NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Kaj hoče Bog - prvi del   
    sreda, 30. junij 2010 @ 05:02 CEST
    Uporabnik: mateja kunc

    Pred vami je besedilo, ki vam lahko do temeljev spremeni življenje. Mojega je že. Mnogi ljudje, ki so na oblasti in številne institucije, ki imajo vpliv na vaše življenje, bi želeli, da tega nikoli ne preberete in o tem ne razmišljate. Odločitev je vaša.

    Kaj vam bodo prinesla spoznanja, zajeta v besedilu, je odvisno od vas. Če mislite, da imate o Bogu že vse odgovore na vsa vprašanja, potem ne berite dalje. To, kar boste brali, bo za vas koristno le, če ste pripravljeni razmišljati o nečem, kar bi lahko bilo zelo drugačno od vsega, v kar ste verjeli doslej.

    Dobili boste odgovore na štiri morda najpomembnejša vprašanja v zgodovini človeštva:

    1. Kdo in kaj je Bog?
    2. Kaj hoče Bog in zakaj?

    To, kar bo o tem napisano v nadaljevanju, bi znalo biti za marsikoga neverjetno, domišljavo, če ne celo bogoskrunsko. Nič čudnega ne bo, če se boste ob tem počutili neugodno. Nič čudnega ne bo, če tega ne boste mogli sprejeti ali v to verjeti. Morda se vam celo zdi, da Bog in vaše predstave o njem nimajo nič skupnega z resničnim življenjem tukaj in zdaj.

    Zato vam predlagam, da o vsem, kar je tu napisanega, poskusite razmišljati v smeri: kaj pa, če bi bilo vse to res – kakšne posledice bi to imelo za moje življenje!

    Kajti kakršnakoli so že vaša prepričanja o Bogu, vplivajo na vas in na vse okoli vas. Tudi, če ste prepričani, da Boga ni, je to ena od možnih zamisli o Bogu in tudi ta vpliva na vaše življenje. Zakaj?

    • zato, ker je vaše življenje zelo močno odvisno od predstav o Bogu, ki se jih oklepajo tisti, ki ustvarjajo svetovno kulturo, vplivajo na globalno ekonomijo, krojijo zunanjo politiko, odločajo o vojni in miru, skratka sprejemajo planetarna pravila igre; in od teh jih je veliko več takih, ki imajo svoja prepričanja o Bogu in pravijo, da delujejo v imenu Boga, kot tistih, ki v Boga ne verjamejo; in

    • zato, ker je očitno, da človeške predstave o Bogu ustvarjajo človeške predstave o življenju in ljudeh. Prepričanje, da Boga ni, je samo eno od prepričanj o Bogu, ki posledično ustvarja temu ustrezno predstavo o življenju in ljudeh.

    Milijoni ljudi po svetu živijo na podlagi sporočil, ki jih razumejo kot odgovor na vprašanje: kaj hoče Bog. Kaj, če je tisto, v kar verjamejo, lahko napačno? Če lahko za zdaj zgolj kot predpostavko dopustimo možnost, da so ta sporočila morda res napačna, ali bi to lahko pomenilo hude težave za naš planet?

    Najpomembnejša svetovna sporočila o tej temi so napačna. Svet je v hudih težavah. Nekatere največje težave, ki pestijo svet, so povzročili tisti ljudje, ki so delovali v skladu s tem, kar so razumeli o Bogu. To so ljudje, ki so mislili, da vedo, kaj hoče Bog.

    • Tisti, ki so mislili, da vedo kaj hoče Bog, so povzročili dvesto let trajajoče križarske vojne in grozote inkvizicije z namenom pokristjanjevanja.

    • Tisti, ki so mislili, da vedo kaj hoče Bog, so rekli vojski muslimanov, naj osvaja tuje dežele in kulture in jih podreja islamu.

    • Tisti, ki so mislili, da vedo kaj hoče Bog, so sebe imenovali Izbrano ljudstvo in zase zahtevali zemljo, češ da je bila prvotno v njihovi lasti. Pri tem se niso ozirali na to, da je bila medtem zemlja tisočletja poseljena z drugimi narodi. Kot drugorazrednim prebivalcem brez pravic na njihovih lastnih domovih so jim zapovedovali, kako in kje naj živijo.

    • Tisti, ki so mislili, da vedo kaj hoče Bog, so obešali druge na mestnih trgih, jih sežigali na grmadah in jih z dvignjeno Božjo knjigo v roki obtoževali čarovništva.

    • Tisti, ki so mislili, da vedo kaj hoče Bog, so izglasovali zakone, ki so prepovedovali poroko med ljudmi različnih ras in odraslim omejevali spolnost.

    • Tisti, ki so mislili, da vedo kaj hoče Bog, so ustvarili prepovedi v kulturi, zaradi katerih se ni smelo iz srca peti in plesati ali ustvarjati glasbe, ki ni bila nabožna.

    • Tisti, ki so mislili, da vedo kaj hoče Bog, so rekli, da se Božjega imena ne sme izgovarjati ali zapisovati – da pa se sme v Njegovem imenu ubijati.

    Če živite ali ste živeli v okolju, ki je vsaj malo pod vplivom krščanstva, judaizma ali islama, velike trojice svetovnih ver torej, potem ste verjetno odraščali pod vplivom njihovih naukov.

    Kaj učijo o Bogu največje svetovne verske institucije?
    Večini tistih, ki verjamejo v Boga, je bilo rečeno, da sta ljubezen in resnica tisto, kar hoče Bog. Prav tako jim je bilo rečeno, da je Bog skrben, usmiljen, ljubeč Bog, ki noče nič drugega, kot tisto, kar je najboljše za ljudi. Toda rečeno jim je bilo tudi, da Bog ob koncu vsakega človeškega življenja sedi na božjem prestolu, presoja sleherno človeško dušo posebej in odloča, ali si je zaslužila večno plačilo v Nebesih ali večno pogubljenje in strašno trpljenje v Peklu.

    Ljudem je bilo rečeno tudi, da morajo Boga ljubiti in ubogati. Bog naj bi ljudem natančno povedal, kaj smejo delati in česa ne smejo. To je zapisano v Svetih spisih, vse o tem pa vedo tudi božji predstavniki na zemlji. Ena od posledic takšnega učenja je, da se mnogi Boga bojijo in hkrati ljubijo. Ali je torej kaj čudnega, če toliko ljudi zamenjuje strah in ljubezen in ju doživlja nekako povezano?

    Ljudje se bojijo božjega srda, ki bi ga bili deležni, če ne bi živeli po božjih pravilih. Rečeno jim je bilo, da jih bo Bog kaznoval z večnim trpljenjem. Zato si zelo prizadevajo, da bi svoje življenje živeli čimbolj v skladu s svojim razumevanjem božje besede. Ko se odločajo o svojem življenju, ko si razlagajo različne okoliščine ali dogodke in ko sprejemajo odločitve, to počnejo tako, kot mislijo, da bo všeč Bogu.

    Mnogim je bilo rečeno, da Bog hoče, da je življenje šola, kraj učenja, čas preizkušenj in dragocena priložnost, da na koncu pripeljemo dušo nazaj k njemu. Zato ljudje verjamejo, da življenje ni preprosto, da tako tudi ni bilo mišljeno – da je življenje nenehna borba za obstanek. Mnogim je bilo rečeno tudi to, da se prava radost začne, ko se življenje konča. Zaradi takih prepričanj so moški in ženske pripravljeni prostovoljno izgubiti svoja življenja v samomorilskih terorističnih akcijah.

    Kdor verjame, da je »odhod v nebesa ali odhod k Bogu « končni smisel življenja, bo poskušal za časa življenja storiti vse, kar bi ga po njegovem razumevanju pripeljalo tja: redno se bo spovedoval grehov in delal pokoro, postil se bo ure, dneve in tedne, romal na oddaljene svete kraje, hodil v cerkve, templje, mošeje ali sinagoge, jedel ali ne jedel predpisano hrano, govoril ali ne govoril predpisane besede, nosil ali ne nosil predpisana oblačila, častil tradicionalne običaje svoje cerkve, sledil njenim predpisom in upošteval navodila svojih duhovnih učiteljev - vse za to, da bo Bogu pokazal, da je častivredna oseba in da mu bo prihranjeno mesto v Raju.

    Mnogim je bilo rečeno, da je Bog moškega spola in da hoče, da imajo moški in ženske v družbah različne, strogo določene vloge. Zato se imajo v številnih družbah sveta moški še vedno za večvredne od žensk; zato ženskam v nekaterih družbah ni dovoljeno šolanje; zato jim ne pripadajo vodilni položaji; zato ne smejo v javnost brez spremstva moškega spola iz krvnega sorodstva; zato je nedopustno, da bi imele odkrit katerikoli del svojega telesa.

    Še vedno ima marsikje žensko pričanje na sodišču pol manjšo težo od pričevanja moškega. Delež, ki ga dobi ženska z dedovanjem, je za polovico manjši od deleža, ki ga dobi njen brat. V nekaterih družbah, v katerih prevladujejo moški, celo pohabijo ženske genitalije, da bi jim preprečili spolne užitke in jih s tem obvarovali pred skušnjavo, da bi imele spolne odnose še s kom drugim razen s svojim možem. Vse to, ker naj bi tako hotel Bog.

    Mnogim je bilo rečeno, da Bog hoče, da je poroka večna zveza med moškim in žensko, ne glede na vse, v dobrem in slabem. Zato je v mnogih verskih kulturah ločitev nesprejemljiva in se je ne dovoljuje, tudi ko gre za psihično ali fizičnega nasilje. Mnogim je bilo rečeno, da Bog hoče, da je spolnost dovoljena samo med možem in ženo in da je namenjena spočetju otrok. Zato na miljone ljudi verjame, da je kontracepcija v nasprotju s tem, kar hoče Bog.

    Mnogim je bilo rečeno, da Bog hoče, da je ljubezen pogojna. Bog naj bi jasno pokazal, da ima ljudi rad, če počnejo, kar hoče on, drugače pa bodo deležni njegovega gneva ter večnega in neskončnega mučenja. Posledica tega je prepričanje, da je ljubezen pogojna. Zato ni čudno, če med partnerji vlada prepričanje, da imajo v zvezi pravico drug od drugega nekaj pričakovati v zameno za ljubezen – da je ljubezen neke vrste trgovanje, izmenjava nakupovalnih listkov, da se vrača milo za drago. Od tu tudi stalno prisoten strah, kaj bo partner hotel, potreboval ali pričakoval od nas, kar kmalu zastrupi številne veze.

    Mnogim je bilo rečeno, da Bog hoče, da bi v denarju videli izvor vsega zla. Denar je slab, Bog pa je dober, zato denar in Bog ne spadata skupaj. Ena od posledic tega učenja je tale: bolj ko ima nekdo plemenite namene in večji kot je njegov prispevek družbi, manjši naj bi bili njegovi zaslužki. Ljudje naj ne bi dobili veliko denarja za opravljanje dobrih del. In kadar delajo kaj resnično dobrega, bi morali to opravljati zastonj.

    Mnogim je bilo rečeno, da Bog hoče, da bi ljudje delovali po svoji svobodni volji. V vsakem trenutku, na vsakem razpotju lahko izberejo tako, kot sami želijo, brez omejitev. Toda pozor! Ljudem je bilo rečeno tudi, da bodo svobodno izbiro plačali z neskončnim trpljenjem na vekomaj veke, če ne izberejo tistega, kar hoče Bog. Torej je zelo pomembno svobodno izbrati, kar hoče Bog.

    Ena od posledic takšnega učenja je, da so se ljudje na vplivnih položajih naučili uporabljati besedo »svoboda« za ukrepe, s katerimi druge prisilijo, da delujejo v skladu z njihovimi ozkimi interesi. Sporazumno velja, da cilj opravičuje sredstva. Tudi če to pomeni, da nekoga vržejo v zapor brez možnosti pravičnega sojenja, z obtožbo, da ogroža državno varnost. Države s takimi merili imenujejo same sebe »svobodne«.

    Mnogim je bilo rečeno, da Bog hoče, da ljudje duhovno rastemo skozi trpljenje. Trpljenje naj bi bilo dobro. Z njim si prislužimo plus točke pri Bogu, še zlasti, če ga molče pretrpimo ali ga »darujemo« Bogu. Zato so ljudje pripravljeni prestati neznosno trpljenje v imenu Božje volje in iz strahu pred Božjo jezo v posmrtnem življenju.

    Mnogim je bilo rečeno, da Bog hoče, da se njihovo čudovito življenje nekoč konča. S tem se zaključi priložnost za učenje in nastopi čas končnega obračuna, čas sodnega dne, ko bodo nagrajeni ali kaznovani, pač glede na to, kako so živeli.

    Ena od posledic tega učenja je, da so skoraj vse predstave o smrti negativne, polne strahu in žalosti. Marsikdo se o smrti noče niti pogovarjati. Ljudje se oklepajo življenja, včasih prav obupno, tudi na račun drugih, in mnogi med njimi so prepričani, da jih na drugi strani čaka Dokončna Sodba, ki lahko pomeni tudi večno pogubljenje.

    »Naše predstave o Bogu vplivajo na prepričanja, ki jih imamo o življenju in svetu.« To je sedaj že očitno, mar ne?

    Seznam tega, kar naj bi hotel Bog, je zelo dolg. Poznajo ga milijoni, pravzaprav milijarde ljudi po svetu; v skladu z njim smo sprejeli nešteto zakonov in oblikovali veljavne družbene norme, ki zadevajo slehernega od nas.

    Ali ste opazili, da vsi tradicionalni nauki o Bogu izhajajo iz tega, da smo mi tukaj, Bog pa tam nekje, da smo torej ločeni od Boga?

    Naše predstave o tem, da smo Bog in ljudje ločeni, ustvarjajo družbo, v kateri nam je tako težko, skoraj nemogoče živeti, kot da smo drug z drugim povezani, da smo del iste celote. Ustvarja način življenja, ko se dojemamo ločeni od vsega in vsakega, ko izgleda, kot da ne znamo shajati drug z drugim, celo več, kot da drug drugega stalno ogrožamo. Samo zamisel o Bogu, ki ni vse in je ločen od tistega, kar ni, lahko opraviči in pojasni svet, kakršnega smo si naredili.

    Kako bi sicer lahko pojasnili dejstvo, da smo kolektivno ljudje nenehno in vse bolj nasilni do svoje lastne vrste. Dopustiti, da ljudje stradajo, je zagotovo oblika nasilja. Milijonom preprečevati dostop do zdravil in zdravstvene oskrbe, ki bi jim rešila življenje, je oblika nasilja. Premalo plačevati delavce, ko podjetje na drugi strani ustvarja ogromen zaslužek, je oblika nasilja.

    Zloraba, nazadostno plačevanje, onemogočanje napredovanja in pohabljanje žensk je oblika nasilja. Rasni predsodki so nasilje. Zloraba otrok je oblika nasilja. Smrtna kazen je oblika nasilja. Nepriznavanje državljanskih pravic ljudem zaradi njihove spolne usmerjenosti, verske ali etnične pripadnosti je oblika nasilja. Ustvarjanje in vzdrževanje svetovne družbe, v kateri so izkoriščanje, zatiranje in krivica nekaj vsakdanjega, je oblika nasilja. Pa še nekaj: tudi ne meniti se za vse to, je ena od oblik nasilja.

    Nekaj je torej narobe, nekaj je zelo narobe. Očitno vsi skupaj nečesa nismo in ne znamo razumeti. In nam zato nikakor ne uspe, da bi živeli skupaj v miru in harmoniji.

    Koliko bodo morali ljudje še prestati, preden bodo začeli zares iskati prave vzroke za to, da je svet tak, kakršen je? Ali je človeštvo že dovolj pogumno, da podvomi o svojih lastnih spoznanjih o življenju in Bogu? In koliko od tistih, ki verjamejo, da lahko dovolj močna vera v Boga odpravi vse težave sveta, bo zmožnih videti, da je globoka zmotna vera lahko vzrok teh težav.

    Kaj pa vi? Ali se vam ne zdi, da so svetovne razmere takšne, da je prišel trenutek, ko je potrebno na novo razmisliti o Bogu, o življenju in drug o drugem?

    Kaj torej hoče Bog? Odgovor bi lahko bil za marsikoga šokanten, neverjeten ali težko razumljiv. Od vas bo terjal precej napora, če se bo nekaj v vas poskušalo upreti temu, kar boste prebrali. Ob tem se spomnite, da bi še danes verjeli, da se Sonce vrti okoli Zemlje, če ne bi nekoč nekdo z dovolj poguma objavil, da je ravno obratno.

    Kaj torej hoče Bog? Nič, popolnoma nič!

    Ali se lahko za trenutek ustavite pri tej misli? Tisti, ki sprejemate idejo o obstoju Boga in tisti, ki je ne. Oboji. Bog ničesar noče od nas. Kaj mislite, kako bi se odzval svet, če bi se izkazalo, da je to res? Kaj menite, da bi se spremenilo? Razmislite o tem tudi če se vam zdi, da to, da kar ste pravkar prebrali, za vas ni nič novega. Kaj bi se spremenilo, če bi vse kulture, religije in filozofije od sedaj dalje učile, da Bog prav ničesar noče od nas?!

    Ali je lahko katerakoli religija smiselna, če ima Boga, ki ničesar noče? Če rečemo, da Bog ničesar noče, ali s tem trdimo, da Boga sploh ni? Če lahko zgolj kot predpostavko sprejmemo trditev, da Bog je, a ničesar noče od nas, kaj potem naklepa? V čem sta smisel in namen Boga? Zakaj verjeti v Boga? Kdo ga sploh potrebuje?

    Marsikdo, ki si je doslej zastavljal ta vprašanja, je zaključil nekako takole:«Nobenega razloga ni, zakaj bi verjeli v Boga. Ne potrebujemo ga.«

    Mene so prepričali tisti, ki trdijo, da je od teh dveh stavkov prvi napačen, drugi pa pravilen. Torej, ne drži, da ne obstaja razlog, zaradi katerega bi verjeli v Boga in drži, da Boga ne potrebujemo. Zakaj? Dober razlog, da verjamemo v Boga je ta, da lahko Boga, če vanj verjamemo, uporabimo. Vera v Boga nam omogoča, da božjo moč uporabimo v svojem življenju. Tistega, v kar ne verjamete, namreč tudi uporabljati ne morete.
    Zakaj pa bi sploh razmišljali o uporabi božje moči, če Boga ne potrebujemo?

    Dobro vprašanje. Recimo, da ste dobili pismo, v katerem vas obveščajo, da vam je bogat neznanec zapustil ves svoj denar, ki vas čaka v bančnem sefu. Da bi prišli do zapuščine, radodarnega neznanca ne potrebujete, saj kar zadeva njega, je denar že vaš – čaka vas v bančnem sefu. Toda če ne verjamete, da človek, ki naj bi vam zapustil denar, sploh obstaja, najverjetneje tudi po denar ne boste šli. Enostavno ne boste verjeli, da je denar zares tam za vas. V bogate neznanca, ki bi vam zapustil svoj denar ne boste verjeli in v tej smeri tudi ne boste ukrepali. Lahko bi bili bogati, a ker ne verjamete, da je kaj takega za vas sploh možno, pač ne boste.

    Bog nas je naredil »po svoji podobi« - to sporočilo je med ljudmi ves čas prisotno. Vsebujejo ga vsi sveti spisi, o njem govorijo preroki, modreci, svečeniki. To sporočilo je resnica. Toda, ali ste se kdaj vprašali, kaj to zares pomeni?

    Ali je možno, da nas je Bog zares ustvaril po svoji podobi, z vsemi lastnostmi in sposobnostmi, ki jih sicer pripisujemo Bogu. Če je tako, ali bi potem Boga potrebovali? Očitno ne, saj bi tudi sami imeli vse, kar velja za Boga. In če bi lahko zares verjeli v to, da Boga ne potrebujemo, kot tudi Bog ne potrebuje nas, potem bi se ga lahko nehali bati, njega in njegovega božjega srda, mar ne? Ostala bi le še ljubezen. Ampak, da bi lahko verjeli temu, da nas je Bog ustvaril po svoji podobi in nam dal vse, kar potrebuje Stvarnik za svoje ustvarjenje, moramo najprej verjeti, da Bog je, kajne?

    Razmislite o tem. Tudi če se s tem nikakor ne morete strinjati, razmislite, oziroma še posebej v tem primeru razmislite o tem. Zakaj se ne strinjate? Kdo vam je rekel, da to ne more biti res? Zakaj jim verjamete? Kako veste, da oni vedo, kaj je resnica? Ker so to prebrali v knjigi? Dobro. Vendar zakaj naj bi bilo tisto v knjigi res? Ker je Bog rekel, da je? Ampak kateri Bog? V kateri knjigi? Dobro razmislite o tem, če ne zaradi drugega, pa zaradi intelektualnega, čustvenega in duhovnega razgibavanja.

    Če bi človeštvo zares lahko sprejelo idejo, da Bog noče nič, si lahko zamislite, kaj bi to pomenilo za vse obstoječe politične, ekonomske in družbene norme; verske nauke, šolske in pravne sisteme; družinske tradicije... Ali je mogoče, da je to razlog, da hočejo ljudje za vedno obdržati predstavo o tem, da Bog nekaj hoče?

    Razmislite o tem: Zakaj bi Bog nekaj hotel? Kaj je tisto, kar bi Bog sploh lahko potreboval? Kaj bi lahko povzročilo, da bi Bog nekaj potreboval? Ali bi to lahko povzročilo, da bi Bog postal nesrečen, če tistega ne bi dobil? Kaj bi lahko povzročilo, da bi Bog verjel, da so ljudje odgovorni za nekaj, kar on hoče? In bi zato kaznoval ljudi, če mu ne bi dali tistega, kar hoče?

    Ali lahko verjamete v Boga, ki ničesar noče?

    Kaj pa Božja volja. Ali mislite, da je Božja volja tista, ki hoče, da je svet takšen, kot je. Če to ni volja Boga, ali mar Bog nima moči, da bi glede tega nekaj ukrenil? In če Bog ni nemočen, zakaj ničesar ne naredi? In če Bog dela nekaj glede tega, zakaj mu očitno ne uspeva?

    Nekateri bodo rekli, da zaradi tega, ker mu ljudje ne dovolijo. Pravzaprav jih ni malo, ki tako mislijo. Po tej teoriji torej Bog ne more doseči, kar Bog hoče, kriv pa je človek. Precej očitno protislovje – po tej teoriji bi seveda moral biti človek vplivnejši od Boga!!

    Kaže, da ljudje resnično nečesa v zvezi z Bogom ne razumemo. Se še spomnite, katera vprašanja smo si zastavili na začetku:

    1. Kdo in kaj je Bog?
    2. Kaj hoče Bog in zakaj?

    Kaj, če so na splošno odgovori na ti dve vprašanji že stoletja nepopolni ali celo nepravilni? Kaj, če Bog ni, kar ste mislili, da je? Kaj, če Bog sploh noče tistega, kar ste mislili, da hoče? Če je Bog vse, ima vse, lahko ustvari vse in je ustvaril vse, kaj sploh lahko Bogu manjka? Nemara Bog ni starček na nebu, ki naj bi nekaj potreboval ali želel, ki naj bi imel osebno voljo, osebne strahove, notranja protislovja, nemir in čustveno razklanost, kot jih imajo ljudje.

    Kaj pa, če je Bog enostavno seštevek vsega, kar je, Vse v Vsem in zunaj tega morda ni ničesar drugega. Če je to res, potem Mi nismo zunaj Boga in Bog ni zunaj Nas. Če je to res, potem ničesar ni, kar ne bi bilo Bog. Zato bi lahko tisto, čemur smo do sedaj rekli Bog, rekli kratko in malo Življenje.

    Premislite o možnosti, da Bog ni zgolj ustvaril življenja, temveč, da Bog Je življenje samo. Bog je življenje in življenje je Bog. Nič ne obstaja zunaj Boga. Ničesar ni, kar bi obstajalo brez Boga. In če nič ne bi obstajalo, tudi Boga ne bi moglo biti. Mi vsi smo torej izraz Boga samega.

    Odgovora, ki ju iščemo, se zato glasita takole:

    1.Bog je življenje samo in hkrati vse v tem življenju.
    2.Bog ničesar noče, ker Bog je vse in zato tudi ima vse, kar bi hotel imeti.

    Zdaj pa pozor! To je najpomembnejši del. Če je res, da je Bog seštevek vsega kar je, potem nič in nihče ne more biti zunaj tega seštevka, mar ne? In seštevek vsega kar je, enostavno ne more biti zunaj nas. Torej smo ljudje Eno z Vsem kar je, in Vse kar je, je Eno z nami. In če smo rekli, da je Bog Vse kar je, to torej pomeni, da smo ljudje eno z Bogom in da je Bog eno z nami.

    Med Bogom in nami ni ločenosti. Bog je celota in vse kar je, je prav tako ta celota. Mimogrede, to vam bo potrdil tudi vsak fizik. Fiziki so namreč že zdavnaj ugotovili, da svet deluje po sistemu holograma, kar pomeni, da ima vsak del celote v sebi izražene vse lastnosti te celote.

    Če to zveni logično, kje je potem problem? Problem je v tem, da je za mnoge, pravzaprav za večino ljudi to tako nov pogled, da ga ne znamo zares vgraditi v naša življenja. Kratko malo nas nihče ni učil, da smo vsi člani iste skupine, ki se imenuje Človeštvo. Ko bomo ljudje v srcu pripravljeni sprejeti, da smo Eno, potem bomo zares lahko vse spremenili. Čistvo vse.

    Če bi lahko vsi verjeli v Boga, ki je življenje samo; če bi začeli govoriti o Bogu, ki ničesar noče, ker On je vse kar je; če bi se znali o tej zamisli s pravo mero občutka pogovarjati z našimi otroci, potem bi lahko v eni generaciji spremenili človeško družbo. V takšni novi družbi ne bi bil samo Bog tisti, ki ničesar noče, takšni bi bili tudi ljudje. Bogastvo planeta, ki je danes skoncentrirano v rokah manjšine, bi, če bi se videli kot eno, postalo dostopno vsem. In to bogastvo popolnoma zadošča, da bi lahko v hipu odpravili vse trpljenje zaradi pomanjkanja.

    Ali ste vedeli, da ima 225 najbogatejših ljudi v lasti bogastvo, večje od tega, kar premore druge 3 milijarde ljudi? Morda se vam zdi, da je čas ene generacije za takšne spremembe prekratek. Potem vam predlagam, da se ozrite naokoli in poglejte, kakšnim spremembam smo priča ravnokar, pripišejo pa se lahko eni generaciji. Vprašanje torej ni, ali je to mogoče, vprašanje je, koliko bo tistih, ki si bodo upali podvomiti v tisto, v kar se doslej ni smelo ali želelo dvomiti. Pa čeprav je očitno, da vodi človeštvo v katastrofo.

    Da bi si lažje vse skupaj predstavljali, se ozrimo še enkrat na tista področja življenja, ki smo jih na začetku pogledali v luči ločenega Boga in si oglejmo, kaj bi bilo lahko drugače z novimi mislimi o tem, kaj hoče Bog.
    Bog je vse kar je, je vse v vsem. Ljudje bi razumeli, da tisti, ki je Vse kar je, ne zahteva in ne potrebuje ničesar. Potemtakem takšen Bog tudi ne bi sodil ljudem in jih obsojal, ker mu nečesa niso storili ali dali.

    Kako tudi bi? Saj je On vse kar je. Zato ničesar ni, česar Bog ne bi že imel. Tako tudi ne bi bilo več razloga, da bi se ljudje Boga bali. Ljudje bi Boga preprosto ljubili in ne bi več zamenjevali ljubezni in strahu. Jasno bi videli, da se strah in ljubezen izključujeta, in da ne moreta obstajati oba hkrati na istem mestu.

    Ne bi bilo »najbolj božje« Božje besede in ne »najbolj božjega« glasnika Božje besede. Ljudje bi razumeli, da nobeden od božjih spisov ni najbolj božji in da nobeden med glasniki Božje besede ni najbolj božji. Pomembno bi bilo le to, kateri božji spis in kateri glasnik bi o Bogu govoril tako, da bi vibriral z osebno energijo posameznika in mu olajšal doživljanje Boga. Ljudje bi s tem tudi nehali prepričevati druge, da je tisti sveti spis ali tisti glasnik, ki se je najbolj približal njihovim srcem, tudi edini pravi in bi se zato morali tudi vsi ostali obrniti k temu viru. Vojne v imenu kateregakoli spisa bi s tem dobesedno izginile.

    Ni Nebes in ni Pekla. Ljudje na življenje ne bi več gledali kot na sistem nagrajevanja in kaznovanja. Vedeli bi, da nihče ne gre v Pekel in da Bog nikogar ne obsodi. Zato tudi ne bi bilo več strahu, povezanega s tem, kaj se z nami zgodi po smrti. Ljudje bi našli drugačne razloge, zakaj delujejo kot delujejo, izbirajo kar izbirajo, govorijo kar govorijo in mislijo kar mislijo. Ustvarili bi si nova moralna merila.

    Življenje je tukaj in zdaj. Ljudje bi razumeli, da namen življenja ni, da se nečesa naučimo ali da smo na preizkušnji. Če smo ljudje eno z Bogom, potem ni ničesar, kar ne bi že znali, česar bi se morali še naučiti. Ljudje bi vedeli, da v življenje prihajamo, da bi se spomnili tistega, kar že vemo in da bi tisto, kar že vemo, na novo izkusili. Življenja ne bi več doživljali kot stalno borbo z enim samim namenom, da bi se »vrnili nazaj » k Bogu. Na življenje bi gledali kot na nikoli končan proces, v katerem duša izkuša svojo resnično naravo. Jasno bi bilo, da je življenje večno, da se nikoli ne konča.

    Bog ni moškega spola. Ljudje bi razumeli, da Bog ni niti moški, niti ženska. Tako kot življenje nima spola, tudi Bog nima spola, saj sta Bog in življenje eno. Zato bi ljudje prav tako vedeli, da moški niso več vredni od žensk. Diskriminacija in zatiranje žensk bi izginila iz civilizirane družbe. Kot tudi diskriminacija in zatiranje zaradi barve kože, veroizpovedi, starosti, spolne naravnanosti, narodnosti ali česarkoli drugega.

    Poroka je posvečeno dejanje med partnerjema, ne pa sredstvo nadzora in zagotavljanje varnosti. Ljudje na poroko ne bi več gledali kot na priložnost, da s partnerjem dobijo tisto, česar sami nimajo. Prav tako ljudje ne bi več vstopali v zakon (ali v njem ostajali) zaradi varnosti, saj bi vedeli, da je vse kar potrebujejo za zakon: vsa ljubezen, modrost, vsi uvidi, vsa moč, vse znanje, vse razumevanje, vsa skrb, vse sočutje...že v njih samih. Razumeli bi tudi, da poroka ne pomeni nujno dosmrtne zveze, pač pa posvečeno zvezo, ki bo trajala tako dolgo, dokler si bosta oba partnerja želela biti združena.

    Spolnost je veličastno izražanje bivanja.Ljudje bi razumeli, da je človeško telo sveto, da so takšni vsi deli telesa in jih zato lahko pokažejo brez sramu. Občutek krivde in sramu bi zato izginila iz družin. Izginile bi tudi vse spolne zlorabe.

    Ljubezen je brezpogojna. Ljudje bi razumeli, da ljubezni ni mogoče izmeriti ali je pogojevati. Razumeli bi tudi, da ljubezni ni možno zamenjevati s strahom ali potrebo.

    Svobodna volja je resnična svoboda. Ljudje bi razumeli, da so v resnici svobodni. Vedeli bi, da ni volja in odločitev Boga, da bi v posmrtnem življenju trpeli strašne posledice, ker so se namesto nečesa odločili za nekaj drugega.

    Trpljenje ni tisto, kar bi se od kogarkoli pričakovalo. Ljudje bi razumeli, da si Bog ne želi, da bi kdorkoli kadarkoli trpel, predvsem pa od nikogar ne zahteva, da bi brez potrebe ali v neskončnost trpel z namenom, da bi »zrastel v Božjih očeh«. Razumeli bi razliko med trpljenjem in bolečino, saj bi opazili, da je bolečina objektivna izkušnja, trpljenje pa subjektivna odločitev.

    Denar ni nič drugega kot energija. Ljudje bi razumeli, da je denar energija, enaka vsaki drugi vrsti energije, da je ta energija sama po sebi nevtralna in da ji predznak da šele to, kaj kdo z njo počne. Prav tako bi razumeli, da nima Bog nič proti denarju in da je prepričanje, da denar in duhovnost ne spadata skupaj, zmotno.

    Smrti ni. Ljudje bi razumeli, da smrt ne obstaja. Smrt ni nekaj, česar bi se morali bati. Zaradi tega bi ljudje o smrti lahko govorili svobodno, brez prevelike žalosti. Takšno bi lahko bilo življenje, če bi si dovolili na novo pogledati na naše razumevanje sveta. Ne čakajmo na druge, ne mislimo, da smo za velike spremembe nepomembni. Vsak od nas šteje. S spremembami lahko začnemo takoj; v svojem življenju in pri tistih, ki se jih s svojim življenjem dotikamo.

    Kako torej lahko nova spoznanja o Bogu konkretno uporabimo, da bi si ustvarili življenje, kakršnega bi želeli živeti na tem planetu. Vprašanje bi lahko bilo tudi bolj preprosto: Zakaj sploh imamo Boga?

    Boga lahko uporabimo. V tem je smisel tega, da imamo Boga.

    O tem, kako lahko uporabimo Boga, pa več v drugem delu članka čez nekaj dni ali na www.vseosreci.si/kaj-ho-e-bog.html

    Povzeto po knjigi N.D.Walscha: Kaj hoče Bog
    Mateja Kunc, motivacijska terapevtka in djotiš svetovalka www.izaQ.si

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • www.vseosreci.si/kaj-ho...
  • www.izaQ.si
  • Več od avtorja mateja kunc
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Kaj hoče Bog - prvi del | 24 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    O bogu, ki ničesar noče

    Prispeval/a: MC dne sreda, 30. junij 2010 @ 09:27 CEST

    Zelo se strinjam z marsičem, drznem si celo reči z večino tega, kar je zapisano predvsem v prvem delu zanimivega prispevka. Predvsem se strinjam z osnovno tezo, da bog ničesar noče. Če bog torej ničesar noče in če je bog vse, potem bi to lahko pomenilo, da je tudi odvečen - kot koncept in kot ideja. Vendar smo ljudje tudi simbolna bitja, zato ideje in koncepte potrebujemo, tako na nivoju osebne razlage sveta, kot na nivoju medsebojne komunikacije. V tem oziru boga ni mogoče (in niti ni smiselno) odpraviti, kot ideja in kot koncept je bog torej res večen in obstaja, za mnoge oziroma za večino obstaja tudi kot absolutna resničnost.

    Ideja o bogu, ki ničesar noče, je vsekakor zanimiva, čeravno ni niti nova niti inovativna. V osnovi je to ideja deizma ali panteizma, v marsičem identična ideji, da je Bog Narava sama. Verovati v naravo ni tako zelo težko, samo sprejeti je treba (spet neko idejo), da sploh obstajamo in priznati materialno realnost našega bivanja, takšno - kot jo zaznavamo z našim senzoričnim aparatom. (Ob tem velja poudariti, da imajo mnogi ezoteriki in tudi filozofi celo s tem osnovni prepoznavanje velike težave, saj izhajajo iz ideje, da je materialen svet lažen, resničnost pa pripisujejo paralelnim svetovom ali pa so mnenja, da edino resničnost ustvarjamo sami v svojih možganih oziroma v svojem umu, pri čemer seveda ne znajo pojasniti, od kje možgani in kaj um sploh je.)

    Avtorica prispevka nas pripelje do vprašanja, preko katerega naj bi vendarle opravičili obstoj boga oziroma dali veri v boga, ki sicer ničesar noče, tudi nek smisel: »Zakaj pa bi sploh razmišljali o uporabi božje moči, če Boga ne potrebujemo?« In potem nam poda primerjavo s pismom, v katerem nas obveščajo, da nam je bogat neznanec zapustil svoj denar, ki nas čaka v bančnem sefu, pri čemer naj bi nas nevera v bogatega neznanca odvrnila od tega, da denarja ne bi vzeli, zaradi česar naj bi bili prikrajšani zanj. Po tej analogiji torej moremo sklepati, da bogat neznanec predstavlja boga. Pokazal bom, zakaj je analogija pravzaprav v nasprotju z osnovno zamislijo boga, ki ničesar noče. Kot prvo, zakaj bi nam nekdo zapustil denar, če mu je vseeno, da ta denar vzamemo? Čemu nam je bilo sploh poslano pismo, oziroma kdo je pravzaprav tisti, ki nam pismo pošilja. Kakšni so njegovi nameni? Kdo nas obvešča o tem, da nam je neznanec zapustil ves denar? Seveda nam zgodba ne sugerira, da je pismo poslal sam neznanec – to bi jasno predvidelo boga, ki nekaj hoče – takšna je na primer ideja krščanskega boga – Jezus, kot inkarnirani bog, je hkrati tudi »pošiljatelj pisma«, v katerem razlaga, kaj hoče njegov oče v nebesih. Težava v analogiji s pismom se skriva nekje drugje – čemu sploh potrebujemo neznanca, da bi verjeli, da nas nekje čaka denar? Zakaj ne bi prejeli pisma, ki bi nas obveščalo o tem, da nas v sefu čaka denar – oziroma pismo o tem, da je denar, ki si ga želimo ali ga potrebujemo pravzaprav že ves čas doma pod našim kavčem. Je takšna zgodba manj verjetna? Čemu sploh potrebujemo idejo oziroma informacijo o bogatem neznancu? Nam takšna ideja v čemerkoli zmanjšuje naš skepticizem? Ideja oziroma informacija o bogatem neznancu je očitno odvečna, tako kot je odvečna ideja o samem bogu.

    Bistvo ideje o bogu, kot si so jo zamislile religije, je prav v vzpostavljanju osebnega odnosa z bogom – kar še posebej velja za krščanstvo in islam. Ko razpade ta oseben odnos, razpade tudi religijska ideja o bogu. Ni naključje, da prav krščanstvo tako silovito poudarja našo unikatnost, našo individualnost, naše specifično poslanstvo, naš specifičen jaz – v tem oziru je krščanstvo zahodnjaška religija »par exellence«. Ideja o bogu ni samo religijski konstrukt, marveč gre pri njej tudi za potešitev psihološke potrebe ljudi po vzpostavljanju odnosa (človek se kot individuum vedno vzpostavlja skozi nek odnos), pri katerem se človek s podreditvijo, čaščenjem in služenjem odreka lastni odgovornosti in suverenosti - v zameno za pričakovano korist (v obliki zaščite, usmiljenja, boljšega zemeljskega in nazadnje večnega življenja). Krščanstvo, kljub vsej svoji propagandi, ki uči samozanikanje in ponižnost, vendarle vztraja na poziciji ohranjanja naše srčike, našega bistva, našega tistega, kar mislimo, da smo – torej našega ega. Našemu egu podaljšuje rok trajanja v večnost, odrešuje nas neznosne misli, da nas nekoč ne bo več. Vse poniževanje in klečeplazenje pred bogom se v resnici pokaže kot silen napor po preživetju lastnega ega. Ob vsem tem bog nastopa kot nadomestni starš, gre za infantilno, nikoli premagano potrebo po liku očeta ali matere, ki se nazadnje prenese na boga. Gre torej za tipičen psihološki transfer. Zato so religije tudi tako zelo uspešne – in bodo uspešne še naprej, ne glede na množico empiričnih dokazov, ki kažejo na to, da so svete pravljice o bogu in/ali o bogovih plod človeške domišljije. Psihološka potreba po bogu je preprosto premočna.

    Ideja pa, da bog ničesar noče, veliko premalo poteši takšno potrebo, zato ne more biti uspešna, vsaj ne pri večini ljudi. Kar seveda ne pomeni, da nemara ni resnična. Med resničnostjo, ki jo ustvarjajo psihološke potrebe, in resnično, ki do katere se dokopljemo z objektivnim opazovanjem sveta, namreč vlada velikanska in nepremostljiva razlika. Lahko pa je takšna ideja (o bogu, ki ničesa noče) osvobajajoča in pomirjujoča za nekatere posameznike, še posebej za tiste, ki so ob ideji klasičnega boga trčili ob vsa tista protislovja ali negativne izkušnje, ki so tako zelo dobro in nazorno opisani v prvem delu prispevka.

    Kakorkoli že, bogove človek ustvarja po lastni podobi in po lastnih potrebah. Celo ideja oziroma podoba boga, ki ničesar noče, služi istemu namenu. Meni osebno se zdi simpatična in mikavna, simpatičnost pa je običajno prvi korak, ki nas pripelje do adoracije, ki je osnova vsake vere.



    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: Juliet dne sreda, 30. junij 2010 @ 11:23 CEST
    Čestitke za čudovit članek. Ja, res je :
    1. Procent ali še manj ljudi od celotnega svetovnega prebivalstva obvladuje celotno svetovno premoženje (t.i. Iluminati)
    2. Cerkev je le njihovo podjetje in Bog je njihov marketinški prijem

    Seveda pa ljudje omejenega duga tega ne bodo mogli in hoteli sprejeti.


    Iluminati

    Prispeval/a: MC dne sreda, 30. junij 2010 @ 12:51 CEST
    Tako imenovani iluminati so spet samo način, podobno kot je način tudi ideja bog, s pomočjo katere ljudje poenostavijo svojo predstavo o svetu, ki se zanje prekompleksen in nedoumljiv. Gre za način, kako se soočimo z nečem, kar se nam zdi skrajno absurdno, nepravično, v nasprotju z našimi občutki, prepričanji in pričakovanji. Ideja o skupini ljudi (nekateri celo trdijo, da sploh ne gre za ljudi), ki se ji pripisuje, da neposredno ali skrivaj obvladuje svet visoke politike, bančništva, množičnih občil, ter si prilašča velik del strateških surovin, najbolj donosnih vej gospodarstva, ipd. je v bistvu že stara ideja, ki na enostaven način svet odrešuje njegove absurdnosti. Tako kot so mnoge religije izumile hudiča, temne sile, demone in druga škodljiva bitja, ki poosebljajo zlo, se v ezoteričnih in tudi v manj ezoteričnih krogih pojavljajo ideje o določenih skupinah, ki so vir vsega slabega. Ideja je seveda privlačna, saj z njo rešujemo vprašanje zla, hkrati pa nam ponuja upanje, da je zlo, ki se kaže kot oprijemljivo, mogoče premagati, odpraviti, če se le najde nekdo ali neka kritična masa ljudi, ki bo razkrinkala in premagala »negativce v zakulisju«.

    Seveda, očitno dejstva razkrivajo obstoj močnih interesnih skupin, lobijev, tudi verjamem, da obstajajo skrivni centri moči in neformalne druščine, ampak vseeno – svet je preveč raznolik, interesi različnih (tudi zelo močnih) skupin so preveč različni, tudi samih centrov moči je preveč, da bi mogli vzroke za probleme sodobnega sveta reducirati na nekakšno enotno skupino zarotnikov. Ampak, kot že rečeno, ideja je mamljiva in nalezljiva. Dan Brown to razume vsaj tako kot razume David Icke. Ideje so tiste, ki poganjajo bizni$. tudi če so že izpete in postane, tako da že na daleč zaudarjajo po dekadenci. Morda prav zato.




    kaj bog hoče

    Prispeval/a: stojči dne sreda, 30. junij 2010 @ 15:12 CEST
    o tej seriji kaj bog hoče na pozitivkah že obstajajo članki objavljeni leta 2005 tule je link na prvi članek;
    http://www.pozitivke.net/article.php?story=20050822222719276&query=kaj%2Bbog%2Bho%25E8e
    drugače pa, če želiš zvedeti kaj bog hoče od tebe raje beri moje članke ;)

    ---
    stojči



    Sedaj vem, kaj hoče bog

    Prispeval/a: MC dne sreda, 30. junij 2010 @ 15:36 CEST
    >> drugače pa, če želiš zvedeti kaj bog hoče od tebe raje beri moje članke ;)

    Stojči, hvala za sugestijo…nekako sem domneval že prej, pa si nisem upal povedati na glas: Edino, kar bog hoče, je to, da beremo tvoje članke.




    kaj bog hoče

    Prispeval/a: jaka88 dne sreda, 30. junij 2010 @ 15:40 CEST
    STOJČI,
    mar kdaj prebereš, kar napišeš?
    Preberi.
    Ker mi, ki preberemo, vidimo vedno le: ego, egp, egp, ego ... (tvoj!)

    Si prava antireklama za boga, za duhovnost.
    Ob branju tvojega pisanja človek dobi mnenje, da je duhovnost le beg od stvarnosti, beg od realnega življenja v materialnem svetu. - Zaradi nesposobnosti!

    Pa duhovnost to ni in mislim, da ji delaš veliko škodo.


    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: merijen dne sreda, 30. junij 2010 @ 15:53 CEST
    Ta prispevek je, kot je razvidno, izpisan iz knige avtorja Donalda N. Walscha. On je tudi avtor dokaj znane uspešnice: Pogovori z Bogom. Zanimivo branje, ni kaj. Kakor tudi ta prispevek, kateremu bi želela pripisati nekaj svojih razmišljanj. Predvsem v tistem delu, kjer je govora o tem, kaj vse se je v preteklosti in se še sedaj dogaja v enih, drugih in tretjih religijah in družbah v imenu Boga.
    To vse je avtor zelo točno navedel. Pa se bi še dalo kaj dodati. Strahote ene in strahote druge. Grehi gnusni, nečloveški, ki jih izvaja en narod nad drugim narodom. Pripadniki ene religije, nad pripadniki druge religije. Družba zoper posameznika, posameznik nad posameznikom itd, itd... Pa vendar vidim v vsem tem in za vse to, v enem samem, poglavitnem razlogu. Najlažje ga ilustriram z duhovito mislijo nekega francoskega filozofa, ki je dejal: Če je Bog ustvaril človeka po svoji podobi, mu je ta kompliment zagotovo vrnil.In mu ga je res!
    Boga, ki ga sicer ni mogel v svoji človeški omejenosti razumeti in ne dojeti, saj se izraža in deluje v drugačnih dimenzijah, duhovnih močeh in razsežnostih, je človek PREPROSTO POČLOVEČIL.
    Prikrojil si ga je po svojih željah in potrebah. Političnih, koristoljubnih, željah po premoči nad drugimi, izkoriščevalskih itd, itd...
    "UBOGI BOG" JE BIL V ČLOVEŠKI ZGODOVINI TOLIKOKRAT ZLORABLJEN, da nemara noben človek nikoli ni bil!
    Sicer se pa, zame osebno, da Boga opisati v najkrajšem možnem opisu z naslednjimi besedami: ABSOLUTNI RAZUM, ABSOLUTNA LJUBEZEN, /beri: pozitivno delovanje v smeri razvoja vseh živih in neživih stvaritev, s posebnim poudarkom na racionalnem in duhovnem razvojem ćloveštva/, in ABSOLUTNA MOČ. Pa še to je, kot skromen poskus drobne mravljice, ki biposkušala pojasniti in razložiti npr. delovanje človeškega razuma!

    Naj za konec dodam le še pripombo k temu navedku ali trditvi, da Bog od človeka nič ne pričakuje.
    Ne, s tem se pa ne strinjam!
    To je pa približno tako, kot da bi starši svoje otroke pustili vnemar, kakor plevel na polju. Pa naj rastejo, kakor hočejo in kakor vejo in znajo. Naj se razumsko in duhovno razvijajo, ali pa ne, njihova stvar! Naj se etično in moralno oblikujejo, ali pa ne, kakor koli kdo želi.
    Kaj mislite, kakšen bi bil rezultat?
    Ne, Bogu nu vseeno za nas, kakor tudi dobrim staršem ni vseeno zasvoje otroke.
    Bog želi, da se človek ne le telesno in razumsko, ampak tudi duhovno in etično razvije do svoje popolnosti.
    Zato pa je tudi pošiljal, skozi vso zgodovino ljudem duhovne učitelje. Učitelji so že bili dobri, /zlasti Jezus!/, učenci so tisti, ki so se, - bolj malo naučili, vse do današnjih dni!




    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: mateja kunc dne sreda, 30. junij 2010 @ 21:41 CEST
    Prav rada bi k vašim komentarjem dodala svojega. Zato vas prosim, če je kdo tako prijazen in mi pove, kako tehnično v svojem odgovoru citiraš del komentarja, na katerega se odgovor nanaša.


    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: stojči dne sreda, 30. junij 2010 @ 23:48 CEST
    MC lepo, da si dojel, ;)
    jaka88 glede ega bi zate bilo mnogo bolje,
    če bi prepoznal svoj ego,
    kajti le ta je tisti,
    ki ti dela še največ težav.
    Samo zaradi svojega ega si v sebi prazen in nezadovoljen.
    Če bi se ti znal ločiti od svojega ega,
    bi bil lahko tako notranje izpolnjen in zadovoljen kot sem to že dolga leta jaz.

    ---
    stojči



    O bogu, ki ničesar noče

    Prispeval/a: mateja kunc dne četrtek, 1. julij 2010 @ 00:22 CEST
    Upam, da bom do naslednjič že obvladala tole s citiranjem, danes pa se bom pač znašla po svoje :-)

    Da slučajno ne bi prišlo do kakšnega nesporazuma, tukaj še enkrat ponavljam, da si nikakor ne lastim avtorskih zaslug nad spoznanji iz članka. Kot sem zapisala, je članek povzetek istoimenske knjige N.D.Walscha. Moj namen je bil, da s člankom opozorim na sporočila te knjige, ki so po mojem mnenju tako globoka in osvobajajoča, da resnično lahko spremenijo življenje vsakemu, ki je pripravljen o njih razmisliti z odprtim in neobremenjenim umom. Čeprav sem se potrudila, da bi s člankom zajela bistvo knjige, je novo razumevanje Boga v vsej svoji kompleksnosti zagotovo dosti bolj jasno razdelano in predstavljeno v knjigi. Rekla bi, da to še zlasti velja za drugi del članka, ki sledi. Zato vsem, ki vas tematika zanima, priporočam branje omenjene knjige.

    MC
    Hvala za tvoj odziv. Strinjam se, da prispodoba s pismom morda res ni najbolj dodelana. Vendar je osnovna ideja članka in knjige, zelo zapletene koncepte prikazati na čimbolj enostaven in čimvečjemu številu bralcev razumljiv način. Tudi z zgodbicami, ki jim je dodano nekaj "umetniške svobode". Sporočilo zgodbice bi bilo enako, tudi če neznanec v njej ne bi nastopal. Bi se pa v tem primeru verjetno našli taki, ki bi jih zanimalo, kdo je pismo poslal :-))
    Toda, tudi če je informacija o bogatem neznancu očitno odveč, kot praviš, je težko slediti tvojemu miselnemu preskoku od neznanca na boga in tvoji izpeljavi, da je zato odvečna tudi sama ideja o bogu. Odvečna za koga? Za tiste, ki v Boga verjamejo? Za tiste, ki v Boga ne verjamejo? Za tiste, ki jim je to vprašanje intelektualni izziv? Ali za tiste, ki v ideji Boga najdejo upanje? Ne glede na najino osebno prepričanje je dejstvo, da je ideja Boga že tisočletja prisotna praktično v vseh civilizacijah sveta. Zato se mi bolj kot vprašanje, ali je ideja o Bogu odvečna, v tem trenutku zdi smiselno vprašanje, kako čimhitreje demisticirati idejo o Bogu, da ne bo več sredstvo nadzora in manipulacije, ampak osvobajajoče spoznanje o tem, da osnovna ideja o Bogu morda ne pomeni personalizirane entitete, ločene od nas, temveč proces, ki ga opisujemo z besedo Življenje.

    Merijen
    Če te prav razumem, ti misliš, da smo Bog in ljudje ločeni. Edino tako bi Bog za ljudi lahko delal to, kar starši delajo za otroke. Če starš in otrok ne bi bila dve ločeni osebnosti, najbrž med njima tudi do takšne vloge ne bi moglo priti. Zato me zanima, kaj te je prepričalo v to, da smo Bog in ljudje ločeni.


    O bogu, ki ničesar noče

    Prispeval/a: osh-kosh dne četrtek, 1. julij 2010 @ 10:06 CEST
    Dovolil sem si malo pogledati Matejino spletno stran.
    Iz Njena zgodba:
    << Hkrati pa je bila resnost diagnoze dovolj močan argument,
    da sem si lahko brez očitanja in slabe vesti vzela dva meseca
    za okrevanje in počitek.<<

    Kaj to pomeni ?Da ni imela srečnega otroštva,kljub temu, da
    to stalno ponavlja v svoji biografiji.Bilo jo je STRAH imeti
    počitek!?Strah pred neuspehom!Čustvena disharmonija ji je
    prigarala bolezen.Upam, da je to spoznala in da ne bo več
    ponovila napake.

    <<Vsem nam je dana svoboda, da postanemo, kar hočemo
    postati, da počnemo, kar želimo početi in da imamo, kar smo
    si izbrali.<<

    Upam, da je imela v mislih,dokler pri tem ne škodimo drugim!

    <Globoko verjamem, da smo na ta planet prišli, da bi živeli
    veličastno življenje.<<

    Upam da ne na račun naivnih ljudi (Kaj obljublja v svojih
    storitvah: V TREH URAH boste dobili analizo vaše dosedanje
    življenske poti, ki vam bo pomagala, da boste razumeli svojo
    preteklost in sprejeli sedanjost; ob tem pa še znanje, ki ga
    potrebujete, da boste v bodoče LAHKO IMELI NADZOR nad
    svojim življenjem. )

    Upam, da je v ozadju njenega delovanja res zelja pomagati
    ljudem.Ker, kdor se z ognjem igra,se lahko tudi opeče.
    No,bo že čas pokazal svoje!


    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: osh-kosh dne četrtek, 1. julij 2010 @ 11:09 CEST
    Priznam,šele zdaj sem prebral celoten članek.
    In veste kaj mislim?Totalna zmeda,avtorica sploh ne
    odgovarja na otroška vprašanja,ki jih sproti zastavlja.Brez
    smisla,razen enega:
    Zelo prebrisan način oglaševanja svojih storitev.

    <<Kaj pa Božja volja. Ali mislite, da je Božja volja tista, ki
    hoče, da je svet takšen, kot je. Če to ni volja Boga, ali mar
    Bog nima moči, da bi glede tega nekaj ukrenil? In če Bog ni
    nemočen, zakaj ničesar ne naredi? In če Bog dela nekaj glede
    tega, zakaj mu očitno ne uspeva?

    Nekateri bodo rekli, da zaradi tega, ker mu ljudje ne dovolijo.
    Pravzaprav jih ni malo, ki tako mislijo. Po tej teoriji torej Bog
    ne more doseči, kar Bog hoče, kriv pa je človek. Precej očitno
    protislovje – po tej teoriji bi seveda moral biti človek
    vplivnejši od Boga!! <<

    Čemu razbijati glavo o tem,najbolj enostavno in učinkovito je
    vprašati samega boga,on sam najbolje ve kaj misli! Človeška
    interpretacija je vedno nepopolna.

    No,sem pa našel eno pozitivno stvar,samo zdajle nimam
    časa,bom kasneje razložil.LP


    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: merijen dne četrtek, 1. julij 2010 @ 13:05 CEST
    Odgovor Mateji:

    Najprej -lepo pozdravljena! Poskušala bom odgovoriti na tvoje vprašanje, zakaj mislim, da smo Bog in ljudje ločeni. Predvsem tega nikakor ne mislim! Daleč od tega!
    Vendar to zahteva bolj obširno razlago:
    Domnevam, da se obe strinjava z idejo, da je Bog vseprisoten. Torej je v nas in izven nas. To je tako kakor z življensko energijo, ki daje rast in razvoj vsemu živemu, nasploh. Je konkrektno v nas in izven nas. To energijo imenujem jaz /in še marsikdo,/ - Bog, saj od njega vse življenje izhaja, kakor sončni žarki od sonca. Torej je ta življenska energija del tvojega, mojega in sploh vsakršnega življenja. TRDITEV, DA JE BOG ŽIVLJENJE, JE TOREJ ČISTO TOČNA.
    Sedaj pa razmisli in se vprašaj: OD KOD IN OD KOGA PA TA ENERGIJA SPLOH PRIHAJA?
    Ali drugače:
    Če sta tvoje življenje in Bog NELOČLJIVA, ali bo v trenutku, ko se tvoje, /ali sleherno / življenje konča, s tem umrl tudi Bog, če sta - neločljiva?!
    Ker je seveda odgovor negativen, je treba stvari razumeti veliko širše.
    Torej: BOG, KOT ŽIVLJENSKA ENERGIJA, JE HKRATI V SLEHERNEM ŽIVLJENJU, ki ga na viden način poznamo, HRATI PA JE TUDI NAD TEM, kakor je tudi sonce HKRATI v vsakem listu, v sleherni travici, ki vsled njegove sončne energije,/preko fotosinteze/ raste, oz. sploh lahko obstaja. Obenem je pa tam - visoko na nebu!
    ENAKO JE Z BOGOM. JE V NAS IN IZVEN NAS.
    Prisoten je v vsem živem in na videz neživem. Je vsaki super inteligentni celici, v vsakem atomu /osnovni gradbeni materijal/, v vsakem protonu in nevtronu, v tisoč energijah vesolja, ki jih sploh ne poznamo, ali pa poznamo, ni važno,
    SKRATKA JE VSEPRISOTEN, SAJ JE KHRATI IZVOR IN POSLEDICA !
    In še to, kot dokaz, da ni vpet izključno v našo, vidno obliko življenja:
    Če bi tudi po neki silni kataklizmi, na našem planetu, življenje prenehalo obstajati, bi ON ŠE VEDNO IN KLJUB TEMU OBSTOJAL. V skladu s svojimi načrti in voljo, pa bi lahko življenje na zemlji, bodisi ponovno obudil, ali pabi s to svojo ŽIVLJENJE PORARAJOČO ENERGIJO, življenje obudil na nekem drugem planetu.





    O bogu, ki ničesar noče

    Prispeval/a: MC dne četrtek, 1. julij 2010 @ 13:27 CEST
    Mojca, pozdravljena…

    …v skušnjavi sem, da bi se, tako kot osh-kosh, preusmeril na »Djotiš d.o.o.«, ampak pustimo »ad hominem« argumentacijo zaenkrat pri miru, nenazadnje diskusija še zmeraj poteka tako, kot hoče bog, ki sicer ničesar noče ;)

    Torej, se strinjam … spet se strinjam z marsičem, kar si zapisala. Knjige brez prispodob in »umetniške svobode« so v resnici zelo suhoparne. Celo poljudnoznanstvena literatura, ki razlaga biološko evolucijo, se poslužuje metaforičnega jezika, ki nas poizkuša preko antropomorfnih prispodob pripeljati do razumevanja določenih procesov. Tako se na primer govori o sebičnih genih, čeprav je popolnoma jasno, da sami geni ne morejo biti sebični, vsaj ne v takem smislu, kot so sebični ljudje. Gre pač za uporabo jezika, ki nam more olajšati razumevanje. Seveda pa je uporaba takega jezika oziroma takih prispodob lahko tudi dvorezna. No, če se vrnem k diskusiji oziroma k »stvari«…ko se rekel, da je ideja o bogu odvečna, sem imel v mislih predvsem njeno odvečnost v smislu nečesa, kar je nujno za razlago sveta oziroma tistega, kar se nam primeri v življenju. Nekaj povsem drugega pa je ideja o bogu kot psihološka potreba posameznika. Dejstvo je, da imajo ljudje o bogu zelo različne predstave, in očitno je tudi, da so te predstave včasih pripravljeni tudi spremeniti, jih zamenjati z drugimi, nemara celo povsem zavreči. Tako kot izbirajo različne izdelke na trgu in se odločajo za tistega, ki najbolje zadovolji njihove dejanske ali imaginarne potrebe. Različne ideje o bogu so torej različno privlačne, kar pomeni, da ena ideja o bogu nekatere ljudi bolj čustveno pomiri (zadovolji) od kake druge, ali pa, pri bolj razumsko naravnanih vernikih, je zanje določen koncept boga bolj skladen z logiko, z razumom – torej se zdi bolj verjeten – kar običajno pomeni, da bolje pojasnjuje materialno realnost. Sedaj pa tisto, kar se mi zdi bistveno - po mojem mnenju naredi demistifikacija ideje o bogu boga za večino ljudi manj privlačnega, z vidika klerikov je taka demistifikacija celo nevarna, saj vodi v »brezbožje«. Skrivnost je namreč nujna komponenta, pravzaprav začimba, ki neki religiozni jedi sploh daje okus in jo napravi zapeljivo, mikavno, večno…

    Da je bog, ki nekaj hoče, ki nekaj pričakuje, ki nekaj zahteva, bog, s katerim je mogoče vzpostaviti povsem personalen odnos JAZ-ON, nujna psihološka potreba, nenazadnje dokazuje tudi odziv bralcev, pri čemer imam najbolj v mislih gospodično, ki verjame, da je zavorna tekočina ezoteričnega izvora, in iz meni povsem razumljiv razlogov ne želi, da bi se z nesramnimi komentarji vpletal v njene retorične bisere, tudi če se povsem slučajno skotalijo v moj svinjak. Povsem jo razumem, ko pravi: »Ne, Bogu ni vseeno za nas, kakor tudi dobrim staršem ni vseeno za svoje otroke.« Je pa res, da si zelo težko predstavljam dobrega starša oziroma dobrega očeta, ki bi gol planil v otroško sobo, razmrcvarjen po vsem telesu, s prebodenimi rokami in rokami, s trnovo krono na glavi, vpijoč na svojega lastnega otroka: »Poglej, kaj vse sem moral pretrpeti zaradi tvojih grehov! Ker te ljubim, sem se pustil pribiti na križ! Če me ne boš ubogal, boš tudi ti trpel tako kot jaz, in to do konca svoje večnosti!« No, ja, včasih deluje tudi šok terapija – zato pa je med kristjani toliko psihopatov.


    O bogu, ki ničesar noče

    Prispeval/a: stojči dne četrtek, 1. julij 2010 @ 13:48 CEST
    30. avgusta 2005 sem na članek Kaj bog hoče podal tale komentar:
    Ja to kar bog renično želi od nas,
    je samo to,
    da bi bil vsak od nas srečen
    kolikor se da,
    te sreče pa človek ne more najti nikjer drugje,
    kot izključno in zgolj znotraj sebe.
    :)

    še vedno sem priča, da je temu res tako

    ---
    stojči



    win-win

    Prispeval/a: MC dne četrtek, 1. julij 2010 @ 14:23 CEST
    >> še vedno sem priča, da je temu res tako

    Kako lepo je biti samemu sebi priča!


    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: osh-kosh dne četrtek, 1. julij 2010 @ 22:08 CEST

    Merijeen,imam občutek da ko začneš govoriti o bogu,da se
    spremeniš v šestletno punčko.Ali pa prevzemeš njeno
    logiko.Še enkrat preberi svoj prispevek,vendar se postavi v
    vlogo nepristranskega opazovalca.Ali kaj opaziš?
    Če je odgovor ne ,odgovori na tole vprašanje : ali obstaja
    možnost, da je tole tvoje razglabljanje napačno,da nimaš
    prav?

    <<In še to, kot dokaz, da ni vpet izključno v našo, vidno
    obliko življenja:
    Če bi tudi po neki silni kataklizmi, na našem planetu, življenje
    prenehalo obstajati, bi ON ŠE VEDNO IN KLJUB TEMU
    OBSTOJAL. V skladu s svojimi načrti in voljo, pa bi lahko
    življenje na zemlji, bodisi ponovno obudil, ali pabi s to svojo
    ŽIVLJENJE PORARAJOČO ENERGIJO, življenje obudil na nekem
    drugem planetu.<<

    Iz tega samo sledi,da bog ni samo življenje,pač pa še vse
    ostalo zraven.


    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: mateja kunc dne petek, 2. julij 2010 @ 09:54 CEST
    MC
    Občudujem tvojo intelektualno moč in spretnost, s katero se izražaš. Zares. Kaj takega bi tudi meni prav prišlo :-))
    Kar pa zadeva odziv bralcev: verjamem, da z vsem kar izrazimo, povemo predvsem največ o sebi.

    Merijen
    Ti torej verjameš, da se življenje konča. V tem si našla dokaz za to, da Bog in življenje ne moreta biti neločljiva.
    Jaz sodim med tiste, ki verjamemo, da je življenje večno in sta rojstvo in smrt le prehod med različnimi oblikami bivanja. Zato Boga razumemo kot življenje samo.

    Ne želim soditi o tem, ali je tvoje prepričanje bolj pravilno od mojega in obratno. Razumem tudi, da je na Boga lahko toliko različnih pogledov, kolikor je ljudi na tem planetu. Naš pogled na Boga bo namreč nujno posledica stanja našega duha (duha, ne duše). Pomembno pa se mi zdi dvoje:

    1. da za svojo resnico o Bogu sprejmemo tisto, zaradi česar bi po našem mnenju lahko bilo življenje boljše in svet lepši in
    2. Da svoje resnice o Bogu ne širimo na način: jaz imam zagotovo prav, torej se vsi ostali zagotovo motite.

    Ker me sedaj nekaj časa ne bo na teh straneh, želim vsem lepo poletje.
    Mateja




    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: merijen dne petek, 2. julij 2010 @ 15:02 CEST
    Odgovor Mateji:
    Mateja, če dovoliš bi te vprašala naslednje:
    Ali poznaš kakšno religijo, ki priznava Boga, posmrtnega življenja pa ne? Mislim, da je ni.
    Torej je to takozvano večno življenje tako logično vpeto v samo vero, da se mi niti pod razno, ni zdelo vredno to posebej izpostavljti. Ti pa takoj postaviš trditev, kot da ga ne priznavam. Na osnovi česa?!
    Ne vem kakšni in kateri religiji pripadaš /ali pa tudi ne pripadaš, to je stvar tvojih osebnih opredelitev/, vendar,če bi poznala eno osnovnih molitev katoličanov, ki se imenuje "Vera", bi nedvomno poznala tudi ta končni del molitve, ki pravi takole:
    - Verujem v Svetega duha, sveto katoliško in apostolsko cerkev, odpuščanje grehov, vstajenje mesa in VEČNO ŽIVLJENJE - amen.
    Ali ni torej iz tega vse razvidno?
    Še to: Sveti Duh je po mojem imenovanju tu v komentarju tista vseprisotna Božja energija, ki vse prežema in vse oživlja.
    Vse v obeh komentarjih napisano, je res izključno moje razmišljanje, je pa tudi neko splošno stališče katoliško verujočih, da izpostavljenih vprašanj. Ne pomeni pa to, da komerkoli ta stališča vsiljujem . Dopuščam kot absolutno možnost, da se kdo s tem ne strinja. In če se ne strinja , ne mislim zato nikogar ne prepričevati in še manj žaliti s kakšno "otroško logiko", kot to počnejo nekateri, kateri pa RES NE PRENESEJO DRUGAČNIH STALIŠČ!!!

    No, iz tega odgovora Mateji, se je razpletel še hkrati tudi odgovor Osh-kosh-u.
    Predvsem ne želim z nikomer nobenih prepirov, saj je končno na Pozitivkah dovolj prostora za vse, zlasti če smo drug da drugega strpni in tolerantni.
    Tudi jaz želim vsem lepo poletje!




    Neomajno verujem v vesoljno cerkev

    Prispeval/a: MC dne petek, 2. julij 2010 @ 20:42 CEST
    »Verujem v Svetega duha, sveto katoliško in apostolsko cerkev, odpuščanje grehov, vstajenje mesa in VEČNO ŽIVLJENJE – amen«

    Pri tej izpovedi mi je vedno nekaj begalo glavo in še danes mi ni povsem jasno, kako naj jo interpretiram. Popolnoma razumem, da v Svetega duha pač moraš verjeti, saj ga dokazati pač ni mogoče. Tudi z odpuščanjem grehov nimam težav, tako kot tudi z odpuščanjem neumnosti ne. Vstajenje mesa občasno doživim celo na lastnem telesu (malo od pasu navzdol), tako da tudi s tem nimam, vsaj zaenkrat, nikakršnih težav. Tudi večno življenje se sliši krasno in res ni tako zelo težko verjeti vanj, še posebej, če se ti ob misli na deveta nebesa začnejo v možganih izločati oksicotin, serotonin, noradrenalin in dopamin. Odprto pa ostaja vprašanje vere v sveto katoliško in apostolsko cerkev. Kaj to pravzaprav pomeni? Da kristjani verjamejo v sveto katoliško in apostolsko cerkev, ali da verjamejo sveti katoliški in apostolski cerkvi? Ker namreč - v sveto katoliško in apostolsko cerkev neomajno verjamejo tudi sam in to zelo močno in to z vsem srcem, hočem reči z vsemi svojimi skeptičnimi možgani. Verjamem, da sveta katoliška in apostolska cerkev obstaja, da deluje in da je prisotna na vseh kontinentih, nemara celo v vesolju, kar bi moralo biti logično, saj se tudi imenuje vesoljna.

    Torej, vprašanje za strokovnjake ali za goreče laike, ki se počutijo dovolj poučene o svetih krščanskih resnicah: Ali je, poleg vere v cerkev, nujno tudi to, da verniki tej isti cerkvi (oziroma njenim pooblaščencem) verjamejo?

    Že vnaprej se zahvaljujem za odgovor.


    Neomajno verujem v vesoljno cerkev

    Prispeval/a: osh-kosh dne sobota, 3. julij 2010 @ 01:04 CEST
    <Že vnaprej se zahvaljujem za odgovor.<<

    He,he obenem se prijavi še na tekmovanje za najdaljšo
    brado;glede na to koga si prosil, si prvi favorit.


    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: *Marja* dne sobota, 3. julij 2010 @ 07:45 CEST

    Danes bodo vsi zadnji prvi.

    BOG


    Kaj hoče Bog - prvi del

    Prispeval/a: merijen dne sobota, 3. julij 2010 @ 09:28 CEST
    Dodatna razlaga za osh-kosh-a in še za koga:

    Kadar ima več ljudi o isti stvari različna mnenja je bolje kot prepir in dokazovanje, kako ima kdo bolj prav in kako se drugi moti, preprosto priznati, da imamo /lahko/ vsak svojo resnico. In že, če bomo to spoštovali drug pri drugem, bo to dovolj za prijazno sožitje.
    Seveda pa to ne izključuje možnosti, da lahko izrazimo, da se z nečim ne strinjamo. Ampak važno je, da to storimo na dostojen in kulturen način, ne pa, da druge žalimo , se jim posmehujemo in dokazujemo, kako je npr. tvoja logika osh-kosh in tvoja resnica bolj veljavna kot neka druga, ki jo žaljivo označiš, kot logiko 6-letnega otroka.
    Toliko o tem. Le še to: Zakaj nekomu, ki v Boga sploh ne verjame, kar koli dokazovati o Njem in Njegovem delovanju ?! Trud zaman. Zato: OSTANITE VI PRI SVOJIH ZNANSTVENO DOKAZLJIVIH RESNICAH, NAM PA PROSIM, BREZ ŽALITEV, PUSTITE - NAŠO VERO!!!




    Logika šestletnega otroka

    Prispeval/a: MC dne sobota, 3. julij 2010 @ 20:21 CEST
    Ne podcenjujte šestletnih otrok, niti ne podcenjujte njihove logike. Večini otrok pri šestih letih postane logično jasno, da Dedek Mraz ne obstaja, saj je popolnoma nemogoče, da bi ista oseba hkrati prinesla toliko daril tako velikemu številu otrok, še posebej, ker je kobacanje skozi dimnik tako zamudno.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,51 seconds