NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Greh, spoved, odpuščanje   
    torek, 28. december 2010 @ 05:02 CET
    Uporabnik: Pozitivke

    Kako Kristus premaga greh? Ne tako, da bi ga onemogočil, pač pa, da ljubi grešnika.
    Človek greši zaradi pomanjkanja ljubezni, oz. zaradi nesprejemanja ljubezni, ki ga čaka v srcu. Grešnik se more spreobrniti v moči Kristusovega odpuščanja. 

    Slaba izkušnja spovedi
    Za mnoge ljudi je spoved dolžnost; navadili so se grdo ravnati s tem zakramentom. Za mnoge je spoved navadna komedija ali formalnost na carini. Gre za ponižanje zakramenta.

    Mar niso določene velikonočne spovedi zasmehovanje, v katerih je zakrament oskrunjen, izpraznjen? Zdi se, da postaja ponekod spoved nekakšno zbiranje pred telefonsko govorilnico, kjer kar tekmujejo, kdo bo hitrejši. Zdi se, da je med mnoge ljudi zašla misel, da je treba z zakramentom opraviti v najkrajšem času. Pa vendar, ali gremo tako k zdravniku? Ali iščemo tako naglega zdravnika, kot iščemo spovednika, ki bi na hitro opravil? Nagel zdravnik za vse stranke? Za premnoge je spoved pogosto nujna formalnost, s katero se je pač treba sprijazniti. Potrebna formalnost, kot se je treba vsako jutro obriti ali si umiti zobe ali iti v čistilnico.

    V anketi, ki so jo o spovedi napravili v Franciji pred leti, je neki priletni spovednik, z vrsto let izkušenj, izrekel: »Po mojem je veliko število spovedi nevrednih človeka.«

    Koliko vernikov izkusi in doume, da je zakrament spovedi srečanje s Kristusom, da gre za objem Očeta, ki osebo že dolgo čaka? Smo res tako plehki, da se nam mudi in smo zdolgočaseni pri takem dejanju?

    Edinole spovedi, ki so res pristne, imajo smisel in bodo preživele. Nekaj iz navade, npr. otroke voditi k spovedi, da se bodo navadili in da bodo potem kot odrasli hodili k spovedi – to ne funkcionira več. Če bodo otroci videli, da starši gredo k spovedi zares pristno, ne pa zaradi tega, da bodo bolj mirni v duši – in otroci zelo močno čutijo! – bo to zanje nekaj osebnega, sicer pa ne.

    Vzemimo si torej nekaj časa za pogled na spoved.

    Spoved - zakrament

    Spoved je eden od zakramentov katoliške cerkve (pa ne le te); ena izmed ponujenih Božjih rok. Nekateri cerkveni očetje (ki so postavljali smernice Cerkve, v prvih stoletjih) so govorili o življenju kot o prehodu čez reko. Zakramenti so kot kamni, da se gre lažje čez reko. Seveda pa je mnogo možnosti, kako priti čez reko. Božja ljubezen je dovolj osebna, na vsakogar se naslavljajoča, dovolj izvirna in ustvarjalna – da najde načine, kako vstopiti v življenje določene osebe.

    Važno je, da prideš čez reko; torej, da v življenju prehodiš pot – pot rasti v veri, upanju in ljubezni; da delaš korake v odnosih, zaupanju, odprtosti, solidarnosti, spoštovanju, odprtosti srca sočloveku, svobodi, itd. Nekaj korakov na poti v resnično ljubezen, ki je globoka, osebna, iz prepričanja, zastonjska, svobodna, spoštujoča sebe in druge – takšna je Kristusova ljubezen.

    V čem je greh?

    Greh je, kar me odvrača od tega prehoda, kar zavira to rast. Bog mi želi dobro, zgodi pa se, da sem zaslepljen, da ne vidim sploh jasno, kaj je zame zares dobro; ali pa sem ujet v neodrešenosti in neodpuščanja.

    Kesanje se porodi takrat, ko v srcu občutim lepoto in ljubezen ter na drugi strani nekaj, kar me ločuje, zasleplja, odvrača, preprečuje. Morda čutim le nek problem, težavo v odnosih, v življenju, v sprejemanju sebe in drugih. Morda niti ne vem, ali je to moja krivda ali ne. Nič hudega, saj zato je spoved oz. spovedni pogovor, kjer se  počasi stvari razjasnijo, kjer lahko nekaj teže odložiš in greš z več luči in moči naprej.

    Prav imaš, če se ti ne zdi vredno hoditi k spovedi, da bi našteval/-a neke površne grehe, prestopke.

    Gre za tvoje srce, ki čuti; gre za odnos z Božjo ljubeznijo, kjer je pravi prostor spovedi.

    Kaj tvoje srce reče kot zahvalo Bogu – na eni strani; ter kot priznanje zgrešenosti – na drugi strani?

    Krivda

    Posvetna misel sprašuje, kako se osvoboditi občutka krivde; kristjani pa iščemo kako najti zdrav občutek krivde, ki nas bo vodil v srečanje z odpuščujočo Božjo ljubeznijo.

    Znebiti se občutka krivde ni tako težko – dovolj je, da si mislimo: 'Saj itak vsi tako delajo'.

    A ne gre za to, pač pa za pot prepoznavanja kdo sem pred Stvarnikom, pred Odrešenikom, pred Ljubeznijo; za korak priznavanja zgrešenosti in za kesanje; nadalje za zaupanje in odločnost, da se kaj spremeni v mojem življenju.

    Koliko napačnih, plitvih predstav o grehu je v ljudeh, npr. »Saj nisem nikogar ubil, torej je vse o.k., le drobne malenkosti, grem mirno naprej.« Toda v par minutah opraviti s tem, s čimer se človeštvo ukvarja vse od tedaj, ko se človek zaveda, da je človek - namreč vprašanje zla in odrešenja od zla – pomeni, da smo glede pojmovanja greha, zla in odrešenja zares plitvi in banalni, ali pa naivni in neumni.

    Greh je zavračanje Boga, ko ne dovolimo, da bi bil Bog Bog; spreobrnjenje pa je dovolitev, da je Bog Bog naših življenj. V središču krščanstva je grešnik, ker je v središču Kristus in njegovo iskanje grešnika in s tem vsega, kar je izgubljenega v človeštvu.

    Gledati greh pred samim seboj/pred Božjo ljubeznijo

    Bistveno je, da ne iščem in ne gledam svojega greha pred samim seboj, pač pa pred Usmiljenim Bogom – pred Kristusom na križu, ki ne obsoja, ki ne obdolžuje, ki ne vrača pljunkov in udarcev, zasmehovanj in ponižanj, pač pa vse vzema nase. Da, tako nora je Božja ljubezen, tako do konca gre!

    Gledati greh pred samim seboj: gledam svoja dejanja, oz. svojo napako pred idealom kakšen bi moral biti (lahko je tu podoba Boga kot moralnega zakona, kot sodnika). Pomeni, da sem sam s svojim grehom, v celoti je zgolj na meni prizadevanje za dosego ideala. Tu je nevarnost, da ideal pritisne name s silno močjo, še posebej, če je visoko postavljen oz. če je oseba zahtevna do sebe. Nekaj moči za izboljšanje imamo – v moči svoje človeške avtonomije. Katoliška moralka in duhovna teologija vidi človeka ne čisto sesutega zaradi izvirnega greha, pač pa tudi sposobnega prizadevanja za dobro. Pa vendar poudarja, da smo potrebni Božjega posega, Božjega odrešenja.

    Kaj pomeni gledati svoj greh pred Božjo ljubeznijo? Tu ne gledam sebe in svojih napak sam pred seboj, pač pa pred Nekom, ki mi želi dobro, le dobro in do konca dobro, me kliče v življenje, v ljubezen, mi hoče to podariti, jaz pa ga lomim, delam drugače. Greh v meni to dela, moč greha – kjer pa sem jaz tudi odgovoren. Deloma sem žrtev greha, deloma pa svoboden in s tem odgovoren ter kriv.

    Pred Božjim usmiljenjem je možno zdravo zavedanje, priznavanje in prepoznavanje, da sem povzročil hudo sebi ali drugim. Ne pomaga le pritiskanje na vest, pač pa je tu še ena druga skrivnost: mehčanje srca, da človekovo srce more spoznati zablodo, zgrešenost. Če se oseba čuti sojeno, bo verjetno zaprla svoje srce, ne bo pustila nobenega blizu. Če pa se oseba čuti varno, bo mogla odpreti srce, prisluhniti. Morda je celo to res, da je glavna težava v priznavanju zgrešenosti ta, ker oseba ne more videti sploh možnosti spremembe. In ostane s tem, kar pač je in konec.

    Notranji okus v srcu je zelo različen: ko sem pred samim seboj (pred notranjim cenzorjem, idealom), ali ko sem pred ljubečim Gospodom (ki mi želi dobro, jaz pa ga lomim in delam škodo sebi in drugim; ki me ne obsoja, mu je pa žal zame, da ga lomim; ki me ceni in spoštuje kot osebo, pa čeprav sem nameren v določenih zadevah).

    Če gre za zdravo duhovno skesanost, je to v odnosu z ljubečim Bogom, Kristusom. Ne pa kako grenko očitanje, obsojanje, samo-obsojanje. Tak okus je notranje uničujoč, obteževalen. Tukaj ne moremo nič dobrega narediti vnaprej. Je bolj obtežitev, blokiranost.

    Duhovna skesanost je obžalovanje zaradi tega, ker mi je toliko dano, ponujeno, jaz pa to kar mečem proč. Pomeni priznavanje Božjih darov, ki so mi dani (tudi s temeljnim darom, ki je dar življenja, dar moje osebe, dar moje zgodbe), sprejemanje odgovornosti za te darove. Nadalje gre za skesanost, ker sem delal škodo in krivico sebi ali drugemu – in v grehu sploh nisem čutil, sočutil sebe ali drugega, sedaj pa ga lahko začutim in se skesam.

    Je torej v ljubezni, pred obličjem ljubezni – torej v Kristusu, pred njim, z njim.

    Nikakršno vrtenje okrog sebe – vse tisto je zaprtost vase in dejansko duhovni egoizem.

    Zakrament sprave: prostor srečanja grešnika z usmiljenim Očetom.

    Ponižna drža grešnika: Potreben sem usmiljenja. Pomoči od zgoraj.

    Dokler misliš: »Saj v tem in tem se morem in moram sam popraviti«, je možno, da izrivaš Boga proč, kot odvečnega. Po drugi strani: dokler se nekdo ob prepoznavanju lastne grešnosti obsoja in tolče po sebi – pomeni, da dela to v samem sebi, pred samim seboj in ne v Ljubezni.

    Čisto drugo pa je: »Gospod, ti mi daješ toliko darov, me vabiš v toliko lepega, mi zaupaš in me vabiš na pot ljubezni. Jaz pa grem korake, ki niso v to smer. Zgrešen sem, zaslepljen, ujet, zamazan. Tolčem po drugih, po sebi, po življenju. Žal mi je. Nočem tega. Prosim pomoči. Odpusti mi.« - to je res čisto druga drža, odnos!

    Morda zares šele takrat, ko si pred eno veliko ljubeznijo, upanjem, sprejetostjo, varnostjo moreš pogledati do dna svoji revščini, zgrešenosti, škodi, ki si jo povzročil oz. jo povzročaš sebi ali drugim. Sam pred seboj tega ne zmoreš, saj bi se zrušil v obup nad samim seboj. Če je človek sam: obupa, dejansko, nad seboj, ali pa nad potjo spoštovanja in ljubezni – prezahtevna, predaleč, ni zame, znižajmo nivo, prilagodimo se svetu, masi, množici.

    Če je človek sam: navadno ali se opravičuje, ali krivi druge, ali se opravičuje glede na okoliščine.

    Bog pa išče, kar je izgubljenega v človeku: a to more storiti le s sodelovanjem človeka, da človek dovoli, spusti Boga k sebi, Božjo luč. Ko se človek stre, zlomi, zruši –a to ni obup kot padec v brezno groze, pač pa zrušitev zanašanje na zgolj samega sebe ter korak v izročenost Božjemu usmiljenju. In tu je najgloblja izkušnja Božje ljubezni. Nova izkušnja ljubezni in tudi nova moč ljubiti – hočeš nočeš – je v tebi nova ljubezen. 

    Zaključek

    V naši družbi, ko nekdo naredi nekomu krivico, sta vedno dva: pravični in nepravični, napadalec in ranjenec, krivec in nedolžni. Edino, kar človek lahko naredi je, da pokliče na pomoč sodnika. Sodnik sproži proces in preverja, kdo je bil kriv. Na koncu odloči in določi kazen. V tem primeru sodnik uporablja izraze in prijeme kot so: kdo je kriv, kdo je obsojen in kdo zasluži kazen.

    Pri Bogu pa ni tako: ni najprej, da človek izpove greh, potem pa prejme odpuščanje; pač pa je človeku v Kristusu že odpuščeno in v tem najde moč in milost, da zmore izpovedati greh. Izpoved greha je odgovor na prejeto odpuščanje. Z izpovedjo greha sprejmemo odpuščanje in milost prenove.

    Bog nam je v Jezusu že vnaprej odpustil. Odrešenje je prav to: Jezus Kristus, učlovečeni Bog, vzema nase zlo sveta, vse pljunke, grdote, zavračanja, gnus, sramoto. Jezus je cunja, ki briše umazanijo sveta, da bi mi lahko očiščeni živeli.

    Božja ljubezen se je razodela v Jezusu Kristusu; in to ne kot nek izoliran zgodovinski dogodek, pač pa kot zgodovinski dogodek, skozi katerega in v katerem se je razodel Bog takšen kot on je. S Kristusovim trpljenjem, smrtjo in vstajenjem se je božja ljubezen razodela: da zadnja beseda ni greh, pač pa ljubezen. Vera je to: ta ljubezen je tudi zate: Ti nisi izvzeta, nisi izvzet. Verjameš, da si vreden ljubezni, usmiljenja, odpuščanja? Pa ne zato, ker bi bil tako super, pač pa zato, ker si, ker obstajaš, ker živiš, ker pripadaš Bogu. Zakrament krsta prav to govori: 'Ti si moj ljubljeni sin, moja ljubljena hči.' 

    Božji kriterij je izredno zahteven. Je kriterij ljubezni, in to ne kakršnekoli (kar ljudje pojmujemo pod besedo ljubezen), pač pa Kristusove ljubezni: ki ima rad ljudi, ki sočuti z ljudmi, ki se ne boji zase, ki se upa izpostaviti za pravico in za obrobne ljudi in - ki se daruje do konca, do totalno nore izročitve grešnikom v roke. Zahteven je ta kriterij, skozi katerega nas gleda Kristus. Obenem pa nas ta isti Kristus gleda s sočutjem, ne s hladom, trdoto, kot nekak upravitelj ali sodnik. Pač pa nam želi dobro, vabi nas na pot ljubezni, na pot za njim. Dobro ve, da smo slabotni, grešni, zaskrbljeni zase, v skrbi in strahu za svoja življenja – ki jih nočemo izgubiti. Jezus je dobro vedel, kdo je bil Peter, poln samega sebe, obenem prestrašen v sebi.

    Ko lahko stopimo pred resničnega Kristusa, ki je obenem zahteven (saj me želi pripeljati do daru, ki ga ima zame pripravljenega) ter obenem sočuten in pripravljen na odpuščanje sedemdesetkrat sedemkrat – tedaj smo v prostorju spovedi. Ko se znajdem v Kristusu, ki je zahteven, a ne obtožujoč, torej ko mi želi zares le dobro, ko mu je veliko do mene in pozna moje resnično dobro – sem v prostorju spovedi.

    To ni idealiziranje, pač je tu želja, da izrazim bistvo, za kaj gre v spovedi. Torej to ne pomeni, da bi naj vselej vernik tako doživljal spoved. Ne. Tudi v medčloveškem odnosu oseba ne vztraja zato, ker bi vselej bil odnos poln, pač pa, ker v srcu ve, da je to pravi prostor. Važna je smer, usmerjenost; bistveno je biti na poti.

    Če je vernik enkrat v življenju osebno izkusil Božje odpuščanje, je to dovolj za vse življenje, da v srcu pozna smisel zakramenta spovedi.

    V Kristusu Bog kaže, da nas ima rad kot grešnike – in v moči te ljubezni se moremo spremeniti in iti ven iz greha. Ne pa, da bi nas imel rad šele takrat, ko bi se mi spremenili ter očistili od greha. Bistvo življenja ni v ne grešiti, pač pa spoznati Boga, Božjo ljubezen – ki se daje spoznati najgloblje in najbolj osebno prav grešniku.

    Pripravil po različnih virih: p. Milan Bizant DJ, študentski duhovnik; kot delovni osnutek predavanja študentom na KŠC Sinaj, post 2008.

    Vir: www.sinaj.si

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • www.sinaj.si
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Greh, spoved, odpuščanje | 5 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Greh, spoved, odpuščanje

    Prispeval/a: MC dne torek, 28. december 2010 @ 13:49 CET
    >> Za mnoge ljudi je spoved dolžnost;
    >> navadili so se grdo ravnati s tem zakramentom.
    >> Za mnoge je spoved navadna komedija ali
    >> formalnost na carini. Gre za ponižanje zakramenta.

    Ponižanje zakramenta? Morda bi bilo bolje reči zakrament ponižanja ali ponižanje z zakramentom. Le malokatera stvar more tako ponižati človeško dostojanstvo, kot ga lahko poniža zakrament spovedi. Spoved pred "pooblaščenimi posredniki" je v resnici ena izmed najbolj izprijenih in perverznih invencij krščanstva.


    p.s.:

    Spoved je dejansko komedija - burka, ki jo v lesenih zabojih uprizarjajo klovni v črnih kiklah. Ne vem pa, če se bog zaradi te obskurne predstave joče ali smeje.




    Greh, spoved, odpuščanje

    Prispeval/a: batistaneta dne torek, 28. december 2010 @ 14:11 CET
    Ga bom vprašala za njegovo mnenje, včasi mi da kak namig na osebno vprašanje pa tudi takšno kot je tvoje.
    Ah ja zelo poučne kometarje pišeš vredne razmisleka.

    Srečno 25011 Fiona


    Spoved (bivšega obiskovalca spovednic)

    Prispeval/a: MC dne torek, 28. december 2010 @ 18:43 CET
    Težko bi našli kaj bolj bolestnega, kot je krščanska obsesija z grehom. Da bi bil ubogi človeček kar se da umazan (in posledično potreben posvečenega pranja), ga je bilo potrebno umazati, še preden se je sploh rodil – z izvirnim grehom – in mu potem izstaviti še večno zadolžnico – s smrtjo boga, ki da je trpel in umrl zaradi človeških grehov. Kakšna grozovita in krivična ideja – odkupninsko žrtvovanje – poganski barbarizem prignan do absurda, ki se je nazadnje izkazal kot najbolj triumfalna religiozna ideja vseh časov.

    In kaj je sploh greh? V prvi vrsti je to kršenje tako imenovane »božje zakonodaje«, ki je že napisana tako bedasto protinaravno, da sploh ni mogoče, da je ne bi kršili. In tudi če se ubogi človeček še toliko trudi, nazadnje vse to ne pomeni nič, ker je za zveličanje potrebna še milost božja. Je lahko kakšna ideja še bolj krivična in zlobna? Bolj strašljiva? Svojo zlobo in perverzno naravo je človeški izmislek, ki mu kristjani pravijo Bog, pokazal že v raju, ko se je maščeval prvima dvema človekoma samo zato, ker sta bila po svoji ustvarjeni naravi radovedna. Potem je zagrešil še drug zločin, ko je naščuval brata proti bratu, tako da je enemu izkazal ljubezen, drugemu pa prezir - in posledično zakrivil prvi umor. Sledilo je mrcvarjenje človeštva na tisoč in en način, da bi se Bog iz sadista kar na lepem spremenil v mazohista, ki je umrl zaradi grehov, ki jim je sam botroval. Kako patetična zgodba!

    Ja, največji greh pa je seveda zavračanje Boga, ko »bogu ne dovolimo, da bi bil bog«. V tem se skriva srčika religiozne perverznosti. Bog hoče, da bi mu ljudje pustili, da je bog, hkrati pa prepoveduje ljudem, da bi bili ljudje. Vse to »bluzenje« o grehu seveda velja le toliko časa, dokler ljudje verjamejo v obstoj pravljičnih bitij, kar bogovi tudi so. Bogov, ki ji ni, pač ne moreš zavračati. Ne moreš zavračati nečesa, v kar ne verjameš. Ateisti in agnostiki ne zavračamo Boga, tako kot tudi ne zavračamo gozdnih škratov in zelenih možicev iz vesolja - preprosto ne verjamemo vanj ali pa smo prepričani, da je bog, kakršnega nam prodajajo božji kramarji, preveč absurden, da bi bil sploh mogoč.

    Ko ni več boga, ni več tudi greha. Greh je, tako kot osebni bog, teološki konstrukt. Arbiter o tem, kaj je greh in kaj ni greh, pa so in so bili vedno ljudje, ki so svoje domislice polagali v božja usta. To so praviloma isti ljudje, ki se skrivajo na drugi strani lesenega zaboja, in ki vas želijo prepričati, ali, kar je še huje, si to v resnici res domišljajo, da bog brez njihovega posredovanja ne bi mogel slišati vašega lementanja in samoponiževanja.



    p.s.:

    Če kdo misli, da mu lahko pomaga samo bog, potem ima gotovo prav.



    Greh, spoved, odpuščanje

    Prispeval/a: Yoda dne sreda, 29. december 2010 @ 13:58 CET
    Ja ti inštitucionalni obredi v glavnem izpadejo kot pozunanjenje, poneumljanje, plehkost, včasih tudi zloraba za lahkoverne, nekritične in površinske slednike tradicije, običajnosti in posnemanja. V tem kontekstu sta tradicija in običajnost običajno kar dva najbistvenejša in najvišja kriterija normalnosti. »Normalnost« pa je osnovno vodilo v življenju običajnih »normalnih« ljudi. Slepec vidi da je tu možno dosegati močne vplive brez hudo sofisticiranega truda….. In če greh v resnici sploh obstaja potem so sprenevedanje, zavajanje in laži v tem kontekstu veliki grehi. In potem imamo tu za kompletiranje »normalnosti« samooklicano inštitucionalno »posredništvo« ki rešuje »grehe« »normalnih« ljudi.

    Ampak ni moj namen ukvarjati se z inštitucijami. Itak večina ljudi bodisi ni sposobna bodisi ni pripravljena razločevati med inštitucijo in vsebino. Za karikirano ilustracijo vzemimo primer ko ljudje enačijo naprimer pojem matematike s pojmom osnovne šole (v Zgornjem kašlju pri Spodnji Slivnici, Republika Dolina Šentflorijanska, Združena dolinska unija Šentflorjanska). Skratka plitkost, navade, tradicija so vzvodi, vzroki in posledice samim sebi.

    Osebno mi je bliže pojem napaka, kot greh. Napake nastanejo v medsebojni igri svobodnovoljne izbire in vesti, ki je odraz višjega v nas. Vsak je osebno odgovoren za svoje izbire, odločitve in napake. Skozi posledice svojih dejanj po zakonu vzroka in posledice se človek uči pravilnosti in popolnosti. Posledično trpljenje ni kazen, ali maščevanje ampak pot k napredku in izboljšanju samega sebe v smeri večje popolnosti.

    Želim pokazati drug vidik in prakso reševanja osebnih »grehov«, ki je pristen, resnično odrešujoč, očiščevalen in osrečujoč. Gre za katarzo, ki jo lahko doživimo skozi določeno prakso in pravilna prizadevanja kot notranje darilo. Ne moremo pa tega dobiti skozi logični um in s pomočjo pozunanjenih »posrednikov«. Bistveno je čisto srce. O tem je vredno prebirati modre misli, ki jih je zapisal Anthony de Mello v svojih beležkah. Anthony de Mello odločujoč pomen namenja odpuščanju in sprejemanju. Brez tega tudi ni možno zdravo in srečno življenje.

    Smisel katarze je po mojem mnenju globok celosten intuitivni uvid v svoja in tuja dejanja skozi duhovno srce, kar prinaša spontano odpuščanje sebi in drugim. Tako se osvobodimo psihomentalnih bremen. Taka katarza bi morala biti cilj želja in prizadevanj. Tega doživetja človek ne more pričarati sam sebi v običajni zavesti z razumom, logiko, voljo. Je darilo iz naših višjih nivojev našemu čistemu srcu.
    Ne bom opisoval možnih poti in načinov za doživetje resnične osebne notranje katarze. Kdor je zrel in zainteresiran ga bo pot vodila v pravo smer. Poglejmo raje samo katarzo.

    Doživljanje v procesu katarze je težko opisljivo. Zunanjemu opazovalcu bi najbrž izgledalo kot oblika začasne norosti. To niso samo procesi logičnega uma, še najmanj to. Pač pa je to precej mistično stanje celotnega človeka. Tu gre praviloma za kompletno dogajanje telesa, psihe, mentala in duha. Doživetje lahko spremljajo ena ali več naštetih manifestacij: smeh, jok, kesanje, občutek hvaležnosti, milosti, razumevanja, sprejemanja, ljubezni do vsega in vsakogar, izjemen porast eterične energije z vibracijami, ščemenjem, mravljinci. Potem je človek vsaj za nekaj časa spokojen, srečen, razbremenjen vseh zamer, sovraštva, predsodkov in tudi drugih negativnih čustev, poln ljubezni, miline, razumevanja, miru dokler se mu ponovno ne začnejo kopičiti negativne usedline ego stanja zavesti. Lahko torej rečemo da katarza vsaj začasno prinaša popolnoma spremenjeno stanje zavesti, ki je zelo osrečujoče, osvobajajoče in odrešujoče ter zdravilno, uceljujoče, izceljujoče in prečiščujoče za celotno naše bitje.


    Greh, spoved, odpuščanje

    Prispeval/a: Yoda dne sreda, 29. december 2010 @ 21:32 CET
    V prvem komentarju sem pri opisu procesa katarze pozabil našteti še nekaj možnih spremljajočih značilnosti: nadčutne vidne in slušne zaznave, pospešeno in globoko dihanje, psihomentalna ekstaza, zamaknjenost, neposredni intuitivni uvidi in spoznanja.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,51 seconds