NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • ponedeljek 20-maj
  • Eksluzivni spletni darshan Paramahamse Vishwanande

  • torek 21-maj
  • Ustvarjalnice z Galerijo C.C.U.: Morske pošasti

  • sreda 22-maj
  • 27. Slovenski dnevi knjige v Mariboru

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • nedelja 26-maj
  • VegaMarket v Mariboru

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • sreda 29-maj
  • Kako misliti in živeti svetovni etos odprto izven religioznih sistemov

  • četrtek 30-maj
  • Vlado Miheljak

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu



    Kakšno hrano uživate?

    Večinoma vegetarijansko 195 (15,10%)
      
    Samo vegetarijansko 292 (22,62%)
      
    Presno 47 (3,64%)
      
    Uravnoteženo z malo mesa 395 (30,60%)
      
    Predvsem mesno 60 (4,65%)
      
    Jem kar mi paše 302 (23,39%)
      
    1.291 glasov | 17 komentarjev.
    Kakšno hrano uživate? | 17 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Kakšno hrano uživate

    Prispeval/a: Ljuba dne petek, 9. februar 2007 @ 20:47 CET

    Naj vas opozorim, da se pravilno piše "vegetarijansko" in ne "vegeteriansko"! Sem pogledala v Slovar slovenskega knjižnega jezika, kar bi sestavljalci te ankete tudi lahko storili!

    LP Ljuba



    Anketa, kot komu paše

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 12. februar 2007 @ 15:29 CET
    Prav zanimivo bi bilo vedeti, kaj pomeni kategorija »Uravnoteženo z malo mesa«. Če zadevo pišemo brez vejice, pomeni, da nekateri za svoje uravnoteženje potrebujejo malo mesa, ker bi sicer verjetno padli iz ravnotežja in doživeli kolaps. Če napišemo z vejico, to je »uravnoteženo, z malo mesa«, pomeni, da ljudje jedo uravnoteženo, poleg pa še malo mesa, kar lahko potem pomeni tudi, da je tisto meso samo še za okras, potem ko je obrok že »uravnotežen«. Drugače pa je že sama beseda »uravnotežen« popolnoma nesmiselna, ker v prehrani ne gre za nikakršno tehtanje, še manj za kako uravnoteženje, ker pač enega živila ne moreš uravnotežiti z nekim drugim, prav tako ne moreš uravnotežiti obroka, tako kot lahko uravnotežiš kilo solate in kilo uteži na vzvodni tehtnici.

    Pomenljivo pa je, da se vpeljuje kategorija »uravnotežen z malo mesa« v odsotnosti besede »uravnotežen« pri drugih kategorijah. Anketa tako (nehote) vsiljuje koncept, v okviru katerega je uravnotežena lahko le hrana z malo mesa, kar kaže, da avtorji ankete še vedno sanjajo v miselnem svetu ortodoksne medicinske znanosti, ki jo je praksa že zdavnaj ovrgla. Blago rečeno čudna je kategorija z oznako »Jem, kar mi paše«, saj je v resnici popolnoma neprimerljiva z ostalimi kategorijami oziroma se z njimi prekriva, tako da je vedno možnih več odgovorov. (npr., jaz sem presnojedec, pa vseeno jem, kar mi paše – enako velja verjetno za vse mesojedce in vegetarijance, tiste ki jedo »uravnoteženo«, kot tudi ali še bolj za tiste, ki jedo neuravnoteženo) Tako seveda sploh ni mogoče več ločiti med tistimi, ki jim paše zelenjava in sadje in med tistimi, ki jim samo včasih ali bolj pogosto paše še malo kadavrov. Če vprašate mene, bi kategorijo »Jem, kar mi paše«, lahko zamenjali kar s kategorijo »Živim, zato jem!«


    Anketa, kot komu paše

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 12. februar 2007 @ 15:32 CET
    V besedilo se mi je na koncu prikradel tiskarski škrat. Zadnji stavek bi se moral glasiti: Če vprašate mene, bi kategorijo »Jem, kar mi paše«, lahko zamenjali kar s kategorijo »Živim, zato da jem!«


    Index prohibitorun

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 14. februar 2007 @ 19:29 CET
    Igor, zame je anketa razumljivo in prav sestavljena. Nimam nobenih pripomb. Anketa zrcali različnost, ki jo normalni ljudje sprejemamo. Tisti pa ki hoče priklicati tigre in panterje, da mu bodo legli k nogam, da jih bo počlovečil, naj objavlja ankete po mili volji na:

    http://www.indexprohibitorum.si/index-prohibitorum/kvadratni-koren-iz-demokracije

    LP Tatjana



    Kakšno hrano uživate

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 14. februar 2007 @ 19:32 CET
    Ljuba, veš zakaj manjka črka "j", zato ker vegetarijanci pojedo vse korenčke zajčkom.

    LP Tatjana


    Anketa, kot komu paše

    Prispeval/a: Pozitivke dne četrtek, 15. februar 2007 @ 08:41 CET


    Predvsem mesno z Rupurutom

    Prispeval/a: MC dne četrtek, 15. februar 2007 @ 17:03 CET
    Če vsaka prehrana, ki je uravnotežena, vsebuje malo mesa, potem gre pri oznaki kategorije za čisto tavtologijo - kot če bi rekel npr. "mesna prehrana z mesom." To bi pomenilo tudi, da vegetarijanska hrana sploh ne more biti uravnotežena. (Morda pa anketa želi sugerirati prav to). Kategorija je torej evidentno nesmiselna. Še bolj nesmiselna je kategorija "Jem kar mi paše", ker - kot sem že pokazal - popolnoma nič ne pove o prehranjevalnih navadah anketiranih, marveč kvečjemu razodeva anketirančev odnos do (kakršnekoli) hrane. Takšna kategorija bi imela smisel le v paru z kategorijo: "Jem, kar mi ne paše" ali "Jem tudi tisto, kar mi ne paše". Tako pa se ljudje opredeljujejo na neki čustveni osnovi, ki je povsem izven konteksta kategorij, ki govorijo o mesu, vegetarijanstvu, presnojedstvu...

    Tudi sama beseda uravnotežena je v kontekstu ankete popolnoma nesmiselna, neuporabna in absurdna (ne glede na definicijo t.i. strokovnjakov). Smiselna bi bila le, če bi v anketi obstajala kategorija "neuravnotežene" prehrane.

    Tako pridemo do absurda, ko lahko nekdo je uravnoteženo, večinoma vegetarijansko, presno hrano z malo mesa, ki mu paše, in v anketi lahko izbere kar 4 kategorije (v primeru recimo paleolitske diete). Edini res izključujoči kategoriji sta vegetarijansko in tisti kategoriji, ki vključujeta meso. Anketa je torej že v osnovi zastavljana na popolnoma metodološko napačen način.

    Da je metoda izbire kategorij najmanj bizarna, kaže tudi to, da se je več kot 7% procentov anketirancev opredelilo za to, da jedo predvsem mesno. Kolikor mi je znano bi v to skupino lahko uvrstili kvečjemu eskime in seveda divje zveri. "Predvsem mesno" je kategorija, ki spet ne pove popolnoma nič o anketirancu, mogoče kvečjemu to, da ima zelo rad meso in da je odgovor izbral na čustveni osnovi (zelo močni ljubezni do mesa), ki seveda nima nikakršne zveze z dejanskimi količinskimi vnosi, saj si ne predstvaljam, da bi kdo lahko pojedel več kot 50% vse hrane v obliki kadavrov. Mogoče bi se izšlo, če bi uvedli kategorijo: "Predvsem mesno z Rupurutom"






    Predvsem mesno z Rupurutom

    Prispeval/a: Pozitivke dne četrtek, 15. februar 2007 @ 17:42 CET

    Poznam gospoda, ki se prehranjuje tako, da se sigurno v 60% hrani z mesom. Jaz mu rečem, da je orto-mesojedec in da to ni dobro. Pa pravi, da ga nič ne muči. In ravno zaradi njega je nastalo vprašanje o predvsem mesni hrani.

    Uravnotežena z malo mesa pa je bil poudarek na tem, da je v uravnoteženi hrani malo mesa. Povsod v tistih trikotnikih z uravnoteženo prehrano vidimo tudi meso.

    Glede tega, kako ti vidiš anketo oblikovano, pa ne bi tukaj debatiral. Namen anketi ni izpostavljanje mesne prehrane ali pa vegetarianske prehrane.

    LP Igor


    Anketa, kot komu paše

    Prispeval/a: gabriel s dne sobota, 17. februar 2007 @ 15:04 CET
    MC, se strinjam s tabo! Vsa ta nakladanja okrog prehrane, pa brez mesa, pa bla, bla, bla... Priznam, ko sem lačen, pač pojem to kar je pri roki in je okusno! Je to dobra solata, ki je brez vsakršnega mesa ali samo meso, glavno, da je okusno! Ne vem, se mi zdi, da se obremenjujemo s to hrano čisto po nepotrebnem! Osebno sem mnenja, če ti paše, pojej, če ne, pač ne. Vem, nekateri boste rekli, kakšen neosveščen cepec! Ja, pa kaj?? Verjamem, da moje telo predobro ve, kaj mu paše in kaj ne, tako se tudi ravnam in nimam nobenih problemov. So dnevi, ko bi pojedel celega pujsa in dnevi, ko ga ne morem niti povohati..., in to je to!


    gabriel s


    Ugriz v zeleno mušnico!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sobota, 17. februar 2007 @ 21:17 CET
    Gabrijel, niti približno se ti ne strinjaš z Markom oziroma se zeleni fundamentalist s tabo absolutno ne bo strinjal, temveč odslej boš tudi ti tarča napadov, ker ješ meso od pujsa. Očitno nisi na tekočem kakšno vojna se bije proti nemoralnežem vsejedcem. Tokrat si Gabijel žal, čisto mimo usekal. Preberi si komentarje "Jesti kot opica" in boš kapiral za kaj gre. Bodi zelo previden pri prehranjevanju, kajti filozof Martin Heidegger se ni šel prehrambenega vrtičkarstva solate z Markom Polom, temveč tedaj ko se je izcimilo ontološko bistvo bivajočega na sebi in tisti pojem biti - "Biti in času" - dobiva hrano vsa Heideggerova filozofija iz tega in sploh ni treba več ničesar jesti. Kdor trmoglavi pri svoji solati, ker mu je bilo vse drugo odrezano, jo s tem fešitizira in ta fetiš neguje in vzdržuje ter s krutimi aforizmi vkoraka v Heidegerjevo filozofijo in mu pripisuje stvari, da bi se še sam Dolfi prijemal za glavo. Pravšnjost pa pomiri zavest šibkosti zaradi velikih količin solate in belajkovinske podhranjenosti in solata samopravičniško mlati po pomasovljenosti njene rabe, ker enostavno hoče živeti kot zeleni človek. Sem pa tja podari kakšno peresce človeku in zajcu, vendar ne prenese, da ji odrežeš celo glavo, ker hoče živeti kot živo bitje. Ne pozabi, da si ugriznil v zeleno mušnico.

    Prijazen pozdrav
    Tatjana


    Ugriz v zeleno mušnico!

    Prispeval/a: Ljuba dne nedelja, 18. februar 2007 @ 12:27 CET

    Imaš čisto prav, gabriel - pri prehranjevanju je treba prisluhniti potrebam svojega organizma in se ravnati po njih. Kajti s temi potrebami nam telo sporoča, kaj potrebuje!

    Jaz sem sicer ljubiteljica zajčje in ptičje hrane (zelenjava, sadje, semena, oreščki), a včasih začutim nepremagljivo željo po čem mesnem. Zadnjič me je naprimer popadla želja po jetrcih - kar sanjati sem začela o mehkih, slastnih jetrcih, popraženih na veliko čebule, čeprav jetrc nisem jedla že najmanj 5 let ali še več. Pa sem šla v trgovino in kupila zajeten kos svinjskih jeter, dodala zraven ogromno pražene čebule, in ta jetra potem jedla tri dni zapored z veliko skledo solate zraven. Popolnoma sem bila zadovoljena in potešena, kajti silna želja po jetrih me je minila, ker je telo očitno dobilo tisto, kar je potrebovalo. In zdaj spet ostajam pri zelenjavi, sadju, skuti, mleku, jajcih, purančku, piščančku, ribicah, lešnikih, orehih, lanenem, bučnem, sončničnem.... semenu. A zelenjavo tudi pogosto menjam - enkrat je aktualen brokoli, drugič jajčevci, sveža paprika vseh barv, bučke... mljask. Enako je pri izbiri sadja - kakršno mi paše, tisto pa pač jem - enkrat kivi, drugič ananas, tretjič mandarine, pa jabolka, melone, papajo, mango....

    Kar pa se tiče opičje hrane, sem gledala neki dan na Discoveryju reportažo, kaka kanibalske znajo biti opice. Skupina opičjih samcev napade samca sosednje opičje skupine, raztrgajo ga in ga preprosto požrejo. Zelo srhljivi prizori so bili to, še sanjalo se mi je potem ponoči o njih. In opice menda žrejo tudi žuželke, črve, gosenice... kaj to ni meso?

    In kaj je jedel pračlovek? Sama semenčka in jagode in koreninice, pa listje z drevja? Malo morgen! Od kod potem vse tiste medvedje pa bizonove pa mamutove pa leopardove... kože, v katere je bil (menda) oblečen, vsak tako ga prikazujejo razni vici in risanke in slikanice...!? Najbrž je od medveda in drugih živali uporabil samo krzno in kremplje (za izdelavo orodja), meso je pa lepo ozaveščeno zakopal v zemljo, da ne bi usmrajalo okolja :)) :)) :)) !? Bi ga rada videla pri tem opravilu, ja!

    Prijetno nedeljo vsem

    Ljuba



    Anketa

    Prispeval/a: domino dne sreda, 28. februar 2007 @ 18:38 CET
    MC je lepo in jasno analiziral nelogično postavljena vprašanja v anketi, predvsem tole okrog uravnoteženega prehranjevanja z malo mesa. Čisto, logično, brez nepotrebnega ideologiziranja.

    Vse kaj drugačni pa so odgovori na njegov komentar: jem kar mi paše, zelena mušnica, zeleni fundamentalist in Heidegger, tale zadnji verjetno kot filozofska potrditev in intelektualno zastraševanje nas ostalih, ki kao itak ne razumemo.

    Jadno, jadno. Keep on, MC.



    Anketa

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 4. marec 2007 @ 15:19 CET
    Zanimivo branje za tiste, ki bi radi uveljavili sebe in vsiljevali svojo "čisto presvitlo" človeško etičnost z zobkanjem robidnic in krepilnimi osvežujočimi napitki iz zmletih in sprešanih kopriv (uboge rastlinice!):

    http://vedez.dzs.si/dokumenti/dokument.asp?id=784
    http://www.zzv-ce.si/za_vec_zdravja/prehrana/piramida.php
    http://www2.arnes.si/~oskrmv1s/sole/preddvor/prehrana.htm
    http://www.ezdravje.com/si/zenska/nosecnost/pred/
    http://www.ivz.si/index.php?akcija=podkategorija&p=60
    http://www.zasrce.si/index.php?nid=74

    Ob vegetarijance se nihče ne obrega, naj jedo kar jim paše, temveč so nekateri od njih, vengetariacev namreč, ki se kar naprej obregajo in žalijo tiste, ki imajo uravnotežene prehrambene navade. Gredo se neke velemodre učitelje, ki bi radi solili pamet drugim s svojimi nervozizmi in posiljevanji, ki so posledica beljakovinske podhranjenosti.

    Nekdo, ki se je najedel strupenih mušnic, je napisal čezumni stih:

    Modra čistost?
    Modri gnoj.
    Zeleno-rdeči trebušni krč.
    Preprazen vamp.
    Rdeča *censored*sija redča*censored*sija roža, ki se ne zapiše, zaradi sle računalnika, ker prihaja pomlad)?
    Rdeča furija.
    Preprazen vamp.
    Vega manija?
    Vega namesto humanosti,
    pridevnik na mestu samostalnikov.
    Zelena humanost na mestu *censored*sije?
    Jaz ime stamostalnika.
    Jaz ime humanost.
    Jaz pridevnik, samostalnik in ime humanost.
    Jaz vega rdeča *censored*sija.

    Ojla, sedaj je pa zares dovolj s temi vega nategovanji praznih črev! Tema je do kraja izrabljena!

    Jejte, kar vam paše in pustite druge pri miru! Lahko napišete kakšen dober vegetarijanski recept in kdor bo hotel, ga bo preizkusil.



    Osebno za MC

    Prispeval/a: mulec dne sreda, 7. marec 2007 @ 17:56 CET
    Spoštovani MC:

    zanima me, kaj je bilo pri tebi preje: izjemna inteligenca ali vegetarijanstvo?
    Si prava hrana za mojo dušo, zato me zanima, če te je možno še kje brati?

    Hvala in pozdrav!



    Osebno za MC

    Prispeval/a: Lario dne sreda, 14. marec 2007 @ 08:28 CET
    Spoštovani vegetarijanci,
    nisem vegi, zato me zanima; ali imate doma pse in mačke, kajti oni so mesojedci. Slišal sem, da imajo vegetarijanci doma samo zajce in podobne živali.
    LP, Lario


    Tiskarske

    Prispeval/a: Anonymous dne petek, 16. marec 2007 @ 12:11 CET
    Ljuba, se strinjam, pravilno je vegetarijansko. Sem popravila.

    Sončni pozdrav vsem!


    Uravnoteženo?!

    Prispeval/a: BraneK1 dne sreda, 25. april 2007 @ 18:20 CEST
    Tista beseda uravnoteženo kaže samo na predsodbo nekoga kaj naj bi bilo najbolje. V resnici je to živa neumnost in vnaprejšnje vsiljevanje mnenja. No morda je res, da nekaterim prav paše ubiti kašno žival in jo pojesti, je pač tako, ker tako ali tako prihaja na svet ogromno mladih duš, ki še niso pozabile nagonov živaskega sveta. Za duhovni razvoj pa ni druge poti kot vegetarijanstvo ali vsaj vegetarijanstvo v duhu, ker nimajo vsi ljudje takih ugodnih pogojev kot mi. Kaj naj bi v puščavah, pa naj bodo v snegu ali pesku.
    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,45 seconds