Južno Afriški šaman z imenom dr. Malidoma Patrice Some ima drugačen pogled na mentalno bolezen kot ljudje v zahodnem svetu, kjer se osredotočamo na patologijo in idejo, da je obnašanje, ki prikazuje le-to ter se postavi diagnoza za nekaj, kar je potrebno zaustaviti.
Dr. Some pravi, da je to, kar imenujemo depresija, bipolarna motnja, psihoza in šizofrenija morda globoka preobrazba v zavesti in nujen korak nasproti razvoju človeka.
Dr. Some in ljudstvo Dagara podpirajo šamanski način, ki pravi, da je mentalna bolezen »rojstvo zdravilca«. Verjamejo, da je bila ta oseba izbrana kot medij za sporočilo skupnosti. Kar zahodnjaki vidijo kot »mentalno bolezen«, vidijo ljudje iz Dagara ljudstva kot »dobro novico iz drugega sveta«.
»Mentalna motnja, motnja v obnašanju vseh vrst poroča o dejstvu, da sta se dve očitno nekompatibilni energiji zlili v isto polje.« pravi dr. Some. »Nemiri se pojavijo, ko osebi spodleti pridobiti podporo pri spoprijemanju s prisotnostjo energij iz duhovne ravni.«
Ko je dr. Some prvič obiskal Združene države leta 1980, je opazil kako država obravnava mentalno bolezen. Bil je zaprepaden, ko je opazil, da so pacienti v psihiatričnih oddelkih kazali enake simptome kot tisti, ki jih je videl v njegovi vasi.
»Tako torej zdravilca, ki naj bi to postal, obravnavajo v tej kulturi. Kakšna izguba! Kakšna izguba za osebo, ki je končno poravnana z močjo iz drugega sveta, le-ta zapravljena.«
Spoznal je, da Zahod ne ve, kako delovati pri obstoju psihičnih fenomenov in duhovnega sveta. Ko te energije vzniknejo, je posameznik, ki nima sposobnosti, da bi prepoznal, kaj se dogaja, označen za »zmešanega« in mu dajo velike odmerke anti-psihotičnih zdravil, ki zavirajo duhovno evolucijo.
Šamani in psihiki so tudi zmožni videti »entitete« ali »bitja«, ki vztrajajo v prisotnosti teh posameznikov. Dretje in kričanje pacientov na psihiatričnih oddelkih je dr. Some-ju dalo vedeti, da so entitete želele odstraniti zdravila iz njihovih teles in so njihove bolečine jačale proces.
V Dagara tradiciji se te posameznike vidi kot most med fizičnim in duhovnim svetom in skupnost tako osebo podpira, da se poravna z energijami iz obeh svetov. Če skupnosti spodleti v tem, prekine rojstvo zdravilca in vzdržuje prvotno motnjo v energijah.
Šizofrenijo opisuje kot »receptivnost na tok podob in informacij, ki jih ni moč kontrolirati.«
»Ko se to zgodi v naglici in ni časovno izbrano kdaj se bo zgodilo, še posebej, če so prisotne slike in grozljive podobe, taka oseba pobesni.«
Šamani tako očistijo tujo energijo iz posameznikove aure z uporabo prakse, ki se imenuje »pometanje«. To pomaga umiriti duhovno energijo, ki jo je posameznik prejel in umiri osebo. Šaman bo potem poizkusil poravnati visoko napetostno energijo duha, ki poizkuša priti skozi iz drugega sveta in istočasno dal rojstvo zdravilcu. Zaustavljanje tega je nekaj, kar povzroča težave in slabša situacijo.
V primerih, kjer je energija, ki se kanalizira negativna in ne bo pripeljala do ozdravitve, jih šaman poizkuša odstraniti iz aure, namesto, da bi jih z auro poravnal.
Med tem, ko je bil v USA, je dr. Someja zanimalo, če bi se njegove tehnike dalo univerzalno uporabiti na vseh pacientih. Na željo, je 18 let starega pacienta z mentalno boleznijo, vzel v njegovo Afriško vas. Namreč, po štirih letih hospitalizacije in trpljenja od halucinacij in težke depresije, fantovi starši niso vedeli, kaj naj naredijo. Dr. Some je poročal, da je po osmih mesecih, njihov sin postal »prav normalen« potem, ko je sodeloval v Šamanskih zdravilnih ritualih in pri razumevanju njegovih darov kot zdravilec. Še naprej je živel v vasi naslednja štiri leta kot zdravilec preden se je vrnil v Združene države, da bi dokončal svojo diplomo iz psihologije na Harvardu. »Odkril je, da so bile vse stvari, ki jih je moral narediti, narejene in je potem lahko nadaljeval s svojim življenjem« je povedal dr. Some.
Eden od darov, ki jih Šamani lahko prinesejo v zahodni svet je ta, da podprejo osebo pri ponovnem najdenju duhovnega bistva, ki je potrebna, da človek živi. S tem, da se sprejme duhovno resničnost življenja, le-to zmanjša možnost duhovne bolečine, ki izvira iz dejstva, da so »poklicani s strani bitij iz drugega sveta, da bi sodelovali z njimi pri opravljanju zdravilskega dela.«
Dr. Some pravi, da »nekateri duhovi poskušajo priti skozi, kot je to opisano prej, morda so to predniki, ki se poskušajo zliti z nasledniki pri poizkusu pozdraviti to, kar sami niso bili zmožni narediti med tem, ko so bili v fizičnem telesu.«
Nadaljuje, »Če odnos med živimi in mrtvimi ni v ravnovesju, pride do kaosa. Dagara verjamejo, da če obstaja takšno neravnovesje, je dolžnost živih, da pozdravijo svoje prednike. Če ti predniki niso pozdravljeni, bo njihova bolna energija preganjala duše in psihe teh, ki so odgovorni, da jim pomagajo.«
Dr. Some pravi, da tak ritualistični pristop do mentalne bolezni ustvari celi niz priložnosti in lahko spremeni posameznikovo življenje na bolje.
Deli povzeti iz Vodič naravnega zdravilstva glede šizofrenije, str. 178-189 in Vodič naravnega zdravilstva glede Bi-polarne motnje.
Tomaž Flegar
duhovnost.eu |