NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 21-apr
  • Moja elektrarna by ENERTEC pokal Slovenije v akvatlonu 2024

  • sreda 24-apr
  • Zoh Amba »Bhakti«

  • četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Lastna teorija   
    torek, 11. november 2003 @ 11:11 CET
    Uporabnik: ten-nej

    * Duhovna rastNaveličani čakanja na pristno skupnost, ljubezen, dogodivščino. . .
    Naveličani čakanja na konec denarja in prisiljenega dela. . .
    Naveličani iskanja novih minulih časov, da bi minil ta čas. . .
    Naveličani čakanja na srečnejše, bolj polno bivanje. . ..
    Naveličani pričakovanja situacije, v kateri lahko spoznate vse svoje želje….
    Naveličani čakanja na konec vseh avtoritet, odtujitev, ideologij in moralnosti…

    …potem sem prepričan, da boste v tem, kar sledi lahko našli marsikaj koristnega.


    Ena od velikih skrivnosti našega bednega, hkrati pa tudi potencialno prečudovitega časa je, da je mišljenje lahko užitek. Tu je nekaj zamisli, ki vam lahko pomagajo vzpostaviti svojo lastno teorijo. Vzpostavljanje svoje lastne teorije je revolucionarni užitek, užitek vzpostavljanja svoje lastne teorije revolucije. Lastna teorija je teorija dogodivščin, saj je tako erotična in zabavna kot pristna revolucija.

    Izgradnja svoje lastne teorije je destruktivno/konstruktivni užitek, saj s tem gradite teorijo prakse za destruktivno/konstruktivno preobrazbo te družbe in sebe.

    Odtujitev, katero lahko občutimo, je rezultat tujega razmišljanja, ki so ga postorili ideologi sedanjih in preteklih časov, v našem imenu, vendar pa nas lahko vodi do iskanja ugodne negacije te odtujitve: mišljenja s svojo glavo – to je užitek, da se odločamo po svoje.

    Lastna teorija je telo kritične misli, ki jo vzpostavite za svojo lastno uporabo. Vzpostavljate lastno teorijo in jo uporabljate, kadar analizirate, zakaj je življenje takšno, kot je, zakaj je svet takšen, kot je. Pri čemer sta »mišljenje« in »čutenje« neločljiva, saj misel prihaja od subjektivnega, čustvenega izkustva. Svojo lastno teorijo gradite vedno, kadar razvijate teorijo prakse – teorijo, kako v svojem življenju doseči to, kar hočete.

    Teorija bo lahko praktična teorija – teorija revolucionarne prakse – ali pa ne bo nič, samo žakelj idej, kontemplativna interpretacija sveta. Domena idej pa ni nič drugega kot čakalnica v večnosti neuresničenih želja.

    Tisti, ki predpostavljajo – ponavadi nezavedno – nezmožnost uresničenja svojih življenjskih želja, se nehajo boriti zase in se na koncu borijo za ideal ali smoter, torej za iluzijo lastne dejavnosti ali lastne prakse. Drugi, ki vedo, da je to zgolj pristajanje na odtujitev, pa se bodo zavedali, da so vse ideje in smotri samo ideologije.

    Kadarkoli je sistem idej strukturiran z abstrakcijo v svojem središču in nam podeljuje vlogo ali dolžnosti iz svojih razlogov, je ta sistem ideologija. Ideologija je sistem lažne zavesti, v katerem posameznik ne obstaja več kot subjekt v svojem odnosu s svetom.

    Različne oblike ideologij so vse strukturirane okrog različnih abstrakcij, vendar vse služijo koristim gospodujočega (ali povzpetniško gospodujočega) razreda, tako da vam dajejo občutek smisla za vaše odrekanje, trpljenje in podrejanje.

    Religiozne ideologije so najstarejši primer – ta umišljena projekcija, imenovana Bog, je Najvišji Subjekt kozmosa, ki se obnaša, kakor da je vsako bitje »Njegov« subjekt.

    V »znanstvenih« in »demokratičnih« ideologijah buržoaznega podjetništva je kapitalski vložek »produktivni« subjekt, ki usmerja svetovno zgodovino – tista »nevidna roka«, ki vodi človeški razvoj. Buržoazija je zato morala napasti in oslabiti moč, katero je nekoč imela religiozna ideologija. V svojih tehnoloških raziskavah je razkrinkala mistifikacijo religioznega sveta ter razširila domeno stvari in metod, iz katerih je lahko nato kovala dobiček.

    Različne veje leninizma so »revolucionarne« ideologije, v katerih je njihova partija edini upravičeni subjekt za usmerjanje svetovne zgodovine in vodijo svoj objekt – proletariat – do cilja, ki je zamenjava buržoaznega aparata z leninističnim.

    Vsak dan lahko vidimo še druge oblike glavnih ideologij. Nastanek novih religoznih misticizmov služi prevladujoči strukturi družbenih odnosov na podoben način, saj zagotavljajo brezhibno obliko, s pomočjo katere lahko prikrijemo praznino vsakdanjega življenja in nam podobno kakor droge omogočajo, da z njo laže živimo. Tudi Volunterizem (jaz sem steber sveta) in determinizem (vse bo še dobro), nam preprečujeta, da bi spoznali naše resnično mesto v delovanju sveta. V avantgardnih ideologijah pa je edino, kar šteje samo novost sama po sebi. . .

    S sprejemanjem ideologij, sprejemamo obrat subjekta in objekta; stvari prevzamejo človeško voljo in moč, ljudje pa pridejo na mesto stvari. Ideologija je na glavo postavljena teorija. V nadaljevanju sprejmemo še ločitev med ozko realnostjo našega dnevnega življenja in sliko svetovne celovitosti, ki je nekje izven našega dosega, saj nam ideologija ponuja samo voajersko razmerje s celoto.

    V tej ločitvi in v tem sprejemanju žrtvovanja za nekakšen smoter vsaka ideologija deluje v službi zaščite prevladujočega družbenega reda. Avtoritete, katerih moč je odvisna od ločitve, nam morajo odvzeti našo subjektivnost zato, da bi lahko preživele same. Takšno odvzemanje se pojavi v obliki zahtevajočih žrtev za »skupno dobro«, »nacionalni interes«, »vojne žrtve«, »revolucije«. . .

    Vseh teh ideoloških slepil se lahko znebimo z neprestanim spraševanjem:
    Kako se počutim?
    Ali uživam?
    Kakšno je moje življenje?
    Ali dobivam, kar hočem?
    Zakaj ne?
    Kaj mi preprečuje, da bi dobil, kar hočem?

    S tem spraševanjem postajamo zavestni vsakdanjosti, zavestni svoje vsakodnevne rutine. To Vsakodnevno Življenje – resnično življenje – obstaja in je javna skrivnost, ki postaja vsak dan manj zakrita, tako kot bednost dnevnega življenja postaja vse bolj očitna.

    To vzpostavljanje lastne teorije, je utemeljeno na razmišljanju za sebe, polnem zavedanju svojih želja in njihove tehtnosti. Pristno »dvigovanje zavesti« je lahko samo »dvigovanje« razmišljanja ljudi na stopnjo pozitivne (brez-krivdne) samo-zavednosti: z razvijanjem njihove temeljne subjektivitete, osvobojene ideologij in vsiljene morale v vseh njihovih oblikah.

    Bistvo vsega, kar mnogi levičarji, razširjevalci terapij, antirasisti in podobni imenujejo »dvigovanje zavesti« ni nič drugega, kot posiljevanje nezavednega z njihovimi ideološkimi konstrukti.

    Pot stran od ideologije (samozanikanja) k radikalni subjektiviteti (samopotrjevanju) pelje skozi točko nič, ki je glavno mesto nihilizma. To je vetrovna mirna točka v družbenem prostoru in času, nekakšne družbene vice, v katerih posameznik spozna, da je sedanjost oropana življenja in da v posameznikovem vsakodnevnem obstoju ni življenja. Nihilist pozna razliko med preživetjem in življenjem.

    Nihilisti gredo skozi preobrat perspektive o njihovem življenju in svetu. Zanje ni nič resničnega, razen njegovih želja in njegove volje do obstoja. V svojem sovraštvu do bednih družbenih razmerij v sodobni kapitalistično globalni družbi zavržejo vsakršno ideologijo. S te obrnjene perspektive lahko, z na novo doseženo jasnostjo, vidijo ta, na glavo postavljeni svet reifikacije [reifikacija – spreminjanje, ljudi in idej v predmete, proizvode], obrat subjekta in objekta, abstraktnega in konkretnega. To je teatralična pokrajina fetišiziranih udobij, miselnih projekcij, ločevanj in ideologij: umetnost, Bog, urbanizem, etika, napovedovalci, ki vam govorijo, da vas ljubijo in detergenti, ki so s svojo petkratno večjo močjo pranja usmiljeni do vaših rok.

    Dnevni pogovori vam ponujajo pomirjevala kot: »Ne moreš vedno dobiti vsega, kar hočeš,« »Življenje ima svoje vzpone in padce,« in drugimi dogmami posvetne religije preživetja. »Zdravi razum« je samo nesmisel skupne odtujitve. Vsakdanjim ljudem pa se tako odreka pristno življenje in prodaja njegov nadomestek.

    Nihilisti nenehno čutijo nujo po uničenju sistema, ki jih uničuje vsak dan. Ne morejo nadaljevati z življenjem tako, kot živijo, njihov um je ves v ognju. Zato kmalu spoznajo, da morajo priti do koherentnega niza taktik, s katerimi bodo lahko praktično učinkovali na svet.

    V primeru, da se nihilisti ne zave zgodovinske možnosti za preobrazbo sveta pa se bo njegov subjektivni bes udejanjil v določeno vlogo in postane lahko samomorilec, serijski morilec, poulični vandal, neo-dadaist, profesionalni duševni bolnik – vse to v iskanju nadomestila za življenje mrtvega časa.

    Usodna nihilistična napaka je, da nihilisti ne spoznajo, da obstajajo tudi drugi, ki so prav tako nihilisti. Zato posledično pridejo do sklepa, da sta skupno sporazumevanje in sodelovanje v projektu samouresničenja nemogoča.

    ...se nadaljuje

    (po nareku mojstrov v dobro vseh skanalizirano by ta-nay)

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja ten-nej
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20031108191453202

    No trackback comments for this entry.
    Lastna teorija | 8 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Lastna teorija

    Prispeval/a: Anonymous dne torek, 11. november 2003 @ 12:01 CET
    Človek pride na svet nepopoln, lahko bi rekli nedonošen. Z učenjem iz izoblikovanjem svoje lastne zavesti in mišljenja se izpopolnjuje in ustvarja vsebino časa, v katerem živi. Pri tem odkriva vedno nove svetove in spreminja svojo podobo in zavest, razvija se v bitje prihodnosti, njegova osebna izkustva so opora njegovemu spominu, njegovi preteklosti, na osnovi katere živi v sedanjem trenutku, da vzpostavlja most s prihodnostjo. Človek je nihajoče bitje, nenehno se v njem bijeta dva pola - pulzira med nadčloveško (božjo) in podčloveško (nagonsko) ravnjo. Osvojiti svojo lastno teorijo za preživetje pomeni dozoreti. Spoznati samega sebe v vseh razsežnostih, kot nihajoče in ustvarjalno bitje, kot kulturno, družbeno, učljivo in zgodovinsko bitje je proces, ki se nikoli ne zaključi in pomeni zorenje. Ustvarjalnost in destruktivnost pa sta dve skrajnosti, ena pomeni odkrivanje božjega v sebi, druga pa pomeni uničenje samega sebe. Hoditi po zlati sredini človeške poti in raziskovati vse razsežnosti svoje lastne biti pa pomeni spoznati samega sebe v obeh dimenzijah in udejanjati svojo osebnost v pozitivnem smislu. Človek je sam sebi pomočnik in sodelavec in obenem pa kot potencialni nasprotnik sebi in celotnemu človeškemu obstoju. To pove tudi zgodovina. Realno ustvarjanje ozaveščanja in kulture v samem sebi, ima pozitivne učinke v človeku samem in tudi v zunanjem svetu, ki nas obdaja. Človek je po svoji osebnosti docela neodtujljiv. Človek oblikuje samega sebe in svet, ki ga obdaja . Človek v osebnostnem oblikovanju uresničuje samega sebe. Le na podlagi spoznanj in razodevanja božjega v samem sebi si lahko ustvari svojo teorijo življenja.

    Tatjana Malec


    Lastna teorija

    Prispeval/a: Anonymous dne torek, 11. november 2003 @ 13:25 CET
    Prispevek sem še enkrat pazljivo prebrala in moram reči, da je zelo dober zato, ker ti daje s posebno konotacijo misliti o vseh tistih vsiljievanih surogatih, ki ki smo jih vsaki dan deležni v tem potrošniškem svetu najrazličnejših proizvodov, ideologij, politike in manipulacije ter zaradi katerih pogosto spregledamo karizmo v nas samih, da bi v svojem življenju v tem tako uničujočem svetu lahko kot posamezniki uresničili svoj novi etos. Pri tem pa se mi zdi vredno naglasiti svetopisemsko modrost, da je ljubezen tista konkretna in preprosta karizma vseh karizem in v službi vseh, s katerimi lahko služimo drugim. Ljubezen nikoli ne mine. Lahko bi rekli, da je nezaslužen dar in od Boga podarjeno vabilo, ki se uresniči v ljudeh, jih konstituira in in jih trajno gradi ter služi sočloveku v ljubezni.

    Pisec govori o ideologijah, ki jih lahko v prenesenem smislu rečemo \"upravljati svet\" z megalomaskimi idejami, paranojo, sadizmom, barbarstvom, nedemokratičnostjo, zablodami in socialnimi perverznostmi samozveličavnih frustrirancev (Hitler, Musolini, Stalin, Husein,itd). V duhovnih kuhinjah nacionalističnih ideologij po načlih elitizma, iracionalizma in specifičnega mišljenja po žargonu pravšnjosti zrastejo kulti velikih osebnosti, ki sprejmejo duhovno vodstvo in si utirajo pot s podjarmljenjem ljudi in usodno dopolnitvijo zgodovine s totalno zmedo in destrukcijo. Odmrle cdelice vsake ideologije so strup, ki še dolgo zastruplja ljudi. Žargon pravšnjosti podeljuje njihovim borcem poseben status \"ljuezen do očetnjave\", čeprav ta krije do skrajnosti sramotna dejanja, v katere jih zapelje ideologija. Vendar ideologije niso edino nasilje nad človekom. V sedanjem času srečamo ekološko nasilje, potrošniško nasilje in tudi razprave o bojeviti aklaziologiji govorijo o specifičnem nasilju nad ljudmi.

    Pri tem je pomembno, da si odgovorimo kako je z našim verovanjem. Vprašam se ali sem verna in kako?
    Morda je zame vera nekakšna eksistencialna filozofska usmeritev, uresničitev lastnega namena v težnji za dobro; gre za avtonomijo duha, dopolnitev bivanja z nečem višjim, za preseganje sebe, za dopolnitev bivanja z zavedanjem vrednot, za preživetje duha, za odrešujoče navznoter. Moja vera je najbolj konkretna konkretnost moje vesti, etike, moči in nemoči obenem. Kakor bi v sebi našel dobrega prijatelja, je vrelec ki te vselej odžeja. Pri uresničevanju utopije raja, v katerega se veren človek pogosto zateka, ko mu je na zemlji najtežje, gre za filozofijo preživetja in ne za veljavnost razumskega dokazovanja, da obstaja Bog. Gre za prelaganje bremen na Boga. Boga odrešenika pojmujem kot rojstvo, rast drevesa s sadeži zavesti, kulture, etike in vrednot, ki rastejo iz vodnjaka človekove biti.

    S tem razmišljanjem sem želela le dopolniti prejšnji moj komentar. Pisec je s svojim prispevkom odprl našteto vprašanj, na katere bi bilo zaželeno, da bi bralci predstavili svoje poglede in napisali komentarje, kar v rubrikah zelo pogrešam.


    Tatjana Malec


    Lastna teorija

    Prispeval/a: Anonymous dne sreda, 12. november 2003 @ 16:47 CET
    Ten-nay

    Tole lastno revolucionarno teorijo (tako ki, naj bi imela za namen radikalno spreminjanje lastne prakse), si do zdej trdno utiru v zakon dialektike. Negacija hiperprodukcije idelogij skozi nihilizem kot ničelno točko, prehod skozi ničelno točko v negacijo nihilizma in ustvrjanje nove kavlitete... nove idelogije??? Komaj čakam nadaljevanja... Smem še mal ugibat ? Bo lastna teorija negirala tud dialektične tirnice, se bo zgodila postmoderna magija?

    titud


    Lastna teorija

    Prispeval/a: ten-nej dne četrtek, 13. november 2003 @ 11:40 CET
    ja me veseli

    (moram priznati, da takšnega navdušenja nisem pričakoval)


    Tatjana - oglasi se kaj na forumu


    titud - magija je vedno tu ;)


    uživajte!

    ---
    Boj je vsemu oče, je vsemu kralj. Ene izkaže kot bogove, druge kot ljudi, ene naredi za sužnje, druge za svobodne.


    Lastna teorija

    Prispeval/a: Anonymous dne četrtek, 13. november 2003 @ 20:14 CET
    Vsak pojav ima za posledico uničenje starega in rojstvo novega (negacija negacije) tako nekako praviš ti predhodni komentator in se še malo zafrkavaš z nihelizmom in ničelnimi točkami. Prav nič čudno ni, da nihelizem različni učenci različno razumejo in tudi ateizma ni v njem. Prav čudno je kaj naredijo nekateri filozofi s pojmi, ki zadevajo bivanje, bitje in bit, ipd. Življenje gotovo ni absurd brez smisla, je vrednota, ki je vselej sprejemljiva v vsakem okolju. Mladina te stvari zelo čuti in je najbolj občutljiv seizmograf ozračja, v katerem živimo. Nihelizem gotovo ni etično zdrav nazor, ker ljudem jemlje smisel do življenja in jih spravlja v pesimizem ter je njih konec nazadnje lahko v samomoru. Zato dajmo pravično besedo na glasovanje in razčlenimo ter ocenjujmo stvari, tudi iz vsakdanjega življenja in prakse. Prispevek je zelo dober in resna stvar in človek bi pričakoval, da bi kaj več, bolj sistematično pofilozofiral, dragi komentator.

    Tatjana M.


    Lastna teorija

    Prispeval/a: Anonymous dne četrtek, 13. november 2003 @ 20:18 CET
    Dragi titud,
    preberi si zgoraj!. Lep pozdrav in kaj odgovori.

    T.M.


    Lastna teorija

    Prispeval/a: ten-nej dne petek, 14. november 2003 @ 12:10 CET
    Tatjana,


    oglasi se na Svetu pogovorov


    (Čisto na vrhu, klikneš na Svet pogovorov in že si tam)



    uživaj!

    ---
    Boj je vsemu oče, je vsemu kralj. Ene izkaže kot bogove, druge kot ljudi, ene naredi za sužnje, druge za svobodne.


    Lastna teorija

    Prispeval/a: Anonymous dne petek, 14. november 2003 @ 12:38 CET
    Tud jest te vabim tja, kjer mava s ten-neyem vsesortne vaje v nihilističnem pa še kašnem drugem slogu. Boš uspela morda tud ugotovit, da sva oba velika ljubitelja polnosti življenja in da so vsaj za naju nihilizem, občutje absurda in praznine zelo z življenjem nabiti pojmi.

    titud


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,44 seconds