NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Mleko in zdravje   
    četrtek, 8. marec 2007 @ 00:17 CET
    Uporabnik: Sonce

    Zagovorniki negativnih učinkov mleka na naše zdravje menijo, da človeško telo ni prilagojeno za pitje kravjega mleka. Mleko naj bi vsebovalo neželene encime, ki se ne uničijo s pasterizacijo. Po drugi strani pa zagovorniki pitja mleka poudarjajo, da je imela človeška vrsta v boju za obstanek dovolj časa, da se je na pitje kravjega mleka popolnoma navadila. Mleko na Zahodu V Evropi smo večina potomci živinorejskih ljudstev, za katere je bilo mleko pomemben vir hrane, neprenašanje mleka pa negativna selekcija.

    Drugače je z azijskimi in afriškimi ljudstvi, njihova kultura je namreč temeljila na žitu. Pri njih je intoleranca na mleko zelo pogosta. Gre za genetsko pogojeno pomanjkanje encima za razgradnjo mlečnega sladkorja, hipolaktazijo. Prav zaradi tega več kot polovica svetovnega odraslega prebivalstva ne prenaša mleka. Simptomi se pogosto pokažejo takoj po zaužitju mlečnih izdelkov. Pojavijo se vetrovi, slabost in driska. Medtem ko se hipolaktazija med 10. in 12. letom starosti razvije pri kar 90 odstotkih Azijcev in 70 odstotkih Afričanov, se v Evropi pojavlja le pri dveh odstotkih prebivalstva. Pozitivni učinki mleka Prav zato, če seveda ne trpite za hipolaktozo ali alergijo na mleko, ni priporočljivo eliminirati porabe mlečnih izdelkov.

    Gastroenterolog Rok Orel pravi, da je mleko izjemno bogato s kalcijem, ki ima pomembno vlogo pri izgradnji kosti in preprečevanju osteoporoze. Predvsem je pomembno, da je vnos zadosten v letih rasti. Prav tako je mleko bogato s kakovostnimi beljakovinami živalskega izvora. To je predvsem pomembno pri ljudeh, ki pojedo sicer malo živil živalskega izvora, pri vegetarijancih. Čeprav nekateri poudarjajo veliko vsebnost maščob v mleku, so prav te pomembne pri kompleksnem procesu absorpcije vitaminov. Načeloma naj bi zaradi ugodnejše resorpcije maščobnih vitaminov vsaj majhni otroci uživali polnomastno mleko.

    Vir: Žurnal

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Žurnal
  • Več od avtorja Sonce
  • Več s področja * Zdravje, gibanje in bivanje

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20070308001747129

    No trackback comments for this entry.
    Mleko in zdravje | 13 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Mleko in zdravje

    Prispeval/a: Ljuba dne četrtek, 8. marec 2007 @ 13:17 CET

    Navijam za mleko, vendar pa ne za tistega škodljivega homogeniziranega iz tetrapaka, ampak za pasteriziranega v navadnih steklenicah (plastenkah), še bolj pa za tistega neposredno iz kravjega vimena! In seveda polnomastnega!

    Neumno se mi namreč zdi, posnemati z mleka dragoceno smetano, ki vsebuje vitamine A, D, E..., potem pa se basati z mastnimi hamburgerji in picami in klobasami in hotdogi in sladkarijami... ki vsebujejo obilje nezdravih maščob, in so zato za naš organizem živi strup in največji balast.
    In kaj šele bodo pri taki hrani "rekle" naše žile?

    Čez (polnomastno) mleko ga ni!

    Lep dan

    Ljuba



    Pij, kar ti paše!

    Prispeval/a: MC dne četrtek, 8. marec 2007 @ 15:41 CET
    Ljuba, ne razumem, zakaj ljudi posiljuješ s tem, kakšno mleko naj pijejo. Se ti ne zdi, da je to povsem nepomembno. Ali ni bolj pomebno, kakšna je njihova duša??!! Ne posiljuj ljudi s polnomastnim, svežim mlekom! Če ljudem paše homogenizirano in pasterizirano mleko, potem naj ga pijejo. Če jim paše malomastno, naj ga srkajo z užitkom in če jim paše polnomastno, naj se do konca omastijo. Takšna si, kot tisti orto-vegetarijanci, ki pravijo, da je meso strup. In ne govori mi, da da gre v konkretnem primeru za vprašanje zdrave prehrane. Alpsko mleko je vendar tako zdraaaaaavo! Celo jaz bi rekel, da veliko bolj kot pražena jetrca s čebulo.







    Pij, kar ti paše!

    Prispeval/a: Ljuba dne četrtek, 8. marec 2007 @ 16:55 CET

    Haloooooo, dragi MC - koga pa jaz zdaj posiljujem?!?!?!

    Izrazila sem samo svoje mnenje, povedala, kaj je MENI všeč, nikakor pa nisem nikomur rekla (napisala), da mora biti to všeč tudi NJEMU. Kaj zdaj še svojega mnenja ne bom več smela izražati, ne da bi me pri tem kdo obdolžil, da posiljujem s tem še druge. Sem kaj ukazovala, naj pijejo takšno mleko tudi vsi drugi, sicer jim joj?!?!?!

    Prav briga me, kakšno mleko je komu drugemu všeč!!!!!!!!
    Napisala sem le, da je meni všeč pasterizirano ali povsem sveže polnomastno mleko! JE TO ZATE POSILJEVANJE?
    In če meni enkrat na pet let zadišijo pražena jetrca s čebulo, tudi to še zdaleč ni posiljevanje drugih s praženimi jetrci s čebulo!
    In če bom recimo rekla, da mi je všeč zelena barva, ali to pomeni, da s tem tudi druge posiljujem z zeleno barvo?!?!? In da morda s tem striktno zahtevam, da se vsi ravnajo po mojem okusu in da od zdaj naprej vsi nosijo in obožujejo le zeleno barvo?!?! To vidiš bi bilo POSILJEVANJE! Izražanje svojih pogledov, svojega okusa, svojih misli... PA ŠE ZDALEČ NI POSILJEVANJE DRUGIH!!!!!! Kajti vsakdo ima svoj vrat tako narejen, da ga lahko obrne v kako drugo smer, in se tako izogne branju mojega hvalospeva svežemu polnomastnemu mleku!

    Sploh pa, kar se zdravja tiče, dragi MC - kadar se hranim po svojem notranjem občutku, sem veliko bolj in dlje časa zdrava, kot pa če se ravnam po nekakšnih prehranjevalnih zapovedih tistih, ki se grejo nekakšne samooklicane prehrambene guruje, in kličejo nesrečo in pekel nad tiste, ki se ne ravnajo po njihovih "zakonih"!
    Da, rada imam zelenjavo, rada imam sadje - in verjemi, tega pojem na dan več kot dvajset ali celo trideset zajcev skupaj. A paše mi tudi mlekec, pa tudi mesek, pa jajčka in kakšna pečenička ali krvavička z zeljem tudi. Da ne govorim o filanih paprikah! Ali o sirovem bureku!
    Pa da ne boš spet rekel, da koga posiljujem s tem.
    SAMO SVOJ NAČIN PREHRANJEVANJA SEM OPISALA! In povedala, KAJ JE PA MENI VŠEČ, KAJ JAZ RADA JEM!!!!!

    Upam, da te nisem pregrobo posilila! In če sem te - upam, da si ob tem užival?! :)) Kajti jaz sem :)) :)) !

    Lep dan

    Ljuba



    Pij, kar ti paše!

    Prispeval/a: -Mojca dne četrtek, 8. marec 2007 @ 21:17 CET
    Evo, še moje mnenje:

    Kravje mleko je za teličke!

    : )


    Pij, kar ti paše!

    Prispeval/a: MC dne petek, 9. marec 2007 @ 10:45 CET
    Ljuba, pravzaprav si povedal vse, kar sem želel slišati. Priznanje, da izražanje mnej ni nikakršno posiljevanje. Da sem to izbezal iz tebe, sem se pač moral poslužiti majhne provokacije. Razumeti moraš, da tudi vegetarijanci in veganci in presnojedci in vsi tisti, ki jih označujete za "orto" samo izražajo svoja mnenja in da nihče nikogar z ničemer ne posiljuje. Vsak ima svojo vest, svobodno voljo in svojo izbiro odločanja. Če npr. zapišem, da je etika mesojedcev, ki so hkrati t.i. ljubitelji živali, lažna, in da so njihova čustva do živali diskriminatorna, bom hitro deležen atributa "orto-vege", mogoče celo tega, da drugim vsiljuje svojo prehrano. Način, kako nekaj poveš, je sicer lahko različen. Mnenje lahko izražaš tako ali drugače, lahko na ljubezniv način, lahko na malo bolj ironičen ali sarkastičen, toda pri tem gre le za slog, ki pogosto z vsebino nima nikakršne zveze. Če jaz drugim s svojim pisanjem vzbujam slabe občutke, to še ne pomeni, da jih z nečim posiljujem ali da jim vsiljujem svojo ideologijo. Tudi pameti oziroma inteligence se ne da vsiljevati. Čustev in čutenja še manj. Jaz ti pač zelo težko vsilim čutenje do krave, ki mora umreti, da se ti lahko mastiš z jetrci. Ne morem ti vsiliti inteligence, ki bo razumela, da je klanje živali ekonomsko in ekološko nesmiselno. Lahko pa ob mojem pisanju pomisliš na to, da je tudi krava živo bitje, ki doživlja telesno bolečino in strah pred smrtnjo na podoben način, kot jo doživljamo ljude in nenazadnje ti sama. Lahko pripomorem k temu, da začneš vsaj razmišljti o stvareh, ki so se ti zdele doslej samoumevne. Ne morem pa ti preprečiti, da svojih karnivorskih popadkov ne bi potešila z drobovino zaklanih živali.

    Na žalost je tako, da je vsako mnenje lahko žaljivo. Gre za podobno zadevo, kot v primeru tako imenovanih verskih čustev.Tako se lahko vsakdo apriori (pod zastavo humanosti in spoštovanja) zaščiti pred vsako argumentirano ali pa tudi neargumentirano kritiko in potem je vsakega dialoga in izmenjave argumentov hitro konec.

    Izražanja mnej v stilu, kaj meni paše, za druge pa me malo briga, pa je samo patološka oblika ravnodušnosti in konformizma, skrita pod plaščem t.i. "sprejemanja drugačnosti". Je samo poceni "new-age" trik, ki ne da bi se tega zavedal, odlično služi namenom kapitalističnega gospodarja pri pastoralnem krotenju občestva sužnjev - kot ponižnih proizvajalcev in dobrih potrošnikov.


    Pij, kar ti paše!

    Prispeval/a: MC dne petek, 9. marec 2007 @ 10:51 CET
    Mojca,

    se skoraj povsem strinjam s tabo. Kravje mleko je v resnici hrana za teličke. Tako kot je mačje mleko hrana za mlade mačke in pasje mleko hrana za kužke. Mogoče bi k temu dodal samo to, da to ne velja za vsako mleko. Zagotovo to ni pasterizirano in homogenizirano mleko. Mislim, da bi se za teličke, ki bi pili npr. Alpsko mleko, zadeva zelo slabo končala ;)



    Pij, kar ti paše!

    Prispeval/a: Lario dne petek, 9. marec 2007 @ 13:05 CET
    Če upoštevamo ugotovitve Irme Bambič Ogorevc, potem mleko, ki se dobi na našem tržišču, povzroča zakisanost telesa, seveda, če ga uživamo v večjih količinah. Zakisanost pa povzroča razne bolezni.
    LP, Lario


    Pij, kar ti paše!

    Prispeval/a: -Mojca dne sobota, 10. marec 2007 @ 10:07 CET
    MC,

    krave ne proizvajajo pasteriziranega, homogeniziranega, alpskega mleka. Niti lejkega ne.

    ; )


    Pij, kar ti paše!

    Prispeval/a: rika dne nedelja, 11. marec 2007 @ 17:41 CET
    Joj,čisto sem zmedena! Kaj bo z našo nedeljsko govejo župco?Da ne govorim o sirih, jogurtih ,kislem mleku in kefirju,če že mleka ne pijem.Mislim,da stvarnik ni ustvaril krave,da bi bila sama sebi namen;pa ne mislim na meso in klanje ter vsekar je povezano z tem groznim opravilom.Saj ne nazadnje tudi solato in karfijolo boli,ko jo režemo in jabolko zajoče,ko ga nasilno odtrgamo z veje kjer je doma.In kaj mislite o prelepih ribah in cvetju.Vse pojemo,vse porežemo, zakoljemo, sfaširamo in to samo zato,ker smo ljudje! Pa srečno,Rika!


    Mleko in zdravje

    Prispeval/a: Aimee dne torek, 13. marec 2007 @ 17:45 CET

    Citiram:
    Jaz ti pač zelo težko vsilim čutenje do krave, ki mora umreti, da se ti lahko mastiš z jetrci. Ne morem ti vsiliti inteligence, ki bo razumela, da je klanje živali ekonomsko in ekološko nesmiselno. Lahko pa ob mojem pisanju pomisliš na to, da je tudi krava živo bitje, ki doživlja telesno bolečino in strah pred smrtnjo na podoben način, kot jo doživljamo ljude in nenazadnje ti sama. Lahko pripomorem k temu, da začneš vsaj razmišljti o stvareh, ki so se ti zdele doslej samoumevne. Ne morem pa ti preprečiti, da svojih karnivorskih popadkov ne bi potešila z drobovino zaklanih živali.
    -------------------

    Ali ni tole malo dvolično? Me zares zanima, dragi MC, kakšne čevlje pa ti nosiš: usnjene ali plastične? Morda iz stiropora? Ali mogoče gumijaste? Ali recimo lesene cokle?
    Pa veš, kako plastika onesnažuje okolje, ker je nerazgradljiva, če jo pa sežigaš, pa s tem onesnažuješ in zastrupljaš zrak!
    In pas pri hlačah, pa denarnica, pa torba za v službo, pa kapa, pa jakna... - iz česa so te zadeve pri tebi? Iz blaga, morda iz volne, iz papirja, iz kovine, iz gume, iz šibja, iz plastike, morda lesene?

    Predlagam, da doma sicer gojimo živino - krave, zajce, koze, ovce, pujse, kokoši..., vendar pa da lepo potrpežljivo počakamo na njihov naravno smrt in jih šele nato oderemo in tako pridobimo njihovo kožo za kasnejše usnjene in krznene izdelke, pa seveda perje za v povšterčke. Da le živali ne bodo trpele! Mogoče bi jim smrt lahko celo olajšali s kakšnimi protibolečinskimi sredstvi, z molitvijo, s hipnozo? :) No, ovce seveda lahko ostrižemo že prej, se ne bodo nič usajale in nič trpele zaradi tega. Ali pa morda tudi?
    Kaj pa ribe? Jezus je menda z nekaj hlebci kruha in s 5 ribami nasitil par taužent ljudi :) ! Kaj ribe nič ne trpijo, ko se z usti nasajajo na trnke, potlej se pa še dušijo, ko se nekaj časa premetavajo v agoniji na zraku? Ali pa prepoved klanja velja le za sesalce, za mrzlokrvne vretenčarje pa ne? Spet dvojna morala?

    Aimee



    Mleko in zdravje

    Prispeval/a: MC dne sreda, 14. marec 2007 @ 15:15 CET
    Aimee,

    Nosim največ copate - iz blaga in gume. Pred vsakim nakupom preverim etiketo. Moji čevlji pa so iz umetnega usnja in gume. Funkcionirajo enako dobro ali še boljše od usnjenih. Tudi volnenih izdelkov praktično ni več v moji garderobi. Kaj šele kašnega krzna. Nobenih usnjenih pasov, denarnic ipd. Nobenega perja za »poušterčke.« Vse samo tkanine in umetni materiali. Popolna »dekontaminacija« pač ni mogoča, ker trenutno še vedno vsa civilizacija temelji na živalskih izdelkih (ki veljajo celo za neke vrste prestiž oziroma posebno kvalitetne) in je pač vse tako ali drugače pomešano. Tako kot ni več mogoče dihati čistega zraka in tako, kot se ni več mogoče odpeljati v službo, ne da bi pri tem proizvedel nekaj toplogrednih plinov. Enako kot za obleke velja za kozmetiko, čistila – STROGO NIČ iz živali ali testirano na živalih – predvsem pa čim manj kemije in kozmetike na sploh. Ko gre za oblačenje, velja preprosto pravilo – čim manj cunjic na sploh , čim manj modnih zadev, čim manj sezonskih menjav obleke – obleko – če je mogoče, ponosim do konca, vse viške razdam. Moda me ne zanima. Obleka naredi človeka – še posebej, če brez obleke ni podoben človeku. Biti modem pomeni, da si absoluten suženj komercialne propagande in lastne nečimrnosti.

    Vse se začne pri povpraševanju. Umetne potrebe, ki služijo le požrešnosti in nečimrnosti, so tiste, ki vzbujajo skomine in nepotrebno potrošnjo – ta pa posledično hiperprodukcijo in strašansko velike potrebe po surovinah. Živali so danes industrijske surovine – večje kot je povpraševanje – več surovin – več povsem nepotrebnega trpljenja in onesnaževanja narave. Preprosta in neusmiljena logika. Vprašanje je samo, KAJ BOŠ NAREDILA TI !!!!!!????

    Ko gre za odločitve o tem, kako se boš obnašal, kaj boš izbral, oblekel, jedel, itd. gre predvsem za to, da narediš, kar je v danih okoliščinah največ mogoče. Licemersko, pa je – in to je tisto RESNIČNO LICEMERJE – očitati npr. vegetarijancem ali ekologom, da se poslužuje storite in izdelkov, katerih proizvodnjo sicer kritizirajo. (Enako licemersko, kot bi bilo navadnemu vojaku na fronti očitati, da služi kapitalističnim ali kolonialističnim interesom.)

    Svet se spreminja na bolje le tako, da vsak posameznik nekaj naredi pri sebi. Lahko pa stoka in racionalizira, da nima smisla narediti nič, ker tudi drugi ne naredijo nič, in ker da je zato itak vse brez smisla. To je mentaliteta čredne živali, ki je prepričana, da jo bo povozil stampedo, če ne bo tudi ona slepo rinila naprej.

    Vsakdo potrebuje izgovor za to, kar počne. Potrebuje neko racionalizacijo. Za tolažbo. »Razum« mu govori, da je UBIJANJE in posledično trpljenje živali NUJA, da je takšna NARAVA stvari same. Da je človek KRALJ živali. Antropocentričen konstrukt. Živali so le surovina – za hrano, obleko ali v najboljšem primeru – kot psiho-terapevtski pripomoček za primer, ko je treba dajati ljubezen (sentiment) ali sprejemati (pasjo) vdanost. Občutek, da si vsaj nekomu gospodar, če si že drugače hlapec, je namreč tolažilen. Koliko licemerja je v takšni ljubezni do živali, naj presodi vsak.


    Kar zadeve ribe – se strinjam s tabo, »vegetarijanci«, ki jedo ribe – prvič sploh niso vegetarijanci, in drugič – če si slučajno domišljajo, da to vendarle so, potem so v resnici veliki licemerji. Kar zadeva Kristusa in evangelijske pravljice o kruhu in ribah, nima smisla razpravljati – to je pač stvar VERE. Če verjameš v brezmadežno spočetje ali v ekspresno božansko kloniranje rib, zakaj ne bi verjel tudi v precej bolj verjetno možnost, npr. da je bil Kristus vegetarijanec, ampak – kot sem rekel – to ni več stvar razuma ali dokazov.



    Mleko in zdravje

    Prispeval/a: Plezalka dne sreda, 14. marec 2007 @ 17:48 CET
    Človekova brezčutnost in domišljavost nima meja. Kadar si kdo privošči izenačiti bolečino živali z bolečino rastlin, si sicer težko predstavljam, da bi bilo mogoče, da bi bilo v njegovi glavi toliko stvari narobe... Pravzaprav nevredno komentarja. A vendarle, če je komu korenček isto kot zajček, potem je meni človek isto oz. še manj kot opica.

    Smo ujetniki tega potrošniškega sveta, toda ne tako veliki, da si ne bi mogli privoščiti kanček poštenosti. Da, za večino stvari, ki jih ljudje pridobivamo od/ iz živali, povzroča brezmejno trpljenje tem bitjem in da vse to počnemo preko vseh razumnih meja. In če že to počnemo, potem vsaj nekaj spoštovanja do tega trpljenja, ki ga na koncu pojemo in ponosimo sami, ne pa da se lažnivo sprenevedamo - saj res, kaj pa trpljenje solatke.


    Mleko in zdravje

    Prispeval/a: -Mojca dne sreda, 14. marec 2007 @ 18:58 CET

    Hmm, meni itak ni čisto jasno, zakaj riba ne spada pod meso...

    Zanima me pa tudi, kako je s tistimi vegetarijanci, kateri pijejo mleko in jejo mlečne izdelke- se pravi lakto-vegetarijanci.
    Jejo sir, kateremu je med predelavo dodano sirilo.
    Sirilo je pa vzeto iz želodcev telet, kozličev in jagenjčkov, saj edino mladi želodčki vsebujejo encim, kateri koagulira mleko, da se le-to potem sesiri. In brez tega sirila ni večine sirov.
    Torej so ali niso vegetarijanci? Ali pa vseeno so, vendar z malo mesa? ; )
    Osebno mi etiketa vegeterianec/ka ne pomeni nič. Ne jesti mesa se mi zdi popolnoma naravno. : )




    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,77 seconds