NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Življenjepis in nauk gaudija vajšnavskega svetnika - 4. del   
    ponedeljek, 31. oktober 2005 @ 10:00 CET
    Uporabnik: Gokul

    * Duhovna rast

    Šrila Bhakti Dajita Madhava Gosvami Maharadža

    Tretji del


    ŠRILA GURUDEVOVO SREČANJE Z DR. C. V. RAMANOM

    Leta 1930 so v kalkutskem Bagh Bazaar Gaudija Mathu ob času Džanmaštamija organizirali mesec dni dolg festival. Vsak večer so povabili drugega dostojanstvenika, da je kot častni predsednik vodil večerno srečanje. Med rednimi obiskovalci predavanj Gaudija Math pridigarjev je bilo tudi nekaj študentov svetovno znanega znanstvenika C. V. Ramana. Nekega dne so ti študentje šli k Šrila Prabhupadu in se pritožili, češ da je bil vsak večer za častnega predsednika izbran drug dostojanstvenik, medtem ko njihov profesor, ki ga je poznal ves svet, ni bil niti povabljen.
    Šrila Prabhupad je odgovoril, da nima nič proti temu, da se za en večer imenuje dr. Ramana za častnega predsednika. Prosil je Šrila Gurudeva, naj poskrbi za njegovo povabilo. Šrila Gurudev je najprej odšel do hiše dr. Ramana, a ga ni bilo doma. Znanstvenikova žena ga je s kurirjem poslala v doktorjev laboratorij na ulici Circular Road. Tam ga je Šrila Gurudev našel v drugem nadstropju, kjer je sedel v kotu velikega delovnega prostora, zatopljen v svojo raziskovalno dejavnost. Dr. Raman ni govoril niti bengalščine niti hindija, zato sta se pogovarjala v angleščini.



    Ko je dr. Raman Šrila Gurudeva vprašal za razlog njegovega obiska, mu je ta odgovoril: 'Bagh Bazaar Gaudija Math ob Džanmaštamiju organizira veliko celomesečno versko srečanje. Vsak dan je drug mestni dostojanstvenik povabljen, da počasti sedež predsednika; ponižno vas vabimo, da ga sprejmete tudi vi.'
    Dr. Raman je odgovoril: 'Jaz ne verujem v vašega Kešto-Bištu. Ne verjamem v ničesar, kar se ne da potrditi z neposredno čutno zaznavo. Ne morem zapravljati svojega časa z namišljenimi stvarmi. Z veseljem bi se udeležil vsake znanstvene ali izobraževalne konference, toda ne verske.'
    Šrila Gurudev je rekel: 'Vaši lastni študentje redno prihajajo poslušat govore svamidžijev iz Matha in oni so izrazili željo, da bi bili tudi vi počaščeni na enak način kot mnogi drugi kalkutski javni voditelji. Meni je moj Gurudev naročil, naj vas povabim, zato vas prosim, da sprejmete naše povabilo.'
    Dr. Raman je potem izzval Šrila Gurudeva: 'Ali mi lahko pokažete vašega Boga? Če mi ga lahko pokažete, potem pridem.'
    Ena stran laboratorija, v katerem je tekel pogovor, je bila stena brez oken in vrat, onkraj katere se je razprostirala severna Kalkuta. Šrila Gurudev je vprašal: 'Jaz onkraj tega zidu ne vidim nič, ampak če rečem, da tam ni ničesar, ali je to pravilna trditev?'
    Dr. Raman je odgovoril: 'Morda ne vidite, kaj je tam, a bi lahko videli s primernimi instrumenti.'
    Šrila Gurudev ga je potem vprašal: 'Obstaja meja, do koder sežejo vaši instrumenti. Vidite lahko samo tako daleč, kolikor vam oni omogočajo. Ali lahko rečete, da onstran teh meja ni ničesar?'
    Dr. Raman je odgovoril: 'Ne trudite se. S tem ne mislim zapravljati svojega časa. Ne zanima me nič, kar ni v dometu moje čutne zaznave. Svoj dragoceni čas vam posvetim samo, če mi dejansko pokažete svojega Boga. Ali lahko to storite?'
    Šrila Gurudev: 'Če bi vam vaši študentje rekli, da bodo študirali vaša znanstvena dognanja samo, če jim lahko pokažete resničnost tistega, kar ste spoznali z vašimi eksperimenti, kaj bi jim rekli?'
    Dr. Raman: 'Pripravil bi jih do tega spoznanja.'
    Šrila Gurudev: 'Ali jih lahko pripravite do spoznanja, še preden jih začnete poučevati?'
    Dr. Raman: 'Ne, najprej bi jim moral pokazati postopek, po katerem sem sam spoznal resnico. Morali bi se držati tega postopka, če bi hoteli priti do enakih spoznanj. Najprej bi morali diplomirati iz naravoslovja, nato magistrirati, potem pa pod mojim vodstvom študirati še pet let. Potem bi jih lahko pripravil do razumevanja.'
    Šrila Gurudev: 'Če to drži za vas in vaše znanstveno vedenje, mar ne bi potem tudi vidci starodavne Indije mogli reči enako? Držite se njihovega postopka in videli boste, ali lahko izkusite obstoj Boga ali ne. Znanstvenih resnic, ki jih sami zagovarjate, ne morete pokazati vašim študentom, dokler ne sprejmejo vašega postopka. In če hočete izkusiti ali razumeti Boga, se morate prav tako držati postopka, ki to omogoča. Če rezultat izostane, potem lahko zanikate vrednost postopka. Ampak kako lahko zanikate njegovo vrednost, če niste opravili poskusa?'
    Dr. Raman ni takoj odgovoril. Po nekaj trenutkih tišine je dejal: 'Jaz nič ne vem o Krišni. Kaj lahko povem na takem srečanju? Ali ne bi bilo bolje, da povabite nekoga, ki kaj ve o tej temi'?
    Šrila Gurudev je bil tako bistroumen in pozoren, da se v njegovi prisotnosti nihče ni mogel izmuzniti z nelogično izjavo. Taka sposobnost ni zgolj rezultat knjižnega znanja. Takšno božansko moč lahko razodene le nekdo, ki se je predal svojemu duhovnemu učitelju in je po njegovi milosti neposredno doživel resnico. Pri taki osebi razkazovanje inteligence, ki ne temelji na spoznanju, ne zdrži dolgo.

    PO ŠRILA PRABHUPADOVEM ODHODU

    Šrila Prabhupad je vsem učencem naročil, naj mu sledijo v širjenju sporočila Šri Rupa in Šri Raghunatha Gosvamijev ter družno delujejo za dosego tega skupnega cilja. S površnega vidika kratkovidnega pesimista so bili dogodki po Šrila Prabhupadovem odhodu v nasprotju z njegovimi željami, toda karkoli se zgodi po želji Gospoda Harija, je za dobro vsakogar. Kdor ne zmore uvideti resničnosti tega osnovnega načela v duhovnem življenju, tudi ne more videti reda v celotnem stvarstvu in postane nesrečen. Nič se ne zgodi brez Gospodove odobritve; če verjamemo, da je Gospod vsedober, moramo tudi sprejeti, da je vse, kar se zgodi, na nek način usmerjeno k izpolnitvi nekega višjega, dobrega namena. A preden kratkovidni to lahko uvidijo, mora preteči veliko časa.
    Mahaprabhu je rekel: 'Moje Ime se bo oznanjalo v vsakem mestu in vasi po vsem svetu.' Da bi se ta prerokba izpolnila, sta Mahaprabhu in njegov prakaša-murti, Šrila Prabhupad, ki ni različen od njega, oba želela, naj bodo tisti vodilni učenci, ki sta jih posebej blagoslovila, navdihnjeni, da neodvisno delujejo za ta cilj. Šrila Prabhupad ni želel, da bi bili tisti njegovi vredni učenci, ki so se usposobili za ačarje, omejeni v svojem delovanju. Da jih je resnično pooblastil za širjenje Mahaprabhujevega sporočila, danes vidimo v tem, da njegovo gibanje priznavajo in sprejemajo mnogi ljudje po vsem svetu, kar izpolnjuje Gospodovo prerokbo. Če bi bili Prabhupadovi učenci navadne zmotljive duše, ki so zanemarile želje svojega duhovnega učitelja, potem taki svetovni uspehi ne bi bili mogoči. Kadar tisti nesrečni ljudje, ki ne poznajo višjega namena Vsevišnjega Gospoda, poveličujejo enega Šrila Prabhupadovega učenca, drugega pa obsojajo, padejo s poti duhovnega življenja in zabredejo v blato vajšnava-aparadhe.
    Vsi Šrila Prabhupadovi spremljevalci so si prizadevali, oziroma si še vedno prizadevajo, da se po svojih najboljših močeh iskreno držijo njegovih napotkov. S svojimi iskreni napori so k nauku Gospoda Čaitanja Mahaprabhuja pritegnili veliko število svojeglavih duš, ki so sprejele vajšnavski sadačar. Vključili so jih v čaščenje Gospoda Krišne po načelih čistega vdanega služenja, tako da je njihovo življenje postalo uspešno.

    ODPRTJE ŠJAMANANDA GAUDIJA MATHA

    Leta 1942, tik preden je Šrila Gurudev sprejel zaobljubo tridandi sanjasija, je z drugimi duhovnimi brati, še posebej z njegovo svetostjo Tridandi Svami Bhakti Kumud Santa Maharadžem in njegovo svetostjo Tridandi Svami Bhakti Vičar Jajavar Maharadžem, delal na ustanovitvi matha v mestu Midnapore. Ta center so poimenovali Šjamananda Gaudija Math v čast Šjamananda Prabhuja, ki je tukaj prvi oznanjal Mahaprabhujevo sporočilo. Ti duhovni bratje so s svojo veliko prizadevnostjo dosegli, da je Mahaprabhujevo sporočilo pritegnilo veliko meščanov, ki so sprejeli načela vajšnavskega sadačarja in pot vdanega služenja, kot je bil naročil Šri Čaitanja. Dobro ime Gaudija Matha se je razširilo po vsej regiji in veliko premožnih meščanov iz Midnapora je pripomoglo, da so tam ustanovili stalno podružnico. Z njihovo pomočjo je Math kupil zemljišče in veliko dvonadstropno zgradbo na območju Šiva Bazarja.
    Šrila Gurudev je povedal zgodbo, kako je eden glavnih darovalcev, Govardhan Piri, prišel v stik z Mathom in kako je prišlo do neverjetne spremembe v njegovem življenju, ko se je odpovedal vsem pregreham ter posvetil služenju Krišni in njegovih bhakt. Med iskanjem darovalcev za ustanovitev matha je Šrila Gurudev predlagal, da bi šel obiskat tudi Govardhan Pirija, a so mu domačini to odsvetovali. Opisali so ga kot velikega skopuha, ki ne bi dal niti novčiča revežu v stiski. Šrila Gurudevu so povedali, da ga bo Piri zagotovo osramotil, če ga obišče.
    Šrila Gurudev je odgovoril: 'Sadhu se ne bi smel bati žalitev, niti ne bi smel iskati hvale. Če je Govardhan Piri skopuh, potem se mora sadhu potruditi, da ga spremeni. Dobrega človeka ni potrebno spreminjati. Prave rezultate oznanjanja lahko vidimo, ko se slab človek spremeni v dobrega.'
    Nekega dne je Šrila Gurudev odšel v urad Govardhan Pirija, kjer je bil prisrčno sprejet in mu je bilo ponujeno primerno sedišče. Ko je Govardhan Babu od Šrila Gurudeva slišal, da namerava odpreti pridigarski center, katerega namen je najvišje dobro za džive prek širjenja naukov Šri Čaitanja Mahaprabhuja, je odgovoril, da v njegovi družini že vrsto generacij častijo Radho in Krišno in da jima v njegovem domu še vedno služijo. Povabil je Šrila Gurudeva v svoj tempelj na strehi, da si Božanstvi ogleda in jima izkaže svoje spoštovanje. Šrila Gurudev se je zelo razveselil, ko je videl čudoviti Božanstvi Radhe in Krišne in je dejal: 'Radha in Krišna sta predmet našega čaščenja. Zaenkrat v našem centru še nimamo nobenih Božanstev. Bili bi vam zelo hvaležni, če bi nam za naš tempelj podarili vaši Božanstvi.'
    Govardhan Babu je odgovoril: 'To sta naši družinski Božanstvi in na njuni imeni je napisano veliko zemlje. Nemogoče je, da bi se ločili od njiju. Toda če hočete kupiti Božanstva za vaš tempelj, bom jaz poravnal stroške.'
    Šrila Gurudev mu je povedal, da Gaudija Math Božanstva Radhe in Krišne uvaža iz Džajpurja, vendar to Govardhana Babuja ni odvrnilo in je izjavil, da je še vedno pripravljen kriti vse stroške. Ko se je Šrila Gurudev vrnil v ašram in s ponudbo Govardhana Babuja seznanil svoje spremljevalce, niso mogli verjeti svojim ušesom. Govardhan Babu je plačal ne samo za nakup Božanstev, temveč tudi za njuno službo, oblačila in okrasje, za slovesnost ob namestitvi in pojedino po njej. Redno je začel prihajati v tempelj poslušat Hari katha. Sčasoma je ob druženju z bhaktami spoznal, da je materialno življenje prazno in se je odpovedal vsem pregreham. Uvidel je, da je prava sreča edinole v čaščenju Gospoda, zato se je dal posvetiti v Sveto ime in mantro ter sprejel predpisano življenje Vajšnave.
    Ko so domačini videli osupljivo spremembo v Govardhanovem vedenju, so bili zelo presenečeni in vzradoščeni. Nekega dne je njegova žena prišla v tempelj, v navalu čustev padla pred stopala Šrila Gurudeva in rekla: 'Odkar ste prišli, se je moj mož vrnil k meni. Vsi naši družinski problemi so izginili.'
    Ne moremo reči, koliko ljudi je spremenilo svoje življenje, ker so prišli v stik z milo osebnostjo Šrila Gurudeva. To je le en majhen primer človeka, ki se mu je življenje popolnoma spremenilo.

    ŠRILA GURUDEV SPREJME SANJAS

    Tik preden je Šrila Gurudev sprejel sanjas, je odšel na pridigarsko potovanje po okrožju Bankure in Midnapora ter obiskal Kether Dango, Ondo, Džhanti Pahari, mesto Bankura, Garveto in druge kraje. Šrila Gurudev je na ljudi povsod naredil velik vtis s svojo osebnostjo, pokončnim značajem in močno Hari katha, tako da jih je pritegnilo sporočilo Gospoda Čaitanje Mahaprabhuja. Na tej turneji so ga spremljali Krišna Kešava Brahmačari, Rama Govinda Brahmačari, Kundžalal Prabhu, Hari Govinda Prabhu in drugi duhovni bratje. Pri pridigarskem delu v Kether Dangi in Ondi sta pomagala tudi Radha Govinda Sit in Avinaš Pal.
    Že Šrila Prabhupad je nameraval posvetiti Šrila Gurudeva v tridandi sanjas, a tega ni storil zaradi pomembne vloge Šrila Gurudeva pri zbiranju sredstev. Nedolgo po Šrila Prabhupadovem odhodu pa je velika skupina Gurudevovih duhovnih bratov Gurudeva prosila, naj stopi v red odpovedi. Med njimi so bili Kundža Bihari Vidjabhušan Prabhu, njegova svetost Bhakti Prakaš Aranja Maharadž, njegova svetost Bhakti Sarvasva Giri Maharadž, njegova svetost Bhakti Svarupa Parvata Maharadž, njegova svetost Bhakti Prasun Bodhajan Maharadž, Krišna Kešava Brahmačari in Sundar Gopal Brahmačari. Prepričali so ga, da mora nujno sprejeti sanjas, če se hoče popolnoma posvetiti izpolnitvi Šrila Prabhupadovega naročila o širjenju Mahaprabhujevega sporočila. Tako je Šrila Gurudev pri starosti štiridesetih let sprejel sanjas po vajšnavskih obredih od njegove svetosti Bhakti Gaurava Vajkhanaš Maharadža v templju Tota Gopinatha. Bilo je na Phalguni Purnim leta 1944, ob 457. obletnici Mahaprabhujevega prihoda. Od takrat je bil znan kot Parivradžakačarja Tridandi Svami Šrimad Bhakti Dajita Madhava Gosvami Maharadž. Ob tej priložnosti so bili prisotni duhovni bratje Kundža Bihari Vidjabhušan Prabhu, Paramananda Vidjaratna Prabhu, njegova svetost Parvat Maharadž in njegova svetost Bodhajan Maharad.


    Tridandi Sanjasi

    Po prejetju sanjasa se je Šrila Gurudev vrnil v Šjamananda Gaudija Math v Midnapore, kjer so ga člani Višva Vajšnava Radža Sabhe sprejeli z veliko slovestnostjo. Podelili so mu posebno diplomo, v kateri so hvalili načine, na katere je osrečeval Šrila Prabhupada – z neustrašnostjo, svetniškim pogumom, s sposobnostjo, da navduši ljudi z govorjenjem o verskih temah, še posebej pa z veliko privrženostjo bhaktam.
    Izmed vseh Šrila Gurudevovih vrlin je bila najbolj svetel zgled njegova navezanost na duhovnega učitelja in privrženost duhovnim bratom. Po Šrila Prabhupadovem odhodu je vedno, kadar je kakšen njegov duhovni brat imel težave, stopil do njega in mu ponudil pomoč, ne da bi razmišljal o svoji lastni sreči ali nesreči. Po Prabhupadovem odhodu so se mnogi njegovi najvrednejši učenci zaradi prevratov v Mathu bodisi vrnili v družinsko življenje ali pa so o tem razmišljali. Šrila Gurudev je vložil veliko truda, da je te učence našel na njihovih domovih in jih poskušal prepričati, da se vrnejo v Math in zopet posvetijo življenje služenju Gospodu. Nekateri, ki jih je pripeljal nazaj, so kasneje prevzeli vlogo ačarje.
    Prek bhakt se Krišna razodeva na Zemlji, zato privrženost do bhakt odslikava, koliko je nekdo privržen Krišni. Prek Gurujevih učencev pa se razodeva sam Guru, zato naklonjenost do njih razkriva globino naše ljubezni do Guruja. Šrila Gurudevova vzorna ljubezen do duhovnih bratov je bila vidna prav do zadnjih dni njegove prisotnosti na tem svetu.


    Nadaljevanje >>>

    Slovar >>>

    Začetek >>>

    Audio posnetek Molitev Šrila Bhakti Dajita Madhav Gosvami Maharadža

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Tretji del
  • Nadaljevanje >>...
  • Slovar >>>
  • Začetek >>>
  • Audio posnetek Molit...
  • Več od avtorja Gokul
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/ZivljenjepisInNaukGaudijaVajsnavskegaS4

    No trackback comments for this entry.
    Življenjepis in nauk gaudija vajšnavskega svetnika - 4. del | 0 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,48 seconds