NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 18-avg
  • 3-Dnevni brezplačni seminar preko zooma - Kako trenirati um - orodje, s katerim vplivamo na svoje zdravje in življenje
  • Only Jams - VEČER MUZIKALA, koncert

  • sreda 19-avg
  • Brezplačna joga pilates na Lentu

  • petek 21-avg
  • Poletje v Minoritih: Slon in Sadež

  • sobota 22-avg
  • Vegafest 2026
  • 29. Mednarodni festival MLADI LEVI

  • nedelja 23-avg
  • Festival, ki ga ni bilo v načrtu, a so si ga obiskovalci želeli nazaj
  • Ni druge izbire

  • ponedeljek 24-avg
  • AIA poletno počitniško varstvo 2026

  • sreda 26-avg
  • Predani korakom

  • petek 28-avg
  • GAJIN SVET 3, premiera

  • sobota 29-avg
  • FIFI IN CVETLIČNIKI: brezplačni otroški dogodki v Supernovi Ljubljana Šiška

  • nedelja 30-avg
  • Javno vodstvo med portreti Običajnih ljudi Roba Hornstre

  • torek 01-sep
  • Kino gledališki abonma za otroke 2026/2027

  • sreda 02-sep
  • Poletje v Šiški - Summer in Šiška 2026: Pebble Seven

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Raziskava: umetna sladila povzročajo hitrejše staranje možganov   
    torek, 16. september 2025 @ 10:01 CEST
    Uporabnik: Uredništvo Sonce

    Umetna sladila škodljivo vplivajo na delovanje možganov, je pokazala raziskava, katere izsledke so objavili v znanstveni publikaciji Ameriške akademije za nevrologijo. Ugotovili so, da se možgani ljudi, ki jih zaužijejo največ, starajo za 62 odstotkov hitreje kot možgani tistih, ki sladil ne uživajo oziroma jih uživajo zelo malo.

    Hitrejše staranje možganov pomeni hitrejšo izgubo kognitivnih sposobnosti. Če bi 62 odstotkov prevedli v leta, bi to pomenilo 1,6 leta. Povedano drugače: medtem ko se možgani ljudi, ki uživajo manj umetnih sladil, postarajo za eno leto, se možgani tistih, ki jih uživajo največ, za dobro leto in pol.

    "Brezkalorična sladila in sladila z nizko vsebnostjo kalorij pogosto dojemamo kot zdravo alternativo sladkorju, vendar pa naši izsledki kažejo, da imajo lahko skozi čas negativen vpliv na možgane," je dejala vodilna avtorica študije Claudia Kimie Suemoto z Univerze v Sao Paulu. 

    V študijo so zajeli skoraj 13 tisoč odraslih prebivalcev Brazilije, njihova povprečna starost je bila 52 let. Spremljali so jih skozi osemletno obdobje, na začetku študije, na koncu in tudi vmes pa so morali opraviti preverjanje spomina, sposobnosti mišljenja in jezikovnih sposobnosti, poroča Euronews.

    Sodelujoče so razdelili v tri skupine, glede na to, koliko umetnih sladil v povprečju zaužijejo na dan. Osebe v skupini z največjim vnosom so na dan v povprečju zaužile 191 miligramov, kar je približno enako količini aspartama, ki jo najdemo v pločevinki dietne gazirane pijače. 

    Po 60. letu starosti povezave med vnosom umetnih sladil in kognitivnim upadom niso več mogli dokazati. 

    Vir: 24ur.com

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • 24ur.com
  • Več od avtorja Uredništvo Sonce
  • Več s področja * Poučna (spo)znanja, znanost

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20250915152019194

    No trackback comments for this entry.
    Raziskava: umetna sladila povzročajo hitrejše staranje možganov | 0 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2026 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,59 seconds