NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Plečnikova gematrija   
    torek, 29. maj 2012 @ 20:02 CEST
    Uporabnik: Sonce

    Piše: Dr. Agon v novih Misterijih www.misteriji.si

    Prikrita sporočilnost arhitekturnih del Jožeta Plečnika
    Arhitekt Jože Plečnik je nadaljeval prastaro tradicijo ceha, ki je vgrajevala v mere izbrana števila in tako z gematričnim kodiranjem besede spreminjala v števila in arhitekturo v simbole. Plečnik je na svoje skrivno delovanje namignil tudi sam: »Kjer hočete doseči najvišjo umetnost, tam mora botrovati nekaj skrivnostnega … Če človek projektira kakšno stavbo, bi moral najti v njej tako idejo, da bi se tresel pred njo.« Plečnik je to magično moč s subliminalnim vplivom na kolektivno nezavedno zelo dobro poznal in spretno vgrajeval v svoja dela.

    Veliki mojstri so skozi tisočletja po vsem svetu spoštovali načela kompozicije. Pri nas je bil izjemen poznavalec in neutruden raziskovalec graditeljskih principov oziroma skrite sporočilnosti, ki so jo v svoja dela vgrajevali številni arhitekti, arhitekt in profesor dr. Tine Kurent, ki nam je zapustil številne dokumentirane primere. Govori o graditeljskih principih, ki vplivajo na podzavest. Ta članek sloni na njegovih ugotovitvah.

    SUBLIMINALNO VPLIVANJE
    Arhitektura kot arhitektonski spomenik velikega mojstra je torej tudi sredstvo za subliminalno vplivanje na javnost. Tako denimo nizanje istega modula v merah ali ponavljanje istega razmerja učinkuje podobno kot ritem v glasbi, skandiranje parol in podobno. V Plečnikovi arhitekturi so še zlasti pomembna gematrična sporočila, ki so človeku nevidna, njegovim čutom skrita, vendar pa vseeno delujejo in sicer subliminalno, torej pod pragom zavesti.

    Najpogostejši ključ gematričnega kodiranja pri nas je latinica, pri čemer številske vrednosti črk Č, Š in Ž nadomeščajo vrednosti črk C, S in Z: A=1, B=2, C=3, Č=3 … Q=17 … W=23, X=24 in Y=25. Tako je na primer gematrična vrednost imena ARH. JOŽE PLEČNIK = 1+18+8+10+15+26+5+ 16+12+5+3+14+9+11=153).

    Jože Plečnik je nadaljeval prastaro tradicijo ceha, ki je vgrajevala v mere izbrana števila in tako z gematričnim kodiranjem besede spreminjala v števila in arhitekturo v simbole. Plečnik je na svoje skrivno delovanje namignil tudi sam: »Kjer hočete doseči najvišjo umetnost, tam mora botrovati nekaj skrivnostnega … Če človek projektira kakšno stavbo, bi moral najti v njej tako idejo, da bi se tresel pred njo.« Posluževal se je tudi drugačnih simbolnih projekcij, kot je na primer fasada tovarne čokolade, kjer je fasadni pas tovarne nakoščkan in že vizualno spominja na tablico čokolade.

    NUMERIČNI POMEN BESED
    Števila so dobila svoje pisane simbole pozneje kot glasovi in so zato namesto številk v začetku pisemstva služile kar črke hebrejske abecede. Tako so besede dobile numerični pomen, števila pa so se dala prebrati kot besede.

    V najstarejšem načinu računanja, ko so števila ponazarjali kamenčki, je en kamenček pomenil na primer en cekin, toda prav tako je lahko predstavljal en par volov ali ducat jajc ali en teden. Zato ima v gematriji število, ki je dvakrat, trikrat, petkrat ali sedemkrat večje ali manjše, lahko isti pomen. Dovoljeno je tudi prerazdeljevanje števil.

    Gotovo se sprašujete, kako lahko ideje, zapisane v gematrično sporočilo, pridejo v podzavest človeka, ki mogoče niti ne razume sporočilnega jezika – latinskega, hebrejskega, slovenskega …? Profesor Kurent pojasnjuje, da podzavest dojema idejo kot rezultanto pojmov, ne pa kot stavek iz besed v tem ali onem jeziku. Nadjezik podzavesti razume idejo in pojme, ne glede na vrsto jezika.

    ZAVAROVALNICA KOT ČEBELNJAK

    V fasado nekdanje Vzajemne zavarovalnice v Ljubljani, današnjega sedeža Zavarovalnice Triglav, je Plečnik vgradil številne simbole v zvezi z dejavnostjo, kateri je hiša namenjena. Vendar o njih ni nikomur razlagal. Sámo stavbo je prepustil svojemu učencu Tomažiču, pročelje pa je oblikoval sam. V prvi vrsti jo je razčlenil na pravokotnike tako, da že na prvi pogled spominja na čebelnjak; očitno je želel povedati varčnim Slovencem, naj nosijo svoje prihranke v Vzajemno, tako kot nosijo pridne čebele med v svoje panje.

    Odgovor na vprašanje, zakaj se Plečnik za simbol zbiranja prihrankov ni zgledoval po prašičku, bi lahko bil, da velja svinja v svetem pismu za nečisto žival in si Plečnik kot goreč katolik tega ni mogel privoščiti. Tudi biblijska zapoved »Ne meči svojih biserov pred svinje« bi bila v nasprotju z namenom katoliške denarne hiše.

    VGRAJENA REKLA
    Plečnik je v pročelje vgradil tudi vzgojno reklo: kamen na kamen palača (kamnito pritličje), zrno na zrno pogača (balustri na balkonih imajo po dve zrni in so kot klasi), dinar na dinar – Vzajemna (stebri iz rdečih opek močno spominjajo na stolpiče iz kovancev). Osemindvajset zlatnikov, ki sestavljajo stebrni stolpič, sporoča, da je »denar sveta vladar«. Po Kabali število 28 obvladuje ves svet in človeka še posebej, saj človeško življenje v štirih zasukih po sedem let pride do vrha drevesa življenja.

    Nad vhod je Plečnik postavil zaprto kamnito posodo, ki sporoča biblijsko obljubo: »Kdor ima ušesa, naj posluša: kdor zmaga, mu bom dal skrite mane in dal mu bom bel kamen in na kamnu napisano novo ime, ki ga ne pozna nihče, razen njega, ki ga prejme.« Profesor Kurent razlaga, da je v zaprti amfori »skrita mana« kot denar v denarni hiši. Da je s skrito mano res mišljen naloženi denar, se vidi po cvetu, iz katerega vaza raste – cvet lepo diši in sporočilo se glasi: »Denar ne smrdi.« Pod napuščem zaključuje stavbo še eno sporočilo: »Drži, kar imaš, da ti nihče venca ne vzame,« predstavljeno z dvema vencema človeških figur, ki se držijo skupaj s trakovi.

    V treh zgornjih nadstropjih je skupno 108 oken in 54 balkonov (54 × 2 = 108). Dolgo zunanje pročelje je ritmično razdeljeno na 36 fasadnih pasov od osi do osi stebra (36 × 3 = 108). V nekaterih azijskih civilizacijah s številom 108 in sorodnimi števili merijo veke, zato pomeni vse, kar je povezano s časom – od trenutka do večnosti. Pojma denar in čas sta lepo združena v pregovoru »Čas je zlato«. Vera v magijo števila 108 se je še bolj utrdila, ko je Galileo Galilei ugotovil, da je Sonce oddaljeno od Zemlje za 108 svojih premerov.

    Plečnik je poleg močnega pomena števila 108 moral poznati tudi vlogo števila 17. Že od nekdaj je širina zgradb določena s 17-imi moduli (Stonehenge, Borobudur …), na vseh treh fasadah Vzajemne pa je v prvem nadstropju skupaj 34 oken (17 × 2).

    BODI LUČ

    Poglejmo si še nekaj drugih primerov Plečnikovega gematričnega podpisa v njegovih delih.
    V načrtu Teatra v Kranju je Plečnik z višino kandelabrov 3,1 metra in višino svetilne krogle na vrhu kandelabrov 31 centimetrov še poudaril njihov namen in jim dal dodatno simbolno moč. Kako? V latinskem prevodu znanega tretjega verza Mojzesove knjige je zapisano FIAT LUX – Bodi luč. FIAT LUX se nam gematrično sešteje v 93 (6+9+1+20+12+ 21+24), število 93 pa je večkratnik števila 31. Po pravilih gematrije večkratnik še bolj poudari pomen samega števila.

    Frančiškanska cerkev v Šiški je po mnenju arhitekta Davida Bizovičarja Plečnikovo mojstrsko delo za napredovanje s stopnje Adeptus Exemptus na stopnjo Magister Templi v magičnem redu »A.’.A.’.« Aleisterja Crowleyja. Zgradba je na primer široka 35,1 metra, vhodna veža pa 6,7 metra. Število 351 in 67 predstavljata ime HIRAM ABIF (351 po hebrejski gematriji in 67 po enostavni gematriji).

    Hiram je bil graditelj Salomonovega templja in je veljal za mojstra vseh mojstrov, Plečnik pa se je z njim na nek način poistovetil.
    Hermesov pečat, ki v sebi skriva zvezdne proporcijske ključe (pentagram, heksagram in oktagram) in je tudi mogočen talisman, mandala bele in črne magije, je Plečnik vgradil v številna svoja dela, med drugim v fasado Gregorčičevega spomenika. V spomenik so vgrajeni trije arhetipski liki (Hermesov pečat): krog, kvadrat in trikotnik, ki prodirajo drug v drugega podobno kot pri mandali Šri jantra.

    PLEČNIKOV PARLAMENT
    Hermesov pečat je vključen tudi v Plečnikovem parlamentu, ki naj bi stal v Tivoliju, a projekt zaradi finančnih težav ni bil realiziran. Stožčasta streha v načrtu parlamenta predstavlja LINGAM ali rog, simbol moške kreativne energije oziroma falusa. LINGAM se nam gematrično sešteje v 157, obseg dvorane pa tudi šteje 157 metrov. 157 krat 2 pa je 314 ali mistično število pi (3,14). Število 314 skriva v sebi Hermesov pečat, saj trije njegovi liki – trikotnik (3), krog (1) in kvadrat (4) s številom svojih stranic predstavljajo prav 314.

    Okrog dvorane stoji dvanajst stebrov, ki jih profesor Kurent razlaga kot »čarovniški gobji ris« (nemško Hexenkreis), v katerem si varen pred hudičem. Dvanajst stebrov in dvanajst interkolumnijev glede na Janezovo razodetje predstavlja dvanajst vrat in pri vratih dvanajst angelov okrog svetega mesta Jeruzalem. S simbolnega vidika Svetega pisma lahko tudi na parlament gledamo kot na sveto mesto Jeruzalem, lahko gledamo nanj kot na svetišče.

    Z arhitektonskimi členi, njihovo obliko in lokacijo, s številom, mero in proporcem, z izbiro gradiva in barve, kakor tudi z dispozicijo cele kompozicije, je znal Plečnik ponazoriti stare nauke in citate ter pregovore. V izraznosti njegovih arhitekturnih simbolov se z njim ne more meriti noben arhitekt.

    Dr. Agon

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • www.misteriji.si
  • Več od avtorja Sonce
  • Več s področja * Poučna (spo)znanja, znanost

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Plečnikova gematrija | 0 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,62 seconds