NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Poziv na bojkot nogometne tekme z Izraelom   
    petek, 4. avgust 2006 @ 18:56 CEST
    Uporabnik: narava

    * Aktualne, dobre novice, pozitivne novice in zaIzraelci – ustavite agresijo nad Libanonom !
    Še koliko časa bo svet nemo opazoval agresijo nad Libanonom ?
    Kje so mirovniki, predsedniki držav in voditelji svetovnih religij ?
    Zakaj varnostni svet OZN to dopušča ?

    Zato pozivam, da se v Sloveniji bojkotira prijateljska nogometna tekma v Celju 15. avgusta: Slovenija – Izrael.

    David Stepan
    GPR Koper

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja narava
  • Več s področja * Aktualne, dobre novice, pozitivne novice in za

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20060804185631965

    Here's what others have to say about 'Poziv na bojkot nogometne tekme z Izraelom':

    Windows Vista Pricing Slips Out from In an apparent
    In an apparent repeat of the revelation of Office 2007 pricing earlier this year, Amazon.com and [read more]
    Tracked on sreda, 30. avgust 2006 @ 10:12 CEST

    Why Aren't Drugs Tested on Pregnant Women? from overnment Has
    overnment Has Approved a Clinical Drug Trial Using Expectant Moms [read more]
    Tracked on sreda, 30. avgust 2006 @ 16:58 CEST

    NASA decides to return Atlantis to launch pad (AFP) from to its launch
    pad as Tropical Storm Ernesto appeared to no longer pose a threat to the orbiter, a spokesman said. [read more]
    Tracked on petek, 1. september 2006 @ 07:34 CEST

    Erlandsson in the driving seat at BMW Open from tops the leaderboard
    Martin Erlandsson tops the leaderboard after day two of the BMW International Open in Munich. [read more]
    Tracked on torek, 5. september 2006 @ 01:11 CEST

    Monarchs, Shock Expecting Hard-Fought Finals from won in lopsided
    ESPN 2). It is "hard to gauge how the teams will fare against each other. In their two regular-season [read more]
    Tracked on sreda, 6. september 2006 @ 14:18 CEST

    Poziv na bojkot nogometne tekme z Izraelom | 19 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Poziv na bojkot nogometne tekme z Izraelom

    Prispeval/a: Andres dne nedelja, 6. avgust 2006 @ 10:52 CEST
    Vi kar bojkotirate. Še naprej pa boste verniki cerkve katoliške, pravoslavne ali muslimanske, ki je vse to ljudem nevidno zakuhala. Dokazano.

    Andres


    Poziv na bojkot nogometne tekme z Izraelom

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 6. avgust 2006 @ 12:17 CEST
    Vse to so zakuhali:
    kapital
    dobiček
    nafta
    finančni mogotci
    stranke, ki jim strežejo;
    politika, ki se jim udinja;
    oboroževanju v funkciji kapitala.

    Problem ni v židovski veri, temveč v židu, ki predstavlja ostanek nekega razpršenega naroda, ki se je posvetil trgovini. To prepiranje glede ver je navadna kramarija. Židje iščejo svojo svobodo z denarjem. Nikar ne iščimo skrivnosti žida v njegovi veri, raje skrivnost vere v židu. Posvetni kult žida je kupčija. Njegov posvetni bog je denar. Židovski kapital pretežno obvladuje svet. Židovstvo ni niti vera, niti ideologija, židovstvo je tradicija, ki pomaga temu razpršenemu semitskemu ljudstvu brez domovine, preživeti. To je naredilo židovski narod sposoben in pohlepen. Dobro ve, da svojo moč in svobodo lahko uveljavlja le z denarjem.

    Religije so splošne teorije celega sveta, so njegov enciklopedični kompendij, njegova logika v ljudski obliki, njegov duhovni entuziazem, njegova moralna sankcija, njegova slavnostna dopolnitev, njegov splošni temelj za tolažbo in opravičilo sveta, kakršen je. Religija je protest potlačenega bitja.

    Človek še zlepa se ne bo streznil, da bi svoje življenje in ravnanje spremenil. Nehajmo že s tem navadnim populizmom in političnim kramarstvom, kot da so vsega krive vere. Človek živi v zapletenih življenjskih pogojih: biloških (rasa), zemljepisnih (podnebje, zemlja in naravna proizvodnja), tehničnih (orodje in mehanizacija), gospodarskih in družbenih (način uporabe orodja, način sodelovanja, družbeni odnosi, razporeditev kapitala na svet bogatih in revnih).

    Zatiranemu in zmanipuliranemu človeku v svetu so odvzeli dušo, duha in lepoto, zato išče tolažbo v Bogu. S preganjanjem vere ne bomo nič naredili, korak naprej lahko naredimo le, če spremenimo položaj človeških bitij, da odpravimo potlačenost in prikrajšanost človeka in posameznih narodov.

    Bajkot nogometne takme ne rešuje stvari. Kaj sploh bajkotiramo? Ekonomski zakon " kapitalizma in dobička", ki smo mu na široko odprli vrata v naše življenje. Židovstvo je v vsakem izmed nas. Denar je zakon, ki obvladuje svet. Kako premagati protislavja, ki so gibalo našega življenja?

    Vsa logika je v tej nori formuli, ki je nekoč izražala smrtno obsodbo kapitalizma pa zgleda da ga samo še bolj oživlja in mu dovaja svežo kri.

    ...... pv
    t = ---------
    ...... c + v

    Ali obstaja zdravilo, ki bo začasno ustavilo ali ozdravilo Izreal in arabski svet? Morda so ga iznašli krotilci sveta - Amerikanci, najverjetneje pa je najboljši tisti izum, ki so ga iznašli skromni in marljivi Kitajci.

    LP Tatjana



    Poziv na bojkot nogometne tekme z Izraelom

    Prispeval/a: ljudmil dne ponedeljek, 7. avgust 2006 @ 07:57 CEST
    Osuda Izraela, zašto?.Israelski narod je shvatio : jedina sila koja je jača od tenkova, od atomskih bombi, od najsavršenijeg oružja je EKONOMIJA. Palestinci su to još nisu shvatili i doveli su sebe do genetskog istrebljenja. Da su umjesto oružja u ruke uzeli ekonomiju i energiju koju su trošili za oružje, upotebili za ekonomski razvoj, sada bi Izrael morao da im da bar kulturnu autonomiju.Samo MIR osigurava normala razvoj i napredak.Pogledajmo dva primjera iz Španije.Baskija se bori oružjem za otcepljenje.I šta je postigla? Osudu i još gore stanje.Terorizam je najteža bolest današnjeg sveta. Stradaju samo nevine žrtve. Nasuprot toga katalonici su se odlučili za Miran put.Danas je Katalonija ekonomski najrazvijenija pokrajina u Španiji.Oni sada sami odlučuju o svojoj sudbini.Dali će biti nezavisni zavisi od njihovih potreba i želja. Ekonomska sloboda je danas osnova svake slobode, ekonomska nezavisnost, osnova svake nezavisnosti. Za to je potrebna zrelost.


    Poziv na bojkot nogometne tekme z Izraelom

    Prispeval/a: ljudmil dne ponedeljek, 7. avgust 2006 @ 09:58 CEST
    Izvinjavam se zbog nesmotrene upotrebe reči genetskog.Treba da soji nacionalnog.
    Ljudmil


    Vzamem vas za svoje ljudstvo (ostali pa naj se jebejo) 2 Mz 6,7

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 7. avgust 2006 @ 12:53 CEST
    .

    Kapital, dobiček, nafta, finančni mogotci, stranke, politika, oboroževanje,… Bravo, Tatjana! Sem vedel, da si po srcu levičarka in anarhistka! Tvoja diagnoza stanja je skoraj takšna, kot bi jo postavila Marx ali Lenin ali Noam Chomsky.


    Ko govoriš o problemu židovstva kot trgovca, ki je zamenjal svoj kult boga z denarjem, pa mislim, da si v veliki zmoti. Podlegla si staroveškemu stereotipu in to ti ni ravno v čast. Grabežljivi, skopuški Žid, ki posoja denar za oderuške obresti (Jud(a), ki je pripravljen izdati svojega odrešenika za prgišče srebrnikov), vse to so samo do absurda prignani stereotipi, s katerimi se je že od Pavla naprej, počasi in vedno bolj sistematično gradil antisemitizem krščanske Evrope. In to se, na žalost ponavlja še danes. Teorija o židovski zaroti, in o židovskem kapitalu, ki obvladuje svet – vso to silno mitologijo, ki temelji na špekulacijah ali celo na zgodovinskih poneverbah (The Protocols of Zion), so najbolj veselo razplojevali v času nacistične Nemčije, kar je bila samo priprava, mehčanje terena za izvršbo tistega, čemur danes pravimo Holokavst. Pravljice o tem, kako židovski kapital obvladuje svet, nimajo nikakršne realne osnove. Izhajajo bolj iz prepričanja, da Ameriko, kot vojaško in finančno supersilo, obvladujejo židovski lobiji, kar mogoče do neke mere drži, ampak daleč od tega, da bi mogli govoriti o neki prevladi ali usodnosti moči židovskega kapitala, ki ga je procentualno v resnici zelo malo. Ameriška podpora Izraelu kot državi je prišla relativno pozno. V resnici Ameriki Judovstvo kot vera ali usoda Judov na sploh ne pomeni veliko ali pa skoraj nič. Izraelska država za Ameriko predstavlja sidrišče v arabskem svetu, ki ji omogoča (nelegitimen a legalen) nadzor nad bližnjim vzhodom, kjer s pomočjo svojih diktatorskih satelitov (Saudska Arabija, dolgo časa Irak (Sadam je bil zaveznik Američanov), Iran (Šah Pahlavi do islamske revolucije), do neke mere včasih celo Egipt in Pakistan) nadzoruje največje svetovne zaloge nafte. Izrael je, čeprav pomemben kamenček v mozaiku imperialnega gospostva, samo cilj za dosego cilja. V tej strateški hegemoniji židovski kapital ne igra praktično nobene vloge, je kvečjemu klavrno opravičilo za antisemitizen. Res je. Ljudje Žide sovražijo tudi zaradi njihovega bogastva. Če so bogati sami, potem seveda bogastvo ni problem. Bogastvo oziroma kapital dobi svoj zločest sijaj šele v rokah Židov. Srebrniki so super, umazani postanejo šele v rokah Jude – šele v rokah izdajalca postanejo Judeževi srebrniki. Tudi v tem se kaže perverzija krščanskega zahoda, katerega grabežljivost in pohlep po zlatu, močno prekaša preračunljivost judovskih trgovcev. Vitezi krščanstva si pri Židih ne bi nikoli izposojali denarja, če ne bi pričakovali, da se jim bodo vložki v njihova podjetja najmanj podeseterili.

    Če se vrnem nazaj k razlogom. Osnovni razlog (prapočelo) zla je res plenilski nagon, ki kapitalu, dobičku, nafti daje ne samo presežen, marveč tudi edini pomen. To je razlog. Težava je v tem, da plenilski nagon nasprotuje resničnemu človeškemu instinktu, ki nasprotuje ubijanju. Da bi bila realizacija predatorstva možna, je potrebno najprej vzgojiti (preoblikovati) človeški instinkt. Na tem mestu v igro stopita država in religija. Sinergija njihovih prizadevanj je ideja o izvoljenem ljudstvu. Izvoljeno ljudstvo konstituira pleme kot ločeno entiteto, kot obsežno nacionalno telo (povezovalna vloga, ki plemenu (plemenom) daje kvantitativno moč), hkrati pa na duhovni ravni ljudi povezuje v občestvo izvoljenih, torej tistih, ki jih je Bog izbral za svoje ljudstvo, s čimer jim pripadajo posebne naloge (misije) in seveda tudi posebni privilegiji. Krščanstvo s Pavlom postane precej več kot samo judovska ločila, odreče se najbolj ortodoksnim judovskim pravilom (npr. v zvezi s prehrano, obrezovanjem,..), s čimer omogoči da plemenska religija postane vesoljna. Univerzalizem ji omogoči, da se lahko širi v Imperiju, ki ima na univerzalizmu zgrajen državni ustroj. Točka narcistične identifikacije se premakne iz biti Jud v biti kristjan. Jahve ljubi židovsko ljudstvo, krščanski bog pa sprejema vse, ki se spreobrnejo v pravo vero. Čeprav krščanstvo postane globalno, se v resnici nikoli ne odreče ideji o izvoljenem ljudstvu. Zato tudi ortodoksna struja krščanstva ohrani Staro zavezo kot svoj temelj in poskrbi, da Jezusa predstavi kot kontinuiteto in ne kot prelom. Najbolj patetičen poizkus takega naprezanja se pokaže, ko si evangelisti izmišljajo Jožefov rodovnik, da bi pokazali sorodstveno vez s kraljem Davidom. Krščanstvo se postavlja za dediča starojudovskega izročila. Mojzesove zakone sprejema kot svoje (normativne) zakone. Staro zavezo sicer na novo interpretira, a jo v svojem ortodoksnem jedru vendarle priznava kot božjo besedo in se nanjo (po potrebi) sklicuje. V veliki meri to velja tudi za Islam, ki ima do stare zaveze v marsičem podoben odnos kot krščanstvo. Po domače rečeno, tako za kristjane kot za muslimane je Mojzes »tata mata«. Besede preroka so svete besede. V vseh religijah se pojavlja Bog, ki nastopa v POSEBNEM odnosu do svojega ljudstva. Izvirno zlo se skriva v izključevanju oziroma v ločevanju samem, ne pa v vrsti meje, ki ločuje. Tri velike monoteistične religije se razlikujejo v mejah, ki ločujejo izvoljene od neizvoljenih, a filozofija ločevanja vendarle ostaja. Na osnovi tega poteka boj proti nevernikom, herezijam, poganom, ateistom, itd.

    Zelo težko je vzpostaviti stik z Bogom, če si ne domišljaš, da si zaradi tega nekaj boljšega, da boš zaradi tega deležen boljše obravnave na tem svetu ali v onostranstvu. Če bi namreč veljala enaka pravila (enaka milost) za vse, ne glede na njihovo formalno manifestacijo odnosa do boga, potem bi se lahko vsak vernik upravičeno vprašal, čemu mu vera, ki ni utemeljena na koristi, sploh služi. Čemu Cerkev, ki preko občestva in normativnih določil določa mejo, ki postane osnova za razlikovanje. Cerkev postane točka identifikacije. Zato se tudi ateisti tako radi sklicujejo na krščanske vrednote in npr. v katolicizmu ali v pravoslavju vidijo branik, ki lahko ščiti tudi okope drugih oblik kolektivnega narcizma – npr. pripadnosti neki (boljši) naciji, neki (višji) kulturi ali neki (napredni) obliki politične vladavine. Tako lahko potem pridemo do takšnih konstruktov, kot je Slovenska Rimskokatoliška cerkev. Manjka ji samo še označevalec "vesoljna" in potem imamo že skoraj vse, kar rabimo za popolno in trdno identifikacijo; nacionalno komponento, ki vpeljuje domačnost in zadovolji lokalpatrioska čustva, komponento večnega mesta Rima, kot simbola moči in kulture, komponento katolicizma, kot edine prave in zveličavne vere, ter komponento vseobsežnosti in globalnosti, ki sporoča: Povsod smo doma in povsod smo »ta glavni«, pa še največ nas je. Za nameček se držimo in upiramo že 2000 let, če štejemo še Mojzesa pa smo tukaj že skoraj od prazgodovine. Slovenska RKC dejansko ponuja vse tisto, kar potrebuješ za dobro in trdno točko identifikacije, nasprotje tistega, čemur pravijo izkoreninjenost. Pravi balzam za narod hlapcev, ki je svojo identiteto izoblikoval relativno pozno.

    Židovska vera torej ni vzrok, je pa tista osnova, ki zagotavlja, da se plenilstvo (kot prapočelo zla) lahko upraviči. Židovska vera je osnova, na kateri je zgrajeno krščanstvo in islam. V primeru spopada med islamom in krščanstvom ali med islamom in judaizmom ali med judaizmom in krščanstvom ne gre za spopad civilizacij, niti za spopad kultur, še manj ideologij – to je primarno spopad fundamentalizmov, ki črpajo iz istega vera – to je Mojzesova postava, ki je iz Boga naredila aktivnega udeleženca in razsodnika v človeških spopadih. In ker je Bog samo eden, je lahko tudi izbrano ljudstvo samo eno. Težava je v tem, da se je od svetopisemskih časov nabralo že preveč izbranih ljudstev, Bog pa je (po definiciji) samo eden. V tej zmešnjavi še najmanj škode naredijo tisti, ki so izkoreninjeni, brez t.i. »vrednot« in so se odpovedali veri svojih staršev, tisti, ki se jim "jebe" za to, ali so izbrani ali niso.

    Ateizem (predvsem kot koncept, ki odklanja pripadnost neki verski skupnosti) se v takem kontekstu ponuja malodane kot vrednota.

    p.s.:
    Tudi skromni in marljivi Kitajci imajo v Tibetu svojo Palestino.


    Judomil

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 7. avgust 2006 @ 15:45 CEST
    Kot prvo, Ljudmil, že vnaprej povem, da o temi, ki si jo načel, očitno ne veš prav nič. Zato seveda tudi kvasiš neumnosti. Pravzaprav si skrajno krivičen, kar je seveda v prvi vrsti posledica NEZNANJA in NERAZUMEVANJA in to se mi zdi edino, kar lahko rečem v tvoj zagovor.

    >Osuda Izraela, zašto?.Israelski narod je shvatio :
    >jedina sila koja je jača od tenkova, od atomskih bombi,
    > od najsavršenijeg oružja je EKONOMIJA

    Izraelski narod ni doumel ničesar! Izraelska ekonomija je v resnici popolnoma odvisna od Združenih držav Amerike. V Izraelu so Američani sistematično vlagali predvsem v take panoge, ki zagotavljajo ekonomsko odvisnost Izraela od Amerike. Izrael je orodje v rokah Imperija. Je njen servilni podložnik. Tudi sama država Izrael se ne bi nikoli obdržala brez subvencij. Zaradi same ekonomije bi klavrno propadla, še preden je v resnici nastala.

    >Palestinci su to još nisu shvatili i doveli su sebe do genetskog istrebljenja.

    Palestinci imajo slabe možnosti, ker jim primanjkuje političen instinkt in ker nimajo močnih zaveznikov. Njihov boj je v tem oziru resnično samomorilsko početje. Ampak to ne spremeni resnice in dejstva, da se jim je zgodila velikanska in nepopravljiva zgodovinska krivica. Vsak suženj, ki se upre gospodarju, tvega, da bo pokončan. Valiti zaradi tega krivdo na sužnja, pa je seveda čista perverzija, etična akrobacija, mogoča samo v oblasti totalnega cinizma.

    >Da su umjesto oružja u ruke uzeli ekonomiju i energiju
    >koju su trošili za oružje, upotebili za ekonomski razvoj,
    >sada bi Izrael morao da im da bar kulturnu autonomiju.

    Izraelcem je obstoj omogočilo prav oboroževanje. Resnica je torej obratna, če bi se Palestinci od vsega začetka oboroževali (ali natančneje, če bi jih oborožil nekdo drug), tako kot so se oboroževali Izraelci, bi se vzpostavilo ravnovesje, in danes ne bi bili v tako brezupnem položaju. Predolgo so stavili na frače (zanje ne porabi veliko denarja). Šele danes, ko ima Hesbolah rakete srednjega dosega, so Palestinci malenkost »konkurenčni«. Ampak, na žalost, je zanje zadeva že izgubljena. Zmaguje Izraelsko orožje in ne ekonomija ali še manj kaka visoka kultura. Nobena ekonomija, če ni sponzorirana od zunaj, ne more prenesti takega bremena oboroževanja, kot ga prenaša Izrael. Brez Ameriških subvencij bi tudi Izraelska ekonomija potonila kot Titanic.

    Poleg tega je potrebno vedeti, da Izrael ne vrši samo vojaškega pritiska na Palestince, marveč tudi ekonomski pritisk (izvaja blokado blaga in neoviran pretok blaga, ovira pretok delovne sile, izvaja diskriminatorno (rasistično) delovno zakonodajo, zakonodajo, ki preprečuje nakup »judovske« zemlje, ipd.) Ekonomski pritisk na Palestince je še veliko hujši od vojaškega in političnega. Ljudje, ki živijo v izgnanstvu (tako rekoč v koncentracijskih taboriščih) zelo težko vzpostavijo avtonomno ekonomsko strukturo. Že apriori so postavljeni v vlogo poceni (suženjske) delovne sile.

    Največji nesmisel in nepoznavanje problema pa pokažeš, ko govoriš o kulturni avtonomiji. Ljudmil, meni se zdi, da sploh nimaš pojma o čem govoriš. Kot bi živel na nekem drugem planetu. Zato spet ne morem drugače, kot da tvoje pisanje označim za prostodušno čvekanje.
    Kakšna kulturna avtonomija? A se ti šališ? Palestina je okupirana!!! Palestinci ne potrebujejo kulturne avtonomije, zato da bodo potem kot Indijanci živeli v nekem rezervatu in tam za visokim zidom ali bodečo žico ohranjali svojo živopisano folkloro!

    >Samo MIR osigurava normala razvoj i napredak.

    Čista neumnost. Resnica je ravno obratna. Imperij se širi in bogati samo s pomočjo doktrine, ki zahteva permanentno VOJNO – na tujih ozemljih in po možnosti na račun tujega miru. Imperializem je permanentna vojna. Vojna in ekonomija sta povezani kot rit in srajca. Mir in blagostanje zahoda v resnici temelji na vojni. Tako kot v časih rimskega imperija. Stabilnost in razcvet jedra so pogojevala nenehna osvajanja.


    >Pogledajmo dva primjera iz Španije.Baskija se bori
    >oružjem za otcepljenje.I šta je postigla? Osudu i još gore
    >stanje

    Primerjava Španske zgodbe z Izraelsko je seveda popoln nesmisel. Španija ni okupirala Katalonije in tudi ne Baskije na način, kot je to izvedel Izrael v primeru Palestine. Španija ne izvaja ekonomskega in vojaškega pritiska. Španci niso izgnali množice Baskov ali Kataloncev, ter jih prisilili, da živijo v koncentracijskih taboriščih. Španci niso prišleki, niso vdrli na Katalonsko ali na Baskovsko ozemlje in tam začeli z etničnim čiščenjem. Katalonci in Baski niso ekonomsko in politično getoizirani. Španski problem ni bil nikoli internacionaliziran in Španci ne obsojeni z resolucijo OZN. Ljudmil, tvoje primerjave so, ne samo neumestne, ampak naravnost žaljive, mislim, da so že kar cinične. Žalostno je, da prihajajo od nekoga, katerega domovina je pretrpela okupacijo, taborišča, etično čiščenje, ekonomsko blokado ipd.

    >Terorizam je najteža bolest današnjega sveta.

    Terorizem ni bolezen, je kvečjemu njen simptom. Še hujši od (običajnega) terorizma je državni terorizem, ampak tega gotovo nisi imel v mislih. Prav imaš samo v toliko, ko praviš, da je za vse kriva ekonomija. Težava je v tem, da zamenjuješ vzroke in posledice.

    >Stradaju samo nevine žrtve.

    Ljudmil, umiranje nedolžnih žrtev je samo bedast kliše! V resnici so vse žrtve nedolžne. Mi lahko razložiš, katere so potem krive žrtve. Ali vojaki, ki padejo v vojni, spadajo v kategorijo krivih žrtev?


    Še malo zgodovine za telebane, da boš vsaj malenkost razumel korenine Izraelsko-Palestinskega spopada in ne boš več kvasil popolnih neumnosti:

    Leta 1919 je bilo na ozemlju Palestine (vključno z današnjim Izraelom) samo 10% židov, leta 1939 pa že 30%. Ozemlje Palestine je bilo del Otomanskega cesarstva. Leta 1922 je Društvo narodov podelilo mandat A (neke vrste upravo)Veliki Britaniji. Leta 1947 je VB prinesla vprašanje Palestine pred OZN, kjer je bila sklicana 1. izredna seja v delovanju OZN, in na njej so ustanovili poseben odbor ZN za Palestino. Odbor je prišel do zaključka, da je potrebno končati mandat VB, ni pa bilo enotnega zaključka. Obstajali sta 2 stališči:
    1. večinsko: Palestina se razdeli na izraelsko in arabsko državo s posebno upravo mesta Jeruzalem v okviru OZN, vse 3 enote pa naj bi bile povezane v ekonomsko unijo
    2. manjšinsko: Ustanovi naj se federalna struktura z arabskim in židovskim delom, glavno mesto naj bi bil pa Jeruzalem.
    Na 2. redni seji Generalne skupščine je bila sprejeta resolucija 181, ki je sprejela delitev po večinskem predlogu z manjšimi spremembami. Mandat VB naj bi prenehal do leta 1948.

    Posledično Izrael maja 1948 enostransko na podlagi te resolucije razglasi neodvisnost, kar pripelje do spopadov. VS ugotovi, da obstajajo razmere, ki ogrožajo mednarodni mir in varnost ter prepove nadaljnje spopade. Izrael je okupiral že velik del Palestine. Sprejeta je resolucija, da imajo begunci pravico vrniti se na svoje ozemlje, tisti, ki se pa nočejo, imajo pa pravico do odškodnine.

    Leta 1949 je sprejet sporazum med Izraelom in sosednjimi državami. Z Jordanijo je bila dosežena "zelena črta", ki je ne smejo prestopiti sile nobene od držav. Omenjena črta ne prejudicira meje med državama in je lahko spremenjena samo na podlagi sporazuma med pogodbenicama.Od leta 1949-1967 je bilo obdobje nestabilnega miru. Izrael 1967 napade Sirijo, kar povzroči posredovanje Egipta. To pa je dovolj velik razlog za začetek nove vojne, v kateri Izrael zasede vsa palestinska ozemlja, ki so bila nekdaj pod mandatom VB. VS sprejme resolucijio 242: Nedopustne so vse prisvojitve ozemelj z oboroženo silo, zahteva se umik z vseh okupiranih ozemelj. Ta resolucija je bila formulirana v skladu s političnimi razmerami v VS in Izrael jo interpretira, da ne gre za umik z vseh območij.

    Ker Izrael ni upošteval, so po letu 1967 vse države razen ZDA prekinile diplomatske stike z Izraelom. Izrael sprejema ukrepe za prisvojitev Jeruzalema. VS take ukrepe obsoja in jih razglaša za neveljavne. V vojni 1973 med Egiptom, Sirijo in Palestinci na eni ter Izraelom na drugi strani je sprejeta resolucija VS št. 338 s katero pozovejo k takojšnji prekinitvi ognja.
    Začnejo se pogajanja, katerih končni rezultat je sporazum iz Camp Davida leta 1978. Posledica je umik Izraela iz Sinaja.

    Sledi vojna z Libanonom zaradi priseljevanja. V Libanonu se krščanska milica poveže z Izraelom in napade begunska taborišča. VS ustanovi misijo UNIFIL. Izrael se umakne iz Libanona, oblast pa prepusti milici, ki deluje po navodilih Izraela. 1994 sporazum v Oslu med Izraelom in Jordanijo, s katerim je določena administrativna meja, ki ne vpliva na palestinska območja. V vsem obdobju je Izrael pospešeno naseljeval Palestinska ozemlja. Sprva le neposeljena, po letu 1977 in zmagi Likuda pa tudi naseljena ozemlja. Mednarodna skupnost to vseskozi označuje kot kršitve, Izrael pa povzroča tudi kršitve človekovih pravic. Leta 1968 je ustanovljen odbor OZN za preučevanje izraelske prakse glede kršitev človekovih pravic na okupiranih palestinskih ozemljih. Izrael odboru ni dovolil dostopa na svoje ozemlje. Leta 1996 vlada v Izraelu začne delati načrte kako ustaviti napade z Zahodnega brega. Prvi načrt je iz leta 2001 in ga začne izvajati 2002. Predvideva gradnjo zidu, ki naj bi potekal po 724km Zahodnega brega, s čimer naj bi 320.000 palestincev ostalo ujetih v enklave. Vstop naj bi bil omogočen skozi posebna vrata samo z dovolilnico, kar pa naj ne bi veljalo za Izraelce. Zid, ki naj bi bil kompleks širok tudi do 800m naj bi po večini potekal po palestinskem območju, ne pa po zeleni črti. Generalna skupščina ZN izreče gradnjo zidu za protipravno, hkrati pa zaporsi Meddržavno sodišče v Haagu za svetovalno mnenje. Sodišče izreče gradnjo za protipravno in da Izrael krši mednarodno pravo in človekove pravice.Izrael zavrača uporabo številnih mednarodnih pravnih aktov, mednarodnega običajnega prava na okupiranih Palestinskih ozemljih. Da je ta praksa Izraela neutemeljena opozori celo Vrhovno sodišče Izraela v sodbi iz junija 2004, a se nič ne spremeni.


    >Ekonomska sloboda je danas osnova svake slobode, ekonomska
    >nezavisnost, osnova svake nezavisnosti. Za to je potrebna zrelost.

    Absolutno ekonomsko svoboden danes (v svetu globalne ekonomije) ni nihče. Ekonomska moč pa je pogosto podprta z močjo orožja. Zrelost Palestincem tukaj ne pomaga nič. Najprej morajo imeti vsaj približno enake možnosti. Teh pa že od vsega začetka nimajo, saj so potisnjeni v defenziven položaj, ki jim zagotavlja komaj kaj več kot životarjenje.



    ANARHISTKA

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 8. avgust 2006 @ 11:22 CEST
    Marko,

    kaj že vse nisem bila pri tebi. Ta je pa dobra. Sedaj naj bi bila še NANRHISTKA, predlevičarska senjačka, predelana po Georgiju Plehanovu. Ha,ha,ha...

    Anarhist je človek, ki je – kadar ni posredni policijski agent – vedno usojen, da ustvari obratno od tistega, kar je hotel, neke vrste razbojništvo... intelektualno neozdravljiva malokrvnost

    Anarhisti so utopisti. Njihov vidik nima nič skupnega z vidikom modernega znanstvenega socializma. Ampak so utopisti in so utopije. Veliki utopisti prve polovice našega stoletja so bili ljudje genijalnega uma; pripomogli so k napredku družbene vede, ki je bila v njihovem času še vedno docela utopična. Utopisti našega časa, anarhisti, so abstraktneži klasičnega primera, ki lahko podajo kakšne slabe zaključke na osnovi določenih izžetih načel. Nič nimajo veze z družbeno znanostjo, ki jih je z njenim korakanjem naprej odtujila vsaj za pol stoletja. Njihovi "globoki misleci", njihovi "vzvišeni teoretiki" niti ne uspejo narediti dveh ciljev njihovega razmišljanja prikladnih. To so "propadajoči" utopisti, oboleli z neozdravljivo intelektualno malokrvnostjo. Veliki utopisti so naredili veliko za razvoj gibanja delavskega razreda. Utopisti našega časa napredek tega gibanja samo zavirajo. In za proletariat je še predvsem škodljiva njihova tako imenovana taktika.

    Vemo ľe, da je Bakunin interpretiral pravila Internacionale v smislu, da mora delavski razred prenehati z vsemi političnimi dejanji in koncentrirati ves trud na področje "takojšnjega ekonomskega" boja za viąje mezde, skrajšanje delavnika itd. Bakunin je sam čutil, da ni takšna taktika precej revolucionarna. Poskušal jo je dokončati s pomočjo delovanja "Zveze"; pridigal je o izgredih. Ampak bolj, ko se razredna zavest delavskega razreda razvija, bolj se naslanja proti političnemu dejanju in preneha z "izgredi", ki so pogosti na začetku. Bolj je teľko prepričati delavske mnoľice zahodne Evrope, ki so si do neke mere razvile politični razvoj, da se udeleľujejo izgredov, kot pa lahkoverne in nevedne ruske kmete. Če ľe proletariat ni pokazal nobenega zanimanja za taktike "izgredov", so tovariąi bili prisiljeni, da to zamenjajo s "posameznimi dejanji". Po nameravani vstaji pri Benevantu v Italiji 1877. leta je bilo ąe posebej znano, da so začeli Bakuninovci poveličevati "propagando dejanj". Ampak, če pokukamo nazaj v obdobje, ki nas ločuje od poskusa pri Benevantu, bomo videli, da je tudi ta propaganda predpostavila posebno obliko: zelo malo "izgredov"in ti precej nepomembni, veliko mnogo osebnih poskusov proti javnim zgradbam, proti posameznikom in tudi proti lastnini – "posamezno dedni", seveda. Ni moglo biti drugače.

    "Videli smo ľe ątevilne upore ljudi, ki hočejo doseči nujne reforme," pravi Louise Michel v intervjuju z dopisnikom "Matina" ob poskusu Vaillanta. "Kaj je bil rezultat? Ljudje so bili postreljeni. Torej mislimo, da so bili ljudje zadostno oskubljeni; boljąe je, da se žrtvujejo širokosrčni ljudje in na svojo lastno odgovornost zagrešijo dejanja nasilja, ki imajo namen terorizirati Vlado in buržoazijo."

    To je enako kot smo že rekli – samo v malce različnih besedah. Louise Michel je pozabil omeniti, da so upori, ki so povzročili prelivanje krvi ljudstva, igrali glavno vlogo anarhističnega programa, dokler niso bili anarhisti prepričani, da niso te delne vstaje koristile delavskemu smotru, ampak da nimajo delavci, večina njih, nič veze s temi vstajami.

    Napaka ima svojo logiko, kot ima tudi resnico. Ko enkrat zavrneš politično dejanje delavskega razreda, si usodno gnan – pod pogojem da nočeš sluľiti burľujskim politikom - sprejeti taktike Vaillantov in Henryjev. Tako imenovani "Neodvisni" (Unabhängige) člani nemąke socialistične stranke so to dokazali v njihovih samih osebah. Začeli so z napadanjem "parlamentarizma" in "reformistične" taktike "starih" članov, ki so jim nasprotovali – na papirju, seveda – z napadanjem "revolucionarnega boja", čistega "ekonomskega" boja. Ampak ta boj, ki se je razvil naravno, se mora neizogibno izvršiti ob vstopu proletariata v areno političnih bojev. Niso se želeli vrniti do same začetne točke njihove negacije in ti "Neodvisni" so začasno pridigali o tem, kar so imenovali "politične demonstracije", o novi vrsti starih Bakuninovih izgredov. Kot izgredi, kakorkoli se imenujejo, pridejo zmeraj prepozno za ognjenimi "revolucionarji", tako je preostalo za Neodvisne samo ąe to, da "korakajo naprej", da postanejo spreobrnjenci anarhije in da propagirajo – z besedami – propagando dejanj. Jezik "mladih" landauerjev in tovarišije je ľe tako "revolucionaren" kot tisti od "najstarejših" anarhistov.

    "Razum in znanje samo v tebi zaničujejo,
    najvišjo moč v človeku, ki počiva!
    Naj te počivajoči duh poveže,
    s čarovniškim delom in pretvezami,
    ki te slepijo na veke vekov,
    imel te bom hitro in zanesljivo."

    Kar se tiče "čarovniąkega dela in predstav" - le-teh je neąteto v argumentih anarhistov proti političnem boju proletariata. Tukaj sovraątvo postane pravcato čarovništvo. Tako Kropotkin obrne njihov grb – materialistično pojmovanje zgodovine – proti socialdemokratom. "Vsaka ekonomska faza življenja se ujema z novo politično fazo," nas pomiri. "Absolutna monarhija – to je, vladavina dvora – se je ujemala s sistemom tlačanstva. Predstavniška vlada se ujema z vladavino kapitala. Kakorkoli, obe so razredna vladavina. Ampak v družbi, kjer ni razlike med kapitalistom in delavcem, ni več potrebe po takšni vladi; to bi bila časovna neskladnost, nadloga." Če bi mu socialdemokrati povedali, da oni to vedo vsaj toliko kot on, bi Kropotkin odgovoril, da mogoče le vedo, ampak da ne morejo iz tega povzeti logičnega zaključka. Kropotkin je pravi logik. Če je ľe politična sestava vsake drľave določena po njenih ekonomskih pogojih, se on prereka, da je političen boj socialistov absolutna bedarija. "Iskati pridobitev Socializma ali celo (!) agrarno revolucijo s sredstvi politične revolucije, je pravcata utopija, ker nam celotna zgodovina pokaľe, da politične spremembe tečejo od velikih ekonomskih revolucij in ne "vice versa" (obratno – op.). Ali bi lahko najboljąi geometer na svetu izdelal kaj bolj natančnega kot je ta demonstracija? Ko je ta argument osnoval s to nepremagljivo iznajdbo, Kropotkin svetuje ruskim revolucionarjem, da prenehajo s političnimi boji proti carizmu. Slediti morajo "takojąnjemu ekonomskemu" cilju. "Osvoboditev ruskih kmetov izpod jarma tlačanstva, ki jih je do zdaj obremenjeval, je torej prva naloga ruskega revolucionarja. S temi dejanji revolucionar nemudoma in posredno dela za dobroto ljudstva… in se ąe naprej pripravlja za oslabitev centralizirane moči države in za njeno omejitev."

    Tako bo osvoboditev kmetov pripravila pot za oslabitev ruskega carizma. Ampak kako osvoboditi kmete, preden se strmoglavi carizem? Absolutna skrivnost! Takąna osvoboditev bi bila pravcato "čarovniątvo". Stari Liscow je imel prav, ko je rekel: "Laľje je in bolj naravno, da pišeš s prsti kot pa z glavo."

    Kakorkoli ľe, politična dejanja delavskega razreda morajo biti povzeta v teh parih besedah: "Nič politike! Živeli čisti ekonomski boj!" To je bakuninizem, ampak degenerirani bakuninizem. Bakunin je sam rotil delavce, naj se borijo za skrajšanje delavnika in večanje mezd. Anarhistični komunisti našega časa iščejo, "da bodo delavci razumeli, da nimajo nič za pridobiti od takšnih otroških iger kot so te, in da je lahko družba spremenjena samo z uničenjem institucij, ki ji vladajo." Višanje plač je ravno tako brez kakršnekoli veze. "Severna in Juža Amerika, ali nam te ne dokazujejo, da se kadarkoli delavec pridobi viąjo mezdo, cene potrošnje zvišajo proporcionalno, in da kjerkoli uspe delavcu pri pridobitvi 20 frankov na dan za njegovo mezdo, potrebuje 25 frankov, da lahko živi po standardu boljšega razrednega delavca, tako da je zmeraj pod povprečjem? Zmanjšanje delovnih ur je v vsakem primeru podpovprečno, ker bo kapital zmeraj nadoknadil s sistematično poostritvijo dela s sredstvi izboljšanih strojev. Marx je to jasno demonstriral kot beli dan."

    No, zahvala, da ima anarhistični idela dvojen izvor, gre prav Kropotkinu. In vse anarhistične "demonstracije" imajo tudi dvojen izvor. Po eni strani so izvzete iz vulgarnih priročnikov politične ekonomije, napisane iz strani najbolj vulgarnih burľujskih ekonomistov, npr., Grave-ova razprava o mezdah, ćemur bi Bastiat navdušeno zaploskal. Po drugi strani se "tovariši", ki se spominjajo nekaj glede "komunističnega" izvora svojega ideala, obrnejo k Marxu in ga citirajo, brez da bi ga razumeli. Celo Bakunin je bil "popačen", ko je citiral marksistične ideje. Sodobni anarhisti so, s Kropotkinom na čelu, še bolj popačeni.

    Grave-ova nevednost, ta "globoki mislec", je zelo izjemna na splošno, ampak, kar se tiče politične ekonomije, presega meje vseh verjetnosti. To je enakovredno s samoučnim geologom Kropotkinom, ki izjavlja najbolj pošastne izjave, kadarkoli se dotakne ekonomskega vpraąanja. Žalujemo za te,, da nam pomanjkanje prostora ne dovoljuje zabavati bralca z nekaj primeri iz anarhistične ekonomije. Morali se bodo zadovoljiti s tistim, ki jih je Kropotkin pridigal glede Marxove "presežne vrednosti".

    Vse to bi bilo zelo smešno, če ne bi bilo preveč žalostno, kot pravi ruski pesnik Lermontov. In res je ľalostno. Kadar poskuąa proletariat izboljąati svoj ekonomski poloľaj, pridejo "ozkosrčni ljudje", ki zelo nežno jamčijo svojo ljubezen do proletariata, zamahnejo iz vseh strani kompasa, in, odvisni od svojih šepajočih sklepov, nastavijo bodice v kolo gibanja, naredijo vse, da bi dokazali neumnost gibanja. Imeli smo takšen primer, ko se je ąlo za osemurni delavnik, za katerega so se anarhisti bojevali, kadarkoli so se le lahko, z gorečnostjo, ki je vredna višjega cilja. Kadar proletariat tega ne opazi in mirno sledi svojemu "takojšnjemu ekonomskemu" cilju, – kot ima na ľalost navado, da dela – se isti "širokosrčni ljudje" ponovno pojavijo nad sceno, oboroženi z bombami in obloľijo vlado z ľelenimi in skrbno iskanimi pretvezami za napad na proletariat. To smo videli v Parizu na 1. maj l. 1890; to smo pogosto videli med stavkami. Imenitni so ti "širokosrčni moľje"! In misliti si, da so med delavci moľje, ki jih imajo za prijatelje, je čudaško, ker so te osebnosti v resničnosti najhująi sovražiki delavskega cilja!

    Anarhist ne bo imel nič s "parlamentarizmom", čeą, da to proletariat samo uspava. Nič ne imel z "reformami", češ da so reforme nič drugega kot veliki kompromisi s posedujočimi razredi. Hoče revolucijo, "polno, končno, takojšnjo in takojšnjo ekonomsko" revolucijo. Da bi dosegel ta cilj, se oboroži s posodo polno eksplozivnega materiala in jo vrže med javno gledaliąče ali restavracijo. Izjavi, da je to "revolucija". Nam se pa to zdi nič drugega kot "takojšnja" norost.

    Ni omembe vredno, da lahko buržuazna vlada, med zmerjanjem in obsojanjem avtorjev takąnih namenov, samo čestita takšni taktiki. "Družba je v nevarnosti!" "Caveant consules!" In policijski "konzuli" postanejo aktivni, javno mnenje ploska vsem reakcionarnim početjem, ki se zatekajo k ministrom, da bi "rešili družbo". "Teroristični rešitelji druľbe v uniformah, da bi si pridobili spoštovanje malomeščanske množice, se morajo pojaviti s svetniškim sijem pravih sinov 'svetega reda', hčere Nebes, bogate v blagoslovih, in k temu svetniškemu siju jim šolski poskusi (teh teroristov) pomagajo. Kakšen neumen bedak, izgubljen v svoji fantastični domišljiji, sploh ne vidi, da je samo lutka, ki pleše na ritem pametnejšega terorista - reakcionarne vlade; ne vidi, da strah in teror, ki ga povzroča, sluľi samo omrtvičenju pameti malomeščanske množice, da kriči o odobravanju vsakega pokola, ki naredi pot za reakcijo."

    Če NApoleon II. je od časa do časa popuąčal v "izbruhih", da še enkrat reši družbo, ki jo pokoravajo sovražniki reda. Umazana priznanja Andrieux-a, dejanja nemąkih in avstrijskih "agentov provokatorjev", nedavna odkritja glede poskusa zoper madridskemu parlamentu, itd., obilno dokazujejo, da sedanje vlade dobivajo dober glas zaradi "tovarišev" in da bi bilo delo teroristov v uniformah veliko teľje, če ne bi bili anarhisti tako želni pomagati.

    Tako je potem, da podleľi nizke vrste, kot je Joseph Peukert, vohunijo kot svetla luč anarhizma; tako je, da francoska buržuoazija in duhovniki subvencionirajo "tovariše", in da ministrstvo reda in zakona dela vse v svoji moči, da meče tančico čez te nejasne spletke. In tako tudi v imenu "takojšnje revolucije" anarhisti postanejo cenjeni stebri burľoazne druľbe, ker oskrbujejo "raison d'etre" za najbolj "takojšnjo" in neposredno reakcionarno politiko.

    Potemtakem je (zmeraj reakcionaren in konservativen) tisk pokazal slabo zakrinkano sočutje do anarhistov in je žaloval, da ne bodo socialisti, ki se zavedajo pomena njihovih ciljev in namenov, imeli nič z njimi. "Odganjajo jih stran kot uboge pse", bedno izjavi pariąki "Figaro", glede izločitve anarhistov iz züriškega kongresa.

    Anarhist je človek, ki je – kadar ni posredni policijski agent – vedno usojen, da ustvari obratno od tistega, kar je hotel.

    "Poslati delavce v parlament," je rekel Bordat, pred lyonskim sodiąčem v l. 1893, "pomeni, da si mati, ki pelje hčer v bordel." Tako tudi v imenu moralnosti anarhisti zavračajo politično akcijo. Ampak kakąen je izid njihovega strahu pred parlamentarno korupcijo? Poveličevanje kraje ("Daj denar v svojo denarnico," je napisal Most v njegovem 'Freiheit', ľe l. 1880), junaštva Duvals-a in Ravachols-a, ki sta v imenu "cilja" zagreąila najbolj vulgarne in ogabne zločine. Ruski pisatelj Herzen nekje poroča, kako je ob prihodu v eno majhno italijansko mesto srečal samo duhovnike in razbojnike in je bil zelo zbegan, ker se ni mogel odločiti, kateri so bili duhovniki in kateri razbojniki. In to je poloľaj vsake nepristranske osebe danes; kako boš uganil, kje se "tovariš" konča in kje razbojnik začne? Sami anarhisti o tem niso zmeraj popolnoma prepričani, kot je bilo dokazano s protislovjem, ki ga je v njihovem činu povzročila afera Ravachol. Tako boljši med njimi, tisti katerih poštenost je absolutno nesporna, stalno nihajo v svojih pogledih "propagande dejanj".

    "Pogubiti propagando dejanj?" pravi Elysse Reclus. "Ampak kaj je ta propaganda, razen pridiganje o pridnem delu in ljubezni človeštva, naprimer? Tisti, ki imenujejo 'propagando dejanj', dejanja nasilja, samo dokazujejo, da niso razumeli pomena tega izraza. Anarhist, ki razume svojo vlogo si bo, namesto klanja enega ali drugega, izključno prizadeval, da pripelje to osebo do svojega stališča in da naredi iz njega strokovnjaka, ki bo delal "propagando dejanj" tako, da se bo izkazal za dobrega in pravičnega do vseh tistih, ki jih lahko sreča."

    Sploh ne bomo vpraąali, kaj ostane od anarhista, ki se loči od taktike "propagande dejanj".

    Samo prosimo bralce, da premislijo o naslednjih besedah: "Urednik 'Sempre Avanti' je napisal Elysse-u Reclusu, spraąujoč ga o njegovem pravem mnenju Ravachola: 'Obožalujem njegov pogum, njegovo dobrota srca, njegovo velikost duše, plemenitost, s katero odpuąča sovraľnikom, že prej pa izdajalcem. Komaj poznam par ljudi, ki bi ga lahko prekašali v dobrotnosti vodstva. Pridrľžjem si pravico vprašanja glede tega, kako daleč je daleč ježeleno potisniti meja svoje pravice, in če raje ne bi drugi premisleki, ki so v gibanju zaradi človeške solidarnosti, preživeli. Če vedno sem izmed tistih, ki prepoznajo v Ravacholu heroja velikodušnosti."

    To se sploh ujema z izjavo, citirano zgoraj, in nesporno dokazuje, da državljan Reclus niha, da ne ve natančno, kje se njegovi "tovariši" končajo in razbojniki začnejo. Problem je težje rešljiv, ker je mnogo posameznikov, ki so obenem "razbojniki" in anarhisti. Ravochol ni bil izjema. V hiši anarhistov, pri Ortizu in Chiericottiju, ki sta bila nedavno tega aretirana v Parizu, so naąli ogromno količino ukradenih dobrot. Niti ni samo v Franciji, da vidimo kombinacijo teh dveh očitno različnih poklicev. Dovolj bo, da spomnimo bralca dveh Avstrijcev, Kammererja in Stellmacherja.

    Kropotkin nas hoče prepričati, da je anarhistična moralnost, svobodna moralnost brez vseh obligacij ali kazni, ki ni v skladu z utilitarističnim računanjem, enaka kot naravna moralnost ljudstva, "moralnost navade dobrega dela". Moralnost anarhistov je moralnost oseb, ki gledajo nad vsem človeškim dejanjem z vidika neomejenih pravic posameznika, in ki v imenu teh pravic, podajo sodbo "nekriv" za najhujša grozodejstva, na najbolj grozna samovoljna dejanja. "Kaj pomenijo žrtve," je izjavil anarhistični pesnik Laurent Tailhade pri pojedini "okrasne" družbe na isti večer Vaillantovega izbruha, "če je kretnja lepa?"

    Tailhade je dekadent, ki ima, zaradi svoje brezčutnosti, pogum izjavljati anarhistične neumnosti. Dejansko se anarhisti bojujejo z demokracijo, ker demokracija, kokor sami pravijo, ni nič drugega kot tiranija "moralnosti navade dobrega dela". Taka moralnost se vsiljuje nad manjšino. Ampak če je tako, v imenu katerega moralnega načela se potem anarhisti puntajo proti buržuaziji? Ker buržuazija ni manjšina? Ali, ker ne delajo, kar "hočejo" delati?

    "Delaj, kar se ti poželi," izjavljajo anarhisti. Buržuazija si "poželi" izkoriščati proletariat in to dela izjemno dobro. Tako sledijo anarhistični smernici in "tovariši" se zelo motijo o njihovem ravnanju. Vsi skupaj postanejo smešni, ko se bojujejo z buržuazijo v imenu žrtev buržuazije. "Ali je pomembna smrt nejasnih ljudi," – nadaljuje anarhistični logik Tailhade – "če se na ta način posameznik potrdi!" Tukaj pa imamo pravo moralnost anarhistov; to je ravno morala kronanih glav. "Sic volo, sic jubeo!"

    Kot sledi anarhisti v imenu revolucije služjo cilju reakcije; v imenu moralnosti priznavajo najbolj nemoralna dejanja; v imenu posamezne svobode pohodijo vse pravice svojih tovarišev.

    In zato se celotna anarhistična doktrina potopi s svojo logiko samo. Če lahko vsak blaznež, ker si "poželi", ubije kolikor hoče ljudi, potem ga bo družba, sestavljena z mnogo posamezniki, lahko prav gotovo pripeljala do pameti, ne zato, ker je to njena muhavost, ampak ker je to njena dolžnost, ker takšen je "conditio sine qua non" njenega obstoja.

    MARKO, SI PA RES ZABAVEN!

    LEP POZDRAV OD "ANARHISTKE"

    TATJANA





    Frizerka

    Prispeval/a: MC dne torek, 8. avgust 2006 @ 13:05 CEST
    Tatjana,
    sem že mislil, da se kaj spoznaš na anarhizem, potem pa sem opazil, da si le neke vrste kradljiva sraka, ki se šopiri s tujim perjem. Namesto, da kopičiš tekst in se delaš pametno s tem, kar so napisali drugi, bi lahko kar preprosto navedla internetni vir:

    http://www.marxists.org/slovenian/plehanov/1890s/1895anar/pogl08.htm

    Tvoja »copy-paste« modrost je način, kako na hitro pod mizo pospraviš bistvo stvari oziroma predmet, o katerem teče razprava. Obesiš se na eno besedo, ki je bila za nameček mišljena ironično in jo vzameš kot nevralgično točko svoje obrambe. To je značilen slog tvoje razprave, ki je v resnici samo metanje lažnih vab in bežanje v meglice transcendence. To je, kot se je slikovito izrazila Marja, tvoj frizerski salon. Ljudje naj se mučijo s prebiranjem dobesednih citatov, tujih misli, ki jih nisi sposobna niti slabo interpretirati, kaj šele razumeti, medtem pa naj bistvo ostane očem skrito.

    Da je zadeva še bolj patetična opletaš z marksističnimi viri, ki kritizirajo anarhizem, kakršen je bil v letu 1895. Marksistično misel, ki ti je sicer tako tuja, da ne rečem kar zlovešča, navajaš zato, da bi pobila anarhistično. (Marksisti radi obtožujejo anarhiste, da želijo ustvariti popolno diktaturo in pred nosom mahajo z Bakuninovim in Proudhonovim nacionalizmom, antisemitizmom, nedemokratičnostjo in podobnimi stvarmi. )

    Zgodovina pa je pokazala, da je anarhistična misel povsem nenevarna. Marksistična misel pa lahko pripelje do interpretacij in praks (npr. boljševizma in kasneje Stalinizma), ki so skrajno nečloveške. Zato, da pripraviš vojno, organiziraš in vodiš kolonialno ropanje, postaviš koncentracijska taborišča in zapore, poenotiš um množic - zato potrebuješ red in MORALO! Red in morala sta namreč kakor siamska dvojčka.

    Prav vse slabosti komunizma, na katere so kazali anarhisti, so se kasneje pokazale za resničen problem. Boljševizem oziroma njegova praksa, ki se je izrodila v Stalinizem, je nasprotje anarhizma, saj preko lažne diktature proletariata povzdiguje edino partijo, ohranja državo, jo celo krepi in birokratizira. Na ta način ustvarja totalitarni družbeni sistem, ki je popolnoma nasproten konceptu anarhije. Tatjana, če te prav razumem, vidiš v anarhizmu večje zlo, kot v marksizmu in boljševizmu. Na nek način te tudi razumem, saj ti je vsaka oblika totalitarnosti ljubša od osebne svobode. Videti je, da je osebna svoboda nekaj najslabšega, kar lahko doleti človeka, ker ga – po tvoji interpretaciji – spreminja v bitje brez vsakih moralnih zadržkov, ki jih sicer premorejo celo najslabši totalitarni režimi. Bolj zaupaš državi, kakor človeku. Tudi najslabša morala je še vedno morala.

    Sicer pa, s kom naj sploh polemiziram? S Tatjano Malec ali z Georgijem Plehanovim? V diskusiji o Izraelu in Palestini???!!! Brez veze.


    Frizerka

    Prispeval/a: Ljuba dne torek, 8. avgust 2006 @ 14:54 CEST

    Dragi MC, veš kaj pa mene moti pri vseh teh neskončnih, brezplodnih diskusijah, ki jih vodiš na Pozitivkah s Tatjano in še s kom (Ljudmilom?)? Tvoj arogantni odnos do sogovornika!

    Res je, da sem samo skromna učiteljica razrednega pouka, ki te po izobrazbi, razgledanosti in umskih sposobnostih ne dosega na tvojih intelektualnih višavah, a vendar imam nekaj, česar imaš ti očitno premalo - namreč srčno inteligenco, srčno kulturo. Morda ne bi bilo napak, če bi vzel v roke kakšno knjigo o čustveni inteligenci, da bi se malo poučil glede razvijanja skladnih medsebojnih odnosov, tudi s takimi sogovorniki, ki ti oporekajo ali celo, o groza, izražajo svoje lastno mnenje o nečem, ki se ne sklada s tvojim. Je sploh pomembno, kdo od njih ima prav in kdo ne?!? Zaradi tega še niso niti neumni, niti niso kradljive oz.tatinske srake!

    Ljudmilu očitati, da kvasi neumnosti, da je skrajno krivičen, kar naj bi bilo posledica njegovega nerazumevanja in neznanja, navajati mu nekaj iz zgodovine za telebane, da bo (Ljudmil) vsaj malenkost razumel korenine Izraelsko-Palestinskega spopada in ne bo več kvasil popolnih neumnosti, Tatjano zmerjati s kradljivo srako, ki da se šopiri s tuijim perjem.... oprosti, ampak to so zame dejanja, značilna za jamskega človeka. Kje si se pa ti učil uspešne, ustvarjalne komunikacije med ljudmi?! Če bi jaz kot učiteljica takole delala z učenci, bi že zdavnaj letela iz službe! Sogovornikom dajati vzdevke, s katerimi jim jemlješ dostojanstvo in samospoštovanje, je, oprosti, barbarsko! (upam, da ne delaš v kakšnem pedagoškem poklicu, kajti v tem primeru gorje tvojim učencem, dijakom, študentom..., saj jih boš s svojim cinizmom "zatolkel" za vse življenje!)

    Pa še nekaj me zanima: Odkod pa si ti črpal vse to svoje neizmerno znanje, s katerim zdaj kadiš pod nos nam neumnežem in tatovom?! Najbrž si tudi sam pobrskal malo po literaturi, iz katere si si nabral znanja, s katerim zdaj lahko zmagoslavno mahaš pred nosom nam bedakom, ki ničesar ne razumemo in nič ne znamo!

    Priznam, da mene vse tele zgodovinske štorije prav malo privlačujejo, zato se ne udeležujem diskusij v zvezi z njimi. Zanimajo pa me odnosi med ljudmi, na tem področju si pa ti mrzel! Kaj ti pomagata vsa ta ta tvoja inteligenca in izobrazba, če pa si z njo takole arogantno, samovšečno in z lahkoto iz prijateljev delaš sovražnike!

    Kajti VSAK ČLOVEK IMA PRAVICO DO SVOJEGA MIŠLJENJA, tudi če je po tvojem mnenju zmotno. Za tistega, ki ga je izrazil, je PRAVILNO. Če pa mu hočeš uturiti v glavo svojo resnico in svoj način gledanja na zadevo, pa prosim, stori to na človeški način - z razumevanjem, s sočutjem in z ljubeznijo! Pa kanček prijaznosti bi lahko dal zraven za začimbo!

    Tako, pa sem se izkašljala. Povedala sem ti svoje mnenje, ti pa me lahko tudi lopneš po glavi, če hočeš, in mi dokažeš, da se globoko motim in da imaš edinole ti vse prav, in da ti delam krivico, ker pač kot telebanka ničesar ne razumem!

    Ljuba


    Frizerka

    Prispeval/a: MC dne torek, 8. avgust 2006 @ 15:45 CEST
    Ljuba!

    Aroganca je moj slog in včasih že kar (moralni) imperativ. Lahko mi verjameš, da se včasih zelo trudim, da bi bil manj aroganten in bolj obziren, bolj »pedagoški«, bolj »human«, bolj »všečen«, bolj prilagojen, a na koncu običajno zmaga poštenost oziroma tisto, kar si jaz predstavljam pod tem pojmom. Na Pozitivkah je že toliko pozitivne energije, da se od tega človeku kar zamegli pred očmi in potem ne vidi več ničesar. V Palestini pobijajo otroke, Ljudmil pa hoče povedati, da so si Palestinci sami krivi, ker so – po domače rečeno - leni. Lepo te prosim. To je RESNIČNA AROGANCA! Moj namen ni vzgajati ljudi. Ljudi je že dovolj vzgojila država, šola (za telebane) in ekonomsko propagandni program. Jaz si želim, da bi ljudje postali bolj barbarski. Če se ljudje zaradi mojih »nesramnosti« čutijo užaljene ali napadene, je to njihov problem. (Sicer pa se itak vsi hvalijo s tem, da niso užaljeni in prizadeti.) Vidiš, to naredi vzgoja iz ljudi – patološke lažnivce, ki ne znajo niti pošteno reči: »Ne prenesem te ali na kozlanje mi greš!«

    Občutek imam, da si se kar nekaj časa pripravljala, da bi mi napisala, kar misliš, da mi gre. Malo si se bala, da bom potem udaril po tebi, kot udarim po nekaterih drugih. Vidiš, to je tudi zaradi vzgoje in zaradi presežka srčne kulture. Toda - grobijanom je vendarle na koncu treba povedati tisto, kar jim gre, mar ne! Ne boj se, ne bom te lopnil po glavi in tudi dokazoval ti ne bom ničesar. Ni potrebe, saj trenutno ne vidim nič takega, o čemer bi morala MIDVA razpravljati. Kar zadeva očitke o moji srčni in čustveni inteligenci, pa ti lahko samo pritrdim. Način, kot vidiš stvari ti, povsem pritrjujejo tvoji oceni. Še več - v resnici so vse tvoje ocene o meni, tako kot jih razumeš, popolnoma pravilne. Tudi večina drugih na forumu me najbrž doživlja na podoben način. Prav je, da dosledno slediš svojemu horizontu razmišljanja in čustvovanja. Bila bi velika napaka, če se ne bi oglasila.



    Frizerka

    Prispeval/a: Ljuba dne torek, 8. avgust 2006 @ 16:28 CEST

    Dragi MC, resnico se da povedati na več načinov, eden med njimi pa je seveda tudi aroganca. Izbira pravega načina pa je odvisna predvsem od človekove notranje naravnanosti. Grob, za čustva drugih neobčutljiv človek, si bo za način izražanja resnice seveda izbral aroganco, občutljiv, obziren človek pa sočutje in ljubezen. A izbira je vedno tvoja.

    Pogledala sem v Veliki slovar tujk in tam lepo piše:
    aroganca -e ž (lat. arrogantia) ošabnost, oholost, objestnost; predrznost; brezobzirnost

    Se ti zdi, da vsi ti našteti samostalniki označujejo poštenega, resnicoljubnega človeka? Ali pa le nekoga, ki gre tudi preko trupel, samo da bi dokazal svoj prav?!

    Ej dragi moj MC, še veliko ti manjka do res prave poštenosti in resnicoljubnosti! Kajti resnično pošten in resnicoljuben človek je tudi ljubeč, obziren, sočustvujoč in prijazen. Zato se raje ne hvali s svojo aroganco kot z nekakšno svojo zaščitno znamko za poštenost!

    Označiti Ljudmila za arogantnega in neumnega človeka, veš kaj, to je pa aroganca nad aroganco! Morda je res malo naiven, morda si stvari napačno razlaga, morda je kaj pomešal, kdo bi vedel - a zato še niti arogantnež, niti neumnež! Kolikor ga jaz poznam, vem, da je globoka, mila duša, ki niti muhi ne bi storil žalega, kaj šele, da bi celemu narodu privoščil propad oz. trpljenje. Kako si ti razumel njegove besede, pa pove več o tebi kot pa o njem. Aroganten človek ima namreč tudi druge za arogantne! Vsak pač le po svojem kopitu drugim čevlje meri!

    Jaz bi se mu na tvojem mestu opravičila!

    Pa Tatjani tudi!

    LP Ljuba



    POJASNILO

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 8. avgust 2006 @ 20:15 CEST
    Spoštovane bralke in bralci!

    Zadeva: Pojasnilo

    Zgornje besedilo je od Georgija Plehanova iz knjige Anarhizem in socializem, poglavje IX, 1895, torej je več kot evidentno, da se takšne tematike ne bi šla v komentarjih, ker bralcev verjetno ne zanima razglabljanje nekega, za sedanji čas mrtvega filozofa. Marku povem, da sem iz svojega raziskovalnega zanimanja že prej brala Georgija Plehanova in da mi ni tuj. S povzetkom besedila Plehanova o anarhizmu sem hotela Marku samo dokazati, da me na neutemeljeni znanstveni osnovi nazorsko označuje z anarhistko. Nisem komentirala anarhizma kot filozoskega vprašanja, ampak Markovo lepljenje raznih etiket, vseh ne bom ponavljala (enkrat fanatičkara, drugič anarhistka, sraka, frizerka...tretjič ne vem kaj še).Nič me ne čudi, saj že dolgo poznam njegov žargon in vnemo pri izbiranju tem in kanaliziranju razprav v tisto smer, ki jo je preučil in jo komentira in mu služi za puščanje puščic, razvnemanje strasti. Z besedno govorico človek vzpostavlja zvezo s sočlovekom, postaja dejavno družbeno bitje. Na nek način mi je žal, da sem se sploh spustila v debate, ki so zašle v slepo ulico in vznemirjale bralce, ki vsako misel vrednotijo s čistim človeškim razumom.
    V bodoče bom bolj previdna na katerem komentarje se bom odzvala in na katere se ne bom odzvala. Če je beseda glasnica človekovega razuma in njegovih čustev, potem naj bo naravno dobra in ne ubijalka.

    Marku priporočam, da gre za asistenta k filozofu dr. Slavoju Žižku in je stvar rešena. Pika.
    Dr. Slavoj Žižek je retorično zelo močna osebnost in Marka bi zagotovo tudi poučil o kulturologiji besede.

    Tu na Pozitivkah bi se v takšnem vznemirjenem vzdušju lahko kar med seboj obkladali z vzdevki in konflikti bi se generirali in stopnjevali iz dneva v dan. Ne bomo drug drugega več ogrožali z besedo, ker to ne ustvarja prijateljstva in sožitja.

    Glede Ljudmila bi pa povedala, da je človek, ki sigurno nekaj ve, saj je magister veterine,
    torej človek s tretjo stopnjo akademske izobrazbe in vsega spoštovanja vreden. Pa četudi ne bi bil akademik, se z ljudmi ne more tako opletati.

    Dysanu pa sporočam, da bo moral še do jeseni počakati na odmeve na njegove priljubljene odmeve na TV oddaje Trenja, kjer bo manj »megle« in več sočnih sadežev za vsak okus. Glede »megle pa pesniki običajno pišemo v metaforah, v dvoumnih besedah. V dvoumni besedi je poseben arhetip človeške kulture. Tu velja, da je besedilo tem bogatejše, čim bogatejši je besedni zaklad, le-ta pa je zopet bogatejši, čim več stranskih miselnih, predstavnih in čustvenih asociacij vzbuja posamična beseda kot jezikovna podoba.

    Ustvarjalnost jezika se meri po bogastvu asociacij. Stavki ne smejo biti docela zaprti, enoumni, marveč dopuščajo več pomenov. Vsa poezija in ves njen blišč je končno prav v tem večžariščnem siju dvoumnih besed, vsaj toliko večumnih, da izzovejo več asociacij , ki pa niso neposredna vsebina besede same. Večumnost besed je možna samo v moči simboličnosti besed. Večumnost »po Dysanovem pojmovanju megla« ni nič drugega kakor podvojitev ali pomnožitev temeljne funkcije, ki jo ima vsaka beseda že po svojem bistvu. Gre za predstavljanje, simboliziranje, s tem pa tudi odkrivanje doslej neznanega sveta, ne pa prikrivanje pomenov svetu.

    Ljuba, hvala ti za moder in dobronameren prispevek. Tvoje misli so sam Eros.

    Imela sem silovit umetniški navdih in napisala tole pesem:

    TAKO BO...

    Tako bo,
    kot si namestil vzvod,
    ročico, ki poganja stroj.

    Tako bo,
    če sežeš k stikalu,
    pritisneš in se zasveti luč.

    Tako bo,
    če ob ladji peniš vodo,
    igraš se val,
    ki je prišel ob času,
    da ladji opere trup.

    Tako bo,
    če vse počaka, počakaš tudi ti.
    Času mine čas.
    Mineva čakajoče v odhajajoče


    Napuh

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 9. avgust 2006 @ 11:51 CEST
    Marja, nisem frizerka, ki bi tvojo skuštrano "koso" filozofsko frizirala. Pokaži že enkrat v čem si sama sebi kos in tako pametna! Kaj samo druge dol tlačiš, da sebe spravljaš na površje? Pomiri se pa napiši kakšen dober članek v sklopu projekta "Ti povej", ki se me bo dotaknil. Jaz bi ti zelo rada zaploskala.

    LP Tatjana


    ARGUMENT

    Prispeval/a: MC dne sreda, 9. avgust 2006 @ 13:38 CEST
    Dysan,

    nisem ravno prepričan, da je Tatjana (naposled) odgovorila argumentirano. Izvedla je preizkušen manever. Kot Kirka te je zapeljala s sladko besedo. Pogovor je namreč potekal o Palestincih in Izraelcih. Moj prispevek je odgovarjal na Tatjanin predsodek o »pohlepnem Židu«. Hotel sem pokazati, da gre za stereotip, ki s problematiko nima nikakršne zveze in je v svojem bistvu šovinističen predsodek. Pred tem pa sem ji z nemalo ironije pripisal, da je po srcu komunistka in anarhistka, ker je v svoji razlagi naštela natanko iste razloge, kot jih vidijo tisti, ki jih Tatjana uvršča v kategorijo ideološko obremenjenih. V bistvu sem hotel reči, da je danes, če si količkaj »družbeno angažiran«, kar Tatjana nedvomno je, nemogoče biti neideološki. Človek je politična žival. Išče pravico in krivico na tem svetu. Tudi Dalajlama in če hočete Drnovšek sta politika. Neideološke politika pa ne obstaja. Če ni politika, je lahko samo antipolitika – je zgolj meditacija spužve.

    Iz ironične opazke o anarhistki po srcu Tatjana potem naredi štorijo, ki naj dokaže, da ji lepim etikete. (Seznam svojih etik ne navaja, čeravno je daljši od mojih, je pa res, da je mnoge urednik Pozitivk že pometel pod preprogo) Nato razpreda o mojem žargonu, besedni govorici, slepi ulici, človeškemu razumu, čustvih. Same lepe besede. Pove, da ji je žal, da se je sploh spustila v debate. In potem, ko bo še stokrat odgovorila na moje pripombe, ji bo seveda še vedno žal, da se je spustila v debate. Tako do konca in naprej. Če ne bom odgovarjal, bo odgovarjala sama, na svoje lastne odgovore. In na koncu ji bo spet žal. Ljudje, ki jim je žal, so namreč božji otroci. Vsaka neumnost, ki jo narediš, je nova priložnost za kesanje. Večkrat kot ti je žal, bolj si plemenit.

    Potem me pošlje za asistenta k Slavoju Žižku, kar je skoraj tako hudo, kot bi me poslala k samemu hudiču. Tako bo zadeva rešena. In pristavi piko. Dokončno. Pa potem vendar nadaljuje. Ni še konec. Ta pika je bila kot nekakšne argument sam na sebi. Stvar je dokončna, dokazana, argumentirana. »Case closed.« Pika.

    Potem spet pravičniško poziva k spravi. K prijateljstvu in sožitju. To je lepo. Sliši se skoraj kot Zdravljica. Ne vrag, le sosed bo mejak. Na koncu se postavi še v bran ubogemu akademiku, dobremu Človeku iz Bosne, iz katerega sije ena sama božanska ljubezen. Siromaku pač. To je že čisti presežek človečnosti. Postaviti se v bran revnih in ubogih. Manjka samo še kaka prilika o tem, čigavo je nebeško kraljestvo. To je tisto ta pravo, nekaj več, kar se menda lahko naučiš iz priročnikov o medčloveških odnosih. Ali pa še bolje, (za nekatere itak ni pomoči), nekaj, kar si ali nisi.

    Potem pride poklon Ljubi. Hvala, ljuba moja, ker si zjebala njegovo Aroganco. Bolje, kot da se prepiraš z mano o kaki slovnici. In to je potem čisti Eros. Metafizično lezbištvo.

    Naposled pride še silovit navdih in seveda pesem. Lepa pesem premaga vse. Tako kot ljubezen. Taka, ki prihaja iz duše. (Ne sme biti robotizirana.) Poezija je pač najvišja resnica. Tega se ne da preseči. Pesem je potem že kar argument sam zase. Zadostuje. Paziti je treba le, da je dvoumna. Da ni konkretna. Po Pascalovem sistemu – verjamem, ker je absurdno. Absurd je namreč argument sam na sebi. Po pesniško bi rekli, da absurd asonira na argument.

    In tako pridemo do konca njene »argumentacije«.

    Kaj je še ostalo od teme, o kateri naj bi razpravljali. Kaj je še ostalo od Palestine, od Izraela, od tega, o čemer bi morali (argumentirano) razpravljati. Poglejmo začetek in konec:

    Izraelci – ustavite agresijo nad Libanonom !
    Še koliko časa bo svet nemo opazoval agresijo nad Libanonom ?
    Kje so mirovniki, predsedniki držav in voditelji svetovnih religij ?
    Zakaj varnostni svet OZN to dopušča ?

    Tako bo,
    če vse počaka, počakaš tudi ti.
    Času mine čas.
    Mineva čakajoče v odhajajoče.

    IGNORANCA ALI AROGANCA?




    Napuh

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 9. avgust 2006 @ 15:31 CEST
    Hvalisanje je začetek sramote (Stanko Prek, Ljudska modrost, stran 95).


    Prevzetnost

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 9. avgust 2006 @ 15:39 CEST
    Ljudska modrost, Stanko Prek, stran 122)

    Kdor sam sebe povišuje,
    prazno glavo oznanjuje.

    (Slovenski pesnik: Valentin Vodnik)


    Bojkot nogometne tekme z Izrazelom

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 9. avgust 2006 @ 15:55 CEST
    Glede na to, da se ta rubrika ne imenuje "Ti povej", predlagam, da če nimamo več kaj povedati o bajkotu nogometne tekme z Izrazelom, da se to doštukavanje prekine.

    T.


    Štukanje kar tako in štukanje na temo

    Prispeval/a: MC dne sreda, 9. avgust 2006 @ 16:19 CEST
    Najprej trikrat »doštukaš« sama (seveda nič o tematiki), potem pa predlagaš, da se "doštukavanje" prekine. Kako značilno in v tvojem slogu.


    P.S. kot štukanje na temo:

    Sionizem, antisemitizem, orientalizem in krščanstvo


    Ustanovitev Izraela je neločljivo povezana s Sionizmom. Za Sionizem bi lahko rekli, da je neke vrste posvetni judovski nacionalizem, ki se je zavzemal, da Judje dobijo svojo nacionalno državo. Theodor Herzl (1860-1904), utemeljitelj Sionizma, je bil brez predsodkov, kje naj bi bila nova država. Lahko bi jo ustanovili v Argentini, lahko v Ugandi ali kje drugje. Skrajneži pa so na vsak način hoteli, da judovska država lahko obstaja samo na Sionu iz Stare zaveze; od tu izhaja ime sionizem. Po biblijski mitologiji je to predstavljalo območje, znano kot Palestina, ki so ga več kot tisoč let naseljevali Arabci. Arabci so bili v Palestini vsaj toliko doma, kot smo Slovenci oziroma naši predniki, ki so predstavljali »material« za etnogenezo slovenskega naroda, doma na ozemljih, ki danes pripadajo Sloveniji. Herzl je podlegel fantaziji ekstremistov, sionisti, ki so bili le drobna manjšina evropskih Judov, so začeli zbirati denar, da bi Jude naselili v Palestini. Razen zbiranja denarja, so se ukvarjali tudi z propagando, temelječo na neresnicah - vse z namenom, da bi privabili čim več selivcev. Ena izmed pravljic, ki je krožila, je bila, da je »obljubljena« dežela nenaseljena. Prva judovska naselja so nastala v Palestini že nekaj let pred ustanovitvijo Herzlove sionistične organizacije, ko je francoski baron judovskega porekla z dovoljenjem turškega sultana financiral nekaj judovskih kolonij v Palestini. Leta 1891 je prve kolonije obiskal judovski mislec Ašer Ginzburg. Svoje vtise je strnil v tekstu z naslovom »Resnica iz Palestine«, s katerim je popolnoma razbil sionistični fundamentalistični mit o »nenaseljeni Palestini«. Tekst je tako daljnoviden, da človeku kar jemlje sapo. Gizburg piše:

    »Na tujem smo vajeni verjeti, da je Palestina dandanes povsem zapuščena, puščava brez vegetacije in da lahko vsak, ki želi tam kupiti zemljo, pride tja in si jo kupi po želji. V resnici ni tako. Po vsej deželi je težko najti plodno zemljo, ki ni obdelana. Samo peščena območja in kamnite gore, ki so primerni samo za sajenje drevja, pa še to z veliko dela in stroškov, niso obdelani, ker Arabci niso voljni trdo delati danes zavoljo daljne prihodnosti. Torej ne moremo ravno vsak dan najti dobre zemlje naprodaj. Ne kmetje ne veliki posestniki ne bodo zlahka prodali dobre in neomadeževane zemlje… Na tujem tudi radi verjamejo, da so Arabci divjaki iz puščave, neumni kot živali, ki niti ne vidijo niti ne razumejo, kaj se dogaja okoli njih. To je velika napaka. Kot vsi Semiti je tudi Arabec bistre pameti in zelo prekanjen…
    Arabci, zlasti tisti, ki živijo v mestih, vidijo in razumejo naše cilje in dejavnosti v Palestini. Pretvarjajo se, da ne vedo, ker v tem, kar delamo, ne vidijo nobene grožnje za svojo prihodnost in nas skušajo tudi izkoristiti. …Kmetje se veselijo, kadar nastane Judovska kolonija, ker dobijo za svoje delo v njej dobro mezdo in so vsako leto bogatejši. Tudi veliki posestniki so veseli, ker za peščeno in kamnito zemljo plačujemo visoko ceno, o kateri nekoč niso niti sanjali. Toda če bo prišel čas, ko se bo življenje naših ljudi v Palestini razvilo do te mere, da bo skušalo v manjši ali večji meri izriniti domače prebivalstvo dežele, potem se to ne bo zlahka odreklo svojemu prostoru.«

    Ko gre za teritorialne zahteve so se Sionisti sklicevali (in se še vedno) na veliki kraljestvi kraljev Davida in Salomona. Toda tudi ta zahteva je pravzaprav patetična. Veliki dve kraljestvi sta obe skupaj trajali komaj 73 let, nato pa sta razpadli. Če združimo vsa leta malih in malo večjih antičnih Judovski kraljestev od leta 1000 pred našim štetjem do velikega izgona v letu 586, naštejemo samo 414 let Židovske oblasti. Pred Judi so območje, ki mu danes pravimo Izrael, Zahodni breg, Libanon in velik del Sirije ter Jordanije naseljevali Kanaanci, in to že približno od leta 3000 pred našim štetjem do približno 1000 pred našim štetjem, ko so si jih brutalno (nasilno) pokorili Judje. V danšnjem žargonu bi temu rekli danes verjetno kar genocid. Prva Judovska država temelji torej na genocidu ali vsaj na »plemeoncidu«, kar je bil v tistih časih precej pogost način obračunavanja. Iztrebljanje plemen, ki so se Judom postavila na pot, je slikovito opisan v Stari zavezi, seveda na način, ki vso krivdo (oziroma zaslugo) pripisuje kar Bogu. Po rimljanskem izgonu Judov v drugem stoletju našega štetja, pa je na tleh Judeje ostala le še mešanica kmetov, gojiteljev vinske trte, pretežno poganov ali spreobrnjencev v krščansko vero, potomcev Arabcev, Perzijcev, Samaritanov, Grkov, in starih Kanaanskih plemen. Časovni presek na pokaže, da je Kanaanska civilizacija trajala najmanj štirikrat dalj časa kot Judovska. Arheološka izkopavanja so pokazala, da je bil Jeruzalem veliko utrjeno mesto že leta 1800 pred našim štetjem. Najdbe kažejo, da so Kanaanci že 800 let pred prihodom Judov, uporabljali sofisticirane vodovodne sisteme. Kanaanska civilizacija je bila verjetno ena najnaprednejših civilizacij srednje bronaste dobe. Tukaj se seveda vsa Judovska mitologija o izvoljenem ljudstvu podre kakor hišica iz kart, saj zgodovinski najdbe jasno kažejo, da judovska civilizacija v resnici ne pomeni nič tako zelo izjemnega v svojem času in prostoru. Gledano v luči zadnjih petih tisočletjih je Judovska država (podobno kot velja v malo krajšem obdobju za križarske države) bolj nekakšen intermezzo, kot pa neka z večno usodo in posebnim poslanstvom zaznamovana državna tvorba. Relativno kratek in predvsem pa časovno močno oddaljen vek judovske prisotnosti v Palestini nam tudi pomaga razumeti, zakaj Izraelska država v očeh arabskega sveta predstavlja predvsem tujek, ki ga je potrebno odstraniti. Judje, ujetniki Starozaveške mitologije, so postali tujci v obljubljeni deželi, Palestinci pa izgnanci v svoji lastni.

    Zapustimo čase, ki jih obvladuje mitologija, in se zapeljimo naprej v 19. stoletje. Kljub temu, da so v Palestino (nekje od leta 1882) redno prihajali novi judovski kolonisti, je v Palestini do leta 1948 prevladoval ogromna Arabska večina. Na primer, leta 1931 je bilo v Palestini od 1.033.314 prebivalcev le 174.606 Judov (približno 1/6), le malo več, kot znaša danes v Sloveniji število t.i. Neslovencev. Predstavljate si, da bi tako skromna manjšina, v nekaj desetletjih popolnoma prevzela nadzor v Sloveniji, Slovence izrinila v geto, jih izgnala preko meja, npr. v Avstrijo ali na Madžarsko, podprta s tujim kapitalom, v imenu neke mitologije o sveti zemlji in ob mirnem soglasju Združenih narodov ter blagoslovu svetovni velesil postorila vse, da bi se takšno stanje naposled legaliziralo. Nekaj podobnega smo Slovenci doživljali med II svetovno vojno, Primorci pa že dobrih dvajset let prej. Rapalska pogodba je bila mednaroden akt (požegnan s strani zahodnega krščanskega sveta), npr. Tigrovci ali pa so veljali (tudi po mednarodnem pravu) za teroriste ali v najboljšem primeru za razbojnike. Sreča in verjetno predvsem splet zgodovinskih okoliščin so Slovencem dali možnost, da smo si priborili lastno nacionalno državo in samostojnost. Pri tem smo bili prisiljeni uporabiti tudi nasilna sredstva. V nekem drugem času ob nekem drugačnem razmerju moči bi tudi Slovenci lahko pristali v druščini tistih, ki proizvajajo t.i. teroristične samomorilce. Zamislite si situacijo, v kateri bi Jugoslovanska armada uporabila vso svojo udarno moč proti Sloveniji, jo zmrcvarila in vojaško pokorila, svet pa bi – zaradi geostrateških interesov (kakršni so v določenem obdobju nedvomno obstajali) takšni okupaciji podelili legitimnost in se z njo sprijaznili kot z nečim, kar je zaradi višjih ciljev, bolje pustiti ob strani in obravnavati kot notranjo zadevo Jugoslavije. Potem bi pač govorili o slovenski »intifadi«, če bi zatiranje trajalo dovolj dolgo, pa bi se gotovo našel tudi kakšen obupan Janez, ki bi se bil voljan razstreliti v kaki beograjski kavarni. To bi bil seveda jasen dokaz, da smo Slovenci neciviliziran in barbarski narod.

    Palestincev je usoda manj mila, politična slika današnjega postkolonialnega sveta, kjer ravnotežje velesil ne dovoljuje več velikih premikov, pa jim daje veliko manjše možnosti, kot smo jih imeli Slovenci.

    Cinizem sionističnih pionirjev in spontana brutalnost, ki so jo razvili, da so pomagali kolonialni britanski državi pomagali streti prvo palestinsko vstajo (initfado) v letih 1936 do 1939, je nakazala, kako se bodo dogodki odvijali v prihodnosti. Palestinska vstaja je predstavljala protest proti judovski kolonizaciji, ki bi jo že zdavnaj ustavili, če ne bi bili prisotni Britanci. Izbruh ljudskega besa je strlo 25.000 britanskih vojakov in sionističnih pomožnih čet ob podpori eskadrilje bombnikov Kraljevega letalstva. Iz tistega čas obstaja tudi zapis, ki kaže kašen je bil značilen odnos kolonialnih oblastnikov do palestinskih »domorodcev«. Gre za pričanje Winstona Churchilla iz leta 1937 pred Peelovo komisijo, ko je upravičeval akcijo na podlagi rasne večvrednosti Judov:

    »Ne strinjam se s tem, da ima pes v jaslih pravico do teh jasli, pa čeprav je v njih ležal zelo dolgo. Te pravice mu ne priznavam. Ne priznavam, na primer, da se je zgodila krivica ameriškim Indijancem ali avstralskim domorodcem. Ne priznam, da se jim je zgodila krivica, zaradi dejstva, ker se je na njihovo mesto postavila močnejša, bolj razvita in bolj izkušena rasa.«

    Taisti Winston Churchill, veliki junak II svetovne vojne, seveda ni niti trznil z očesom, ko je približno v istem času »višja rasa« v Nemčiji začela uveljavljati rasistične zakone in izrinila »nižjo raso«, ki je na nekem drugem mestu in v neki drugi deželi veljala za »višjo raso«. Hierarhijo ras niso oblikoval samo zahodnjaški orientalizem, marveč tudi povsem praktični politični interesi, ki so se manifestirali kot značilen predvojni zavezniški oportunizem. Do danes se, kljub novi Evropi, na žalost ni prav veliko spremenilo. Interesi starih imperialnih velesil so še vedno pomembnejši, kot normativna načela, na katerih naj bi temeljila Evropska skupnost. Spremenila se je kvečjemu terminologija, saj je rasistično izrazoslovje in argumentacija postala preveč groba za rafinirana ušesa povprečnega Evropejca. Dve uničujoči vojni sta vendarle prinesli tudi majhen premik v zavesti človeštva. Tako se danes ne govori več o manjvrednih arabskih divjakih, pač pa o teroristih, ki so – kot po pravilu – seveda vedno Arabci oziroma Muslimani. Čečeni, Palestinci, Iračani, Afganistanci, Libijci, Iranci, Sirci… vsi, ki se upirajo prodoru Imperija, so označeni kot teroristi ali kot zagovorniki terorizma. Hladno vojno je zamenjala vojna proti terorizmu. Boj proti terorizmu je postal skupna naloga t.i. »svobodnega sveta«, točka identifikacije, ki naj združi zahodni svet, ki mu kljub vsemu še vedno manjka tista monolitnost, ki bi Imperiju omogočala, da brezpogojno diktira tempo in smer svoje kolonialne politike.

    Tragično je, da so danes predvsem Palestinci tisti, ki plačujejo penale za zločine, ki jih je storila krščanska Evropa nad Židi. Holokavst je maslo na glavi Evrope, je posledica dolgotrajnega razvoja antisemitskih čustev, ki imajo svoje korenine v krščanstvu. Ko danes prebiram razne forume, opažam, da je takih čustev še mnogo, čeravno jih je v luči trenutnih razmer na bližnjem vzhodu, mogoče celo razumeti. Hitlerjevi nacistični rasni zakoni, koncentracijska taborišča in plinske celice predstavljajo samo nujno – skorajda neizogibno posledico propagande, ki je Jude označila za Kristusove morilce. Državo Izrael so ustanovili zato, da bi si Evropa lahko oprala vest in popravila krivico, ki jo je prizadejala Židom. Predstavljajmo si, da bi Judje ustanovili svojo državo na ozemlju nemškega Rajha, kar vključuje tudi dele Avstrije. Nemce pa bi razgnali po svetu, tako kot so nekoč Jude. Iz zornega kota pravične poravnave oziroma kompenzacije bi bila takšna rešitev veliko bolj poštena od ustanovitve Izraelske države na ozemlju, ki je že več kot 1000 let pripadalo Arabcem. Medtem ko Evropejci otopelo buljimo v televizorje, skupaj s papežem patetično molimo za mir v svetu, bluzimo o neki pozitivni energiji, ki naj bi prekvasila in izboljšala svet ter še vedno veselo nasedamo Ameriškim floskulam o mednarodnem terorizmu, Palestinski in Judovski otroci plačujejo za naše zgodovinske grehe.


    Štukanje kar tako in štukanje na temo

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 9. avgust 2006 @ 21:24 CEST
    Marko,
    nobena pesem ni tako dolga, da se ne bi izpela.

    T.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,47 seconds