NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Tragedija na Blanci – krik narave?   
    četrtek, 24. julij 2008 @ 12:30 CEST
    Uporabnik: Pozitivke

    Nikakor se ne strinjam s tistimi, ki nesrečno smrt trinajstih soljudi na Savi pripisujejo povratnemu udarcu reke, češ da je »tiste, ki so reko Savo sklenili ukrotiti, in vse, ki podcenjujejo njeno moč, narava (še enkrat več) ostro in hkrati kruto opomnila« - kot pravi novinar Rasto Božič v novogoriškem lokalnem časopisu.

    Hkrati menim, da ni pravično niti do žrtev nesreče, niti do narave, če se živi ne pogovorimo o vzrokih nesreče in se vsaj ne poskušamo približati odgovorom na očitne neznanke, lahko bi rekel, celo skrivnosti ovijajoče nesrečni dogodek. Ne strinjam se s tem, da bi šli sklonjenih glav mimo tragedije, ki se je konec koncev zgodila vsem nam. Menim, da je med tem preteklo dovolj časa, da tak pogovor lahko s potrebno distanco in previdnostjo načnemo.

    Trdim, da življenje ni splet slučajnih okoliščin. Poglobljene študije vseh mogočih vidikov življenja narave, katerim smo priča zadnja desetletja, so potrdile, da je življenje neverjetno natančno organizirano. Posledično lahko zaupamo govorici življenja, da se iz trenutka v trenutek odvija kot logičen jezik in nikakor ne kot splet slepih slučajnosti.

    Uvodoma moram tudi pojasniti, da reko na osnovi svojih izkušenj na področju globinske ekologije, imenovane »geomantija«, dojemam kot inteligenten organizem. Tako kot človek ima tudi reka svoje ime, svoj individualen življenjski tok in svojo identiteto. Ne samo, ko ge za Savo, tudi v primeru drugih slovenskih rek, moram ugotoviti, da se Slovenci kaj malo zavedamo svoje odgovornosti do rek in drugih vodnih pojavov kot samostojnih bitij s katerimi sobivamo v prostoru naše dežele. Sava, denimo, izvira v Sloveniji, a se potem kot silna reka razliva čez Balkan tja do Beograda. Na območju med Triglavskim pogorjem in Krškim se Sava formira kot samostojno bitje. Kar Sava postane pred Krškim, se potem razlije v Panonijo pa naprej v Črno morje in tako rekoč vpliva na življenjsko kvaliteto tega širnega prostora.

    V kanjonu med Sevnico in Krškim, praktično tam, kjer se je nesreča zgodila, se Sava preobraža iz svoje otroške faze v odraslo reko – če uporabim primerjavo s človeškim življenjem. To je za Savo izjemno občutljivo območje opremljeno z ustreznimi vitalno-energijskimi in elementarnimi centri, ki reki omogočajo, da se opremi z informacijami, ki jih bo ponesla po Balkanu in naprej v oceane. Veriga elektrarn na spodnji Savi grobo posega v to občutljivo območje brez da bi reki ponudila alternativne možnosti, kako mimo jezov uresničiti svojo vlogo pri vzdrževanju življenja.

    Še več, Sava je identitetna reka Slovenije. Izvira v okvirih triglavskega prostora, ki smo ga na osnovi državnega grba z ustavo prepoznali kot označevalca slovenske identitete. Teče diagonalno skozi slovenski prostor kot njegova osrednja vodna os. Ne moremo ostati ravnodušni ob celi verigi zajezitev na Savi prav tam, kjer bi slovenski prostor moral doživeti impulz odraščanja. Ali želimo za vedno ostati nedorasli adolescenti? Ampak prav to se je zgodilo v zadnjih letih: ostali smo ravnodušni do bistvenega in do celote. Namesto tega smo se vestno posvečali tisočim posameznim problemom gradnje in njenih ekoloških posledic.

    V tem kontekstu vidim tragedijo na Blanci kot krik na pomoč. Reka je dokazala, da ljudem ne želi nič žalega s tem, da je pravočasno zlomila enega od štirih čolnov. Na ta način je – pač v jeziku narave - ljudem ponudila možnost svobodne odločitve, ali hočejo pomagati pri ozaveščanju nevarnosti, ki na osnovi zapisanega preti slovenskemu prostoru, ali pa se raje odločijo za svoja življenja in iz procesa izstopijo. Odločili so se za pogumno dejanje, ki je žal postalo pogubno. Nadaljevali so pot. Niso se odzvali niti na opomine tovarišev z obale. Iz spoštovanja do umrlih in do njihovega poguma ne smemo pozabiti na Blanco in dogodek potisniti na stranski tir bledih spominov.

    Umrli niso bili andrenalina željni avanturisti! Na obeh čolnih so se vozile najbolj odgovorne osebnosti povezane z gradnjo verige elektrarn na Savi od državne do lokalno-upravne in gospodarske ravni. Z njimi so bile tudi žene in matere (če se ne motim) tridesetih otrok; nekatere med njimi z gradnjo elektrarn domnevno niso imele opravka! Očitno ne gre le za linearen odnos med reko in graditelji elektrarn, temveč za trikotnik katerega tretje oglišče simbolizira življenje, točneje pretakanje življenja iz roda v rod. Mar ni ogrožena kvaliteta življenja, vitalna sposobnost prostora, če se v reki ubije njena življenjska moč?

    Če začnemo na tak način brati sporočilo tragedije na Blanci, potem smo lahko umrlim neskončno hvaležni za njihovo žrtev. Pretrgali so zaroto ravnodušja ob velikih rušilnih posegih v prostor narave in omogočili da se krik narave (še enkrat) razprši po svetovnih medijih in potrka na zavest človeštva.

    Nočem reči, da ne bi smeli graditi elektrarn, če nam sodobni razvoj tehnologije ne omogoča manj razdiralnega pridobivanja električne energije, vsaj v potrebnih količinah ne. Nedopustno pa je, če pri gradnji ne upoštevamo potreb reke in ne predvidimo načina, kako sistematično zajezena reka lahko ohrani svojo identiteto in svojo življenjsko moč. Gre vendar za isto življenjsko moč, ki omogoča življenje tebi in meni in vsem drugim ljudem, živečim na območju savskega razvodja.

    Kaj lahko spremenimo? Prvič lahko določimo ritem zajezitev, ki bi reki omogočil regeneracijo med dvema zajezitvama. Drugič bi bilo potrebno prepoznati in določiti točke vzdolž reke, ki so reki nujno potrebne za izpolnitev njenega namena znotraj organizma narave in prostora. Če takih točk, oziroma vitalnih centrov reke, ne moremo rešiti pred zajezitvijo, je potrebno ob bregovih poskrbeti za nadomestne točke in jih oblikovati na tak način, da jih reka lahko sprejme kot pomožne centre njenega relativno nemotenega pretoka.

    Menim, da bi se bilo potrebno tudi javno odreči posegov, ki bi lahko ogrozili integriteto in življenjsko moč krajev, odločilnih za blagostanje slovenskega ali evropskega prostora kot celote. Primer je predlagana zajezitev Save Dolinke pod Bledom. Po mojih raziskavah bi akumulacijsko jezero na tem kraju zadušilo dihanje celotnega blejskega prostora. Bled pa ni le kraj intimno povezan z identiteto in bistvom Slovenije, ampak po mojem občutku skupaj s Hodiškim jezerom na Koroškem sodeluje pri zagotavljanju ravnotežja v Evropi.

    Glede na moje dojemanje slovenskega prostora deluje kanjon med Zidanim mostom in Krškim kot organ, ki uravnava zdravje vodnega elementa v prostoru med Karavankami, Julijci, Istro in robom Panonske nižine. Zajezitev bo verjetno onemogočila ali vsaj bistveno okrnila delovanje tega »organa«. Tragedija na Blanci se lahko razume kot krik opozorila, da je potrebno zaščititi to funkcijo prostora preden bo dokončno zatrta, prostor pa izročen nepredvidljivim posledicam. Potrebno bi bilo raziskati, na katerih mestih med Zidanim mostom in Krškim je funkcija uravnavanja vodnega organizma zasidrana in kako se te točke da nadomestiti v primeru, da jih bo zajezitev onemogočila.

    Čas je, da nehamo ravnati z rekami, gorovji in prostorom nasploh kot da imamo opravka s tako imenovano »mrtvo naravo«. Zemlja je pred vsem inteligenčni organizem z neverjetno sposobnostjo ohranjanja in razvijanja življenja. Čas je dozorel, da začnemo s tem fantastičnim »trans-računalnikom«, zakladnico univerzalnega spomina, sodelovati ali vsaj prisluhniti njegovim nameram in potrebam. Reke in sploh vodni organizmi so posebej občutljivi prevodniki informacij. Preko njihovega vezja se pretaka najpomembnejši tok spomina na tem enkratnem planetu, namreč pretok življenjske informacije, kateri po domače rečemo življenjska sila. Kaj nam vsa pridobljena elektrika, če hkrati z njenim pridobivanjem uničujemo vir iz katerega se napaja naše lastno življenje?

    Marko Pogačnik, predsednik Društva za sožitje človeka, narave in prostora VITAAA iz Ljubljane

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Aktualne, dobre novice, pozitivne novice in za

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Tragedija na Blanci – krik narave? | 4 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Tragedija na Blanci – krik narave?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 24. julij 2008 @ 13:47 CEST
    Za vizionarski članek se avtorju Marku Pogačniku lahko samo globoko priklonimo, da nam je predočil tako osveščujoč in čuteč pogled s svojim odnosom do narave. Pohvalno je njegovo poznavanje in na znanost oprto razmišljanje, posvečeno materi zemlji in vodam, ki predstavljajo to, kar v našem organizmu predstavlja kri. Kako bi se naš organizem počutil, če bi mu zajezili kri v trebuhu, da bi naše noge bile prekrvaveljene le z nekaj kapljicami te dragocene tekočine. Noge bi začele odmirati, na trebuhu pa bi se lahko nahranilo le nekaj pijavk.

    Ljudje se vse premalo zavedamo, da se poseganje v naravo sprevrže v njen odpor. Zavest in zakonitosti narave je prabitna in usidrana v njenih funkcijah, ki s svojo nezmotljivo inteligenco oskrbujejo živ planet s svojimi, v gene vgrajenimi zakonitostmi. Logika človeka je nesposobna vrednostno oceniti in razumeti njeno delovanje in soodvisnost vseh njenih delov. Človek lahko vklopi pralni stroj, da mu opere perilo, ne more pa vklopiti in odklopiti rek, ne da bi porušil ravnotežja zemlje in povzročil okrnevanje in atrofiranje njenih življenjskih funkcij. Inteligenca človeka lahko govori skozi ekrane, škatle, vendar ko ta inteligenca hoče vsiliti svojo »modrost« naravi, se izkaže da tok mislečega človeškega razuma ne dosega njenega razuma in predstavlja za lastni obstoj človeka antiinteligenco.

    Reka ob Blanci je udarila po človeški veličini precenjevanja svojega razuma. Gre za izskustvo, da se inteligenca človeka ne izraža v nadmoči nad naravo, temveč v premišljenem in skrbnem negovanju in upravljanju z njenimi viri. Narava je vselej močnejša od človeka in to mu da vedeti na nedvoumen način. Narava molči in nam v kuvertirani potezi nesreče daje vedeti, kje so meje človeka in da brez nje in njene dragocene tekočine vode, človek ne bo mogel preživeti.

    Tatjana


    Tragedija na Blanci – krik narave?

    Prispeval/a: budabreztruda dne četrtek, 24. julij 2008 @ 19:03 CEST
    .

    Tatjana, pozdravljena!

    Evo eno kmečko razmišljanje. Simpl k pasulj.

    Marko deluje v smislu ozaveščanja ljudi. Ali je tako? Vendar, da bi človek njega dojel, mora biti že ozaveščen, ako pač ni, ne šteka on pogačnika sploh. Se mu zdi, da naklada, da je šarlatan- tak občutek dobi.
    Pogačnika dojamejo samo ozaveščeni. Slednji pa Pogačnika ne potrebujejo, ker razmišljajo podobno, če ne enako kot on. Tisto kar govori on, je vsakemu ozaveščenemu jasno.


    Lepo Te pozdravljam iz Gorenjske.

    p.s.: Pogačnik je Kranjčan.


    Tragedija na Blanci – krik narave?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 24. julij 2008 @ 22:16 CEST
    Pozdravljen Buda,

    res se Krajnčani lahko pohvalite, da je Marko Pogačnik rojen v Kranju, vendar živi pa na Primorskem in mi ga imamo za svojega.

    Ker je napisal tako dober prispevek in je zaslužen na področju ekologije, je dobro, da ga bolj podrobno predstavimo, po poklicu je akademski kipar, z družino živi v Šempasu. V letih od 1965 do 1971 je delal v umetniški skupini OHO, od 1971 do 1979 v poljedelsko-umetniški komuni v Šempasu. Od takrat naprej se ukvarja z geomantijo, zdravljenjem Zemlje in osebne preobrazbe. Razvil je litopunkturo - umetnost akupunkture krajev in mest. Nekaj litopunkturnih del: na obeh straneh meje med Severno Irsko in Republiko Irsko; litopunktura mest Beljak, Jesenice, Celovec, Aachen, Radgona; litopunktura na obeh straneh meje na Koroškem (Podjuna) itd. V zadnjih letih je napisal deset knjig, nekatere so prevedene v trinajst jezikov. Zadnje tri knjige v slovenščini: Zdravljenje Zemlje, zdravljenje sebe; Moč Zemlje in Kristusova navzočnost; Zemeljske spremembe, človekova preobrazba. Uči v okviru Društva za sožitje med človekom, naravo in prostorom VITAAA v Ljubljani. Oblikoval je grb Republike Slovenije. Je tudi dobitnik Prešernove nagrade.

    Skratka zaslužen mož, vreden, da prisluhnemo njegovim modrostim!

    LP Tatjana


    Tragedija na Blanci – krik narave?

    Prispeval/a: Ksenija81 dne sreda, 30. julij 2008 @ 19:41 CEST

    Na "geomantijo" se ne spoznam, se pa v večini strinjam z napisanim. .... Imam pa svoje mnenje o dogodku na Blanci in ta članek me je spodbudil, da ga napišem.

    Nikakor se ne morem strinjati, da karkoli okoli nas zahteva svoj "krvni davek" - ne reke od graditeljev tovarn, ne gozdovi ali gore od pohodnikov in niti ne ceste od voznikov. Kako lahko je igrati žrtev in enostavno pripisati drugemu odgovornost. Čeprav bi jo morali pripisati samo sebi in svoji neumnosti.

    Ja, dogodek na Blanci je tragedija ... Vendar je več ali manj vsaka smrt - taka ali drugačna, tragedija. Če ne za drugega, za svojce.

    Tragedija je tudi, ko na cesti umre voznik. Vendar, če je dirjal 200 na uro ali pa če je bil pijan ... a ni sam prosil, da se mu zgodi to, kar se mu je? In če skupina odraslih ljudi naredi nekaj kar vedo, da je nevarno (pa da ne govorim o tem, da so bili še posebej opozorjeni na nevarnost tik preden so se odpravili), a ni tudi to popolnoma in zgolj le njihova odgovornost, da se jim je zgodilo to, kar se jim je?

    Najlažje je igrati žrtev ali videti druge kot žrtve, preložit odgovornost na reko, na "naključje dogodkov" ali morda koga, ki jih ni po glavi udaril z napisom "Prepovedano! Nevarno!". Vse je veliko lažje, kot priznati lastno posameznikovo odgovornost. In dogodek na Blanci je rezultat gole neumnosti odraslih ljudi, ki so zasedali mesta vidnih javnih položajev (in bi se prav zato pričakovalo, da imajo mal več pameti!). Ampak zato niso nič manj odgovorni za svoja dejanja ... Prej bi trdila, da so še toliko bolj odgovorni!

    Nenazadnje ... če se boš vrgel iz 12 nadstropja, lahko predvidiš posledice in se na podlagi tega odločiš ali bi tvegal ali ne. Nekateri so preživeli in jih celo odnesli brez kakršnih koli poškodb ... Želitve tvegati? Izbira je vaša. Prav tako odgovornost.

    Ja, dogodek je bil tragičen, ampak ravno toliko je tragična smrt nekega otroka nekje v gorah o katerem ne bomo nikoli izvedeli, ker za medije enostavo ni dovolj zanimiv, ni dovolj senzacionalističen, ni dovolj ... znan.

    ---
    Življenje je večno in ljubezen nesmrtna;
    in smrt je samo obzorje
    in obzorje ni nič razen meje našega pogleda.
    - Anonim



    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,92 seconds