NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Moje sanje in ona 5   
    petek, 27. marec 2009 @ 05:01 CET
    Uporabnik: Sonce

    Piše: Aurigo

    »Razum je ubijalski slon
    in njegov želje ptice ujede,
    Ne moreš jih ustaviti z molitvami in mantrami.
    Napadajo in jedo, kadar jim je ljubo.(Kabir)«

    V zadnjem delu Matrice na začetku filma Orakelj poreče Morfeju in Trojici, ko prideta k njej na obisk:

    »Spoznala sem, da se nič ne izteče tako, kakor hočeš….Preizkus  vsake odločitve, ko se moraš spet odločiti, čeprav veš kakšna je cena. …
    Da se sam odločiš. Da mi verjameš ali ne.
    Nihče ne more videti posledic odločitve, ki je ne razume.

    Skorajda sem menil zaključiti s petim delom, a sem medtem vendarle doma med založeno literaturo našel posebno izdajo teksta Namkhai Norbuja o sanjah. Zato se bom še malo zadržal s tem dvema prevodoma pri glavni temi o sanjah. Vrnimo se torej za začetek, k Naropi.

    To vrv od treh svetov, Samsaro,
     je treba presekati Naropa.
    Poglej v ogledalo svoje zavesti,
     mesto sanj, skrivnostni dom Dakin.

    Tilopa je z rokami ozdravel Naropo in mu prenesel učenje o sanjah ali o samoukinitvi zmedenosti.

    To učenje ima dva dela - o pojmovanju sna:
    - čakajoč, da san pride in
    - osredotočenost na vibracije.

    Teksti, mantre in sutre potrjujejo, da je vsa stvarnost kakor sen. Z opazovanjem tega, se slabi to napačno verovanje v čisti Ego. Še več v ne-spanju človek stopa po stezi smrti; v spanju pa prehaja skozi posredni svet med smrtjo in ponovnim rojstvom; a ko se prebudi: je v svetu konkretnih primerov. Zaradi tega, da se oslabi verovanje v izključno stvarnost tistega, kar se pojavlja skozi dan, je stanje spanja najboljši pokazatelj dvanajstih primerov v zvezi z iluzorno-halucinacijsko naravo našega sveta.1

    Praksa je sledeča: ko človek, ki se je odrekel z zaposlenostjo tega življenja in ki lahko čvrsto obdrži vizijo svojega pojavnega obstanka, zaspi v noči ali bilo kateremu drugemu času, se vsa njegova pozornost usmeri na center »grlene« središčne točke.

    Ko počasi prihaja san, se pojavi hitro premikajoča, majhna, blaga svetloba, ki v »srčni« središčni točki postaja močnejša, vendar ne-bleščeča svetlost, ki je težko pojmljiva.

    Od tukaj, takoj, ko se je gibljivost premaknila v prazačetni sevajoči svetlobi, se bo pojavil sen v »grleni« središčni točki.
    Zato se mora posameznik skoncentrirati čim dlje je mogoče, da razume, da bilo kar se pojavi kot opazovano izražanje petih čutil.

    Če uspe v takšni praksi, mora zatem, da pomnoži (to opazovano vsebino), da to izpostavljeno dramo spreobrne v nekaj ugodnega in to izkoristi, da občuti strah. Ko človek prakticira te čudežne stvaritve v procesu spanja in v kateremu lahko vidi kraljestva Bud ter ostalo, je uničena ta zmedenost, saj je sestavljena iz jemanja za resnično vsega, kar se pojavlja v budnem stanju tekom dneva.

    II. Jogi, ki je vešč v prižiganju notranje telesne toplote, širjenju te notranje toplote in občutenju okrepljene vitalnosti, kakor tudi v osredotočenju pozornosti na vibracije treh mističnih zlogov (om ah hum), opravlja enako prakso, ko gre ponoči spat ali bilo kateri drugi del dneva. Vendar, ko se pojavi sen, je njegovo življenje v sanjah zelo blaženo in čim dlje je mogoče se skoncetrira, da si sebe predstavlja kot vizijo Heruke, v njegovem božanskem aspektu.

    Ko je to naredil, pomnožuje polje svoje vizije desetkrat in še več krat, preobrazi izpostavljeno dramo v čisto sfero Bude ali ostalih sfer in ustvarja raznolike okrepljene situacije. Zagotovo bo prečistil svojo prejšnjo karmo, ki je nakopičena v šestih pogledih življenja; vstopal bo v druge situacije, ostal v karmi in bo prišel na površje iz ogromnih raznolikosti meditativnih zatopljenosti.

    Ali pa bo poslušal Darmo s strani različnih Bud iz različnih sfer. Prakticiranje tega stanja sna bo uničila to zmedenost vsakdana, ki se šteje za resnično in se pojavlja kot zunanja stvar v budnem življenju.


    "Dai" Ogenj ( Mt. Nyoigadake, Higashiyama) / Daimonji Gozan Okuribi (Daimonji Bonfire)/

    Tibetanski mojster Norbu pravi, da imamo dva tipa sanj. Prvi tip so karmične sanje, drugi tip so jasne sanje. Karmični tip sanj se deli v dvoje vrst sanj. Sanje, ki odražajo karmo našega sedanjega življenja in karmične sanje, ki so lahko povezane z našimi prejšnjimi življenji.

    Za primer se navaja, če nas je nekdo ubil v prejšnjem življenju, imamo lahko v tem življenju sanje o obstoju uboja. Nepravilno je razmišljanje, da imamo vedno sanje o izkušnjah iz tega življenja. Če je bil dogodek zelo težak, pomemben, lahko to občutimo življenje za življenjem. Ko spite zelo globoko, lahko ustvarite popolno možnost, da se prejšnja karma manifestira v vaših sanjah.

    V kolikor obstaja pri vas velika napetost, se lahko ta ponovi v vaših sanjah. Za primer, ko ste otrok in če vam nekdo naredi problem, se to lahko ponovi v vaših sanjah.  Ali če imam danes z nekom problem, se mi lahko to ponoči ponovi v mojih sanjah. To je ena vrsta sanj, karmične sanje poimenovane bhaksas. Bhaksas pomenijo sledi, ki so se pustile. To je kakor prazna steklenička parfuma, ki je bila nekoč napolnjena s parfumom in, ki še vedno diši po parfumu. To je bhaksas.

    Drugi tip sanj so jasne sanje. Zakaj imamo jasne sanje?  Zato, ker ima vsako telo od samega začetka neskončen potencial; to je kvaliteta ali sposobnost pristnega uma, ki ga vsi posedujemo. Včasih, četudi ne delamo posebnih praks, se jasne sanje manifestirajo, ker imamo to naravo. 

    Vendar, če opravljaš to prakso ponoči in postaneš z njo bolj domač, tedaj ni samo slučajno, ampak na vsakdanjih osnovah, da postanejo vsakodnevne manifestacije jasnih sanj. Kaj so jasne2 sanje?  Jasne sanje se pojavijo takrat, ko obstajajo sekundarni vzroki; skozi sekundarne vzroke se pokažejo kot jasnost. Na ta način lahko dobimo nasvet in napoved za prihodnost, kajti za dogodke v prihodnosti obstajajo sekundarni ali drugotni vzroki.

    Jasne sanje so običajno manifestirajo zgodaj zjutraj. Zakaj? Zato, ker ko smo sprva zaspim, spimo zelo globoko.  Počasi ko zapravimo to težkost, naše spanje postane lažje. Ko postane lažji sen, se jasnost lahko manifestira mnogo lažje.

    Prvo poglavje: Narava in vrste sanj

    V sutri je Buda Šakjamuni opisoval pojavni svet, ki običajno velja za resničnega, z uporabo mnogoterih metafor. Ti metaforični opisi so podobni zvezdnemu utrinku, optični iluziji, migljajoči masleni svetilki, rosni kapljici ob zori, mehurčkom v vodi, streli, sanjam in oblakom.

    Po mnenju Bude so vse združene eksistence, vse darme in pravzaprav vsi pojavi dejansko neresnični in se takoj spreminjajo s temi primeri. Še ena sutra uporablja pesniško metaforo, da prikaže esencialno naravo našega neresničnega stanja. Ta metafora vključuje odsev meseca na vodi, zrcalo, mesto vsebujoče zvoke, mavrico, odsev v zrcalu in prav tako sanje.

    Primer sanj je vključen v te sutre zato, ker vsi vemo, da če preiščemo te sanje, ne najdemo v njih ničesar konkretnega. Tudi če vstanejo primarni ali sekundarni vzroki in so spoznani, še vedno ni nič konkretnega ali resničnega, kakor sanje same.

    Četudi različne okoliščine lahko pripeljejo do sanjanja in so naše sanje rezultat okoliščin, jih lahko razvrstimo v dve glavni kategoriji: mnogo pogostejše vrste sanj, ki se pojavljajo na podlagi karmičnih sledi in drugi tip sanj, ki se pojavlja iz jasnosti uma.

    Znotraj kategorije sanj povzročene s karmo, so sanje, ki se v glavnem nanašajo na tri stanja eksistence:  telesa, energije ali govora in napetosti uma posameznika; in tukaj je še ena skupina, ki se nanaša na karmične sledi. Zadnja ima tri vzroke, namreč, sledi karme, ki izvirajo iz prejšnjega življenja, otroštva ali mladosti in nedavne preteklosti posameznika.

    V tradicionalni  tibetanski medicini, bo zdravnik, ki opravlja preiskave, preučil tudi  kot izvor bolezni, na podlagi katerih treh eksistenc se nanašajo sanje bolne osebe. S to informacijo bo spoznal resnične okoliščine in situacijo telesa, energije in uma bolnika. Včasih posameznik, ki ima resno bolezen in ki jo je težko zdraviti, saj so lahko te okoliščine bolezni povzročene s karmičnimi vzroki iz otroštva ali celo iz preteklega življenja.

    Lahko se celo zgodi, da je bolezen rezultat karmičnega vzroka, ki se manifestira iz nedavnih dejanj. Metoda preiskovanja sanj tako postane ena od bolj pomembnih za analiziranje in odkrivanje glavnih in sekundarnih vzrokov problema.

    Kaj pomeni, da se sanje navezujejo na posameznikove tri eksistence? Te sanje izvirajo kakršnekoli vrste izkušnje telesa, govora ali uma. Tako so izkušnje direktno povezane s posameznikovimi elementi, energijo in čustva lahko postanejo istočasno vzroki za manifestacijo sanjske izkušnje, bodisi dobre, slabe ali nevtralne.

    Za primer, oseba, ki spi na postelji v nerodnem položaju, ki je lahko neudoben ali boleč. Ta motnja lahko postane takojšen vzrok za negativne sanje.

    Ali če oseba ne spi dobro zaradi zamašitve dihalnih poti, ima sanje o zadušitvi, nastanejo lahko celo sanje o davljenju. Razen tega, ni težko razumeti, da so občutki, kot je veselje ali žalost, lahko združeni z umom prav tako neposredni sekundarni vzroki za takšne sanje. To so primeri sanj, ki so povezani z okoliščinami treh eksistenc posameznika. Z ozirom na sanje, ki so v zvezi s sledovi karme, ena vrsta sanj obsega tisto, kateri vzrok izvira iz preteklega življenja.

    V tej vrsti sanj, se lahko pojavijo neznane stvari s katerimi oseba nima izkušnje v tem življenju, kot vizije o drugi deželi ali pa neznani ljudje s tujimi običaji ali jezikom. Te sanje se pojavljajo tako pogosto, da postane sanjavec izobražen o tujem svetu. Takšne izkušnje nam dajo slutiti, da je eksistenca zelo močne navade iz preteklega življenja pustila karmično sled na posamezniku.

      Lahko se pojavijo tudi sanje o nenavadni deželi z neznanimi osebami, ki so neprijetni ali celo ubijejo sanjavca; kot rezultat teh sanj ima sanjavec zelo močan občutek strahu. Ta včasih pomeni, da se je podobna situacija zgodila v preteklem življenju – osebne okoliščine so zelo močno vplivale in zapustile karmično sled. Ta sled se ponovno pojavi, ko dozorijo sekundarne okoliščine.

    Karmične sanje druge vrste so tiste sanje, ki so razvite v mladosti sanjavca. Če je mlada oseba nepričakovano ustrašena ali zapletena v nesrečo, potem takšna izkušnja pusti sled. V zvezi s tem dogodkom, se te sanje lahko vrnejo v življenje, bodisi dobesedno ali tematično. Na primer, če imam nekdo kot otrok izkušnjo potresa, ki je ustvaril velik strah, potem je kasneje v življenju možno, da se bo ta sled aktivirala s primernimi sekundarnimi vzroki, kakor izkušnja še enega potresa.

    Tretji tip karmičnih sanj vključuje sanje, ki izvirajo iz pravkar nastalih dejanj, ki so se globoko dotaknile osebe. Oseba je bila lahko nedavno ekstremno jezna v določenem trenutku, kot posledico, ima lahko zato borbo z nekom. Ta silna jeza zapusti sled, zato takšne sanje izvirajo iz podobne situacije ali podobne teme.

    Vzroki teh treh vrst sanj so v glavnem karmični, to je, da so v zvezi z dogodkom, ki se je globoko dotaknil osebe in pustil sledi napetosti, strah ali kakšno drugo močno razburjenje. Ko so puščene sledi, je logično, da se sanje z ustrezno temo pojavljajo bolj pogosteje.

    Glede na vrsto jasnih sanj v zvezi s tremi eksistencami, imajo vsa človeška bitja v njihovi resnični naravi neskončen potencial in nemanifestirajoče kvalitete. Četudi sonce stalno sije, ga včasih ne moremo videti, ker ga zakrivajo oblaki. Medtem ko ga drugič med oblaki zagledamo le za hipec. Podobno se včasih pojavi spontana jasnost pri posamezniku, rezultat tega pa je pojav jasnih sanj.

    Ljudje, ki prakticirajo Darmo, poskušajo biti sproščeni. Preko sprostitve telesa, energije in uma, postanejo elementi, energije uravnoteženi in skozi to sekundarnostjo ali direktnim vzrokom različnih vrst,  naraste jasnost sanj. To je posebej dobro za praktikante, ki prakticirajo prakso v povezavi s čakrami in kanali (nadiji), ki nadzirajo prano in energijo.

    Pri nekaterih posameznikih, ta vrsta jasnosti sanj nastane skozi jasnost njihovega uma, celo brez uporabe sekundarnih metod za relaksacijo telesa ali nadzora energije. Ko praktikant dozori ali se razvije, se ovire zmanjšujejo, ki običajno delujejo zaradi zamračitve jasnosti uma. Sledeč primerjavo s soncem, oblaki sedaj v večji meri izginejo in neizmerni žarki sončne svetlobe so se sposobni manifestirati neposredno. 

    Ko so vse okoliščine pravšnje in je telo, govor te um sproščen, da je razvita praksa, potem se pojavijo mnoge vrste jasnih sanj in nekatere od njih lahko celo napovejo prihodnje dogodke. Kakor običajne sanje, ki imajo karmične vzroke iz preteklih življenj, se lahko prebudijo jasne sanje od predhodne karme.

    Odvisno od sposobnosti sanjavca, se je možno spomniti v celoti  preteklega življenja. Sto ali celo sto tisoče življenj se lahko spomne v sanjah. To lahko preberemo v zgodbah, o teh posebnih sanjah, ki so se pojavile skozi neovirano jasnost v neštetih življenj bodisatev in arhatov.

    Kakor svetilka, slap, zvezda v vesolju iluzije,
    rosna kapljica, mehurček sanj, preblisk pogleda kot strela,
    vse to je ustvarilo stvari, kot je to. (Buda, Diamantna sutra)


    Magična slika - Sandro Botticeli: Rojstvo Venere

    Sprehajalci psov,
    v jutranjih urah,
    sprehajajo svoje misli.
    Samota je balzam za dušo.
    Zaključimo torej peti del Mojesanje inona, z agentom Smithom, ki pravi na koncu Matrice takole:
    »Ne vidim naključij, ampak posledice. In.
    Vsak začetek ima svoj konec.3«

    Opombe:

    1. Gampopa: Ko se nekdo prebudi iz spanja, mora takoj pomisliti: »Kakšna je razlika med nocojšnjim snom in tistim, kar se sedaj pojavlja? Ni nikakršne razlike.«
    2. Kot jasne sanje so mišljene lucidne sanje.
    3. Na koncu zadnje Matrice, se ob podnapisih igralcev zaslišita dve indijski sveti pesmi. Ena od njih je Om Trayambakam ali Om Asatoma Sadgamaya. Vsekakor je to ena izmed močnejših manter. Očitno je film izdeloval nekdo, ki se nekoliko spozna na indijsko duhovnost.

    Viri:
    Matrica,
    Naropa,
    Diamantna sutra,
    Dream Yoga and The Practice of Natural Light, by Namkhai Norbu.

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Sonce
  • Več s področja * Poučna (spo)znanja, znanost

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Moje sanje in ona 5 | 0 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,56 seconds