NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Zbudite se ljudje!   
    sobota, 2. december 2006 @ 09:32 CET
    Uporabnik: Tatjana Malec

    Ali ne vidite kaj počnejo?
    Z rdečimi cunjami
    nam mahajo pod nosom.

    Kar nažrite se šakali,
    napolnite si vampe s kosi mesa,
    napijte se človeške krvi!
    Imejte zase tudi roke,
    ki so vas božale
    in oči, ki so vas gledale.

    Nažrite se zveri,
    domov si odnesite bokale krvi,
    veliko črnila je še v njih.
    Vi ste kazalci velike sončne ure.
    Kakor petelini hodite zgodaj spat
    in se oglašate pred svitom
    z velikim kokodakanjem
    in oznanjanjem, da ste
    kralji na gnojnišču.

    Razdelili ste si obleko tujega trupla,
    ga slekli iz njegove kože
    in ga spuščate golega v brezno.
    Vsak žarek ste mu odvzeli
    in si ga nadeli na svoje odlike.
    In ko ga brcate z grozljivo nesramnostjo
    v jamo, v katero tudi sami drsite,
    se spomnite na Farizeje,
    ki so bili vsi Kristusovi učenci.

    Mnogi med vami ste zlagani preroki,
    podtikovalci, patetični, izvotljeni
    in v vašem govorjenju zavrženi.
    V zrcalu praznine še nimate obličja.
    Vi berete le biltene in iščete tajne zapise,
    knjige so vam le za okras na policah.
    V svojem dednem fevdu ste junaki
    izgubljene konjske dirke, saj takšni
    kot ste vi, bodo še prihajali
    in vas secirali še s hujšimi rezili,
    kot to počnete vi sedaj.

    Nastanek in padec je isto dejanje.
    Tedaj ne bo več spačenih obrazov
    od bolečine in dehidracije
    izgubljenih količin oblasti,
    občutene kot strahota,
    kot nepojmljiv udarec zle usode.
    Vzgoja, ki ste jo dobili zastonj
    pojasnjuje vašo odtujitev
    od domače zemlje in cepljenje
    z vzvišenimi sholarji
    in desekulariziranimi vizionarji,
    opijanjenimi z ideologijo nenadomestljivosti.

    Arheologi, etnologi in inženirji človeških duš,
    zapisovalci spominov in epigramov, populisti,
    eksperti za vse, samoutemeljevalci sebe,
    aktivisti in vsevedi na področju znanosti,
    kulture in politike, ve dobro plačaane sinekure,
    opozicionisti in konformisti,
    vi ki mahate ljudstvu
    pod nosom z rdečo cunjo,
    ustavite vašo patetično govorico,
    prenehajte z vašo teatralnostjo!
    Za božjo voljo kdo vas bo še prenašal?

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Tatjana Malec
  • Več s področja * Poezija, pesmi in verzi

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20061202093222275

    No trackback comments for this entry.
    Zbudite se ljudje! | 21 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Zbudite se ljudje!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 3. december 2006 @ 19:29 CET
    INDIOSINKRAZIJA (ALI PREOBČUTLJIVOST NA RDEČE)

    Ko biku mahaš z rdečo cunjo pod nosom, že skoraj zadeneš bistvo njegovega ravnotežja, saj si tako blizu vbodu kot še nikoli. Bikoborec, okrašen z rubini in diamanti, je zapisan vbodu poraženca kot zmagovalec. Kri vehementno in cinično šprica in preplavi prostor. Zmaga zavlada v prostoru z vzkliki ole, ole! in deluje kot poslastica, poraz bika pa kot grenki napoj z bolečo rano vboda. Nihče nima občutka, da je kakšen Robespiere ali obglavljenec z glavo košari. Vsi so se borili in vse je bilo preračunano in vsi ostanejo zmagovalci v svoji koži in čistih rok. Sodelujoči v igri imajo bel ovratnik, hlače in ošiljene čevlje, neprestano si zapenjajo gumbnice. Presenetljivo mirni so, ko niso razburjeni. Nihče nima občutka krivde. Moralna ponižanja so zgolj izpolnjevanje pravil. Vse ima osnovo v človeški naravi in v skupnem človeškem bistvu, da po odigrani igri vsi mirno zaspijo. To so pravila, ki ustrezajo univerzalnosti. Sodbe se razglašajo z avtoriteto, avtoriteta se zmanjšuje s sodbami, avtoriteta sodbe pobije in tako se vzpostavlja nenehno ravnotežje zlivanja gnojnice kot brezpogojnega hranila za narodov obstanek.. Ni pomembno kakšne so te sodbe. Lahko so tudi za lase privlečene. Gledalec v areni ne more in ne sme biti v svojem elementu, njegovo življenje urejajo načela delitve moči med bikoborcem in bikom. Edini standard, s katerim lahko ocenjujemo njihovo delovanje in odgovornost, je standard zmagovalcev in poražencev kot oblika specializacije.

    Kaj podobnega s klici Ole, Ole, bi se lahko zgodilo tudi na kakšnem norem dvoru, v kakšni nori družini ali celo v kakšnem norem parlamentu ali celo kakšnemu obnorjenemu narodu.

    Ljudje stojijo na svojih mestih kot pribiti, kot v kakšni čakalnici ali prehodnem prostoru, kjer čakajo na signal za začetek igre. Niče ne ve ali bodo vstopali v brozgo samo z gležnji ali do klen ali s celim telesom. O tem odločajo drugi. Sploh niso tisto kar mislijo, da so in nihče se ne sklicuje nanje. Oni so arena. Če se bo tvoj otrok podal mednje, vedi da bo doživel strašno usodo dvornega norčka. Nikoli ne bo izstopil iz sebe, vedno bo ujetnik v tujem telesu. Ponavljal bo to, kar bo veter žvižgal in vedno bo ostal smešna karikatura dvornega norčka v svojem majhnem poskakujočem telesu. Pa pustimo to vnemar, saj ljudem resnično ni do tega. Koga pa sploh zanima kalkulacija z moralnostjo in cena, ki jo mora plačati. Cilj je vedno sebičnost zavarovati samega sebe. Brž kot kdo poskuša z obračunom, ga že nekdo prekinja.

    Biti gledalec še ne naredi iz tebe človeka dolžnosti. Edino opravičilo je, da tistega kar nočeš, tudi nisi dolžan storiti. Pa pustimo odklone, saj brez odklonov sploh ne bi bilo mogoče doseči asocialnosti in samozadostnega gibanja znotraj monad.

    Pa vendar poglejmo kaj se pravzaprav dogaja!

    Verjetno bo potrebno še precej samoslepil, sprenevedanja, infantilizmov in diaboličnega nihelizma, da bi doumeli, da ni lepo proizvajati pojavov, ki se odmikajo od modrosti in spravljajo ob potrpežljivost. Kako ustaviti te romantične junake sedanjega časa, ki so okuženi s klicami oblasti, s pravo pandemijo te čustvene deviacije v svojem krvnem obtoku. Kako pravzaprav delujejo ti eksplozivni in čustveno razdiralni posamezniki s pomanjkanjem starožitne gruntarske drže, ki je bila tako značilna za hrepenenjski svet kremenitega Slovenca nekoč. Ali bo res treba iti v prvi razred osnovne šole demokracije? Patetičnost in teatralnost je zares izbila sodu dno!

    Nekateri zabijajo žeblje na okenske napušče, da ptiči ne morejo več sedati nanje. Kaj če bi tudi na nekatere stole zabili žeblje, da nekateri ne bi mogli več sesti nanje. Narod pa bi šel po može kar na Karantansko polje, kjer je možno najti kar stare zgodovinske resnice o dolgi tradiciji demokracije, ki nam nam jo tako primanjkuje.

    po 822; KARANTANSKI VOJVOD
    KRALJ SAMO 623 - 658; KRALJ ZDRUŽENIH SLOVENSKIH POKRAJIN (SLOVENCEV IN SLOVAKOV) TER ČEHOV IN LUŽIŠKIH SORBOV
    Imel je 12 žena, 35 sinov in 15 hčera Kralj SAMO je bil IZVOLJENI kralj vseh Karantancev (tudi dela Panoncev), pa tudi Slovakov (Moravcev), Čehov in Sorbov. Listina Excerptum de Karentanis; Listina Conversio Bagoariorum et Carantanorum (spreobrnitev Bavarcev in Karantancev) iz Solnograda nastala okoli leta 873, navaja da je SAMO vladal v Karantaniji (in Quarantanis). Podobno navaja tudi listina Auctarium Garstense - In Karinthiam.
    VALUK ok. 650 - 8.STOLETJE; PRVI IZPRIČANI KNEZ KARANTANIJE (Marca Vinedorum)
    BORUT 743 - 750; KARANTANSKI KNEZ
    GORAZD 750 - 752; PRIPRAVI VSE ZA ZAČETEK POKRISTJANJEVANJA
    HOTIMIR - KAJTIMAR 752 - 769(770); ZAČNE SE AKTIVNO POKRISTJANJEVANJE
    VOLKUN - VALJHUN - VALTUNC ok. 769; VERSKO-DRŽAVLJANSKA VOJNA MED SLOVENCI, 772. LETA BAVAREC TASSILO III. POMAGA KRŠČANSKIM SLOVENCEM PROTI SLOVENCEM STAROVERCEM - BITKA NA LURNSKEM POLJU (glej: Legenda o Lurnskem polju)
    VOJNOMIR ok. 796; SLOVENSKI (CARNIOLSKI, ISTRSKI ALI PANONSKI) KNEZ
    DOMISLAV - DOMICIJAN ok. 800
    PRIBISLAVKA
    CEMIKA (SEMIKA)
    STOJMIR
    ETGAR
    LJUDEVIT - LJUDOVID 819 - 823; "KNEZ SLOVENSKE ZEMLJE" PANONSKO-POSAVSKI KNEZ ZNAN PO UPORU PROTI POKRISTJANJEVANJU
    RATIMIR 830; NASLEDNIK LJUDEVITA POSAVSKEGA
    PRIBINA 840 - 861; KNEZ SPODNJE PANONIJE
    KOCELJ 861; PANONSKI KNEZ - PRIBINOV NASLEDNIK
    BRASLAV 890; PANONSKI VOJVOD - NAZIV MU JE PODELIL KRALJ ARNULF KOROŠKI
    HELMVIN
    ALBGARIJ KARANTANSKI VOJVOD
    PABON KARANTANSKI VOJVOD
    KARLMAN 861; SE UPRE OČETU KRALJU LUDVIKU GERMANSKEMU KOT SLOVENSKI VOJVOD
    KRALJ (CESAR) ARNULF KOROŠKI 876 - 899; OČE KARLMAN, MATI LIUTSWINF - KARANTANSKA PLEMKINJA. ROJ. 850, UMRL 899.
    Prvi izvirni vir, listina conversio bagoariorum et carantanorum nastala okrog 873 v Solnogradu, vojvode helmvina, albgarija in pabona imenuje bavarski vojvode (duces bagoarii), drugi primarni vir, listina excerptum de karentanis, pa iste vladarje imenuje karantanski vojvode (duces carentanorum). Protislovje je možno pojasniti le z dejstvom, da so bili vojvode potomci bavarskih očetov in karantanskih mater, torej slovenci po karantanskem pravu, po bavarskem pa bavarci, ker njihovo pravo priznava le očetovo nasledstvo, v nasprotju z karantanskim, ki v primeru da po očetu ni naslednika, priznava tudi nasledstvo po materi!

    Veliko stoletij kasneje pa je nastala velika nesreča, da se priznava pri nasledstvu le očetovo ideološko rdeče nasledstvo, kar ni dobro za razvoj demokracije.




    Zbudite se ljudje!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 4. december 2006 @ 00:49 CET
    No, pa si le prišel iz zatišja Gregor Pirc! Kaj te je prehitel čas, Dysan, ko kličeš revolucionarna načela! Ne samo prehiti, tudi povozi izgleda da te lahko. Ali še nisi opazil, da je slovenska demokracija nastala na ruševinah socializma in da nikakor ne more shoditi in da se opira na bergle, ki so jih pustili kot inventar v zropanih tovarnah Slovencem za na pot tranzicije liberlaci, potem ko so speljali od delavcev zasluženo premoženje skoz razna obvodna podjetja. Povorke starih penzionistov bi jo rade paradirale, kot nekdaj in utrujajo, saj vsi vemo, da se borijo zase in ne za mladi rod.

    Nekdanje rdeče levičarje je sram priznati, da so levi in zato totalitarni. Veseli me, da nisi tudi ti med njimi in da si eden redkih, ki oživlja revolucijo. Vsi se danes bojijo biti totalitarni. Rinejo v neko sredino in bi radi koketirali s pojmi socialne države. Izguba na zadnjih parlamentarnih volitvah je težave stranke spremenila v krizo. LDS sploh ne vidi izhoda. K famoznemu Forumu 21 so se priključili milijonarji tipa Jankovič, ki so ustvarili popolnoma nov fenomen: prihod na oblast in vladanje s pomočjo kapitala. Vse se je obrnilo na glavo.

    Dr.Janez Drnovšek, ki je pred leti prišel v stranko od zunaj, je opazil, da se na levici frekacije prepirajo, takšni kot so Rop, Gaber, Širca, Lahovnik, Cvikl in podobni pa pomagajo s svojimi nastopi, da stranka prej potone. Nekateri LD-ovci so si pa ustanovili podjetja in dobro živijo v ozadju politične scene. Dr. Janez Drnovšek se je zato podal na duhovna pota in prijateljuje z Darfurjem, s šamani in z duhovnimi učitelji ter duhovniki. Skratka dosegel je preobrazbo duše in Zaplana postaja sveti kraj, kamor bodo ljudje še hodili na sveta romanja. Tam bo prišlo tudi do spoznanja svetosti življenja. Meni se zdi Drobnič kot nek svetnik, ki se je zavzemal za svetost življenja. Kaj je slabega v tem? Le kruha naj dajo otrokom, mladim stanovanja in zaposlitev, pa bo celo Slovenija sveta in ne bo toliko splavov. Seveda stvari morajo biti uravnotežene. To je odvisno od blagostanja in države javnje blaginje.

    Ti levičarji pa se obnašajo kot užaljene neveste in imajo socialno državo le na ustih, ko rabijo volilne glasove. Njihov vodja je ugašanje stranke le še pospešil s svojim ekstremizmom. Prav grotskno je pogledati te obraze, ki te motrijo skoz strupene in jezne poglede, besni na ves svet, da niso več na oblasti. Nahujskani govorci pa klatijo same neumnosti, da se ljudje kar prijemljemo za glavo. Hudič je, kajti ego strašno raste in ljudje to vidimo in občutimo.

    Nekateri govorijo, da Kučan ne miruje in da nagovarja evropskega komisarja Potočnika, da bi prišel na krmilo levičarjev, kajti pravi, da naj bi bil Pahor premalo levi. Vendar tudi tu obstaja problem, saj tudi EU komisar je hudo usmerjen v desni vladi, pa tudi v svoji karieri je bil vedno bolj konservativni birokrat. In Kučan naj bi začel hudo simpatizirati z bogataši ala Jankovič in njemu podobni, saj je tudi za svojo novo sekretarko svojega famoznega Foruma 21 imenoval Nevenko Črešnar Pergar, eno najbogatejših slovenskih dam. Upam Dysan, da si zadovoljen, da postaja levica bolj bogata kot desnica.

    Bajuk s svojim stanovanjem v bloku je pravi revež in ne vem zakaj ga preklinjaš. Jaz vidim večje rivalstvo med gospodom Kučanom in Pahorjem, kot pa med Pahorjem in Bajukom. Pahor, ki naj bi bil sinonim za vse kar diši po socializmu, je obrnil jadra in daje ravno napačne vzglede. Pahor nosi obleke in čevlje najdražjih italijanskih, pariških in francoskih znamk in nima prav nič socialičnega oziroma socialnega obnašanja. Miran Potrč, bivši predsednik Solcialistične skupščine Slovenije pa je relikvija bivšega komunističnega sistema in okrasna rastlina v čast spominu bivšega samoupravnega socializma. Največ predstavnikov stare komunistične garde pa je obogatelo na visokih funkcijah in imajo preskrbljeno starost s hišami, visokimi penzijami in naložbami v tujini, saj so udbovci večinoma imeli podjetja v tujini. Malo so dali državi, največ pa sebi. Samo v Milanu je bilo nad 1.500 takih podjetij, ki so jih vodili bivši politični veljaki, največ udobovci. Saj veš kako je, če si dolgo pri koritu.

    Edino izolska Breda od SD je še živc, ki ne odneha, vendar je reva pregorela in se ji vidi, da je zelo iztrošena in potrebna počitka. Rada pa koketira s kapitalom in velikopoteznimi načrti in ne prenaša mladega in seksapilnega dr. Klokočovnika.

    43-letni Pahor očitno naskakuje predsedniški stolček in ga bo po Evropi tudi najverjetneje namerava dodobra naskočiti. Državljani pa bodo verjetno radi videli malo mladostne spremembe na vrhu, ki bo s svojim seksapilom in eleganco čarala množice, predvsem pa ženske.

    In ko vse to dobro preštudiraš, vidiš, da te moj komentar lahko prav duhovito zabava. Na koncu ugotoviš, da levica obstaja le v glavi kot velika nepotešljiva želja tistega, ki o rdečem le še sanja. Ni čudno, da danes rabijo rdečo barvo le še kot retorični okras v borbi za moč in bolj divja plemena za bojne napovedi. Rdeča barva je oguljena, izčrpana, dotrajana, devalvirana in nikogar več ne hrabri in ne obvezuje. Vidiš jo lahko le, če si zatiskaš oči.


    Resentiment (Zakaj sovražiš rdečo cunjo)

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 4. december 2006 @ 07:18 CET
    Tatjana,

    Pahor, Potrč, Drnovšek, tudi ne Kučan, Janković ali Breda Pečan niso niti najmanj krivi za to, kar se je dogajalo s tvojim očetom.


    Resentiment (Zakaj sovražiš rdečo cunjo)

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 4. december 2006 @ 09:36 CET
    Marko, prav neverjeten si v svojih komentarjih, v katerih četudi so kratki, težiš k razlagam in h gostobesednosti, ki nima s stvarjo nobene zveze. Nabit si s pomenom in potrebo, da daješ vsaki stvari svojo ideološko razlago, povezano s svojo osebno nazorsko naravnanostjo in na prav nenavaden način razlagaš občutke drugih. Gorje tistemu, ki misli drugače, ki s svojimi očmi vidi stvari drugače, kot govorijo besede, ki jih nekateri zabijajo v možgane ljudi že več kot pol stoletja in še najmanj desetletje čez.

    Protiargumentov nimaš pa se lotiš osebnih stvari, ki jih sploh ne poznaš. Prav neverjetno kako se razodevaš v smislu svojega devalviranega ideološkega univerzuma. To daje slutiti, da imaš kljub manjšem številu besed v tvojem dvovrstičnem komentarju zelo pester domišlijski organizem za podtikanje in nanašanje. Ko ti protiargumentov zmanjka, uporabiš šilce, ostro šilce, ki zbode.Spomniš se na Hanžka in vračaš milo za drago. Nič zato, saj je prav, da se boriš za obstoj svojih prijateljev in sebe, ki tvorite nek minljiv plankton, podvržen zgodovinskemu zaporedju, ki se želi preseči in preskočiti v znanstveno fantastiko in se naseliti v absolutnem.

    Resnično pa ne vem kaj imajo naštete osebe na današnji politični sceni in njihovo delovanje opravka z osebo, ki je živela pred štirimi desetletij v popolnoma drugih okoliščinah in pogojih, kot se odvija današnja politika. Prav brez potrebe zlorabljaš in skruneš zavest tistega, ki išče samo miru in tišine zaradi svojega prestanega trpljenja.
    In konec koncev si od blizu oglej svojega »papačija« pa še kaj o njem povej, kako je bilo kot te je indoktriniral. Jaz sem imela to srečo, da sem samorastnica in to si štejem za veliko prednost, da nisem nikoli pripadala nobeni stranki, nobeni politiki in da lahko govorim svobodno. Nihče me ne more »pocukniti« za rokav in mi s kakšno grožnjo očiščevati jezik.

    In konec koncev bi moral razumeti, da politika si le mora privoščiti svojo osnovno samorazveseljujočo domiselnost, da ustvarja čas, ki ne more meriti in napajati več iz preživelih idej. Vse se meri in vstaja iz dogodkov v sedanjem trenutku. Tudi nova rdeča barva in njena politika se blestita na odtenkih kapitalizma, bogatenja in kratenja človekovih pravic na zelo prefinjen način.

    Vsaka politika si privošči svoje veselje, da predstavlja voljo ljudstva. Njeno doživljanje sreče ni doživetje mirovanja v prostoru, ampak neprestana akcija, izkušnja, proces, lokalizirana v tem trenutku in utelešena v interesih. In o tem sedaj kritično govorimo! Rdeče pripada zgodovini in vse kar živi v tej barvi kot časovni fragment je zgodovina, pometena na smetišče z neumnostmi in vrednotami vred. Svojo užaljenost mora obdržati v teh okoliščinah zase. Če se ne odreče tej vlogi, deluje pubertetniško, nezrelo, malce pobalinsko uporno in takšno miselnost, ki se ne zna spraviti z mestom, ki ji ga je zgodovina odmerila, ljudje nekako pomilujejo. Mrtveca pokropijo in pokopljejo. K življenju ga lahko obudi le mit, ki nostalgično govori o njem samo pravljično dobro. Po zaslugi ideologov se mit uteleša v neskončnost. Ideologija pa je vedno prevzetna kurba, ki ponuja svoje usluge za denar. Edino zares gotovo je, da smo živi, pa ne samo v oklepaju, temveč v misli in besedi in to nam daje gotovost, da smo.

    Nobenega resentimenta ni, nobenega sovraštva, ker nikoli ni bilo ljubezni do rdečega, ki ima v sebi elemente nasilja in namen priklicati v življenjenje privid govorice, ki lažno govori o ljubezni z žargonom ideologije. Rdeče ljubim le kot barvo jabolka, češnje ali paradižnika, ko kuham dober golaž z njoki.


    Resentiment (Zakaj sovražiš rdečo cunjo)

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 4. december 2006 @ 14:26 CET
    Kdo jih je pa dolžil, da so krivi? Oni so sama belina na nevidnem poganjku (mehiški pesnik Otavio Paz).

    T.


    Poezija jabolk, češenj in paradižnika

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 4. december 2006 @ 14:47 CET
    Avanti popolo, Bandiera rossa,
    alla riscosa, alla riscosa.
    Avanti popolo, Bandiera rossa,
    alla riscosa, triumfera.

    Bandiera rossa, alla triumfera
    Bandiera rossa, alla triumfera
    Bandiera rossa, alla triumfera

    E viva il comunismo e la liberta !
    E viva il comunismo e la liberta !

    Vogliamo fabbriche, vogliamo terra
    Ma senza guerra, ma senza guerra.
    Vogliamo fabbriche, vogliamo terra
    Ma senza guerra, triumfera.

    Bandiera rossa, allla triumfera
    Bandiera rossa, allla triumfera
    Bandiera rossa, alla triumfera

    E viva il comunismo e la liberta !
    E viva il comunismo e la liberta !


    Poezija jabolk, češenj in paradižnika

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne ponedeljek, 4. december 2006 @ 15:25 CET
    Danski pisatelj J. Anker Larsen:

    "Varuj se ljudi, ki dobro mislijo na političnem, socialnem, družbenem, religioznem ali znanstvenem področju. Kajti skoraj ničesar ni, kar bi povzročalo toliko zla kot "dobro", namerno dobro, ki ve najbolje, dobro, ki je utvara, katerega je treba brezpogojno vsiliti človeku, pa naj velja kar hoče.

    In ne glej slepo ob večnem zvonjenju dobrodelnosti, ki se nam vsiljuje po vseh deželah v najrazličnejših oblikah. Kajti nič drugega ni kot sredstvo proti bolečinam proti mehkužni migreni človeštva."

    "Ne pusti, da te imajo še naprej za norca. Ne izgubi poguma, ampak z zaupanjem zgradi oltar neznanemu Bogu v svojem srcu. Prišel bo dan, ko bo On sam zanetil ogenj na tem oltarju, ki si ga v pričakovanju postavil zanj. In čim bolj se osredotočimo na ta cilj, toliko močnejše bodo dišale rajske cvetlice na tem bednem svetu časa in prostora. V takšnem človeku bo rojeno nepremaglijvo dobro in prehajalo bo iz njega k vsem ljudem, ne glede na to, za koga gre. To mogočno dobro je večno sonce, ki sije nad pravičnimi in krivičnimi. Je nepremagljivo dobro, ki je edino resnično dobro."

    "Živimo v stoletju odklona in razkola. Vsak novi razkol je kot lopata polna peska, ki jo vržemo v globino miselnega življenja in novi razkoli bodo vedno bolj onemogočali vsako globljo misel. Pri tem bodo mladino po eni strani oklenili dogmatični okovi, v katerih bo njihovo mišljenje komaj še izraženo ali pa sploh ne, po drugi pa gola intelektualnost, ki jo bo s svojo oholo duhovnostjo tako zelo zastrašila, da bo imela željo po večnosti za norost.

    K sreči pa neka skupina ljudi ne bo dolgo zadovoljna s tem, kar jim kot hrano ponuja ta čas. Pojaviti se morata lakota in žeja, ki bosta nekaj ljudi prisilili k temu, da bodo iskali globlje zadovoljstvo. Že sedaj obstajajo na zemlji ljudje, ki so prenehali biti pionirji življenja, ki v sebi nima večnih vrednot. Čutijo potrebo, da na novo poiščejo Boga.
    Ne morem drugače, kot da se ozrem po času, v katerem bodo ti ljudje oblikovali elitno skupino religije; ljudje, ki bodo obravnavali stare dogme kot starine, ki jih je treba previdno odstraniti, da ne bi ovirale novega v njegovi rasti. Če hoče človek ozdraveti, je to nujno." (J. Anker Larsen v nagovoru leta 1927)

    Ti navedeni vidiki, so sedaj v 21. stoletju - zopet zelo pomebni, ko spremljamo trenutne premike v celotni družbi sveta in pri nas doma.

    Lep pozdrav vsem in vsed dobro,
    Miran.


    Zbudite se ljudje!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 4. december 2006 @ 20:11 CET
    Vsem Slovenkam in Slovencem, bratom in sestram mojega naroda, neglede na vero in nazorsko prepričanje, prav vsem, brez izjeme pojem Prešernovo pesem in našo himno

    ZDRAVLJICA

    Prijatlji! odrodile
    so trte vince nam sladkó,
    ki nam oživlja žile,
    srce razjásni in oko,
    ki utopi
    vse skrbi,
    v potrtih prsih up budi!
    Komú narpred veselo
    zdravljico, bratje! čmo zapét'!
    Bog našo nam deželo,
    Bog živi ves slovenski svet,
    brate vse,
    kar nas je
    sinov sloveče matere!

    V sovražnike 'z oblakov
    rodú naj naš'ga treši gróm;
    prost, ko je bil očakov,
    naprej naj bo Slovencov dom;
    naj zdrobé
    njih roké
    si spone, ki jih še težé!

    Edinost, sreča, sprava
    k nam naj nazaj se vrnejo;
    otrók, kar ima Slava,
    vsi naj si v róke sežejo,
    de oblast
    in z njo čast,
    ko préd, spet naša boste last!

    Bog žívi vas Slovenke,
    prelepe, žlahtne rožice;
    ni take je mladenke,
    ko naše je krvi dekle;
    naj sinóv
    zarod nov
    iz vas bo strah sovražnikov!

    Mladenči, zdaj se pije
    zdravljica vaša, vi naš up;
    ljubezni domačije
    noben naj vam ne usmŕti strup;
    ker zdaj vas
    kakor nas,
    jo sŕčno bránit kliče čas!

    Živé naj vsi naródi,
    ki hrepené dočakat dan,
    ko, koder sonce hodi,
    prepir iz svéta bo pregnan,
    ko rojak
    prost bo vsak,
    ne vrag, le sosed bo mejak!

    Nazadnje še, prijatlji,
    kozarce zase vzdignimo,
    ki smo zato se zbratli,
    ker dobro v srcu mislimo;
    dókaj dni
    naj živí
    vsak, kar nas dobrih je ljudi!





    Eurosong

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 4. december 2006 @ 21:32 CET
    Marko, govori se okrog, da nameravaš debitirati s pesmijo La bandiera rossa na Eurosongu. Upam, da te bodo na Emi podprli. Sloveniji je zagotovljeno prvo mesto!

    V zvezi s to pesmijo me spominjaš na davno leto 1963, ko sem bila na obisku pri očetu v Rimu. Nek njegov prijatelj nas je peljal na Frascati (eden izmed sedmih rimskih gričev). Tam me je seznanil z gostilničarjem, ki se je hotel z menoj na dolgo pogovarjati o Jugoslaviji in komunizmu. Ves evforičen mi je pripovedoval, da je bil med vojno v Rusiji in da se zavzema za komunistične ideale ter da je od glave do pete komunist. Videla sem, da ima lepo urejeno gostilno in da dobro služi. Imel je polno gostov. Odpeljal nas je v svojo klet, kjer je imel odlično zlato moškatno vino "Canelino" v skali in nas je pogostil z najboljšim, kar je imel. Od nas ni hotel nobenega plačila in mi je rekel, da smo 'del paese komunista' in da nas časti. V kleti je začel z veličastnim glasom peti pesem "La bandiera rosa" Tekla je beseda in je izrazil, da je strašno nesrečen v kapitalistični Italiji in da bi rajše imel gostilno v Jugoslaviji ali Rusiji, v komunizmu. Jaz sem mu odgovorila: "In Jugoslavia e in Rusia niente tratoria privata, tutto di governo!" Nato me je debelo gledal. Povedala sem mu, da pri nas ni nič privatnega, da so samo državna podjetja in da ko bodo prišli na oblast komunisti, da mu bodo gostilno podržavili in da bodo namestili drugega upravnika, kakšnega bolj zaslužnega in vdanega komunista.

    Tako so si predstavljali Italijani komunizem. Oni bi še naprej hodili k maši, imeli privatno lastnino in peli La bandiera rossa!

    Tatjana


    Rdeča zdravljica

    Prispeval/a: MC dne torek, 5. december 2006 @ 12:56 CET
    Tatjana, všeč mi je, da si se tudi ti odločila za „levičarsko pesem“, ki je bila prvič objavljenja v Novicah prav v revolucionarnem letu 1948. In medtem, ko je na Dunaju potekala revolucija, je France Prešeren aktivno sodeluje v kranjski Narodni obrambi. Če bi živel sto let kasneje, bi mogoče celo mahal z rdečo zastavo. Levičar je bil naš France, če to priznaš ali ne, čeprav je kot privatnik kdaj pa kdaj za svoje usluge tudi komu zaračunal kakšen krajcar. Levičar v svojem času seveda, tako kot za Metternicha lahko rečemo, da je bil desničar. Usoda revolucije je znana in tudi nazdravljanje se je končalo klavrno – že leto pozneje je našega prvega poeta pokončala ciroza jeter, ampak to je že druga – apolitična zgodba. Vinski hlapi enako dišijo levim in desnim, ne glede na lego srca ali glede na pozicijo jeter. Ciroza je apolitična.


    Resentiment (Zakaj sovražiš rdečo cunjo)

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 5. december 2006 @ 13:00 CET
    Meni se zdiš Marko kot lakumusov papir, ki v kislinah pordečiš, a alkalijah pa spet pomodriš.

    LP Tatjana


    Ph

    Prispeval/a: MC dne torek, 5. december 2006 @ 15:06 CET
    Ja, imaš prav. Dobra primerjava. Lakmusov papir je namreč POKAZATELJ dejanskega stanja, ki ga sicer ni mogoče prepoznati po zunanjem videzu.


    Rdeča zdravljica

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 7. december 2006 @ 07:08 CET
    Marko, v svojem komentarju navajaš.: »Tatjana, všeč mi je, da si se tudi ti odločila za „levičarsko pesem“, ki je bila prvič objavljenja v Novicah prav v revolucionarnem letu 1948. In medtem, ko je na Dunaju potekala revolucija, je France Prešeren aktivno sodeluje v kranjski Narodni obrambi. Če bi živel sto let kasneje, bi mogoče celo mahal z rdečo zastavo. Levičar je bil naš France, če to priznaš ali ne, čeprav je kot privatnik kdaj pa kdaj za svoje usluge tudi komu zaračunal kakšen krajcar. Levičar v svojem času seveda, tako kot za Metternicha lahko rečemo, da je bil desničar….….

    Marko, ne poznam prav nobenega levičarja, ki ne bi mastno zaračunal.
    Sicer pa mi je tudi ta Prešernova pesem simpatična.

    Ne bódmo šalobarde! Moskvičánov,
    Gorenjci moji! knjige mi berimo,
    in kar nam všeč bo, úzmat se učimo
    od bógmejov na meji Otomanov!
    Iz kotov vseh od Skjaptrov do Šamánov
    tak, kakor srake gnezda vkup nosímo
    besede tuje, z njim' obogatímo
    slovenskih novi jezik Ilirjánov.
    Prekósili res bomo vse naróde,
    narstarši med jeziki jezik bóde,
    ki se iz te čobodre bo naredil,
    ker bomo tak govórili v Emoni,
    ko žlobodrali so tam v Babiloni,
    ko bil jim Bog je govorico zmédil.

    Revolucija, ki je na začetku leta 1848 zajela skoraj vse evropske države, je mnogo bolj kot prejšnje vplivala na stari politični in družbemi red. Njen izbruh je spodbudilo nezadovoljstvo meščanstva, ki je zahtevalo več političnih pravic, slabšanje položaja delavstva po izbruhu velike gospodarske krize (1847) ter zahteve podložniških kmetov po odpravi fevdalnega sistema.

    Pomlad narodov, revolucionarno vrenje, ki je leta 1848 pretreslo večnacionalno habsburško monarhijo, je oblastnike spodbudilo, da so začeli razmišljati o ustanovitvi varnostnih sil, ki bi delovale na celotnem območju habsburške monarhije. Leto dni pozneje, 8. junija 1849, je cesar Franc Jožef odobril ustanovitev žandarmerije, oborožene in uniformirane varnostne sile za vzdrževanje javnega reda, miru in varnosti. Verjetno je tudi France Prešeren zato sodeloval v narodni obrambi.

    Do srede leta 1849 je bila revolucija povsod po Evropi premagana. Reakcionarni politični režimi, ki so zavladali v večini evropskih držav, niso mogli odpraviti nekaterih bistvenih pridobitev revolucije. V nobeni izmed držav niso obnovili fevdalnega sistema.

    Tako resnično upam, da po tem vzoru tudi pri nas ne bodo obnovili komunističnega sistema, saj je restavracija skoraj nemogoča, prav ti kličeš nazaj komunizem s tvojo »Bandiero rosso«.

    Nacionalne in liberalne težnje so tedaj živele naprej. Poseg delavcev v politiko je med meščanstvom okrepil strah pred socialno revolucijo.

    Reakcijo prebivalcev Ljubljane je Janez Trdina v Spominih opisal takole: "Kdor ni videl tega občnega veselja, tega navdušenja sam, ga bo težko razumel in verjel. Ukaje so si govorili ljudje: Hvala Bogu, Metternich je šel - proč je jarem - prišla je svoboda, konštitucija - vse težave nehajo - zdaj smo začeli šele živeti, sme se svobodno misliti, govoriti, pisati, verjeti, kar se hoče: ne bodo nas vodili več za nos fajfarji - naj jih hudič vzame - pa tudi birokrati. Dali jim bomo že po repu, zdaj bomo mi sami ustanovili, koliko da plačamo davka in kako se ima obrniti denar, ne bodo ga več žrli sami ne, kakor ta prekleti Metternich itd. Vse grehe je nosil zdaj on, kakor judovski skopec. Ljudje so poznali tako slabo avstrijsko historijo, da niso nič vedeli, da je Metternichova sistema mnogo starejša od Metternicha in tudi starejša od njegovega deda in pradeda.

    Iskra ljudskega nezadovoljstva, ki je iz Francije preskočila v srednjo Evropo, je tudi v habsburški monarhiji našla obilo netiva. Kmalu za Dunajem (13.3.1848) in večjimi mesti v monarhiji je revolucionarni val pljusknil v provinco in našel glasen odmev tudi v slovenskih deželah.

    Revolucijo razume vsak po svoje. Novice o padcu osovraženega Metternicha, ukinitvi cenzure in cesarjevi obljubi (15.3.1848), da bo razglasil ustavo, so naletele na vsesplošno navdušenje meščanstva. V večini slovenskih mest so bučno proslavili konec absolutizma in začetek nove ustavne dobe, hkrati pa izražali svojo neomajno zvestobo cesarju in dinastiji. Toda veselje meščanstva je že na začetku skalil nastop nižjih družbenih slojev. V Ljubljani so 16.3.1848 izbruhnile spontane demonstracije delavstva. Delavci so napadli mitnice ter pobili šipe na oknih stanovanja ljubljanskega župana v mestni hiši. Še radikalnejši pa je bil nastop kmetov. Vesti o revolucionarnih dogodkih na Dunaju so razumeli, kot da bodo dokončno osvobojeni vseh bremen. V vseh slovenskih deželah je kmečko prebivalstvo spontano prenehalo izpolnjevati obveznosti do svojih zemljiških gospodov, povsod tam, kjer so obstajali stari "neporavnani računi", pa je poskušalo gosposko tudi fizično obračunati. Ižanski kmetje (pravijo jim ižanski coklarji) so napadli grad in ga oplenili.

    V mesta in trge se je kmalu povrnil stari red in mir, na podeželju pa je vrelo vse do septembra. Revolucionarnega nastopa podložnikov niso mogli zadušiti niti z uvedbo obsednega stanja na Kranjskem (28.3.1848) niti s stalnimi pozivi kmetom, naj ostanejo "trezni" in prenehajo poslušati razne "zakotne pisače". Tako se je kmečki nemir polegel šele po razglasitvi zakona o zemljiški odvezi (7.9.1848), čeprav le-ta ni izpolnil pričakovanj kmečkega prebivalstva. Zakon o zemljiški odvezi je namreč določil, da morajo kmetje za zemljo, ki so jo dobili, plačati odškodnino svojim zemljiškim gospodom.

    Zmaga revolucije pa je prinesla svobodo tiska. To je omogočilo javno obravnavanje in propagiranje ideje o združitvi slovenskega narodnostnega ozemlja ne glede na deželne meje, ki je živela med delom izobražencev in študentov že v predmarčni dobi. Prvi je bistvo zedinjene Slovenije zajel že Matija Majar - Ziljski. Natančneje so program Zedinjene Slovenije izoblikovali Slovenci v Gradcu in na Dunaju, ki so zahtevali, "da se politiško razkropljeni narod Slovencev na Kranjskim, Štajerskim, Primorskim in Koroškim kakor jeden narod v eno kraljestvo z imenom Slovenija zedini". Program Zedinjene Slovenije se je povezoval z zahtevami po pravicah slovenskega jezika v uradih, na sodiščih in v šolah, z zahtevo po slovenski univerzi in marsikdaj z zahtevo po tesnejši povezavi s Hrvaško. Od samega začetka je program zavračal misel, da bi tudi slovenske dežele prišle v okvir prihodnje združene Nemčije. Zato so slovenski politični voditelji poskušali z organizacijo bojkota volitev v frankfurtski parlament. Obstoj slovenskega naroda so povezali z ohranitvijo Avstrije. Seveda pa so si želeli, da bi se Avstrija spremenila v državo, v kateri bodo dobili svoje pravice tudi Slovani.

    Slava Bogu v višavah (Novice 29.3.1848). "Vsaki naj v svoji deželi doma živi, kakor mu je drago in ljubo: Nemec po nemško, Italijan po italijansko, Voger po vogersko /.../ Mi Slaveni pa tudi tverdno, z vso močjo od vsih terjamo, da tudi nas puste doma po našim živeti: Slovence po slovensko. Presvitli Cesar so oče nas vsih; mi Slovenci pa z drugimi narodi jednaki. Mi nismo čez Nemce, Italijane ali Vogre - pa tudi oni niso čez nas. To naj pri vsaki priložnosti vsaki Slovenec proti vsakimu govori in tverdi!"

    Marko, jaz vidim določene paralele med padcem Metternichovega absolutizma in fevdalnega družbenega reda s padcem komunizma.

    Zanimivo kako malo se hoče, da se vžge iskra in da se vrne populistične demon med ljudstvo. Tipičen primer so vzkliki Dysana in tvoja pesem »La bandiera rossa«.

    Zanimivo je tudi kako se levica izrablja za varovanje svojih lastnih koristi in za varovanje svojih privilegijev, ki niso prav nič levičarski. Populizem potrebuje zunanjega sovražnika, da lahko izigrava logiko demokracije in spreminja notranje nasprotnike preživele ideologije v narodne izdajalce in sovražnike z opredeljevanjem njihovega resentimenta. Posameznika izsiljuje s pripadnostjo in ta ne bi smel zbežati iz črede, ki se je nekoč poveličevala kot velika družina pod okronanim vodjem črede, ki je bil s svojimi vzgledi vse prej kot levičar.

    Ti Marko govoriš o levičarstvu, v resnici pa ni pravega levičarstva najti nikjer. To je zgolj metafizično ime in zaščitni znak za varovanje privilegijev in naropanega bogastva tistih, ki o levičarstvu najbolj vneto govorijo. V resnici pa jim je bilo levičarstvo samo molzna krava. Levičarstvo se skriva za skrivnostno ideologijo totalitarizma, ki tiči v rdečem in se ta barva še vedno zlorablja kot nekaj, kar simbolizira koristi delavskega razreda. V resnici pa gre za zgodovinsko razpadli režim, za katerega je značilno, da so ostali njegovi zagovorniki z duhom tam, s telesom pa so tukaj, prisesani in inštalirani na prikljčke izsesavanja duha ujetega v steklenico in prispesani na telo, ki se po čudežu boljše počuti v družbi »izdajalcev«.

    To ideološko nastopaštvo z levico, ki se izkazuje in manifestira kot ideja revolucije s fenomenom totalitarizma, osnovanega na idologiji komunizma , ki je na Slovenskem požrtl ali konvertiral njegove akterje in vse kar se je po naključju znašlo v njem. Zanj je značilno, da ga je zaznamovala brezobzirna uničevalnost duhovne narave, ki se je potuhnila pod drugačno barvo. Nihče drugi kot prav totalitarizem je sesul našo prejšnjo državo do temeljev in je izničil zgodovinsko dogajanja, ko je sprevrgel humanizem v uničujočo ideologijo in moč je sprevrgel v totalitarizem. Idološka podlaga komunizma sloni na uničevalni zavesti (totalno pomeni vseobsegajoče). Oblasti daje moč izničenja človeške biti. Je ignoranca, razčlovečenje in razosebljenje. Organizacija nasilja ga samo institucionalizira. Takšni vzkliki so pripravljanje rabljev in žrtev.

    Rdeča barva nima za vse isti pomen. V koridi vzburja samo bika, ki se živalsko noro zaganja in publiko v areni, ki neznanansko uživa, ko je bik zaboden in vidi kako se mu cedi po telesu kri. Za kuharico dobi rdeča barva pravi odtenek, ko je golaž kuhan. Za kralja je njegova rdeča kri modra, brez lakmusovega papirja. Rdeča barva se najlepše zalesketa na vrtnici, ki jo dobi ljubljena ženska v dar. Tudi eksplozija je rdeča in razpršitev delcev pozroča rdečo barvo. Ko se v rani naselijo mikrobi in jo okužijo, povzročajo rdečino. Alergija, ko se koža lušči in mehča povzroča rdečino, ki je običajno boleča, podobno kot neljubi resentimenti. Krof je v središču tudi rdeč od marmelade. Tvoja pesem Marko, s katero kličeš : »e vivva il comunismo« pa je kontraproduktivna, saj dejansko ne deluješ tako se na Pozitivkah pod pseudonimom delaš, sicer bi te verjetno politično spodneslo. Jaz mislim, da se znaš kar dobro prilagajati in da ti je rdeča barva le za notranji okras.

    LP Tatjana


    Vlada dela dobro

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 7. december 2006 @ 22:15 CET
    Vlada Janeza Janše je na oddaji Trenja kar dobro prestala preizkušnjo za prvi polčas vladanja, saj se je kar 70 % glasovalcev opredelilo, da ocenjujejo delo Vlade dobro.

    T.


    Vlada dela dobro

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 8. december 2006 @ 10:27 CET
    Spoštovane bralke in spoštovani bralci!

    Prav zanimivi ste, ko ne shodite iz sebe in poveste svojega mnenja. Kakršno koli je že, saj to ni niti toliko pomembno. Samo, da bi slišali vaše mnenje. Ali res ne morete tu v svobodni Sloveniji povedati svojega mnenja? Ljudje moji, ali niste tudi družbena bitja, bitja zavesti. Kakršno koli je že to mnenje, samo da je. Občutek imam, kot da živite v antropocentričnem zametku kozmosa, kjer se vas stvarnost vsakdana niti ne dotakne. Svoje roke se zagrebli v vato in svoje misli uspavali, če takole parafraziram. Skepsa, relativizem na moralnem področju, politični naočniki brez stekla, megla, nobenega aplavza navdušenja, nobenega krika protesta, nobene besede. Vse vam je prav. Na vrhovih topolov še plapolajo rdeče zastave in sijejo rdeče zvezde in čoln po reki pluje po svoji strugi. Jaz čujem le lajež psov in kikirikanje petelinov. V najbolj rani mladosti sem imela občutek, da živim med najbolj srečnimi ljudmi na svetu. Mojega skromnega zadovoljstva je bila kriva revščina. Danes me pa najbolj skrbi revščina duha, malce sem ji hotela seči v molk, vendar sem ugotovila da je duh ohromljen in uročen. Duh po krstah in pokopaliških vencih na polju, kjer sta se bojevala Črtomir in Valjhun, mi lega na srce in nekako se ne morem iznebiti občutka, da vas ne bi popeljala skoz Prešernovo pesem Krst pri Savici.

    UVOD

    Valjhun, sin Kajtimara, boj krvavi
    že dolgo bije za kršansko vero,
    z Avreljam Droh se več mu v bran ne stavi;
    končano njino je in marsiktero
    življenje, kri po Kranji, Koratani
    prelita napolnila bi jezéro.
    Gnijó po polji v bojih pokončani
    trum srčni vajvodi, in njih vojšaki,
    sam Črtomír se z majhnim tropam brani.
    Bojuje se narmlajši med junaki
    za vero staršov, lepo bognjo Živo.
    za črte, za bogove nad oblaki.
    On z njimi, ki še tŕdjo vero krivo,
    beži tje v Bohinj, v Bistrško dolino,
    v trdnjavo zidano na skalo sivo.
    Še dan današnji vidiš razvalino,
    ki Ajdovski se gradec imenuje,
    v nji gledaš Črtomírovo lastnino.
    Devetkrat veči množca jih obsuje,
    in zveste straže krog in krog postavi,
    odvzame up jim vse pomoči tuje;
    visoke odre tamkej si napravi,
    zidovje podkopuje, vrata seka;
    ne polasti se njih, ki so v trdnjavi.
    Šest mescov moči tla krvava reka,
    Slovenec že mori Slovenca, brata -
    kako strašna slepota je človeka!
    Ko niso meč, sekira in lopata
    jih mogle, lakota nepremagljiva
    preti odpreti grada trdne vrata.
    Dalj Črtomír jim reve ne zakriva,
    besede té tov'aršam reče zbranim:
    "Ne meč, pregnala bo nas sreča kriva.
    Le malo vam jedila, bratje! hranim,
    branili smo se dolgo brez podpore,
    kdor hoče se podati, mu ne branim;
    kdor hoče vas dočákat temne zore,
    neproste dni živet nočém enake,
    ne branim mu, al jutra čákat more.
    S seboj povabim druge vas junake,
    vas, kterih rama se ukloníti noče;
    temna je noč, in stresa grom oblake;
    sovražnik se podal bo v svoje koče,
    le majhen prostor je tje do gošave;
    to noč nam jo doseči je mogoče.
    Narveč sveta otrokam sliši Slave,
    tje bomo najdli pot, kjer nje sinovi
    si prosti vóljo vero in postave.
    Ak pa naklonijo nam smrt bogovi,
    manj strašna noč je v črne zemlje krili,
    ko so pod svetlim soncam sužni dnovi!"
    Ne zapusti nobeden ga v ti sili,
    molčé orožje svoje vsak si vzame,
    strahljivca v celem ni imel števili;
    al komej vrata so odprte, vname
    se strašni boj, ne boj, mesarsko klanje:
    Valjhun tam s celo jih močjo objame.
    Tud' on se je zanesel na njih spanje,
    prelesti mislil je ozidje grada,
    in ponevedama planiti nanje.
    Ko svojo moč narbolj vihar razklada,
    okrog vrat straža na pomoč zavpije,
    in vstane šum, de mož za možam pada.
    Ko se neurnik o povodnji vlije,
    iz hriba strmega v doline plane,
    z derečimi valovami ovije,
    kar se mu zoper stavi, se ne ugane,
    in ne počije préd, de jez omaga;
    tak vrže se Valjhun na nekristjane.
    Ne jenja préd, dokler ni zadnja sraga
    krvi prelita, dokler njih kdo sope,
    ki jim bila je vera čez vse draga.
    Ko zor zasije na mrličov trope,
    ležé, k' ob ajde žetvi, al pšenice
    po njivah tam ležé snopovja kope.
    Leži kristjanov več od polovice,
    med njimi, ki so padli za malike,
    Valjhun zastonj tam iše mlado lice

    KRST

    Mož in oblakov vojsko je obojno
    končala temna noč, kar svetla zarja
    zlatí z rumenmi žarki glavo trojno
    snežnikov kranjskih sivga poglavarja,
    Bohinjsko jezero stoji pokojno,
    sledu ni več vunanjega viharja;
    al somov vojska pod vodó ne mine,
    in drugih roparjov v dnu globočine.
    Al jezero, ki na njega pokrajni
    stojiš, ni, Črtomír! podoba tvoja? -
    To noč je jenjal vojske šum vunajni,
    potihnil ti vihar ni v prsih boja;
    le hujši se je zbudil črv nekdajni,
    ak prav uči me v revah skušnja moja,
    bolj grize, bolj po novi krvi vpije,
    požrešniši obupa so harpíje.
    Na tleh ležé slovenstva stebri stari,
    v domačih šegah vtrjene postave;
    v deželi parski Tesel gospodari,
    ječé pod težkim jarmam sini Slave,
    le tujcam sreče svit se v Kranji žari,
    ošabno nósjo tí pokonci gláve.
    Al, de te jenja ta skeleti rana,
    ne boš posnel Katóna Utikána!
    Prenesla pričujoče ure teže
    bi ne bila let poznih glava siva;
    v mladosti vender trdniši so mreže,
    ki v njih drži nas upa moč goljfiva;
    kar, Črtomír! te na življenje veže,
    se mi iz tvojih prejšnjih dni odkriva,
    ko te vodila ni le stara vera
    tje na osredek Bléškega jezéra.
    Tje na otok z valovami obdani,
    v današnjih dnevih božjo pot Marije;
    v dnu zad stojé snežnikov velikani,
    poljá, ki spred se sprósti, lepotije
    ti kaže Bléški grad na levi strani,
    na desni griček se za gričam skrije.
    Dežela kranjska nima lepšga kraja,
    ko je z okolšno ta, podoba raja.
    Tam v časih Črtomíra na otoki
    podoba bóginje je stala Žive,
    ki so zročeni ji mladenčov stoki;
    ki so ji, vé dekleta ljubeznive!
    zročeni vaši smehi, vaši joki,
    orožja, ki so nam nepremagljive. -
    Tam bógnje vežo Staroslav in lepa
    njegova hči odpira in zaklepa.
    Hči Bogomila, lepa ko devica,
    sloveča Hero je bila v Abidi,
    nedolžnost vnema ji oči in lica,
    lepote svoje sama le ne vidi,
    priliznjena mladenčov govorica
    je ne napihne, ji srca ne spridi.
    Spolníla komej je šestnájsto leto;
    srce mladó ni za noben'ga vneto.
    Darí opravit bógnji po navadi
    prinese Črtomíra lahka ladja,
    od tega, kar raste pri njega gradi,
    od čede, žita in novine sadja;
    ko bliža z njimi se devici mladi,
    zadene ga, ko se je nármanj nadja,
    iz nje oči v srce ljubezni strela,
    plamén nepogasljiv je v njemu vnela.
    O blagor, blagor, Črtomír! ti vneta
    je deklica od tvojega pogléda,
    kak od zamáknjenja je vsa prevzeta,
    kak gleda v tla, kak trese se beseda!
    Ko zarija, ki jasen dan obeta,
    zarumení podoba njena bleda,
    in v tvoji roki roka nje ostane
    zadŕžana ji od moči neznane.
    Naj pevec drug vam srečo popisuje,
    ki célo leto je cvetla obema:
    kak Črtomír osredek obiskuje,
    kak oča omladí med njima dvema,
    ki ni, ko meni, mu veselje tuje,
    ki srečna ga ljubezen v prsih vnema,
    pijanost njino, ki tak hitro mine,
    pregnana od ločitve bolečine.
    Že, Črtomír! je treba se ločiti,
    ne slišiš, kak glasnó trobenta poje?
    Pripodil s sabo je Valjhun srditi
    požigat božje veže divje roje;
    povsod vzdigujejo se vere ščiti,
    ki si prejel od matere jo svoje,
    té vere, ki ji deklica ta služi,
    ki zdaj te z njo ljubezen čista druži.
    Kak težka, bridka ura je slovesa!
    Stojé po licah jima kaplje vroče,
    objeta sta, ko bi bila telesa
    enga, spustiti žnabel žnabla noče;
    si z levga oča, desnega očesa
    jok briše, ki ga skriti ni mogoče,
    ko vidi v táko žalost nju vtopljene,
    in de tolažbe zanje ni nobene.
    Bi spomnil njima zmage večno slavo,
    ak bi, de jo doseči móč je, sodil;
    al preveliko trumo je čez Dravo
    po Kokri doli v Kranj Valjhun pripodil.
    Se možu zdi, de gre le v smrt krvavo,
    brez de bi vero, brate osvobodil. -
    List pride, kak vasi in veže božje
    goré; - čas, Črtomír! je vzet orožje.
    In šel je boj bojvat brez upa zmage,
    in skazal se je korenine prave,
    kjer suče meč, na čeli smrtne srage
    ležé sovražnikov trupla krváve
    mrtvih, al izdihjočih duše drage;
    vender ne meč, ne moč gradu trdnjave
    bogov ne more rešit slavnih staršov,
    in ne pred smrtjo ohranít tovaršov.
    Premagan pri Bohinjskem sam jezéri
    stoji naslonjen na svoj meč krvávi,
    z očmi valov globoki brezen meri,
    strašne mu misli rójijo po glavi,
    življenje misli vzet si v slepi veri;
    al nekaj mu predrzno rôko ustavi -
    bila je lepa, Bogomila! tvoja
    podoba, ki speljala ga je 'z boja.
    Enkrat videt želi podobo milo,
    pozdravit prejšnjega veselja mesto;
    al srečno je prestala časov silo,
    al njeno mu srce še bije zvésto,
    al morebit pod hladno spi gomilo,
    al premagávec mu je vzel nevesto,
    al živa, al mŕtva je, zvedet móre,
    ločiti préd se iz sveta ne móre.
    Znan ribič privesla od une stráni,
    opomni ga, kak sam sebe pozabi,
    kako povsod ga išejo kristjani,
    kak z vjetimi Valjhun srditi rabi,
    prijazno delj mu tam ostati brani,
    stopiti k sebi ga v čolnič povabi,
    de ga pripelje v varniši zavetje;
    vda Črtomír se v to, kar ribič svétje.
    In brž veslata v konec ta jezéra,
    kjer bistra vanjga pribobni Savica;
    ker srečen veter nji roké podpéra,
    čolnič leti, ko v zraki urna tica.
    Se ribič po sovražnikih ozéra,
    čoln vstavi, kjer je gosta senc temnica.
    Ker se mu zdi, de lakota ga grudi,
    junaku, kar je v torbici, ponudi.
    Želi dat Črtomír mu povračilo,
    al v vojski dnarji so bili razdani;
    de Staroslav, se spomni, z Bogomilo
    mu v skrivnem kraji tovor zláta hrani,
    nju poiskati da mu naročilo,
    in da mu prstan sámo njima znani,
    de bo pri njima storil mu resnico; -
    prinesti zláta reče četrtníco.
    Po Bogomili prašat mu ukaže:
    al gleda svetlo sonce, je še živa,
    al so obvárvale jo mokre straže,
    al pred sovražniki drugéj se skriva,
    in kod narvárniši se pot pokaže,
    tje, kjer zdaj draga deklica prebiva?
    Pri slapi čakal jutro bo Savice,
    vesele ali žalostne novice.
    Slap drugo jutro mu grmi v ušesa;
    junak premišlja, kak bolj spodej lena
    voda razgraja, kak bregove stresa,
    in kak pred njo se gôre ziblje stena,
    kak skale podkopuje in drevesa,
    kak do nebes leti nje jeze pena! -
    Tak se zažene, se pozneje ustavi
    mladenič, Črtomír pri sebi pravi.
    Zbudi ga 'z misel teh mož govorica,
    ki bližajo se z blagam obloženi,
    spozna koj ribiča poštene lica;
    neznan mož pride po stezi zeleni;
    talar in štola, znamenja poklica,
    povesta mu, de služi Nazareni.
    Po meč bi desna se bila stegnila,
    v ti priči se prikaže Bogomila.
    "O, sem na sŕce moje, Bogomila!
    Skrbí je konec, žalosti, nesreče,
    se trese od veselja vsaka žila,
    kar gledam spet v obličje ti cveteče,
    naj brije zdaj okrog viharjov sila,
    naj se nebo z oblaki preobleče,
    ni meni mar, kar se godi na svéti,
    ak smejo srečne te roké objeti."
    Iz njega rok izmakne se počasi,
    in blizo se na prvi kamen vsede,
    in v trdnem, ali vender milem glasi
    mladenču vnetmu reče té besede:
    "Ne združenja, ločitve zdaj so časi,
    šel naj vsak sam bo skoz življenja zmede;
    de b' enkrat se sklenile póti naji,
    me tukaj vidiš zdaj v samotnem kraji.
    Povedat moram ti, de sem kristjana,
    malikov zapustila vero krivo,
    de je bežala ta, k' ob sonci slana,
    de dal krstit je oča glavo sivo,
    soseska je Marije službi vdana
    v dnu jezera utopila bógnjo Živo.
    Kako prišla k resnice sem poglédi,
    moj Črtomír! v besedah kratkih zvédi:
    Večkrat v otoka sem samotnem kraji,
    ko te je ladja nesla preč od mene,
    si mislila, al bo ljubezen naji
    prešla, ko val, ki veter ga zažene,
    al hrepenečih src željé narslaji
    ogásil vse bo zemlje hlad zelene,
    al mesta ni nikjer, ni zvezde mile,
    kjer bi ljubjóče srca se sklenile.
    Te misli, ko odšel si v hude boje,
    miru mi niso dale več siroti.
    V nevarnosti življenje védet tvoje,
    zaprte vse do tebe videt póti,
    ni védlo kam se djati sŕce moje,
    tolažbe nisem najdla v taki zmoti.
    Obupala sem skorej tákrat reva;
    kak sem želela v noči ti svit dneva!
    En dan sem prašat šla po vojske sreči,
    al skozi se še ni sklenila z vami;
    učil ljudi je mož bogaboječi,
    duhovni mož, ki zdaj ga vidiš z nami:
    kako nas vstvaril vse je Bog narveči,
    kak greh prišel na svet je po Adámi,
    kak se je božji sin zato učlovečil,
    de bi otel naróde in osrečil.
    De pravi Bog se kliče Bog ljubezni,
    de ljubi vse ljudi, svoje otroke,
    de zemlja, kjer vijó viharji jezni,
    je skušnje kraj, de so naš dom visoke
    nebesa, de trpljenje in bolezni
    z veseljam vred so dar njegove rôke,
    de čudno k sebi vód' otroke ljube,
    de ne želi nobenega pogube.
    De ustvaril je ljudi vse za nebesa,
    kjer glorja njega sije brez oblaka,
    oko ni vidlo, slišale ušesa
    veselja, ki izvoljene tam čaka,
    de spróstenim bo vseh težav telesa
    se srečnim izpolnila volja vsaka,
    de bodo tamkej božji sklepi mili
    té, ki se tukaj ljubijo, sklenili.
    Ko šla domú sem z družbo najno v glavi,
    me mož, ki je ta uk učil, doide;
    prijazno v svoji šegi me pozdravi,
    pove, de préd je štet bil med druide,
    de preobrnil se je k veri pravi,
    de v naše kraje oznanvat jo pride;
    ker so vasi bile mu krog neznane,
    z menoj iti želi, ker noč postane.
    Doma očetu, meni razodeva,
    kar prerokváli nékdaj so preroki,
    kak, kar grešila sta Adám in Eva,
    na križi operó krvi potoki,
    popiše nama strah sódnega dneva,
    vse čudeže, ki vere so poroki;
    kar védet treba je, zloži po vrsti,
    ker sva mu vse verjela, naju kŕsti.
    Al ena skrb me je morila vedno,
    de tí med njimi si, ki Bog jih čŕti;
    večkrat sem v sanjah vidla glavo čedno,
    bledó ležati na mrtvaškem prti;
    sem trepetala zate uro sledno;
    de bi nebes ne zgrešil v bridki smrti.
    Mož božji mi bolnó srce ozdravi,
    ker, de zamóre vse molitev, pravi.
    Kolikokratov sem od tod v samoti
    klečala, klícala pomoč Marije:
    'Zavreči v jezi ga, moj Bog! ne hôti,
    ker v zmoti žali te, ne 'z hudobije,
    ne daj v oblast sovražni ga togoti,
    pred njo naj milost tvoja ga zakrije!'
    In čudno te je tisto noč ohranil,
    ko ni noben tovarš se smrti ubranil.
    Iz spanja svojga, Črtomír! se zbudi,
    slovo daj svoji strašni, dolgi zmoti,
    po potih se noči temne ne trudi,
    ne stavi v bran delj božji se dobroti,
    in njene milosti dni ne zamúdi,
    de sklenete se enkrat najni póti,
    ljubezen brez ločitve de zazóri
    po smrti nama tam v nebeškem dvóri."

    ČRTOMÍR

    "Kak bom povrnil, Bogomila draga!
    ljubezen, skrb, kar si trpela zame?
    V veselji skorej mi srce omaga,
    ki v njemu tvoja ga ljubezen vname,
    dokler krvi ne vteče zadnja sraga,
    in groba temna noč me ne objame,
    ti sužno moje bo življenje celo,
    ti gospoduj čez vero, misli, delo.
    Kako bi mogel tebi kaj odreči,
    storiti tega ne, kar boš želela!
    Al zmisli ran, ki jih Valjhuna meči
    so stórili, in pšic njegovih strela,
    kaj videli krvi smo v Kranji teči,
    kristjanov tvojih vse preudari dela,
    in mi povej, al ni črt nárbolj jezni
    njih Bog, ki kličeš ga Boga ljubezni?"

    DUHOVNI

    "Po celi zemlji vsem ljudem mir bodi!
    tako so peli angelcov glasovi
    v višavah pri Mesijesa prihódi;
    de smo očeta enega sinovi,
    ljudje vsi bratje, bratje vsi naródi,
    de ljúbit' mórmo se, prav' uk njegovi.
    Valjhun ravna po svoji slepi glavi,
    po božji volji ne, duhovni pravi."

    ČRTOMIR

    "Ljubezni vere, in miru in sprave,
    ne branim se je vere Bogomile,
    vem, de malike, in njih službo glave
    služabnikov njih so na svet rodile,
    v njih le spoštvál očetov sem postave;
    al zdaj ovrgle so jih vojske sile.
    Ak sklene me s teboj krst, Bogomila!
    kdaj bo zakóna zveza me sklenila?"

    BOGOMILA

    "Odločeni so roži kratki dnóvi,
    ki pride nanjo pomladanska slana,
    al v cvetji jo zapadejo snegovi!
    tak mladi deklici, ki zgodnja rana
    srce ji gloda, vsmŕti mir njegovi,
    le kratka pot je skoz življenje dana;
    al je za majhen čas se združit vredno,
    de bi ločitve spet se bala vedno?
    De bi od smrti rešil te nesrečne,
    in tamkej mili Bog v nebeškem raji
    z menoj te, dragi! sklenil čase večne,
    pustila vnémar sem željé narslaji,
    pustila vnémar dni na sveti srečne,
    sem odpovedala se zvezi naji; -
    je uslišana bila molitev moja. -
    Ne smem postati jaz nevesta tvoja.
    Bogú sem večno čistost obljubila,
    in Jezusu, in materi Mariji;
    kar doživela let bom še števila
    v željá bridkosti, v upa rajskem siji,
    nobena me ne bo premogla sila,
    bila de svojemu, svetá Mesiji,
    nebeškemu bi ženinu nezvesta,
    nikdár ne morem tvoja bit nevesta!" -
    Duhovni reče med besede take:
    "Zakóna sreče ta uživát ne more,
    kdor dela mojim, tvojim je enake
    predrznil v časa se seját razore,
    druid sem z zmoto jaz slepil rojake,
    ak bi ne bil dajal tvoj meč podpore,
    kdaj vgásnila bila bi kriva vera,
    bi vdova ne bila žen marsiktéra!
    Tvoj pot je v Oglej, de položil nate
    roké bo patriarh, ak duh te žene,
    ko si pogubljal jih, oteti brate,
    duhovnega te storil bo, ko mene.
    V deželah jutra čakajo bogate
    te žetve, ne zamúdi je nobene,
    le hitro v Oglej, tje do patriarha,
    de posvetí te mašnika, duš varha."

    ČRTOMIR

    "Prav praviš, de ne smem jaz upat sreče,
    ki vedno je in bo sovražna meni:
    dosegel oča zmage ni sloveče,
    končal življenje v vojski je zgubljeni,
    odšla je mati komej sponam ječe,
    že davno jo pokriva grob zeleni.
    Osrečit hoče me ljubezen sladka,
    al, kak sladkost bila je njena kratka!
    V deželi koj trobente glas zapoje,
    od Bogomile drage mene loči,
    junaško bíli smo z Valjhunam boje,
    vesele zmage dan nam ne napoči,
    pomóril meč je vse tovarše moje,
    beg je moj up, gojzd je moj dom pričjoči.
    Nespametna bila bi z mano zveza,
    ki me preganja vedno sreče jeza."

    BOGOMILA

    "Ljubezni prave ne pozna, kdor méni,
    de ugásniti jo more sreče jeza;
    gorela v čistem, v večnem bo plaméni
    zdaj, in ko mi odpade trupla peza;
    v zakoni vender brani sad mi njeni
    vživáti z Bogam trdniši zaveza.
    Odkrila se bo tebi unstran groba
    ljubezni moje čistost in zvestoba.
    De bodo znani božji jim obéti,
    jih oznanvat pojdi v slovenske mesta;
    kar dni odločenih mi bo na svéti,
    Bogú in tebi bom ostala zvesta,
    v nebesih čákala bom pri očeti
    čez majhen čas deviška te nevesta,
    dokler žalujejo po teb' otete
    krdela, prideš k meni v mesta svete."
    Izmed oblakov sonce zdaj zasije,
    in mavrica na bledo Bogomilo
    lepote svoje čisti svit izlije,
    nebeški zor obda obličje milo;
    jok, ki v oči mu sili, komej skrije,
    de ni nebo nad njim se odklenilo,
    de je na sveti, komej si verjame,
    tak Črtomíra ta pogled prevzame.
    Ko je minul, kar misli, de bo v sili
    zlatá mu treba, si od mož ga vzame;
    dar ribču da, njim, ki so ga nosili.
    "Kar Staroslav zlatá še hrani zame,
    daj ga sirotam," reče Bogomili,
    se bliža ji, presrčno jo objame,
    molče poda desnico ji k slovesi,
    solzé stojijo v vsakem mu očesi.
    "O čakaj, mi dopolni prošnjo eno!
    préd ko se lóčva," Bogomila pravi,
    "de mi v skrbeh ne bo srce utopljeno,
    de lóžej se bridkosti v bran postavi,
    préd, ko greš v Oglej čez goró zeleno,
    se pričo mene odpovej zmotnjavi,
    dokler te posveti krst, se zamúdi,
    vodá je blizo, in duhovni tudi."
    Molče v to prošnjo Črtomír dovoli,
    z duhovnim bliža slapu se Savice,
    molitve svete mašnik, on z njim moli,
    v imeni kŕsti ga svete Trojice.
    So na kolenah, kar jih je okoli,
    se od veselja svet' obraz device,
    ki je bila podpora vere krive,
    je opravljála službo bógnje Žive.
    Razlagajo, ko pride v Akvilejo,
    mu svete pisma proste zmote vsake;
    postane mašnik, v prsih umrjejo
    nekdanji upi; med svoje rojake
    Slovence gre, in dálej čez njih mejo,
    do smrti tam preganja zmot oblake. -
    Domú je Bogomila šla k očeti,
    nič več se nista videla na sveti.
    njega, ki kriv moritve je velike.





    Mnenje

    Prispeval/a: MC dne petek, 8. december 2006 @ 11:21 CET
    Moje mnenje je, da je Črtomir na koncu totalno zajebal sceno, ko se je poklonil gospodarjem Evrope. Prototip Slovenca, pač. Mogoče pa smo prav zaradi tega preživeli. Le kdo bi vedel.



    Mnenje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 8. december 2006 @ 11:55 CET
    Marko, ti ki nikoli ne izgubljaš stikov z znanci, bi bilo dobro da malo bolj obrazložiš bralcem tvoj pogled na slovenstvo in povezavo med Krstom pri Savici ter navrženim mnenjem. Morda nam boš postregel tudi kaj zanimivega o zmagovalcih, ki priznašajo svetišču premaganih.

    LP Tatjana


    Mnenje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 8. december 2006 @ 20:45 CET
    Nekega večera, še preden so se novoletni praznični dnevi dodobra začeli, sem ob kozarcu rdečega vina razmišljala kako bi Marka spet spravila k besedi. Nekaj mi je prišepnilo: Piši o Martinu Heideggerju, najbolj priljubljenemu Markovemu filozofu.

    Znano je da je Heidegger namenjal posebno pozornost tako temeljnim filozofskim besedam kakor tudi filozofski govorici nasploh. Med vzvišenimi besedami, ki ustanavljajo evropsko modrost, se nahaja tudi physis. Razumevanju physis je Heidegger namenil nemalo pozornosti, ker je grško razumevanje narave dokončno iztrgal iz stereotipov fizikalnih in prirodnofilozofskih interpretacij, ki so kljub Nietzschejevemu tolmačenju grštva in kljub zaslužnemu Dielsu prevladali v tolmačenju zgodnjegrške misli.

    Marko je obmolknil prav zaradi Martina Heideggerja. Njegovi stavki so kratki. Premalo gorečnosti in ljubezni je v njih, ki bi bralce nahranile s skrivnostmi in močmi, kot si jih zaslužijo.

    Lep pozdrav
    Tatjana



    Rdeča zdravljica

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 10. december 2006 @ 12:28 CET
    Lo'ta' aseh-leka pesel!
    (Ne delaj si rezane podobe!)
    /2 Mz 20,4/

    T.


    Marš nad prepadom

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 10. december 2006 @ 18:36 CET
    Ena najbolj neverjetnih zmožnosti jezika je, da lahko z aluzijo zapoje na čelu črede zmagoslavni marš "La bandiera rossa" nad prepadom, ki nima ne dna in ne temeljev, kot le vrtoglavno nestabilnost droga rdeče zastave, ki vihra nad arhitekti, ki bi morali na robu prepada popraviti krive zgradbe, da se ne bodo zrušile in skopati bi morali globoke jaške, da bi si sploh lahko predstavljali kaj predstavlja globoko brezno s približno sto milijoni mrtvih pod rdečo zastavo. Obstajajo tudi vlaki, ki se redno zaletavajo v peron naše pameti.

    T.


    Vlada dela dobro (po meri dobrega ljudstva)

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 11. december 2006 @ 11:45 CET
    Ko se v oddaji, ki se imenuje Trenja, in kjer bi se že zaradi narave oddaje same morala soočati in kresati različna mnenja, pojavi en sam govorec, moderator pa je tam le zato, da servilno asistira pri njegovem monologu, je jasno, da je tako opevani medijski pluralizem precej na psu. Uslužnost medijev pa spominja na tiste stare čase, ki jih nekateri črtijo zaradi t.i. totalitarnosti. Ampak, v tem ni nič slabega, nič takega, zaradi česar bi se zagovorniki demokracije morali razburjati. Ljudstvo namreč vedno dobi (izvoli) takšno oblast, kakršno si zasluži!


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,51 seconds