NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike   
    sobota, 9. junij 2007 @ 05:01 CEST
    Uporabnik: eckhart

    Nedavno je bil na spletni strani http://www.dnevnik.si/novice/svet/248806/ objavljena novica o tem, kako je cerkev pomagala nacistom po vojni pobegniti v Argentino. Več informacij o sodelovanju med nacionalsocialisti in cerkvijo si lahko preberemo v knjigi Resnična Odessa. Toda v zgodovini Rimskokatoliške cerkve je zaslediti še več takšnih pobratenj z zločinci. Malokdo ve, da je cerkev na stotine kriminalcev razglasila za svetnike. Toda preden razkrijemo nekaj teh »svetih« množičnih morilcev, se vprašajmo, zakaj cerkev za svete proglašajo mrtve, ne pa živih?

    Po nauku Jezusa, Kristusa, je svet samo eden, nebeški Oče. Tako so preroki vedno učili in tako je učil tudi Jezus: edino Bog je svet. Petrov stol pa to zanika, s tem da ljudi proglaša za „svetnike“. Nenavadno se zdi, ko danes človek pri katoliški božji službi sliši, kako pri izpovedovanju vere častijo „skupnost svetnikov“ in znotraj cerkve na vsakem vogalu vidi stati sveti kip.

    Če torej cerkev neprestano proizvaja „svetnike“ ali pa lastnika Petrovega stola označuje s „sveti oče“, ali s tem ne zasmehuje, sramoti ter se javno in neprikrito norčuje iz velikega Duha, nebeškega Očeta, Boga? Odgovor na to je preprost. Ker se pripadniki Petrovega stola spoznajo na spise, lahko trdimo, da Petrov stol na ta način zavestno sramoti Boga (vir: knjiga »Kdo sedi na Petrovem stolu?«).

    Jezusova beseda v Mt. 23, 9 jasno pove: „Tudi na zemlji nikomur ne pravite 'oče', kajti eden je vaš Oče, ta, ki je v nebesih..“ Cerkev pa razlaga, da je papež „sveti oče“. S tem Petrov stol obrekuje Jezusa, Kristusa. To počne zlasti na ta način, da svojim vernikom celo predpisuje verovati v tako imenovane „svetnike“, ki jih je imenovala cerkev. V cerkvenih dokumentih izrecno piše: Kdor ne veruje v svetnike in ne časti njihovih relikvij, „naj se ga izključi“.

    To ni samo nasprotje tega, kar je učil Jezus iz Nazareta, je tudi nasprotje tega, kar so delali prvi kristjani in kako so živeli. Niso častili svetnikov; tega sploh niso poznali. Vedeli so, da je vsak človek tempelj Svetega Duha, da je vsak človek poklican prizadevati si za popolnost in da Bog na tej poti v notranjost stoji ob strani vsakemu človeku, ki Ga pokliče na pomoč. Torej ne potrebujemo posredništva duhovnikov, tudi ne „svetnikov“, ampak se lahko neposredno povežemo z Bogom, s Kristusom v notranjosti človeka samega. To je bil nauk prvih kristjanov in tudi njihovo življenje: Človek je tempelj Boga in Bog biva v človeku, globoko na dnu njegove duše.

    Nekaj nam da misliti: Zakaj za svete proglašajo mrtve in ne živih? Zakaj mora telo prej umreti, preden človeka proglasijo za svetega? Ali ljudstvo mogoče ne bi smelo opaziti, da omenjeni sploh ni bil tako svet? Kajti vse mogoče lahko razširjajo o umrlem, vsakovrstne legende, ki v ljudeh ustvarjajo utvaro, da je taisti živel „sveto“. Ko se družimo z živim človekom, si mogoče lahko zelo hitro ustvarimo drugačno sliko. Razen tega lahko poveličevanje umrlega pogojuje tudi to, da so v mnogih poganskih kultih, npr. v starem Egiptu, gojili kult mrtvih. V bistvu je kult svetnikov nadaljevanje kulta mrtvih.

    V katoliški cerkvi najdemo tudi paralele z religioznimi predstavami iz Babilona. Babilonci so imeli okrog 5000 bogov in boginj. Tudi v cerkvi ima prav tako vsaka poklicna skupina svojega svetnika. Obstajajo svetniki za pleskarje, za odvetnike, za lekarnarje, za spovednike, za rudarje, za žganjarje, za knjigotržce, za puškarje, celo za paznike v zaporih, za menjalce denarja, pridelovalce zelenjave, sodnijske služabnike, mavčarje, župnike in ne pozabimo, za gospodinje v župniščih. Celo za ameriškega pilota v vojni, za iskalce zakladov in vojake so pristojni posebni svetniki. Prav tako lahko človek pokliče svetnika za vse mogoče pripetljaje – na primer pri invaziji mravelj, ali kadar je v brezupnem položaju. Obstajajo tudi svetniki, ki naj bi človeku pomagali ravnati z vestjo in s svobodnim duhom, na primer svetniki proti svobodomislecem. Obstaja svetnik proti slabi vesti; če ima človek slabo vest, lahko moli k temu svetniku in ta jo potem zatre. Zanimivo je, da je Ignacij iz Loyole, ustanovitelj jezuitskega reda, med drugim dejal: „Da bi v vseh stvareh služili resnici, moramo verjeti, da je to, kar sem imel za belo, v resnici črno, če tako določi hierarhična cerkev.“ Tudi proti pretirani želji za plesom, za loterijo ali če nekdo išče igre na srečo, obstajajo svetniki, za telefon in tudi za internet, za vse to človek lahko pokliče „svetnike“.

    Toda povrnimo se k vprašanju, ali so vsi ti tako imenovani svetniki za časa zemeljskega življenja delali čudeže, za kar bi lahko bili razglašeni za svetnike. Kakšni so pogoji, da nekdo postane „svetnik“?

    Pred razglasitvijo za svetnika morata biti izpolnjena dva pogoja: prvič sloves svetosti in zglednega življenja, drugič sloves čudodelnosti. Tu imamo primer svetnika, ki je patron kovačev in zlatarjev, kolarjev in živinozdravnikov, škof Eligij iz Noyona, z naslednjo – v pravem pomenu besede „legendarno“ – predzgodovino: v 7. stoletju je bil Eligij kovač. Pripovedujejo, da je upornemu konju nogo kar odrezal in ko jo je podkoval, spet namestil. Nogo je torej odnesel s seboj v kovačnico, nanjo prikoval podkev in jo potem zunaj konju spet namestil tja, kamor je spadala. Tako pravi legenda. Zato zdaj Eligija častijo kot patrona kovačev.

    Takšnim legendam se pogosto smejimo. Toda kar je veliko bolj usodno: mnoge kriminalce so razglasili za svetnike in tu postaja vse skupaj zares grozljivo. Vzrok, zakaj mora nekdo že biti mrtev, da ga razglasijo za svetnika, bi bil lahko tudi v tem, da temu človeku mogoče to ne bi bilo po volji. Kajti „svetnikov“ ne vprašajo, če hočejo postati svetniki. Marsikdo bi potem rekel: „Proti mravlji nadlogi sploh ne morem pomagati.“ Ali: „Kovaču oz. pilotu v vojni ne morem pomagati.“ Ali pa bi ga bilo strah, da njegovi zločini pridejo na dan. Možno je, da se sploh ne bi strinjal, da ga razglasijo za svetnika. Mogoče si je predstavljati, da razglasitev za svetnika tudi zaradi tega izpeljejo šele po človekovi smrti.

    Celota je tako kult mrtvih in konec koncev spiritizem: klicanje mrtvih. In kaj pravi cerkev o spiritizmu? Cerkev prepoveduje spiritizem le, če se drugi ukvarjajo z njim. Sama ga prakticira vse do danes, npr. v obliki izganjanja hudiča. V Rimu obstajajo tečaji o tem, kako se iz ljudi izganja hudiča in pri takšnih izganjanjih hudiča je umrlo že precej ljudi. Če si podrobneje pogledamo vprašanje, zakaj ljudje molijo k „svetnikom“, spoznamo star temeljni vzorec: verjamejo, da potrebujejo nekoga, ki bo pomiril jeznega Boga, da bo blag in milosten. Vedno znova torej naletimo na prvotno pogansko naravnanost, da se Bog jezi in maščuje. Če bi človek rad, da ga usliši, tedaj je potreben posrednik, ki Boga pomirja – naj bo to s tistimi brutalnimi žrtvami, o katerih smo že slišali, ali pa tako, da mrtvi, ki jih povzdignejo v „svetnike“, pri Bogu zastavijo dobro besedo.

    Načeloma lahko postavimo še nadaljnje vprašanje: Zakaj sploh potrebujemo priprošnjike pri Bogu, ko je vendar sam papež „usmerjevalec zemeljske oble“? Ravno on, kot usmerjevalec zemeljske oble, bi torej moral posedovati moč, da vse usmerja. Zakaj potem potrebujemo tako imenovane priprošnjike, svetnike? In še eno vprašanje: Če je toliko svetnikov, zakaj je potem na svetu toliko gorja? Kakšni pa so bili ti ljudje, ki so jih proglasili za svetnike? Nekateri so bili zločinci, torej sploh ne morejo vladati s Kristusom v nebesih in ne morejo izboljšati Zemlje. Kaj dobrega naj bi se na primer izcimilo, če molimo h Konstantinu ali h Karlu Velikemu, ki sta bila množična morilca?

    Janez Pavel II. je na primer kmalu zatem, ko si je v Izraelu prizadeval za simpatije Judov, proglasil za blaženega Pija IX. – papeža, ki je dal ugrabiti judovskega otroka, ga prisilno vzgojiti v katoličana in na koncu v duhovnika. Ta papež je v svoji cerkveni državi spet odprl judovski geto, v katerem so morali judovski someščani živeti v najbolj bednih razmerah. To je samo en primer iz novejšega časa, kaj katoliška cerkev razume pod „blažen“ ali „svet“.

    In kako je s cesarjem Konstantinom, ki je bil odgovoren za številne zločine? Je cerkev tudi njega razglasila za svetnika? Konstantin je bil resnično zločinec. Vseskozi je bil cilj njegovega delovanja povečati svojo moč: leta 310 je dal obesiti svojega tasta, cesarja Maksimijana; svojega svaka Licinija je dal zadaviti; njegovega sina je degradiral v sužnja in ga dal na smrt pretepsti. Krispa, svojega sina iz prvega zakona in Fausto, svojo ženo, je dal umoriti, ker je oba osumil skupnega razmerja. Torej ni vprašljivo, da je bil Konstantin zločinec. V katoliškem imenskem koledarju navajajo Konstantina kot svetnika: katoliška cerkev torej dopušča, da ga častijo. Dejansko ga za svetnika niso razglasili, kar pa ni bilo povezano z njegovo zločinsko potjo, ampak samo s tem, da ga je krstil pripadnik arianizma, Evzebij, ki so ga pozneje preganjali kot krivoverca. Zaradi tega Konstantin ni formalno priznan za svetnika, ne zaradi načina življenja, ampak zaradi katoliške formalnosti. Smejo pa ga častiti kot svetnika. Cerkev tudi pravi, da je tisti, ki se nahaja v imenskem koledarju, patron. Če otroka tako kličejo, potem mu je samodejno zagotovljena priprošnja tega zaščitnika. Konstantin torej vsakomur, ki se danes imenuje Konstantin, zagotavlja svojo priprošnjo – tako nauk katoliške cerkve. Iz teh dejstev bi budni analitik lahko naredil zaključke in postavil vprašanje: Ali je zato na svetu toliko zločinov?

    Naslednji primer je Karel Veliki. Tudi njega po formalnem postopku niso razglasili za svetnika, toda na veliko ga častijo kot svetnika – čeprav je bil množični morilec, ki je 44 let zapored vodil vojne, masakriral in moril ljudi. Kljub temu velja za veliko, sveto podobo katoliške cerkve. Kasneje so to zločinstvo, ki ga razglašajo za sveto, prenesli na nekatere papeže. Obstajali so papeži, ki so bili kot inkvizitorji odgovorni za poboje mnogih soljudi in so jih pozneje razglasili za svetnike.

    Morali bi si enkrat ponazoriti, kakšne posledice ima to za posameznega vernika. Če zdaj nedolžen, pobožen človek moli k množičnemu morilcu – ali je potem mogoče, da molivca inspirirajo morilčeva dela? Po znanem pravilu, da enako vedno pritegne enako in nanj vpliva, je to povsem mogoče. Zato je tudi skrajno zaskrbljujoče, da na primer v Aachnu vsaki dve leti podelijo tako imenovano „Karlovo nagrado“. Evropski politiki romajo v Aachen, da bi jim podelili nagrado, ki se imenuje po Karlu Velikem, ki je zagrešil celo vrsto zločinov, danes pa velja za „velikega očeta Evrope“. Če Karel Veliki velja za „svetnika“, kaj so bili njegovi čudeži? Morjenje? Njegovi „čudeži“ so bili bojni pohodi, na katerih je uničeval svoje sovražnike. Nadalje je njegov „čudež“, da je z morjenjem in ubijanjem naropal državo, iz katere je na koncu izšla Evropa. Zato o Karlu Velikem govorijo kot o ustanovitelju Evrope.

    Karel Veliki je torej z orožjem širil katoliško vero. In kar je bilo za cerkev še tudi pomembno: Karel Veliki je – prav tako z orožjem – izterjeval cerkveno desetino. To je bilo za Petrov stol zelo pomembno. Še tretje: bil je prvi vladar v takratni germanski državi, ki se je dal okronati papežu - papežu Leonu. To pomeni, da je vzpostavil povezavo med prestolom in oltarjem, ki se je potem obdržala mnogo stoletij in v nemški državi privedla do krvavih državljanskih vojn. Zveza s cerkvijo, ki jo je vzpostavil Karel Veliki, je imela prednosti za obe strani: papež je lahko okrepil svojo pozicijo, razširil svoj vpliv, ker je okronal cesarja; za cesarja Karla pa je s tem njegova dinastija, dinastija roparjev prestolov, lahko postala legitimna – njegov stari oče je prišel na oblast tako, da je ukradel prestol. Če se točno izrazimo, lahko torej Karla Velikega zato častimo kot svetnika – ker je moril za cerkev.

    Še danes velja, da so v zgodovinopisju tistega, ki je naropal veliko zemljiško posest, imenovali „veliki“. Zločini so bili tisti, ki so Karlu prinesli vzdevek „veliki“. Po drugi strani običajno gledamo na človeka, ki pobije svoje sosede ter izropa njihove hiše kot na roparskega morilca. To shizofrenijo v zgodovini beležijo vse do danes. V aachenski katedrali je razstavljena mala knjižica, ki je napisana za otroke in v njej piše: „Karel Veliki je obhodil vso Evropo, da bi branil meje svoje države.“ Mogoče bodo čez tisoč let pisali o Adolfu Hitlerju: „Obhodil je vso Evropo, da bi v Stalingradu in Moskvi branil meje nemške države.“ To bi bila približno enaka logika. Pri doslednem logičnem razmišljanju bi lahko celo postavili vprašanje: Ali ne obstaja možnost, da bodo nekoč tudi Hitlerja imenovali za svetnika? Težko verjetno, da bi se to zgodilo. Zakaj ne? Hitler je moril zase in za svoj rajh, ne v korist in čast Rimskokatoliške cerkve.

    Če od Karla Velikega potegnemo lok malo dlje, ugotovimo: mnoge druge, ki so morili za cerkev – npr. v križarskih vojnah – so prav tako poplačali s statusom „svetnika“. Primer za to bi bil papež Leon I. Tudi on je neusmiljeno preganjal drugoverce, manihejce, skoraj že s krvoločnostjo inkvizitorja. Tudi on je konec koncev cerkvi pomagal do več moči in razglasili so ga za svetnika – po pomoru drugovercev. Papeža Leona I. niso samo razglasili za svetnika, ampak so ga kot enega od dveh papežev povrhu imenovali še za cerkvenega učitelja. Leon je katolikom prepovedal vsakršno druženje z nekatoliki in zahteval, da jih zaničujejo. Ukazal je izogibati se nekatolikov „kot strupa, ki prinaša smrt! Prezirajte jih, izogibajte se jih in ne govorite z njimi.“ „Ni občestva s tistimi, ki so sovražniki katoliške vere in so kristjani samo po imenu!“ To je „originalni ton“ Leona Velikega, „svetnika“ katoliške cerkve.

    Spričo tukaj povedanega bi prikrivali dejstva, če stvari ne bi navedli poimensko: kar se tu dogaja – in to pod imenom „kristjansko“ – je resnično satansko. Kajti Jezus, Kristus, ni nikdar učil kaj takega. On je bil mož miru, mož enakosti, mož ljubezni, ki nam je našega večnega Očeta približal kot Očeta ljubezni in Ga tudi utelešal. Govoril je: „Vsi, ki primejo za meč, bodo z mečem pokončani.“ (Mt. 26, 52) On je bil in je knez miru.

    Borislav Kosi, Križevci pri Ljutomeru

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • http://www.dnevnik.si/n...
  • Več od avtorja eckhart
  • Več s področja * Aktualne, dobre novice, pozitivne novice in za

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike | 12 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sobota, 9. junij 2007 @ 08:09 CEST
    Kaj boste naredili, če Cerkev razglasi za blaženega vas gospod Borislav Kosi, v samem stadiumu acceptionis, suggestionis in effecitonis.

    Vaš poskus, da bi razložili feed back vzvratnega krmljenja sedanjosti z blaženimi, je zares vztrajnen in ga je možno razumeti samo z merljivimi učinki, da želite postati blaženi kot Martin Slomšek.

    Eksistencialna filozofska razlaga blaženosti v tej konstelaciji pomeni, da na robu človeškega dogajanja živijo blaženi kriminalci, ki verjamejo v blaženo moč dobrote, izhajajoče iz blaženosti duha in postajajo kritični in skesani do svojih prvobitnih zavrženih drž in dejanj.

    To gre nekako tako, da čim mučneje in neizogibneje se ti posreči pri tvojih bralcih vzbuditi stanje negotovosti glede blaženosti, tem z večjim prepričanjem bodo teologi in bralci razumeli in sprejeli tvoj problem "teorijo pomanjkanja tvoje blaženosti", ki zahteva takjšen odprt dialog pri avtoritetah Cerkve, kajti tudi med inteligenco in protiinteligenco niso našli nobeh enoumnih, zanesljivih koreelacij, čeprav mnoge trditve izzvene tako, kakakor da gre za sugestibilnost pokojnih blaženih in živečih neblaženih ljudi, vzporedno s pomanjkanjem inteligence.

    Nekateri zdravijo simptome neinteligence z raznimi eksogenimi voplivi, zlasti s pervitinom, natrijevim amiralom, marihuano, hašišem in podobnimi opiati, da se doseže blaženost tudi izven institucije, kadar je ta komu nujno potrebna. Jaz pravim, da bolj ko si ljudje sugerirajo med sabo mir z zbiranjem krivic iz preteklosti, bolj se jim vsiljujejo grozave predstave in da tako drsijo v skupino tistih, ki blaženost potrebujejo kot odkup za umiritev čustev. Pri podelitvi blaženosti živim, sicer srce veliko bolj utripa kot običajno, vendar blaženost pri mrtvih ne vpliva na frekvenco pulza. Enemu kritičnemu primeru so podelili blaženost med anestezijo, pa je bil učinek ravno nasproten. Vstal je in si šel ogledati neko gledališko predstavo v stilu tragedije in v stanju razburjenja in panike izzval takšen efekt, da ni mogel nikoli več v življenju skrčiti ali razširiti zenic. Dobil je napd astme in še po smrti mu priznavajo glavobole.

    Teh pojavov ni za podcenjevati, zato svetujem previdnost! Jaz bi kar odsugerirala takšne članke. Bolj bi priporočala članke o družinskih nervozah, induciranih psihozah in večvrednostnih idejah živih, ki trpijo hude scialno psihološke učnike zaradi primanjkovanja občutka pomembnosti. V jedru sloni vsaka terapija na psihološkem učniku modrosti, zmernosti in prave mere. Gre za stres in splošno adaptacijo na sindrom. Meni, ki sem bolj trde glave in ne dojemam tako dobro takšnih veleumnih razglabljanj, ki so sad razsvetljenstva in preračunanega vnašanja hladnosti v medčloveške vezi in topografijo problemov, ki so nastali zaradi zgodovinskih raznolikosti razvoja družbe, se mi ne zdijo takšni članki družbeno pomembni. Blaženost je večumno uporabljen izraz in jaz ga najraje uporabljam pri orgazmu, kadar mi pride sredi svobodne Slovenije, ne da bi očitala Francozom, da so v primerjavi s podalpskim narodom, ki zna to delati samo kleče, pri baženosti perverzni. Blaženost gor, blaženost dol. Blaženost je lepa stvar, neglede kje so blaženi! Kritizirati mrtve blažene, to pa je že odveč! Družbeno nekoristno polemiziranje.

    Hojla, gospod Borislav Kosi, ali se vam ne zdijo bolj politiki in tranzicijski degutanti vredni pozornosti širše javnosti?

    Lep pozdrav
    Tatjana


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: titanic dne sobota, 9. junij 2007 @ 22:46 CEST
    Meni pa je enstavno ta članek všeč. Napisana so dejstva in zakaj bi se skrivali, če lahko povemo, vsak tisti, ki to ve, ki ima znanje zbrano tako lepo in ga zna podati na preprost, vsakemu povprečnemu človeku razumljiv način.

    lp Titanic



    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: bogumila dne nedelja, 10. junij 2007 @ 00:22 CEST
    Gospod Kosi gradi iz opek. Zložene so na način, da se izdelek lahko takoj prepozna kot stavbo, z vsemi zakonitostmi in značilnostmi. Red, stroge linije brez nepotrebnega okrasja mu nadevajo estetski videz in verodostojnost.

    Nasprotno gospa Malec gradi nekaj, česar ni moč prepoznati. Material, iz katerega gradi, v veliki meri ni prepoznaven, nametan je v veliko, velikansko gmoto polnega niča.

    Če ji odleže, potem ko iz sebe vrže – to, kar pač meče, je v redu. Mazohisti, ki se poglabljajo v izmetano vsebino, morda tako dobijo svoje, morda se kdo tudi na račun njenih nebuloz privoščljivo nasmiha ob misli, da mu je bila usoda mila, ko ni tak. Kakorkoli, imam predlog, naj gospa pripravi bolj prebavljivo vsebino in se z njo napolni ob izbruhih, ki se ji dogajajo. Ona in svet bosta v tem primeru lepša.


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: Lario dne nedelja, 10. junij 2007 @ 12:42 CEST
    Povsem razumljiovo napisan članek. Verjetno je g. Kosi že od prej trn v peti Tatjani, zato tak komentar.
    Priča smo bili predlogu za Nobelovo nagrado za mir Slobodanu Miloševiću. Vsi vemo kako se je končalo. Ne bo dolgo ko bo Bush predlagan za kakšno tako nagrado. Kaj sem hotel tu povedati? V tistih časih je bila cerkev glavna institucija vodenja neke države. Tesno je bila povezana z vladarji.

    LP, Lario


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 10. junij 2007 @ 18:55 CEST
    Gospa Bogu-mila, predlagam vam, da po očiščenju greste v strelski vod. Jaz nisem prava tarča za vaše nespretne roke. Zgrešili ste. Z vašo veliko zagrizenostjo in privoščljivostjo me ne morete zadeti. Sem take sorte. Imejte se fajn in bodite vsaki dan lepši. Vsaka nadaljnja polemika z vami je izključena iz mojega programa. Na Pozitivkah imam veliko prijetnih sogovornic in sogovornikov, vendar vi ne sodite mednje. Sprejmite to z razumevanjem.

    Prijazen pozdrav
    Tatjana


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 10. junij 2007 @ 20:01 CEST
    Pozdravljen Lario,

    moj komentar ne izraža toliko mojega odnosa do problema blaženosti, s katero cerkev izkazuje posebno priznanje zaslužnim osebam po merilih cerkvenih kanonov. Mene to, da so razglasili Martina Slomška in še koga drugega za blaženega ne moti in cenim to tako, kot pri vzhodnjakih, ki podeljujejo priznanja »Dober človek«, kar pri nas ni v navadi.

    Pri podeljevanju priznanj so se in se bodo še vedno pojavljale napake in zmote. Tudi priznanja in odlikovanja, ki so jih podelili predsedniki držav, vključno z našimi, niso prišla vedno v prave roke, kar se je izkazalo pozneje. Vendar pri mojem komentarju ne gre za to, da bi se spuščala v to kdo je bil razglašen za blaženega in si je to zaslužil ali si tega ni zaslužil. Zgodovina je pokazala, da ni mogoče objektivno ocenjevati nekega dogodka ali dogajanja iz časovne distance z današnjimi merili. To se je juridično pokazalo zlasti v primeru Pribkeja.

    Moj komentar z rahlo ironijo pokaže na to, kako nekateri hočejo prikazati nek zgodovinski dogodek iz preteklosti kot aktualno pomemben družbeni pojav, čeprav je v našem vsakdanjem življenju v družbi toliko težkih primerov, vrednih obravnave, od družinskih tragedij do nervoz, induciranih psihoz, večvrednostnih in manjvrednostnih kompleksov, ljudje trpijo hude socialne psihološke pritiske zaradi pomanjkanja občutka socialne varnosti in pomembnosti v družbi.

    Razpravljati o blaženih s kriminalno preteklostjo iz davne preteklosti, kot družbenem problemu in piti pivo v naslanjaču ob gledanju TV, na katerem se nam bohotno kažejo s krajo obogateli kriminalci sedanjosti, krasno nasmejani in resnično blaženi, ki govorijo o svojem bogastvu in zgodbi o uspehu, mi je dalo misliti, da v glavah ljudi sedanjega časa res nekaj manjka, saj za blaženost teh ni potreben božji blagoslov, dovolj je čreda ovac, ki z glavo kima in blagoslavlja svoje novo izvoljene idole.

    Problem podeljevanja božje ali cerkvene blaženosti je za moje pojme tako obroben družbeni pojav, zaprt znotraj kroga cerkve in vernikov, če ga lahko sploh tako imenujem, s katerim se lahko ukvarja samo nekdo, ki potencirano goji negativna protiverska čustva z zbirateljstvom krivic, ne da bi hkrati povedal tudi kaj pozitivnega o duhovnikih, prizadevanjih Karitasa, papeža za mir v svetu, itd. Informacije morajo biti objektivne in ne tendenciozno usmerjene v destrukcijo medsebojnih človeških odnosov. Če sem se kdaj uprla člankom s takšno vsebino, sem se samo zato, ker vnašajo med ljudi sovraštvo, nestrpnost in tudi prizadetost. Krivic pa je v naši družbeni stvarnosti toliko, da kar kličejo na to, da bi opozarjali nanje.

    Zame g. Kosi ni noben trn v peti, ker jaz ne hodim bosa okrog. Ko kdaj kaj ogorčeno ali bolj ostro zapišem, vem zakaj. Ne prenašam indoktrinacije nobenega tipa. Tudi družbeno pomemben se mi ne zdi g. Kosi s svojimi članki, s katerimi izraža svoj več ali manj nestrpen in tendenciozen odnos do duhovnikov. Vendar to je njegov problem. Moj komentar je bil torej izključno ironija do problema, kako se obravnava blaženost in napihuje njen pomen z oživljanjem mrtvih, ki so jih razglasili v davni pretklosti za blažene. Poglejte okrog koliko oseb s kriminalno preteklostjo hodi svobodno okrog in smo do njih tolerantni. Vprašajte se kaj je z našimi človeškimi merili narobe.

    Lep pozdrav
    Tatjana


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: bogumila dne nedelja, 10. junij 2007 @ 20:04 CEST
    Če moje redke odzive na Pozitivkah razumete kot hotenje po druženju z vami, se resnično zelo motite. Taka kot se kažete, ste moje pravo nasprotje in ste mi zanimivi le v smislu, ko spoznavam tisto kar je onkraj miru, zadovoljstva, sreče in lepote.

    V občasnih pogledih na vsebino Pozitivk se mi kaže taka slika: vas vidim kot vedno bolj razbohoten plevel, ki je že zadušil ne malo redko rastočih, zanimivih in nežnih cvetlic. Ta vrt je bil v preteklosti lepši in bogatejši v svoji raznolikosti. Dandanes se po vrtu razrašča predvsem ena rastlina, brez barve, brez vonja, z mnogimi trni. Prijeten vonj in lepe barve preteklega pa se žal širijo le še v arhivu.

    Svoj pogled vam pošiljam samo v vednost, kajti debata bi bila brez haska.

    Hvala za prijazne pozdrave.


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 10. junij 2007 @ 20:51 CEST
    Titanic, tebi kot pravi orktodosni bogomolki pa zares ne bi prisodila, da ti bo takšen članek o blaženosti, ki ti je bil ponujen na trgu propagandnega protiverskega tiska iz človeške ničemernosti ter senzacionalizma, všeč. Zares si me presnetila.

    Sicer pa je v življenju tako, da karakter ali osebnost vedno lahko okrasimo še z nečem novim, ki se ob vsaki pomembni priložnosti ukloni tujim zakonom ali mišljenju. Ni težko spregledati, kako drugi spremeni svoje mnenje.

    Vsaka cvetlica, vsak grm, vsaka bilka, vsak otročiček je že sam na sebi blažen. Moj ded je imel zvestega psa, ki ga je zaradi milega pogleda in zvestobe pogosto pobožal in rekel, da je to bitje blaženo. Pes je kljub vsem neporavnanim zaušnicam in brcam otrok, brez ugriza, imel tako mil pogled. Vse je prenesel in njegova zvestoba je bila še plemenitejša od človeške.

    Ta čudovita, mistična beseda "blaženi", ki izvira iz mitološke mladosti človeštva in ki jo poročevalci in pisci raznih kolumen tako neznansko izrabljajo in napačno uporabljajo, je pojem, ki je zares vzvišen. Jaz pravim, da je vse na tem svetu blaženo. To predalčkanje na črne in bele blažene, je na tem svetu zares odveč. Vsakega človeka obide kdaj milost.
    Blažen je človek od sreče, blažen je nasmeh, blažene so oči, ki žarijo, blažena je mladost, blažene so materine roke. Je lahko na tem svetu kaj bolj blaženega od tega? Blažen je bil Plut, ko so ga oblile solze in se je kesal svojega zločina, blažen je bil David, ko je tako čudovito igral na liro, čeprav vemo za biblijsko zgodbo, da je bil tudi grešnik.

    Lep pozdrav
    Tatjana


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 10. junij 2007 @ 21:12 CEST
    Gospa Bogumila,

    dokler me tako vztrajno bereš in se odzivaš, pomeni, da si od mene odvisna. Imaš pa neizmerno količino strupa v sebi. Zapri si stare rane, da iz oblilja krvi, požene veselje. Jaz skrbno pazim, da ne vgradim v svoj ustroj nobenega delčka, ki bi bil moji duši odvečen. Izražanje negativnih čustev človeka onesrečuje, zato se ne moreš obvladati, a jaz se od takih oseb definitvino oddaljim.

    Prijazen pozdrav in vse dobro

    Tatjana


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: Lario dne ponedeljek, 11. junij 2007 @ 08:55 CEST
    Saj se najde tudi kdo, ki piše o religijah in božjih hramih vse dobro.

    Svet je le dober, zlo smo si izmislili ljudje.

    LP, Lario


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: Salamander dne ponedeljek, 11. junij 2007 @ 10:52 CEST

    Se strinjam z dysonom, pa tudi z lariom! Vse preveč je agresivnežev na Pozitivkah, ki napadajo avtorje člankov

    in komentarjev kar tako, iz čiste zlobe. Spoštovana Bogumila, napadati je lahko, ustvarjati pa težko. A pravijo, da

    nihče ne obrca mrtvega psa, nihče ne meče krepelc v prazne veje. To modrost sem slišal od svoje modre babice,

    Bog ji daj večni mir in pokoj!

    Zanima me, spoštovana Bogumila, s čim se vam je gospa Tatjana tako globoko zamerila, da izlivate nanjo ves svoj

    strup, kar ga premorete? Če ne misli po vaše, potem jo je pa treba obrcati in okrcati, kajne?! Ste vi gospa Bogumila

    zakupili vso modrost tega sveta? In kje je zdaj ta vaša modrost? Vi jo lahko delili z bralci Pozitivk? Čudno, še nikjer

    nisem zasledil nobenega vašega članka, le nekaj strupenih komentarjev. Ts ts ts!

    lp Salamander
    ...


    Cerkev je mnoge kriminalce razglasila za svetnike

    Prispeval/a: Pozitivke dne ponedeljek, 11. junij 2007 @ 16:18 CEST

    Spoštovani MC.

    Mislim, da nima smisla lepit iz kontekstov iztrgane izjave v članke, katerih vsebina se ne tiče omenjenih oseb, katerim je Tatjana Malec namenila svoje komentarje in v debati v tem članku sploh ne sodelujejo.

    Hvala za razumevanje.

    Uredništvo


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,93 seconds