NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali   
    sobota, 8. julij 2006 @ 05:04 CEST
    Uporabnik: Pozitivke

    Iz sedme številka revije Osvoboditev živali, ki jo izdaja Društvo za osvoboditev živali in njihove pravice

    Dr. Saje: "Pravi človekov prijatelj je lahko le drugi človek!"
    Z ljubljanskim nadškofom in metropolitom msgr. Alojzom Uranom smo želeli opraviti intervju o odnosu Cerkve do živali. Uran je intervju odklonil in namesto njega nam je odgovor posredoval dr. Andrej Saje, tiskovni predstavnik Slovenske škofovske konference (SŠK). Žal tudi on ni želel konkretno odgovoriti na zastavljena vprašanja. Kljub temu se zahvaljujemo (SŠK) za odgovor in prepuščamo bralcem, naj sami zaključijo, kaj SŠK oziroma Cerkev v Sloveniji misli o živalih in njihovi zaščiti.

    Vprašanja uredništva revije Osvoboditev živali:
    Gospod Uran, bi lahko sebe predstavili kot prijatelja živali in narave?

    Mi trdimo, da se pravi prijatelji med seboj ne ubijajo in ne jejo. Kaj vi menite o tem?

    V Sloveniji pokoljemo približno 28 milijonov živali letno, glede na število prebivalcev res veliko. Je to v skladu s cerkvenim naukom, kajti 5. zapoved pravi, Ne ubijaj, torej ni rečeno Ne ubijaj ljudi?

    Jezus nam je priporočil: Kar ne želiš, da tebi nekdo stori, ne stori ti drugemu. Ali ne velja tudi to v odnosu do živali?

    V molitvi Oče naš molimo "Kakor v nebesih tako na Zemlji", torej v nebesih koljejo in jejo živali ter tečejo potoki živalske krvi?

    Se Vam ne zdi, da je katoliški odnos do vegetarijancev v nasprotju z Božjim naukom, kajti Bog je rekel, kar je zapisano tudi v prvi Mojzesovi knjigi: "Glejte, dajem vam vse rastline, ki dajo semena, ki rastejo po vsej zemlji in vsa drevesa s plodovi, ki imajo semena. Naj vam bo za hrano. Vsem živalim na zemlji, vsem pticam na nebu, vsemu, kar se giblje po zemlji in ima v sebi življenje, dajem za živež vse zelene rastline." Bog je dal torej ljudem vegetarijansko hrano, tudi Jezus iz Nazareta je bil vegetarijanec, to so bili tudi njegovi učenci in učenke. Tudi preko preroka Izaije je Bog jasno rekel, da kdor ubije vola, je tako kot da bi ubil človeka. Živali torej niso za hrano.

    Znano je, da je nekoč Cerkev javno preganjala vegetarijance, papež Janez III. (561-574) je celo preklel vegetarijance in Cerkev tega prekletstva še do danes ni preklicala. To izobčenje je razglasil na prvi sinodi v Bragi (Portugalska), duhovnike ki so odklanjali meso, so odpuščali. Kaj pravite na to?

    Ste zadovoljni s tem, kar je vaša institucija v vsej zgodovini krščanstva naredila za živali in naravo?

    Poznamo izrek, da so oči zrcalo duše. Tudi pri živalih se velikokrat zgodi, da nas očara globina njihovega pogleda, kot da gre za nekaj svetega, življenje, ki je od Boga. Menite, da Bog res pričakuje, da ljudje jemljemo življenje tistim, ki jim ga je On vdahnil?

    Ali imajo po vašem mnenju živali dušo?
    Frančišek Asiški se je svetosti, ki prežema vsa živa bitja, zavedal. Cerkev je Asiškega celo proglasila za svetnika, njegovega odnosa do živali pa ne posnema. Zakaj tako, ali ni svetnik nekdo, ki se je že s svojim življenjem na Zemlji zelo približal Bogu?

    Znano je, da delavci v klavnicah nosijo slušalke, da ne slišijo krikov živali, dejstvo pa je tudi, da je alkoholizem pri mesarjih in klavcih skorajda pravilo, kar kaže na omamljanje zavesti. Se vam ne zdi, da normalnega človeka opozarja vest, ko dvigne roko nad življenjem nekega bitja?

    Ko se je pred leti pojavila bolezen AIDS, je bila po mnenju nekaterih to "kazen" za isto spolno usmerjene. Sedaj ko se pojavljajo množična obolenja živali (nore krave, ptičja gripa ...), je tu in tam slišati, da gre za "kazen" človeštvu, ki je izgubilo vso etiko v odnosu do živali, ki jih redi za zakol. Je po vašem mnenju možno potegniti take ali podobne zaključke?
    Iz zgodovine človeštva je poznanih kar nekaj imen, ki so se izrekli za dobrobit živali. Npr. L. da Vinci: Prišel bo čas, ko bodo ljudje gledali na ubijanje živali, kakor danes gledamo na ubijanje ljudi, Pitagora: Dokler bodo ljudje klali živali, se bodo med sabo ubijali. Albert Einstein: Nič drugega ne bo tako izrazito povečalo možnosti za naše preživetje na Zemlji, kot je korak k vegetarijanski prehrani ... Glede na genialnost duha omenjenih mož bi lahko sklepali, da so njihove vizije sveta vendarle izvirale iz nekih globljih spoznanj o svetu in človeštvu. Bi lahko trdili, da je v njihovih izjavah nekaj resnice?

    Kaj menite o Hubertusovih mašah, kjer pogosto duhovniki blagoslavljajo trupla živali, ki so jih pobili lovci?

    Nekateri duhovniki so lovci in nekateri celo podpirajo krute bikoborbe v Španiji in Franciji. Kako vi gledate na to?

    Kaj pravite na to, da Cerkev podpira poskuse na živalih, če so ti v dovoljenih mejah, kot lahko preberemo v katoliškem katekizmu?

    Cerkev podpira tudi nošenje živalskega krzna. Sedanji papež ima tudi kapo iz živalskega krzna.

    Ali mislite, da je možno, da utegne Cerkev s svojim negativnim odnosom do živali izgubiti precej vernikov?

    Vsi vemo, da je Bog ustvaril življenje in da ga edino on lahko vzame. Zakaj mislite, da je človeštvo to vzelo v svoje roke in kaj je vzrok temu?

    Kako si Cerkev razlaga citat iz katekizma katoliške cerkve: Živali so od Boga ustvarjena bitja, da jih Bog obdaja s skrbjo svoje previdnosti, da ga živali že s svojim preprostim obstojem hvalijo in slavijo ter da jim mi ljudje dolgujemo dobrohotnost.

    Kaj menite, da bi morala vaša institucija narediti v dobrobit živali?

    Kakšen bi bil po vašem mnenju svet, če ljudje ne bi pobijali in jedli živali?


    Odgovor:

    Iz Vaših vprašanj seva veliko idealizma, dobre volje in velikodušnosti, ki se razteza na vse stvarstvo, na vsa živa bitja, posebno pa še na živali. Zanje upravičeno menite, da jih ne branimo dovolj in da smo pogosto do njih preveč kruti. Toda Vaša vprašanja so hkrati tudi ocena krščanskega nauka in življenja. Do njiju pa niste preveč prizanesljivi in med nami sem zaznal več nesporazumov, ki bi jih radi osvetlili.

    Morda prehitro pozabljamo, da se je krščanstvo v antičnem svetu uveljavilo nasproti gnosticizmu, ki je bil stvarstvu, vsem živim bitjem in tudi do človeške telesnosti zelo nenaklonjen. Bibličnemu svetu, iz katerega izhaja krščanski pogled na svet, je tuj perzijski dualizem, ki vidi ves snovni svet kot posledico zla in prekletstva. Judovska in krščanska vera zahtevata, da ta svet sprejemamo, ga spoštujemo in tudi ljubimo, saj je nastal zaradi Božje besede in ljubezni.

    Toda hkrati ta svet ni božanski, je samo stvarstvo, izšel je iz Božjih rok, toda ni Bog. Edino človek na njem je Božja podoba. Tukaj se mi zdi, da so naša poglavitna razhajanja. Krščanstvo ne more postaviti na isto raven živali in človeka. Ko pride npr. do prometne nesreče, je naprej potrebno rešiti otroka, njegovo mater ali še koga in šele potem njihovega psa, čeprav ga imajo vsi za hišnega prijatelja. Pravi človekov prijatelj je lahko le drugi človek. Edino človek je lahko moralno odgovoren, psa pa ne moremo klicati na etično odgovornost, zato je beseda "prijatelj" za živali prehitro uporabljena. Gre pač za metaforo, kot so človekove prijateljice tudi gore, zvezde in luna.

    Imam občutek, da naravo idealizirate. Ali so živalske vrste med seboj res v tako močnem prijateljskem odnosu? Pomislite na to, da ptice jedo žuželke, tudi "dobrohotni" medved je mrhovinar, odnos med mačkami in mišmi je že pregovoren. Če vnašamo človeške kriterije v odnose v naravi, potem so živali in rastline med seboj v izjemno krutem odnosu. Torej le ni tako smiselno uporabljati iste pojme za človeka kot za živali.

    Da, pri preroku Izaiju najdemo čudovite opise velike sprave, časov miru in milosti, ko se bosta medvedka in ovčka pasli skupaj, ko se bo otrok igral v gadji luknji in ko bo lev jedel slamo. Te podobe pa vendarle govorijo o novem nebu in novi zemlji, ki bosta nastopila v daljnem eshatološkem času. Mi pa smo še vedno na romanju k večnostnim trenutkom in še vedno samo ljudje, kot ljudje pa seveda tudi po telesu pripadamo živalskemu svetu, zato se kdaj obnašamo "preveč živalsko". Toda ko rečemo, da smo "kot živali", živalim delamo krivico, saj je žival nasilna zaradi boja za preživetje, človek pa je sposoben v nasilju tudi uživati. Nasilje, ki se izživlja nad živalmi in je za preživetje človeka nepotrebno, sta krščanski nauk in katoliška Cerkev vedno obsojala. Spomnimo se, da so tudi naši stari molitveniki za kmečki živelj, ki so vernike pripravljali na sveto poved, vpraševali: "Si bil grob do živine?"
    Toda rekel sem, da gremo novemu nebu in zemlji naproti, zato nekateri kristjani že živijo jutrišnji čas miru in ljubezni do vsega stvarstva. To so po večini kontemplativni redovi, ki v svojem meniškem življenju prakticirajo pogosto ali tudi stalno vegetarijanstvo, npr. klarise v Nazarjah. Vzdržek od mesnih jedi Cerkev nalaga svojim vernikom tudi nekaj dni v letu. Pomen je dvojen: je odrekanje, se pravi askeza, hkrati pa tudi dejanje ljubezni. Toda znova gre za dvojno ljubezen: ne samo do živali, ampak tudi do človeka, saj naj bi prihranek od nezaužite hrane darovali za uboge in potrebne. Katoliška Cerkev je vedno zelo pazila, da ne bi postala elitistično gibanje, zato svojim vernikom nikoli ni nalagala preveč. K junaškim dejanjem lahko le spodbuja, ne more pa jih zahtevati. Pomislimo na otroke, kako moten bi bil lahko njihov razvoj brez beljakovinske hrane. Poznam odgovor: so žitarice, makrobiotična hrana itd., toda pri vseh otrocih takšna hrana ne more odpraviti anomalij.

    Citati, ki jih navajate, so vsekakor zanimivi in dajo misliti, toda potrebno bi bilo pogledati širše sobesedilo. V svojem kontekstu so najbrž veliko bolj niansirani; če jih vzamemo dobesedno, je v njih svojevrstno nasilje. Kljub vsemu spoštovanju, ki ga imam do vegetarijancev, moram povedati, da so bili tudi nekateri nacisti vegetarijanci in so živali ljubili. Torej je nasilje v človeku in ko ga izženemo pri vratih, se nam vrne pri oknu. Pomislimo tudi na znamenito filmsko igralko, ki pri muslimanih obsoja daritev ovac (Judje in kristjani tega obreda ne poznamo več), hkrati pa je zapisala, da je zarodek otroka v sebi občutila "kot tumor, ki bi ji ga morali izrezati". Si lahko zamišljate, kako se je počutil njen sin ob takšni izjavi?

    Vprašujete me, ali imajo živali dušo? Že Aristotel je trdil, da jo imajo, samo da je umrljiva. Tudi otroci so me kdaj vprašali, ali imajo psički peruti, se pravi, ali jih bomo srečali v večnosti? O teh stvareh lahko razmišljamo in seveda po svoje sklepamo. Upajmo, da bo vse stvarstvo enkrat znova zasijalo v čudoviti harmoniji, lepoti in bogastvu raznovrstnega življenja. Za vse podrobnosti pa imejmo pogum in enostavno recimo, da ne vemo. Zakaj pa naj bi naš svet postal svet brez skrivnosti?

    Za ostale odgovore na vprašanja se je potrebno temeljiteje poglobiti v zgodovino. Neka praksa, ki se nam zdi danes lepa, je bila v zgodovini lahko izraz zelo negativnega občutja. Kot sem že omenil: če je vegetarijanstvo izraz zaničevanja živali in tega sveta, potem ni dobro. Cerkev je šla v svojih ocenah nekega nauka vedno k njegovim koreninam.

    Ob koncu naj rečem, da si želim veliko strpnega in dobrohotnega pogovora. Poskušajmo najprej razumeti drug drugega in šele potem ocenjevati. Zelo hitro namreč lahko zapademo - vsaj verbalno - k novemu nasilju, če prehitro obsojamo. V tem smislu naj tudi strogi vegetarijanci razumejo, da Cerkev ljudi vedno najprej blagoslavlja, med njimi posebno še nemočne in bolne, toda iz tega blagoslova se širi dobrohotnost in molitev za vsa živa bitja in za vse stvarstvo.

    dr. Andrej Saje
    tiskovni predstavnik SŠK

     

    Odgovor Morisa Hoblaja, dipl. sociologa in teologa, na besedilo dr. Andreja Sajeta

    Zakaj je Zemlja postala mesto groze za živali?

    Gotovo bi se moglo trditi, da človek ne spoštuje ničesar več, niti svojega bližnjega, sočloveka, niti svojih naslednjih bližnjih, še manj pa naravo in živali. Da postanemo še bolj natančni, se sprašujemo, ali je njegovo nagonsko življenje - pri enem bolj, pri drugem manj - res usmerjeno na uničenje vsega okoli sebe? In logično vprašanje je, če bo vse uničil okoli sebe, kaj bo se zgodilo z njim, s človekom - krono stvarstva?

    Poznano nam je tudi, da se človekova grabežljivost in zloba ne ustavljata niti pred živalmi gozdov in polj. Odvzema se jim njihov življenjski prostor. Človek pošast povzroča, da živali gozdov in polj doživljajo podobno usodo kot hlevske živali. Na vsej zemlji živali za človeka niso nič drugega kot blago. Na vseh delih sveta ravnajo z njimi na najbolj okruten in brutalen način, silijo jih v nesvobodo, odvisnost in ujetništvo, lovijo jih in pobijajo - za blagor človeka. Za kaj je prišlo tako daleč? Kdo nosi glavno krivdo za to napačno smer? In kaj nas čaka v prihodnosti? Kje je rešitev? To so vprašanja, na katera poskusimo dati odgovor.

    Po starih zapisih naj bi Bog ljudem zaupal Zemljo z vsem, kar je v njej, na njej in nad njo in naj ne bi bilo med Bogom in ljudmi nobenega dogovora, ki bi dovoljeval kakršno koli brezvestno poseganje v življenje. Brez pristranskosti in nestrpnosti moremo danes trditi in dokazati, na temelju že delno uničene narave in živalskega sveta, da je del znanosti z blagoslovom Cerkve in teologije, predvsem zadnjih 200 let, brezvestno posegal in posega v življenje. Prvo grobo brezvestno poseganje znanosti in teologov v življenje je vsakakor degradiranje živali v status stvari oziroma v bezdušne mesne industrijske stroje s pripombo, da je to božja volja. Nadaljnji brezvestni posegi v življenje znanosti in teologije oziroma Cerkve so jedrska industrija, laboratorijsko eksperimentiranje na živalih, mesna industrija z množično živinorejo, kemijska industrija z umetnimi gnojili in strupenimi škropivi, genske manipulacije in kloniranje.

    Večkrat smo že pisali o tem, kaj so mislili ali mislijo poznani in veliki ljudje oziroma velikani zgodovine o živalih npr. Leonardo Da Vinci, Mahatma Gandi, Tolstoj ali pa Frančišek Asiški. Znano je, da so za njih živali bila sobitja, otroci Boga Stvarnika, naši mali bratje in sestre, bitja, katera dihajo isti dah kot mi ljudje. Objavili smo tudi intervjuje sodobnih prijateljev živali, med drugimi tudi intervju našega predsednika dr. Janeza Drnovška. Zdaj pa, spoštovane bralke in bralci, objavljavljamo intervju oziroma odgovor na vaša in naša vprašanja o živalih oziroma o njihovi zaščiti, odgovor SŠK oziroma katoliške verske skupnosti, ki zase trdi, da uči v imenu Jezusa Kristusa, ki je spoštoval in ljubil vse življenje in tudi živali.

    Ni nobena skrivnost, da so trditve Društva o tem, kdo in kaj so živali, povsem nasprotne s tistim trditvami, ki jih zastopa SŠK oziroma vrh katoliške Cerkve v Sloveniji. Tudi ni skrivnost, da vse več ljudi v zadnjem času odpira srce za živali, kljub temu da so versko in idejno privrženi Cerkvi, ki nam včasih očita, da so naše interpretacije do cerkvenega nauka o živalih netočne in zavajajoče. Predvsem ko govorimo o živalih kot živih bitjih, ki imajo dušo in za katere velja tudi peta zapoved Ne ubijaj.

    Ni tudi skrivnost, da mi naše trditve za zaščito živali podkprepimo predvsem s tistimi citati iz zgodovine in Biblije, katerih avtorji so veliki duhovi in preroki. Oni govorijo za živali in proti kultnemu ali industrijskemu žrtvovanju živali npr. po Izaiji: "Ovnov, ki jih sežigate kot žgalno daritev, in tolšče vaše govedi sem sit; kri bikov, jagnjedi in kozlov mi je zoprna." (Is 1, 11) ali na drugem mestu "Kdor ubije vola, je kot da je ubil človeka." Ali pa Mahatma Gandi: "Veličina naroda se meri z njegovim odnosom do živali!"

    Ni skrivnost, da nam SŠK očita, da naj bi biblijske citate jemali iz "konteksta" in jim tako dajali čisto drug pomen, s katerim naj bi kompromitirali katoliško Cerkev. Res je, da mi trdimo, da nizkotni način do živali, s katerim so v vseh časih ravnali in ravnajo z živalmi, izvira v mnogoboštvu, ko so ljudje živali žrtvovali, da bi si pridobili in ohranili naklonjenost bogov. Še vedno v krščanstvu obstaja npr. velikonočni žegen šunke, sicer z drugim namenom, ampak za živali še vedno smrtno. Ni pa res, da nam je namen nekoga kompromitirati, najmanj pa katoliško Cerkev. Naš cilj je učinkovito pomagati živalim!

    Iz organizacije PETA smo prejeli članek, po katerem se bo marsikdo vprašal: Kdo ima v svojih besedah sedaj prav: slovenska katoliška Cerkev ali papeža?

    Benedikt XVI. nadaljuje tradicijo papeške skrbi za živali

    Aprila 2005, nekaj ur po razglasitvi kardinala Josepha Ratzingerja za papeža Benedikta XVI. mu je PETA čestitala in ponudila, da vključi živali v področja, za katera skrbi katoliška Cerkev.

    Papež Benedikt XVI. je imel ganljiv govor o zlorabi živih bitij, še posebno kmečkih živalih. Na vprašanje o pravicah živali je odgovoril: ''To je resno vprašanje. Upoštevati moramo, da so nam dane v našo skrb, z njimi pa ne smemo početi, kar si želimo. Tudi živali so Božja bitja … Živali za industrijsko rabo, na primer gosi, ki jih hranijo tako, da proizvedejo čimveč jeter, ali piščanci, ki živijo na tako malem prostoru, da so le karikature ptic - to ponižanje živih bitij za proizvodnjo brez dvoma nasprotuje medsebojnemu odnosu, ki ga omenja Biblija.
    Spomniti bi se morali nežnosti, s katero so svetniki, kot sta na primer sveti Frančišek Asiški ali sveti Philip Neri, ravnali z živalmi … Pravo nasprotje današnjemu človeškemu ponosu, ki dovoljuje, da se z živalmi tako grdo ravna.

    V našem pismu, smo njegovo visokost prosili, da poda lastno mišljenje: ''Upamo, da boste nadaljevali z zastopanjem teh izkoriščenih živali. V preteklem letu se je naše Društvo številčno povečalo s katoliki, ki verjamejo, da so živali enakopravne ljudem, da je njihovo življenje sveto in morajo biti zaščitene pred nasiljem … Na vas se obračamo, ker imate pomembno funkcijo, in vas ponižno prosimo, da nas vodite v novo obdobje sočutja in spoštovanja do vseh bitij ne glede na vrsto."

    Sočutje do živali je bila stalna tema Janeza Pavla II. Papež Janez Pavel II. je izjavil, da si ''živali lastijo dušo in z njimi moramo živeti složno in jih imeti radi. Živali so sadovi dejanj Svetega Duha in si zaslužijo spoštovanje. Živali so tako blizu Bogu kot ljudje.'' Ljubitelji živali so bili vzhičeni. Ljudi je spomnil, da vsa živa bitja, vključno z živalmi, obstajajo zaradi Boga. Živali imajo v lasti edinstveno iskro - dušo - in niso podrejena bitja, kot si to predstavljajo tovarniški delavci v mesni industriji, krznarji in vsi, ki izkoriščajo živali za lasten dobiček. Ko je bil Janez Pavel II. proglašen za papeža, je obiskal rojstno mesto Frančiška Asiškega in spregovoril o sveti ljubezni do živali. Razodel je, da se v podzavesti živali in ljudje obnašamo enako.

    PETA upa, da se bo papež Benedikt XVI. še naprej boril za pravice živali in se zavzemal proti gnusnemu izkoriščanju božjih bitij, živali. Katoliki lahko spoštujejo nauke papeža Janeza Pavla II. in izjave papeža Benedikta XVI. s promoviranjem sočutja do živali.

    Vir: http://www.goveg.com/f-popebenedictxvi.asp?int=weekly_enews

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • http://www.goveg.com/f-...
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Osveščanje in ekologija

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/Cerkev_Zivali_Ubijanje

    Here's what others have to say about 'Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali':

    SRA's chief operating officer retires from important part
    “Throughout his tenure, David has been an important part of the company’s success,� DiPentima said. “He has helped [read more]
    Tracked on sreda, 30. avgust 2006 @ 16:14 CEST

    Knicks Have Edge With Jeffries from president Ernie
    $30 million offer sheet Jeffries signed with the Knicks on Friday. Wizards president [read more]
    Tracked on petek, 1. september 2006 @ 06:44 CEST

    Speeding awards temporary celebrity to your license plate from shows the speed
    be in the form of Atkins' new speed sign that not only shows the speed of the vehicle [read more]
    Tracked on sreda, 6. september 2006 @ 13:46 CEST

    what shall we do with the drunken sailor
    drunk nudes drunk chix drunkgirls [read more]
    Tracked on sreda, 6. september 2006 @ 16:15 CEST

    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali | 13 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: stojči dne sobota, 8. julij 2006 @ 15:51 CEST
    Vse v naravi je popolno.
    Vse kar delaš v nasprotju samega sebe s sabo
    in v nasprotju s tem stvarstvom in to popolno naravo,
    se ti lepo v obliki bolezni vrača nazaj.
    V Sloveniji vsako leto za Alzheimerjevo boleznijo zboli 10 000 novih bolnikov.
    Alzheimerjeva bolezen je ena od oblik bolezni norih krav, katere vegetarijanci ne poznajo.
    V Sloveniji vsako leto tudi za rakom zboli 10 000 novih ljudi.

    Je razlog temu med drugim tudi industrijski odnos človeka do živali?

    Vsekakor.

    Smešna je trditev predstavnika RKC kako otroci potrebujejo meso.
    Če bi temu res bilo tako, bi Indijci, ki so v večini že tisočletja vegetarijanci že zdavnaj izumrli, tako pa jih je več kot milijarda.

    Velikokrat sem bil v Indiji in kar nekaj ljudi osebno poznam,
    ki poleg materinega mleka v vsem svojem življenju niso okusili nobenih živalskih beljakovin pa so začuda ves čas zdravi.

    Tudi živali imajo dušo in si zaslužijo spoštovanje, ki pa ga v zahodnem svetu EU in ZDA niti do klavne živine, niti do divjih živali še vedno ni.

    Mogoče bi se lahko naučili kaj od "primitivnih" Bušmanov, ki preden ubijejo žival z uspavajočo puščico, se ji prej opravičijo in zahvalijo za meso, ki jim omogoča preživetje.

    Predstavniki slovenske RKC radi glede odnosa do živali zamižijo na obe očesi v slogu: "Duh je voljan, a meso je slabo."

    Povsem razumljivo, kajti živinorejci, mesarji in lovci so njihove radodarne stalne stranke.

    stojči
    raziskovalec neumrljivega v sebi




    ---
    stojči


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: stojči dne nedelja, 9. julij 2006 @ 14:08 CEST
    Statistični podatki za Slovenijo kažejo, da sodimo med dežele s srednje visoko zbolevnostjo in umrljivostjo za rakom. Po podatkih Registra raka za Slovenijo je leta 2002 v Sloveniji zbolelo za rakom 9356 oseb, 4689 moških in 4667 žensk. Umrlo je 4978 bolnikov z rakom, 2809 moških in 2169 žensk. V Sloveniji živi 53.858 bolnikov, pri katerih je bil ugotovljen rak, 20.846 moških in 33.012 žensk.

    več na http://www.onkologija.org/sl/domov/o_raku/statistika/

    (To so registrirani bolniki, seveda pa je vsaj še kakih tisoč rakavih bolnikov, ki gredo k zdravniku šele takrat, ko je žal že prepozno)

    Statistike kažejo, da je v Sloveniji okrog 20 000 oseb, ki imajo alzheimerjevo bolezen.

    več na: http://www.ljudmila.org/~zzppd/0410.pdf

    (seveda gre tudi tu zgolj za registrirane bolnike, vsaj nekaj tisoč jih je še nerigistriranih)
    Tudi Parkinsonova bolezen je po mnenju raziskovalcev ena od oblik bolezni norih krav.
    Koliko ljudi v Sloveniji ima Parkinsonovo bolezen, pa kogar to zanima, si lahko na internetu najde to sam.

    lp




    ---
    stojči



    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: stojči dne ponedeljek, 10. julij 2006 @ 00:29 CEST
    Matematika in vse ostalo se ti dobro zdi.
    lp

    ---
    stojči


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: MC dne petek, 14. julij 2006 @ 14:22 CEST
    Iskati v cerkvenikih zaveznike in upati, da bo inštitucija, ki se že dve tisočletji oklepa obskurnih dogem, spremenila svoj odnos do živali, je popoln nesmisel. Pobijanje živali je bilo v vsej zgodovini človeštva povezano z obredjem žrtvovanja.

    Krščanstvo je religija krvi in klanja. Brez jagnjeta in žrtvene krvi si ga preprosto ni mogoče zamisliti. Psihopatologija verstva, ki je za svoj simbol izbralo mučilno orodje, je tako močna, da je ne more pozdraviti niti najbolj racionalen in argumentiran diskurz. Brez prelite krvi ni odrešenja! Krščanski bog pač ni bog usmiljenja, marveč je sadistični bog, ki celo lastnega sina pošlje v smrt. In to ne v običajno smrt, marveč v pravo sadistično orgijo, kjer cefranje mesa in špricanje krvi močno presega izmišljije iz kake kultne grozljivke o Ediju z motorko. Evharistija ni samo simbolno, marveč – po prepričanju pravovernih kristjanov – tudi dejansko uživanje Kristusovega mesa in krvi. Kako naj bodo kristjani vegetarijanci, ko pa je celo njihov osrednji obred nekakšna simulacija ostudnega kanibalstva in vampirstva. Nenazadnje to potrjujejo tudi velikonočna simbolika, kjer šunka predstavlja Kristusovo telo. (Kaj ima opraviti alkoholna brozga s Kristusovo krvjo pa itak nikoli nisem razumel.) Kadaver domače svinje postane metafora za materializiranega stvarnika nebes in zemlje. Če gledamo na boga metafizično, potem je to precej ostudna blasfemija. Ampak, v krščanstvu je itak skoraj vsaka stvar blasfemična.

    Žrtvenik oziroma oltar je prostor v Cerkvi, kjer se izvaja žrtvovanje oziroma t.i. evharistična daritev. Seveda se postavlja vprašanje, kdo komu kaj daruje in zakaj? Zakaj Bog sploh potrebuje darove? Zakaj sploh potrebuje, da ga častimo? Če se postavimo v vlogo navadnega zemeljskega očeta (ali matere) ter si postavimo preprosto vprašanje, ali bi hoteli, da nas naši otroci častijo in nam po možnosti še darujejo kako žgalno crkovino – potem bi bil verjetno naš odgovor (če smo še količkaj pri zdravi pameti) seveda odklonilen.

    Krščanski bog, kakor ga kažejo svetopisemski spisi, ustreza azteškim bogovom, kakršen je bil krvoločni Tonatiuhu. V primerjavi z azteškimi božanstvi je Jahve seveda veliko bolj inovativen, predvsem ko gre za način, kako nekomu pošteno zagreniti življenje. V stari zavezi se je »dobri bog« večkrat izkazal s prav sadističnimi zahtevami, še večkrat pa je s krvoločnimi in genocidnimi dejanji sam posegel v usodo mnogih ljudstev, ki so »izvoljenim« Judom stali na poti. Pa tudi svojemu ljudstvu ni prizanašal z nadlogami. Včasih se je ob tem prav sadistično zabaval. Spomnimo se samo, kako je »nategoval« ubogega Abrahama. Preizkušati vero (podložnost gospodarju), tako da nekomu zaukažeš zaklati lastnega sina, je skrajno perverzna domislica, še bolj perverzno pa je takšnemu Bogu pripisati atribut neskončnega usmiljenja in dobrote.

    Kaj je mrcvarjenje Jezusa na rimljanskem mučilnem orodju v resnici prineslo človeštvu? Kristjani pravijo, da odrešitev. Jezus naj bi trpel za naše grehe in naj bi s svojo smrtjo odrešil človeštvo. Mar ga je res? Se je zaradi prelivanja krvi v resnici kaj spremenilo? Seveda se je – ampak predvsem na slabše. Najbolj so jo najebali Judje, ki so jih obtožili za Kristusovo smrt. Saj poznate tisto – »Njegova kri na nas in na naše otroke.« (Mt 27,25) In v resnici se je tako zgodilo – preganjanje Judov je utemljeno na besedah iz nove zaveze – svoj navdih išče v antisemitski propagandi evangelistov, ki so (verjetno iz političnih razlogov) krivdo za Jezusovo smrt prevalili iz Pilata na Jude. In klanje poteka še danes. Zahodnjaki (dediči krščanstva) so dolgo časa klali Jude, potem so jim zaradi slabe vesti dali državo in zajebali Arabce. Sedaj Judje izvajajo pogrom nad Palestinci. Skladno z doktrino in priporočili svojih svetih knjig. T.i. spopad civilizacij se vrti okoli konflikta, ki so ga na Bližnjem vzhodu zakrivile semitske religiozne blodnje zapisane v judovskih, islamskih in krščanskih svetih spisih. Zahodna civilizacija (kamor spada seveda tudi Islam) temelji na prepričanju, da je umiranje (trpljenje) nujno potrebno za dobrobit skupnosti. Prelivanje krvi (za vero, cesarja, domovino) je vrednota – predstavlja junaštvo. Kri se odplakne s krvjo. Mučeništvo velja za absoluten dokaz. Čisti absurd, ki ga lahko sprejme samo religiozni um. Vse t.i. modrosti zapisane v Svetem pismu, Koranu, Tori in ne vem še kje niso vredne enega samega človeškega življenja. Odkar je bog spregovoril svojim ljudstvom preko človeških prerokov, se je sranje na tem svetu samo še povečevalo. Človeška zgodovina zadnjih nekaj tisoč let to jasno potrjuje. Za otrokovo duševno zdravje je neskončno veliko bolje, če prebira Mikijev zabavnik (evidentne pravljice) ali Alana Forda (družbeno satiro), kot če se poglablja v Sveto pismo ali Evangelije. Prevelika koncentracija svetosti je namreč zanesljiv znak, da nekaj močno gnije.

    Jezusa, o katerem je toliko govora, si lahko seveda vsakdo oblikuje po svoji podobi. New age je v tem skrajno inovativen. Vsakdo lahko razvije svojo lastno (personalno) herezijo, ki temelji bodisi na apokrifnih spisih, bodisi na kaki drugi flower-power predstavi ali morda celo na povsem osebni izkušnji. Za vse takšne herezije je značilno, da je njihov lik Jezusa ali boga veliko bolj prijazen, kot lik boga, kakršnega slika krščanstvo ali judaizem. Že samo zaradi tega so herezije in novodobna (new age) gibanja dobrodošla, saj obračajo svet na bolje. Če le niso preveč preroška ali apokaliptična ali ne govorijo o kakem hudiču. Manj kot črpajo svoj navdih iz semitskih svetih knjig, bolje vplivajo na duševno zdravje.

    Malo me je zaneslo, zato se vračam k vegetarijanstvu in k odnosu do živali. Kdor želi v antropocentičnem krščanstvu (ali Judaizmu ali Islamu), ki temelji na odrešitvi s prelivanjem krvi, iskati zaveznika v boju za živalske pravice, vegetarijanstvo, nenasilje ipd., je bodisi skrajno naiven ali pa je samo čisto navaden provokator. Moj prispevek želi biti predvsem kritika naivnosti. Ko gre za krščanstvo ali za katerokoli drugo vero, so provokatorji skrajno ogrožena vrsta. Že iz načelnih razlogov zaslužijo, da jih podpremo. Zaradi splošnega konsenza, da je žaljenje t.i. verskih čustev večji greh, kot pa razširjanje na nebuloznih podmenah utemeljenih verskih »resnic«, ki seveda evidentno žalijo zdravo pamet, je tudi med tistimi, ki so sicer občutljivi na vse oblike množične religiozne norosti, prisotna močna avtocenzura. Večina nasilja in konfliktov, ki smo jim danes priča v svetu, ni nastalo kot posledica žaljenja verskih čustev, marveč kot posledica verskih čustev samih.


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: ljudmil dne sobota, 15. julij 2006 @ 16:48 CEST
    Potpuno razumem vašu borbu protiv mučenja životinja, ali dali ste razmišljali da možda i biljke pate.
    Istaživanja su pokazala da i biljke osećaju bol,pa čak imaji i emocije.
    Kada im se približi opasnost mnoge biljke započinju pojačanolučiti toksine, ali i druge materije koje upozoravaju ostale biljke na opasnost.
    Pročitajte Peter Topkins i Kristofer Bird:Tajni život biljaka.
    Pogledajte naučni film David Attenborough:Tajni život biljaka.
    Srdačan pozdrav.
    Ljudmil


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: gabriel s dne sobota, 15. julij 2006 @ 20:50 CEST
    Odnos slovenske katoliške cerkve?????? Daj nehajte no s temi bedarijami!!! Katoliška cerkev to, katoliška cerkev ono! Če komu ne paše uživanje mesa živalskega izvora, ga ne bo užival, če komu paše, ga bo užival! Enostavna enačba, kaj zdaj ima s tem katoliška cerkev kot verska inštitucija?? Kljub svojim zmotam v zgodovini, so njeni slovenski duhovniki skozi to zgodovino prav gotovo eni največjih zakladnikov slovenstva in slovenske besede! In ti so bili temelj proti raznarodovanju, ki so ga izvajali razni antislovensko nastrojeni biriči, ki so pustošili po slovenski zemlji in slovenskem človeku!!! Je res potrebno blatiti to inštitucijo še danes, ko je tudi laikom jasno, da bi brez nje Slovenstvo ne obstalo!!!???? Namerno sem napisal Slovenstvo z velikim S!!! Razmislite malo, Stojči in njemu podobni!!!!



    gabriel s


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: Pips dne sobota, 15. julij 2006 @ 22:05 CEST
    Tako se govori, Gabrijel. Komu paše naj ga je, komur ne paše, naj ga ne je.

    Človek je jedel meso, preden je obstajala cerkev in pred Kristusom.

    Ti orto-vegiči pa v svojih obupnih poizkusih posiljevanja ljudi s svojimi tezami, izrabljajo vsako priložnost za potvarjanje resnice in spreobračanje dejstev.

    Je pa res, da osebno tudi RKC inštitucije ne maram, ker skozi ves svoj obstoj izkorišča vernike in jim na včasih bolj direkten, danes pa bolj prefinjen način, krade imetje in denar.


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: stojči dne nedelja, 16. julij 2006 @ 10:44 CEST

    S kalorijami ali brez,
    Bog nikoli ni bila institucija,
    ampak je vedno bila je in bo ljubezen,
    kar je izjavil tudi zadnji papež Benedikt.

    Bog nikoli ni stvar preteklosti,
    ampak vedno zgolj in samo stvar sedanjosti tega trenutka.
    Torej priporočam ti,
    da se zdajle pogledaš v ogledalo
    in si glasno zastaviš vprašanje:

    "Ali čutim zdajle v sebi ljubezen in zakaj zaboga ne?"

    stojči
    raziskovalec neumrljivega v sebi

    ---
    stojči


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: ljudmil dne nedelja, 16. julij 2006 @ 12:19 CEST
    Stoiči zdravo!
    Akoje tvoj imperatativ ljubav. zarsu biljke i čovjek manje vredni ljubavi koju toliko ističeš?
    Srdačan pozdrav.
    Ljudmil


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: MC dne nedelja, 16. julij 2006 @ 15:03 CEST
    Ljudmil,

    Tvoje usmiljenje do 'biljka' je tipičen primer relativiziranja, ki ga razširjajo predvsem strastni ljubitelji kadavrov. Če se držimo zelo preprostega načela, da izbiramo tista živila, zaradi katerih povzročamo najmanjšo škodo oziroma trpljenje – potem so nedvomno na prvem mestu sadje in semena, šele nato pridejo t.i. 'biljke', kot so npr. zeleni deli rastlin, žita, gomolji,... Potem dolgo časa ni nič, sledijo nevretenčarji, vretenčarji, na vrhu so nedvomno sesalci z najbolj razvitim (razvejanim) živčnim sistemom. Bolečina, ki jo 'doživlja' travica, pač ni enaka bolečini, ki jo doživlja kravica. Kdor tega ne razume, bodisi ni biološko pismen, ali pa se mu v resnici prav malo 'jebe' za živa bitja – jaz bi prej rekel, da ima povsem pohabljen naravni instinkt.

    Ljudmil, lahko še ne vem kako čvekaš o neki Božanstveni ljubavi, toda ko gre za živali, je videti, da si vendarle predvsem antropocentričen cinik.

    Človek je po svojem biološkem (fiziološkem), predvsem pa po svojem psihološkem ustroju rastlinojeda (pretežno frugivora) žival. Če bi čutil usmiljenje do jabolka (ne pa da mu to vzbuja apetit), potem bi že zdavnaj izumrl ali razvil posebne sposobnosti, ki mu bi omogočile 'astralni' metabolizem. Pač pa človek (to lahko opazimo pri vsakem, še nepokvečenem otroku) čuti spoštovanje in čutenje do živih bitij, še posebej to velja za vretenčarje in sesalce. Če otroku položiš v stajico jabolko in živega zajčka, bo jabolko verjetno pojedel, zajčka pa se bo bodisi instiktivno ustrašil, zelo verjetno pa se bo z njim igral in ga božal. V nobenem primeru se mu ob njem ne bodo pocedile sline.

    In tudi če drži, da rastlinice tako zelo trpijo, je odločitev za vegetarijanstvo veliko bolj etična, kakor mesojedstvo. Za pridelavo 1 kg mesa je potrebno 10-50 kg rastlinske krme. Količina trpljenja (tudi če povsem odmislimo trpljenje živali), ki ga generira živinoreja oz. t.i. pridelava mesa, je najmanj 10 x večja, kot v primeru, če bi uboge rastlinice pokončevali samo za neposredno prehrano.

    Na pogoste očitke, da vegetarijanci 'mučijo' rastline, bi lahko odgovorili s preprostim primerom: Pojdite na vrt in zakoljite zeljnato glavo. Nato pojdite še v zajčnik in si narežite nekaj zajčjih udov.

    Tako etični kot biološki in psihološki argumenti govorijo v prid vegetarijanstva. Ali, v sferi tako zvanog imperativa Ljubavi, se lahko poišče tudi argumentacijo, ki izenačuje košnjo trave s holokavstom.


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: ljudmil dne nedelja, 16. julij 2006 @ 18:06 CEST
    MC zdravo,
    Ako imaš toliko ljubavi, otkud toliko grubih reči?
    Ja niti ijednu nism grubu upotrebio.Odkuda u tebi toliko žuči?
    Rasprava se vodi o problematici o kojoj se ne moramo uppšte složiti, ali bez grubosti.U Sloveniji sam naučio da govorim argumentovano i sa poštovanjem prema sagovorniku.To je moj nivo.
    Zato bilo kaklav dalji dialog na ovakav način ne mislim voditi.
    Srdačan pozdrav.
    Ljudmil


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: MC dne nedelja, 16. julij 2006 @ 19:26 CEST
    Kot prvo, nikjer se nisem zapisal, da imam ljubezen, oziroma nikjer se nisem ponašal z ljubeznijo. Moje vegetarijanstvo je primarno utemeljeno na razumski osnovi in instiktivni podlagi. Do živali ne čutim ljubezni na način, kot je to značilno za lastnike hišnih ljubljenčkov. Če česa živali ne potrebujejo, potem je to naša antopocentrična ljubezen.

    Črvi, ki jih npr. pojem v češnjah, se mi tudi ne smilijo. Tudi kakšnega komarja, ki mi pije kri, z veseljem pošljem v večna lovišča. Tako kot to počne večina rastlinojedih živali.

    Grobe besede pa sem zapisal povsem namenoma in preračunano. Veliko bolje se namreč počutim kot grobijan. To godi mojemu egu. Podobno, kot ti povsem namenoma in preračunano govoriš o ljubezni. Tvojemu egu je bolj všeč, če si všečen in spravljiv. Zaradi tega se pač počutiš, da si boljši (od drugih). Mogoče si celo domišljaš, da s prijaznimi besedami spreobračaš svet na boljše. Meni veliko več pomeni, če neposredno (grobo) povem, kar mislim in seveda, da tisto, kar zagovarjam (vegetarijanstvo) tudi aktivno živim. Vse ostalo je samo leporečje.

    Veš, v Sloveniji niso samo prijazni ljudje. Kot povsod drugje, se najde tudi v naši lepi deželici kakšen neotesan grobijan.

    p.s.:

    Malo grobosti boš pa že prenesel. Pomisli na to, da morda tudi jaz težko prenašam kakšno zadevo, recimo tvojo ljubezen. Če pa ne želiš več razpravljati na tak način, potem je to seveda samo TVOJ problem.


    Odnos slovenske katoliške Cerkve do živali

    Prispeval/a: stojči dne ponedeljek, 17. julij 2006 @ 01:04 CEST
    Pozdravljen ludmil

    Bog je ljubezen,
    če ne čutiš ljubezni prav zdaj,
    ne čutiš Boga,
    če ne čutiš v sebi ljubezni ki je v zdaj,
    je ne moreš dati niti bilkam, niti živalim, kaj šele ljudem.
    Kdor ne čuti v sebi ljubezen ima v srcu kamen.
    Tak človek je notranje pohabljen;
    je notranji Frankenstein.
    Tak človek ljubezni niti ne more sprejeti.
    Ljubezen ni nekaj "više-manje",
    ampak samo je, ali pa je ni.
    In ko ljubezen v tebi je,
    so jo deležni prav vsi,
    katerim namenjaš svojo milo ti pozornost,
    pa najsi bodo to bilke, živali, ali ljudje.

    Prisrčen pozdrav nazaj.

    stojči
    raziskovalec neumrljivega v sebi.



    ---
    stojči


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 1,55 seconds