NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci   
    sobota, 12. januar 2008 @ 05:02 CET
    Uporabnik: Tatjana Malec

    Članek iz Dobro jutro. si z naslovom 1700 mladih, Nova Gorica 28.11.2007, s sliko spomenika iz Cerja govori med drugim: »Da bi zdajšnje generacije lažje razumele in ocenjevale vlogo škofa Rožmana, predvsem ob pozitivistični politizaciji njegovega lika ob zadnjih sodnih odločitvah, so se v novogoriški borčevski organizaciji odločili, da bodo o njem natisnili posebno brošuro. Avtor bo Tomaž Marušič, pravnik in nekdanji pravosodni minister, doma iz Solkana."

    Sprašujem se kakšno zvezo pa ima ljubljanski škof Gregorij Rozman z novogoriško borčevsko organizacijo, da bo o njem tiskala brošuro? Ali nimamo Primorci dovolj svojih več ali manj zamolčanih Čedermacev, Tigrovcev in Črnih bratov, o katerih bi lahko kaj domoljubno lepega napisali, ne pa da trošijo energijo in denar za pisanje o ljubljanskem škofu.

    S škofom in tedanjimi razmerami v času prve vojne v ljubljanski pokrajini naj se ukvarjajo neodvisni zgodovinarji Inštituta za novejšo zgodovino. Kakšen pomen ima ljubljanski škof za Primorce? Takšna akcija, sedaj ko je bilo na potezi sodišče, je s pravno etičnega vidika popolnoma neprimerna, da bi pisal o škofu Gregoriju Rožmanu bivši pravosodni minister Tomaž Marušič in ga ponovno sodil.

    To je po mnenju velikega števila ljudi popolnoma skregano z doktrino. To je vnovično politično »prežvekovanje«, že tisočkrat »prežvečenih« tem, pa naj bo to pozitivistična ali negativistična politizacija, ta predstavlja samo vnovično generiranje polemik, ki za Primorce nimajo nobene koristi. Zato bi priporočala, da naj se izbirajo tematike, o katerih se piše, s tehtnico razuma.

    Če že država daje borčevski organizaciji izdatno finančno podporo, naj le-ta raje vključi v svoj program vzgojo narodne zavesti in domovinske vzgoje mladih in organizira prenos svojih izkušenj na terenu, po šolah. Negovanje rodoljubnih tradicij po šolah bi morala biti glavna naloga borčevske organizacije. Nikjer ni te organizacije čutiti, da bi aktivistično delovala po šolah in učila mladino. Če so njeni člani domoljubi, naj to pokažejo tako, kot so delovali čedermaci med ljudmi.

    Najlažje je privabljati mlade in jih indoktrinirati z ideologijo. Resnično upam, da se ne bo na govorniškem odru na spomeniku v Cerju pojavil kakšen Tomaž Marušič in predaval Primorcem o škofu Rožmanu. Če mislite, da se na Primorskem gradi spomenik v Cerju za ponovna ideološka predavanja, se hudo motite.

    Borčevska organizacija se ukvarja z ljubljanskim škofom Gregorijem Rožmanom, Tigr pa za negovanjem narodne zavesti, rodoljubnih tradicij in domovinske vzgoje mladih na terenu in s finančnimi problemi pri dokončanju spomenika v Cerju, medtem ko bo primorska borčevska organizacija trošila denar za tiskanje brošur o škofu Rožmanu. Borci, ne vzgajate mladih ideologov, vzgajajte mlade domoljube! Dandanes se sprašujemo ali je domoljubje in domovinska vzgoja vrednota, ki naj bi jo negovali tudi v šolah in učili mlade ideološko neobremenjene zgodovine, ki je omogočila narodovo preživetje, in jih vzgajali v duhu narodne zavesti.

    Za preživetje naroda ni pomembna le materialna blaginja in blagostanje, ki ga želimo dajati svojim otrokom in ga zapustiti našim rodovom; za preživetje in obstoj nekega naroda je pomemben duhovni prostor in kulturno ozračje, v katerem vzgajamo mlade z občutkom narodne zavesti, da so ponosni na to da so Slovenci in da znajo braniti svojo identiteto, svoj jezik, svoje ozemlje, svoj prostor v katerem živijo, tradicionalne vrednote ter svoje narodnostne in narodove pravice.

    Kot prvo je pomembno, da negujemo in spoštujemo svoj materin jezik. Kakšna bo naša zgodovinska usoda kot naroda, če bomo naš materin jezik kar naprej pačili s tujkami. Tuja imena in naslovi firm slovenskih podjetij, tujke in popačenke, ki mrgolijo v časopisih, strokovnem jeziku in vsakdanjem življenju, kažejo na to, da smo zanemarili duhovno bogastvo in vsebino našega slovenskega jezika in da izpademo bolj imenitni in svetovljanski, če uporabljamo v našem poslovnem življenju in tudi v občevalnem jeziku tujke. Kakšno bodočnost ima lahko narod, če zanemarja svoj bogat duhovni zaklad, svoj materin jezik.

    Vsak kulturni narod je ponosen na svoje lepe, izbrane, blagoglasne besede svojega jezika, svoje literature in književnosti. Prav gotovo se dandanes lahko zamislimo nad popačenkami ali barbarizmi, ki se vnašajo v naš jezik. Koliko robatosti in vulgarnosti prinašajo nekateri izrazi, ki posurove duha in srce in nas kot pripadnika svojega naroda popolnoma razvrednotijo.

    Zavedati se moramo, da je besedna uglajenost našega maternega jezika dostikrat posledica duševne uglajenosti slovenske duše. Včasih beremo takšna skropucana besedila, da je to popolnoma neumljivo in nikjer ni opaziti tiste narodne zavesti, da bi kdo rekel: »Tako pa že ne boš pačil materinega jezika, to ni sprejemljivo, to je v nasprotju z narodovimi vrednotami«.

    Očitno je, da postaja vse to užitno in da slabi vzgledi vlečejo. S takšnim duhovnim vzdušjem in kulturno mlačnim ozračjem že ne dajemo mladim rodovom dobrih zgledov. V svoji mladi državi tako ponižujemo svoj jezik in svojo kulturo, ogroža nas narodna mlačnost, ravnodušnost in nezainteresiranost do vrednot, ki bi nam morale biti svetinja.

    Borčevska organizacija se je že iztrošila v pregrevanuju starih ideoloških tem. Za to je škoda denarja in energije. Naloga borčevske organizacije bi bila, da njeni člani pozitivno vzgojno vplivajo na oblikovanje in spodbujanje čustev narodne zavesti mladine in ljubezni do svoje domovine in svojih korenin.

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Tatjana Malec
  • Več s področja * Poučna (spo)znanja, znanost

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci | 35 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Devi dne sobota, 12. januar 2008 @ 15:13 CET
    sedanji mladi se o zgodovini vec ne ucijo tako kot smo se mi. oni ne vejo za nobeno fronto, nobeno bitko in dvomim, da sploh poznajo ime kakega bataljona iz NOB. domovinska vzgoja? kaksna naj bo, ce ljudje se o svoji zgodovini ne smejo govorit, da ne bi kdo spet kakega histericnega napada dobil, kako se mladim se vedno 'pere mozgane'.
    naj se pise, torej. naj se cimvec pise o tem, dokler se kdo se sploh spomni, kaj je bilo res. bolj kot vzganjanje domoljubja me skrbi teznja po sistematicnem brisanju zgodovine nekega casa.


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sobota, 12. januar 2008 @ 16:35 CET
    Devi, strinjam se s tabo, da mladi niso seznanjeni ali so zelo malo seznanjeni z NOB. Pišeš naj se čim več piše o tem, dokler se kdo sploh spomni, kaj je bilo res. Da tudi jaz se strinjam s tem, da se raziščejo, povejo in napišejo vsa pričevanja. Vse kar se je dogajalo, pa ne zato, da bi se kot narod razdvajali, temveč da bi se iz tega kaj naučili.

    Praviš, da bolj kot vzgajanje domoljubja, te skrbi težnja po sistematičnem brisanju zgodovine nekega časa. S teboj se pa v tem pogledu ne bi v celoti strinjala. Domoljubje je vrednota, ki je tesno povezana z našo zgodovino, prestanim narodovim trpljenjem, raznarodovanjem, potujčevanjem in našo prihodnostjo. Domoljubje je nad vsem. Brez domoljubja ne bi bilo NOB in ne osamosvojitvene vojne. Narodna zavest pa se lahko gradi samo na zavedanju in vedenju resnice o naši preteklosti. Domoljubje je čustvo, je ljubezen do svoje domovine, do svoje zemlje, do svojega naroda, do maternega jezika. Politika pa je povsem nekaj drugega. Zgodovina so samo dejstva, ki morajo ostati v narodovem spominu, vendar nepotvorjena.

    V preteklem obdobju se je zgodovina tudi prilagajala ideologiji. Zgodovinarji niso bili vsi objektivni pri pisanju zgodovine. Pisali so jo tudi tako, da so bili na ideološki liniji. Dogodki se lahko prikazujejo tudi različno. Grehi na eni ali drugi strani so lahko tudi zamolčani. Resnično veliki ljudje in borci za svobodo so običajno bolj tiho, se ne tako hvalijo in širokoustijo. Zmagovalci, ki so prevzeli vzvode oblasti, so imeli to prednost, da so lahko vsakega uničili in onemogočili, če so le hoteli, ker so imeli moč oblasti v svojih rokah. To se je veliko krat izrodilo. To so dejstva. O zgodovini se ni smelo pisati z vsemi njenimi svetlimi in temnimi stranmi, temveč tako, ko je partija dirigirala. Tudi šolski učbeniki so bili tako naravnani. Vladalo je enoumje. Sedaj, ko se hoče prikazati še drugo plat zamolčane zgodovine pa zgleda , kot da vlada težnja po sistematičnem brisanju zgodovine nekega časa. Ne bom rekla, da nekateri prizadeti tudi to počno. Običajno pa so najbolj glasni tisti, ki so bili ideološko zavedeni, bodisi pa tudi zato ker so bili orodje totalitarnega sistema in nočejo izgubiti tudi danes svojih pozicij in pridobljenih privilegijev, ki niso vedno odraz zaslug. Vsak pošten državljan, star ali mlad, lahko ve, da je bila NOB velika zmagoslavna epopeja, v katerih so mnogi, ki so šli v bran svoji domovini izgubili življenje. To mora ostati v zgodovini slovenskega naroda kot svetinja, vendar poleg NOB so bili tudi drugi domoljubi, ki so žal zaradi totalitarizma, ostali zamolčani – primorski Čedermaci, Tigri, Črni bratje in še bi jih lahko naštevala. Moj prispevek nosi sporočilo, da je treba na Primorskem predvsem o tem pisati, da ne bodo ostali prezrti in pozabljeni.

    Popolnoma se strinjam z gornjim govorcem v komentarjih, da dandanes vlada kaos in tudi kriza vrednot. Zato je pomembno, da o teh stvareh govorimo in da si prizadevamo, da jih objektivno razumemo.

    Sem zadovoljna, da si se oglasila.

    Lep pozdrav
    Tatjana


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sobota, 12. januar 2008 @ 23:03 CET
    Na navedeni prispevek je kar veliko odzivov.

    Nekdo mi je pohvalno pisal: »Imenitno čtivo. Se popolnoma strinjam s tem, kar ste napisali in mislim, da so nekatere organizacije povsem izgubile kompas ter le še odžirajo sredstva resnično domoljubnim organizacijam.«

    Naslednji pa: »Najpozneje se roki ustalita pri otrocih, ki niso čisti levičarji ali desničarji in tako dalj časa preizkušajo, katera roka jim bo bolje služila. Po raziskavah naj bi se pri osmih letih dominantnost roke že popolnoma ustalila, pri nekaterih odraslih pa traja to celo življenje in se nikoli ne ustali.«..

    Veliko pohval sem prejela po elektronski pošti za navedeni članek, vendar čakam, da se bodo komentatorji raje javno oglasili in povedali svoje mnenje. Če se ne bodo je prav tako dobro.

    Tako kot stvari so, naj na koncu naj pridam: "Pepel mirtvih je ustvaril domovino, ne pa živi."

    Lep pozdrav
    Tatjana



    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: gabriel s dne nedelja, 13. januar 2008 @ 09:13 CET
    Pozdravljena Tatjana!

    Se strinjam s tvojim člankom, popolnoma, poznaš zgodovino naše domovine, precej bolj kot marsikdo od nas, sama si doživela tragedijo bližnje zgodovine ... Res je, na pepelu mrtvih se je rodila domovina, ne na živih, živi smo pa odgovorni, da živi naprej in da se čimbolj odstirajo tančice, ki so nagrmadene na resnici njenega rojstva in življenja ...

    Stojan


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 13. januar 2008 @ 11:13 CET
    Devi, pojasnim naj, da ker v odgovoru tebi omenjam "zgornjega govorca", da sem namreč prejela na moj prispevek več pisem po emailu s pisano paleto mnenj na članek. Nekatere misli iz teh pisem sem tudi povzela kot zanimiva izhodišča, vendar eden izmed njih se s tem ni strinjal, ker meni, da njegovo razmišljanje o prispevku ni bilo namenjeno javnosti, temveč meni osebno. Zato je komentar na mojo željo izbrisan. Toliko v pojasnilo!

    LP Tatjana


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 13. januar 2008 @ 11:30 CET
    Gabrijel, hvala za mnenje. Odsitrajo naj se tančice nad vsemi zamolčanimi in prezrtimi in kdor zares išče resnico, jo mora znati tudi prenesti.

    Usoda nam je dala politike in ideologe, domoljubna čustva in pogumna dejanja pa sta nam dala rojstvo in življenje naše domovine.

    Lep pozdrav
    Tatjana


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: gabriel s dne nedelja, 13. januar 2008 @ 14:58 CET
    Draga Tatjana!

    Borčevska organizacija je že neštetokrat dokazala, da je branilka revolucije, kot takšna si lasti pravico do pojasnjevanja le te, kot edine, prave in nezmotljive vodilne zvezde (rdeče) slovenskega naroda! Pred skoraj sedemnajstimi leti smo to "edino in nezmotljivo zvezdo" mladeniči slovenske osamosvojitve zabrisali tja, točno tja, kamor spada, v kanalizacijo, tu ne mislim na "kanalizacijo zgodovine", ampak, dobesedno v kanalizacijo, tja, kjer vsakodnevno opravimo večjo potrebo, kjer je WC školjka in naprej cev debeline fi 110 PVC ... Dalje je le še čistilna naprava ... In ta združba, ta komunistična mafija, se še vedno ni očistila blatenja in gnojnice, ki je ostala del njihove kulture, zgodovine in ... In se nikoli ne bo ... So AIDS slovenske zgodovine ... In kot takšna katastrofa, bo njihov smrad za vekomaj ostal v zgodovini našega ljubega narodnega telesa ... Na žalost ...

    Stojan


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: gabriel s dne nedelja, 13. januar 2008 @ 15:26 CET
    Da ne bo pomote, partizanov ne enačim s komunisti, 99,9% partizanov niso bili nikoli komunisti, šli so v boj za osvoboditev slovenskega naroda izpod naci-fišističnega okupatorja, čisto, z vsem srcem, dušo, telesom, brez ideologije ... ZA SVOBODO!!!

    Stojan


    O črnih bratih

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 13. januar 2008 @ 16:46 CET
    O črnih bratih

    Zaradi jasnosti moram spregovoriti nekaj besed, ker se očitno na teh spletnih straneh pišejo dezinformacije. Moj oče Črni brat ni deloval samo tri mesece davnega leta 1930 in tudi otroških igric se Črni bratje niso šli. To so bili narodno zavedni primorski mladeniči iz narodno zavednih družin, ki so občutili gorje fašističnega raznarodovanja, potujčevanja in ponižanja in so se uprli z vsemi svojimi močmi kot so vedeli in znali. Tedaj 14-letni Mirko Brezavšček iz Zgornjega Cerovega, ki so mu v domačem kraju v decembru 2008, po dolgih 77 letih odkrili spominsko ploščo (bila sem na spominskih svečanostih), so ga fašisti tako pretepli, da je doma izkrvavel in umrl. To niso bile igrice, ko so fašisti te mladeniče vklenili v verige in jih peljali vklenjene za roke in noge po Gorici in jih zasramovali kot »schiavi« (sužnji). Sicer pa je o tem veliko napisanega, vendar vsi tega očitno niso prebrali in si poenostavljeno predstavljajo upor teh mladeničev in si razlagajo stvari iz svojega zornega kota.

    Ali je bil res moj oče Črni brat samo 3 mesece in ali so res ti maladeniči tako nepomembni, da se zato o njih ni pisalo? Ali niso ti mladeniči danes lahko simbol in vzgled domoljubja mladim? Takšno pisanje me osebno globoko užali. Kdo danes sploh lahko daje vrednostno oceno o tem, če ni živel v ozračju in terorju tistega časa?

    Moj oče je bil Črni brat celo življenje.

    - 17-letnega so ga izključili iz trgovske šole tako kot vse črne brate. Dve leti so črne brate imeli škvadristi pod najostrejšjm nadzorom 24 ur na dan;
    - domačini so Črnim bratom nadeli ime teroristi in zločinci, saj prebivalci tedaj davnega leta 1930 sploh niso vedeli, da gre za upor mladih in rodoljubja, ker niso smeli govoriti v fašističnih šolah svojega maternega jezika. Dejanje so ljudje obsojali po civilnih predpisih ne pa kot domoljubno dejanje upora proti fašizmu;
    - moj oče je bil skozi nadziran in zasledovan od fašistov tako kot vsi Črni bratje in ker so le ti onečastili nek fašistični spomenik, so ga fašisti iskali in 22.6.1940 je moral zbežati čez staro jugoslovansko mejo pri Črnem vrhu v Maribor, ker so ga doma fašisti iskali;
    - ko se je vrnil domov, so ga v Gorici zaprli, pretepli in vrgli v samico pod zemljo mesec dni ob
    samem kruhu in vodi, nato so ga ob poskusu pobega premestili v zloglasni fašistični zapor v Koper;
    - fašisti so ga poslali, kot vse Slovence, v bataglione speciale (fašistični delovni kazenski batalion),
    - po kapitulaciji Italije so ga Nemci 22.9.1943 zajeli in odpeljali v koncetracijski logor Allach, Bleichach in Dachau, kjer so ga potem, ko je telesno odlužil z delom v logorjih, vzeli nacisti kot osebek, da so delali na njem medicinske preizkuse (TBC), osvoboditev je dočakal na malarični postaji, čakaje na nove medicinske preizkuse;
    - po vrnitvi domov so ga leta 1946 napadli Knojevci, ki jim je že zelo bolan uspel ubežati;
    - nato so ga zdravili v rimski vojaški bolnišnici 5 let in pol za TBC;
    - živel je v Rimu. Bil je stoodstotni vojni invalid, v Italiji upokojeni veteran, ki je za posledicami mučenja umrl v Rimu, star 56 let.
    -
    Moj oče je bil Črni brat od leta 1930 do leta 1969, ko je umrl - trpin polnih 39 let.

    Toliko bralcem v pojasnilo!

    Tatjana Malec






    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 13. januar 2008 @ 16:49 CET
    Popravek: v decembru 2007 (ne 2008)
    T.


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 13. januar 2008 @ 18:09 CET
    Smatram za potebno, da na tem mestu poudarim, da ni bil namen prispevka soditi tedanjemu ljubljanskemu škofu Gregoiju Rožmanu in razpravljati o njegovi krivdi ali nekrivdi. To nalogo opravlja sedaj sodišče v okviru svojih pristojnosti.
    Vsakdo, ki je bil obdolžen ali kaznovan, ima pravico da se na osnovi zakona izreče pravična sodba. Po načelu pravne države, načelu enakosti pred zakonom ter načelu enakega varstva pravic nima nihče pravice tega nobenemu odrekati. Nobene potrebe ni, da bi postal pokojni ljubljanski škof politični strelovod za razčiščeanje zgodovine na Primorskem, kakor tudi ne za razna stara partijska razčiščevanja. Morda bi komu to ustrezalo ob prihodnjih volitvah. Da je to pravšnja tema se je izkazalo že ob volitvah predsednika republike. Takšna brošura borčevske organizacije ni zgodovinsko temveč s centra politično motivirana tema, kar me kot davkoplačevalko moti. Ali res Primorci potrebujemo ponovno idološko in enodeimenzionalno broširano branje in ponovno vznemirjenje javnosti potem, ko so se strasti že dodobra razdivjale prek vse domovine in še čez o tem istem problemu. Zares ne vem komu je to potrebno, zakaj trošiti denar in energijo za takšno čtivo, ko je na potezi sodišče. Tudi pravno etično je to sporno. Zakaj bi imeli idologi borčevske organizacije zadnjo besedo, zakaj jo ne bi imelo enkrat neodvisno sodišče. Sprašujem se, ali se bomo še naprej delili s takšnimi politično motiviranimi temami. Domivina ima svoj čas. Mi, sedaj živeči, nismo domovina v času, v katerega nas hočejo nekateri prestaviti, niti nam jo vsiliti. Domovina smo vsi ljudje skupaj tukaj in sedaj s svojimi zmotami, resnicami, razprtijami, dobroto in zlobnostjo, z ljubeznijo, iskanji, skratka vse kar je v narodovem spominu zapisano. Domovina je bila žalostno razsejana in razbita na vse strani, razbite so bile družine in tudi narodovo telo, tudi moj oče in posledično tudi moje življenje.

    Za zaključek naj povem, da objektivno resnico, ki sproti določa, kaj je res in kaj ni res in šari ter grozi z abstrakcijami vnovičnih resnic, je že Edvard Kocbek zavračal in se ji slabo piše.

    Tatjana Malec


    O črnih bratih

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 13. januar 2008 @ 18:51 CET
    Pojasnim naj, da resnično niso potrebne vrednostne sodbe kaj čustveno in razumsko dojamem glede časa v dobi fašizma in delovanja Črnih bratov, da bi mi moral nekdo, ki je do včeraj pil socialistično mleko, kaj o tem dopovedati in me učiti. Imam to prednost, da sem morala ob prihodu v fašistično šolo obleci črno haljo in to prednost, da sem bila v begunstvu, da so mi Nemci zažgali streho nad glavo, da sem bila pionirka, itd. Zato prosim… vzdržimo se populizma in domišljavosti, koliko vemo o tem. Stvari so verjetno bolj kompleksne, kot se hočejo s takšnim pisanjem vsevedo prikazati.

    Prvič moj oče Črni brat ni negoval nobene ideologije, ker je bil po svojem izvornem bistvu humanist. Črni bratje niso nosili v srcu nobene ideologije, temveč domoljubje in narodno zavest. Zato naj se ne pisarijo neumnosti in potvarja dejstev.

    Zakaj Črnih bratov, Tigrovcev pa Čedermacev (Svečenikov sv. Pavla) zgodovina ni omenjala je bilo napisanih že veliko razprav, pa ne zaradi nepomembnosti. Stvari so veliko bolj prepletene in kompleksne, da jih ni mogoče reducirati in razložiti s hobotnico enoumja.

    T.



    O črnih bratih

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 13. januar 2008 @ 21:30 CET
    Gospod Dysan,

    na vaše trditve vam dajem odgovore.

    TRIDTEV:
    O ideologijah:

    ideologija -e ž (i) navadno s
    prilastkom sistem idej, izražen v raznih
    oblikah družbene zavesti: marksistična
    ideologija; ideologija buržoazije,
    kapitalizma; ideologija delavskega
    razreda / rasna ideologija // tak sistem
    kot vodilo za politično, družbeno
    delovanje: ideologija narodne
    osvoboditve, revolucije; ideologija
    samoupravljanja / ideologija napredne
    inteligence

    Torej imeti v glavi idejo, poiskati somišljenike in začeti to idejo-ideologijo udejanjat.

    ODGOVOR:
    Delovanje Črnih bratov ni spodbudila in vodila nobena ideološka opredelitev v smislu zgoraj prepisanega iz Slovarja slovenskega knjižnega jezika, temveč preprosto čustvo ljubezni do svoje domovine, jezika z globoko prizadetostjo, ki so jo ti mladeniči občutili zaradi lastnega ponižanja.


    TRIDTEV:
    O pitju socialističnega mleka:

    Tudi Tatjana Malec je pila socialistično mleko, saj je konec koncev vso svojo kariero zgradila ob pitju socialističnega mleka in socialističnega pršuta iz Krasa, ki je ležal v SFRJ-SRSlovenija. Pionir sem bil tudi jaz.

    Če nošenju črne halje in begunstvu praviš prednost, potem si verjetno mazohist.

    ODGOVOR: Da tudi jaz sem pila fašistično mleko (hvala bogu mašinskega olja mi niso dali, ker sem bila šele otrok, so me pa s ključem treščili v fašistični šoli po glavi, ker sem govorila slovensko), pila sem tudi konzervirano Trumanovo mleko v prahu takoj po vojni v internatu, ker drugega ni bilo, pila sem pa tudi socialistično mleko iz obveznih oddaj tistih krav, ki so jih kmetom odgnali iz štale in jih zmerjali s kulaki. Mimogrede, koliko je slovenski kmet prispeval slovenski državi, ni prav nihče. O socialističnem pršutu s Krasa v tistih časih pa še sanjati nismo mogli, ker smo bili lačni. Še kruha ni bilo. Hiša je pogorela, polja so bila opustošena od vojne, štale prazne, na hiši, ki je med vojno pogorela in so jo za silo obnovili pa ni bilo zasteklenih oken, temveč kartoni od škatel ameriških paketov UNRA (zavezniška pomoč lačnemu prebivalstvu). Kuhali smo zunaj v naravi, v hiši ni bilo štedilnika. Trikrat na dan je bila na krožniku polenta in ničesar drugega.

    Glede nošenja črne halje pa pravim, da je ta prednost v izkušnji, ki je k sreči drugi mlajši nimajo. Trditev o mazohizmu je izraz življenjske nezrelosti in zasmehovanja trpljenja.

    TRDITEV:

    O čustvih:

    Če bi mojega očeta preganjali fašisti in komunisti, bi prav tako oboje sovražil in bi imel zamegljen pogled na realnost.

    ODGOVOR: Nikogar ne sovražim, tirane pomilujem. Zamegljenega pogleda pa nimam, jasnovidnost je moja prednost, da se umaknem oviram in tistih ljudem, ki se ne morejo pogovarjati z močjo argumentov in spoštljivo.

    TRDITEV:

    O zgodovini:

    Ja kaj veliko ni bilo napisano o Črnih bratih, ker bi to pisanje ugledalo luč sveta, pa tega ni nikjer zaslediti v kakšnih večjih količinah.

    ODGOVOR: O Črnih bratih je napisal pisatelj France Bevk mladinsko knjigo, Dr. Mira Cencičeva pa je dokumentirala njegovo mladinsko povest s pričevanji in resničnostjo zgodbe. Knjiga je izšla pri društvu Tigr, 2006 in jo lahko dobite, če vas zanima. Marsikaj pa je bilo v novejšem času napisanega zakaj so bili Črni bratje, Tigrovci in Čedermaci zamolčani. Dr. Mira Cencičeva objavlja v reviji AMPAK in tudi v drugih revijah kvalitetne članke o Primorcih.

    V količinah se pa tehta krompir in meri trak na vatle.

    TRDITEV:
    O enoumju:

    Enoumje so se šli komunistični tirani in cerkev, ki so vsak v svojem času vsiljevali narodu svoj prav. In ko smo lahko volili samo eno osebo ali samo eno stranko. Podobno so se hoteli iti Peterletovi ljudje na čelu z J.J., ki so izseljencem preko interneta ponujali volilno listo s samo enim kandidatom. Ugani s katerim. Čeprav danes živimo v demokraciji. Demokracija pa nosi s sabo tudi svobodo govora.

    ODGOVOR: Enoumje je značilno za totalitaristične režime, kjer je govor sankcioniran z zapornimi kaznimi. V demokraciji vsak lahko svobodno izraža svoje mišljenje. To pravico imajo državljani z ustavo zajamčeno. Če menite, da so vam bile kršene človeške pravice, imate pravico do njih varstva v skladu s pravnim redom Republike Slovenije.

    TRDITEV:
    O enoumju - drugič:

    Enoumje je tudi to, da Tatjana ravna z vsakim, ki se z njo ne strinja, torej z vsakim, ki želi normalno komunicirat in sicer večumno, da ni edina resnica samo Tatjanina.
    In povsod kjer Tatjana dokazuje svoje enoumje, se rajši z ljudmi skrega in začne pisati nesramno, jih pomanjševati, tako kot se je zgodilo tudi z Goriškimi panterji, ki niso sprejeli Tatjaninega enoumja.

    Pa brez zamere. Sem mislil, da se z vami, gospa Tatjana mogoče da tudi normalno komunicirat in polemizirat in replicirat.

    Škoda, teme so zanimive.

    ODGOVOR: Omenjanje Goriških panterjev za dokazovanje Tatjaninega enoumja je skrajno neresno. Ne vem kdo so Goriški panterji. Ti niso organizirani kot društvo, nimajo na svojih spletnih straneh impresuma po zakonu o medijih, nimajo odgovornega urednika z imenom in priimkom in sploh ne vem kdo stoji za temi spletnimi stranmi. Z anonimneži jaz ne komuniciram. Dejstvo pa je, da pobirajo moje prispevke s spleta jih objavljajo s tem, da vnašajo med tekst pripombe in maličijo besedila, posneli so nekje tudi mojo sliko brez mojega privoljenja. Ne vem kdo je v tem primeru nesramen in kdo koga pomanjšuje. Jaz komuniciram z močjo argumentov ter z ljudmi, ki se predstavijo z imenom in priimkom ter povedo svoje reference. Tako iz ozadja anonimno napadati drugega je najlažje. Na populistični govor, takšen kot je n. pr. ta komentar, ki je izpod vsake ravni, nimam kaj replicirati. Sem pa v položaju, da moram nekaj odgovoriti. Vsaj braniti se moram, če se name usuje toča očitkov.

    V koliko spoštovani gospod Dysan, želite odpirati polemike, na katere pričakujete replike, objavite kakšen svoj zanimiv prispevek in javnost se vam bo zagotovo odzvala.

    Pod ta prispevek, ki izraža skrb za materin jezik in se kritično opredeljuje do določenih tematik, financiranih iz državnega proračuna, pa se ne more trpati vsega mogočega. Pa brez zamere! Upam, da sem vam na vaš komentar v celoti odgovorila. Hkrati vam javljam, da na tako raven komunikacije ne pristajam več.

    Tatjana Malec


    O črnih bratih

    Prispeval/a: Lario dne ponedeljek, 14. januar 2008 @ 15:26 CET
    Dysan zna popestriti turobne, zamegljene, oblačne čase, ker mu je dolčas in išče sogovornika, da bi do neskončnosti mlatil....
    Kaj bi se zgodilo, če rdeči ne bi zmagali .....
    Po 2. svetovni vojni nas je bilo čez miljon. Kaj mislite, da bi nas Evropa razdelila med Italijo in Avstrijo?
    Malo morgen.


    O črnih bratih

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 14. januar 2008 @ 17:41 CET
    Spoštovani Gregor Pirc,

    Komunkacija z vami g. Gregor Pirc, se izogibam pa ne zato, ker se ne strinjate z mano, temveč zato, ker s svojim načinom pisanja vselej izzivate ljudi z nizkimi udarci. Razumem vas, da ste imeli resne težave v življenju (upam, da v društvu, v katerem delujete, ki zahteva veliko človeške dobrote in topline, vas sprejemajo s toleranco), vendar to vas ne opravičuje, da druge kar naprej vlečete v neproduktivne debate in hromite ustvarjalnost drugih ljudi. In konec koncev, kaj vas pa zanimajo čustvena stanja drugih ljudi, ali niso to njihova osebna zadeva, saj jih imate sami v izobilju, zavedajoč se svoje situacije. Ali vas ni sram razpravljati o mojih čustvih do očeta, ko je on pretrpel in umrl leta 1969, ste vi šele do dobra shodili. Bili ste stari štiri leta. Čustvena inteligenca res ni vaša odlika. Veliko se imate še v življenju za naučiti, da se boste lahko sprejeli.

    T.



    O črnih bratih

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 14. januar 2008 @ 22:00 CET
    Spoštovani gospod Gregor Pric,

    vedno si prizadevam biti prijazna z ljudmi, ki ne izzivajo in me ne skušajo diskvalificirati. Preberite si okrog 970 pesmi in prispevkov ter okrog 3.400 mojih komentarjev in spoznali boste, da sem bila v vseh prijazna, zelo redko se je zgodilo, da sem pokazala svojo slabo voljo ali odločno nasprotovala, kadar se je nagovarjalo mene ali pa javnost z neprimernimi vsebinami, ki na Pozitivke niso sodile.

    V vaših komentarjih (preberite si jih pazljivo še enkrat) pa ne bi mogla reci, da ste bili vedno vljudni, nasprotno provocirali ste in tudi žalili, ne samo mene, tudi druge.

    Neverjetno kakšno dobrothotnost in prijaznost se greste v tem zadnjem komentarju, kot da ga niste vi pisali, kot da ne gre za eno in isto osebo - eden provokator Dysan, drugi Gregor Pirc, sladek kot med v drugi vlogi, spoštovani predsednik društva........ in.......

    Končno ste stopili kot junak iz anonimnosti, čeprav jaz že dolgo vem kdo ste in sem vas zaradi prestane bolezni tolerirala. Vedela sem, da so vam v težkih trenutkih Pozitivke ventil za sproščanje stisk. Težko bi se vam dovolila predlagati, da objavite vašo življenjsko zgodbo tudi na Pozitivkah, saj zgodba bi bila za marsikoga podučna. Vsi smo samo ljudje. S tem bi pokazali svoj pozitivni del sebe.

    Vas lepo pozdravljam in vam želim samo dobro

    Tatjana



    Dobrodošel vam je vsak izgovor, ki ga pes na repu prinese

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 15. januar 2008 @ 11:09 CET
    V Sloveniji je pet oseb, ki nosijo ime in priimek Gregor Pirc in sicer odvetnik iz Ljubljane, Kotnikova 5, 1291 Piva Gorica 136, 1262 Senožeti 50 B, 1292 Zapotok 41 in nenazadnje 5292 Renče – Merljaki 58 A.

    S kom imam torej čast govoriti? Naj se gospod predstavi s polnim naslovom, če noče nikogar, ki se piše Gregor Pirc obremenjevati in vleči njegovega imena v te neproduktivne razprave, s katerimi nima nobene zveze.

    Kdo pa ste vi Dysan, da bi se jaz drugače drugemu odzivala? Sploh ne gre za dialog, v katerem bi se kresale iskre, kot pravite. Takšni konstruktivni dialogi bi bili zaželeni, vendar pri vas gre za izzivanje, deplasiranje in etiketiranje osebnosti človeka z najrazličnejšimi podcenjevalnimi vzdevki, ironičnim smešenjem in nemogočimi primerjavami. Menda ja vašega dialoga ne boste imenovali »zdrav dialog«.

    K moji zadnji pesmi ste napisali: » Provokator se javlja ….. In ker je velecenjena pesnica poosebljenje dobrote in pozitivizma, moram biti jaz kot protiutež poosebljenje zla in negativizma.

    Pozitivke niso »Negativke«.

    Ali predstavlja za vas »zdrav dialog« poosebljenje zla in negativizma« Mene ni treba imenovati velecenjena in tudi ne poosebljanje dobrote in pozitivizma in tudi razpočila se ne bom od same dobrote. Za takšne izjave običajno pravijo, da iz neumne dupline neumen veter piha.

    In vaša izjava v komentarju: »Že sama ideja ponovnega sojenja škofu Rožmanu je idiotizem brez primere.«, kar pomeni, da je celotni ustavni red in pravosodni sistem v Republiki Sloveniji, ki zagotavlja človekove pravice, idiotizem. Pa nadalje v komentarju pišete, da so zmagali v NOB komunisti. To je velika laž in krivica borcem, ki večina niso bili komunisti. V NOB so zmagali domoljubi. Komunizem ni bil zmagovalec, ker je pustil za seboj sto milijonov mrtvih po vsem svetu. Komunizem je bil tiranija in ljudje, ki so še danes prežeti z idologijo komunizma so tirani, to so ljudje, ki bi radi vladali in sodili ne glede na način, kako dosežejo ta cilj. Zmagovalec so lahko plemenita čustva domoljubja in vrednote, ki dvigajo človeka v njegovem bistvu biti. Verjetno poznate tudi tisti lep slovenski pregovor: »Med voli si je lahko pridobiti veljavo«.

    T.


    Dobrodošel vam je vsak izgovor, ki ga pes na repu prinese

    Prispeval/a: Lario dne torek, 15. januar 2008 @ 15:14 CET
    Veliko bolje bi včasih bilo, ko bi nekateri sami sebi priznali, da zdaj pa vedo da nič ne vedo.


    Poglejmo resnici v obraz!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 15. januar 2008 @ 18:17 CET
    KAJ PRAVIJO EVROPEJCI O TOTALITARISTIČNIH REŽIMIH?

    Resolucija, sprejeta na XVI. kongresu Evropske ljudske stranke, o obsodbi totalitarnega komunizma

    V dvajsetem stoletju sta nastala dva enako nehumana totalitarna režima – komunizem in nacizem. Oba sta zahtevala na milijone žrtev.

    Po porazu nacizma v drugi svetovni vojni je bilo nacistične zločine mogoče preiskati in obsoditi, krivce pa postaviti pred sodišča. Komunistični sistem se je zrušil, vendar temu ni sledila podobna mednarodna obsodba.

    Evropska ljudska stranka . ob upoštevanju deklaracij, ki so jih sprejeli nacionalni parlamenti v večini prizadetih držav;

    ·ker je bil nacistično-fašistični totalitarizem upravičeno mednarodno obsojen, totalitarni komunizem pa z moralnega vidika še ne;

    ·ker na različnih delih sveta nekaj totalitarnih komunističnih režimov še zmeraj vztraja na oblasti, kar zelo škoduje blaginji njihovih ljudi;

    ·ker nevarnost, da bi totalitarni komunistični režimi spet prevzeli oblast, še ni izginila in ker ta ideologija še naprej ogroža svetovni mir in svoboden razvoj narodov;

    ·ker je boj proti fašizmu pokazal, da zrušenje režima še ne pomeni poraza ideologije, in da moramo ohraniti spomin na zagrešene zločine, če želimo preprečiti oživitev totalitarnih ideologij in praks,

    1. poudarja dejstvo, da je bilo v totalitarnih komunističnih režimih v Srednji in Vzhodni Evropi pobito na milijone nedolžnih ljudi vseh narodnosti, mnogim drugim pa so povzročile škodo resne kršitve človekovih pravic, še posebno:

    ·deportacija na milijone ljudi, tudi starih, bolnih, nosečih žensk, otrok in dojenčkov, v Sibirijo in druge kraje;

    ·odstranitev celotnih prebivalstev iz njihovih domovin;

    ·preganjanje političnih nasprotnikov diktature in nepošteno sojenje;

    ·vnaprej določene volitve, posledica katerih so bili nelegitimni parlamenti, protipravno prisvajanje oblasti in de facto vsiljevanje takih režimov;

    ·nehumano ravnanje in mučenje v koncentracijskih taboriščih, zaporih in priporih, usmerjeno predvsem na politične zapornike in pripornike;

    ·preganjanje iz etničnih razlogov, ki je bilo pogosto enako genocidu;

    ·preganjanje iz verskih razlogov;

    ·preganjanje zaradi družbenega porekla;

    ·popoln nadzor varnostnih služb nad življenjem ljudi in kršitve pravice ljudi do zasebnosti;

    ·razglašanje in spodbujanje ideologije sovraštva;

    ·prepoved pravice do združevanja in pravice do zbiranja;

    ·omejevanje svobode gibanja v državi in zunaj nje;

    ·resne kršitve političnega pluralizma, svobode vesti in svobode izražanja političnih mnenj, ki so bila drugačna od komunistične ideologije;

    ·preprečevanje dostopa do svobodnih informacij in popolna odsotnost svobode tiska;

    ·razlastitev zemljišč in drugih oblik zasebne lastnine;

    ·podpora revolucionarnim komunističnim gibanjem, ki so se bojevala zunaj demokratičnega prostora;

    ·prenos finančnih sredstev v tujino, katerih usoda ostaja do danes nejasna, vendar zagotovo pripadajo ljudem iz držav, iz katerih izvirajo;

    2. verjame, da so vse žrtve totalitarnih režimov enake po dostojanstvu in si zaslužijo pravičnost;

    3. je zaskrbljena, ker do danes ni ustrezne mednarodne ocene ogromnega števila izgubljenih človeških življenj in trpljenja milijonov ljudi v Srednji in Vzhodni Evropi;

    4. ugotavlja, da so bile po zrušenju teh režimov izvedene pomembne zgodovinske raziskave;

    5. se zavzema za popolno razkritje resnice o zločinih komunizma, ki so bili storjeni v obdobju totalitarnih režimov, kar naj postane sredstvo za moralni preporod družbe v posttotalitarni Evropi;

    6. se zavzema za oblikovanje neodvisnega izvedenskega telesa, ki bo zbiral in ocenjeval informacije o kršitvah človekovih pravic v totalitarnem komunizmu;

    7. poziva države članice in države pristopnice, naj ustanovijo nacionalne odbore, ki bodo raziskovali kršitve človekovih pravic v času totalitarnih komunističnih režimov, o svojih ugotovitvah pa poročali neodvisnemu izvedenskemu telesu;

    8. poziva države članice in države pristopnice, naj odstranijo oznako zaupnosti, če ta še obstaja, z dokumentov, ki bi lahko osvetlili primere, povezane z zločini, storjenimi v času komunističnih režimov, zlasti tiste, ki so jih zagrešile tajne službe in politična policija, državljane pa spodbuja, naj se oglasijo in o takih dogodkih pričajo pred zgoraj omenjenim neodvisnim telesom in nacionalnimi odbori;

    9. na osnovi informacij, ki jih bo zbralo in ovrednotilo neodvisno telo:

    a)poziva Evropsko unijo, naj sprejme uradno deklaracijo o mednarodni obsodbi totalitarnega komunizma;

    b)poziva k oblikovanju evropskega raziskovalnega in dokumentacijskega centra, ki bi nadaljeval z zbiranjem, vrednotenjem in objavljanjem informacij o totalitarnem komunizmu ter deloval kot središčna točka za nadaljnji študij in zgodovinske raziskave;

    c)predlaga razglasitev dneva žrtev totalitarnih komunističnih režimov;

    d)predlaga ustanovitev spominskega muzeja za žrtve komunizma;

    10. poziva vse tiste, ki nameravajo prevzeti politično funkcijo v institucijah Evropske unije, naj razkrijejo svojo poklicno in politično dejavnost v nekdanjih komunističnih državah in se odrečejo mestu v evropskih institucijah, če so bili del represivnih komunističnih organov ali vpleteni v zločine zoper človeštvo.



    Sedaj si je razkrinkani izposodil ime pri sosedovem otroku!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 15. januar 2008 @ 18:40 CET
    Neverjetno koliko obrazov, mask in larf zmore vaš "značaj".
    Česa vse se vi ne bi poslužili za človeka moralno uničiti, diskvalificirati in zlomiti njegovo pokončno držo.
    Ne bo vam uspelo! Nikoli. To si dobro zapomnite! Ljudje niso nobeni poudli, ljudje znajo ločiti zrno od plev. Vi sejete po Pozitivkah samo pleve. Še enega samega prispevka iz vaših rok nisem prebrala, ki bi bil kaj vreden. Niti osnovnih manir nimate, vaš žargon pisanja je samo blebetanje brez vsakega smisla. Izvolite, pišite naprej, kdo vas sploh ima še za mar. Škoda je le, da mažete prispevke, na katere bi marsikdo imel še kaj pametnega povedati in pridati, pa se ljudje raje umaknejo, ker nočejo padati na vaš skrajno nizki nivo.


    Kaj še pravijo evropski poslanci?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 15. januar 2008 @ 18:52 CET
    PS SE za obsodbo zločinov totalitarnih komunističnih režimov

    UREDNIŠTVO MLADINE - On-line

    Parlamentarci so v nadaljevanju zimskega zasedanja Parlamentarne skupščine Sveta Evrope (PS SE) v Strasbourgu po na trenutke burni razpravi sprejeli resolucijo, v katerem PS SE obsoja množične kršitve človekovih pravic, ki so jih zagrešili totalitarni komunistični režimi, obenem pa žrtvam teh zločinov izraža sočutje in razumevanje.

    Ni pa PS SE sprejel priporočila, ki med drugim predlaga revizijo šolskih učbenikov in uvedbo spominskega dneva za žrtve komunizma.

    Nadalje resolucija poziva vse komunistične in postkomunistične stranke v državah članicah SE, ki tega še niso storile, naj ponovno preučijo zgodovino komunizma in svoje zgodovine, se jasno distancirajo od zločinov, ki so jih zagrešili totalitarni režimi, ter naj jih jasno tudi obsodijo.

    Gre za tako individualne kot kolektivne poboje in likvidacije, usmrtitve v koncentracijskih taboriščih, deportacije, mučenje, prisilno delo in druge oblike množičnega fizičnega nasilja, piše v resoluciji.

    Kot je med razpravo pojasnil poročevalec Goeran Lindblad (EPP/CD), je nastopil čas, da enkrat za vselej obsodimo zločine totalitarnih komunističnih režimov.

    Poročilo pa se nanaša na zločine in ne režime kot take, je dodal. Dokument je pozdravil Ivo Lozančič iz BiH (EDG), ki je menil, da je potrebno okrepiti osveščanje javnosti o teh zločinih, žrtve pa bi morale dobiti moralno in materialno zadoščenje. Kot je pristavil bolgarski parlamentarec Ivan Ivanov (EPP/CD), je obsodba potrebna tudi zaradi številčnosti in brutalnosti zločinov.

    Matt Einarsson (UEL/GUE) se je strinjal, da je treba obsoditi kršitve človekovih pravic, v zvezi s samim poročilom pa je pogrešal, da ta ne razlikuje med kršitvami komunističnih režimov in komunizmom kot političnim gibanjem.

    Podobno je izjavil španski poslanec Lluis Maria de Puig (SOC), ki je dejal, da besedilo ni jasno in bi zato lahko prišlo do napačnega razumevanja. Madžar Zsolt Nemeth (EPP/CD), ki je Lindbladovo poročilo pozdravil, pa je zatrdil, da danes ne obsojamo komunistične ideologije, temveč usmrtitve in druge zločine.

    Medtem ko je Genadij Zjuganov (UEL) izjavil, da poročilo in predlog resolucije predstavljata iracionalen pristop k zgodovini, kar lahko privede do delitev v Evropi, pa se je Vladimir Žirinovski (NR) med burnim nastopom vprašal, če SE ne bo obsodil zločinov totalitarnih komunističnih režimov, kakšno bo to sporočilo mladim.

    Svoj prispevek je zaradi velikega števila govorcev sicer v pisni obliki predstavila tudi slovenska poslanka Mojca Kucler Dolinar (NSi) iz EPP/CD, ki je dokument podprla.

    Po njenih besedah Evropa kot negovalka človekovih vrednot nikakor ne sme dovoliti, da bi jo pri obsodbi "nehumanega režima" prehitel ostali demokratični svet. Spomnila pa je še, da je minilo 15 let, od kar se je glavnina evropskih držav formalno rešila komunističnega režima, in skrajni čas je, da s sprejetjem predlagane resolucije opravimo dolžnost.

    Pred poslopjem PS SE pa je danes potekal tudi protest približno 40 nasprotnikov zločinov komunističnega režima in privržencev na Kitajskem prepovedanega gibanja Falungong. Protest je minil mirno in brez incidentov.

    Sicer so parlamentarci predtem potrdili akreditive azerbajdžanski 12-članski delegaciji, obenem pa so državo pozvali k nujnemu oblikovanju ukrepov, ki bodo povrnili zaupanje v volilni in demokratični proces v Azerbajdžanu. Potrditvi je v ponedeljek namreč nasprotoval švicarski poslanec Andreas Gross (SOC), ker parlamentarne volitve novembra lani niso potekale v skladu s standardi SE.

    Predtem je imel priložnost PS SE nagovoriti predsednik mehiškega senata Enrique Jackson Ramirez, predstavnik države, ki ima v SE status opazovalke. V nadaljevanju je odgovarjal na vprašanja poslancev, ki so se nanašala predvsem na mehiško politiko priseljevanja, politiko vlaganj, odnos oblasti do domorodnih ljudstev, pa tudi na možno parlamentarno sodelovanje med Latinsko Ameriko in Evropo. (STA)




    Sedaj si je razkrinkani izposodil ime pri sosedovem otroku!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 15. januar 2008 @ 19:09 CET
    Gospod z imenom sosedovega otroka, enega samega pudlja mi pokažite na Pozitivkah, ki vam ga je uspelo pridobiti na svojo stran in ga navdušiti nad vašimi prispevki.

    T.


    Sedaj si je razkrinkani izposodil ime pri sosedovem otroku!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 15. januar 2008 @ 19:25 CET
    Ne se mi dobrikati glede moje poezije, ker sodnik resnice ni vaše srce, temveč vaša izprijena narava. Nasvetov od vas kaj naj pišem pa niti slučajno ne bom sprejemala, ker ste sami božjih darov najbolj potrebni. To besedičenje in ironično dobrikanje: velecenjenaa, prva dama Pozitivk itd, me niti najmanj ne gane. Nisem niti domišljava, niti ničemurna, da bi to lahko vplivalo name.

    Zadnja dva povzetka, ki kažeta na ozračje v Evropi pa sem pridala svojmu članku z namenom, ki mi ga ni treba posebej razlagati.

    T.


    Sedaj si je razkrinkani izposodil ime pri sosedovem otroku!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 15. januar 2008 @ 20:25 CET
    Samozavesti mi ne manjka, to sem dokazala s svojim delovanjem, izdajanjem knjig, nastopi, predvsem pa imam voljo in sem delovna, da kaj ustvarim. Seveda moja samozavest pa ne seže tako daleč, da ne bi videla kaj se moram še v življenju naučiti. Ta velika samozadostna samozavest, da vse veste, pa je izključno vaš monopol. Jaz zoper vas ne ščuvam nikogar, saj se sploh ne pojavljate nikjer s svojimi prispevki, da bi vam zavidala vaš ustvarjalni potencial. Glede na to, da imam več koristnejših stvari za postoriti, bom z vami neproduktivni dialog prekinila.

    T.


    Kaj še pravijo evropski poslanci?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 16. januar 2008 @ 06:03 CET
    Moja normalna komunikacija je ta, da lov je odprt. Pišite! Čas je, da objavite kakšen konstruktiven prispevek, da vas bralci spoznajo tudi po tem. Pišite o temah, ki vas zanimajo.

    T.


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: DušanŠ dne sreda, 16. januar 2008 @ 15:59 CET
    Tole stran obiskujem že pet let in še nisem nikoli napisal komentarja, ampak tole me je pa hudo razjezilo. Poznam dobro Tatjanine nesramnosti, saj jih je bilo že mnogo odkar je začela pisati na tej strani. Gospod Dysan je napisal dober odgovor za Tatjanin članek, pa ga je Tatjana tekoj začela omaloževat in ko je ji rekel, naj pove bistvo in se je začela takoj izmotavati, kakor je njej v navadi.

    Zato gospod Dysan ali Pirc, saj niti ni važno, strinjam se z vami in vas pozivam, da nima smisla da se ubadate z njo ker ne boste prišli ji do kraja, kajti gospa je že v letih, zaverovana vase in ima vedno vse prav in mora biti po njenem. Saj ni še nikdar kakšno svoje pisanje argumentirala. Tudi imate prav da se vedno dela francoza, ko vidi da nima prav in da je šla čez rob.
    Lepo se imejte gospod Pirc.


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: kata dne sreda, 16. januar 2008 @ 17:54 CET
    se podpišem tudi jaz pod dušanov komentar

    katarina


    Visoka raven komentiranja!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 18. januar 2008 @ 20:31 CET
    Ko človek prebira taka deplasirana oglašanja in neumnosti, kar ne more verjeti kako si nekateri v svoji obubožani in supergamentirani lupinici lahko ustanovijo pod raznimi tujimi izmišljenimi imeni svoj servis za provokacije, da ko jim zmanjka argumentov, kokodakajo po kurje naprej. Duele, izzivanje, jalovost duha, jamravost, slabokrvnost in bledičnost izrečenih misli. Škoda članek, ki je bil ponatisnjen tudi na drugih spletnih straneh in je žel veliko pohval, govoril je o narodovi zavesti in domovinski vzgoji, vendar se ta tema očitno ni zdela vredna poglobljene razprave, temveč je skrenila v skoraj pobalinski nekonformizem obravnave stvari, ki imajo svoje moralno in duhovno izročilo.

    Vedno več brošur je, ki producirajo politiko in ideologije iz nenamenskega davkoplačevalskega denarja. Domovina torej ne potrebuje domoljubov, temveč ideologe! To očitno nikogar ne skrbi, nihče se zato ne počuti nelagodno.

    Podarite nekaj sadežev s svojega vrta tudi vi drugim, ki tako radi skačete z visokih nadstropij na kamnita tla, da bi strli majhno mravljico in kazali svoje mišice. O, ja, umiranje naroda je težavna zadeva! So v tej ljubi domovini žal, tudi ljudje takega formata, da živega ali celo mrtvega človeka zaženejo v dovolj dober in obilen lug, da za njim ne bi ostalo ničesar.

    T.


    Visoka raven komentiranja!

    Prispeval/a: Lario dne nedelja, 20. januar 2008 @ 09:01 CET
    Dysan, hov, hov.


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 20. januar 2008 @ 13:49 CET
    Bralci, več kot jasno je kako si anonimnež prizadeva zmanjševati pomen mojega članka in govori o bolni domišlji, očitno ima pri tem v mislih svojo osebnost.

    Zame je najpomembnejša objava zgornjega prispevka na Zvezi domoljubnih društev Hervardi, rubrika "slovenski jezik", ki objavi samo najdomevnejše in kvalitetne članke za izborne bralce Odlikuje se po uredniški politiki, da anonimnežev niiti do portala ne spusti!

    Anonimneži, ki se skrivajo za drugim imenom s svojim osvajalskim primitivizmom hromijo medčloveško komunikacijo na način, ki spodbuja negativizme, privoščljivost in nizkotne strasti delovanja z nožem v hrbet odzadaj. Anonimneži, ki si pod svoje pisanje ne upajo napisati svojega imena in priimka so znamenje katastrofalno šibkega samozaupanja, škrofulozne suverenosti, rahitične pripadnosti sebi in skupnosti. So poskušen list, ki ga je veter odnesel bogve kam. S svojimi kolumnami si postavijo najbolj ciničen spomenik, ki je monumentali dokaz življenjeske nemoči anonimnega uveljavljanja. Ljudje, ki stojijo za tistim, kar napišejo, se pod napisano tudi podpišejo. Na mesto, da bi svojo ubijalsko energijo usmerjali navznoter, jo usmerjajo navzven. V bistu so tragika samega sebe.

    T.






    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Lario dne ponedeljek, 21. januar 2008 @ 08:25 CET
    Dysan,
    po novem bodo rotvajlerji nosili nagobčnik, kar hitro v nabavo, da dobiš ustrezno številko.
    Pa si res izgubljen slučaj!!!!


    Re:re:re:re:re:re.....regina Pozitivk

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 21. januar 2008 @ 12:43 CET
    nihil novi sub sole - nihil novi sub Sončeve pozitivke


    Re:re:re:re:re:re.....regina Pozitivk

    Prispeval/a: DušanŠ dne ponedeljek, 21. januar 2008 @ 14:42 CET
    Ka pa pomeni to v prevodu ?


    Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 27. januar 2008 @ 07:51 CET
    Sub sole nihil novi. Za preproste bralce, ki niso imeli na faksu latinščine in zaužili na policah vseh natlačenih knjig s tujkami, je prav, da se prevede fraza v lep materni jezik: "Pod soncem nič novega."

    T.



    Komnetar za Primorce

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 30. januar 2008 @ 18:27 CET
    Spoštovani Primorci,

    sedaj, ko je nekatere kolumne popustil tisti neizprosni in nepopustljivi duh, ki skorajda ni dopuščal nobenega produktivnega in poglobljenega diskurza o tistih stvareh, na katere je meril prispevek "Ljubljanski škof Gregorij Rožman in Primorci", bi v zvezi s to zanimivo izkušnjo povedala, da sploh nisem imela namena govoriti in odpirati diskurza o ljubljanskem škofu Gregoriju Rožmanu, temveč o nas Primorcih. S tem bi zaključila svoje pisanje pomendrana v svojih domovinskih čustvih in življenjski izkušnji.

    Zlasti tistih 1700 novih članov zveze borcev, ki izhajate iz vrst mladih, bi spomnila, da generalštab za Primorsko ni na Sabotinu niti v nostalgičnih spominih na srbski »pašaluk«, kjer so se tiskala »šfasana slova« za slovensko kulturo. Niti v aktivizmu in apologetiki pozitivističnega ali negativističnega politiziranja o ljubljanskem škofu Gregoriju Rožmanu ni mogoče najti kakšnih sledi o primorskem človeku, ki je ljubil svojo zemljo, svoj rod in materni jezik in se boril proti raznarodovanju za časa fašizma. Te sledi boste našli v nestrohnjenih srcih Tigrovcev, Čedermacev in Črnih bratov ter tistih borcev, ki sta jim bila Primorska in materin jezik priraščena na srce.

    Naj se ne bi ponovile stare napake, da bi sedaj, ko je na potezi nepristransko sodišče, na Primorskem posebej mrcvarili ljubljanskega škofa Gregorija Rožmana, kot se je brcalo in pljuvalo ob izgonu dr. Alojza Močnika. Slab pravičnik običajno deluje tam, kjer postaja oseben. Pravičniška etika in morala pa sta nekaj brezosebnega, ki iščeta sposobnost, da se odkrijeta v človeku samem, in se utemeljujeta tudi z molkom, ko je treba. Poslužujeta se višjih načinov pridobivanja javne pozornosti. Zavest o preteklosti in izkopavanje kosti umrlih, je delo grobarjev. Ko politika govori o pravičnih sodbah enih in istih ideološko indoktriniranih, je tako, kot bi v komoro s kisikom in žveplenim dvokisom spravil košček čiste platine. Plina se pomešata v prisotnosti platinastega vlakna, in se spojita z žvepleno kislino. Spojita se samo, če je zraven platina. Vendar v novo nastali kislini ni sledu o platini, platina sama pa je na videz neprizadeta – ostala je inertna, nevtralna in nespremenjena. Pravica je kot košček platine. Lahko se bo duh preuredil in spremenil strasti, ki so njegov material in stranski produkt. Razlika med sedanjostjo in preteklostjo pa je v tem, da se sedanjost zaveda preteklosti na tak način in do take meje, kakršnih zavest preteklosti same ne more pokazati. Preteklosti tudi ni mogoče soditi z današnjimi merili. Premislek je v tem, ali narodna zavest res zahteva tudi ideološko prepričanje in indoktrinacijo. Ljubezen do domovine ne želimo omejiti tako, da bi le-ta šla skozi ideološke salone, dvorane in če hočete tudi združenja in se povzpenjala pravoverno k mitom preteklosti na okoliške skalne vrhove, s katerih je teklo v Sočo že toliko krvi. Primorska si poleg spomenika v Cerju, ki naj bi simboliziral narodni branik in slovenstvo, zares zasluži nekaj več.

    Tatjana Malec




    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,71 seconds