NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 21-apr
  • Moja elektrarna by ENERTEC pokal Slovenije v akvatlonu 2024

  • sreda 24-apr
  • Zoh Amba »Bhakti«

  • četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Mihael in zmaj   
    četrtek, 5. avgust 2004 @ 05:05 CEST
    Uporabnik: aurigo

    * Duhovna rastKer je na Pozitivkah očitno zelo aktualna tema arhangela Mihaela, se objavlja poglavje Iz zgodovine Mihaelovih svetišč, iz Rosenbergove knjige Mihael in zmaj.
    Ob tem se bi zahvalil teti J. za prevod.


    Iz zgodovine Mihaelovih svetišč

    S tem ko je pojasnjen smisel poganskega čaščenja votlin in krščanske
    kultne votline, lahko zdaj razkrijemo tudi duhovno ozadje Mihaelove
    votline na Monte Garganu in njen kult. To zgodnje angelovo prasvetišče
    je bilo stoletja – zlasti v zadnjem stoletju pred Kristusovim prihodom –
    kultni kraj božjih moči, še preden ga je Mihaelovo mogočno pojavljanje
    posvetilo kot svetišče troedinega Boga. To pa pomeni: ta votlina je
    bila, odkar je obstajala, fizikalno – metafizični center moči, za
    katerega jo je Bog izbral ob stvarjenju sveta. Kajti samo tak kraj, o
    čemur nas uči izkušnja, - privlači kot cvet čebele - , je kraj moči, ki
    izvira iz vesolja; samo tak kraj kadarkoli zasedejo bogovi.

    Bogove je treba pojmovati kot resničnost, četudi posebne vrste. S
    takšnim nazorom smo v popolnem soglasju s Pentatevhom (petero Mojzesovih
    knjig iz Stare zaveze), ki jemlje bogove povsem resno in se hkrati s
    svojim čaščenjem strastno bori z nevarnimi protibožjimi močmi. Tam se
    nikakor ne pojavljajo le kot prividi ali – moderno izraženo – kot
    fizikalne projekcije. Veliko bolj jih je treba razumeti kot iskre
    centralnega božjega ognja, katere je angelov padec raztrosil po
    stvarstvu, kot moči duhovnega kraljestva, ki so se sesedale pri tem v
    teku svoje »zgodovine« izgubljale svojo povezanost s prasilo, ki jih je
    ustvarila. Toda prav zaradi svojega izvora so ohranile določen svetloben
    značaj. Ker pa na to nikakor niso same vplivale, ostajajo kljub svoji
    moči v stalni odvisnosti od luči, iz katere so nekdaj – v pračasih –
    tako rekoč »brizgnile« kot iskre. Ker pa so bogovi učinkoviti dejavniki,
    ki spadajo v duhovno sfero narave, jo nikakor ne morejo osvoboditi od
    zakona usode in jo odrešiti. Tudi zanje velja navsezadnje Kristusova
    beseda: »Brez mene ne morete ničesar storiti.« Hkrati se zdi, da je
    zakon usode za bogove tak: Čim »starejši« postajajo, čim bolj se zaradi
    svoje lastne moči oddaljujejo od božanskega praognja, iz katerega so
    izšli v začetku stvarjenja, tem bolj ugaša luč, ki jim je bila
    podarjena. Čim močneje izžarevajo v tem »vmesnem času«, čim bolj se zdi,
    da kot zvezda prekašajo sončno praluč, tem bolj se približujejo
    svojemu »propadu«.

    Zato je nujno ob Kristusovem prihodu na Zemljo, pri pojavu Luči sveta,
    ki je zasijala najprej v votlini rojstva, morala ugasniti svetlobna moč
    bogov – nič drugače – kot pri sončnem vzhodu zvezde čedalje bolje
    ugašajo. Njihova prvotna iskra se je vrnila k praluči, prihajajoči iz
    Kristusa. To odrešenjsko Kristusovo delo, zbiranje svetlobnih isker, se
    nikakor ni končalo v zgodnji dobi cerkve. Proces zbiranja luči se
    nezadržno nadaljuje. Če je to v antiki prizadelo zlasti bogove prednje
    Azije in Evrope, so to zdaj bolj bogovi zaostalih področij Azije, ki
    izgubljajo svoj svetlobni značaj in s tem tudi svojo moč. To pa pomeni;
    da se bogovi Azije iz mogočnih sil in pojav, ki seveda zaradi svoje
    številčnosti drug drugega omejujejo, zaradi česar nikoli ni bilo
    vsemogočnih bogov in jih tudi ne more biti,- to torej pomeni, da se
    spreminjajo le v miselne tvorbe in krepostne alegorije ter v duševne
    božje podobe. Taka spiritualizacija bogov je bila in je tudi še danes
    predzadnja stopnja njihove »smrti«. Podobno kot danes je zaradi
    prosvetljenosti in abstrakcije že nekdaj potekalo izumiranje bogov v
    Aziji in Evropi: V tistem času antične »reformacije«, v »mesijanski
    dobi« 6. stoletja pred Kristusovem prihodom, ko so bogovi že izgubljali
    svojo povezanost z ljudstvom in Zemljo, medtem ko so se spreminjali iz
    nekaj posebnega v nekaj običajnega, takrat so postali etična načela.
    Ko pa so že ob stvarjenju sveta zasedli zemeljske postaje moči (in
    kozmosa), ki jim jih je Stvarnik namenil, njegove posebna kraje moči na
    neki način »kolonizirali« Zemljo, so se polastili tudi svete votline na
    Monte Garganu – kot kultnega kraja. Zato so v njej – preden jo je Veliki
    angel, kot je bilo »v začetku predvideno«, zopet osvojil za Boga kot
    posvečen kraj in kraj milosti – neznano dolgo častili bogove in božanske
    heroje. Ravno to kaže na to, da je bila Mihaelova votlina že od začetka
    sveta – in je še danes –posvečen kraj, izbran za to, da bi iz nje
    prihajala božja milost. Kajti bogovi in heroji, ki so delovali v Monte
    Garganu, so samo čuvali prostor za prihajajočega Gospodarja sveta. Da pa
    so pobožni pogani že od nekdaj spoznali božansko moč in »učinek« takih
    mogočnih in izbranih krajev, je odvisno pač od sposobnosti njihovega
    duševnega čutenja, od njihovega »naravnega videnja«, ki so ju kristjani
    Novega veka čedalje bolj izgubljali. Neko Strabonovo poročilo govori o
    tem, da se je nekoč v votlini nahajalo preročišče jasnovidca Kalhasa,
    znanega iz Odiseje, ki so ga po smrti po božje častili. Poleg tega
    svetišča naj bi stal Heroon Podalizija ob vznožju gorovja Gargano v
    pokrajini Siponto. Kot poroča Rohde, so prihajali ljudje sem ležat na
    kože črnih ovnov, ubitih za žrtvovanjem da bi se pogreznili v zdravilni
    sen in da bi od kultnega heroja v tem svetišču izprosili spoznanja in
    odkritja zdravilnih sredstev, za človeka in žival. Prav tako so
    ozdraveli, če so se poškropili z vodo iz reke, ki je tekla mimo
    svetišča, - kar prav tako spominja na ritual v Chroni kot tudi
    Gargantski votlini.

    Sprememba poganske kultne votline Gargano v krščansko svetišče je bila
    možna šele tedaj, ko je s Kristusovim prihodom moč bogov ob koncu pozne
    antike in začetku srednjega veka pojemala. Tudi škof iz Siponta je bil
    kot Kristusov in cerkveni služabnik udeležen pri temu procesu. Šele koga
    je Mihael za to pooblastil, posvetil in blagoslovil, je lahko odvzel moč
    bogovom, uzurpatorjem svetih krajev. Tako je z Mihaelovo pojavitvijo na
    italijanskih tleh napočil dokončni in neustavljivi propada vseh še
    preživelih poganskih svetišč in njihovih kultov.

    Neki odlok papeža Gelasija – tistega na katerega se je obrnil škof iz
    Siponta po nasvet v zvezi z Mihaelovim prikazovanji – je v zvez s tem
    simptomatičnega pomena. Papež je namreč odredil, naj se praznovanje
    Junone Lupercalije, (pri čemur je igrala vlogo tudi neka votlina), ki je
    bila nekdaj tako pomembna za poganski Rim, zamenja s praznikom Luči
    Marijinega očiščevanja, datiranem v evangeliju na isti dan. Istočasno so
    Dianin tempelj v Sipontu spremenili v Marijino svetišče.

    Nekako 3. stoletje po ustanovitvi Mihaelovega svetišča na Monte Garganu
    je sv. Benedikt – potem ko je zapustil votlino Subiaco, na Monte
    Cassinu, ki leži nekako na isti višini kot Monte Gargano na zahodni
    strani polotoka, - zgradil samostan na kraju nekdanjega Jupitrovega in
    Apolonovega templja. Dodana mu je bila Mihaelova kapela s stolpom – po
    nordijskem načinu gradnje. Iz obeh teh centrov na vzhodu in zahodu
    polotoka prihajajo temeljni impulzi za omiko Zahoda; zaznamovano s
    krščansko moralo: Mihaelovi impulzi krščanstva, ki oblikujejo svet.
    Pozornost vzbuja naraščajoča misijonska moč v 5. in 6. stoletju.
    Naravnost zdi se, kot da bi jo val moči, nov impulz iz duhovnega sveta
    vzpodbudil, da premaga ostanke poganstva. Če lahko gledamo na vse
    bistvene dogodke tistega časa hkrati, potem kmalu uvidimo, da je ta
    povečana moč izžarevanja tedanje cerkve izhajala iz njenega zaščitnika
    Mihaela, udi se, kot da izhaja vzpodbuda za ta odločni prvi sunek prav
    iz angelovega pojavljanja na Monte Garganu.

    Mihaelovi votline je sledila cela množica filiacij, ki so se v teku dveh
    stoletij kot duhovne postaje moči, prekrile vso Evropo. Samo nekaj teh
    svetišč je omenjenih kot primer , vse pa po obliki spominjajo na naravno
    ali umetno votlino – tudi kot kripte (grobnice pod oltarnim prostorom
    romanskih cerkva), nad katerimi so bile zgrajene cerkve. Mihaelove
    kapele s stolpi so nastale v Nemčiji, Avstriji in severni Franciji šele
    kasneje. Tako poroča menih Bernhart o Mihaelovem svetišču v neki votlini
    na Monte Gauru nad Sorentom, iz katere je tekel čudodelni vir. V
    Abruzzih se še danes nahaja 7 votlin, ki so bile v 6. in 7. stoletju
    posvečene sv. Mihaelu, najslavnejša med njimi je blizu Civitalle del
    Tronto. V Sabini na Monte Tancie je bila v 7. st. posvečena še ena
    Mihaelova votlina, ki je bila prej pogansko preročišče. Njena kultna
    legenda je podobna montgarganski in spomin nanjo slavijo prav tako 8.
    maja.

    Neka prav posebna »Mihaelova votlina« se nahaja pri nekdanjem
    etruščanskem mestu Sutra, 50 km severno od Rima. Vzdolž deželne ceste je
    iz strmih lehnjakov skal izdolbena množica etruščanskih grobov. Največji
    od njih je zdaj Marijino svetišče Madonna del Porto, naša ljuba gospa
    dobrega rojstva. Tja romajo žene, da bi si izprosile srečen porod. Ozek
    vhod vodi v predprostor iz katerega spet pelje majhen vhod, vsekan v
    skalo, v baziliko s tremi cerkvenimi ladjami, podprto s stebri. (Poleg
    glavne sta tudi 2 stranski ladji.) Tam so nekoč na kamnitih klopeh
    vzdolž stebrov počivali pokojni umrli Etruščani. Tako je iz podzemeljske
    mrtvaške dvorane nastalo svetišče rojstva. O tem, kako se je to lahko
    zgodilo, priča freska nad notranjim vhodom, ki predstavlja legendo z
    Mont Sant 'Angela. Lastnik črede pravkar s puščico strelja proti biku, -
    medtem ko pa je že sam zadet od puščice – nad njim pa se prikaže Veliki
    angel, romarji pa se vzpenjajo proti svetišču. Na stropu v notranjosti
    svetišča je v nadnaravni velikosti naslikana Mihaelova postava – mi pa
    se torej nahajamo v Mihaelovi votlini, v kateri je možno izprositi ne
    samo rojstvo na ta svet, ampak ponovno srečno rojstvo v večno življenje.
    V južni Franciji pri Vidaubanu, nedaleč od La Ste Baume, votline, kjer
    se je Mihael prikazal Mariji Magdaleni, se nahaja globka razpoka, iz
    katere podobno kot vode iz Chonae – pada skozi votle skale lehnjaka, ki
    so pdobne apnenačastim, v kaskadah pada reka Argens. Tam je zelo stara,
    sv. Mihaelu posvečena podzemna votlina, imenovana St. Michel – sous –
    terre. Blizu Barcelone leži nekdanji benediktanski samostan St. Miguel
    de Fay, značilno in namerno zgrajen prav tako med votlinami s kapniki in
    slapovi. Mihaelov kult je segal nekoč prav do Norveške. Tako se nahaja v
    Telemarkenu (Telemarku), na desnem bregu Nordsjő-ja, 32 metrov nad vodo
    tako imenovana St. Mikaelshule, ki je pred reformacijo služila
    Mihaelovemu kultu. Tudi tu na severu je tipično Mihaelovo svetišče
    votlina na gori in nad vodo. V zvezi s sv. Mihaelom kot – voditeljem
    človeških duš – je ime romanske cerkve St. Michel – Mont – Mercure na
    drugi najvišji gori v Vendeji. Merkurja (Hermesa) je, kot je bilo že
    ugotovljeno, treba dojemati kot eno od Mihaelovih »mask«. Dokaz za to je
    svetišče St. Michel – Mont Mercure zaradi povezanosti imen Mihael in
    Merkur. Take povezave so znane že iz pozne antike. Iz tistega časa so se
    ohranile kot dragocenost, ki predstavlja boga Merkurja z vsemi njegovimi
    insignijami (čelada in čevlji s krilci, palica v obliki kače in z
    dodatkom Mihaelovega imena.) Tudi v Kartagini najdeni kipec kaže na to
    povezavo. Za kristjana v pozni antiki pa Mihael ni bil le Merkurjev
    naslednik ali krščanski nadomestek zanj. Zdi se, da so se takratni
    kristjani vseskozi zavedali, da Mihael predstavlja neminljivo substanco
    božjega sina Merkurja in da je bil Merkur le lupina za Mihaela.
    Že ob koncu 15. stoletja se je Mihael izpričal na nekem otočku pred
    Cornvallsko obalo, na zdajšnjem St. Michael Mount, ki je po obliki in
    svoji zgodovini tako zelo podoben Mont. St. Michelu v Normandiji (slika
    15). V 16. stoletju se je Mihaelov kult pojavil na Irskem. Irski
    benediktanski menihi so bili tisti, ki so - najpomembnejše svetišče
    severa Mont st. Michel, na nastanek katerega je neposredno vplival
    Veliki angel – spremenili v samostan. Kajti prav sv. Mihael je bil
    povod, da se je okoli l. 708 ustanovilo njegovo nordijsko centralno
    svetišče na nekem ozjkem rtiču podaljška Normandije, na »Mons tumbi«, ki
    se je zaradi poplave tik pred tem spremenil v otok. Legenda in zgodovina
    o njegovem nastanku kažeta na nenavadno podobnost z Monte Garganom. Tudi
    tu gre za skalno votlino nad morjem in za zdravilen vir, ki prihaja iz
    votline. Ime griča – Mons tumba – navaja k sklepanju, da je šlo za neko
    druidsko svetišče. (Druidi so bili keltski svečeniki v Galiji in
    Britaniji.) Toda Mihael ima rad grobišča, zlasti tista, na gorskih
    pobočjih, ker so le-ta vhodi v podzemlja, ki jih čuva voditelj duš
    Mihael. Novo svetišče so za sv. Mihaela zavestno uredili po vzgledu
    zahodnega materinskega svetišča: po vzoru garganske votline, ki je imela
    obliko kripte. Da bi to novo svetišče Velikega angela oblikovali
    natančno po arhetipu izvirnika iz Monte Gargana, so od tam izprosili
    relikvije, kos skale na kateri je angel pustil odtis svoje noge in kos
    škrlatnega oltarnega prta., ki ga je zasnoval Mihael. Tudi beli Mihaelov
    bik igra pri tem podobno vlogo kot na Monte Garganu. Od Mihaela
    najavljen, kaže kraj in z odtisi svojih nog obseg svetišča – kot tudi
    kraj – ki so ga izkopali na otoku in brez katerega ni nobenega
    Mihaelovega svetišča sredi mnogih karizem .

    Že na dan posvetitve so se zgodili prvi čudeži, ki se jim je potem v
    teku stoletij pridružila neskončna veriga. Tega dne se je namreč morje
    med svetim dejanjem in po njem med obalo in otokom dvakrat umaknilo in
    tako omogočilo – kot nekdaj Rdeče morje Judom – hoditi preko morskega
    dna. Pri tem se je dogodilo, da je pri vračanju na celino prihajajoči
    val presenetil neko nosečnico in jo odrezal od kopnega. Ker pa je goreče
    prosila sv. Mihaela za pomoč, se je morje umaknilo z njegovo pomočjo,
    tako da sta bila žena in dete rešena. Ta legenda nehote spominja na neko
    drugo rešitev neke matere z otrokom »iz vodne stiske«, ki je svetovnega
    pomena: na rešitev Device luči – v apokalipsi – pred ognjeno rdečim
    satanovim zmajem.

    V celem tisočletju je iz te posvečene votline, ob kateri so na prehodu v
    tisočletja zgradili benediktanski samostan, prihajal cel val blagoslova.
    V teku stoletij so skalno svetišče spremenili v pravi božji grad
    nepopisne lepote in moči. Romarji iz cele Evrope – ne samo iz Francije –
    je privlačila ta sveta gora. Med njimi so bili zlasti otroci iz mnogih
    dežel, predvsem pa nemški otroci, ki jih je nenavadno privlačila sveta
    Mihaelova gora sredi morja. Ta val nemških otrok je pljusknil trikrat k
    gori sv. Mihaela. Dom Huynes poroča v svoji zgodovini opatije St. Michel
    takole: Leta 1333 se je zgodilo nekaj čudovitega; neizmerna množica
    otrok, imenovanih pastirčki, je priromala v to cerkev iz različnih
    dežel. Mnogi izmed njih so trdili, da so slišali nebeške glasove, ki so
    vsakomur govorili: »Pojdi k sveti Mihaelovi gori!« In takoj so ubogali
    in se gnani od vroče želje odpravili proti tej gori, ne da bi se prej od
    kogarkoli poslovili in zapustili svoje črede na pašnikih. Tudi poznejša
    otroška romanja nosijo pečat tega silovitega Mihaelovega impulza. Očitno
    Mihael potrebuje pastirčke, da bi s pomočjo njihovih še nepokvarjenih
    duš s svojo zdravilno, preoblikovalno in urejevalno močjo vplival na
    svet, ki se nahaja na vrhu samouničenja in naslovitve na Luciferja.
    Še celo ob koncu 15. stoletja se ta zlasti otroška romanja množično
    nadaljujejo. Zdi se, kot da bi hotel Mihael mobilizirati poslednje
    rezerve krščanstva, da bi zadržal grozeči propad Cerkve in države,
    strašno uničenje duhovnega in političnega telesa Zahoda (čigar strahotni
    posledici sta bili obe svetovni vojni) in zajeziti poplavo integralnega
    humanizma.Pa tudi žrtveni otroški pohod ni zmogel zaustaviti velike
    nesreče. Kronika mesta Kölna (Koelhoffische Chronik) poroča o velikem
    otroškem romanju, ki se je začelo v letu 1455 in trajalo dve leti.
    Otroci, ki so se ga udeleževali, so bili stari od 8 do 12 let in so
    prihajali iz različnih nemških mest in vasi, pa tudi iz Belgije in
    drugih dežel. Pred procesijo so nosili prapore s podobo sv.
    Mihaela. »Bilo je žalostno gledati te otroke, ki so navkljub volji
    svojih staršev in brez "fičnika" v žepu zapuščali svoje domove.« Bili pa
    so dobrega zdravja in ljudje so jim ves čas potovanja dajali jesti in
    piti. Ko so prispeli na Mont st. Michel, so svoje zastave posvetili
    nadangelu. Že leta 1457 pa se je k sveti gori začel nov val otroških
    romanj iz Nemčije. O tem poroča kronika Eickharta, zdravnika iz
    Weissenburga v Alzaciji. 28. decembra se je med potjo na Mont st.
    Michel ustavilo v Weissenburgu 120 otrok, katerim so postregli v mestni
    hiši. Otrok pa je prihajalo vedno več – do novega leta 1458 je šlo skozi
    ta kraj 1117 otrok v starosti od 11 do 18 let.

    Prihajali so iz različnih nemških mest, pri čemur so starejši vodili
    mlajše. Čeprav je pritiskal strupen mraz, jih ni bilo mogoče pripraviti,
    da bi se vrnili, pa najsi je bilo to ljubo očetu in materi. Zadnje
    otroško romanje o kateremu obstajajo dokumenti, je prišlo predvsem iz
    Schwabish Halla, mesta ki je bilo podobno kot Monte Sant'Angelo zgrajeno
    okoli starega Mihaelovega svetišča. Tam so svoje potovanje k svetemu
    Mihaelu sestopili otroci, ki jih je vodil njihov učitelj.

    Egon Tridell piše v svoji Kulturni zgodovini Novega veka o tem dogajanju
    kot o simptomu nekega inkubacijskega časa, ki je uvajal Novi vek s kugo,
    pohodi menihov bičarjev, ki so se bičali, zažiganjem čarovnic, Vidovim
    plesom, hkrati pa z razplamtevanjem nekega vznemirljivega kulta
    Kristusove Magne mater svete Ane : s tem povezan pomembni Križev pohod
    otrok Schwabicsh Halla, ki ga je prevzelo nenadno religiozno
    vznemirjanje, da so začeli svoje romanje v Normandijo v čast nadangela
    Mihaela. Vznemirjanje je bilo tolikšno, da so tisti otroci, ki so jih s
    silo zadržali, težko zboleli, delno se jim je omračil um. Pesem otrok,
    ki so romali k Mont st. Michelu, hranijo v rokopisni obliki v biblioteki
    v Lübecku. Trdo nemško izgovorjavo imena Mihael s katerim se začenja
    vsak verz, so najprej otroci, nato še ostali Nemci zamenjali z
    imenom »Michel«. Odtlej se govori o nemškem »Michelu«. Romarska otroška
    pesem s v svoji ganljivi mešanici med hrepenenjem po nebesih in
    zemeljsko stisko glasi takole:


    Sveti Mihael, ki je ležal in spal,
    Dokler ga ni božji glas trikrat poklical:
    zbudi se, zbudi se, zbudi se, Mihael,
    Potolaži svoje otroke s svojo voljo.
    Kyrie eleison .
    Ljubi gospod Mihael,
    kaj si imel v mislih,
    ko si postavil goro v divje morje.
    Torej goro v morje? Kyrie eleison.
    Sveti Mihael je dober,
    Hoče nam milost izkazati.
    To ukazuje božji glas.
    Bili smo tako veseli.
    Plemenita Marija, pomagaj nam,
    Da pridemo k tebi.
    Po tem koprni naše srce. Kyrie eleison.
    Gospod sveti Mihael, stoj nam ob strani,
    Kadar bomo umirali.
    Reši nas vseh grehov
    In ne dovoli, da se pogubimo.
    Varuj nas pred hudičem,
    Prečista božja dekla Marija.
    Pomagaj nam sredi ljube množice angelov
    In peli bomo Aleluja.
    Aleluja prepevamo na čast
    Dobremu gospodu svetemu Mihaelu,
    Da bi nam izkazal milost nebeškega prestola.
    Ljubi gospod sveti Mihael,
    Kaj delaš v tuji deželi med oholimi Galci?
    Ti nas odirajo.
    Naš rdeči denar menjavajo v svojega bakrenega.
    Zdaj prepevamo: Alman Kuck, Kuck,
    Nikoli naklonjen Nemcem. Kyrie eleison.


    aurigo

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja aurigo
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/2004073110054793

    No trackback comments for this entry.
    Mihael in zmaj | 1 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Mihael in zmaj

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne četrtek, 5. avgust 2004 @ 12:40 CEST
    vsa pohvala za ta odličen prispevek.
    Aurigo, napiši še kaj na to temo.
    vse dobro od Mirana.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,48 seconds