NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Mani - 2. del   
    sobota, 18. avgust 2012 @ 05:02 CEST
    Uporabnik: Miran Zupančič

    Pot manihejstva.
    Mani je zaradi svojih kritičnih izjav prišel pred sodišče in bil obsojen, da širi krivo. Zato je bil izobčen iz skupnosti. Sledil je apostolu (poslancu) Tomažu in se preselil v Indijo. Šele po smrti Ardaširja Perzijskega (leta 22) se je vrnil v Perzijo. Po nekaterih virih je potem naredil načrt za prvo manihejsko svetišče. Prestolonaslednik Šapur mu je dovolil, da svoj nauk lahko širi v perzijskem kraljestvu.

    Kljub svoji prizadetosti, Mani je namreč šepal, je prehodil kraljestvo v vseh smereh. Mani je povezal vzhod z zahodom. Novi nauk se je zelo hitro širil in je bil zaradi svoje realistične vsebine sprejet v različnih okoljih. Leta 279, to je 7 let pred Manijevo smrtjo, se je »sveta cerkev«, kot jo je imenoval, utrdila v sej Perziji.
    » Moja čreda se razširila po vsem naseljenem svetu, tako na severu kot na jugu. Noben apostol pred menoj ni tega dosegel.«

    ( Kephalaia)

    Ta silna širitev manihejstva in dejstvo, da so mnogi v Maniju videli resničnega Zaratustrovega naslednika, je povzročila sovraštvo in ljubosumje pri duhovščini, ki je pomagala Sasanidom do oblasti. Kot svetovalec in zdravnik je svojega gospodarja spremljal na njegovih bojnih pohodih. Po smrti kralja Šapurja se je zanj začelo obdobje preganjanja brez milosti. Duhovnik Kirdir ga je dal zapreti. Moral je stopiti pred novega vladarja, obdolžen je bil velikih »hudodelstev proti Bogu« in obsojen na smrt. Vrgli so ga v ječo in ga vklenili v 25kg težke verige teko, da mu je bilo onemogočeno vsako gibanje.

    Zadnje trenutke svojega življenja je Mani posvetil svoji cerkvi. Plamen duha je podal najprej svojim bližnjim pripadnikom. Eden izmed njih, Sisionis, je bil določen za njegovega naslednika in voditelja manihejske skupnosti. Po zaslugi tega osebnega prenosa , se je uveljavila duhovna hierarhija in obstajala naprej še tisoč let. Na smrtni postelji je Mani naročil svojim apostolom, da dokončajo sveto vojno »sinov svetlobe« proti »sinovom teme«. Ta boj naj bi se končal šele, ko bo zadnja rešena iz »brezna sveta«. Mučeništvo prerokbe je trajalo 26 dni in se je končalo z zadnjo, čudovito molitvijo:

    » O oče, poglej verige,
    ki me težijo.
    Ti, najbolj pravični,
    usliši me,
    in prisluhni glasu
    zatiranega,
    Naj zaradi moje ponižne
    molitve padejo vse tančice.
    O, Kristus, o njegovi veliki in sveti
    angeli, kličem vas:
    Osvobodite mojega duha
    iz ječe,
    odvzemite mi to oblačilo bolečine
    in odpeljite me iz tega sveta.
    O, oče, o prvi človek,
    odpri svoja vrata moji pesmi tožbe,
    da se dvigne.
    O, devica svetlobe in vi, angeli,
    uslišite moje roteče prošnje,
    odrešite okovanega
    njegovih spon!«

    V eni od manihejskih molitev je odgovor na to rotenje:

    » Kralj ljubezni, ki gaje poslal navzdol,
    usliši njegov glas
    in mu spregovori.
    Popolni človek se mu približa.
    Pojavi se devica svetlobe,
    In glasniki svetlobe
    so se zbrali okrog njega
    in odnesli so njegovo veliko
    dušo v višave.
    Beseda varuje glavo
    pravičnega.
    Vodi ga v kraje svetlobe.
    Od svetlobe poslani
    se je vrnil domov.
    Tako se dvigne biser svetlobe.«

    Manijeva krščanska cerkev je temeljila na stopnjah notranjega razvoja. Sam je bil , kot apostol Jezusa Kristusa, na čelu cerkve. Poleg njega je bilo 12 učiteljev. Ob vsakem izmed njih je bilo 6 sinov. Tem »episkopom« je pomagalo 5 »prezbitrov«. Četrti krog, ki je obdajal Manija, so sestavljali mnogi elektorji ali izvoljeni. Delovali so kot pridigarji, pevci, pisci in prevajalci. Peti krog so tvorili poslušalci. Za zadnjo skupino so bile zahteve najmanjše. Navodila za njihovo vsakdanje življenje je sestavljalo med drugim tudi deset zapovedi. Te so

    1. Ne častiti malikov.
    2. Naj bo čisto, kar prihaja iz ust.
    3. Ne preklinjaj, ne laži, ne pričaj po krivem, ne obrekuj. Ne jej mesa, ne pij alkohola.
    4. Spoštuj božje poslance.
    5. Bodi zvest življenjskemu parterju in vzdržen med postom.
    6. Pomagaj in tolaži tiste, ki trpijo.
    7. Izogibaj se krivim prerokom.
    8. Ne plaši, rani, muči ali ubijaj živali.
    9. Ne kradi in goljufaj.
    10. Ne izvajaj magičnih trikov ali čarovnij.

    STVARJENJE PO MANIJEVI KOZMOLOGIJI.

    V prvotni božji svet so vdrle ne božje sile. Ko se bo v svetu. Ki je zašel s poti, spet osvobodilo prvotno dobro, bo prenehalo ločevanje na dobro in zlo in lahko bodo rešene vse duše.

    Zgodovina priča, da je cerkveni oče Avguštin obstal na stopnji poslušalca. Zunanjemu krogu manihejskega bratstva v severni Afriki je pripadal devet let. Ko se je pokazalo, da nauka ne razume in ne doume njegove globine, se je zagrenjen in razočaran odvrnil od manihejske cerkve in vstopil v rimokatoliško cerkev.

    Prišel sem , da bi ponesel klic v svet.

    »Jaz, Mani sem apostol Jezusa Kristusa po volji Boga, očeta resnice, iz katerega izviram, ki živi in je v vsej večnosti, ki je bil pred vsem in bo po vsem. Vse, kar je, in vse, kar bo, obstaja iz njegove moči. Iz njega izviram, iz njegove volje sem. On mi je razodel vso modrost. In tako sem iz njegove resnice. To resnico sem oznanjal svojim bratom. Mir sem oznanjal otrokom miru. Upanje sem pridigal nesmrtnemu rodu. Izbral sem in kazal pot navzgor tistim, ki bi se zmogli združiti s to resnico.«

    (odlomek iz predgovora k Živemu evangeliju Manija).

    Konec

    Miran Zupančič

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Miran Zupančič
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/Poslanec-Svetlobe-Mani-Jezus-Buda-2-Del

    No trackback comments for this entry.
    Mani - 2. del | 3 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Bistvo vsake religije je med drugim tudi nadzor nad spolnostjo

    Prispeval/a: MC dne torek, 21. avgust 2012 @ 21:10 CEST
    ....

    Mladost svetega Avguština so zaznamovala dejanja, ki so bila
    vse prej kot svetniška. Pri sedemnajstih je spočel sina, čez
    dvanajst let pa je mlado mater, s katerim je živel ves čas na
    koruzi, odslovil, medtem ko je sina s pomenljivim imenom
    Adeodat (od Boga dan) obdržal sam. V knjigi s še bolj
    pomenljivim naslovom Izpovedi je Avguštin svoje razmerje
    opisal kot »zvezo pohotne ljubezni, kjer pride zarod proti
    volji in želji; ko pa je otrok na svetu, starše kljub temu sili,
    da ga ljubijo.« Večino krivde, da je Avguštin brezobzirno
    zapustil svoje dekle, moremo pripisati ščuvanju njegove
    posesivne matere, ki je za svojega sinčka načrtovala poroko z
    deklico višjega stanu. Ubogi Avguštin, ki bi moral na mlado
    nevestico čakati še dve leti, je svojo nepotešljivo pohoto brž
    sprostil pri novi priležnici. Kasneje je v Izpovedih priznal, da
    se mu rana, ki mu jo je zadala ločitev od prejšnje ni zacelila,
    marveč se mu je prisadila, s čimer je njegova bolečina
    postala hladnejša in brezupnejša. Njegovo slabo vest je še
    podžigalo dejstvo, da mu je zavrženo dekle ne glede na
    okoliščine obljubilo večno zvestobo. Namesto, da bi se
    Avguštin pokesal in se potrudil po lepi krščanski maniri
    popraviti krivico, ki jo je prizadejal, je svojo bolečino
    transformiral v zaničevanje spolne ljubezni.

    Čeprav smemo Avguštinov spolni pesimizem pripisati tudi ali
    predvsem potlačitvi njegove slabe vesti, pa verjetno ta nikoli
    ne bi bila tako pekoča, če Avguština že prej ne bi okužilo
    manihejstvo, gnostično religijsko gibanje, ki ga je ustanovil
    Perzijec Mani v tretjem stoletju. Manihejci so videli v
    zaplojevanju hudičev akt, s čimer bi človek, ki je delček luči,
    postal ujetnik v telesu, ki ga je spočel demon. Za manihejce,
    čeprav so od »višjih stanov« zahtevali popolno askezo,
    problem ni predstavljala spolnost kot taka, marveč spočetje.
    Avguštinovo spreobrnjenje v krščanstvo je vsaj na videz
    pomenilo radikalen zasuk – iz zagovornika sle in nasprotnika
    spočetja se je spremenil v sovražnika sle in zagovornika
    spočetja, v smislu celibatistične vzdržnosti pa je šele s
    prestopom v krščanstvo Avguštin postal res pravi manihejec.
    Manihejstvo je s svojim idealom deviškosti ustrezalo tistemu,
    kar so mnogi razumeli kot višjo obliko krščanstva.

    ....


    Bistvo vsake religije je med drugim tudi nadzor nad spolnostjo

    Prispeval/a: Yoda dne četrtek, 23. avgust 2012 @ 21:33 CEST
    Pri avtorju članka in komentatorju pred mano je opaziti hvalevredno poznavanje mnogih virov. K temu nimam kaj dodati. Komentiram pa nekatere po moji presoji izpostavljene poudarke vsebine.

    Smatram da nobena (inštitucionalna) religija ne more biti osvobajajoča. K osvobajanju lahko doprinese samo individualno večanje volumna človekovega dojemanja NARAVE v skladu z njegovo individualno ter kolektivno evolucijo. Guru, ki uči religijo ni pravi. Kajti sam postavlja omejitve in gradi ječo pri večanju spoznavnosti in spoznanja celokupne stvarnosti. Nič ni pravzaprav izven velikega VSE, ker mora ta absolutni VSE nujno vsebovati tudi brezmejnost in nič. Pri tem so nebistvene relativne dogovorne podrobnosti, kot naprimer multidimenzionalnost volumna in poimenovanje NARAVE. Nekateri jo poimenujejejo BOG in si precej verjetno takoj omejijo svoje absorbcijske sposobnosti svobodnega in neomejujočega vpogleda v skrivnosti in zakone NARAVE, ali VSEGA. Vendar to seveda ni nujno.

    Po drugi strani pa se moramo zavedati karakteristike, ali kreativne kvalitete, ki jo nosi vsako prepričanje. Pomislimo samo na dokazana placebo in nocebo efekt, ki mi predstavljata določen vidik kvantnih zakonitosti za makro področje. Ne spuščam se v podrobnosti NARAVNIH omejitev osebne kreativnosti. NARAVA je zagotovo poskrbela za omejitev, ali celo eliminacijo takih kreativnosti, ki bi vodile v kaos. Evolucijo pojmujem namreč kot nasprotje kaosa.

    V kolikor si človek sploh sme dovoliti kategorizacijo prepričanj potem bi rekel, da obstajata samo dve glavni vrsti prepričanj: omejujoča in širitvena. Ena utesnujejo, zasužnjujejo, zavirajo EVOLUCIJO, druga osvobajajo in podpirajo EVOLUCIJO. Religije po mojem mnenju ustvarjajo omejujoča prepričanja, nasprotna svobodi in razvoju.

    Celokupnost VSEGA, ali NARAVE ne moremo zajeti v noben končen, reduciran konvergenten sistem, ki ga je sposoben mentalno ustvariti naš um. to velja tako za filozofske, teološke, naravoslovno – znanstvene in sploh za vse in katerekoli človeške sisteme.
    Vsak tak poskus je infantilen, če je iskren. Žal nam zgodovina človeštva kaže da večinoma niso (bili) niti iskreni…….

    Razprava o grehih in grešnikih pa je v bistvu izpovedovanje kaj nam je všeč in kaj ne pri igralcih in vlogah drame ŽIVLJENJA, v kateri tudi sami sodelujemo istočasno kot gledalci in igralci. Pa smo nehote že spet pri troedinosti opazovalec, opazovano in spoznano. Ampak to že prehudo presega okvirčke tega članka in komentarjev.



    Mani - 2. del- yoda

    Prispeval/a: budabreztruda dne petek, 24. avgust 2012 @ 10:59 CEST
    .
    yoda: "Guru, ki uči religijo ni pravi."
    -----------------------------------
    tukaj te moram popraviti:

    guru, ki uči religijo ni guru.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,52 seconds