga najdemo v sladkih gaziranih pijačah, pecivu, sladoledu, čokoladi, bonbonih..., pa - ker ni vezen na ničesar - skoraj v trenutku ves preide v krvni obtok in se tam razpoči kot nekakšna energetska bomba. Količina krvnega sladkorja se zato hipoma strmo dvigne, kar vzpodbudi trebušno slinavko, da izloči pretirane količine hormona inzulina, da bi čimprej presnovila to gromozansko količino (praznih) ogljikovih hidratov.

    To dogajanje je zelo burno, rezultat tega pa je, da se sladkor v krvi spet hitro zniža, nakar se človek počuti zelo medlo in brez energije. Divje nihanje količine krvnega sladkorja pa je za človeški organizem zelo nevarno, saj lahko povzroči celo komo ali najmanj hipoglikemijo, za katero je značilna kratkotrajna omračenost uma in različne motnje v vedenju. Dr. Ziegler je bil prepričan, da mnogi nemirni in raztreseni otroci doživljajo take omračitve. Otroci bi bili veliko manj raztreseni in laže bi dojemali učno snov, pa tudi vedli bi se dosti bolj uravnovešeno, če bi jim starši (mame?) vcepljali take prehranske navade, da bi bila količina njihovega krvnega sladkorja vseskozi enakomerna.

    A to še ni vse! Ob uživanju pretiranih količin prečiščenega sladkorja in škroba (tudi ta se v telesu spremeni v sladkor, vsebujejo ga pa ocvrt krompirček, bela moka...) se sproži izločanje nekaterih hormonov, predvsem spolnih hormonov in hormonov za rast. Logična posledica tega dogajanja pa je, da otrok hitreje raste in postaja večji, kot pa je programirano v njegovi dednini. Tak otrok je navadno dog, suh, bledičen in nezdravega videza. Telesna velikost in teža pa vplivata na telesno zrelost in s tem tudi na čas, ko se oglasi puberteta. Pri deklicah se tako prva menstruacija, ki bi jo sicer dobila okoli petnajstega leta, pomakne v dvanajsto ali celo v deseto leto. A spolna zrelost še ne pomeni tudi umske, duševne, socialne... zrelosti!

    Prav za dolgo otroštvo bi morali biti naravi hvaležni, ker razmeroma dolgo varuje otroka pred pritiski spolnosti in mu daje čas za nemoteno duševno zorenje! Prezgodnja spolna zrelost, ki je povezana z duševno nezrelostjo, pa rada pripelje do tega, da rosno mlado dekle zanosi.

    Naj ob koncu dodam povedanemu še nekaj modrih misli:

    Sladkor vsem otrokom povzroča največ škode,
    ker pripomore k živčno-mišični vzburljivosti,
    ki posebno v šoli jim rada jo zagode -
    od zbranosti odvrača jih in od marljivosti!

    V telesu sladkor po začetnem stanju evforije
    pušča za seboj občutek praznine, depresije.
    Največji del sladkorja skriva se v poticah,
    v umetnih colah, sladoledih in slaščicah!

    Kadar pretiravaš z alkoholom, s kavo, z mesom,
    s sladkorjem in s tobakom - tvoj dan konča se s stresom!

    avtor članka Ljuba Žerovc
    http://www.modrostizbrane.com

    Članek je bil objavljen v brezplačnem e-mesečniku KORAKI DO USPEHA, ki ga ureja in izdaja Roy Goreya
    www.osebna-rast.com


      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • http://www.modrostizbra...
  • www.osebna-rast.com
  • Več od avtorja Ljuba
  • Več s področja * Zdravje, gibanje in bivanje

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/SladkorSovraznikStevilkaEna

    Here's what others have to say about 'Sladkor - sovražnik številka ena':

    Yoga Sneaks Its Way Into All Sorts of Sports and Fitness Classes from Hybrid' Classes
    Hybrid' Classes Blend the Art Form of Yoga With Other Exercises [read more]
    Tracked on četrtek, 31. avgust 2006 @ 12:27 CEST

    Study Finds That Vioxx Reduces The Risk Of Colorectal Polyps from of a clinical
    the cyclooxygenase-2 inhibitor rofecoxib reduces the risk of colorectal adenomas, or polyps. [read more]
    Tracked on nedelja, 3. september 2006 @ 21:37 CEST

    Weakened Ernesto Still Packs A Punch from to a tropical
    more than half a foot of rain, knock out power to more than 300,000 customers and force [read more]
    Tracked on torek, 5. september 2006 @ 20:21 CEST

    Sladkor - sovražnik številka ena | 29 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: gabriel s dne sreda, 8. februar 2006 @ 09:12 CET
    Pozdravljena Ljuba!

    A veš, da nisem imel pojma, da sladkor, ki ga uporabljamo vsak dan, tako pogubno vpliva na človeški organizem! Nekaj malega sem vedel, da lahko otrokom dela takšne preglavice, pa pojma nisem imel! Če pogledamo naše prehranjevalne navade, posebej navade mladih, lahko takoj opazimo vse kar si omenila! Iz katerih virov si črpala za tvoj članek, če ni skrivnost!? Me zelo zanima!

    Lep pozdrav! gabriel s


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Ljuba dne sreda, 8. februar 2006 @ 11:02 CET

    Lepo pozdravljen, gabriel - me zelo veseli, da se te je vsebina članka tako globoko dotaknila. Ja, je že tako, da so najslajši grižljajčki praviloma tudi naši najhujši sovražniki.
    A odkod sem vzela gradivo za ta članek, sprašuješ? Nekaj kar iz lastnih izkušenj (sem tudi imela probleme s sladkanjem he he he...), pa iz svojih izkušenj ob opravljanju svojega poklica kot učiteljica, veliko znanja pa sem načrpala predvsem iz dveh knjig in sicer iz knjige:

    - PROČ S SLADKORJEM (avtorji dr. H.Leighton Stewward, dr. Morrison C. Bethea, dr. Samuel S. Andrews in dr. Luis Balart),
    ter iz knjige:

    - HOČEŠ OSTATI ZDRAV? PROČ S KUHINJSKIM LONCEM! (avtor Helmut Wandmaker)

    Pa pustimo strokovno obravnavanje škodljivosti sladkorja, raje bi povedala nekaj o lastnih izkušnjah.
    Kot učiteljica sem imela veliko problemov z nemirnimi otroki. Iskala sem vsemogoče razloge za njihovo vedenje, a sčasoma sem opazila, da so bili najbolj nemirni otroci tudi najbolj sladkosnedi in najbolj izbirčni. Pri malici so se poganjali le za sladkimi pecivi, eurokremom, pudingom..., mleka niso niti povohali, jogurt se je v komaj načetih lončkih valjal pod klopmi (tudi sadni!), jabolka enkrat ali dvakrat ugriznjena v košu za smeti, enako se je dogajalo s kosi kruha, namazanimi z okusnim zelenjavno-ribjim namazom...in še bi lahko naštevala.

    Nič drugače ni bilo pri kosilu (delala sem namreč kakšno leto tudi v podaljšanem bivanju) - zelenjavno juho so kuharice morale dajati bližnjemu kmetu za prašiče, enako solato in zelenjavne prikuhe (špinačo, zelje, korenček, grah...), cele kose mesa, morda enkrat ali dvakrat odgriznjene, pa so hišnik in nekaj učiteljic nosili domov svojim psom...
    Kadar pa je bila za kosilo pica ali puding ali potica ali palačinke...so pospravili vse do zadnje mrvice in prišli še po dodatek.

    Ti, tako hranjeni otroci, so ves čas nekaj zbolevali, bili zelo nemirni, nekateri tudi agresivni, v stalnem pogonu za žrtvami... Ko pa sem prebrala knjigo PROČ S SLADKORJEM, so mi stvari že postajale bolj jasne. In tako sem na govorilnih urah skušala vplivati na starše, da bi spremenili kakovost prehrane svojih otrok, jim navedla razloge, svoja opažanja itd. - pa misliš, da je bilo kaj uspeha?! Prvič - starši mi niso verjeli, in drugič - otroci so bili s sladkorjem že tako zasvojeni, da, tudi če bi mamice spremenile njihovo prehranjevanje, bi dosegle s tem ravno nasprotno; otroci bi še bolj hlepeli po takšni hrani, začeli bi jesti tako hrano na skrivaj, začeli bi lagati ali celo krasti denar, da bi si lahko kupovali sladkarije, oziroma bi vso žepnino porabili za sladkarije.

    Edina oz. najboljša rešitev bi bila, da bi mame že od malega otroke navajale na okus zelenjave, sadja, izdelkov iz ponovredne moke...Kaj pa se v resnici dogaja? V čajčke jim vsuvajo gore sladkorja, mlečni zdrob na debelo prerivajo s čololado, iz palačink se marmelada kar cedi...Ker nimajo časa kuhati, naročajo domov pice pa hamburgerje, pa že gotovo jedi, v katerih se kar iskri od slakorja, maščobe ali soli, pa sladolede... ko je pa to tako praktično in enostavno!

    Tudi v šoli ni nič drugače! Ker so morale kuharice tolikokrat zlivati mleko stran in metati v smeti jogurt, bio kruh, sadje..., so za malice pač dajale tisto, kar so imeli otroci radi - lepljiva sladka peciva, krofe oblite s čokolado, piškote, napolitanke..., za pijačo pa sladke mehurčkaste umetne pijače, malinovec in čaj. (Občudujem Jamieja Oliverja, ki se v Angliji tako zagrizeno bori s šolskimi kuharicami in materami - stiskam pesti zanj in mu želim res veliko uspeha. Se pa bojim, da bo zaradi hudih pritiskov omagal. Vzdrži, Jamie, uspelo ti bo!!!)

    Kako so se otroci nato obnašali po vseh teh neizmernih količinah zaužitega sladkorja med poukom, si seveda lahko misliš.
    Stanje pa se iz dneva v dan slabša. Zakaj misliš je toliko bolnih, astmatičnih, alergičnih, celo rakavih otrok? Za tako stanje se lahko zahvalimo tudi pretiranim količinam sladkorja v prehrani otrok.

    No, morda bo tale moj odgovor, ki ga namenjam tebi, dal misliti še komu drugemu, morda kakšni mami, ki ji je otrokova sreča glavni cilj v življenju. Dajmo mame, vzemimo krmilo v svoje roke in naredimo red pri prehranjevanju naših sončkov!

    Lep pozdrav vsem

    Ljuba Žerovc
    http://www.modrostizbrane.com




    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: gabriel s dne sreda, 8. februar 2006 @ 13:01 CET
    Pozdravljena Ljuba!

    Zdaj si mi pa dala misliti, gledam svoja dva mulca in točno s tem se v glavnem hranita, kar navajaš v tvojem odgovoru! Saj sem že poskušal, še posebej pri sinu, da bi jedel več zelenjave in sadja, pa ga ne morem pripraviti k temu! Mogoče bi bilo najbolj efektivno, da gremo za oddih za kakšen teden na osamljen otok in tam živimo samo od zelenjave, jajc in sira, mogoče se pa odvadita, oz. odvadimo, jaz nisem nič boljši!

    Hvala za odgovor, jutri šibam po knjigo! gabriel s


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 8. februar 2006 @ 19:06 CET
    Pozdravljena Ljuba,

    tvoj članek podpiram, se z njim v bistu strinjam, ker skoraj vse kar si napisala, bo držalo, izhaja tudi iz tvojih izkušenj dela z otroki.

    Ob vsem tem pa bi dodala tudi nekaj svojih izkušenj, ki izhajajo tudi iz opazovanja kako se prehranjujejo moji vnuki in kakšne prehranjevalne navade imajo danes otroci, ko so starši po službah in se nima kdo ukvarjati s pripravo zdrave prehrane svojim otrokom. Pri tem imam v mislih potrebno število obrokov uravnotežene prehrane dnevno, ki zagotavljajo otroku energetsko stabilnost in dobro počutje.

    Pri padcu sladkorja v krvi vsak človek občuti slabost. Tako je tudi z otroci, ki so v šoli preobremenjeni in nimajo pravilne prehrane, saj so običajno od zgodnje jutranje ure do malice že pošteno utrujeni in lačni. S takšnim deficitom skadorja v krvi je logično, da sežejo po jedilih, ki se hitro koncentrirajo v telesu in dajo otrokom energijo. Običajno otroci v šoli ne morejo užiti tiste ogabne jetrne in ribje namaze na kruhu in jedi, ki si jih niso naučili doma v zgodnji dobi odraščanja. Moji vnuki so pogosto rajše lačni in pridejo iz šole skoraj tešči, kot bi jedli stvari, ki jim gredo enostavno na bruhanje, jim ne morejo zaužiti. Šola pogosto izvaja nad otroci pravo nasilje z vrsto hrane pod krilatico "zdrava prehrana", ki je še odrasli ne moremo jesti. Moj 14-letni vnuk ne more jesti pire in ne tenstanega krompirja, ne celega fižola (pasiranega da), ne graha, v mineštri se ne sme videti petršilja, ker mu vse to gre na bruhanje. To doma upoštevamo in se prilagodimo. Vsi pa jemo to in tudi tako kuhamo. Otroci so izbirčni in za to niso krivi starši ali babice in dedki. Če vnukoma skuham skledo rezancev z ribjimi sadeži, bosta vse "zmazala". Zato po mojem mnenju bi bilo boljše, da bi v šolah kuhali bolj enostavno, seveda uravnoteženo hrano, vendar tudi takšno, ki jo večina otrok sprejema.Okus hrane je otroku tudi prirojen in nekateri enostavno ne morejo užiti določenih jedil. Jaz n. pr. bi verjetno rajše umrla, kot bi dala v usta jogurt ali surov paradižnik, v vseh ostalih kuhanih oblikah mi je paradižnik enkraten dodatek jedem. V šolah bi lahko bi bil pri pripravi jedilnikov tudi kompromis med tistim, kar je zdravo in kar bo otrok resnično zaužil. Šole razvijajo svoje teorije in znanost o prehrani tudi na osnovi finančnih možnosti. Meni se otrok kar zasmili, ko po 14 uri, po podaljšanem bivanju pride še skoraj tešč domov. Kako bo tak otrok zdrav?

    Spominjam se še obdobja, ko je bil moj vnuk dojenček in je jokal. Nič ga ni moglo umiriti, da bi zaspal in se umiril. Nato sem ga vzela jaz v naročje, malo zaplesala z njim in mu namočila dudko v malce slakorja in otrok se je hitro umiril in lepo zaspal. Starši so se malce jezili name, da zaradi zobovja ni to dobro in da se bo tako v življenju naučil tolažiti s sladkanjem. To vse drži, je pa tudi res, da je njegovo telo verjetno potrebovalo malce sladkorja, ki je hitro prešel v kri in ga umiril.

    Vse je na tem svetu relativno. Nekateri s teorijami pretiravajo. Tisto o prehrani in prestopnikih je za lase privlečeno, kajti prestopnik postane mladostnik iz čisto drugih razlogov, ki izhajajo iz frustracij in vplivajo na oblikovanje osebnosti.

    Bili so časi, ko nam starši niso imeli kaj dati jesti (vojni in povojni čas) in je bila velika poslastica, če so nam na kruh natrosili malce sladkorja. Zaradi tega pa jaz ne jem slaščic, zaradi mene jih ne bi bilo treba pripravljati, nisem sladkosnedna. Imam pa zelo rada sadje, ker sem živela vrsto let tudi na kmetih.

    Za otrokovo nervozno vedenje so razlogi drugje: v preobremenjenosti s šolskimi zahtevami, saj današnja šola v procesu globalizacije vzgaja tekmovalni duh in povzpetnike in ne duševno umirjenih in srečnih ljudi; drugi razlog je premalo odmerjenega časa staršev, ki ga namejajo otrokom za njihove psihične in duševne potrebe in nepravilno prehranjevanje otrok, ker za to starši, ki so v službi enostavno nimajo časa. Otrok pogosto živi z energetskimi polnili, ki nimajo prave prehrambene vrednosti za njegov telesni in duševni razvoj. Če bi iz šol vrgli ven vse tiste nezdrave jetrne, ribje, sirove in čokoladne namaze in jih nadomestili s sadjem in sadnimi jedmi, bi bilo veliko več otrok zdravih. Otrok potrebuje za zajtrik tudi beljakovine, ki so v koščku kvalitetnega sira, jajčnih jedeh, oreščih, koščku belega mesa in drugih za telo potrebnih snoveh in ne idustrijske namaze, ki so sama kemija. Zajtrk je najpomembnejši obrok dneva in vprašajmo se kaj otroci pojedo do kosila, ko že omagani ne morejo več slediti pouku. V tem je temeljni problem. Vse te številne prehrambene teorije so ljudi popolnoma zbegale. Na seznamu teh teorij je že toliko škodljivih jedi, celo mleko, da
    človek kmalu ne bo vedel kaj lahko je. Vsi delajo velike znanosti o tem ali onem, vendar zdrav razum in recepti naših babic so kar dobra osnova, da bomo ostali zdravi.

    V našem gospodinjstvu sploh ne potrebujemo sladkorja, 1 kg ga imamo tudi lahko en ali več mesecev. Kavo pijem nesladkano in v prehrano sploh ne dajem sladkorja, razen v slaščice, ki jih spečem za vnuke vsake toliko časa.

    Mislim, da problem prehrane in naših malčkov tiči drugje, ne v sladkorju. Je pa res, da industrijski sladkor ni zdravo živilo, zato ne kaže z njim pretiravati. Jejmo sadje in bomo zdravi!

    Lep pozdrav
    Tatjana




    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Ljuba dne sreda, 8. februar 2006 @ 22:10 CET

    Kot sem že večkrat poudarila tule na Pozitivkah, pa tudi nasploh, je v življenju moj priljubljeni izrek ta, da ima resnica veliko obrazov - vsak gleda nanjo s svojega stališča in jo presoja na podlagi svojih lastnih izkustev in spoznanj.

    A eno drži kot pribito - namreč to, da je hrana osnova zdravja! Iz slabih materialov se gradijo slabe hiše, ki ne vzdržijo dolgo, iz slabe hrane pa nastaja slabo, bolno tkivo. Pri tem pa ima prečiščen sladkor (poleg raznih drugih strupov in substanc) odločujočo vlogo.

    Verjamem, da je tvoj vnuk blaženo zaspal, ko si mu dala sladkor, kajti ta deluje bliskovito, vendar pa pušča tudi bliskovite posledice, ki se postopoma, počasi začnejo izražati skozi omajano, nestabilno zdravstveno stanje, ki se kaže v neodpornosti, nagnjenosti k alergijam, slabokrvnosti...da ne naštevam naprej. Včasih so dojenčke mirili kar z alkoholom, s katerim so prepojili sladkor, tega zavili v krpico, ki jo je nato dojenček sesljal in blaženo zaspal.

    Da, človeško telo potrebuje sladkor, tega nikoli nisem zanikala, a potrebuje naravni sladkor, povezan z vitamini in minerali! Čisti sladkor pa povzroča v organizmu izločanje kislin, ki so strup za telo, zato si telo prizadeva te kisline nevtralizirati s kalcijem, ki ga zato jemlje iz zob in kosti, kajti rafinirani sladkor kalcija ni "prinesel" s seboj, medtem ko ga naravni sladkor prinese s sabo, saj je vezan nanj, pa zato ne more delati škode ne zobem ne kostem.

    O slabi šolski prehrani pa raje ne bi več govorila, ker je ta problem tako kompleksen, da ga s tem "lajanjem v luno" ne bomo premaknile niti za milimeter. Naj te probleme rešujejo strokovnjaki, ki so za to kompetentni, saj so še predobro seznanjeni z njimi. A še vedno trdim, da se osnove zdravja polagajo v družini predvsem z doslednim zdravim prehranjevanjem in z utrjenimi zdravimi prehranjevalnimi navadami, ki naj bi jih starši prenašali na svoje otroke.

    Kako doseči, da bo otrok hotel jesti zdravo hrano, je pa vprašanje, ki ga pač mora rešiti vsak starš sam, pač glede na svoje sposobnosti, možnosti in znanje. Če le-tega nima, naj se pač izobražuje v tem smislu, ali pa naj še naprej dovoljuje, da drugi kvarijo zdravje njegovih otrok. Izbira je njegova (njena)!

    Lep večer vsem še naprej
    Ljuba Žerovc
    http://www.modrostizbrane.com



    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: gabriel s dne sreda, 8. februar 2006 @ 22:43 CET
    Ljuba, ti kakor hočeš, a jaz zdajle "šibam" po eno čokoladico, preden zasmrčim.., hehehe...
    Saj vem, nisem resen...:):)!!


    gabriel s


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 8. februar 2006 @ 22:47 CET
    Ljuba, zelo moder, poučen in prepričljiv komentar.

    Lep pozdrav
    Tatjana


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: sim0n dne četrtek, 9. februar 2006 @ 00:07 CET
    Se zelo strinjam z vami
    Po moje bi treba ministru za zdravje poslat kakšen predlog, da nalimajo opozorila na takšne izdelke (za začetek)
    nekje se mora red začet :)


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: gabriel s dne četrtek, 9. februar 2006 @ 09:20 CET
    Sem malce pobrskal po spominu in sem se spomnil, da nekateri priporočajo kot odlično nadomestilo za beli sladkor rastlino - Stevia, je že bil članek objavljen na to temo v Pozitivkah, čeprav nekateri žigosajo to rastlino za škodljivo, spodaj je link, če si ga želi kdo ogledati! Je pa zanimiv predlog, ki ga navaja Simon, to bi bil vsaj lahko začetek! Se strinjam!

    gabriel s

    http://www.pozitivke.net/article.php/SteviaZdravjuSkodljiva


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 9. februar 2006 @ 10:08 CET
    in da v šole pošljejo obvestila, da so namazi iz konzerv kemija!

    Tatjana


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: titanic dne četrtek, 9. februar 2006 @ 10:21 CET
    Pozdravljeni,
    sladkor je tudi zame močan sovražnik, vendar me mnogokrat premaga. Odkar sem hčerko izpisala iz šolske prehrane in sama kuham, je na mizi tudi vedno, namesto piškotov in napolitank, suho sadje, orehi, lešniki in mandeljni.

    Otroci jedo z očmi. Tudi sadne solate, ki so okusno pripravljene in dekorirane za oko prijetno, gredo otrokom v slast. Ko se čez nekaj časa navadijo na nove okuse (čeprav so tudi sladki), ne pogrešajo čokolad in industrijsko pripravljenih čokoladic.

    Lp Titanic


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 9. februar 2006 @ 10:52 CET
    Titanic, na Ministrsto za šolstvo in Ministrsto za zdravje bi bilo treba pisati in jih vprašati zakaj otroci nimajo zjutraj, ko pridejo v šolo na razpolago na mizah suhega sadja, oreščkov, lešnikov, mandeljev, banan, pomoranč, jabolk, itd. Zakaj jih morijo s tistimi paštetami, ki jih še mačke nočejo jesti? Najpomembnejša investicija so vlaganja v naše otroke. Tudi zdrava prehrana spada menje.

    LP Tatjana


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Ljuba dne četrtek, 9. februar 2006 @ 10:59 CET

    Hej mame - dobro se razkurite!
    Ni močnejšega in učinkoviteješega orožja, kot so matere, ki se borijo za svojega otroka!
    Kadarkoli smo učiteljice v šoli opozarjale na takšne stvari, kot so slabe malice ali kaj drugega, nas ravnatelj in pristojne oblasti niso jemali resno. Če pa so vzele vajeti v roke razkurjene mame, se je pa situacija bliskovito spremenila ali vsaj izboljšala.
    Torej, mame - v napad z vso artilerijo, ki jo premorete!

    Ljuba Žerovc
    http://www.modrostizbrane.com



    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: gabriel s dne četrtek, 9. februar 2006 @ 11:09 CET
    Hej, Ljuba,

    lahko dvignem roko!? Nekaj bi vprašal! Hvala! Se lahko pridružimo še očetje? Mislim, nekako se počutim odrinjenega, zdaj, ko boste samo mame "šle v napad"! Nekaj izkušenj iz "gverilske taktike" bi pa očetje tudi lahko prispevali, se ti ne zdi!? :):):)!!


    "Gverilski" - zdravo! gabriel s


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Ljuba dne četrtek, 9. februar 2006 @ 12:06 CET

    Vsi očetje bojevniki - dobrodošli v naših bojnih vrstah! Možgani in mišice skupaj - odlična kombinacija! Hecam se!

    Ja, veš, kot učiteljica pač ne morem iz svoje kože! Na roditeljske sestanke in govorilne ure so namreč prihajale pretežno mamice, le sem in tja se je mednje narisal še kakšen skrbni očka, med kakršne štejem, jasno, tudi tebe!

    Torej, okrepljena gverila - z vso bojno mašinerijo v napad!

    Lep dan
    Ljuba Žerovc
    http://www.modrostizbrane.com



    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: gabriel s dne četrtek, 9. februar 2006 @ 12:29 CET
    Hvala za kompliment! Res je, pri nas v glavnem jaz hodim na sestanke, včasih pa greva celo oba skupaj! Več glav si več zapomni in predvsem zapiše, da lahko potem obdelava doma bolj podrobno z "malčkoma" zadeve! Ob tem sem se spomnil še ene problematike! Zelo pisana je ponudba malic v srednjih šolah (večinoma je sploh ni), pač po principu, znajdi se! Verjetno bi tudi na tem nivoju bila potrebna kakšna akcija, čeprav srednja šola ne spada v "obvezno"!

    Torej, za boljšo prehrano šolarjev, z Ljubo, naprej!!

    :):) !! gabriel s



    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 9. februar 2006 @ 14:06 CET
    Torej okrepljena gverila mamic in očetov pred parlament, kaj pa babice in dedki? Ali nimamo mi nobene vloge pri svojih vnukih?

    Predlagam, da ustanovijo ministrstvo za prehrano naših otrok.

    Tatjana


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Ljuba dne četrtek, 9. februar 2006 @ 14:26 CET

    Ja, Tatjana, vsake okrepitve bomo veseli - jasno da se nam lahko pridružite tudi babice in dedki, pa strici in tete, pa bratje, sestre, sestrične, bratranci - dobrodošli v Klubu bojevnikov za bolj zdravo prehrano šolskih (in srednješolskih in študirajočih...) otrok.

    Tatjana - še nekaj ti moram pojasniti - s tistim ribjim namazom nisem mislila ribje paštete, pač pa so naše kuharice same delale nadvse okusen ribji namaz z zelenjavo tako, da so cele sardine ali filete tune ali skuše zmečkale, dodale spasirana trdo kuhana jajca, nasekljane kisle kumarice, na drobno naceckano svežo papriko, drobnjak ali peteršilj, včasih pa tudi skuto, malo kisle smetane in/ali, jasno, nekaj soli (doma lahko dodaste tudi poper in papriko v prahu). Po vrhu namaza so dale še kako rezinico svežega paradižnika, njami njami, mljask mljask.
    Ponavadi so ta namaz pojedle kar učiteljice, beri: Ljuba Žerovc. Poskusite narediti tak namaz doma, boste videli, kako vam bo šel v slast!

    Pa lep pozdrav iz danes še kar sončnega Kranja
    Ljua Žerovc
    http://www.modrostizbrane.com



    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: gabriel s dne četrtek, 9. februar 2006 @ 14:44 CET
    Samo trenutek, ustavimo konje.., hehe, a se mi zdi ali pravkar ustanavljamo klub, društvo ali neko novo civilno iniciativo!?
    Ljuba, Tatjana!?


    Lp! gabriel s


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 9. februar 2006 @ 19:22 CET
    Joj, Ljuba, jaz imam rada bolj konkretne stvari, enostavne, ki jih da narava. Take packarije ne bi dala usta, ribe iz konzerve, fuj. Jaz bi šolo zasovražila, če bi morala smrdeti po ribjih konzervah, ko bi prišla domov iz šole. Mladostniki se še poljubljati ne upajo, ko pa smrdijo bo ribah, kot so nekdaj naši avtobusi, na katerih so se vozile uboge delavke iz Delamarisa, ki se jim je ta duh zažrl v kožo.

    Tatjana


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 9. februar 2006 @ 19:26 CET
    Gabijel, zaradi dveh transparentov in pohoda na parlament pa ni treba ustanavljati društva, ker za društvo moraš imeti potem knjigovodjo in nastanejo režijski stroški. Saj ne bi šli s konji, v prestolnico te Ljubljančani niti ne pustijo s konji. Najprej bi morali v kozmetični salon in šele nato pred kamere. Kje živiš, zaostajaš za časom!

    Lep pozdrav
    Tatjana


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: gabriel s dne četrtek, 9. februar 2006 @ 19:44 CET
    Se strinjam, ne rabimo konjev, ne vem pa zakaj bi hodili v kozmetični salon - naravno je najboljše :):)!!

    Lep pozdrav v Koper! gabriel s


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: titanic dne petek, 10. februar 2006 @ 11:05 CET
    pozdravljeni: Tatjana, Ljuba, Gabriel, Marja, Simon...
    ste pa res luštni, zagreti za tale vzgojni proces. Prav z veseljem sem prebrala, kako ste se spodbujali, da bi nekaj naredili. Evo, tu sem še jaz, ki bi šla kar v prve vrste z vami. Seveda, saj smo mi državljani odgovorni za ljudi, ki jih vodimo, za ideje, ki jih podpiramo in spremembe, ki jih želimo. Kdo pa drug? Če bomo samo tiho čepeli v kotu in čakali, da bo kdo drug kaj naredil namesto nas, bomo lahko še dolgo čakali.

    Imam pa občutek, da imamo svetlo prihodnost, če združimo moči za zdravo življenje, ki se prične "pri meni". Ko se bo vsak tega zavedal, bo lahko šele kaj naredil ali se zavzemal za splošno osveščanje in spremembe. Prav pa je, da se o tem čim več piše, govori, daje predloge in spodbude, da bo splošna javnost se zbudila in se upala povedati, da si želi lepši jutri zase in za svoje potomce.

    Sama se prizadevam kolikor je mogoče, vem pa, da je prav, da čimbolj sladkor pri sebi omejim, kar mi je pa težko. Sem pač čokoholik in ko me napade potreba po sladkorju, napadem z žlico Nuttelo. Sicer se to zgodi vedno manj, ampak vsak 1x na mesec pa sigurno.

    Torej, če pričnem pri sebi, se zavzemam za zmanjšanje kajenja, sem podpisala peticijo www.junij.si in jo razdeljevala tudi drugim, se zavzemam za zmanjšanje alkohola s pisanjem in govorjenjem o tem, o drugih odvisnostih pa za enkrat še nisem kaj dosti pisala in govorila. Vsak pri sebi lahko tudi kaj naredi za druge odvisnosti: odvisnost od odnosov, od TV, računalnika...t.j. prekrite odvisnosti, ki so ravno tako škodljive, saj v telo preko čutil vnašajo nezdrave impulze in se jih čez čas navadimo in potrebujemo, ker menimo, da jih želimo. Seveda pa je to že potreba, na žalost.

    Pozdrav, Titanic


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne petek, 10. februar 2006 @ 16:49 CET
    Kaj pa narediti ko smo odvisni od seksa?
    lep pozdrav vsem,
    Miran.


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 10. februar 2006 @ 16:56 CET
    Gabrijel, malce soparno vroče je, koža se poti in z znojnimi kapljami po obrazu pred parlamentom bi izgledali malce zunaj časa, zato je kozmetična korekcija nujno potrebna.

    Lep pozdrav
    Tatjana


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 10. februar 2006 @ 17:26 CET
    Miran jaz sem našla ta-le recept na vprašanje kaj narediti.

    KUVERTIRANA STRAST ZA VALENTINOVO

    Tako me imaš v sebi dragi,
    da te neprestano ob sebi mislim
    in v domišljiji te lahkoživo ljubim.
    Ko bi se mogla kot sla strasti utreti
    pod tvojo divjo toplo kožo,
    ko bi mogla hoditi po tebi znotraj,
    se ti na srce mesnato prisesati,
    ti lizati prekate, hormone tvojih celic,
    okusiti vrenje jezera krvi,
    tvoj nebrzdani naval krvi,
    zapeljala bi te v sladostrastje te noči,
    ne da bi mama in ata vedeli kaj dela hči..

    Tako neboleče bi te užila odznotraj,
    še bolj vztrajno kot bi me vzdihoval,
    mi razlagal kako ti v prstih je prijetno,
    kako te povsod ščemi,
    bi jaz ta neusmiljeni občutek
    strastosladja stopnjevala,
    te v deviški vodi kopala in ščegetala,
    te drgnila, božala, z jezikom med polizala.

    Prav nič krivo se ne počutim,
    če ti povem, da sem vsa nora nate.
    Vsa stiščana sem v tebi odznotraj.
    Tako sem vztrajna in trpežna strast,
    da sem poniknila v nastavljeno mi past.
    Le gosto mrežo dlak na tebi čutim,
    po kateri se vzpenjam, lezem vate,
    got golobček tebi s kljunčkom grulim.
    Tako samoumevno se mi zdi,
    da tipam skrivnosti sle, ki v naju zdaj živi.
    Te ob tem razstavljam, polagam
    in dvigujem tvoj svečnik Bogu do neba.
    Po udih te milujem, ni mi mar za vse ljudi sveta,
    ko se potapljam v strugo metaforične strasti,
    ko te premeščam po botaničnih vrtovih
    erogenih con in pripravljam za gibanje na vrhovih
    gor in dol, sem ter tja v rov globoko,
    ko prepletajo se kače v strasteh v raju tam visoko.

    Zmagoslavja norosti ti uprizarjem
    in stresam opojni prašek v tvoj mavrični eleksir,
    ki ga pijem z tvojimi usti. Oh, ves moj nemir!
    Navdih, to čutenje sem v izmikanju našla,
    le od kje si dragi, od kje kemija je prišla,
    ko si popolnoma izčrpan se iz objema izvil.
    Pod neizmerno težo strasti in me posrkal
    prav do dna srca, obnorel v ognju božanja,
    razžarčil pore kože in se nalagal name
    kot računalniški program si se naselil vame,
    plast za plastjo, prav noro si me zbudil iz omame,
    me čakal znojen na obzorju sončnega zatona ,
    bil si razbeljena snov, me obstreljeval brez pregona,
    me vzel s seboj, ko v baklo si zagorel
    v ogromen plamen, z mojo strastjo si zaplapolal.
    Se zaganjal v enigmo ženske, nje sle in duha,
    ves naštancan z znamenji ugrizov, sama sla,
    poželjiv od prebliskov vrnitve k meni sem,
    sem v posteljo, vsa strastna spet k tebi grem.
    S plesočo uglajenostjo gibov me sladostrasten iščeš,
    posteljo razkopano in odejo vso preiščeš,
    ko globoko v telo moje bi znova rad potonil.
    Iščeš me in jaz se nahajam v seksiprotonih,
    vsa prebičana skesana sem pri tvojih nogah,
    a križev pot strasti na svojem križu tebi nosim,
    ker sem tako močno, prav noro zvrhano se zaljubila,
    obljubim, da enga lepga dojenčka tebi bom rodila...







    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: ljudmil dne sobota, 11. februar 2006 @ 15:27 CET
    Ljuba!Odlična tema.Ipak čini mi se da potpuno nismo svjesni sve opasnosti koje nam prekomjerno uživganje slatkarij donosi.Nije horor, ali šećer ipak utiče na nastanak 146.BOLESTI kod čovjeka.Ko ima dobro zdravlje i živce neka posjeti www.nancyappletion.com, UPOZORAVAM u suprotnom slučaju bolje ne.Srdačan pozdrav.Ljudmil


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 12. februar 2006 @ 10:19 CET
    Miran, pozdravljen,
    ker je seks zanimiv prehrambeni pojav sladkanja, ga ni mogoče predstaviti le z nekaj suhoparnimi reprezentativnimi primeri uživanja natrena ali rastline stevie pa se je igrivo zapisala okrogla pesem po Prešernu, ki pa ne daje odgovora nobenemu konkretnemu vprašanju temveč prevzema le vlogo zabave. Je reflektivna informacija na nereflektivno vprašanje.

    Lep pozdrav od prijateljice
    Tatjana


    Sladkor - sovražnik številka ena

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 12. februar 2006 @ 10:26 CET
    Ljudmil, pozdravljen,
    dobro bi bilo znati ako ljubav kao sećerna bolest spada izmedju 146. bolesti kod ćovjeka, koji je osjetljiv na sećer. Šalim se! Lijep pozdrav v Veliko Kladušo

    Tatjana


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,85 seconds