NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Svetost Boga-temelj vsega   
    sobota, 12. julij 2008 @ 05:02 CEST
    Uporabnik: hierhod

    Že v otroštvu me je zelo zanimal pojem svetosti. Zdel se mi je tako nedoumljiv in skrivnosten. Nekako sem čutil, da je to nekaj, kar je zelo daleč od mene. Z velikim občudovanjem sem gledal slike v cerkvah, kjer so bili upodobljeni razni svetniki in svetnice z avreolami. Verjel sem, da zlati in svetleči obročki dejansko krožijo nad človekom, ki je svetnik.

    Svetništvo sem z veseljem privoščil drugim ljudem, sam si pa tega nikakor nisem želel, ker sem nekako uvidel, da če si svetnik, se moraš posloviti od užitkov tega sveta. Najhujša pa je bila misel, da če si svet, da ne smeš več grešiti. Vse to so bile otroške predstave, ki so zlahka vodile v svet prisilnih misli.

    Sedaj je moj pogled na svetost nekoliko drugačen. Verjamem, da se svetniki tudi znojijo in da opravljajo svoje osnovne življenjske potrebe. Njihov lastni trud za svetost je skoraj brez pomena, če Bog ne daje rast. Kar se tiče svetosti, je Bog na prvem mestu. Bog je namreč prasveti, popolnoma drugačni, poleg njega ne moremo postaviti nobene podobe.

    Sicer biva med svojim ljudstvom, vendar se nihče ne more z njim primerjati. Svetost je božja lastnost in bo ob sodbi bistvena. V svetosti je Bog bistveno nasproten do človeka. Za človeka ostane le eno. Pasti mora na kolena pred božjo sveto mogočnostjo. Ker je Bog svet, hoče, da je tudi tisti, ki si ga je izbral, svet. Prišel bo celo dan, ko bo Bog použil s svojo svetostjo vso profanost.

    Iz tega lahko nadaljujem, da je svetost nekakšna moč, energija. To je res nekaj, kar se sveti in daje avreole svetnikom. Svetost je nekaj, od česar se Bog ne more ločiti. Če sem iskren, mi je pojem božje svetosti enako skrivnosten kot pojem Svete Trojice in Jezusova božja in človeška narava. Te pojme je lažje doživeti, kot pa jih doumeti.

    Nekomu se lahko dogodi spoznanje troedinega Boga med igranjem klavirja, ko doživi harmonijo med tremi tipkami. Drugi lahko doživi trojno božjo enotnost s svojim zakonskim partnerjem in svojo družino. Človeško in božjo naravo Jezusa lahko nekdo doživi, če Jezusa primerja s kakšnim herojem, ki je kljub strahu naredil pravo potezo.

    Drugi bo spet razumel Jezusa, ko bo na nek določen način razmišljal o pojmu nadčlovek. Svetost Boga lahko začnemo razumeti, ko naprimer vidimo kakšnega starčka ali starko, ki izžarevata mir in veselje in imata dejansko razsvetljeno obličje. Vsekakor je svetost nekaj, kar ni običajno. Je nekaj izrednega. Je nekaj, kar nasprotuje temu svetu. Kar nasprotuje temačnosti in trdoti.

    Svetost Boga je temelj in izhodišče morale. Božja svetost odkriva človekovo grešnost. Če bi se Bog odrekel svetosti, ne bi bil več Bog. Zato se je Jezus, ki je Božji Sin, učlovečil. Hotel je, da v imenu človeštva spoštuje božjo svetost. Svetost Boga je bolj cenil kot svoje človeško življenje. Tu nam pamet zares odpove.

    Zakaj je Bog bolj cenil svojo svetost, kot pa človeško življenje svojega Sina? Ali je res bila po sredi samo Njegova svetost? Kaj pa, če je ravno obratno? Kaj pa, če se je s Sinovo smrtjo na križu, po drugi strani odpovedal svoji svetosti in vzvišenosti? Kaj je človek, da je Bog zaradi njega postavil celo svojo svetost na kocko?

    Mislim, da bomo svetost Boga bolje razumeli, če bomo razmišljali o pojmih božje strogosti in božjega usmiljenja. Bog ne more izkazati usmiljenja, če prej nečesa ne zahteva. Mora biti najprej strog, če hoče biti potem usmiljen. Mnogi ljudje odpadejo od Boga, ker ga doživljajo samo kot strogega. To je lahko objektivno ali pa subjektivno.

    Boga imajo za tirana. V iskanju drugih poti lahko zapadejo v prave položaje zatiranosti, ki so lahko zelo nevarni. Vsi si želimo, da bi bil Bog samo usmiljen. Da bi pa imeli pravi občutek, da je Bog usmiljen z nami, pa bi bilo dokaj neprimerno, če bi ga po drugi strani prosili, da naj bo strog z nami.

    Dovolj je, da se mu zahvaljujemo vsak dan za dobrote, ki nam jih je izkazal. Bog lahko potem vsak dan še kaj doda v svojem usmiljenju. Vsekakor nam bo največje usmiljenje izkazal na dan sodbe in s podaritvijo večnega življenja. Da bi pa res bilo tako, pa moramo sprejeti Boga v svoje srce, dušo in telo.

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja hierhod
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Svetost Boga-temelj vsega | 34 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Ljubezen - temelj življenja

    Prispeval/a: Fredi dne ponedeljek, 14. julij 2008 @ 12:42 CEST
    Pozdravljen hierhod

    Komu me torej hočete primerjati, da bi mu bil enak? govori Sveti.

    Ljubezen je ljubezen.

    Avreole je naslikal človek, ker je mislil, da se svetost tak vidi in razlikuje od človeka.
    Tudi razni svetniki so narisani z avreolami nad glavo.
    Tud razni protestantski fanatiki pod svetost razumejo, da se človek sveti ko žarnica, če doseže svetost z svetim življenjem.

    Bodite torej sveti, ker sem jaz svet!

    Po domače ljubi, ker sem ljubezen.

    Kajti pisano je:
    Kakor živim, pravi Gospod, se bo pred mano upognilo vsako koleno in vsak jezik bo slavil Boga.

    Spoštovanje.
    Spoštovanje ni na silo, ljubezen ni na silo.
    Kdor ljubi tud spoštuje ljubezen.

    Po čem sklepaš troedinost?
    Glavni, sin, delavec?
    Vsi trije tak lepo delujejo v harmoniji?
    Brez enga je še troedinost?

    Jezus Kristus se je učlovečil po volji Očeta.
    Jezus je objasnil ljubezen v besedah in dejanjih.
    Še na križu, ko je zlo mislilo, da je zmagalo, je dejansko slavila ljubezen do človeka, zveličanje.
    Ljubi Bog ga je poslal v odrešitev človeštva.
    Kdor ljubi zmeraj ljubi.

    Ljubi Bog spoštuje življenje vsakega človeka, ker ga ljubi.
    So pa ljudje, ki nočejo cenit življenje sočloveka, se odvračajo od usmiljenja.

    Ljubi Bog ni nikdar postavil svoje ljubezni na kocko.
    Ljubi Bog je zmeraj korak pred vsemi.

    Bog je namreč svet tako vzljubil, da je dal svojega edinorojenega Sina, da bi se nihče, kdor vanj veruje, ne pogubil, ampak bi imel večno življenje.
    Bog namreč svojega Sina ni poslal na svet, da bi svet sodil, ampak da bi se svet po njem rešil.
    Kdor vanj veruje, se mu ne sodi; kdor pa ne veruje, je že sojen, ker ne veruje v ime edinorojenega Božjega Sina.
    Sodba pa je v tem, da je prišla luč na svet in so ljudje bolj ljubili temo kakor luč, kajti njihova dela so bila hudobna.
    Kdor namreč dela húdo, sovraži luč in ne pride k luči, da se ne bi pokazala njegova dela.
    Kdor pa se ravna po resnici, pride k luči, da se razkrije, da so njegova dela narejena v Bogu.

    Svetost lahko razumeš v ljubezni, spoštuješ sveto ljubezen, ker ljubiš.

    Ljubi Bog iz usmiljenja daje ljubezen in življenje.
    Kdor doživi usmiljenje lahko z usmiljenim srcem reče ljubi Bog zmeraj ste usmiljeni.

    Slavi se ljubezen kadar se ljubi ljubezen.
    Ljubi bližnjega kakor samega sebe, ljubi življenje, ker živiš živo življenje.
    Ljubi Bog je ljubezen.

    Lep pozdrav


    Ljubezen - temelj življenja 2

    Prispeval/a: hierhod dne ponedeljek, 14. julij 2008 @ 23:59 CEST

    Dragi Fredi!

    Moram ti čestitati za tvoj komentar. Iz njega res izžareva apostolska vnema. Vidi se pa, da gledava iz različnih zornih kotov. Gledava pa na isto zadevo.
    Nekateri protestanti res morda pretiravajo, če mislijo, da se svetniki svetijo kot žarnice. So pa res nekatera izvenbiblična poročila, ki govorijo o takšnih fenomenih. Toda za kaj takega je treba upoštevati tudi postbiblično zgodovino. Jaz jo upoštevam kot pravi vesoljnež (katolik).
    Rekel sem, da je Bog postavil zaradi človeka svojo svetost na kocko. S tem nisem mislil nič slabega. Hotel sem samo poudariti veličino božje ljubezni, ki je pripravljena tudi umreti zaradi človeka. To pa pomeni po drugi strani, da do tega dejstva ne moremo ostati ravnodušni.

    Lep pozdrav v Maribor!


    hierhod


    Ljubezen živi človeka zato živiš človek, da boš zaživel ljubezen

    Prispeval/a: Fredi dne torek, 15. julij 2008 @ 01:13 CEST
    Pozdravljen hierhod

    Ni problema, če gledava iz različnih zornih kotov ljubezen, glavno, da misliva isto namreč, da je Jezus umrl zaradi grehov vsega človeštva, ki jih je prevzel nase, da lahko umreva z upanjem v srcu, da bova deležna milosti, ker grehi so poplačani z sveto krvjo.
    Velikodušna odkupitev človeštva iz greha zla.

    Protestanti kakor katoliki in pravoslavci so ljudje krščanske veroizpovedi.
    Vez je biblija, ki hkrati združuje in razdružuje ljudi na zemlji.
    Vsem ljudem pa je skupen ljubi Bog, ki ljubi vse ljudi.

    Te razumem glede kocke kakor verjamem, da me razumeš, da je ljubi Bog zmeraj korak pred vsemi.

    Ljubi Bog ljubi resnično iz srca vse ljudi in rešuje človeštvo v blaženo ljubezen.
    Tak kot praviš, le kdo je lahko ravnodušen ob takem spoznanju?
    Nobeden kdor ljubi, ljubezen je usmiljenje v srcu.

    Lep pozdrav


    Svetost Boga-temelj vsega

    Prispeval/a: Čar Črne dne sreda, 16. julij 2008 @ 08:13 CEST
    Pa mi boste enkrat predstavili tega "Boga" (ne z malo pisano).
    "Ga" tako dobro poznate.

    Pa vaša mala glava z malimi možgani prenese to.

    Jaz mislim da ne.

    Pazite preobtežili so vam glave in ne morete več trezno razmišljati.


    Sveta misel se mi je utrnila

    Prispeval/a: Fredi dne sreda, 16. julij 2008 @ 12:19 CEST
    Pozdravljen Čarčrni

    Ljubi in ljubi Bog se bo predstavil.
    Verjemi, da v srcu je vse možno.

    Lep pozdrav


    Konkachila

    Prispeval/a: Čar Črne dne sreda, 16. julij 2008 @ 14:07 CEST
    Pa prav ona men:

    Ne meni se za druge.
    Sledi meni in vse ti bo dano.

    Sm mal premislu pa sm jo u tri pi.z.. poslal.

    Zej pa joka.

    Kdo hoče življenje, ker imaš vse in ti ni treba nič narediti.

    Brez veze, če ni zanimivo.
    Brez veze živet.


    Svetost Boga-temelj vsega 2

    Prispeval/a: hierhod dne četrtek, 17. julij 2008 @ 22:26 CEST
    Dragi Čar Črne!

    Mislim, da si na kar dobri poti, da ti predstavimo Boga, ali pa da ti se On sam predstavi. Dejstvo je, da ugotavljaš, da imamo premajhne glave in premajhne možgane Zanj. To je zelo vrhunska teološka ugotovitev. Torej le imaš neko mišljenje o Bogu.
    Večina imamo preobtežene glave in si domišljamo, da trezno razmišljamo. Še huje je, če si domišljamo, da smo prisebni.
    Zato se moramo vsak dan osvobajati ali se pustiti, da smo osvobojeni. Osvobajati se moramo teme v preteklosti, sedanjosti in prihodnosti.

    Lep pozdrav!

    hierhod


    Izguba možganov

    Prispeval/a: MC dne četrtek, 17. julij 2008 @ 22:38 CEST
    Najlažje se razumu odpovedo tisti, ki zaradi njegove izgube niso veliko na slabšem. Še posebej se razlika ne opazi pri zelo nizkem IQ.




    Izguba možganov 2

    Prispeval/a: hierhod dne četrtek, 17. julij 2008 @ 22:55 CEST
    Vsesplošno znani aksiom ali dogma je tudi, da ima neumen kmet debel krompir.


    Izguba možganov 2

    Prispeval/a: MC dne četrtek, 17. julij 2008 @ 23:01 CEST
    A tudi najbolj neumen kmet ima še zmeraj zdravo kmečko pamet in natančno ve, da je krompir potrebno vsaditi, zalivati in okopavati, skratka, da ne zraste kar tako - po božji milosti.

    (In tudi ne krivi hudiča za koloradskega hrošča)



    Ljubki srček

    Prispeval/a: Fredi dne četrtek, 17. julij 2008 @ 23:28 CEST
    Pozdravljen Marko

    Debilna misel.
    Debilni debilnost zanika, ker mu je fajn in debilno misli, da mu ni treba bit pameten, ker tak ve, da je pameten.

    (In tudi ne krivi hudiča za koloradskega hrošča)

    Dober debilni izrek sploh za črve.
    Le kdo jim je privoščil življenje, da sploh obstajajo?

    Čao


    Svetost Boga-temelj vsega

    Prispeval/a: Čar Črne dne petek, 18. julij 2008 @ 07:35 CEST
    Hierhod,

    Opažam da tule ljudje z eno do dvomestnim IQ največ vedo.
    Neumnost je tem večja tem večji je IQ.
    Manj imaš pameti man imaš IQ.
    Tako da največje bedarije napišejo najpametnejši.
    Neumno pa je sploh brati komentarje tistih, katere je IQ pustil na cedilu. Saj se vedno ponavljajo in tupijo eno in isto.
    (p.s.: namesto IQ beri pamet.)

    Pot je za vsakega drugačna!
    Pomagajte si hoditi po poti, ne mi pisat kako izgleda tam kjer si ti. Povej kako bi moralo zgledati meni tu kjer sem jaz. Tako kot jaz povem tebi.

    Pa z Bogom sem se mal ponorčeval iz tebe. Vidim, da nisi opazil. Ker Njega bi rad spoznal in On mora biti nekaj posebnega,.....
    S tem ko ga omejiš to ni več pravi Bog!!! Ampak tvoj najboljši približek temu oz. želji kaj to bi moralo biti.

    Pretiravanje je opazno pri vseh, ki imajo premalo razvito pamet. Bo pa drugje not prinesel. Sej ne bo opazil (beri sej ne bodo opazili, če jaz ne)

    LP, pa brez zamer


    Svetost Boga-temelj vsega

    Prispeval/a: Čar Črne dne petek, 18. julij 2008 @ 08:05 CEST
    Fredi,

    Ti pa mal s trebuhom začni mislit. (Intuicija)
    Ti bo bolj jasno, kot da misliš s srcem?
    Drugi možgani so v trebuhu ne v srcu!

    LP,


    Ljubi Bog ljubi & ljubi človek ljubi

    Prispeval/a: Fredi dne petek, 18. julij 2008 @ 09:22 CEST
    Pozdravljen Čarčrn

    Um verjame in tud misli tak, da dobiva informacije iz srca in iz želodca oziroma iz vseh delov telesa.
    Pogled iz uma daje slutiti, da je um nad očmi.
    Vprašanje sebi al sem um al srček al želodček al celota telesa?
    Je v telesu extra lokacija kjer se lahko skrivam?
    Najbolje, da sem kjer sem, da sem cel v celem.

    IQ je inteligenčni uporabil za primer IQ.
    Za pamet.

    Je možno razvit teste za izpis srčekov v umu?
    Za ljubezen.

    Vsak ma drugačno pot, ki vodi le do enih vrat.
    Zdaj so zariglana oziroma zapahnjena.
    Odriglal jih bo rigler, ki vidi ljubezen.

    Upam, da nisem pretiraval.

    Ljubi Bog usmilte se prosim totih in še te totega.

    Servus


    nekdo vedno nima pojma

    Prispeval/a: Čar Črne dne petek, 18. julij 2008 @ 10:00 CEST
    Še zmeraj greš besedico po besedico in vrstico po vrstico.
    Ni važno kaj piše, važno je kaj ti povem.




    nekdo vedno nima pojma

    Prispeval/a: Čar Črne dne petek, 18. julij 2008 @ 10:13 CEST
    P.S.:
    Pameten se lahko spusti na nivo manj pametnega. Fredi obratno pa žal ne gre, zato se nehaj truditi.

    Vedno je bilo vse lepo in prav, a zaradi neumnosti lahko izpade grdo.


    Brez truda trud

    Prispeval/a: Fredi dne petek, 18. julij 2008 @ 10:23 CEST
    Pozdravljen Čarčrn

    Sem kar sem in se trudim umsko razumet povedano.
    Srce je kot filter za pomen, se razume in ščisti besedilo.

    Kje si, gori al doli?

    Nimam pojma.

    Čao


    Brez truda trud

    Prispeval/a: Lario dne petek, 18. julij 2008 @ 12:17 CEST
    Fredi,

    že v samem naslavlajanju si primitivno žaljiv.
    Če ima Čar Črne tak nik, ga upoštevaj. Ja, mogoče si pa polpismen, tudi to je možno.
    Možno je pa tudi, da se zgleduješ po Tatjani. Tudi ona zna žaliti na tak način.
    Si pa res en velik bednik.

    Mogoče misliš, da si na tak način humoren?????
    Fredi, to ni humor, to je patološko stanje tvoje duše.

    LP


    Micen zmantran?

    Prispeval/a: Fredi dne petek, 18. julij 2008 @ 13:57 CEST
    Pozdravljen Lario

    E manjka, pa res je čar v tem.
    Človek al materija pravzaprav poem zivro?
    Mogoče ime nika, da se ve al je moški al ženska.

    Ljubi Bog, le kdo je vzgled v lepem ljubem vedenju?

    Obrni nik in dobiš bed.

    Duša, počivaj v miru.

    Čao



    Ti bi nam moral biti vzgled

    Prispeval/a: Lario dne petek, 18. julij 2008 @ 15:06 CEST
    Fredi,

    si pa eno ubogo revše, ki mu je zmanjkalo biblijske municije.
    Z ničemer več ne moreš streljati, le žališ še lahko. To je tvoje zadnje orožje.
    Upam, da si s svojim žaljenjem končal.

    Verjetno tvoja neizmerna ljubezen do bližnjega načrtuje še kakšno veliko žrtvovanje.

    Do sedaj si pokazal kaj premore tvoje srce in duša.

    LP


    V srcu lep vzgled je lep pogled iz srca

    Prispeval/a: Fredi dne petek, 18. julij 2008 @ 15:30 CEST
    Pozdravljen Lario

    Sem mb man, zdaj je kak je.
    Tu pa tam se še najde kaki patron navdiha.

    In to je žalitev?

    Al mi je le še harakiri varianta preostala?
    Rez boli, brezveze, vse boli tud besede.

    Upam, dobro, da upam.

    Lep pozdrav


    Svetost Boga-temelj vsega

    Prispeval/a: Čar Črne dne petek, 18. julij 2008 @ 16:14 CEST
    Fredi,

    Najprej da ti odgovorim na tvoje vprašanje kje sem.
    Takoj za ovinkom, ki ga moraš narediti.

    Vem(o) da nimaš pojma.
    Samo sam tega ne veš.
    Čeprav je to že tvoja mantra.

    No vidiš kako je za vse poskrbljeno.

    Ljubeče in prijazno


    Ljubi JHWH ljubi

    Prispeval/a: Fredi dne petek, 18. julij 2008 @ 16:42 CEST
    Pozdravljen Čarčrn

    Torej za voglom?
    Skrivalnica?

    Hodim ravno le naravnost, brez ovinkov, le pustinja mraka katero osvetljuje ljub reflektor.
    Srce mi v strahu bije s.o.s.

    Nimam pojma, ja, razumem brez mantranja.

    Ljubi Bog skrbi za vse.

    Lep pozdrav


    Hierhod

    Prispeval/a: W dne sobota, 19. julij 2008 @ 21:04 CEST
    Pozdravljen Hierhod.

    Imam eno vprašanje (ni preveč vezano na tvoj članek):
    Zakaj se vsepovsod piše, da je Jezus prišel reševati otroke Izraelja in da je iz "kolena" Davida? Kar sploh ni res. Saj to je Jožef iz "kolena"... In on ni bil Oče Jezusa, edina oseba, ki je povezana z Jezusom je Marija o kateri le malo kaj napisano. Jezus je prišel rešiti "svoj narod" - Človeški...
    Za druge pa dodam, da je vedno poudarjal, da je sin Človekov (nikoli sam o sebi ni pravil, da je Bog. V današnjem času pa je že skoraj vsak drugi si želi prevzeti to vlogo (obup). "Kreatorji", "domači bioenergetiki" z "debelimi" vampi, ezoteriki, magi :beli in črni, vsak drugi je "guru" ali "učitelj", nešteto mojstrov, prerokov in novih mesij... itd. (postaja že prav utrujajoče...) Hej, kdaj se boš ustavil, človek, v svojem napuhu? (ni namenjeno tebi, Hierhod)

    Mogoče bi napisal kaj več o Mariji? (saj je imela, kar pomembno vlogo).

    Ps. Fredi, se potrudi brez žaljitev.

    ...Še ptica in vsaka žival ima zavetje, sinu človeškemu pa ni kje glavo nasloniti... (- metafora za današnji čase, in je zelo resnična v tem svetu "Bogov")


    Korenina Sveti duh

    Prispeval/a: Fredi dne sobota, 19. julij 2008 @ 22:38 CEST
    Pozdravljen w

    Ljudsko dobiš ljudsko.

    Jožef je bil mož Davidovih korenin, duhovno gledana linija rojstva, ker vera je duhovnost.

    Ko so bili farizeji zbrani, jih je Jezus vprašal:
    Kaj mislite o Mesiju? Čigav sin je?
    Dejali so mu: Davidov.
    Rekel jim je: Kako ga torej David v Duhu imenuje Gospod, ko pravi:
    Gospod je rekel mojemu Gospodu:
    Sédi na mojo desnico,
    dokler ne položim tvojih sovražnikov pod tvoje noge.
    Če ga torej David imenuje Gospod, kako je njegov sin?
    In nobeden mu ni mogel nič odgovoriti in od tistega dne si ga tudi nihče ni drznil še kaj vprašati.

    Razumljivo, da je ljubi Bog Svet Oče v vseh pogledih srca.

    Sprejemljivo in razumljivo v srcu.

    Adio



    Hierhod 2

    Prispeval/a: hierhod dne sobota, 19. julij 2008 @ 23:14 CEST
    Dragi W!

    Sem zelo vesel tvojega komentarja. Bom bolj na kratko odgovoril, ker sem na dopustu.
    Iz raznih apokrifov se domneva, da tudi Marija izhaja iz kraljevega rodu (Davidovega). Zato lahko upamo, ali pa domnevamo, da je Jezus po materini strani pravi Izraelec. Ker pa je bilo Jezusovo rojstvo v času močnega patriarhata Izraelove zgodovine, je moral imeti zemeljskega zaščitnika, Jožefa, moškega. No, to je bilo proti koncu Jezusovega zemeljskega življenja ljudem v spotiko. Bili so pod močnim vplivom svojih rabinov, ki so učili, da se ne bo vedelo, od kod je prišel mesija. To je bila čista izmišljotina. Lahko sklepamo, da so bolj malo dali na preroka Izaija. Tistim rabinom še sedaj sledijo pravoverni Judje.
    Ko Jezus sebe označuje s sin človekov, ima verjetno pred očmi starozavezne predstave o mesiji. Starozavezno bi to pomenilo, da je sin čovekov kralj, sodnik in odrešenik. Mislim pa, da je Jezus uporabil zase "sin človekov" namesto "božji sin", ker je vedel, da bo moral veliko trpeti zaradi tega.
    To takratnemu poslušalstvu še ni bilo jasno. Šele po Jezusovem trpljenju, vstajenju, vnebohodu in prihodu Svetega Duha, je bilo Jezusovim učencem jasno, kaj pomeni biti sin človekov. Zato so Jezusa v Novi zavezi, kar niso evangeliji, skoraj izključno umenovali božji sin. Spoznali so, da navaden človek ni zmožen česa takega. Po drugi strani, pa so hoteli povdariti, da je Jezus trenutno pri Očetu v nebesih in da je premagal človeško omejenost, človekov greh.
    Meni osebno je izraz "sin človekov" vedno zvenel nekoliko otožno. Kot izraz izredne ponižnosti. Kot sinonim za trpljenje in žalost.
    Morda bom res kdaj na Pozitivkah objavil kakšen članek o Mariji. V Svetem pismu je res zelo malo napisanega o Njej. Največ je napisal evangelist Luka. Drugače je pa veliko v krščanskem izročilu vzetega iz Jakobovega predevangelija, ki je apokrifni spis. V slovenskem jeziku je zelo malo prevodov apokrifnih spisov. Največ take literature je prevedeno v angleščino. Vse se da dobiti preko interneta.
    Vsekakor ima Marija pomembno vlogo v človeški zgodovini. Zares bi bilo neprimerno, če bi jo prezrli samo zaradi tega, ker ni veliko o njej napisano v Svetem pismu. Je pa res, da kar pa je napisanega, je zelo kvalitetno in daje realne iztočnice za teološko razmišljanje o Njej.

    Lep pozdrav!

    hierhod




    Hierhod 2

    Prispeval/a: W dne ponedeljek, 21. julij 2008 @ 17:18 CEST
    "...Meni osebno je izraz "sin človekov" vedno zvenel nekoliko otožno. Kot izraz izredne ponižnosti. Kot sinonim za trpljenje in žalost."

    ČLOVEK, se spomni, da si Človek v vseh pomenih te besede. Ti si Človek, vrhunec stvarstva najlepše stvaritev v vesolju, ki je bila ustvarjena z veliko ljubezni. Kako si lahko žalosten zaradi tega, da si Človek??? Ni nobene ponižnosti - je Dar (katerega ne vem zakaj nekateri sprejemamo kot kazen), ki smo ga dobili, lahko čutimo, lahko živimo. Čelo vek - večni Ra(z)Um, svetli, čisti um, inteligentno bitje- čustveno in umsko. Se spomni kdo je Človek ("brez fasade") v pomoč imamo srce.

    Svet je Svet in je Svet (luč). Svetov je veliko, zdaj smo na tem svetu in je resnično lep.

    Vse najboljše


    Ljubki srček

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 21. julij 2008 @ 19:43 CEST
    Koloradskega hrošča so v drugi svetovni vojni vrgli Američani Nemcem na njive, da bi jim pojedel ves krompir in da bi Nemcem zmanjkovale hrane za bojevanje. Nemcem je krompir glavna hrana. Nato se je koleradski hrošč razširil po vsej Evropi. Po vojni je predstavljal za kmetijstvo resen problem.

    Tatjana


    Ljubki srček

    Prispeval/a: W dne ponedeljek, 21. julij 2008 @ 20:39 CEST
    Eeeh, američani... Krompir je bilo treba reševati (čeprav ni povsem zdrava hrana?) oni so pa o ljudeh pa o ljudeh v tistem, davnem času.
    Hm, Tatjana nisem vedel, da v 2 svetovni vojni najpomembnejšo vlogo pri zmagi nad nacizmom odigral koloradski hrošč, torej, če ne bi bilo hrošča ne bi bilo Evrozveze in na splošno vsega je bil kriv Kolumb, ker je rad potoval z ladjo, če pa gremo še daljeje kriv je bil Noe z svojo ladjo itd. ;)
    In kdaj človek si boš spomnil, da si nežno in ljubeče bitje?
    Kar se tiče predvoditelja nicistov - tudi on si je mislil, da je nadčlovek in ne le človek...

    P.S.
    Tatjana, tvoja poezija je res krasna, zelo rad jo berem

    Vse najboljše


    Svetost po človeški podobi

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 21. julij 2008 @ 23:57 CEST
    Bog ničesar noče in ničesar ne zahteva!

    Hoteti, želeti in zahtevati so človeške muhe – za nekoga lahko tudi vrline, ki pa nujno izražajo nepotešenost, neizpolnjenost, pomanjkljivost, nepopolnost, lahko tudi gospodovalnost. Boga, ki hoče in želi, je lahko ustvaril in prilagodil samo človek – po svoji podobi! Kakšen neki je bog, ki želi ali celo zahteva, da ga častimo!? Če si boga predstavljamo kot dobrega očeta, potem je ta predstava skrajno absurdna. Si predstavljate ljubečega in dobrega očeta ali mater, ki bi želela ali zahtevala, da ju njuni otroci častijo!? In – ali je sploh mogoče užaliti boga? Užaljenost je človeška lastnost – bog ne more biti užaljen, torej ga tudi užaliti ni mogoče – užaliti je mogoče samo človeka, oziroma njegov napuh, zagledanost, narcizem, samozaverovanost in seveda – njegova tako imenovana verska čustva - ki v resnici temeljijo prav na vsem tem – na napuhu, zagledanosti, narcizmu in samozaverovanosti. Boga lahko žališ (ne užališ) le, če ga najprej subjektiviziraš – če verjameš, da je natančno takšen, kot ustreza tvoji predstavi. Vedno lahko žališ le SVOJEGA boga v osebnem odnosu z »njim«. Enako velja za kršenje oziroma izpolnjevanje »njegove« volje. Kaj za kristjana pomeni npr. »Alahova« volja? Ali, kaj hindujcu pomeni »Kristusova volja«? Lahko kristjan užali Šivo, Votana ali Jupitra? Lahko častilec Mitre užali krščanskega Boga? Vsakič, ko nekdo reče: »Vi žalite našega boga!«, v bistvu hoče reči: »Moj bog je edini pravi, je torej hkrati tudi vaš bog!« To je potem že čisto pravi pravi - »božanski« napuh!

    Še bolj patološka preslikava človeške psihe je podoba boga, ki MORA biti strog (in krut), da je potem lahko usmiljen. Zakaj bi bog MORAL biti strog? Kdo mu je naprtil to obvezo? Pa ja ne človek!? Bog, ki nekaj mora, je suženj nekega imperativa, ki je nad njih – to pa je že v nasprotju z definicijo samega boga. Iz teodiceje, ki bogu pripisuje nekakšne namene, potrebe in nujnosti, se lahko rodi samo povsem človeška pokvečena značajska podoba, ki ustreza sadomazohističnemu (ljubosumnemu) shizofreniku. Tega potem ne more omiliti niti konstrukt nekakšne »svetosti«.

    V čem se sploh kaže »svetost« boga? Lahko obstaja nekaj, kar je »sveto« brez boga in ali je sploh možen bog, ki ne bi bil že po definiciji svet, vsaj v očeh njegovih častilcev? Sveti bog ali svetost boga je v bistvu samo prazna tavtologija, igračkanje z besedami, ki spominja na igračkanje z veliko začetnico, ki naj poudari nadnaravnost, izrednost, popolnost, skrivnostnost, vzvišenost nekega bitja ali pojava. (Tipični primeri: Duh, Bit, Bivanje, Svetloba, Bog, Angel, Luč, Pot, Človek, Življenje, Resnica, Svetost, Ljubezen, Mojster, Bojevnik, Nebo - nekritična in ekstenzivna uporaba velike začetnice je zanesljiv znak, da pisec izgublja občutek za realnost ali pa zavestno manipulira z bralci.)

    »Sveto« je eden izmed tistih atributov, s katerim ljudje opletajo vsakič, ko je treba kaki stvari podeliti koncesijo za najvišje, najboljše, ekskluzivno, nedotakljivo ali status tabuja. Še posebej, če za to v resnici ne obstaja nobeden pameten razlog. Svetost je samo horizont vsega, kar je omejeno, tako imenovana skrivnost pa je megla, ki se spušča čez ta horizont.

    Nič več kot Oslova Senca !

    p.s.:
    Odsotnost svetosti še ne pomeni odsotnost moralnosti, vrednot in vrednosti. Odsotnost svetosti pomeni samo odsotnost neke nalepke, ki jo lahko vsakdo nalepi na karkoli in kadarkoli se mu to zljubi. Ko človek odkrije ali si predstavlja boga v vseh rečeh - v naravi, v drugih ljudeh, predvsem pa v sebi –odpade vsaka potreba po ločevanju na sveto in ne-sveto. Odpade potreba po fetiširanju in čaščenju. Svetost je potem lahko kvečjemu še intimna kategorija, ki se rodi iz notranjega občutka, ne pa iz apriorne definicije ali iz potrebe po razkazovanju superiornosti svojih malikov.




    Svetost po človeški podobi 2

    Prispeval/a: hierhod dne torek, 22. julij 2008 @ 04:04 CEST
    Smo otroci svojega časa in temu je skoraj nemogoče ubežati. Na izbiro imamo skoraj vse, kar si zaželimo. Lahko si izberemo demokracijo, razsvetljenstvo, grško-rimsko kulturo, srednji vek, mitologijo, plemenitost, surov materijalizem, semitsko kulturo, meso, duha... Vsega je na pretek. Tudi rečemo lahko vse. Vsaj v Evropi. Če se pa kakšnemu evropejcu kaj slabega zgodi v "zaostalem" svetu, se ga pa reši z denarjem ali pa praznimi obljubami. Če je pa že morda prepozno, se ga pa razglasi za mučenca, iz katerega krvi bo pognala demokracija.
    Gotovo je človek v definiranju in dojemanju božje svetosti omejen. Ampak Bog bi ne bil Bog, če ne bi vedel za to človeško omejenost. Tukaj govorim z očmi teologa in ne filozofa. Obstajajo ljudje-mistiki, ki dojamejo s svojimi močmi ali po božjem razodetju, kako je z Bogom in z njegovo svetostjo. Vendar tega ne morejo preliti v besede. Ne bodo pa zaradi svojega spoznanja nikoli obsojali drugih ljudi, ker vedo, da smo ljudje prah pred Bogom. Ne bodo napadali definicij ali dogem, ki so jih postavili ljudje ali pa Bog preko njih. Neke oporne točke ljudje rabimo, ker smo za določene stvari zelo pozabljivi. Če ne bi bilo definicij ali dogem, bi bila določena verstva en ekskluzivistični klub osmih mistikov.
    Pojem svetosti je gotovo nastal v semitskem svetu. Nastal je v času, ko je človekova beseda še nekaj veljala. V današnjem zahodnem svetu, kjer je inflacija besed že nekajkrat presegla vse meje, ni noben problem svetost obravnavati kot kakšno nalepko. Pa kaj nam bo Bog in njegova svetost? Za kaj bi Boga potrebovali? Saj imamo vse. Kruha in iger tudi ne manjka. Znanost je tako ali tako že vse spoznala. No, te podnebne spremembe še moramo urediti in pa izpopolniti sistem za obrambo pred kometi.
    Danes nam je vse dano. Lahko smo duhovni z Bogom ali brez njega. Lahko smo moralni z Nietzschejem ali brez njega. Lahko smo shizifreniki in lepo hodimo v službo. Eni so dosegli v svojem IQ tako visoko stopnjo, da so enaki Svetemu. Intimno v srcu čutijo, da so nekaj posebnega, ne upajo pa si izreči, da so sveti. Takemu človeku odpade potreba po ločevanju na sveto in nesveto. Mora pa tak človek povedati, da obstajajo inteligentni in neinteligentni (shizofreni in neshizofreni) ljudje, kajti eno oporno točko pa človek vendarle mora imeti v življenju.
    Kar se tiče strogosti Boga, je jasno, da ni prisiljen v to. Noben MORA, ga ne obvezuje. On je preprosto tudi strog. Kar nekaj teologov je mnenja, da je islam nastal prav zaradi tega, ker so prvi krščanski misijonarji oznanjali samo to, kako je Bog usmiljen. Na področjih, kjer je bil Mohamed, bi potrebovali tudi kaj "močnejšega". Zato je kristjanov na teh področjih le peščica.
    Za superiornost svojih malikov pač ni potrebno dajati nalepke svetosti. Halo! Saj smo v 21. stoletju, v Evropi! Dovolj je, da nekega človeka, ali pa nekaj, razglasimo za inteligentno, radikalno, normalno, nepatološko, v koraku s časom (sinhrono), racionalno.
    Pa saj na koncu koncev vsi sami sebe malikujemo. To se lahko morda vidi tudi iz tega, da svoja imena in priimke pišemo z veliko začetnico.
    Na koncu nam preostane samo še to, da poskušamo odgovoriti, kaj je to moralnost in kaj so vrednote.

    Lep pozdrav!

    hierhod


    Pozdravljen W!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 22. julij 2008 @ 10:25 CEST
    Pozdravljen W,

    hvala za komentar. Tvojo pohvalo sprejmem s hvaležnostjo in veseljem, saj samo sebe včasih postavim v refleksijo glede pesnjenja. No kaj bi nadaljevala saj razumeš ... Tvoje pisave me tudi navdušujejo, lepe pesmi vodijo do točke, da lahko rečemo, da smo vsaj pesniki tisti, ki si podajamo roke in se počutimo nekako sopripadajoče po duhu, ne da bi si postavljali norme in merila mišljenja. To je pa enkraten občutek.

    Prijazen podrav in dolgo pot ustvarjalnega dela ti želi

    Tatjana


    Alfa & omega

    Prispeval/a: Fredi dne torek, 22. julij 2008 @ 15:32 CEST
    Pozdravljeni vsi sveti

    Tudi v đungli bi se našel sveti, ki si sveti z baterijo in osvetli svetega pigmejca, ki tud čuti svetlobo svetlega na sebi.
    Ampak svet človek pigmejček je raje kot, da bi sulico vrgel v svetlečega človeka pozdravil po človeško
    Haj
    Haj
    Oprosti prosim ampak kmalu pride večerjica mimo tak, da bi blo fajn, da bi lučko vgasnil
    Ni problema človek
    Ni problem človek, svetlo je
    Prav maš, luna je dovolj svetla
    Brez zvezd bi težko videl oči, ki svetijo, prepoznam njihov lesk, ko mi osvetlijo oči
    Res
    Pa ja
    Če se ti svetijo oči si svet človek
    Baterija je tema pred življenjem, ki ga pričakujem vso noč
    Življenje pričakuješ
    Upam, da pride življenje po vsem tem lapanju, sicer bo mogoče vgasnilo življenje
    Življenje se bo ugasnilo zaradi življenja
    Vse je možno, namreč, ko se rešuje življenje se rešuje življenje vseh na račun življenja
    Kako življenje pričakuješ
    V obliki pavijana al pač kake žirafe
    Tote bi pa res vido v temi
    Saj tud vidijo v svetlobi in se svetlobi izogibajo, ker svetloba vabi v temo
    Kak to misliš
    Tak, da se pokakam na veji, ker listja je polno kakor življenja, ki se bohoti na zemlji
    Pa res, življenje je lepo
    Od pamtiveka je življenje zmeraj lepo tud takrat, ko te davi boa in si ob življenje za življenje v življenju
    Ziher
    Bova skup čakala na življenje
    Prosim in hvala za lepo povabilo, življenje je zmeraj lepo
    Ziher, to ve tud opica, ki bo prejela poljub življenja, da odcmoka za vedno v vedno ljubezen
    Dolgin bo tud prejel lubčeka in bo lepo za sedet
    Na krznu al veji
    Na večerji al zajtrku, ker se že svita in tam prihaja zalogajček sveti, ki nas bo osvetlil z življenjem
    Si se zaljubil v življenje
    Ljubezen ljubi življenje
    Človek si
    Res človek ljubi življenje
    Ljubim življenje, življenje živo živ v življenju
    Življenje si
    Si življenje živo
    Ljubi Bog je živ
    Čutim v srcu ljubezen in mislim ljubezen torej je ljubezen živa, ljubi Bog je živ
    Ljubi Bog je Svet
    Apsoluten Svet ljubi Bog ljubi, ljubiš in si svet, ker ljubezen je sveta dokler ljubiš
    Ljubi Bog Večen
    Sveta ljubezen ljubi svet življenja
    Aleluja

    S popotovanja po deželi Maribor odkoder vas lepo pozdravljam

    P. s;
    Tak za The end, bi vprašal kdo si je izmislil besedo svet?
    Mejbi kdor je Svet si je izmislil tud besedo ljubi Bog, vse je last Vaša ljubi Bog, lastnino podeljujete komur hočete in kdor sprejme ljubezen prostovoljno je tud usmiljen.
    Milost ljubi.
    Ljubi milost.
    Milost z vami vsemi

    0 + 0 = 8
    Tak številčno misli kdor misli, da je znumerirana vrednost.

    Človek na realnih tleh ljubi brez časovno ljubezen brez omejitev časa.

    Brezveze se utrujat in razmišljat al ljubiš al misliš, da ljubiš, preprosto bodi preprost v življenju, ki je ljubezen preprosta.

    Lep pozdrav


    Sveto in profano

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 22. julij 2008 @ 19:35 CEST
    Pozdravljen Hierhod!

    Moram priznati, da na Pozitivkah redko beremo tako poglobljene komentarje, kot je to tvoje razmišljanje. V zadnjem času sem se tudi jaz razmišljujoče poglabljala v vprašanje zakaj človek veruje in od kod človeku potreba po veri in kaj je sveto in kaj profano in kje človek črpa svojo sposobnost biti etičen.

    Izrekel si pomenljive besede: »Za kaj bi Boga potrebovali? Saj imamo vse. Kruha in iger tudi ne manjka. Znanost je tako ali tako že vse spoznala. No, te podnebne spremembe še moramo urediti in pa izpopolniti sistem za obrambo pred kometi. Danes nam je vse dano. Lahko smo duhovni z Bogom ali brez njega. Lahko smo moralni z Nietzschejem ali brez njega. Lahko smo shizifreniki in lepo hodimo v službo. Eni so dosegli v svojem IQ tako visoko stopnjo, da so enaki Svetemu. Intimno v srcu čutijo, da so nekaj posebnega, ne upajo pa si izreči, da so sveti. Takemu človeku odpade potreba po ločevanju na sveto in ne-sveto. Mora pa tak človek povedati, da obstajajo inteligentni in neinteligentni (shizofreni in neshizofreni) ljudje, kajti eno oporno točko pa človek vendarle mora imeti v življenju.«

    Pravzaprav se sprašujem zakaj je surovim materialistom toliko do tega, da bi ubili Boga v človeku, zakaj jim je toliko do tega, da posegajo v človekovo zavest biti, zakaj jim je toliko do tega, da bi drugi sprejeli njihovo normirano zavest brez Boga. Kje je geneza teh njihovih prizadevanj? Ali ni to sprevrženi Nadčlovek, ki se je Nietzscheju ponesrečil. Nadčlovek z voljo po moči nad drugimi, ki bi hotel zasesti mesto Boga in postati vsemogočen.

    Nietezsche je morda meril s svojim Nadčlovekom in Voljo do moči na bitje, ki bo preselo človeka »animale rationalis« in postalo Nadčlovek v kulturnem pomenu in svojem zavedanju. Ker je pa Boga ubil, je to ubogo bitje obsojeno na tavanje in iskanje božje popolnosti, tam, kjer je ni več. V razkrajajočem svetu. Vse je zrelativizirano, vse je prevrednoteno. Z usmrtitvijo Boga je ubito tudi bitje vrednot in bitje upanja. Ali je pri vernem človeku tudi res tako? Pred časom sem brala v Novi reviji, št. 65/66, 1987 pismo o svetem, ko sta si dopisovala Marko Uršič in Tine Hribar. Uršič se sprašuje, kako naj mislimo sveto, če iz njegovega območja že vnaprej odmislimo božje? Ima prav, že metodično miselno, lahko pridemo do svetega, ki posvečenost prejema končno od Boga, kakor zveni tudi Hribarjev stavek (Nova revija 61/62) pa moramo zopet pristati na trditev, ki jo sprejemata oba: »Če nas svetost ne objame tu, nas ne bo nikjer.« Ta stavek razkriva namreč v človeku ravno to, v kar strmimo in kar nas v zadnji konsekvenci vodi do tega, v kaj je treba verjeti? Kaj je v človeku svetega, da kar zastrmimo vanj? Gotovo je, da sveto v človeku ni nič takega, kar bi si bil človek sam prislužil. To bi bilo kvečjemu nekaj, kar ga napolnjuje z zavestjo nepoštenega, nečistega, grešnega, včasih že kar zločinskega. Koliko grdih vzgibov in misli se podi po njegovi notranjosti, ali naj doživi ob tem zavest svetega in posvečenosti? Človek strmi nad prepadom svojih zmot in zablod. Toda človek zazre v svoji globini tudi nedoumljive skrivnosti svoje biti, ki si jih ni sam dal, s katerimi je obdarjena njegova bit, ob kateri ga nehote spreletava omotičnost globine, enkratnosti in veličine do neizraznosti, ob kateri beseda obnemi in njegov duh zastrmi. Zavest lastnega jaza je samo človeška, nobenemu drugemu izkustvenemu bitju ni dana. Kot pesnica si veliko krat rečem, da je moja intimna, drugim nedostopna tišina in globina moje notranjosti nekaj svetega »svetišče mojega jaza«. Sveto je vse, kar je posvečeno moji notranjosti. Sveta je globina moje enkratne osebnosti. Vsa dobrota in lepota, ki jo človek nosi v sebi je sveta. To je ganjenost duše, ko se v človeku razodeva presežno bitje, kar ima že smer onkraj samega, kar ga posvečuje. Kot pesnica čutim podarjenost od zgoraj, jaz samo upravljam to podarjenost, nosim v sebi svet posvečen od drugod. To sveto žarišče svoje osebnosti nisem ustvarila jaz, to mi je bilo podarjeno z rojstvom. Rodila sem se združena z vsemi drugimi svetovi kod svet zase. V meni se zrcali svet v nerazumljivi enoti mojega samozavestnega jaza. Moj jaz ni proizveden in na trgu razglašen kot obstoječi, v sebi občutim nekaj vzvišenega nad profanim. Nikoli odtujljivo bit. V njej se odseva ves svet, vse njegovo bogastvo, dobesedno celotni makrokozmos. To je nekaj, v kar lahko človek samo strmi in se mu čudi.

    Misel po Hribarju in Uršiču pa bi zložila stavek: »Ta svet je nekaj svetega, vendar ne sam na sebi, marveč po posvečenosti, ki jo prejema od Boga.« In se zlaga z drugim stavkom prav tam, ki govori:«Nič bivajočega ni svetega, toda v svoji biti je sveto vse (vsako) bivajoče.« Kolikor ima vsako bivajoče svojo »bit« od Boga, toliko je vsako bivajoče tudi sveta. Uršič dobro poudarja, da med svetom in Bogom ni nepremostljive razlike. Govoriti o Bogu, pomeni hoditi po robu. Vsega pač ni mogoče utopiti v besedah, zlasti kadar trčimo v neizrekljive skrivnosti. In zakaj ne bi tej skrivnosti rekli Bog, se sprašuje Uršič v pogovoru s Hribarjem. Ime Bog je najbolj primerno za izrekanje tiste »skrivnosti«, v katero naj bi človek verjel in v katero naj bi človek vsaj strmel in se ji čudil.

    LP Tatjana






    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,47 seconds