NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Kaj bog hoče? 2.del   
    torek, 30. avgust 2005 @ 06:10 CEST
    Uporabnik: Pozitivke


    Življenje

    Mnogim ljudem je bilo rečeno, da je, Kar Bog hoče, da bo življenje šola, kraj učenja, čas preizkušenj, kratka in dragocena priložnost, da popeljemo dušo nazaj v nebesa, nazaj k Bogu, od koder je prišla.
    Mnogim ljudem je bilo rečeno tudi to, da se prava radost začne, ko se življenje konča. Celotno življenje naj bi bilo uvod, predhodnik, oder, na katerem duša oblikuje svoje izkušnje večnosti. Torej bi življenje morali živeti z eno nogo v Posmrtnem življenju, ker vse, kar si prislužimo sedaj, bomo izkušali večno.

    Mnogi ljudje verjamejo, da je Kar Bog hoče, da bi razumeli, da je življenje sestavljeno iz tega, kar ljudje lahko vidijo, slišijo, okušajo, dotikajo in vohajo - in ničesar drugega.
    Eden izmed izidov tega učenja: Ljudje verjamejo, da življenje ni preprosto, niti ni namenjeno, da bi takšno bilo. Je konstantna borba za obstanek. V tem boju velja vse, česar ne moremo zaznati s svojimi petimi čuti, za ''nadnaravno'' ali ''okultno'' in po tem sodeč, pade v kategorijo ''spletkarjenja s Hudičem'' in med ''Satanova dela''.



    Ljudje si prizadevajo, da bi se vrnili nazaj k Bogu in Božji milosti. Prizadevajo si, da bi se vrnili nazaj domov. To je smisel življenja. Gre za prizadevanje duše, ki živi znotraj telesa, da bi se vrnila nazaj domov, da bi se vrnila k Bogu, od Katerega je bila ločena.
    Mnogi ljudje z religioznimi prepričanji se močno osredotočajo na Nebesa in Pekel. Tisti, ki verjamejo, da je ''odhod v Nebesa'' dokončni Smisel Življenja, in ki resnično in goreče verjamejo, da si lahko zagotovijo vstop v Nebesa tako, da delajo določene stvari medtem ko živijo na zemlji, bodo seveda iskali te stvari.

    Poskrbeli bodo, da bodo redno priznavali svoje grehe, da bodo njihove odveze sveže, tako da, če nenadoma umrejo, bo njihova duša pripravljena na Sodni Dan. Postili se bodo ure in ure, cele dneve in tedne, romali na oddaljene svete kraje, vsak teden brez izjeme obiskovali cerkev ali tempelj ali mošejo ali sinagogo, plačevali desetino svojega dohodka, jedli ali ne jedli določeno hrano, nosili ali ne nosili določena oblačila, govorili ali ne govorili določene besede in se za vsako ceno udeleževali ceremonij in ritualov.
    Sledili bodo predpisom svoje vere, častili njene tradicionalne navade in upštevali navodila svojih duhovnih učiteljev, da bi Bogu pokazali, da so častni ljudje in da jim bo prihranjen prostor v Raju.

    Če so dovolj obupani in dovolj zatirani in dovolj nesrečni, bodo nekateri ljudje končali svoje življenje in ubili druge ljudi - vključno s tistimi, ki so popolnoma nedolžni in ki tega sploh ne pričakujejo - vse zaradi obljube nagrade v Nebesih.
    (Če je ta obljubljena nagrada slučajno 72 črnookih devic, s katerimi bodo preživeli večnost, in če so ljudje, o katerih govorimo slučajno moški med 18 in 30 letom, brez prihodnosti, s sedanjostjo polno obremenitev, revščine in nepravic, se bo možnost, da naredijo kaj takšnega, vsaj desetkrat povečala.)
    To delajo zato, ker mislijo, da je to Kar Bog hoče.
    Pa je?


    9.
    Naše ideje o Bogu in Božjih željah so vplivale na vsa področja človekovega življenja. Težko bi bilo sestaviti seznam in raziskovanje bi lahko zapolnilo celo knjigo. Vendar ne bomo tako obsežni. Svoj pregled bomo omejili na teh nekaj tem: Moški in ženske, Poroka, Spolnost, Homoseksualnost, Ljubezen, Denar, Svobodna volja, Trpljenje, Moralnost in Smrt.
    Poglejmo, kaj so nam naši predniki in naši sodobni učitelji povedali o the stvareh. Poglejmo Kaj Bog hoče.
    Moški in Ženske
    Mnogim ljudem je bilo rečeno, da je Kar Bog hoče, da ljudje razumejo, da je Bog moškega spola. Rezultat tega je, da večina ljudi, ki verjame v kakršnokoli božanstvo, misli, da je to res. Ideja tega, da je Bog moškega spola je tako prodorna, da je šokantno, če kdo omeni Boga kot da je ''Ona''.
    Mnogim ljudem je bilo rečeno tudi to, da Bog hoče, da imajo moški in ženske določene vloge in da se do njih obnašamo na določen način in da so vse podrobnosti o tem razložene v Svetem pismu.

    Eden izmed izidov tega učenja: Moški se smatrajo za superiorne ženskam v skoraj vseh svetovnih kulturah. V nekaterih izmed njih se to kaže kot pravila družbe, ki ženskam ne dovoljujejo da obiskujejo šolo, da imajo avtoritativno ali odgovorno službo, da se gibajo izven doma brez spremstva moškega iz krvnega sorodstva ali da dovolijo, da bi se katerikoli del njihovega telesa videl v javnosti, zaradi česar morajo biti pokrite od glave do prstov na nogah.

    (Mnoga izmed the družbenih pravil opravičujejo s tem, da gre za spoštovanje in zaščito žensk ali pa za zaščito moških pred ''skušnjavami''.)

    Pričevanje ženske na sodišču velja polovico manj kot pričevanje moškega, kar pomeni, da sta potrebni dve ženski priči, da bi izjava veljala za resnično. Žensko pričanje glede pretepanja, krutosti ali nezvestobe moža, se bo ignoriralo, razen v primeru, da najde dodatne priče, po drugi strani pa ima moški pravico obsoditi svojo ženo na smrt s kamenanjem samo z izjavo, da je bila nezvesta. Zadostuje samo njegova trditev.
    Delež, ki ga dobi ženska z dedovanjem, je za polovico manjši od deleža, ki ga dobi njen brat. Logika, ki stoji za tem je ta, da je moški finančno odgovoren za svojo družino, medtem ko ženska ni. Podobna logika v drugih kulturah preprečuje ženskam, da bi bile plačane kot moški za opravljanje enakega dela. Dejstvo, da lahko moški ostane neporočen in brez družine vse svoje življenje ali pa da lahko ženske postanejo vdove ali da ne bi hotele in ne bi morale moškim priznavati te vloge, če bi jih obravnavali enakopravno, se po tej logiki seveda ignorira.

    V nekaterih kulturah, v katerih dominirajo moški, pohabijo ženske genitalije, jih odrežejo ali zašijejo, da bi jim preprečili seksualne užitke in na ta način zmanjšajo skušnjavo, da bi imele spolne odnose s kom drugim, razen s svojim možem. V nekaterih primerih je pohabljenje neke vrste ritual, ki naredi ženske otroke poželjive, primerne ali pa iz njih naredi ustrezen ženitni material.
    V nekih drugih kulturah je opaziti ekstremno nagnjenost k temu, da se ženskam prepreči, da postanejo duhovnice ali pa da bi se povzpele na položaje moči in avtoritete v katerikoli državni, pravniški ali poslovni službi ali da bi zavzemale pomembne vodilne položaje v politiki ali vladi.

    V nekaterih kulturah je peščica žensk premagala te navade (v nekaterih kulturah jim ni dovoljeno niti poskusiti), vendar se morajo vedno boriti, so vedno izpostavljene izjeme, vzpon navzgor je strm in vložiti morajo veliko naporov, da bi bile sprejete in enako obravnavane v pomembnih poklicih ali vlogah na visokih družbenih položajih.
    Katrina Brooks iz mesta Rome v Georgiji ima veliko izkušenj s tem. Glede na poročilo, ki ga je za Associated Press 25. septembra 2004 napisala Luise Chu, je Katrina članica Južnjaške Baptistične Cerkve, ki je začutila klic in hotela postati duhovnica. Vpisala se je na Baptistični Teološki seminar v Richmondu v Virginiji in nato našla cerkev, ki bi skupaj njo in njenega moža, Dr. Tonija Brooksa, ki je bil že posvečen v duhovniški stan, sprejela skupaj kot duhovnika. Severna Rimska Baptistična Cerkev v mestu Rome v Georgiji je povabila par, da vodi kongregacijo novembra 2003.
    Vendar niso bili vsi tega veseli.

    ''Baptistična vera težko sprejema duhovnike ženskega spola,'' je napisala Chu. ''V Veroizpovedni doktrini se navaja, da je služba duhovnika omejena samo na Svetopisemsko izobražene predstavnike moškega spola.''
    Dva tedna po tem, ko sta Katrina in njen mož prispela v svojo novo cerkev, je skupina duhovniških kolegov (vsi so bili moški) sklicala srečanje Floydovega Okrajnega Baptističnega Združenja, da bi se pogovorili o zadevi. Želeli so, da združenje sprejme sklep, s katerim bi prisilili Rimsko cerkev, da bi zapustila združenje.
    Mnogi ljudje delajo razlike med spoloma in mnogi verjamejo, da je to Kar Bog hoče. Navsezadnje je tako napisano v Bibliji. In tudi v Spisih ostalih religij.
    Poroka
    Mnogim ljudem je bilo rečeno, da je to, Kar Bog hoče, da bo poroka večna združitev moškega in ženske, v dobrem in slabem, z namenom razmnoževanja vrste in vzdrževanja družbe organizirane v družinske enote, kar podpira Božji načrt za človeštvo.
    Eden izmed izidov tega učenja: V mnogih kulturah in verah je ločitev zaradi kateregakoli razloga, tudi zaradi mentalne ali fizične krutosti, nesprejemljiva in se je ne odobrava. Ena izmed največjih svetovnih religij zapoveduje svojim privržencem, da se ne smejo nikoli ločiti, nikoli znova cerkveno poročiti ali prejeti cerkvenih zakramentov, če se ločijo in da se nikoli ne smejo poročiti z nekom, ki je ločen.

    V mnogih kulturah cerkev določa poročna in zakonska pravila, ki jih nato zakonsko sprejmejo. To so omejujoča in zadrgnjena pravila, ki določajo vedenje zakoncev - in te omejitve ju določajo do konca življenja. Med njimi vlada tista, ki jo ljudje imenujejo ''zvestoba''. Ljudje, ki živijo v zakonski zvezi, morajo biti zvesti eden drugemu. Kar pomeni, da ne smejo imeti spolnih izkušenj s komerkoli drugim do konca svojega življenja - in to ne zaradi svoje lastne vdanosti ali nekega častnega dogovora, ampak po zakonu.

    Vendar nas to ne bi smelo presenečati, ker je religija v družbi postavila mnoge prepovedi glede osebnih spolnih aktivnosti. Po mnenju te religije je Kar Bog hoče, da ljudje ne bi smeli imeti spolnih odnosov z nikomer izven zakonske zveze ali s komerkoli pred poroko, kar pomeni, da v primeru, če se nikoli ne poročijo, ne bi sploh imeli spolnih odnosov skozi svoje celo življenje.

    To se torej pričakuje in ljudem je bilo rečeno, da bo posledica kršenja tega tabuja stroga kazen s strani Boga in s strani družbenega okolja.
    Kot rezultat tega se mnogi mladi ljudje vsepovsod po svetu odločajo za poroko. Ponavadi za zakon niso niti pripravljeni niti niso dovolj zreli za takšno odgovornost, vendar se zanj vseeno odločajo, ker se več ne želijo držati prepovedi glede spolnih izkušenj.
    Ideja moške superiornosti, ki izhaja iz koncepta, da je Bog moškega spola, ima velik vpliv na mnoge zakonske scenarije. V nekaterih kulturah je zakon oblika lastništva in služenja, kjer je ženska objekt lastništva - zanjo se dejansko tudi plača z doto - moški pa je oseba, ki se ji služi. Celo v družbah z manj ekstremnimi pogledi, se od žene pričakuje, da bo ubogala svojega moža in da mu bo podložna v vseh ozirih. Moškega se imenuje ''glava družine''.
    Mnogi ljudje verjamejo, da je to, Kar Bog hoče.
    Spolnost
    Mnogim ljudem je bilo rečeno, da je Kar Bog hoče, da se spolno združujemo samo z enim partnerjem z namenom oploditve in izražanja ljubezni.
    Eden izmed izidov tega učenja: Milijoni ljudi verjamejo, da se spolnosti ne bi smelo izkušati na nobeden način, ki namerno preprečuje zanositev in ker je spolnost čudovita, bi bilo proti Božji želji, da bi jo izkušali samo zaradi užitka in brez možnosti oploditve. To je celo ''nenaravno'', nemoralno, sramotno in je predajanje nižjim instinktom.
    Kot kombinacija ljubezni in strahu, ki smo jo omenili v prejšnjih razlagah razumevanja Boga, je kombinacija užitka in sramu proizvedla kronično čustveno zmedenost: čudovite občutke, razburjenje in strast, po drugi strani pa osramočenost, strah in občutke krivde, povezane s spolnimi željami in izkušnjami.

    V večini kultur se spolnih organov ne imenuje z njihovimi dejanskimi imeni. Besede kot sta ''vagina'' in ''penis'', se naj ne bi javno uporabljale (izjemoma le, kadar je to nujno potrebno v kliničnem smislu) in nikoli omenjale v prisotnosti majhnih otrok. Seveda pa lahko besede ''pi-pi'', ''lulček'' ali ''ritka'', uporabljamo kadarkoli. Če povzamemo, se človeštvo strinja, da so resnična imena določenih delov telesa sramotna in nas spravljajo v zadrego in se jih moramo izogibati kadar je to možno.
    Lahko se vam zdi, da z zgornjimi primeri malce pretiravam. Vendar mi lahko verjamete, da ne. Svetovno znana kolumnistka Molly Ivins je leta 2004 v jesenski izdaji revije Mother Jones poročala o delu skupine Odvetniki za mlade, ki dela z mladimi na področju vsestranskega spolnega izobraževanja. Od Centra za preprečevanje bolezni, ameriške vladne organizacije, so dobili informacije, da preprečevanje širjenja AIDS-a ni uspešno, ker mladina uporablja pravilne izraze za moške in ženske anatomske organe. Predstavnik
    Odvetnikov za mlade pravi, da je to absurdno. In kaj bo predsednik naredil? Izdal odlok, v katerem bo pisalo, da mora vsak moški, vsaka ženska in otrok od sedaj naprej imenovati penis ''pi-pi''?

    In seveda, če se ne sme govoriti o določenih delih telesa, potem se jih prav gotovo ne sme pokazovati. Tudi sam sebi ne. Znova pretiravanje? Žal mi je, vendar ne. Pogled na te stvari je tako puritanski, da se je sledeče pismo, brez da bi kdo trepnil z očesom, 25. septembra 2004, pojavilo v rubrikah za nasvete več kot 300 ameriških časopisov:

    Draga Abby,
    Zjutraj, ko sem šla zbuditi svojo 14-letno hčerko, sem ugotovila, da spi gola. Očitno je, da to dela že nekaj časa.
    Ponavadi sama vstaja, zato mi do sedaj ni bilo treba vstopati v njeno sobo, da bi jo zbudila. Ko sem jo vprašala, zakaj to dela, je odgovorila, da se tako počuti bolj udobno in bolje spi.
    Ko sem ji povedala, da me to moti, me je vprašala zakaj in iskreno povedano, ji nisem znala odgovoriti nič drugega kot to, da se mi zdi, da je to ''narobe'' in da me skrbi, kaj se bo zgodlo v primeru potresa ali požara. Vprašala me je, kako bi lahko bilo narobe, če nihče ne ve - razen če vstopi v njeno sobo brez, da bi prej potrkal (kot sem naredila jaz).
    Zraven postelje ima dolgo haljo, tako da jo lahko obleče v preimeru nuje. (Pravzaprav ves čas hodi po hiši v tej halji in jaz sem vedno predvidevala, da ima pod njo oblečeno spalno srajco, v resnici pa je vse od Božiča bila ves čas gola pod njo.)
    Še vedno se počutim sproščeno glede tega, vendar sva se dogovorili, da bova upoštevali tvoj nasvet. Ali je OK spati gol in zakaj - oziroma zakaj ne?

    Zaskrbljena mama iz San Leandra

    Kolumnistka ji je odpisala, da ni nič ''samo po sebi narobe'' v tem, da spi gola. ''Poglejte dobro stran tega'', je svetovala materi. ''Tako imate manj umazanega perila.''
    Kot je jasno iz tega pisma, mnogi ljudje čutijo, da morajo biti določeni deli telesa pokriti in skriti, ker so lahko preveč izzivajoči ali sramotni ali pa kar oboje. Torej je narobe in nesprejemljivo imeti te dele odkrite. V nekaterih delih sveta je to celo nelegalno in imajo zakonsko predpisane kazni za tiste, ki kršijo prepoved.
    Mnogi ljudje verjamejo, da so določeni načini spolnih odnosov, celo med možem in ženo, ''nenaravni'' in seveda tudi nemoralni. In znova, v mnogih krajih so določene izkušnje, ki zadevajo odrasle ljudi, nelegalne. Tisti, ki so takšn zakon napisali, pravijo, da razumejo, da Bog noče, da bi se izvajale določene spolne prakse. Bog pošilja ljudi v pekel zaradi tega.

    Ljudje prav tako verjamejo, da so slikovite upodobitve spolne aktivnosti na fotografijah, slikah, v stripih, video igricah, na televiziji in v filmih ostudne, odvratne in nesprejemljive. Seveda pa so slikovite upodobitve ekstremnega nasilja in ubijanja popolnoma sprejemljive.
    Milijoni ljudje verjamejo, da se spolne in duhovne energije ne mešajo. Rečeno jim je bilo, da je spolna energija energija ''spodnje čakre'' in da se spolna aktivnost in duhovna čistost izključujeta. Torej se ljudem, ki želijo doseči duhovno mojsterstvo, odsvetuje spolna aktivnost. Od nekaterih se celo zahteva, da so spolno vzdržni.
    Mnogi ljudje verjamejo, da je to, Kar Bog hoče.
    Homoseksualnost
    Mnogim ljudem je bilo rečeno, da je Kar Bog hoče, da ljudje izkušamo spolnost samo s partnerji nasprotnega spola, istospolni odnosi pa so nagnusni.
    Eden izmed izidov tega učenja: Ljudje, ki jih spolno bolj privlačijo partnerji istega spola, so bili vedno ožigosani, poniževani, obsojani, izolirani, preganjani, napadani in ubijani s strani ljudi, ki mislijo, da delajo po Božji volji.

    Žalostna nasilna smrt Matthewa Sheparda nam ponuja zdaj že slaven primer tega. Sheparda, študenta Univerze Wyoming, ki je odkrito priznaval, da je homoseksualec, sta dva mlada moška nasilno izvlekla iz bara v mestu Laramie, ga odpeljala na zapuščen kraj izven mesta, privezala za kravjo ograjo in ga tako neusmiljeno pretepla, da je padel v komo in pet dni kasneje umrl.

    Njegova mlada napadalca so aretirali in poslali v zapor, vendar Prečastiti Fred Phelps, pastor tamkajšnje Westboro Baptistične cerkve v Topeki, ni hotel pustiti stvari takšnih. Naslednjih pet let je ta Krščanski duhovnik ob vsaki obletnici mladeničeve smrti potoval v Laramie in v Casper v Wymingu, Mathewovo rojstno mesto, da bi ''proslavil'' njegovo smrt. In glede na novico v Los Angeles Timesu, ki jo je napisal novinar David Kelly 12. Oktobra 2003, je Prečastiti Phelps prinesel s sabo na Mathewov grob nadgrobni kamen, na katerem je bil vgraviran mladeničev obraz in naslednje besede:
    MATTHEW SHEPARD JE VSTOPIL V PEKEL 12. OKTOBRA 1998 PRI STAROSTI 21 LET, KER JE KJUBOVAL BOŽJEM OPOZORILU: '' NE SMEŠ LEŽATI Z MOŠKIM KAKOR SE LEŽI Z ŽENSKO; TO BI BILA GNUSOBA.''
    -Levitik 18:22

    Prečastiti Phelps se je ravno tako udeležil Mathewevega pogreba, in medtem, ko so mladeničevi starši, družinski člani in prijatelji stali v žalovanju, zakričal: ''Bog sovraži pedre!''

    Na takšni stopnji zavedanja in v prepričanju, da upoštevajo Božansko Namero in Željo, je oblast prisilila cele dežele ubogati Božjo voljo v takšnih zadevah. V nekaterih državah je kazen za homoseksualnost smrt - pogreb pod 30 meterskim betonskim zidom. V mnogih državah je homoseksualna poroka zakonsko nelegalna. V Združenih Državah se je leta 2004 predsednik osebno zavzemal, da bi se njegovo razumevanje Božjih želja glede homoseksualnih porok napisalo v državno ustavo. (Kot je napisal nek novinar, gre tukaj za ironijo, da poskušajo homoseksualni partnerji obupano doseči ravno tisto, čemur se heteroseksualni partnerji poskušajo izogniti.)
    Ne glede na to, da so lahko določeni spolni občutki osebam, ki jih občutijo, popolnoma naravni, niso Kar Bog hoče, pravijo mnogi, zaradi česar so opredeljeni kot ''nenaravni''. Članek Chrisa Zdeba v časopisu Calgary Herald v Edmontonu v Kanadi kaže na to, da bi resnica lahko bila ravno nasprotna.

    ''Znanstveniki so odkrili 54 genov, ki določajo spolno identiteto in so vgrajeni v možgane dolgo pred rojstvom in pred razvojem spolnih organov'', poroča novinar in nadaljuje: ''Odkritja skupine znanstvenikov Univerze v Kaliforniji, bi lahko pomenila, da naša spolna naravnanost, vključno s homoseksualnostjo in kaznivimi oblikami spolnosti, ni naša izbira.''
    Navkljub temu duhovščina največjih svetovnih veroizpovedi še vedno trdi, da Bog obsoja tovrstne spolne izkušnje.
    Cerkveni urad Jerrya Falwella je 6. Oktobra 1999 objavil poročilo, ki so ga opisali kot ''dokončno mnenje o homoseksualnosti''.

    V poročilu je bilo napisano, da ''sugerirati, da je homoseksualnost prej fizično stanje, ki ga povzročajo biološki dejavniki, kot pa čustveno in mentalno stanje, je skrajno bogokletno. Biblija nam navaja, da je vzrok za homoseksualnost greh. Človek se ne rodi homoseksualen; to postane pod vplivom svoje grešne volje, ko dovoli, da greh in hudič prevzameta nadzor nad njegovim življenjem.''

    ''Homoseksualci so'', pravijo na Cerkvenem uradu Jerrya Falwella, ''neodrešeni ljudje, ki bodo zagotovo šli v Pekel, razen v primeru, da se pokesajo za svoj greh opustijo grešno početje in prosijo Gospoda Jezusa Kristusa za odpuščanje.''
    Novinarka časopisa Associated Press, Rachel Zoll, je 7. Oktobra 2004 poročala, da je eden izmed najbolj vplivnih Anglikanskih voditeljev v Afriki - domu skoraj polovice svetovnih Anglikancev - izjavil, da je Ameriška Episkopalna Cerkev ustvarila ''novo vero'', ko je potrdila homoseksualnega duhovnika v New Hampshireu in s tem pretrgala vezi in korenine, ki jo vežejo z Angleško Cerkvijo.

    Nigerijski nadškof Peter Akinola je v ekskluzivnem intervjuju z Zollovo prav tako izjavil, da doživlja voditelja Episkopalne Cerkve kot zagovornika homoseksualcev in mu več ne zaupa. Ti komentarji so se pojavili manj kot dva tedna pred datumom, ko naj bi objavili dokončno poročilo o tem, ali lahko Anglikanska skupnost premosti svoje deljeno stališče do homoseksualnosti. Episkopalna Cerkev je Ameriška veja Anglikanizma; Akinola pa vodi Nigerijsko Anglikansko Cerkev.

    ''Skupnost je pretresena. Razklana je,'' je rekel Akinola. ''Skupnost, ki nas je držala skupaj več ne obstaja.'' (Še več ločenosti v imenu Boga.)
    V članku Zollova piše, da je Akinola poudaril, da ne sovraži homoseksualcev, navkljub njegovim gorečim preteklim izjavam proti vse širšem sprejemanju homoseksualnosti. Ob neki priložnosti je trend poimenoval ''satanski napad'' na Cerkev. Izjavil je tudi, da ne bo sprejel poskusov, da bi Svetem pismu ''dodali'' moderne poglede in s tem zanemarili svetopisemsko prepoved isto spolnih spolnih odnosov.

    ''Jaz nisem pisal Biblije. Je del naše krščanske dediščine. Kaže nam, kaj naj delamo,'' pravi Akinola. ''Če Božja beseda omenja homoseksualnost s studom, potem naj tako bo.''
    Zgodba Zollove se nadaljuje in pravi, da tisti, ki podpirajo homoseksualnost v duhovniških krogih, nastopajo proti prepovedi isto spolnih odnosov v Svetem pismu in da v bibličnih časih ni bilo razumevanja homoseksualnosti kot prirojenega usmerjenja in ne izbire, kot to danes znanost poskuša dokazati.
    Ne glede na vse je za mnoge ljudi posmrtna posledica takšnega ''nenaravnega obnašanja'', kot ga mnogi razglašujejo, večno prekletstvo in trpljenje v Peklenskem ognju.
    Ti ljudje verjamejo, da je to, Kar Bog hoče.
    Ljubezen
    Mnogim ljudem je bilo rečeno, da je, Kar Bog hoče, da bi ljubezen bila pogojna. Bog je jasno pokazal, da ima ljudi rad, če delajo tisto, kar On hoče. Če ne delajo, bodo spoznali Njegov gnev. Obsojeni bodo na večno prekletstvo.
    Nekateri pravijo, da deluje Bog iz ljubezni, ko ljudi obsodi na večno in neskončno mučenje. S to razlago poskušajo ohraniti podobo in idejo ljubečega Boga.
    Eden izmed izidov tega učenja: Mnogi ljudje so zelo zmedeni glede resnične narave ljubezni. Človeška bitja na neki globlji, intuitivni ravni ''dojemajo'', da neskončna kazen ni ena izmed najbolj ljubečih stvari. Vendar jim je bilo rečeno, da je takšna kazen dokaz najčistejše in najvišje ljubezni. To je Božja ljubezen v delovanju.
    Za človeška bitja torej ni nenavadno, da se bojijo ljubezni, ker jim je bil privzgojen že strah do Boga, ki pa je izvor ljubezni. Rečeno jim je bilo, da se lahko Božja ljubezen kot bi mignil spremeni v gnev s strašnimi posledicami. Ta komplet ljubezni in strahu v človeški teologiji je pustil posledice v človeškem obnašanju.

    Prej je bilo rečeno, da ''Človeške ideje o Bogu ustvarjajo človeške ideje o življenju in o ljudeh.'' To je v vseh pogledih res in veliko ljudi se ljubezni boji, istočasno pa jih tudi privlači. Preden vstopijo v tesnejšo ljubezensko zvezo, je njihova prva misel ponavadi ta: ''Kaj bo ta oseba sedaj hotela ali potrebovala ali pričakovala od mene?'' Nenazadnje je to narava njihovega ljubezenskega odnosa z vsemogočnim Bogom in nimajo nobenega razloga, da bi verjeli, da bo drugače z mnogo šibkejšim človeškim bitjem. Posledica tega je prepričanje, da imata partnerja v zvezi celo pravico pričakovati določene stvari eden od drugega v zamenjavo za ljubezen - da je ljubezen dajanje in sprejemanje, da se vrača milo za drago. Ta pričakovanja in strahovi spodkopljejo mnoge ljubezenske odnose že na samem začetku.

    Ker sta ljubezen in najhujše mučenje, kar si ga lahko zamislimo, povezana v človeških mislih kot del običajnega Božjega delovanja, mnogi ljudje verjamejo, da je v redu in primerno kaznovati druge ljudi za njihovo obnašanje - tako kot to dela Bog.
    Mogoče je najbolj dramatičen prikaz tega, da mnogi ljudje verjamejo, da je primerno ubiti človeško bitje, da bi človeškim bitjem sporočili, da ni primerno ubijati človeška bitja.
    Mnogi ljudje tega sveta verjamejo, da je to, Kar Bog hoče.
    Denar
    Mnogim ljudem je bilo rečeno, da je, Kar Bog hoče, da bi denar veljal za izvor vsega zla. Denar je slab, Bog pa je dober, zato se denar in Bog ne ujemata.
    Eden izmed izidov tega učenja: Bolj kot ima nekdo plemenite namene in večji kot je njegov prispevek družbi, manjši so njegovi prihodki. Medicinske sestre, učitelji, varuhi javnega reda in vsi tisti podobnih poklicev naj ne bi zahtevali visokega plačila. Duhovniki, rabini in svečeniki pa naj bi zahtevali še veliko manj. Gospodinje in matere po teh kriterijih sploh ne bi smele imeti prihodkov. Če potrebujejo kaj zase, lahko svojega moža prosijo za nekaj denarja, ali pa lahko postrgajo ostanke denarja za špecerijo.
    Sporočilo tega je: Ker je ''umazan profit'' slab, ker je denar resnično grešen, mora biti plačilo obratno sorazmerno vrednosti opravljenega dela. Boljše kot je delo, slabše naj bo plačilo. Ljudje naj ne bi dobili veliko denarja za opravljanje dobrih del. In kadar delajo kaj resnično resnično dobrega, bi si to morali želeti narediti brezplačno.

    Ljudje so ločili ''dobra dela'' in dobro plačilo. Po drugi strani pa lahko opravljanje del, ki imajo na nek način nižjo vrednost, prinese milijonsko plačilo. Enako velja za vse nelegalne aktivnosti. Kar pomeni, da naša družba ne odobrava plemenitih del, vzpodbuja pa trivialnost in ilegalnost. Človeška parola je: Višji kot je namen, nižja je nagrada.
    Mnogi ljudje tega sveta verjamejo, da je to, Kar Bog hoče.

    10.
    Kako vam je šlo do sedaj? Vem, da traja dolgo, vendar je pomembno, da periodično pregledamo vsako izmed teh stvari. Vpliv učenj o Bogu, ki smo jih vsi sprejeli, seže globoko. Vpliv ima na filozofski ravni kot tudi v praktičnih vidikih življenja.
    Čeprav se končne teme, ki smo se jih dotaknili tukaj, vrtijo okoli konceptov, za katere morda mislimo, da bi se z njimi lahko srečali samo v nekih abstraktnih situacijah, obstaja dejstvo, da naš način razmišljanja o njih vpliva - in ustvarja - naše zelo konkretne trenutne izkušnje.

    Pozitivke ekskluzivno objavljajo prevode knjige What God Wants v slovenščini, sproti kot se prevaja. Knjiga bo izšla do 27. septembra, ko bo njen avtor Neale Donald Walsch imel v Sloveniji predavanje na isto temo v organizaciji Humanity's Team-a Slovenija.
    Inf: www.humanitysteam.si info@humanitysteam.si ali 041 710-277

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/2005082222404691

    No trackback comments for this entry.
    Kaj bog hoče? 2.del | 8 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Kaj bog hoče? 2.del

    Prispeval/a: stojči dne torek, 30. avgust 2005 @ 10:34 CEST
    Ja takoj se vidi,
    da gospod Donald Walsch
    res ve kaj Bog hoče od nas
    in če mi bo le dopuščal čas,
    se bom njegovega predavanja
    z vesljem udeležil. :)

    Ja to kar Bog renično želi od nas,
    je samo to,
    da bi bil vsak od nas srečen
    kolikor se da,
    te sreče pa človek ne more najti nikjer drugje,
    kot izključno in zgolj znotraj sebe. :)



    ---
    stojči


    Kaj bog hoče? 2.del

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 30. avgust 2005 @ 11:21 CEST
    Pozdravljeni bralci,

    knjiga Whaat God Wants piše o dejstvih, ki jim ni kaj oprekati, ker so resnična. Ne vem pa če v nadaljevanjih knjiga obravnava vzroke zakaj je tako. Namen knjige ne bi smel biti le ta, da vzbudi pri bralcu emocionalne reakcije zaradi patoloških pojavov v raznih kulturah družb, ki jim vsak zdrav razum nasprotuje, temveč bi moral z določeno distanco od Boga, nazorno obravnavati vzroke kje je vzvod celotne civilizacije, da je takšno stanje vzpostavila in ga še naprej vzdržuje.

    Takega stanja, kot ga zgoraj opisuje knjiga ni Bog hotel od nas, temveč je to žargon pravšnjosti človeka, ki hoče naprtiti odgovornost Bogu, da je bila to njegova volja, ker človek ni sposoben prevzeti odgovornosti za takšno stanje nase.

    Bog je hotel od nas, da se spoštujejo tiste nravne etične zapovedi, ki so absolutna resnica: Ne kradi, ne ubijaj.....itd.
    Te zapovedi, ki jih hoče Bog od nas so nespremenljive, večno žive in jim ne bo nikoli in nikdar mogoče kaj dodati ali odvzeti, razen če ne bo prišlo do takega prevrednotenja (razvrednotenja) sveta, da bo človek izgubil svojo človeškost.

    Znanstvenik, ki obravnava takšne pojave, kot so zgoraj našteti mora biti sposoben, da se popolnoma odpove miselnosti svojega časa, nazorom in nazorom, s katerimi mu je ta čas napolnil duha, in da se prestavi v središče popolnoma drugačnega miselnega sveta. Znanstveniku, za katerega so nazori poznejših generacij izhodišče, bodo le-ti prav gotovo onemogočili razumevanje prejšnjih časov.
    Zgornji pisec se ozira in razčlenjuje obstoječe stanje sveta zaradi svojih idealov, ki so hkrati tudi ideali n. pr. zatiranih žensk, da bi obsodil krivice in hkrati osvobodil zatirane. Vendar ni Bog tisti, ki bi nanj prevalili krivice sveta, ki jih ni on zakrivil. Zakrivili so jih ljudje po svoji volji in ne po volji Boga. Bog je čista kakovost in nikoli noče od nas nekaj, kar ni skladno z njegovo brezpogojno ljubeznijo.

    Zgornji pisec suponira povezavo med religijo in zatiranjem žensk in v religijo umešča voljo Boga, kar je povsem zgrešeno. Nosilci religije so ljudje, institucije, to so isti ljudje, ki se hkrati borijo za oblast od najstarejših barbarskih časov do danes. Od tu naprej izhaja zatiranje enega spola nad drugim. Religija je le oblika kulta in zavesti. Človeku je dana struktura psihe, povezana s sopecifično religijo. In iz te človeške strukture so se razvile družbene stvarnosti, ki samodejno ustvarjajo človekovo subjektivnost in njegovo ravnanje. Te družbene stvarnosti pa so v različnih kulturah različne od najbolj radikalnega islamskega šeriatskega prava do najbolj prikritih oblik drugih kultur, ki so po svojem talonskem načelu manj radikalne, a zato toliko bolj celovito umeščene v svoj ideološki kompleks patricentrične strukture. Mrtvi pa hočejo biti zraven, kadar živi sprejemajo svoje odločitve. Vsi predniki še obstajajo. Svetujejo in delujejo še naprej v občestvu vnukov. V tem delovanju pa je tudi krivičen odnos do ženske, ki se zelo težko spreminja. Moški hoče, da gre njegovo očetovsko - duhovno poačelo le k njemu. Tu se srečamo že s patriarhalno "kulturo". V boju se moški zave svoje očetovske narave, se dvigne nad maternalizem, ki mu je prej pripadal, in z bojem doseže lastno božanskost. Zdaj išče v svojem semenu, v svojem moškem ustvarjalnem počelu, ki si je nadel božanskost, kakršno je svet prej priznaval le materinstvu. Tu se rodi ideja o razlikovanju med moškim in žensko.

    Razsvetljenstvo je zanikalo razlike med spoloma v duševnem pogledu, zagovarjalo enakost spolov in enačilo človeška bitja z meščanskim moškim. Ta teorija je bila izraz težnje po družbeni svobodi in enakopravnosti ženske. Ko se je meščanska družbe utrdila in oppustila napredne politične pozicije, ni več potrebovala ideje o enakosti spolov. Zdaj je potrebovala teorijo, ki zagovarja naravne razlike med spoloma, neenakosti moških in žensk. Njene lepe besede o dostojanstvu ženske so rabile v glavnem le za to, da je ženska ostala odvisna služabnica moškega.

    Razredna družba je tesno povezana z gospodovanjem moža v družini. Teorija o univerzalnem pomenu razlike med spoloma za zastopnike moškega hierarhičnega razrednega gospostva nad žensko je bilo zelo privlačna. Tedanji čas je posvetil zelo malo pozornosti spoznavanju prave narave moških in ženskih kvalitet.

    Iz te moške dejanskosti njegovega patriarhalnega priviligiranega položaja v vseh kulturah pa izhajajo vse patologije psihičnih drž, ki so služile moškemu gospodarju, da je gospodujoče zagospodaril in odločal o usodi ljudi, utrl pot svoji tiraniji, ki je temeljila na njegovem patricentričnem nazoru. Stara klasična literatura kaže obilico sledov, iz katerih se da sklepati, da je pri Grkih in Azijcih pred posamičnim zakonom v resnici bilo stanje, ko ni spolno občeval samo en mož z več ženami, ampak tudi žena z več možmi, ne da bi se pregrešila zoper običaj. Ta običaj je v posledici moške prevlade v večini kultur izginil, je pa moški ohranil običaj, da ima en moški lahko več žena (islam), kar izhaja iz njegove izrazite patricentrične drže. Nekdaj se je štelo pokolenje samo po ženski liniji, od matere do matere. Da se je ta edinoveljavnost ženske linije ohranila še dolgo v dobi posamičnega zakona z nespornim ali vsaj priznanim očetovstvo in da je ta prvotni položaj mater kot edini od zanesljivih roditeljev njihovih otrok zagotovil njim in ženskam na splošno višji družbeni položaj, kakor so ga poslej sploh kdaj imele, gotovo ni bil več po volji moškemu, katerega cilj mu je bil zatreti družbeno žensko emancipacijo. Prišlo je tako daleč, da je ženska avtoriteta, ki je bila središče tedanje matriarhalne družbe, postala sužnja moškega, predmet prekupčevanja in krivičnega odnosa moškega do ženske.
    Vzvišena vloga ženska kot duhovnice in čuvarke skrivnosti je bila izpordrinjena in moški je pod meščansko renesanso izkopal seme zatiranja ženske, ki se je v novi obliki razneslo po vseh kontinentih in v vsaki kulturi dobilo svojo specifično obliko.

    Patriarhalna družina z vsem zatiranjem, ki je sodilo ali še morda ponekod sodi zraven, je eno najpomembnejših področij za ustvarjanje psihičnih drž, ki pomagajo ohranjati stabilnost oblasti. Zanjo je značilna čustvena odvisnost ženske od očetovske avtoritete v obliki mešanice strahu, ljubezni in sovraštva; identificiranje z očetovsko avtoriteto nasproti šibkejšim, močan in dosleden superego, da je dolžnost pomembnejša od sreče; občutja krivde, ki jih spet in spet obnavlja neskladje med zahtevami superega in zahtevami dejanskosti, njihov učinek pa je, da ostajajo ljudje ponižani pred avtoriteto (moško). Ta pasihična družbena okoliščina nam pojasnjuje, zakaj imajo skoraj berz izjeme družino za podlago družbi. Iz tega se je razvila tudi morala, ki obsoja in omejuje seksualne užitke ženske (obrezovanje) ali zlagana morala strahu pred Bogom. Tudi delitev odpustkov spada postane moralna prohibicija in nenehen proizvajalec občutij krivde, ki so se nezavedno prenesli na razna področja in objekte.

    Občutja krivde povzročajo, da občuti človek svoje trpljenje kot pravično kazen za svojo krivdo, ne pa kot pomanjkljivost svoje zavesti in organiziranosti. Čustvena zastrašenost pomeni omejitev intelektualnih in zlasti kritičnih sposobnosti, in razvija čustveno navezanost na predstavnike družbene morale, ki so zopet patriarhalni moški, ki vladajo. V patriarhalni družini je oče avtoriteta in tisti, ki uravnava otrokovo življenje neglede na otrokove želje in fizološke razloge njegove narave. Otrok se identificira z očetom in hoče stopiti na očetovo mesto in tako se tradicija ambivalentne čustvene drže prenaša in ponavlja. Patricentična psihična drža je v veliki meri povezana z narcisizmom, prežetim z meščanskim čutom za lastnino, med katero spada tudi ženska.

    Čeprav kaže katoliciziem veliko patricentričnih potez -Bog, Oče, hiarhija moške duhovščine, itd. - ni mogoče zanikati tudi pomembne vloge matricentričnega kompleksa. Devica Marija in Cerkev sama psihološko predstavljata veliko mater, ki varuje vse otroke v svojem naročju. Celo Bogu samemu pripisujejo veliko matricentričnih potez - čeprav ne zavestno. Vsakemu otroku cerkve je ljubezen matere cerkve zagotovljena, dokler je njen otrok ali kadar se vrne v njeno naročje. To uveljavljajo zakrementi. Posebno vlogo imajo moralne zahteve. Zapleten mehanizem pa skrbi za to, da imajo te zahteve posebno družbeno težo, čeprav je posameznemu verniku že ljubezen zagotovljena brez odvisnosti od moralnega območja. Katolicizem v namejhni meri ustvarja občutja krivde, hkrati pa podaja sredstva, s katerimi se teh občutij osvobodiš. Cena, ki jo moraš plačati, je čustvena navezanost na cerkev in njene služabnike.

    Protestantizem je radikalno iztrebil vse matricentrične poteze krščanstva. Nadomestila za mater, t.j. Devico Marijo ali Cerkev, izginile so in materinske poteze Boga prav tako. Luter je v svoji ideologiji zdvomil in celo obupal nad tem, da bi si grešni človek lahko bil gotov ljubezni. Dano je samo eno zdravilo: vera, tako pravi. V kalvinizmu in nekaterih protestantskih ločinah se je pokazalo to zdravilo za nezadostno. Odločno ga dopolnjuje vloga izpolnjevanja dožnosti in nujnost uspešnosti v meščanskem življenju, kar je edini dokaz božje naklonjenosti in milosti.

    Nastanek protestantizma je pogojen z istimi družbenimi in gospodarskimi dejavniki, ki so omogočili "duha" kapitalizma. Protestantizem ima nalogo, da nenehno reproducira in krepi strukturo, ki je takšni družbi potrebna. Patricentrični kompleks, v katerem sta izpolnjevanje dolžnosti in uspeh glavni gonilni sili življanja, uživanje in sreča pa imata drugotno vlogo, je ena najmočnejih produktivnih sil, ki so bile odločilne za neznanske gospodarske in kulturne dosežke kapitalizma. Do kapitalističnega obdobja so morali ljudi (sužnje) s fizičnimi sredstvi prisiliti, da so vsak drobec svoje enrgije posvetili gospodarsko koristnemu delu. Pod vplivom patricentričnega kompleksa pa so se začeli ljudje temu delu prostovoljno posvečati, zunanji pritisk se je ponotranjil. Ta ponotranjenost pa je bila najpopolnejša med vladajočim razredom meščanske družbe, ki je bil avtentični predstavnik poznomeščanske delovne etike. V primerjavi z zunanjo silo je pripeljal proces ponotranjenja do drugačnega rezultata: izpolnjevanja nalog vesti je dajalo zadoščenje, ki je veliko prispevali k ureditvi patricentrične strukture vladanja.

    Patricentrična struktura je bila in je psihična gonila sila gospodarskih dosežkov meščanske protestantske družbe in hkrati ustvarja možnost, za uničenje patricentrične stukture in za obnovo matricentrične strukture, ko bo človek uporabljal pretežno svojo energijo za razvoj humanih možnosti, ne pa le za ustvarjanje materialnih dobrin, ki so le nujno potrebne za obstoj civilizacije, saj ima sleherni človek tako moški kot ženska pravico do sreče v življenju, ta sreča pa je odvisna od harmoničnega razvoja človekove osebnosti in mati zemlja bo dajal vsem svojim otrokom vse, kar potrebujejo, ne da bi se ozirala na njihove zasluge ali spol.
    V vsakem primeru pa Bog noče od nas, da delamo krivice drug drugemu. Takšno stališče je popolnoma zgrešeno, saj je v vprašanju samo človek, njegova zavest in njegova volja, da ta svet spremeni na boljše.

    Naprtiti Bogu, da hoče od nas, da smo taki, kot opisuje avtor knjige zgoraj, je velika krivica Stvarniku in potvarjanje resnice. V vprašanju je samo človek!

    Lep pozdrav vsem bralcem
    Tatjana




    Kaj bog hoče? 2.del

    Prispeval/a: Miha K. dne četrtek, 1. september 2005 @ 15:46 CEST
    Draga Tatjana,

    hvala za tvoj izčrpen zgodovinsko-sociološki presek vsebine. Sem pa jaz avtorja mogoče razumel malo drugače. Govori mi, kakšne so naše človeške ideje o tem, kaj Bog hoče od nas. Torej o človeški nevednosti, zavedenosti in manipulaciji z Božjo voljo.

    LP Miha


    Kaj bog hoče? 2.del

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 2. september 2005 @ 10:42 CEST
    Pozdravljeni Miha K.,

    me veseli, da vprašanju kaj Bog hoče od nas dodamo še drugo razsežnost razmišljanja. Torej kaj si mi v svoji nevednosti, zavedenosti in manipulaciji z božjo volje predstavljamo kaj Bog hoče od nas.

    Dejansko je ena najbolj značilnih mišljenjskih potez pisca vprašanje kaj se dogaja s človekovo zavestjo, da narobe razume božja sporočila.

    Če govorimo o nevednosti in zavedenosti ter manipulaciji s človekom je vmes vedno samo človek in njegov odnos do drugega sočloveka, odnos ki manipulira z religijo, resnico in v tem je njegova težava prevajanja božje volje v resnično življenje in razumljenje Boga. Torej ne Bog, temveč človek ima monopol in je vladar absolutne resnice. Bog je torej izpostavljen zlorabi človeka. Človek si je izmislil vse mogoče z vztrajanjem na nekakšni superiornosti izvornega absoluta, vendar v bistvu ga je on ustvaril zato, da ga zlorablja po monopolnih vzrocih, ne pa da bi po božjih naukih živel in Boga razlagal. Sicer pa simbolično povedano: Bog obstaja in se razodeva v nas, vendar ne na način izpraznjene vsebine, ki se polni z vsem tistim zlom, ki ga je človek priklical nase. Človek je v svoji izprevženosti pri manipuliranju prišel tako daleč, da njegova sprijenost prihaja vse do nebivajočega. Čeprav je lahko vsakomur znano, da človek nima druge luči kot te, ki sije na svet odrešitve. Svet odrešitve pa je samo resnica in resnica.

    Končnost tostranskega, zemeljskega, nadzemeljskega, to je sublunarnega sveta pa metafizika, ki človeku obljublja neskončno, onostransko, nadzemeljsko in superlunarno življenje pa ni odgovorila na vprašanja, ki sodijo izključno v zgodovinsko-sociološko in antropološko področje naukov o človeku. Človek je božjo idejo skvaril kot marsikatero drugo, saj človek neguje iluzijo, da je Bog predmet njegovega preučevanja, celoto nebivajoče in vso raznoterost v njem pa zreducira v nekaj končnega, ki jo razlaga s svojim žargonom pravšnjosti po svojem trenutnem interesu. To je tista manipulacija, nevednost in zavedenost je pa njena posledica.

    Zanima me, Miha, kako si ti razlagaš, od kod izhaja človekova nevednost, zavedenost in manipulacija. To je pa spet področje, ki bi napolnilo časopisne stolpce.

    Lep pozdrav in vse dobro
    Tatjana


    Kaj bog hoče? 2.del

    Prispeval/a: Miha K. dne ponedeljek, 5. september 2005 @ 12:13 CEST
    Draga Tatjana

    Hvala za vprašanje po mojem osebnem mišljenju o izvoru človeške nevednosti, zavedenosti in manipulaciji z božjo voljo.

    Seme nevednosti je bilo posejano v dušo vsakogar izmed nas v času navidezne ločitve od Boga. Predstavlja torej odsotnost poznavanja univerzalne, božje resnice, ki je prisotna bistvu človeka in po kateri naj živi, vendar zakrita. Zakrita zato, da jo duša, z božjo pomočjo tekom mnogih utelešenj, karmičnega trpljenja in učenja ponovno sama odkrije in hkrati spozna tudi vsa njena nasprotja.. Odkrije torej resnico o stanju neločenosti in vezi čiste brezpogojne ljubezni z Bogom in celim stvarstvom. Tu se pot ne preneha. Tu duša šele začenja spoznavati vseobsežnost Boga in tej blaženosti ni kraja.

    Zavedenost je na nek način nujno zlo nevednega človeka, ki se kot duhovno bitje postopno približuje cilju, na tej poti pa je kot tak lahek plen nešteto pastem, ki ga zavajajo in odvračajo od odkrivanja prave božanske resnice in usmerjajo v duhovno slepo ulico. Da ne omenjam trenutnega favoriziranja pomembnosti doseganja standardov svetnega bivanja in prezadovoljevanja človeških potreb z materialnimi dobrinami. Skozi zgodovino in sedanjost človeka močno zavaja in ga usmerja proč od bistva togo, slepo in nekritično sledenje trdicijam religij, samooklicanih duhovnih posrednikov, družbenih prepričanj in izročil. Brž, ko se človek zaveže z Bogom in se aktivno in samokritično vključi v odkrivanje resnice, začne ločevati tudi zrna od plev.
    Postane tudi pogumen in odkrit zagovornik resnice.

    Manipulacija z božjo voljo se je pričela v trenutku, ko so prevzeli vlogo glasnikov božje besede ljudje, ki niso bili v stiku z Bogom. Tako bo vse dotlej.

    Tale simbolična definicija manipulacije zgolj zaradi zaključka.
    Manipulacija je orodje za ustvarjanje in ohranjanje izrojene moči in nadvlade, pa naj si bo v družini, družbi, religiji ... in včasih mogoče tudi na pozitivkah. Nič drugega kot še ena stranpot, še eno nasprotje božanski resnici.

    Te pozdravljam, Miha


    Kaj bog hoče? 2.del

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne ponedeljek, 5. september 2005 @ 13:29 CEST
    Kaj Bog hoče od nas?
    Če nočemo biti predaleč od njega, moramo izpolniti štiri pogoje.
    1. Pričevati o Bogu brez dvoma ali negotovosti.
    2. Prepoznati in priznati Božanske sle (ljudi) in se naučiti po njih prepoznati Boga.
    3. Gojiti bratsko ljubezen.
    4. Obrniti hrbet užitkom in dobičkom tega sveta.

    V Stvarnikovi naravi, ki svoja stvarjenja pozna in hoče, da bi Ga le-ta spoznala.

    Svetovna današnja ureditev, v kakršni danes živimo je, kot ugotavljajo vsi sveti spisi sveta že skoraj popolnoma padla pod vpliv zla. Nič več ni sam prehod k luči odprt. Zlo naše protinarave je popolno, tako da lahko le božanski poseg odpre pristop do luči. Tako je izrek Jezusa Kristusa povsem na mestu, ko pravi: "Jaz sem pot, resnica in življenje." (Janez 14,6).

    Miran.


    Kaj bog hoče? 2.del

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 5. september 2005 @ 14:37 CEST
    Pozdravljena Miha in Miran,

    hvala za vajna komentarja, ki temeljita samo na resnici in ničemer drugem. Sama sem razmišljala o teh vprašanjih v prispevku " Kako si ljudje predstavljamo Boga". V tem prispevku sem si skušala odgovoriti kako sem sema v sebi razrešila problem Boga. Vesela bom, če se bosta nanj odzvala s svojim komentarjem, ko bo prispevek objavljen. Kako priti čez pojem s pojmom, torej v samo bistvo našega bivanja. Morda se bo odgovor na to zasvetlikal človeštvu v tretjem tisočletju.

    Lep pozdrav obema
    Tatjana


    Kaj bog hoče? 2.del

    Prispeval/a: ljudmil dne nedelja, 4. december 2005 @ 06:38 CET
    Tatjana, Miha, Miran zdravo!Hvala za vase komentare.Zanimljivo bi bilo vidjeti dali organizacija Donald-a Walsch-a placa porez?Ako ga placa, koliki je?Srdacan pozdrav svima,Ljudmil


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,54 seconds