Forum Menu 
Spisek forumov
Uporabniki
Najpopularnejši topici
 NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 15-okt
  • Tečaj: Potovanje v Srečo s Sri Ammo Bhagavanom
  • Ustvarjalnice z Galerijo C.C.U.: Štampiljke

  • sreda 16-okt
  • Razprava - kmečki in kulturni turizem na podeželju

  • četrtek 17-okt
  • Festival novomedijske kulture Speculum Artium 2019

  • petek 18-okt
  • Izmenjevalnica #76 v Humanitarnem centru

  • sobota 19-okt
  • Čokoljana 2019

  • nedelja 20-okt
  • Srečanje z Bracom v Ljubljani

  • ponedeljek 21-okt
  • Prof. dr. Svetlana Slapšak: Antični potopisi, turizem, spominki

  • torek 22-okt
  • Katja Simić:Prehranske navade

  • sreda 23-okt
  • Srčna ustvarjalnica

  • četrtek 24-okt
  • Stripovska štafeta

  • petek 25-okt
  • Poezija Gregorja Strniše in Mile Kačič

  • sobota 26-okt
  • Plesna animacija z Društvom Vrtnica

  • nedelja 27-okt
  • 22. pohod po sledeh Soške fronte

  • ponedeljek 28-okt
  • Zmagovita ustvarjalnica

  • torek 29-okt
  • Delavnice Podobe mesta

  • sreda 30-okt
  • Čarovniško vilinska ustvarjalnica

  • četrtek 31-okt
  • Jesenski strašni B.O. FEjST

  • petek 01-nov
  • Preplesavanje Društva Vrtnica

  • sobota 02-nov
  • Izmenjevalnica #42 v Tresorju

  • nedelja 03-nov
  • Novembrski izlet v Tivoli

  • ponedeljek 04-nov
  • Potopisni ponedeljki v Celici: Velikonočni otok

  • torek 05-nov
  • Program alkalizacije-razkisanja v Termah Kulaši
  • Ustvarjamo iz nogavic - grelčki za roke in unikatna peresnica za v šolo

  • sreda 06-nov
  • Skupinski plesi z Vrtnico

  • četrtek 07-nov
  • Glasbene jaslice za dojenčke in mamice z Julcsi

  • petek 08-nov
  • S pravljico okoli sveta

  • sobota 09-nov
  • Ljubljanska vinska pot - Martinovanje v Ljubljani

  • nedelja 10-nov
  • Nedeljski bolšji trg in ulična prodaja

  • ponedeljek 11-nov
  • Okusi Radol'ce

  • torek 12-nov
  • Zgodovina na krožniku: koruza

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu




     Spisek forumov > Skupnost > Dobre prakse in dobre ideje Nov topic Pošlji odgovor
     Sporna mnenja o nekaterih tehničnih izdelkih
     |  Verzija prirejena za tiskanje
    Yoda
     januar 10 2011 21:09  (Prebrano 3500 krat)  
    Forum Rimska cesta
    Rimska cesta

    Status: neprijavljen

    Registriran: 03/26/09
    Posts: 842

    V vsakdanjem življenju se glede določenih naprav in izdelkov često ravnamo kar na osnovi privzetih napačnih ali vsaj vprašljivih prepričanj glede koristnosti pa tudi glede zdravstvene in ekološke (ne)škodljivosti pri njihovi uporabi.
    Žal pa nestrokovnost, površnost, nezainteresiranost, neinformiranost pa tudi namerno zavajanje in prikrivanje podatkov botruje temu da imamo potrošniki o marsičem zelo pomanjkljivo, ali celo popolnoma napačno mnenje. Posledice so škodljive tako za naše zdravje, okolje kot tudi za naš žep. Domnevam da je večini že tudi dolgo jasno da so kralji prodajalci in proizvajalci ne pa potrošniki.

    Naštel bom nekaj primerov tehničnih izdelkov, ki jih praktično vsi uporabljamo vsakodnevno pa pri tem često ne vemo vseh resnic o teh izdelkih. Nad nekaterimi podatki pa bi se vendarle moral vsakdo zamisliti in potem bi se morda začele razmere na trgu spreminjati. Toda v igri so mnogi interesi, nekateri docela nepošteni, če ne celo kriminalni, kot je to že znano tudi za farmacevtsko industrijo.

    1. Začnimo pri avtomobilih. Navedel bom svoje izkušnje in meni znane podatke.

    Večina ljudi je privzela prepričanje da katalizatorji pri bencinskih motorjih bistveno zmanjšujejo onesnaženje in tako pripomorejo k zdravju in ekologiji. Žal ni čisto tako.Dokler motor ni ogret katalizator praktično nima učinka na čistost izpušnih plinov, to pa je pretežen del mestne vožnje in kratkih relacij. Zaradi uvedbe katalizatorjev se uporablja neosvinčen bencin, ki pa brez pomoči katalizatorja pri izgorevanju v neogretem motorju daje velike količine nevarnih visoko strupenih in karcinogenih produktov v okolje. Katalizatorji tako pomagajo okolju in našemu zdravju v glavnem samo izven mest in še to pod pogojem da katalizator ni poškodovan ali iztrošen. V mestih smo se tako sicer (skoraj) popolnoma znebili strupenega svinca, zato pa nas tem bolj zastrupljajo produkti nepopolnega izgorevanja neosvinčenega bencina. In to nas zastruplja mnogo bolj kot prej osvinčen bencin. Žal je to kruta toda praktično zelo malo znana resnica.

    Pri varovanju okolja in zdravja je poleg tega kaj gre v okolje zelo pommbna tudi količina škodljivih produktov. S tem v zvezi pa bi rad opozoril in zelo poudaril premajhno pozornost ki jo posvečamo prednostim dieselskih motorjev proti bencinskim.
    Začel bom z eno bistvenih prednosti diesel motorjev, ki jo vidim v primerjavi z bencinskimi.
    To pa je karakteristika diesel motorjev, ki izhaja iz mnogo višjega kompresijskega razmerja, kar je ključni faktor boljšega izkoristka ter manjše porabe in s tem tudi manjšega onesnaževanja okolja. Postregel bom z nekaj konkretnimi številkami, ki sem jih sam zabeležil za lastno analizo in primerjavo med bencinskim in dieselskim pogonom osebnega vozila. Sicer resda spadam med varčne voznike vseeno pa sem pri starem bencinskem Renaul Meganu opazil da se je pri kratkih relacijah poraba goriva bistveno povečala in to tembolj čimkrajše so bile relacije in čim nižje so bile temperature. In v takih režimih vožnje na noben način nisem dosegel porabe manjše od 8 l/100 km. Na relaciji pri običajni vožnji pa je poraba padla tudi pod 6l. Sedaj pa pozor, sledijo primerljivi podatki za vožnjo z Renault Meganom na dieselski pogon. Povem naj še da sem porabo za obe vrsti pogona opazoval in beležil več let. Primerljiva mestna vožnja z diesel pogonom bi dala porabo 5-6 litrov (morda tudi manj), relacijska pa lahko tudi pod 4 l. Seveda pa je ta dosežek pogojen tudi s »pametno« nogo na stopalki za plin. Vsekakor se pri dieselskem pogonu višanje vrtljajev mnogo bolj pozna na porabi, kot pa je to slučaj pri bencinskem motorju. Po drugi strani pa ima dieselski motor relativno dober izkoristek in nizko porabo tudi, ko še ni ogret, med tem ko neogret »bencinar« meče stran velike količine neizgorelih težjih komponent bencina. Ta razlika v plus diesel pogona nastopa zaradi prej omenjenega drugačnega načina delovanja, ki temelji na velikem kompresijskem razmerju. Naj še dodam da so današnji dieselski motorji dejansko tudi tišji in čistejši od bencinskih. Poleg tega pa tudi zimska vožnja in vžig nista več problem.

    Kaj pomenijo ti podatki iz ekološkega vidika ? 30 % potencialno in dejansko nižja poraba diesel motorjev pomeni tudi prav tolikšno zmanjšanje onesnaženja okolja in seveda v nadaljevanju varčevanje s fosilnimi gorivi na globalni ravni! Pod pogojem seveda, da vozimo »pametno«. Gotovo pa danes ne bi smel biti noben problem nadomestiti »pametno nogo« s »pametnim« motorjem, oziroma informatiziranim vozilom, ki podpira ekonomično vožnjo. Nimam namena komentirati cenovne in davčne politike proizvajalcev in držav, ampak kdor sešteje do tri mu bo jasno kako malo od možnega zares naredimo za ekologijo. Celo lastni prihranki nas dovolj ne zanimajo. V glavnem smo priča ekološkemu leporečju, zavajanju in slabi informiranosti. Zame je to tudi določen vidik potrošniške zaostalosti.

    2. Naslednji izdelek ob katerega se bom »spotaknil« so varčne sijalke in vsiljena zamenjava klasičnih žarnic na žarilno nitko. Moti pa me tudi sedaj prevladujoče oblikovanje svetil.

    Povedal bom najprej slabe lastnosti varčnih sijalk. Njihova svetloba je mnogo manj prijazna in naravna za oko (spekter svetlobe, utripanje), njihova življenska doba se bistveno skrajša s pogostim prižiganjem, fiziološko zaznana svetilnost je manjša od deklarirane tehnične svetilnosti. S stališča dobavitelja električne energije so varčne sijalke zelo neugoden potrošnik, poleg tega pa vsebujejo nekatere tudi živo srebro. Praktično na tržišču ne obstajajo sijalke, ki bi bile ekvivalent klasičnim žarnicam100 in več W. Tako sedaj za ukinjene močnejše žarnice nimamo ustreznega nadomestila. O tem problemu podrobneje malo kasneje. Spekter svetlobe varčnih sijalk vsebuje tudi ultravijolično komponento, ki je škodljiva za oči. So pa varčne žarnice tudi sorazmerno drage in deklarirana življenska doba drži morda samo pri nekaterih proizvajalcih. Edina prednost ki ji lahko pritrdim je manjša poraba elektrike. Toda ….
    Koliko dejansko porabimo elektrike za razsvetljavo, koliko pa za razne druge potrebe?
    Poleg tega nam danes proizvajalci in prodajalci vsiljujejo pretežno taka svetila, ki imajo večje število sijalk, oziroma žarnic namesto ene same. Zakaj je to pomembno ? Zelo pomembno je to, ker je iz fizike znano da so večtočkovni izvori svetlobe manj učinkoviti, kot enotočkovni. To pomeni da nam da ena žarnica določene moči več svetlobe kot več žarnic skupaj, če je njihov seštevek moči enak moči ene žarnice. K temu dodajmo še omejitev življenske dobe varčnih sijalk če jih pogosto ugašamo skupaj s psihološkim efektom da že itak varčujemo z njihovo izbiro, kar rezultira pri običajnem uporabniku s stalno prižganimi lučmi. O končnem rezultatu lahko vsak sam sklepa. Vse skupaj je samo še en primer igre interesov pristranskih in nedoslednih proizvajalcev, trrgovcev, zakonodajalcev in površnih potrošnikov, tako značilno za našo družbo, oziroma civilizacijo.


    3. Tretja informacija pa se tiče LCD računalniških in TV zaslonov

    Vse lepo in prav, da so zamenjali prejšnje katodne cevi. S tem so se zmanjšale dimenzije, predvsem pa ni več škodljivega roentgenskega sevanja katodnih cevi. Ampak večina spregleda pomanjkljivost, ki je ostala, morda se je celo povečala. Še v času katodnih zaslonov mi je prišla v roke medicinska študija o poraznih učinkih UV komponente svetlobe monitorjev na oči. V tistem času smo nekateri uporabljali zaslonske filtre na računalnikih, ki naj bi filtrirali UV svetlobo podobno kot sončna očala. Seveda naj bi bila to tudi zaščita proti statični elektriki, dvomim pa o zaščiti proti elektromagnetnemu polju katodne cevi. Z uvedbo LCD zaslonov pa smo te filtre opustili ob (napačni?) domnevi popolne neškodljivosti nove tehnologije. Ampak je res tako? Izkaže se da ima večina LCD zaslonov vir svetlobe podoben neoskim svetilkam. Za te pa vemo da vsebujejo UV komponento svetlobnega spektra. Pa smo spet na začetku. In upoštevaje še Windows grafične vmesnike na večini PC nam to pove da smo pri izbrani beli barvi ozadja potencialno izpostavljeni UV komponenti s cele površine ekrana. Resda nihče ki sedi pred ekranom ne porjavi v obraz, vendar tudi od zimskega sonca ne. Pa vendar ne gre dvomiti da bi gledanje v sonce tudi pozimi škodilo našim očem. Upoštevati je treba morebitne posledice dolgoletne vsakodnevne izpostavljenosti oči sevanju ekranov. Za varilce vemo da morajo oči obvezno zaščititi. Ne delam panike ampak previdnostna opozorila nikoli niso odveč. Eden od možnih ukrepov varovanja oči v tem primeru pa je tudi zamenjava bele podlage na ekranih s kakšno drugo barvo.


    Obstajajo še mnoga druga površna in zmotna mnenja o funkcionalnosti raznih naprav, ki so najmanj vprašljiva, naprimer o avtomatski klimi, pa o termostatskih ventilih in podobno. Morda o tem kdaj drugič posebej, ker smo prav sedaj v fazi obveznih predelav na ogrevalnih sistemih in tako kot je običajno mnogi ponudniki storitev ponujajo »meglo« v svojih predlogih tehnične izvedbe izboljšanja sistema ogrevanja z individualnim odčitavanjem porabljene toplote.



    Profil
    Quote
    Yoda
     maj 03 2011 23:20   
    Forum Rimska cesta
    Rimska cesta

    Status: neprijavljen

    Registriran: 03/26/09
    Posts: 842

    Odločil sem se dopolniti svoj prvotni prispevek še z nekaj konkretnimi aktualnimi informacijami. Te so resda »materialne« narave ampak z njimi želim pokazati nizko stanje objektivnosti, ter »kruhoborsko« zavajanje potrošnikov s strani trgovcev kot tudi zavajanje z dezinformacijami površnega (ne)znanja (ne)strokovnjakov ki so poklicani dajati javne izjave.

    Najprej o varčnosti dieselskega pogona in o varčevanju z izbiro poštenega ter kvalitetnega bencinskega servisa. Izvedel sem primerjavo poprečne porabe goriva z nakupom diesel goriva na različnih bencinskih servisih in tudi pri različnih podjetjih. Vsekakor se splača biti pozoren na to kje točimo gorivo ! Razlika v porabljenem gorivu pri enakem načinu (varčne) vožnje lahko nanese več kot 0,5 litra na 100 km. Ne bom omenjal konkretnih črpalk in podjetij. Toda vsi (so) udeleženi se lahko zamislijo, našlo bi se tudi delo za inšpektorje in kakšno organizacijo zaščite potrošnikov. Mimogrede pa bi v tem delu postregel z novim osebnim zabeleženim rekordom, ki govori v prid neizkoriščenim možnostim varčevanja z gorivom pri uporabi dieselskega pogona. Pri normalni, toda povdarjeno varčni vožnji na relaciji 250 km je serijski dieselski Megan »pridelal« do sedaj najnižjo poprečo porabo 3,3 litra na 100 km. Seveda sem gorivo natočil pri izbranem podjetju in na izbrani črpalki……

    Ne morem si kaj da ne bi povedal svoje tudi glede fame o vsezmožnosti termostatskih ventilov na radiatorjih in avtomatske klime v avtu. Povprečno pristranski trgovci in povprečno (ne)podkovani domnevni (ne)strokovnjaki »trobijo« v en glas kako so termostatski ventili v stanovanjih nujni za varčno in udobno ogrevanje. To je seveda daleč od resnice.
    Toplotno energijo s strani radiatorjev ali drugih ogrevalnih teles prejemamo najmanj na dva fizikalno različna načina, ki pa vsak po svoje prispevata k občutku toplote, ali hladu. Ena komponenta ogrevanja je preko toplotnega nihanja molekul zraka (konvekcija), druga pa je sevalna komponenta infrardečega spektra EM valovanja svetlobe. Druga komponenta je po Štefanovem zakonu eksponencialno odvisna od temperature ogrevalnega telesa in, ali od okolice (sten). Zato mora vsak pazlivejši uporabnik slejkoprej opaziti da je za subjektivni občutek prave temperature še vedno potrebno vrteti termostatski ventil in spreminjati nastavitev avtomatske avtomobilske klime. Po vsej verjetnosti moramo termostatski ventil še pogosteje in bolj vrteti, kot navaden, ker se termostatski ventil »obnaša« po primitivni logiki nenatančnega tipala na radiatorju, ne oziraje se na morebitno žgoče sonce skozi okno, ali na morebitne hladne stene in podobno. Vemo da nas poleti ne zebe tudi pri hladnejšem zraku zaradi ogrete zemlje in njene sevalne komponente in da nas v prostoru s hladnimi stenami lahko zebe tudi pri temperaturi zraka nad 25 st. C. Kar se tiče varčevanja pa je tako, da če nam je vroče se bomo v vsakem primeru morali »zmigati«. Samo malopridneži, ki se jim to ne pozna na žepu bodo odprli ventil do konca in obenem še okno da jim ne bo prevroče. Ampak do konca odpreti je možno tudi termostatski ventil in okno obenem, mar ne?




    Profil
    Quote
    Yoda
     maj 08 2011 10:51   
    Forum Rimska cesta
    Rimska cesta

    Status: neprijavljen

    Registriran: 03/26/09
    Posts: 842

    Morda pa le ni povsod vse tako brezupno. Zvedel sem da je biodiesel gorivo naprimer v Franciji cenejše od običajnega dieselskega goriva zaradi ustrezne davčne politike. Kaj pa pri nas ? Ocenjujem pa tudi da obstaja trend zmanjševanja razlike v ceni dieselskih in bencinskih avtomobilov.

    Ampak po drugi strani so električni avtomobili v katere mnogi polagajo upanje dragi kot žafran, čeprav je poprečno izobraženemu človeku jasno da bi glede na enostavnejšo tehniko električni avto moral biti cenejši. To je samo še en dokaz da v resnici še ni prave volje za korenite spremembe na področju ekologije. Naftni dobičkarji bodo pač vstrajali kot živi kadavri do konca.........


    Profil
    Quote
    aurigo
     maj 09 2011 17:26   
    Forum Sonček
    Sonček

    Status: neprijavljen

    Registriran: 05/31/04
    Posts: 6

    Joda, se popolnoma strinjam.
    tuakj je potreebno še dodati uvajanja teh monopolov:
    zadnjič sem gledal ceno varčnih žarnic 20 evrov, če to preračunam je okoli 20 do 35 starih žarnic, toliko pa ena varčna žarnica ne zdrži.
    dober da sem jih kupil 30 žarnic starih, pa še kakšno bom na Hrvaške, tako, da si bom s starimi žarnicami svetil do konc življenja.

    isto nam hoče sedaj to EU napraviti s temi naravnimi zdravili, čez 5 let boste pili lahko naravne čaje, recimo kamilic od muiltinacionalk samo še po 20 evrov za škatli!


    Profil
    Quote
    Forum generiran v : 32,17 sekundah
    Nov topic Pošlji odgovor



     Časovni okvir je CEST. Ura je 02:55

    Običanji topici Običanji topici
    Zaklenjeni topici Zaklenjeni topici
    Prilepljeni topici Prilepljeni topici
    Novosti Novosti
    Prilepljeni topici W/ Novosti Prilepljeni topici W/ Novosti
    Zaklenjeni topici W/ Novosti Zaklenjeni topici W/ Novosti
    Dovoljen ogled postov od gostov 
    Gostje lahko dodajo poste 
    Omogočen celoten HTML 
    Cenzuriranje 




    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2019 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 34,36 seconds