NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Gampopa - Pred koncem(Življenje Gampope)   
    petek, 20. januar 2006 @ 06:07 CET
    Uporabnik: Pozitivke

    Piše: Aurigo

    Če na kratko povzamem tekste prevoda o življenju Gampope, jih lahko strnem v naslednje povzetke.
    V prerokbah je Gampopa napovedan že v Samadi Raja sutri in da bo razširjal obliko meditacije - samadi.
    V drugem poglavju lahko razberemo, kako kruto se usoda poigrava s človeškimi življenji. Kaj je nestalnost. Kako je življenje kratko in mine kakor blisk na nebu ali kakor kaplja, ki pade iz dežnega oblaka v morje. Ko odidejo najbližji. Poglavje odkrije eno veliko človeško slabost: NAVEZANOST.
    Navezanost, ki ne upošteva, da smo pod zakonom človeške minljivosti.

    Četrto poglavje nam govori o neizogibnem klicu učitelja in o sanjah. V sanjah se marsikaj lahko dogodi. Tudi to, da te pokliče učitelj.
    Sedmo poglavje Prihod nas opozori, da pravi učitelj vedno ve za naše največje napake. Zato Milarepa pusti čakati Gampopo, da se ohladi ves njegov ponos. Da lahko očiščen, brez vsakršnih slabih motivov stopi pred učitelja.


    Osmo poglavje opisuje, kako je lahko guru ljubeč do svojega učenca in kako se tudi učitelj pokaže v pravem trenutku učencu, da ne sme biti v dvomih o učiteljevih sposobnostih.
    V Tumo umiku lahko odkrijemo, kakšne vse stvari pričakujejo človeka, ki izvaja praksa. Kaj je iluzija in kaj je res. A le s trdo vajo in pomočjo s učitelja dosežejo takšno stanje le največji.

    Šestnajsto poglavje nam govori na kakšen način je Gampopa odkril idealen kraj za prakticiranje Darme. In tudi to, da včasih ni zaželeno samotarstvo, ampak moraš predajati svoje učenje naprej.
    V poglavju o treh jogijih iz Khama lahko razberemo kakšna je tesna povezanost med učiteljem in učencem. Kako učitelj ocenjuje učence in kakšne so sposobnosti učencev. Da so posebni učenci tudi nekaj posebnega, in kako tudi učitelj predvideva določene dogodke, ki se bodo šele zgodile ali so v teku.

    Pred koncem še nekaj zgodb iz 18. poglavja iz življenja Gampope.

    Ob neki drugi priložnosti, je Gompa Lengtse vstopil v sobo Gampope. S seboj je nosil tormo za darovanje. Načrtoval je, da bo od učitelja prejel Chod učenje, s katerim bo porezal štiri mare.* Lame v sobi ni zagledal, zato je odšel ven iz sobe. Tudi zunaj je pogledal, kje na j bi se lama nahajal, vendar lame ni opazil. Potem je zaslišal glas Gampope, ki ga je poklical: »Kaj želiš? Pridi sem!« lama se je takoj pojavil, sedel je na svoje običajnem prostoru za meditacijo.

    Nekega dne, ko je bil sončev mrk, je tisoč menihov v samostanu videlo, kako lama Gampopa leti po nebu in škropi z vodo iz vaze.

    Ko je ostal v Votlini Yen Phug, je Gampopa svojemu spremljevalcu Lengtseju naročil, da je tiho sedem dni. V tem času, je lama ponavljajoč prečil votlino skozi stene brez kakršnekoli ovire. Prav tako se je manifestiral kot velikanski skeleton, ki jaše tigra na nebu, z mečem v desni roki, in čašo- lobanjo v levi roki in s palico khatvango na levem ramenu.

    Svojčas je Kyogom izdelal thangko petih buda družin v čast svoje matere. Potem je povprašal Gampopo, če bi jo lahko na hitro blagoslovil.
    Gampopa se je strinjal in rekel: »Prižgi paličico kadila in naredi mandalo darovanja.«
    Potem je Gamopopa sebe transformiral v Budo in iz njegove usnishe** je začela žareti veličastna luč, ki se je spustila na thangko. V zraku je odmevalo od zvončkljanja zvoncev in zvokov udarcev damaruja, nebo so napolnili sončniki, praporji dobrega znamenja in baldahini. Slišati je bilo zvoke činel in iz neba so začele padati cvetlice.
    Ko je vse to Kyogom videl, je lama dejal: »To je način, da narediš hiter blagoslov.«

    Ob neki drugi priložnosti je Lama Gompa pripomnil Gampopi: »Bodisatva, ki je dosegel prvi bhumi lahko demonstrira čudežne moči s postavitvijo treh tisočih vesolj v majhen delec prahu. Delec prahu ne bo postal večji, niti ne bo tri tisoč vesolj postalo manjših, tako se eno prilagaja drugemu. Kako čudovito je to!«
    Gampopa mu je odgovoril: »To je narava fenomenov. Vse je možno doseči. Očesi človeških bitij lahko vidijo celoten obraz. Deset centimetrsko ogledalo lahko odseva konje in slone. Majhna skledica vode lahko drži celoten mesec. Sedaj pa me poglej!«
    Ko je Lama Gompa pogledal Gampopo, je zagledal, da je lama sebe transformiral v ogromnega Budo, velikega kot celotna gora Dakhla Gampo, četudi je šlo v sobo običajno samo pet ljudi. Soba ni postala večja, ampak tudi telo lama ni postalo manjše.

    Kdo je bil Gampopa?
    Bil je nadaljevalec linije Kagyju, ki jo je prinesel iz Indije v Tibet Marpa Prevajalec.
    Marpa je združil v sebi dve glavni liniji tantre v eno samo. Marpa je učenja prejel od Narope. Naropa pa je bil učenec Tilope. Drugo učenje je Marpa prejel od Maitripe, ki se imenuje učenje »daljnje linije« ali učenje mahamudre. Mahamudra ali Veliki pečat. Glavni učenec, ki mu je Marpa predal svoje učenje je bil jogi Milarepa. Milarerepa je imel poleg ostalih učencev, še dva glavna učenca Rechungpa, ki je opisan kakor mesec in Gampopo, ki je opisan kakor sonce.
    Gampopa je bil sprva Kadampa menih. Po prejetju tanter učenj s strani Milarepe, pa je ustanovil svoj smaostan in združil dve liniji učenj, učenje Mahamudre in Kadam učenj. Nova linija je postala poznana kot Dakpo Kagyupa. Samostanska Kadampa učenja je prinesel v Tibet Atisha. Kagyupa pomeni Privrženci skrivne ustmene transmisije.
    Njegovi »duhovni učenci« so ustanovili naslednje redove ali smeri:
    - Karmapa Dusum Khyenpa je ustanovil Karmapa red ali Karma Kagyu red,
    - Phagdru Dorje Gyalpo je ustanovil Phagdro red,
    - Baram Darma Wangchuk je ustanovil Baram red,
    - Zhang Tselpa Tsondru Dragpa pa je ustanovil Tselpa red.
    Najbolj znan je Karpama red, ki ima institut reinkarnacij Karmap. Poslednja dva reda Daram red in Tselpa red pa sta »izumrla« oziroma so bila znanja prenesena v druge Kagyu linije.
    Iz Kagyu učenj se je kasneje soodvisno (predvsem preko Phagdro reda) ali neodvisno razvilo še 8 mlajših šol.Drikung Kagyupa red, Taklungpa Kagyupa red, Drukpa Kagyupa red ali Lingre, Shangpa Kagyupa red, Martsang red, Yelpa red, Yemsang red in Shugseb reb .



    *Štiri mare so glavne ovire pri duhovni praksi in razsvetljenju.
    - Skanda mara - napačno dojemanje petih skand, kot samo za sebe eksistirajoči pojav.
    Pet agregatov so samih po sebi mara, ker so posamezni ali sestavljeni in nestalni.
    - Kleša mara - prevzetost z mentalno zmedenostjo in konfliktnimi čustvi,
    - Mrtyu mara - smrt, ki jo povzročijo vzroki pretrgati duhovno prakso, četudi je praktikant sposoben uporabiti izkušnjo umiranja, da doseže razsvetljenje
    - Devaputra mara, ali »mara božjih sinov«, ko postane življenje tako prijetno, da se je nekdo sposoben umakniti iz duhovne prakse.
    O Mara pravi častitljivi Traleg Khyabgon Rinpoče: »Satan je ta aspekt v nas samih, ki je neraziskan ali neznan, zanikan, porinjen stran. V sanskritu poimenovan Mara.«

    **usnisha – vrh Budove glave, ki tvori enega od glavnih znamenj Bude.

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/GampopaPredKoncem

    No trackback comments for this entry.
    Gampopa - Pred koncem(Življenje Gampope) | 0 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,55 seconds