NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Svoboda in odvisnost!   
    torek, 31. januar 2006 @ 05:18 CET
    Uporabnik: Pozitivke

    Piše: Miran Zupančič

    »Dokler si živ in dokler je diha v tebi, ne dopusti nikomur oblast nad teboj. V vseh delih bodi svoj gospodar in ne daj da se ti umaže čast.« Staro zavezna objava. Svobodo je treba temeljito varovati sporoča starozavezna objava.

    V novi zavezi Svetega pisma je govora, da je pored dobrega duhovnega sveta, v katerem vlada Kristus in njegova hierarhija, tudi svet zla v katarem vlada Zlo. Njega je Kristus premagal. Jezus Kristus nas opozarja da ne verjamemo pojavu lažnih mesijev in lažnih prerokov. »Prihod ne-vernikov bo, vsekakor, v sodelovanju satana (zapeljivca), » pravi Pavel. V knjigi Razodetje(Apokalipsa) se govori o delih katere lahko zapeljejo človeka. Jezus Kristus je osvobodil ljudi od prekletstva. Zato je nujno potrebno ljudi osvoboditi od prekletstva. Potrebno je ljudi blagoslavljati s Kristusovim blagoslovom.

    Odvisnost je greh. Pavel našteva te odvisnosti: To so: nečistoča duše, razvratnost, idolopoklanstvo, urok magija, razdori, sebičnost, opravljanje, sovraštvo, prepiri, ljubosumnost, zavist, pijanstvo, droga itd. Osvobodimo pa se lahko vseh teh odvisnosti in dobimo svobodo spet nazaj po Svetem Duhu, ki nas usposablja za našo svobodo. Osvoboditev od vsega tega je vedno v Bogu. Glede na to, da je Kristusova milost univerzalna, lahko rečemo, da je pomoč v borbi proti vsem odvisnostim univerzalna in da lahko do nje pridejo, tako kristjani, ateisti, pripadniki drugih religij, vsakdo na svoj način.

    Potrebno je razlikovati odvisnosti kot bolezen od odvisnosti ki je naravni proces-odnos. Človek je kot ustvarjeno bitje odvisen od Stvarnika, kot otrok od staršev. Takšna odvisnost ni negativna, ampak pozitivna, saj je refleks človekove narave. Človek je družbeno bitje, kot tak hrepeni za drugim človekom. Od teh odvisnosti se nam ni potrebno osvobajati. Vežejo nas lahko bolečine, skrbi, obveznosti, grožnje, nesporazumi, krivice. V teh primerih smo vezani v svobodi, kot žrtev nekoga ali nečesa.

    Znano je, da ljudje kateri se ukvarjajo s prakso magije, da so odvisni od teh praks, toda tudi poškodovani v duhu in psihi, celo včasih v telesu. Pri njih je opaziti, da se pogosto nenavadno obnašajo, da imajo nenavadna življenjska pravila, čudne vizije, močan ego, duševne muke, strahove, tesnobnost. Sami se od tega ne morejo in ne želijo osvoboditi. To je odvisnost v katero so sami svobodno vstopili. Pogosto ljudi veže prekletstvo. To je zelo nevarna negativna moč duha katera se preko zlobnih želja ali besed prenaša na tistega na katerega je usmerjena. Raziskave so pokazale, da deluje na človeka tako, da ljudje postajajo drugačne od tega, kar bi želeli biti in dogaja se jim nasprotno od želenega. To je zlo, ki drugi prenese v življenje nekega človeka. To zlo ne more delovati v ljudeh kateri so močni v duhu. To zlo ljudi drži v odvisnosti , jih drži v nemoči in to ni odvisnost v običajnem smislu besede.

    Idolopoklanstvo je npr. klanjanje ljudem, ki izhaja iz ideologij. Praznoverje je verovanje da ima neka gesta ali stvar moč katere v resnici nima Mnogi veruje v eliksir življenja. Nekateri se ukvarjajo z klicanjem duhov, ter na tak način magične sile in ustvarjene duhove zamenjajo za Boga ali božanske poslance. To je danes v vse večjem obsegu. Obstoja tudi odvisnost od samomora, kot da tem nek glas govori naj se ubijejo. Nekdo je prisoten v njihovem duhu, da jih tako zasužnjuje. Mnogi so mi pripovedovali, da slišijo glas, ki jih nagovarja da to naredijo. V teh primerih nam samo psihološke metode in razmišljanja ne morejo pomagati. Tu pomaga samo duhovna sila, močnejša od te zle sile, ki ljudi zasužnjuje in jih pripelje celo do tako tragičnih stvari.

    Vsa naša človeška zgodovina priča da je človek vsestransko ogrožen, tako s telesnimi kot psihičnimi boleznimi, krivičnostjo, sovraštvom… Izkušnja nam potrjuje da je nemogoče ustvariti idealno družbo, ampak lahko samo poskušamo delati na boljših modelih medčloveških in mednacionalnih odnosih. V svetu ne obstoja samo zla sila , ampak tudi Zlo. Nekdo inteligenten želi uničiti »Inteligenco«, katera drži skupaj vse kar obstoja. Proti nam ljudem so se uročile sile inteligentnejše od nas ljudi. Zlo je zelo inteligentno in dobro obveščeno o vsem kar se dogaja z nami. Evangeliji jih imenujejo Satan, Hudi duh, hudičeve sile, nečisti duh, Beelzebul. In to temeljno Zlo ter njegova hierarhija se bori tudi proti Stvarniku.

    Dobro in zlo ter njuni globlji vzroki nam pogosto delajo hude težave pri spoznavanju. Misterij dobrega in zla moramo na duhovni poti spoznati in dojeti. Večina nas ima bolj ali manj jasno sliko o različnih stratosferah našega planetarnega kozmosa. Zavedati se moramo, da ne živimo v najvišjem svetu, ampak v enem globljem ležečem svetu treh dimenzij in časa. Čeprav smo nekoč bivali v božanskem redu ali višji sferi bivanja, smo zaradi padca potonili v ta svet nasprotij.

    Naravo tega sveta nasprotij določata dve veliki naravni sili, naravna zakona, ki sta si zrcalna, in zato tvorita enost. Ti naravni sili povzročata privlačevanje in odbijanje, svetlobo in temo, vročino in mraz, potešitev in izčrpanost, napredek in razkroj, življenje in smrt. Vsi ti pojavi prežemajo mineralno, rastlinsko, živalsko in človeško kraljestvo. Če bi opazovali s svojo tridimenzionalno zaznavno sposobnostjo druge svetove, ki obdajajo naš svet nasprotij, bi ugotovili, da sta obe sili tudi tam zelo mogočni. Vendar pa moramo upoštevati in se zavedati, da sta vrsta in delovanje teh dveh naravnih zakonov in naravnih sil danes popolnoma drugačni kot sta bili tedaj, ko smo s svojimi sobitji v usodi dosegli ta svet goste materije. Za razumevanje tega si oglejmo zelo preprost primer. Kadar iz notranjosti sebe živimo skladno z zakoni, nas le-ti v ničemer ne ovirajo. Prav nasprotno, tedaj so nam moralna podpora, psihološka opora. Nastopi celo trenutek, ko prisotnost teh zakonov niti ne opazimo. Naše življenje se je tedaj povzdignilo nad te zakone in na podlagi ubranosti z njimi gremo naprej.

    Če pa se tem zakonom zoperstavljamo, nastane upor, torej trenje, trenje pa proizvaja vročino. Vročina se spremeni v jezo, jeza vodi k požaru, k eksploziji, h kazni. Izkušnja kazni spet prikliče reakcijo. Dobro in zlo nista bila vnaprej predvidena v našem svetu. Ena naravna moč je nastala zato, da bi zagotovila razvoj, druga pa, da bi uničila ta razvoj, in sicer ne iz svojevoljne zlobe, temveč ker je bila razkrojevalna moč pretvorjena moč. Rast prve moči je bil rezultat pretvorbe in sprostitve druge moči, tako se je lahko prva moč v večji in lepši meri razodela. Smrt in noč sta bili, tako gledano, vrata, k novemu življenju. To je bilo nujno v evolucijskemu procesu, ki je bil zaradi padca nujen. Padec iz božanskega reda je človeštvo pripeljalo v raj, iz katerega naj bi se v spirali spet povzpeli v izgubljeno hišo očeta.

    Ker ne moremo obstati v našem svetu goste materije, povzroča ta situacija tistim, ki imajo spomin na izgubljeno domovino silno domotožje. Toda vseeno je bil ta red nekoč popoln prehod k Luči. Današnji svet nasprotij v katerem smo pa je prava drama in stopnjevana motnja. Dvojnost zakonov tega sveta več ne vodi k razvojnemu procesu, ampak k procesu propada. Tako ti zakoni ustvarjajo nered. Svetovna ureditev, v kakršni danes živimo je , kot ugotavljajo vse sveti spisi popolnoma padla pod vpliv Zla. Nič več ni prehoda k Luči, katere se tudi uporablja. Zlo protinarave je popolno, tako da lahko LE božanski poseg odpre pristop do Luči. Tako Jezus Kristus popolnoma pravilno priča : »Jaz sem pot, resnica in življenje.« ( Janez 14,6).

    Naša svoboda se realizira v zmožnosti izbire. Da pa bi se lahko svobodno izbiralo, nam je potrebno spoznanje katera izbira je dobra in katera zla, kaj je smiselno , kaj ni. Spoznanje za pravilno odločitev nam daje naša vest. Vest je sposobnost človeka spoznati dobro. Da pa bi se lahko človek zmogel odločiti za smisel, mu je potrebna pomoč odzgoraj.
    Svoboda pa je samo tam kjer je prisotna moč, ki nam pomaga preseči zlo. Moč za dobro prihaja od človeške podobnosti s Bogom. Svoboden človek je soudeležen v Božanski svobodi. Svoboda je torej božanska moč. Svoboda torej pripada stratumu duha. Človekova svoboda je neskončna v objektu za katerim gre, a to je absolutno Bistvo. Bog nam je horizont neskončne svobode. V svobodi se človek opredeljuje za vrednote. Po svobodni odločitvi je človek moralen ali nemoralen, je usmerjen k življenju ali smrti.

    Svobodo ne smemo razumeti samo kot zmožnost izbire med raznimi situacijami, stvarmi in vrednotami, niti ne kot samo za odločitev med dobrim in zlim, ampak v filozofskem smislu kot moč da se lahko naredi dobro. V svoji relativni svobodi ljudje spoznavamo absolutno svobodo. Toda samo spoznanje, še ni dovolj da nam osmisli naše življenje. Spoznati še ne pomeni tudi imeti ali biti v tistem kar spoznamo, kajti naše človeško spoznanja ni absolutno. Da bi prišli do smisla življenja moramo vključiti svojo voljo.

    Spoznanje nam kaže na smer za katero bi se bilo potrebno odločiti, tu pa volja odigra odločilen korak, za ali proti. Če človeška volja suspendira smer za katero bi se bilo treba odločiti, potem v človeku nastane muka, tesnoba, občutek krivde, nesmisla in eksistenčno nezadovoljstvo. Kot človek smo namreč ustvarjeni v zakonih višjega sveta katere je Stvarnik v nas ustavil. Upirati se tem zakonitostim, pomeni, da v naši eksistenci ostanejo nemoči, nesposobnosti in nemir.
    Svoboda je torej v sprejemanju Božanske volje. Toda človek je slab in zaradi omejenega spoznanja pogosto nemotiviran za odločitev biti v Božanski volji. Izhod iz odvisnosti te materije v svobodo je možen. Ustvari se lahko v sodelovanju človeka z Bogom.

    Zakoni našega sveta nasprotij so danes zelo moteni; besnijo in kaznujejo v popolno ubranost z bivanjskim stanjem človeštva. Zakon asimimilacije in rasti je danes samo še reakcija na zlo in njegovo hudobno bohotenje. V teh reakcijah beži človek pred tem, kar je razvezal. In dnevno se nam izkazuje, da so Mojzesove besede: »kajti na dan, ko bi jedel z njega boš gotovo umrl.«, vse preveč resnične. Tako obe naravni sili tega sveta prehajata z rušitvijo njunega zakonitega delovanja v jezo in začenjata kaznovati.

    Mi smo lahko le dobri ali zli, ali realno gledano, prvinsko dobri ali zli. Z dobrimi dejanji se človek ne odveže od zla. Enako velja tudi za obratno. Torej moramo stopiti na drugo pot. Ali obstoja, kaj višjega kot dobro? Da, ta pot obstaja! Ta pot, pot popolnosti, nam prinese Kristusova Hierarhija. Ko to pot sledimo, ko se poprimemo te moči, se dvignemo nad dobro in zlo in tako spremenimo stare posledice prepovedanega sadu, greha, ki so nam prinesle toliko težav. V popolnosti, ki je v Kristusu, se vrnemo k staremu stanju brezgrešnega sveta.

    V svoji knjigi Samospoznanje, piše Berdjajev: »Ljubim te, o večnost, pravi Zaratustra. Isto sem v svojem življenju dolgo govoril tudi sam. Ničesar drugega ni mogoče ljubiti razen večnosti in z nobeno drugo ljubeznijo je ne moremo ljubiti razen z večno ljubeznijo. Če ni večnosti, potem sploh ni ljubezni. Duh zahteva večnost. Toda materija pozna le časovno.«

    Za Berdjajeva vzrok filozofije ni bivanje, ampak svoboda. Toda svoboda povzroča trpljenje. Svoboda je notranja nujnost, ki se razodeva s silo, kadar trpi omejitve. Svoboda ni nič samoumevnega, enostavnega, kot to mislijo mnogi ljudje danes. Nasprotno, svoboda je še kako lahko težko breme in mnogi ljudje se prevečkrat odpovedo svobodi, ker mislijo, da bodo s tem olajšali svojo usodo. Za Berdajeva je svoboda sila iz čisto druge dimenzije, je nekaj transcendentnega. Piše: »Svoboda človeka je v tem, da obstaja zunaj kraljestva cesarja – našega sveta še kraljestvo duha. Obstoj Boga je razodet v obstoju duha v človeku. In Bogu niso enaki niti naravna sila, niti moč družbe in države.«
    Konec.

    Miran Zupančič: duhovni učitelj, jasnovidec in zdravilec.
    http//www.ezoterika.s5.com

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • www.ezoterika.s5.com
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/SvobodaInOdvisnost

    No trackback comments for this entry.
    Svoboda in odvisnost! | 1 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Svoboda in odvisnost!

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne torek, 31. januar 2006 @ 14:27 CET
    Človek naseljuje čisto majhen delček vesolja. Kje so meje človekovega bivanja? In kje se začne Pot pobožanstvenja?
    Znanje današnjega človeka je tako ogromno, da je z njim dosegel skrajne meje svojih osebnostnih zmožnosti, to pomeni meje, postavljene njegovim petim čutilom. Da pa bi te meje premagal pa potrebuje novo čutilo, ki pa se ne more razviti iz nam znanih petih naravnih čutil.

    Prav tako kot se planet vedno znova vrača na konec svoje ekliptične tirnice, tako se mora človek na meji svojih osebnostnih zmožnosti obrniti k Bistvu svojega bitja. Vendar je največkrat tako, da mora nanj nekaj pritiskati, preden poišče nove, drugačne zmožnosti. Tam kjer je pritisk pa nastane protipritisk. Po pritiskom telo zavestno izkuša in občuti ujetost v prostoru in času. Tako človek živi neprestano v napetostnem polju med dvema poloma, med katerimi ga premetava kot ladjo na morju, in tako to tako dolgo, dokler tega ne more več prenašati.

    Vendar pa obstoja še drug sistem polov: izvorna Božanska narava in naša človeška narava. Tako tudi med tema dvema poloma človek tava človek sem in tja. Čim pa se tega ozave, lahko spozna resnični cilj svojega življenja. Potem se najprej vname boj za dosego cilja. Za nekoga je še v tej materiji, za drugega v duhu. Boj nastane v vsakem primeru, v obeh primerih se mora človek od nečesa ločiti.

    V prvem primeru od omejitev, ki jih povzročajo vzgoja, predniki in izobrazba. Gre predvsem za spopadenje z zunanjim. V drugem primeru pa se mora človek osvoboditi omejitev, ki so postavljene njegovi biti. To je notranji konflikt v vsakem človeku. Človekovi duši sta nerazdružljivi. Ena išče varnost v naravi, druga hrepeni po luči Boga. Ko človek spozna svojo osebnom utopijo, odkrije tisto resničnost, ki je skrita v vsakem človeškem srcu. Poraja se nam vprašanje: Kdaj bo človek v svojem razvoju dosegel tisto točko, ko bo premagal strah pred svobodo, ko se ne bo več vezal na materijo in ko si bo za svoj cilj izbral nesmrtnost duše?

    Tehnika se vse bolj izpopolnjuje, znanost pa še vedno ni našla meje med časom in večnostjo. Ali naj človek še vedno kar čaka? Prvo "črno luknjo" v vesolju so odkrili okoli leta 1970 v ozvezdju Laboda. Človeštvo smo takrat dobili predstavo o končnosti univerzuma, o meji med prostorom in časom, ostalo pa je vprašanje o tem, kaj je tam zadaj!!
    Ja in kaj je izza, kot veliko znamenje Boga v ozvezdju Laboda. Človek je nenehno postavljen pred nalogo, kako premagati prostor in čas. Subjektivno poteka čas vedno hitreje, človek se temu odziva z begom v moč in/ ali panično.
    Ne želi zamuditi ničesar; najraje bi bil vsepovsod, rad bi čim hitreje potoval, bil povsod in ob vsakem času dosegljiv. To pa je nenehni beg od samega sebe, cepetanje v gonji življenja od enega doživetja do drugega.

    Poskusi, da bi naredil čas za dimenzijo, s katero bi pobegnil prostoru, se kaže tudi v sodobni umetnosti. Arhitektura poskuša z uporabo trasparentnih materialov in mnogo svetlobe zabrisati meje prostora. Mobilni in gibljivi gradbeni elementi prinašajo v arhitekturo elemnt časa. Tudi v slikarstvu preteklega 20. stoletja pozna mnoge poskuse, kako z elementom časa "narediti prostor prosojen". Sam Picasso je naprimer slikal obraz od spredaj in s profila obenem. V kubizmu so prostor odpravili s kroglastimi oblikami.

    Je to rešitev? Umetnost je vedno bila ogledalo človekovega prizadevanja, postavljala je vprašanje kako in zakaj, poskušala je razumeti in pokazati medsebojne povezave. Toda umetnost se vendarle konča-dokončno neha tam, kjer se končata prostor in čas. Za temi mejami pa se začne čisto drugačna resničnost. Kdor te meje doseže in je pripravljen zapustiti vse, kar je zbral med svojim iskanjem, ta zmore najti svoj cilj zunaj meja prostora in časa. To točko pa lahko vsakdo odkrije v vsakem trenutku. Ta točka je osnova Božanskega jedra v našem srcu. In prav to je tisto zadaj, kar je za mejo prostora in časa.

    lep pozdrav in vse dobro,
    Miran.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,42 seconds