Inšpektorji so v četrtek porušili črno gradnjo družine Strojan v Dečji vasi.
Ali se je to moralo zgoditi prav pred božičnimi in novoletnimi prazniki? Ali dejanje lahko označujemo, da je v luči rojstva sina božjega? Kje je božja dobrota, božja bližina in božja navzočnost v znamenju božičnih praznikov?
Uresničujejo se besede apostola Pavla (1 Kor. 1,27), ko pravi: »Kar je nespametnega na svetu, si je Bog izvolil, da bo osramotil modre, in kar je slabotnega na svetu, si je Bog izvolil, da bi osramotil, kar je močnega.«
Dejanje je brezsrčno in globoko pada pod raven, kjer se začenja učlovečenje.
Friderich Nietzsche, ki je umrl na pragu našega stoletja (1900), je zaklical: »Bratje, oznanjam vam veselo oznanilo, Bog je umrl.« Da, iz sočloveka je Bog izginil. In v to praznino, v ta človeški vakuum, se je naselilo brezčutje. V svojem delu Ecce homo (Glej človek) je ob naslonitvi na Pilatove besede prikazal človeštvo kot zamaličeno podobo z razdejanim obličjem. Ali so zares zmaličene vse človeške poteze dobrote in usmiljenja, ki imajo skupen imenovalec človeške vrednote?
Ali smo zares postali brezdušen stroj, ki je zmožen z buldožerjem ob božičnih in novoletnih praznikih nekomu zravnati njegov dom z zemljo pred hrupom zaslepljene množice, ki se kiti z višjimi plastmi bitnega reda človeške morale in krščanskih vrednot in si za Božič bogato okrasi božično drevesce v razkošju svojega toplega doma in ob bogati obloženi mizi dobrot. V tem domu je človek postavil jaslice in se predaja prazničnemu razpoloženju. Ali se ne bo nihče skril pred pogledom Jezusa v jaslicah, ki jih je v svojem domu postavil?
Strojanovi zmrzujejo pod šotorom. Ranjeni v dušo. Nekaj človeške duše je zagotovo tudi v njih. Duša ni samo privilegij močnejših. Njihov dom je bil njihovo večje telo. Tudi v Strojanovih je Bog v znamenju človeka.
Rojstvo Jezusa pomeni učlovečenje, označuje skrivnost čudovitega združenja božje in človeške narave v eni sami božji osebi besede. Da bi izvršil naše odrešenje, se je Božji Sin učlovečil, postal je "meso" (Jn 1,14), resnično človek. Vera v učlovečenje je razločilno znamenje krščanske vere.
Vsak naj se poglobi v sporočilo resnične zgodbe in naj poišče nova sporočila v sebi. Govoriti in doumeti resnico v globini, pomeni biti, obstajati in ljubiti bližnjega. Kar ne želiš, da bi drugi storili tebi, ne stori ti drugemu!
|
Ecce homo! Strojanovi
Prispeval/a: gabriel s dne nedelja, 24. december 2006 @ 14:30 CET
gabriel s
Ecce homo! Strojanovi
Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 25. december 2006 @ 09:38 CET
LP Tatjana
Ecce homo! Strojanovi
Prispeval/a: Miran Zupančič dne ponedeljek, 25. december 2006 @ 14:34 CET
Se pa dobro vidi kako iz ozadja vlečejo niti duše, ki jim ta vlada ni pogodu. Ne zagovarjam te vlade, ki tudi dela napake, a kot je dejal Gabriel, trudi se in to je bistveno. Vaščanom Ambrusa pa ni za zamerit izpad nad predsednikom Drnovšku, ki je bil bolj afektivne narave kot pa resničen odraz v njihovih dušah. To je dojel tudi predsednik in je pravilno presodil in deloval.
Lep pozdrav, srečen božič vsem.
Miran.