NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

petek 19-apr
  • Ingmar Bergman: Prizori iz zakonskega življenja

  • sobota 20-apr
  • Plečnikova Lectarija

  • nedelja 21-apr
  • Moja elektrarna by ENERTEC pokal Slovenije v akvatlonu 2024

  • sreda 24-apr
  • Zoh Amba »Bhakti«

  • četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Orientalizem po slovensko   
    petek, 3. november 2006 @ 05:02 CET
    Uporabnik: MC

    Že dolgo časa me ni nobena novica tako zadela, kot je bila izselitev Romov iz Ambrusa v nastanitveni center v Postojni. Težko bi rekel, da me je postalo sram zato, ker sem Slovenec. Nenazadnje si zato nisem kriv sam. Rodovnika si ljudje pač ne izbiramo sami. Tako se je pač zgodilo, da sem se rodil kot »čisti« Slovenec, kolikor smo Slovenci sploh lahko čisti. Mogoče imam kakšno kapljico uskoške (srbske) krvi, ki se je primešala še v času, ko so naši vrli predniki na grmadah zažigali prve knjige v lastnem jeziku. A naj vrže kamen vame tisti, ki je brez napačnega gena.

    Nisem sentimentalen, a zgodilo se je, da so se mi ob pogledu na Rome, ki so se v spremstvu policije kakor trop prestrašenih živali zbirali v prostorih nastanitvenega centra, ovlažile oči. Zdelo se mi je nemogoče, da se to dogaja v moji domovini. Razumel bi, če bi se to zgodilo nekje drugje – v kakem eksotičnem kraju, ali morda v nekem drugem – arhaičnem času. Razjarjena množica več sto Slovencev, ki se je zbrala, da fizično obračuna z dvema ducatoma Romov, kjer so prevladovale ženske, otroci in celo nosečnice, me je spominjala na podobe divjega zahoda, kjer je ljudstvo vzelo »pravico« v svoje roke in uporabilo metode javnega linča. Kaj bi se zgodilo, če se med hordo domačinov in majhno skupinico Romov, ne bi postavil oklopljen kordon specialnih policijskih enot?!

    Kaj bi krepki slovenski mladeniči in plečati možje, opogumljeni z rujnim dolenjskim vincem, storili z romskimi otročaji in ženskami?! V enaindvajsetem stoletju! V tako imenovani civilizirani družbi! Sredi Evrope, ki temelji na krščanskih koreninah! Najprej z golimi pestmi nad ženske in otroke, po uspešni akciji pa vsi k nedeljski maši. Sami pobožni, pošteni slovenski katoličani, ki ljubijo svojega bližnjega bolj kot samega sebe. Me prav zanima, kakšna je bila nedeljska pridiga v Ambruški cerkvici. Je gospod župnik povedal kaj lepega o odpuščanju, o ljubezni do sovražnikov, o usmiljenem Samarijanu, o nastavljanju drugega lica? Verjetno ne. Slovenci pač niso Amiši, ki ne samo učijo odpuščanja, marveč tako tudi živijo. Ne, videti je, da smo Slovenci smo le farizejski, samovšečni Šentflorjanci, ki si domišljajo, da so Bogu bolj všečni kot drugi. Očitno bi radi tekmovali z Judi, ki jih – kako pomenljivo - v Sloveniji skorajda ni. Kako le, saj imajo preveliko konkurenco. Na sončni strani Alp je dovolj prostora le za eno izvoljeno ljudstvo. Cigani morajo proč! Morajo v karanteno! Morajo v rezervat – tako kot Indijanci. Nenazadnje so jim, vsaj po zunanjosti, na moč podobni.

    Romi, čeprav povečini skoraj infantilno pobožni, so najprej Cigani – ti pa so, po vseh stereotipnih kriterijih, ljudje nižje vrste. Nič zato, če tudi oni častijo Slovencem tako ljubo Mater božjo, še vedno so samo potomci nekih daljnih aziatskih, poganskih hord. Zato pa Slovenci spadamo v kategorijo bolj rafiniranih bitij. Vse, kar posedujemo, nam pripada, »ker smo tu doma« – tako kot piše na predvolilnih plakatih najbolj krščanske slovenske stranke. Bog nam je dal najlepši košček zemlje, naše lepe zemljice s kozolci in cerkvami na gričkih, potem pa se najde krdelo umazanih pritepencev z od dima in od umazanije osmojeno poltjo, v raztrganih, pisanih capah, ki kuri kresove na vodovarstvenem območju naše lepe in čiste Slovenije. Res, prava groza! Slovenceljni, ki zelenim strankam na volitvah v povprečju namenijo beden odstotek glasov, so nenadoma postali težki okoljevarstveniki. Vse za čisto Slovenijo! Za Slovenijo brez Ciganov. Ko pošteni slovenski kmetje na njive, ki ležijo nad podtalnico z glavnimi zajetji pitne vode, zlijejo na hektolitre prašičje gnojnice in potem natrosijo še na tone pesticidov, se običajno ne zgani nihče. Ko pa cigani zakurijo kakšen akumulator, je to čisti »horror«. Izgleda, kot da so Romi tisti, ki proizvajajo odpadke. V resnici pa le zbirajo ostanke, ki jih puščamo »civilizirani« zahodnjaki. Naš prispevek h globalnemu segrevanju in uničevanju narave je neprimerno višji od prispevka Romov. Predvsem mi smo tisti, ki objestno trošimo naravne vire in povzročamo katastrofalno polucijo planeta. Tudi tako, da kupujemo proizvode, ki jih ne potrebujemo. Tako, da uživamo hrano, katere pridelava uničujoče obremenjuje naš planet. Potem je tu še prekomerna uporaba kemikalij, zdravil, objestna potrata električne energije in nafte. Romi so preveč slabi potrošniki, da bi jim lahko naprtili greh onesnaževanja. Tudi najbolj malomaren Rom ne more prispevati toliko k svinjanju planeta, kot povprečen civiliziranec iz urbane sredine.

    Rome so preselili v kraj, kako ironično, kjer so pred nekaj meseci policisti skupinici mednarodnih protestnikov, ki so se zavzemali za zaprtje prehodnih domov, s pendreki kazali, kako v Sloveniji deluje pravna država. Pravna država seveda deluje. Vsaj včasih. Ko so Romi pobegnili pred linčem v zavetje dreves, so jim vrli predstavniki izvršne oblasti v modrem izstavili plačilni nalog za parkiranje v gozdu. Cinizem države, ki je v več kot desetih letih naredila bore malo za rešitev problema, je srhljiv. Medtem ko je prejšnja vlada samopašno ignorirala razpis Sorošove fundacije za izobraževanje Romov z obrazložitvijo, da zadeve urejamo dovolj dobro sami, sedanja oblast romsko problematiko povečini rešuje preprosto tako, da pristaja na vsiljen diktat večine. Začelo se je že s tihimi oblikami rasne diskriminacije v osnovni šoli Bršljin, danes pa smo priča že kar malemu eksodusu, ki poteka z aktivno pomočjo državnega aparata. Policija, ki dolga leta ni znala zaščititi slovenskih domov pred »kurjimi tatovi«, je nenadoma aktivirale stotnijo specialcev, da bi pred razjarjeno množico Slovencev zaščitila in na »varno« odpeljala skupinico romskih žensk in otrok. Moralo je biti res hudo in namen Ambrušanov, da storijo nekaj grozovitega, sila resen. Na prvi pogled se zdi, da je policija predvsem fizično zaščitila Rome – a v resnici je, bolj kot to, preprečila Ambružanom, da jim ni bilo potrebno iti »do konca.« Preprečila je, da bi postali zločinci. Zaščitila jih je pred madežem, ki bi potem padel na vse Slovence. Zaščitila je lik dobrega in poštenega Slovenca. Zaščitila je svoj »trade mark«.

    Na žalost, pa se je ob tem zgodilo še nekaj drugega. Postavljena je bila paradigma za reševanje tovrstnih problemov v bodoče. Če pravna država nasprotuje volji ljudstva, potem je potrebno demontirati pravno državo. Pragmatičen in dinamičen pristop. Upoštevati je potrebno iniciativo krajanov. Upoštevati se mora glas ljudi. Zgoditi se mora ljudstvo. To je resnična – neposredna demokracija, ki jo oblikuje referendumska volja ulice.
    Posledica demokracije je preprosto dejstvo, da ljudje vedno dobimo takšno oblast, ko jo zaslužimo. Preprosto okriviti državo, prejšnjo ali novo oblast, tako kot danes počne večina novinarjev in komentatorjev, bi bilo preveč licemersko. Vsaka država je predvsem aparat, zato je apriorno toga, formalistična in posledično nečloveška. Najboljša država je še vedno samo država in v vseh časih so se ljudje zmrdovali zaradi nje.

    Če je tudi najboljša država že po svoji naravi vedno slaba, so pa ljudje tisti, ki imajo vedno prav! Tako so (običajno s kislimi nasmeški) dejali skoraj vsi politiki po zadnjih volitvah. Politiki naredijo namreč vse, da bi bili všečni. Če že ne morejo biti všečni vsem, so vsaj določenim - ciljnim skupinah. In Romov je veliko premalo, da bi veljali za rentabilno ciljno skupino. Politiki se oblikujejo po okusu ljudstva, ki ga predstavlja večina. Ambružanov je več kot Ciganov, pa še Slovenci so – za razliko od temnopoltih nomadov, ki z belo tehniko in akumulatorji svinjajo sveto slovensko zemljico. Izračun je preprost. Lažje je prestaviti tiste, ki jih je manj in ki manj kričijo. Seveda je pri tem potrebno ohraniti človeški obraz, poskrbeti za toplo vodo v namestitvenem centru, otročajem pa razdeliti nekaj poceni igrač in bombonov. Ljudem se otroci namreč smilijo, pa čeprav so Cigani. Sedaj se bodo revčki končno lahko (morda prvič v življenju) oprhali. Tako kot se prhajo in kopajo čisti slovenski otroci. Če jih bodo dobro zdrgnili, se jim morda posvetli celo barva kože. Z Barbikami in Lego kockami pa obstaja nekaj možnosti, da deklice enkrat postanejo vsaj frizerke, dečki pa zidarji. Morda jim v namestitveni center pošljejo še rojaka Ota Pestnerja, ki jim bo zapel kako res lepo slovensko popevko, da se bodo hitreje navadili na pristne, izvirne slovenske zvoke, ter se na subtilen način odvadili nomadskih zvokov, zaradi katerih ostajajo v oblasti aziatsko-orientalske mentalitete. Čudovito! Uprizorili so nam deportacijo s človeškim obrazom - eksodus je postal humanitarna akcija.

    Toda, zakaj kriviti državo? Nenazadnje vsako leto nameni več sto milijonov za reševanje romske problematike. Tudi občina Ivančna Gorica bi se lahko prijavila na razpis in bila deležna teh sredstev. A se ni! Ni znala, ni vedela ali ni hotela. Pravzaprav je čisto vseeno. Zakaj se razjarjeni Ambružani niso zbrali pred županovo pisarno v Ivančni Gorici? Saj res, Romi naj bi bili problem države in ne občin. Tudi to smo že slišali. Tako kot nekatere ceste, ki razpadajo po vseh šivih oziroma luknjah. Je res tako zelo težko vzeti denar, ki ga država ponuja tako rekoč zastonj? Ne - očitno je lažje kriviti državo ali usmeriti svoj bes proti skupinici otrok in žensk, potem pa z grožnjo sile rešiti zadevo enkrat za zmeraj. Zakaj bi reševali problem Romov, ko pa je veliko lažje preprosto znebiti se jih?! Sredstva, namenjena občinam za reševanje romske problematike, naj kar ostanejo v proračunu. Morda iz tega zgradimo še kakšen namestitveni »konclager«. Tako bo volk siti in Cigani celi.

    Tisti, ki pravijo, da gre za demontažo pravne države, imajo seveda prav. Izsiljena izselitev ljudi z zemlje, ki jo zakonito posedujejo, v namestitveni center, ki spominja bolj na kakšno ječo, je nedvomno poraz pravne države. Izgovori, da gre za preprečevanje prelivanja krvi, so – glede na okoliščine – seveda povsem upravičeni. Država je res gasila požar – ukrepala je modro – tako da je preprečila najhujše. Žalostno pa je, da se modrost vedno bolj pogosto uveljavlja z uporabo modrih uniform.

    Pravna država razpada in najbrž bi bilo naivno pričakovati, če bodo tožilstvo in organi pregona sedaj opravili svoje delo do konca – vložili obtožnico (vse potrebne dokaze so že posnele kamere) proti tistim, ki so v Ambrusu storili najhujša kriminalna dejanja. Najmanj, kar bi morali storiti, obtožiti bi morali vse hujskače iz množice Ambružanov zaradi spodbujanja rasnega sovraštva in za poskus umora (linča). Niso bili namreč Romi tisti, ki so se odpravili proti Ambrusu z namenom, da izselijo ali celo pobijejo Ambružane, niso Romi vzklikali protislovenskih gesel, marveč obratno! Netenje rasne sovražnosti in poskus umora so veliko hujši zločini, kot vožnja z neregistriranim avtomobilom ali jemanje polen s tujega borjača.

    Ko je minister razjarjeni in okajeni množici naznanil, da Romi lahko na svoji zemlji prespijo še eno noč, so miroljubni Slovenci skoraj ponoreli od besa. Novico, da bodo trajno odstranjeni in da se ne bodo vrnili več, pa je množica sprejela s huronskim aplavzom, ki mu je sledilo evforično prepevanje Zdravljice. Žive naj vsi narodi, razen ciganov seveda! Ne vrag, le sosed bo mejak. Še dobro, da sedaj vemo, kdo je resnični vrag v pobožni slovenski deželici – to so cigani, ciganke in njihovi mladiči.

    Na nek način je smešno, da se Slovenci bojijo prav Romov, ki so eden najbolj miroljubnih narodov sveta. V vsej svoji zgodovini niso nikoli začeli vojne (to je nekaj, s čimer se pogosto hvalimo Slovenci), niti niso nikoli osnovali centralistične države z represivnimi strukturami. Beseda Rom v prevodu pomeni človek. Vsaj v Ambruškem primeru je res videti tako. Ecce Homo – glej človek – trpeči, preganjani človek na eni strani - na drugi strani policijskega kordona pa razčlovečeni človek Neromskega porekla – antipod človečnosti – Šentflorjanski belopolti Arijec (čeprav malo zariplega, zabuhlega obraza), ki maha s pestmi in grozi preplašenim otrokom in ženam na drugi strani. Drugače pa se ve - obstajati dve vrsti ljudi. Prilagojeni in neprilagojeni. Civili in oni drugi. Celo časniki pišejo o »civilih« in o Romih. Kot da Romi ne bi bili civili! Civili so pač lahko le tisti, ki so »civilizirani.« Saj veste, to so tisti, ki imajo večje in lepše hiše, lepše pokošeno travico in bolj pravilno zložena drva. To so tisti, ki se okopani in naparfumirani vsako nedeljo v pražnjem in zlikanem gvantu odpravijo k maši. To so tisti, ki obiskujejo gledališče ali vsaj kakšen koncert domačega pevskega zbora. To so tisti, ki ne preklinjajo kar tako in vse prek, marveč le takrat, ko si to kdo to zasluži.

    Da so Romi neprilagojeni, nasilni in kriminalni po naravi, danes verjetno ne misli sam večina ljudi, ki živi na podeželju, ampak že kar večina Slovencev. Na žalost podobno razmišljajo celo nekateri novinarji, ki pišejo, da je življenje, ki ga živijo Romi, zapisano v genih, skrajni rob takšnega načina življenja pa je njihovo brezdelje, nespoštovanje zakonov, vandalizem in najhujše oblike kriminala s tragičnimi posledicami. Ko pišejo o najhujših oblikah kriminala s tragičnimi posledicami imajo novinarji v mislih dogodek, ki je sprožil dogodke v Ambrusu. Napadalec je s kolom udaril po glavi 57-letnega Ambrušana, ki so ga morali zaradi poškodbe operirati in je še vedno v komi. Mnogi še danes mislijo, da je bil napadalec Rom. A storilec je bil Slovenec, (novinarji so iznašli oznako Nerom, ker se najbrž sliši lepše), ki je, potem ko je pet let presedel v zaporu, našel zatočišče v Romskem naselju, ki so ga naivno sprejeli medse, dokler si ne bi našel stanovanja. Ja, Romi imajo radi tudi barabe. So pač bolj odprti za drugačne – so pač bolj krščanski. Če pa menimo, da je zaradi tega njihova razdrapana počitniška prikolica in na pol sezidana bajta leglo kriminala, potem nam bog pomagaj. Jaz sem namreč vedno mislil, da najhujši kriminalci živijo v razkošnih vilah z bazenom, kjer jih stražijo oboroženi varnostniki.

    Dogajanja v Ambrusu je torej sprožil dogodek, za katerega absolutno niso krivi Romi. Slovenec je s kolom po glavi Slovenca. Brat brata. Slovenci se namreč radi koljemo in pobijamo med seboj. Od nekdaj. Pa ne samo v bratomornih vojnah. Tudi dandanes. Sin mater, mož ženo, zet svojo taščo. Kot se to dogaja v vseh velikih, srečnih družinah. Črne kronike so polne družinskih tragedij – tudi brez ciganov, »čefurjev« in »južnakov«. Silvo Plut ni Cigan, marveč Slovenec. Pa gospod Kamenik. In najbolj znameniti uplinjalec žensk – Trobec. Le zakaj bi slovenski kriminalci zaostajali za drugimi? Smo pač podjeten narod – v vsem – tudi v kriminalu. Bodimo pošteni, Cigani so, tudi kar se kriminala tiče, čisto navadni amaterji. Gorenjska heroinska naveza je živ primer uspešnih slovenskih kriminalcev - finih, uglajenih domačinov. Za Kranj pravijo, da je središče narkomafije. Zakaj ne bi izselili vseh prebivalcev Kranja v namestitvene centre in rešili bi problem kriminala v Sloveniji?? Tako bi odstranili tudi kriminalce! Ne izplača se. Kriminalci in nasilneži so povsod. Včasih se zdi, da jih najdemo v vsaki peti slovenski družini. Poglejmo samo množico alkoholikov, ki pretepajo svoje žene in ustrahujejo otroke. Sami vrli slovenski možje. Pošteni, ponosni, bistri in čisti, tako kot čiste razkužilne substance, ki jih spodbujajo, da se znašajo nad svojimi bližnjimi. In ne pozabimo na množico pedofilov. Med njimi ne boste našli ciganov. Ko so razkrili pedofilsko naravo slovenskega župnika v Artičah, so vaščani stopili v bran svojega pedofilskega dušnega pastirja. Zakaj niso planili pokonci - tako kot Ambrušani, se zbrali pred cerkvijo in od države zahtevali, da se nevarnega župnika odstrani – na primer v kakšen namestitveni center za pedofile. Zdi se, da Slovenci bolj skrbimo za svoje kure in polena kot za svoje lastne otroke. Ali pa nas je v resnici strah, da bi se umazala naša lastna podoba - ikona poštenega, katoliškega Slovenca, ki jo je oblikoval samovšečni tradicionalizem.

    Tudi hrabri bombaši, ki so metali ročne bombe v romske hiše v Dobruški Vasi, so bili Slovenci. Vprašamo se lahko, kaj bi bilo, če bi kdo vrgel bombo v slovensko hišo in bi bila ženska ranjena? Čez mesec dni pa bi bombo odvrgli v okno še ene slovenske hiše in bi umrli dve ženski? Najbolj skrb vzbujajoča je otopelost javnosti, ki je, čeprav je že slišala za tri eksplozije pred tem, povsem verjetno zaradi skromnega poročanja medijev, zmotno mislila, da je šlo za medromske obračune. Spomnimo se letakov z nestrpno vsebino, ki so lani po Novem mestu pozivali k iztrebljanju Romov v času, ko so sorodniki umorjenih, Ivanke in Jovanke, jokali nad grobovoma. Na letakih je bilo zapisano: »Cigani!!!! Opozarjam vas!!!! Nikar te ga veliko srati, ker bombaš Boško Buha vas čaka v Brezju - Žabjaku za vrati!!!!« A kaj bi s tem, sovražni govor je postal nekaj običajnega celo v parlamentu, kjer sicer ne strašijo bombaši, pač pa pretijo »plemeniti« puškomitraljezci. Drži – predstavniki ljudstva so vedno slika ljudstva samega.

    Nemški psihiater dr. Robert Ritter je pred in med II. svetovno vojno sistematično proučeval romsko populacijo. Po koncentracijskih taboriščih je obiskoval Rome, proučeval njihove krvne vzorce, jim meril lobanje in okončine ter razvijal »znanstveno« tezo o povezanosti prirojenih lastnosti in kriminalnosti. Večino njegovih preučevancev so kasneje seveda zaplinili, dr. Ritter pa, v nasprotju s svojim zdravniškim kolegom Mengelejem, ni bil nikoli obsojen. Ritter je leta 1950 sicer naredil samomor, a njegova teza, da so Romi neprilagojeni, nasilni in kriminalni po naravi, živi še danes. Pejorativen odnos Slovencev do Romov se seveda ni izoblikoval na temelju Ritterjeve »rasne higiene«. Konstrukti o Ciganih so se pojavili že mnogo prej. Srečanje s Cigani so v domišljiji ljudi že od petnajstega stoletja vnaprej vzbujala predvsem negativne občutke. A zakaj bi segali nazaj v čase, ko so se preprosti in nepismeni tlačani bali Turkov bolj kot samega hudiča? Poglejmo raje v čas, ko se je že jasno začrtala slovenska nacionalna zavest – v čas, ko so se Slovenci začeli množično opismenjevati. Tako ne moremo mimo zbirke Mohorjeve družbe Slovenske večernice, ki izhajajo že precej več kot 100 let. Mohorjeva družba je bila ustanovljena leta 1851 z namenom poučevati in vzgajati v krščanskem duhu. Iz citatov v Slovenskih večernicah je mogoče izluščiti mnoge predsodke, ki spremljajo cigane: oni kradejo, lažejo, morijo, sleparijo, kradejo otroke, se vlačijo po svetu, odžirajo poštenim, jedo mrhovino, zelo radi se plazijo po vseh štirih in tako dalje. Iz tistih časov izhaja tudi glagol »ociganiti« v pomenu goljufati. Za takšno pisno podobo pa niso skrbele le Slovenske večernice, ampak tudi slovenski časniki, kot sta bila Slovenski narod in Slovenec. V devetnajstem stoletju je bil kriminalizirani način razmišljanja o Ciganih že močno ukoreninjen - tudi zaradi etnografskega portreta Ciganov, ki ga je leta 1783 napisal Heinnrich Grellman in so ga pozneje prevzemali mnogi etnologi, zgodovinopisci, literati in slikarji. Zanimivo podobo nam pokaže tudi slovensko ljudsko pripovedništvo in pesništvo. Cigani se sicer ne pojavljajo pogosto, toda takrat ko se, so običajno zviti, premeteni, izsiljevalski, lažnivi, škodoželjni postopači, prevaranti, tatovi, ki so grdi in umazani, če že delajo, so brusači, kovači ali glasbeniki – so črne barve – predstavljeni kot očitno nasprotje poštenim, delavnim, skromnim, zaupanja vrednim, slovenskim kmetom v devetnajstem stoletju. (Splača se prebrati zbornik »Zakaj pri nas žive Cigani in ne Romi« s podnaslovom »Narativne podobe Ciganov/Romov«, iz katerega so nekateri navedki in razmišljanja v tem prispevku).

    Sedaj vsi veliko govorijo o tem, da je potrebno poiskati trajno – to je o končno rešitev. Toda kakšno končno rešitev! Asociacija na Hitlerjevo »dokončno rešitev«, ki je pomenila začetek največjega genocida vseh časov, je morda malo prehuda. A ideologija, ki stoji za vsem tem, je vendarle na moč podobna - ideologija postave, ki govori o izvoljenem ljudstvu, ki je več vredno od drugih ljudstev in mu zato pripada nekaj več, kot pripada drugim. In seveda - ljudje imajo radi trajne rešitve.

    Slovenci smo imeli od nekdaj radi čistočo. Obsedeni smo s čistočo in redom. In z lastnino. In s svojim vrtom. In s svojo hiško. In s svojo poštenostjo. In s svojo spodobnostjo. Zdi se mi, da nas pri Romih v resnici moti vse tisto, kar si sami na zunaj ne moremo privoščiti. Na prvem mestu je to nenavezanost, kot posebna manifestacija svobode. Nered in neformalnost. Sproščenost. Male goljufije in nedolžne, otroške laži. Nekonvencionalnost. Veselje do življenja, kljub bednim življenjskih pogojem. Odprtost. Nepriznavanje avtoritet. Infantilnost, ki smo jo sami že zdavnaj zatrli ali potlačili vase. Kot bi šlo za neko nezavedno ljubosumnost. Tako smo danes Romom pripravljeni priznati vsaj to, da so vešči zabavljaštva in nastopanja, priznavamo jim njihov dar za improvizacijo in predvsem za glasbo. Postali so nekakšen vir zabave za »visoko kultiviranega človeka«, ki v stiku s ciganskim melosom za hip stopa v svet želje in doživlja občutek brezpredmetne strasti, Ciganom pa omogoča preživetje (in občutek koristi) v sicer povsem konvencionalnem in sterilnem okolju. Edward Said je leta 1996 v svoji znameniti knjigi »Orientalizem« zapisal besede, ki v marsičem pojasnjujejo odnos Slovencev (in Evropejcev na sploh) – ne samo do Ciganov, marveč do vseh, ki prihajajo bodisi iz vzhoda ali celo iz ne tako zelo oddaljenega juga: »S tem, ko je zahodnoevropska kultura določila ljudem in kulturam Vzhoda neko eksotično vlogo, v katero je bilo vsajeno vse prepovedano, a hkrati želeno na Zahodu, in s tem tudi pripisane lastnosti brezmejnega, uživaškega divjaštva, je sebe kot kultivirano civilizacijo dvignila nad te kulture in si podelila praktično pravnomočni civilizatorični status upravljavca nerazvitih kultur, ne samo tako imenovanega Orienta, ampak vsega sveta.«

    Pogosto slišimo, da Romi ne motijo le tistih, ki z njimi nimajo nobenega opravka ali tistih, ki živijo daleč stran od njih. Toda – mar ne živimo prav vsi v življenjskih sredinah, kjer nas kaj moti. Razen morda, če si domišljamo, da je Slovenija nekakšna pravljična Šajerska, kjer spokojno živijo neki venetski Hobiti svoje nespremenljivo, tradicionalno življenje, ki ga ne motijo niti vilinske sapice iz sosednjega gozda. Tudi mene marsikaj moti v sredini, kjer živim. Stanovanja ne zaklepam zaradi Ciganov, veliko bolje in dovršeno kradejo lopovi Slovenci. Moti me nočno vpitje in razgrajanje iz bližnjega lokala, kjer se vrli slovenski možje včasih do poznih jutranjih ur nacejajo s paradnimi proizvodi slovenskih vinogradnikov in hmeljarjev. Moti me škripanje gum in objestno divjanje motoristov, ki izživljajo svoje frustracije na cesti, ob kateri stanujem. Dragih – tisoč kubičnih motorjev gotovo ne vozijo Cigani. Moti me glasno zvonjenje iz cerkvenih zvonov, ki presega vsako razumno mejo glasnosti. Moti me ropotanje žag, kompresorjev in drugih delovnih strojev, ki jih marljivi Slovenci ne ugasnejo niti ob nedeljah. Moti me umazanija in odpadki, ki jih pušča po cestah lepo vzgojena slovenska mladina. Moti me, ko gledam množico na verige privezanih psov, ki so jih slovenski lastniki neusmiljeno prikovali na svoje velike bajte, da bi čuvali njihovo dragoceno lastnino ter s cviljenjem motili sosedov spanec. Motijo me pobesneli slovenski šoferji, ki v velikih (registriranih) limuzinah divjajo po slovenskih cestah in so za varnost v prometu stokrat bolj nevarni, kot nekaj Romov, ki se v razpadajočih (neregistriranih) stoenkah prevaža po samotnih poljskih poteh. Toda, ali naj zato, ker me nekaj ali nekdo moti, zahtevam od države, da »moteče elemente« deportira v namestitveni center?!! Naj zaradi »motenj«, ki jih ne morem prenašati več, zberem 200 somišljenikov ter se skupaj z njimi odpravim na bojni pohod?! In nenazadnje, lahko se zgodi, da bom morda že jutri tisti »moteči element« prav jaz, in me bodo zaradi neprilagojenosti, čudaštva, ekscentričnega svetovnega nazora, neprave vere, bizarne diete ali česa podobnega odstranili v namestitveni center za čudake - mogoče kar v psihiatrično ustanovo zaprtega tipa?!

    V nedeljo zjutraj sem se sprehodil do cerkve na Sveti trojici. Na zadnji strani sem opazil, da spet manjka kos žleba. Domačini pravijo, da so ga ukradli cigani. Tudi prav. Verjetno jim tistih nekaj kilogramov bakra ali pločevine dobro služi. Nenazadnje so se morali vsaj malo namučiti, da so ga sneli s fasade in odpeljali v »nadaljnjo reciklažo.« Vatikanska multinacionalka ima dovolj zlata, da bo z lahkoto nadomestila malenkosten primanjkljaj manj plemenitega bakra. Takoj za vogalom, na drugi strani cerkve, pa me je čakalo resnično presenečenje. Prostor okoli cerkve je bil povsem posvinjan z množico odpadkov – pločevink, steklenic, vrečk in podobnih civilizacijskih iztrebkov, neprimerno večje gostote in obsega, kot vsa tista krama, ki leži na tleh okoli romskega bivališča pri Ambrusu. Marljiva gospa, ki se je odločila, da bo namesto jutranje rekreacije počistila kupe smeti okoli cerkve, je že skoraj do vrha napolnila kot šotor veliko polivinilasto vrečo. Orgije, ki jih vrhniški mladci in mladenke precej pogosto izvajajo okoli cerkve na Sveti trojici, kljub prijavam meščanov, policija očitno ne more zaustaviti. Zakaj bi jih le? Zakaj bi se spravila na sinove in hčere domačinov, morda celo na otroke tistih najbolj uglednih. To so vendar otroci slovenskih staršev, po možnosti dobrih katoličanov in poštenih državljanov, ki s trdim delom služijo svoj kruh, častivrednih ljudi, ki ne kradejo bakrenih žlebov po slovenskih cerkvah. Tako je to - ko slovensko cerkvico (tisto značilno, osvetljeno, na gričku) onečasti cvet slovenske mladine! Naš lasten drek nam pač nikoli ne zaudarja tako, kot nam smrdi sosedov.

    Zakaj se ne bi (raziskovalni) novinarji kdaj pojavili na skrunjenem kraju in posneli razdejanje, ki so ga povzročili Slovenci pred svojo lastno cerkvijo? Ne, Slovence bolj moti umetniško sežiganje križev, lepljenje zvonov in zgoščenke s podgano v naročju Matere božje. Popivanje, razgrajanje in kozlanje pred cerkvenimi vrati še niso blasfemija! Mogoče zato, ker je ljubezen do alkohola tako tipično slovenska in tisto, kar je slovensko že ne more biti slabo! Ne samo politiki, celo novinarji pogosto menijo, da imajo ljudje vedno prav. Zakaj bi nastavljali ogledalo množicam, če tega nočejo! Ljudje radi prebirajo slabe in grde novice, toda le takrat, ko so slabi in grdi drugi.

    Ne bi se čudil, če bi slišal Slovenca, ki bi ob pogledu na kupe smeti okoli cerkve dejal: »To niso ljudje, to so čisto navadni Cigani!« Stereotip umazanih in zanikrnih ciganov je tako močan in vseprisoten, da je beseda Cigan postala komaj kaj več, kot navadna psovka. Tako pač je. Tudi Slovenec je lahko kdaj tako slab kot Cigan, Cigan pa je včasih lahko skoraj tako dober kot Slovenec. Takim Romom potem rečejo, da so prilagojeni.

    Integracija, ki poizkuša iz Romov delati Slovence, je v resnici samo perfidna asimilacija, ki jemlje Romom tisto, kar je zanje najbolj dragoceno – svobodo. Slovenci, prikovani na verige tradicionalizma in spodobnosti, ki jo določa norma množice, takšne svobode nimamo (več). Če priznamo ali ne, je Homo sapiens po svoji naravi veliko bolj ciganski, kot želimo ali hočemo priznati. Romi so relikt nekih davnih predcivilizacijskih časov, ostanek nečesa, kar je zapisano globoko v naši filogenezi. Tako ali drugače smo vsi neke vrste (udomačeni) Cigani, ko nezavedno hrepenimo po tisti svobodi, ki smo jo izgubili, ko smo se dokončno podredili diktatu civilizacijskih avtoritet – diktatu posvetnih in cerkvenih oblasti. Policijska preselitev Romov na »sprejemljivejšo« lokacijo je le surova manifestacija takšne podreditve.

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja MC
  • Več s področja * sociala

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20061102175742944

    No trackback comments for this entry.
    Orientalizem po slovensko | 15 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Orientalizem po slovensko

    Prispeval/a: zarija dne petek, 3. november 2006 @ 07:09 CET
    Pozdravljeni!
    Veliko od zapisanega drži in predvsem bi se moral vsak izmed nas potruditi, da ne bi ravnal tako...
    Kot rimokatoličanki pa mi je omenjeni članek namenil kar zvrhan koš obremenilnih dejstev in namigov...
    Jih moram res kot predstavnica te religije nositi sama?
    Ne bi veljalo stvari vsaj posplošiti na državljane in državljanke Republike Slovenije, med katerimi le nismo vsi deklarirani v omenjeni verski skupnosti...
    Vseeno hvala vam za vašo večplasno predstavitev romske problematike
    Zarija


    Orientalizem po slovensko

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 3. november 2006 @ 09:51 CET
    Ni kaj reči, romska problematika je celovito predstavljena, čeprav tudi malce licemersko.

    Medtem ko prejšnja vlada meditira pod macesnom in varuh človekovih pravic samo modruje ali veselo dopustuje, so Romi in krajani Ambrusa čakali na vrnitev odsotnih bogov. Najgloblja čustva za človekove pravice, lepo napisana v ustavi in zakonu, so bila dolgo brez zgodbe ali z zgodbo, ki je ostala tam za dolenjskimi gozdovi prikrita očem. Z njo so se ubadali samo neposredno prizadeti. Zaljubljeni birokrati v pravičnost pa morajo venomer vsiljevati in posiljevati javnost s citiranjem leporečij iz nekih listin, ki jih deklamirajo in formalistično ponavljajo samo zato, da si ohranijo "pomembne" položaje. Tistemu, ki se zahoče flirta, ali lahkotnega sentimenta koketira s publiko in pač odigra svojo vlogo na način, kot jo je odigral Hanžek.

    Tista gospa mirovnica in pravičnica z Mirovnega inštituta je na oddaji TV trenja bila dvignjena kot Kristusov kip nad Rio de Jeneirom nad vsemi resničnimi problemi visoko. Obračanje oči in demagoško filozofiranje pa itak nikomur ne koristi. To je spet ena od mnogih, podobnih varuhu Hanžku, ki je v teh kritičnih trenutkih izbruhal kup obtožb in z njimi pljuskinil z očitki vladi v obraz ter odšel veselo dopustovati. Veliko grmenja, malo dežja. Kje so pa bili doslej vsi ti borci za romske pravice in dolžnosti?

    Na vse videno, slišano in zgoraj zapisano lahko rečem le to, da je prejšnja vlada dala kost v usta žejnemu psu, ki jo je po sili razmer moral sprejeti za glodanje. Substanca diskurza je pogrešala odlomke iz dokumentarnega film o slovenskih Romih na festivalu. Dokumentarni film Aven Čhavora (Pridite, otroci) slovenskega režiserja Filipa Robara Dorina je bil uvrščen v uradni program festivala Diagonale. Razčlenjuje vzroke in posledice etnične nestrpnosti med dolenjskimi Romi in pripadniki večinskega naroda.

    Ljudje kot ljudje - krajani in Romi - Romi in krajani. Oboji prizadeti zaradi kolektivne krivde. Posameznikov niso disciplinirali, k reševanju skupnih problemov niso v preteklosti pristopili tako kot je treba. Izmenjavali so si dolgo vloge lokostrelca in tarče.

    Še dobro, da edino vodno zajetje ni bilo onesnaženo od odvrženih akumulatorjev in gum; še dobro, da je deklica ozdravela za mišjo mrzlico; še dobro, da ni več ranjenih in mrtvih; še dobro, da so Murskosobočani tako lepo poskrbeli za socializacijo in šolanje Romov in da si vlada in na Dolenjskem za to doseči prizadevajo; še dobro, da so krajani Ambrusa pokazali zobe in svoje strasti; še dobro, da so se Romi umaknili v gozd in da ni prišlo do tragedije ... Očitno je vsem prekipelo.

    Še dobro, da je sedanja Vlada pristopila k reševanju kroničnih problemov. Najležje se je delati pametne, težko pa je rešiti tako zavožene razmere. Tudi civilna iniciativa na Dolenjskem ni držala rok križem.

    Ustvarjalne delavnice za romske otroke in mladino so bile zasnovane kot odgovor na problem premajhnega zanimanja mladih Romov za svojo kulturo in s tem šibke narodnostne in kulturne identitete mladega roda.

    Večera romske poezije in Glasbeno-plesne prireditve so pokazali, da so prav tovrstne prireditve odlično orodje za opozarjanje javnosti na prisotnost Romov v lokalni skupnosti. Pozitiven odziv javnosti (zadovoljiva udeležba na prireditvah) je bil hkrati dobrodošla spodbuda vsem Romom, da začnejo aktivneje in samozavestneje promovirati svojo kulturo. V prihodnje je zato smiselno razmišljati o kontinuiranih javnih romskih nastopih, saj je pričakovati, da se bodo Romi na ta način pozitivno "vsedli" v zavest javnosti in s tem pridobili dobro odskočno desko za enakopravnejši odnos in spoštovanje njihovih človekovih pravic. Organizirali so: 2 večera romske poezije, 4 glasbeno-plesne prireditve, okroglo mizo, posneli promocijski film o Romih in radijsko oddajo.

    Drugi sklop so predstavljale redne tedenske ustvarjalne delavnice za romsko mladino, v katerih je slednja preko plesa, petja, branja in ročnih spretnosti intenzivno doživela svojo kulturo in skozi igro obdelala štiri pomembne teme: romsko zgodovino, kulturo, jezik in tradicijo.

    Vsem nam je lahko jasno, da romska problematika se lahko rešuje samo s šolanjem otrok in socializacijo. Romom mora postati jasno, da se bodo morali preživljati z delom in ne s krajo. Radi imajo noč, luno in kresove, vendar življenje v civiliziranem svetu ni Indija oziroma Kalkuta iz katere prihajajo, očitno se bodo morali soočiti z dejstvom, da brez dela ni mogoče živeti.

    Če se bo pelo:

    Tecimo, bežimo,
    Romi gredo,
    v rjavih bisagah
    v Postojno otroke neso,

    ne bomo ničesar uredili. Za začetek ne vidim ničesar napačnega, so se Romi v beunskem centru na obredni civilizacijski način oprhali, da so otroci dobili bombone in slaščice, igrače in čisto obleko in peči, da se bodo greli in si skuhali nekaj tople hrane. Nekje je treba začeti. Šibkejša pravica se je morala podrediti in umakniti pred močnejšo pravico po zagotovitvi varnosti ljudi in rešitvi položaja v javnem interesu zaradi zavarovanja vodnih virov in varnosti enih in drugih, saj je stanje predstavljalo že skoraj vojno stanje ali izredne razmere. Tu imam v mislih predvsem 32. člen ustave, ki zagotavlja vsakemu svobodo gibanja in izbiro prebivališča. Ustava hkrati določa, da se ta pravica lahko omeji, če to zahteva javni red. Vendar država ni uporabila tega inštituta, temveč je s pomočjo konseza iskala in se dogovorila s prizadetimi na začasno življenjsko rešitev. Tisti, ki največ govorijo proti temu pa niso pripravljeni sprejeti nobene odgovornosti, če bi prišlo do neželenih posledic in celo tragedije. Vsem naj bo jasno, da to odgovornost nosi vladni aparat.

    Vsi tisti, ki se nad romsko problematiko cmerite in licemersko brišete solze, si rajše zavihajte rokave in jim pomagajte. Naj bo vsem jasno, da je z drugačnostjo zelo težko usklajevati življenje. Tudi ljudem v Ambrusu ni lahko. Tisti birokrati, ki nikoli na gredo na kraj mesta, da bi si ogledali razmere, so pa navadni egoisti med vsemi navideznimi borci za pravice, ki gojiijo lik pravičnežev na docela nekoristni osnovi. Obnašajo se tako, kot se je sedaj obnašal naš vauh, ki se je zvil v klopčič, se parkrat pred Janšo nervozno zasukal in izkričal, dokler se ni počutil ugodno in na dopustu prijetno sproščujoče zaspal.

    Oddaja TV Trenja pa se mi je zdela kot velika pekarna, v kateri so bile na dolgem pultu razstavljene vzhajanke drobnih rešitev in prizadevanj vlade in pozitivno naravnanih ljudi pa tudi moralistov in doktrirancev ni manjkalo. Brez latovščine bi pa težko šlo. Mnogi so špekulirali in manipulirali eden z drugim. Tudi Romi niso nedolžni. Politiki v tej situaciji so morali biti zadržani in skrbeti za premišljen medijski nastop, kajti linčanje vlade je prisotno za vsakim vogalom, kjer se pojavljajo negativci ali oblastniželjneži, ki niso bili in niso pripravljeni ničesar storiti, rezen grajati.

    Tatjana Malec







    Orientalizem po slovensko

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 3. november 2006 @ 10:02 CET
    S komentarjem Marje, se v celoti strinjam. Slovenska narodova ponižnost je včasih že kar ponižujoča. Vse bi morali kot večinski narod potrpeti v znamenju spoštovanja človekovih pravic manjšine, ki človekovih pravic drugih ne spoštuje temveč se samo sklicuje na svoje. To je tudi temelj konflikta. Pravice in obveznosti so v vsaki skupnosti recipročne. Dokler to ne bo zagotovljeno, bodo vedno eni prikrajšani na račun drugih.

    Tatjana


    Orientalizem po slovensko

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne petek, 3. november 2006 @ 11:41 CET
    Se popolnoma strinjam z Marjo.
    Lep pozdrav in vse dobro,
    Miran


    Orientalizem po slovensko

    Prispeval/a: Lea7 dne petek, 3. november 2006 @ 12:00 CET
    Mene najbolj prizadene dejstvo, da najbolj trpijo žene in otroci. Zgrozim se ob pomisli na moškega, ki pošilja svoje žene in otroke na cesto prosjačit. Kaj se zgodi z njimi, če pridejo praznih rok, se nam niti ne sanja. Prav pri srcu me je stisnilo, ko sem zagledala otroka, ki je komaj shodil, kako sedi sam, z dvignjenimi rokami in prosi za nekaj kar niti ne pozna.

    Kaj je s pravicami takšnih otrok in otrok, ki bi morali hoditi v šolo in ne prositi za drobiž, da jih očetje ne pretepejo do smrti. Tudi nekatere matere živijo v nenehnem strahu, kaj se lahko zgodi, če ne bo tako, kot reče mož.

    Marja, takšno doživetje te resnično spremlja vse življenje. Veliko je takšnih kot si ti opisala, zato pa smo velikokrat slepi, ko se med njimi najdejo tudi takšni, ki bi radi živeli drugače, pa nimajo roke, ki bi jim lahko pomagala to uresničiti.

    Lep pozdrav


    Orientalizem po slovensko

    Prispeval/a: mirjanac dne sobota, 4. november 2006 @ 11:32 CET
    Marja, če ste bili pobožen, pohleven, preplašen narodek, je pač sedaj, ko imate policijsko zaščito postal nenadoma pogromen in močan in hoče zadoščenje...zadoščenje za dolgoletno pohlevnost in potlačenost,... dajte nehajmo se sprenevedati.
    Kar pa se trenj tiče so postala totalno politično trobilo. Pa ne samo v tej oddaji.

    Popolnoma se strinjam z avtorjem članka, sprašujem pa se kakšno pravico ima prav ta bogaboječi Slovenček zahtevati, da se romi ali pa cigani asimilirajo...??jih pa res sovražite :))
    Hanžek je storil edino pravilno, pa vem, da mu ni lahko pri bogaboječih Slovenceljnih, kadar za seboj začutijo državni in klero aparat.
    No, kateri bodo naslednji na vrsti dragi pozitivci?, čefurji, zamorci?....





    Orientalizem po slovensko

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sobota, 4. november 2006 @ 21:32 CET
    Marko - MC: Nisem sentimentalen, a zgodilo se je, da so se mi ob pogledu na Rome, ki so se v spremstvu policije kakor trop prestrašenih živali zbirali v prostorih nastanitvenega centra, "ovlažile oči".

    Meni so se "okrepile pesti", ko je neki brezposleni materi otrok padel iz trebuha, oče z 80 tisočaki na mesec pa ni imel denarja, da bi na Petrolu natankal nafto, da bi mati in otrok prišla iz bolnišnice v ogreto stanovanje, kakor ga imajo Romi v nastanitvenem centru. Za otroka in mater žal, ni poskrbela država! Oče novorojenčka je dihal v svoje mrzle dlani, vendar ni šel krasti drv sosedom ali nezakonito sekati v gozd, da bi zakuril peč. Po ženo v bolnišnico ni šel z ukradenim avtomobilom, brez vozniškega izpita, temveč je lepo prosil nekega prijaznega soseda, da je to storil zanj in za protiuslugo mu je pograbil listje na vrtu. Za večerjo je dal otrokom žgance z mlekom, ker ni imel denarja za kupiti sadje in kakšen priboljšek. Ta ubogi suženj "Slovenček", ki nima v sebi nobene kaplje druge krvi, razen garaško podalpsko in slovensko poštenje, ni šel na sosedovo njivo po hruške in jabolke in ne v sosedov kokošnjak po piščanca ter na kakšen vrt, kjer so se na vrvi sušile plenice in otroška oblačila.

    Tak' stojijo Marko, stvari!

    Malo manj licemerstva in malo več pravičnosti in objektivnosti ne bi nikomur škodilo! Če sem iskrena, lahko rečem le to, da država daje Romom potuho. Treba je pogledati "ciganki" v oči, ko ti hoče prerokovati srečo z roke
    in ti te vleče v kakšen osamljen "porton", kjer ti z roko sega v torbico in če nisi posebno pazljiv, jo skupiš.

    Nekega dne je Romkinja v visoki nosečnosti pozvonila na mojih vratih in mi pokazala fotokopijo zdravniškega potrdila, da ima hčerko težko bolno, ki čaka na operacijo in da zbira denar zanjo. Tako je zaigrala svojo vlogo, da se mi je zganilo srce in dala sem ji nekaj denarja. Drugi dan v neki trgovini zvem, da je Romkinja imela pod krilom podložene krpe, da je izgledala noseča in da je bilo zdravniško potrdilo ponarejeno (spretno fotokopirano z njenim imenom) ter da je "fehtarila" ljudi po mestu ter, da jo je policija pregnala, ker je bilo vse o bolni hčeri izmišljeno, zdravniško potrdilo pa navaden falsifikat. Celo osebno izkaznico mi je pokazala na mojo zahtevo in priimek na zdravniškem izvidu se je ujemal z njenim. Kdo bi sploh podvomil? Ciganka ni imela nobene bolne hčere, temveč doma enega krepkega moža lenuha, ki ni nikoli delal, le kradel je in ob tabornem ognju štrikal otroke in jih je naučil kako se krade.

    Naša država tudi krši ustavno načelo enakosti in pravne države, ker z Romi ne postopa enako kot z ostalimi državljani, ki morajo za vsak prekršek plačati mandatno kazen in za kaznivo dejanje so obsojeni in morajo odsedeti. Ta tolerantnost in neenakost pred zakonom pa ni zapisana v nobenem predpisu. Tudi pravice državljanov in ljudi, ki pošteno delajo, so še kako kršene. Če bi država vsakega Roma, ki krši zakon, dosledno kaznovala ali ga poslala na družbeno koristno delo, bi kršiteljem pokazala, da tudi za njih veljajo enaka pravila in zakon kot za ostale.

    Koliko dvoličnosti lahko ljudje premorejo! Ta potuha, ki jo daje naša vlada tem Romom, se jim bo še krepko maščevala. To je pa druga plat medalje, ki jo bo pokazal čas. To fiktivno zavzemanje za človekove pravice, kot ga premore n. pr. Mirovno gibanje, ne da bi se vprašalo za krištev tudi drugih pravic državljanov, je voda na mlin lenuhom in nedelu in v porog pravičnosti.

    LP Tatjana






    Danes Romi, kdo bo navrsti jutri?

    Prispeval/a: MC dne nedelja, 5. november 2006 @ 12:09 CET
    Tatjana,

    Praviš, da so se ti »okrepile pesti« zaradi neke brezposelne matere. In koga boš sedaj s temi »okrepljenimi« pestmi na gobec? Če so se ti »okrepile« pesti, se ti je verjetno zahotelo, da bi nekomu eno primazala, mar ne? Koga si imela v mislih? Kdo je kriv, da je mati brezposelna, da ima oče 80 tisočakov plače? Država? Ne, državo in izgleda, da še posebej sedanjo oblast, imaš ti pač preveč rada, da bi jo krivila. Sicer pa smo »Okrepljene pesti« že lahko videli v Ambrusu. Dvigovali in mahali z njimi so tisti, ki so se namerili, da obračunajo z Romskimi otroci in ženskami. Ne morem se znebiti vtisa, da so tvoje stisnjene pesti obrnjene v isto smer.


    Praviš, da država Romom daje potuho. Kaj bi, po tvojem, morala država narediti, da Romom ne bi dala potuhe? Najbrž misliš, da bi država morala pustiti, da Cigani preprosto pocrkajo. Lahko mi verjameš, da Romi ne bi pocrkali. Prilagodili bi se. Živeli bi še bolj bedno kot živijo sicer, a bi vendarle preživeli. Cigani so preživeli dolga stoletja (brez države, ustave, skupne religije, Mojzesove ali kake druge postave, brez garanja, brez uporov, brez visoke kulture). In tudi to je nekaj. Na nek poseben način so trdoživ narod vsaj tako kot smo Slovenci. Ni so jih iztrebili v srednjem veku, ni jih iztrebil Hitler, niso jih iztrebili v času komunizma in lahko mi verjameš, tudi Slovenci jih ne bomo. Lahko pa pokažemo, da znamo živeti z njimi in se naučimo spoštovati različnost. Če smo res tako kultivirani in krščanski, kot se radi ponašamo, potem bi morali izpeljati tudi ustrezen model sožitja.

    Še o potuhi. Država daje potuho marsikomu, ne samo Romom. Kot prvo, je podpora, ki jo prejemajo romske družine z več otroki, enaka tisti, ki jo prejemajo primerljive slovenske družine. Na zavodu za zaposlovanje je registrirana množica takšnih in drugačnih »lenuhov«. Med njimi je velika večina Slovencev. Potem poglej klošarje. Skoraj sami Slovenci. Tudi teh je vedno več. Tudi njim država daje potuho. Potem je tukaj še množica alkoholikov (>100.000) , kadilcev (> 400.000), požeruhov oz. debeluhov (>1.000.000) – ki si ob polni zavesti uničujejo zdravje in izsesavajo zdravstveno blagajno, v katero marljivo plačujemo vsi – tudi tisti, ki se po najboljših močeh trudimo skrbeti za svoje zdravje. Je to pošteno, da se za zdravljenje enega pijanca porabi tolikšne vsote denarja? Pa za zdravljenje posledic debelosti (požrešnosti) – koliko operacij srca, ledvic, trebušne slinavke, želodca, dvanajstnika, črevesa… samo zato, ker se ljudje do onemoglosti prenažirajo in polnijo svoje razširjene vampe. Kakšna škoda! Kakšna krivica. Koliko davkoplačevalskega denarja, ki bi ga lahko namenili za mlade družine, za brezposelne mame in očete z manj kot 80.000 tisočaki. Je humano, da se pri življenju (na aparatih in medikamentih) vzdržuje tolikšno število ljudi, ki so si z napačnim življenjskim slogom prižrli svoje civilizacijske bolezni, medtem ko mlade družine živijo bedno podnajemniško življenje? In potem sta tukaj še kultura in umetnost? Medtem ko se nekateri gredo visoko umetnost, prirejajo snobovske gala prireditve v počastitev raznih malarjev in rimarjev , se udeležujejo raznih larpurlartističnih pesniških seans ter se nacejajo iz buteljk, ki stanejo več kot 10.000 SIT, nekateri Slovenci nimajo niti za kruh in mleko. In koliko dragih cerkvenih procesij. Koliko denarja za vzdrževanje velikanskih cerkva, medtem ko mlade družine plačujejo drage najemnine za svoje klavrne sobice, garajo od jutra do večera skrbijo za troje ali več otrok, medtem ko župniki brez otrok in družinskih obveznosti za praktično brezdelje - za čisto neproduktivnost - prejemajo državne plače in penzije. Uf, koliko krivic, koliko »porogov pravičnosti« – povečini vse v znamenju humanosti ali svetosti? Ja, draga pesnica, tak' je to. Iz vsake stvari lahko narediš demagoško zgodbico. Takih primerov »krivičnosti« lahko poiščeš kolikor hočeš in z njimi »humanistično« opletaš ter dokazuješ, kar pač želiš dokazati.

    Ta tvoja »pravljica« o poštenem Slovenčku, z genomom garaškega, podalpsko slovenskega poštenja, ki je svojim otrokom dajal žgance za večerjo, ni nič drugega, kot samo skromen prispevek k množici »stereotipov«, ki jih gojimo sami o sebi, da bi z njimi zakrili svoje bedne frustracije in pomanjkanje samozavesti.

    Tisto, česar očitno ne razumeš in ne želiš razumeti, je to, da so Romi pač drugačni od Slovencev. Da so njihove zmožnosti, predvsem pa potrebe zelo drugačne od naših. Da je njihova lestvica vrednot drugačna. Nekateri Romi res nimajo kakih posebnih moralnih zadržkov, ko gre za manjšo tatvino ali prevaro. Naučili so se preživeti. Razvili so določene preživetvene strategije, podobno kot so Slovenci razvili svoje. Razlika med tisti Romi, ki kradejo in tistimi Slovenci, ki kradejo (upam, da zmoreš priznati vsaj to, da tudi pošteni Slovenci krademo), je predvsem v tem, da Romi kradejo zato, da bi preživeli, Slovenci pa zato, da bi si nagrabili več, imeli več, živeli bolje od soseda in mu vzbujali zavist. Kakšna je razlika med tisto Romkinjo, ki je imela pod obleko podložene krpe, in recimo nekim uglajenim zavarovalniškim agentom, ki vam ponuja neko lažno zavarovanje, ali morda trgovcem s takšnim ali drugačnim »čudežnim« artiklom, ki se nazadnje izkaže kot čisto navadna prevara. Koliko prevar je v današnjem poslovnem svetu! Ali recimo – na področju tako imenovane duhovnosti! Ali na področju zdravstva? Koliko raznih humanitarnih nabirk, kjer ljudje pošiljajo SMS-e ali pošiljajo »humanitarne« voščilnice, denar pa se nabira v fondih raznih društev, ki krmijo le svoje birokrate. Pa vse tiste nabirke in humanitarne akcije, kjer zbirajo denar za zdravljenje AIDS-a, raka, osteoporoze in ne vem še česa – vse to le zato, da se potem kopičijo dobički že tako nenormalno bogatih farmacevtskih multinacionalk. Prižgite televizor in poslušajte reklame. Ena sama laž! V resnici nas nategujejo vsi – prodajajo nam vse mogoče – da smo potem še bolj bolni in bolj odvisni. Ciganske laži in kraje so vse po vrsti amaterske. Manj kot nič. Bagatele. Tatjana, ko si dala denar Ciganki s cunjami si vsaj vedela, da ga je dobil nekdo, ki je tak revež, da se mora za preživetje posluževati najbolj bednih zvijač. A ko plačaš neko položnico, npr. »Karitas za lačne v Afriki«, zanesljivo ne veš (ali pač) komu daješ – lačnim v Afriki ali samo prispevaš k bogastvu Vatikanskih zakladov. Ko se jeziš, ker si dala denar za Romkinjo, se v resnici ne jeziš zato, ker bi denar lahko porabila za kaj boljšega – jeziš se zato, ker te je nekdo »nategnil«. To pa je že problem tvoje »ega«.


    Zapisala si, da če bi država vsakega Roma, ki krši zakon, dosledno kaznovala ali ga poslala na družbeno koristno delo, bi kršiteljem pokazala, da tudi za njih veljajo enaka pravila in zakon kot za ostale. Zdi se, kot da naša država dosledno kaznuje vse Slovence, ki kršijo zakon in jih pošilja na družbeno koristno delo. Lepo te prosim! Koliko Slovencev pa pošljejo na družbeno koristno delo in ali je res, da kaznujejo vsakega Slovenca, ki krši zakon. Pomisli vendar, kaj pišeš. Dejstvo je, da precej Romov sedi po zaporih skupaj s Slovenci, Bosanci, Srbi, Hrvati. Sedijo zaradi takšnih ali drugačnih kriminalnih dejanj. Lahko pa človeka zapreš tudi zato, ker sosedu ukrade kuro ali se po vaški cesti vozi z neregistriranim avtomobilom. Ima to kakšen smisel? Učinek? Je sploh izvedljivo? Socializacijo ali če hočeš asimilacijo ni mogoče doseči s pošiljanjem v zapor ali na družbeno koristno delo. Menda nisi toliko naivna, da verjameš v prisilne »prevzgojne« ukrepe za Rome. Če meniš, da bi z ukrepi, ki zaležejo pri Slovencih, uspeli pri Romih, potem se zelo motiš. Romska mentaliteta je drugačna od slovenske. Je zelo specifična, nam včasih nerazumljiva, nelogična, arhaična, divja. A takšna je – tudi zaradi nje so Romi pač Romi – ko se bodo vsi Romi v tej državi obnašali tako kot Slovenci, potem Romov preprosto ne bo več. (Ampak "nič bat" - takrat bomo iznašli neke druge Rome.) Tudi Romske potrebe so drugačne. Romi trošijo manj kot Slovenci. Zadovoljni so z manj. Ne jemljejo več, kot potrebujejo. Dajejo sicer malo, a takih, ki ne prispevajo veliko, je v vsaki družbi ogromno. Družba, ki bi ohranjala samo tiste, ki so za družbo koristni, produktivni, učinkoviti, zdravi bi bila barbarska. Očitno si domišljaš, da je nastanitev Romov v ogrevan begunski center privilegij. Tako se ti pač zdi - iz tvoje perspektive (iz perspektive večine Slovencev, ki vidi veliko bajto kot vrednoto), ki te potem zapelje v nacional-socialno demagogijo najnižje vrste. Romom se v resnici »jebe« za tisto veliko, ogrevano stavbo, kjer jih pazi policija in jim gospod minister nosi igrače. Ljudje, ki vse svoje življenje živijo v naravi, na pol v gozdu – takšno okolje dojemajo kot zapor. Takšna rešitev ne bi bila dobra niti za najbolj socialno ogrožene Slovence. Predstavljal si, da bi družino tistega Slovenca z osemdesetimi tisočaki, o katerem si se razpisala, preselili v takšen namestitveni center na drugem koncu Slovenije. Minister bi otrokom prinašal igrače in vsak dan bi jih snemala televizija. Živeli bi v veliki ogrevani hiši, Rdeči križ bi jim pošiljal pakete s hrano, država pa bi jim prispevala za cigarete in bencin. Ne vem, če bi ta pošten, ponosen Slovenec, ki sosedu za protiuslugo obdeluje vrt, in ki je navezan na svojo domačijo, to razumel kot poseben privilegij ali potuho države. Po mojem, bi se počutil prav klavrno in komaj čakal na to, da se spet vrne nazaj v tisto bedno, neogrevano sobico, kjer je doma. (Razen, če ga pred hišo ne bi čakala razjarjena množica Romov, ki bi terjala, da se s svojimi slovenskimi otročaji za zmeraj pobere proč)

    Za konec navajam še besede slovenskega pesnika Borisa A. Novaka (zapisal jih je v sobotni prilogi Dnevnika). Bolris A. Novak je bil eden tistih genialnih slovenskih pesnikov (za moje pojme eden najboljših), ki je nekoč tudi mene navdušil za pesnjenje in poezijo, danes pa ga spoštujem predvsem kot pokončnega človeka, ki se je v vseh časih (nekaj časa je bil celo glavni in odgovorni urednik Nove revije) znal pogumno postaviti nasproti avtoritativnih oblastnikov. Upam, da ti bodo, ker si tudi sama pesnica, besede slovenskega pesnika bliže, kot so ti besede »samovšečnega amoralnega nihilističnega mladca«.


    »V zadnjih letih je nacionalizem pri nas prerasel v rasizem, kot je prikazal izbruh ksenofobije ob vprašanju izbrisanih in aktualni problem odnosa do Romov v Ambrusu. Preselitev Romov v center za tujce, stran od »čistih Slovencev«, kaže na logiko getoizacije, apartheida, etičnega čiščenja. Poskusi, da bi romske otroke v osnovnih šolah formirali v posebne razrede, spominjajo na nacistični odnos do Judov. Le kakšno zvezdo bi jim nadeli? Modro?
    Poglavitni krivec za to sramoto pa je država. Država, ki ne opravlja svoje regulativne funkcije. Politična garnitura, ki že dve leti vlada naši državi, je prišla na oblast s ksenofobo politiko do izbrisanih. Zdaj je storila korak naprej: preselitev Romov ni mogoče označiti drugače kot deportacijo. Usodno vprašanje iz tridesetih let prejšnjega stoletja se je glasilo: Danes Judje, kdo bo na vrsti jutri? V današnji Sloveniji se to grenko vprašaje glasi: Danes Romi, kdo bo na vrsti jutri?«


    Pametni komentarji o še bolj pametnem Fuhrerju

    Prispeval/a: MC dne nedelja, 5. november 2006 @ 14:14 CET
    Marja, res lepo, da si navedla primerek »pametnega glasu ljudstva«, ki je nastal na spletnih straneh 24ur.com. Jaz pa bom navedel še tri druge (od različnih avtorjev), ki so nastali v okviru iste razprave o romski problematiki in brez dlake na jeziku, kaj šele sramu, oznanjajo, kdo je njihov vzornik:

    «Adolf Hitler je bil največji politik 20 stoletja z eno napako. Bil je velik vizjonar saj je imel idejo združene Evrope že takrat ko se o EU še sanjalo ni nobenemu. Če pogledamo kaj je sploh hotu naredit vidimo da se njegove ideje uresničujejo zdaj samo malo na drugačen način. Ni bilo prav, da je vse žide pobil ali pa jih dal v koncentracijska. je bilo pa prav da jih je nagnal delat.
    In prav to jaz zagovarjam. Delo je najboljše zdravilo roti odvisnosti in za prevzgojo kriminalcev. Če bi se vlada in ministrstvo (predvsem mislim pavosodno) ravnalo po tem načelu in naredilo zapor, kot sem že omenil, nekje na podeželju, kjer je zemlja poceni in jim dalo delat bi blo vse drugače. Prepričan sem da bilo vse drugače če bi bili zaporniki dolžni delat vsak dan po cele dneve in toliko da bi z delom preživeli sebe in za stroške ki jih povzročajo, pa še malo za družbo. Rome, ki izjavijo, da oni streljajo samo v gozdu (predvidevam in sem 99,9% da nimajo orožnega lista), bi bilo potrebno takoj strpat za kako leto v take zapore, da se naučijo delat in da jim to pride v navado. Vsakega človeka se da prevzgojit. Pač enega se da z besedami, drugega pa s palico.
    Toliko za enkrat«

    »Žal mi je, toda, vse bolj sem prepričan, da je Adolf Hitler dobro vedel, kaj dela.
    Pri nas pa prevladuje lažna morala in lažna sociala do tistih, ki so nam nevarni. Enako je bilo z "odpisanimi."«

    »Kot sem že prej napisal, moj ideolog je mrtev že 61 let!
    Njegove ideje bi bile uporabne še danes!
    Ne moreverjeti da tako velika večina državljanov, ki plačuje davke,drži z delomrzneži in paraziti.«

    Podobnih šovinističnih in rasističnih izbruhov ter hvalisanja velikega vodje na forumu 24ur.com kar mrgoli. Tak' je to, Marja. Temu se reče glas ljudstva. In danes se čudimo, kako je prišel Hitler na oblast. Preprosto – na demokratičen način - z glasovi ljudstva. Prav zanimivo - stari dobri Dolfe – mož, ki je Slovence obsodil na pokoritev, izgon in nazadnje na izbris, je nenadoma postal tem istim Slovencem vzor. Ali je to tista »samozavest naroda«, o kateri si pisala?! Zakaj smo Slovenci preživeli? Pa ja ne zato, ker smo se ubranili Ciganov?! In kdo nas ogroža danes? 8000 po Sloveniji razkropljenih Romov, ki razpolaga z manj kot tisočinko promila družbenega premoženja???!!! Res smo junaki, da se jih bojimo. Dolfe se je spravil na Jude, ki so bili neprimerno bogatejši in številčnejši, pri nas pa je Ciganček tisti, ki je kriv za vse. Ja, temu se reče »samozavest serijsko«.


    Pametnejši komentarji (brez Hitlerja, a v njegovem slogu)

    Prispeval/a: MC dne nedelja, 5. november 2006 @ 17:04 CET
    DELO.SI 4.11.2006

    Dolenjski cigani so zelo problematični. V večini prevladujejo psihopatske osebnosti. Dejstvo je, da se psihopata NE DA popraviti, zato je edina rešitev likvidacija psihopatov. Ponovno je treba uvest smrtne kazni, ne pa da jim davkoplačevalci plačujemo zapore in še vse druge ugudnosti, ki jih ima ta lena in pokvarjena drhal - pa to ne mislim samo za večino dolenjskih ciganov in Matjaža Hanžka ampak za vse psihopate v slovenski družbi, ne glede na to ali so cigani ali civili.

    Zakej ne moremo vsi živeti v miru? Zakaj nam cigani in ostali psihopati delajo pizdarije, potem so pa še zaščiteni?

    Vse cigane v Sloveniji bi morali preseliti v en kraj in jih imeti pod STROGIM NADZOROM. Najboljša likacija bi bila Prekmurje. Morda bi pa normalni prekmurski Romi le spravili k pameti te naše dolenjske cigane! Ampak, kot sem že zapisal: "Psihopata se ne da prevzgojiti!" zato je rešitev jasna: SMRTNA KAZEN za vse psihopate! Ciganske in civilne!


    24UR.SI 4.11.2006

    Posamezni uradniki in funkcionarji, na lokalni in državni ravni ne upajo reči: dost je banda, pri nas je tako. Odločite se, ali boste živeli kot vsi državljani, ali pa ....

    Problem je, ker nimajo jajc in se ne upajo izpostaviti. Žal!

    In da ne bo nesporazuma: vse to izhaja iz časov "bratstva in enotnosti", ko je Slovenija z žulji Slovencev plačevala ležanje v senci ciganom, luftarjem in podobni drhali.

    24UR.SI 3.11.2006

    Zelo enostavno !
    Takoj ukiniti Romski zakon !!!!
    Naj tudi za njih velja enako kot za vse ostale tujce.Brez izjem! Drugače pa ven iz Slovenije - k svojim bratrancem na yug oz Srbijo!
    Boste videli ,da bo mir za vedno.Kdor bo zares hotel ostati ,se bo prilagodil, drugače pa sory!

    24UR.SI 2.11.2006

    V postojni se je zbralo veliko golazni: cigani, južnjaki..... Postane me sram ko vidim kdo vse živijo v naši državi. ''mirovniki'' pa naj grejo malo na teren in si pogledajo, kaj vse takšna nesnaga uničuje in naj v roke vzemejo kakšno zgodovinsko knjigo, ki je ni napisal kakšen ciganoljub, in si naj pogledajo kako dolgo že cigani kradejo in uničujejo našo domovino.

    ciganska problematika je delno posledica hanžka kot varuha, ne človeških, ampak ciganskih pravic (izdajalec matjaž hanžek = varuh golazni). Vladi naše države predlagam, da denar, ki ga namenja za cigane nameni za boljše plače Slovencev. hanžek pa si naj na dvorišče svoje barake pripelje par ciganov pa se mu naj tam strelajo, pa kradejo, pa s svojimi kištami okoli vozijo. Lahko še ustanovi državo ciganov, ki naj bo nekje v Sibiriji in bo njen predsednik, kajti sprašujem se, če ni on sam cigan!

    cigani imajo več pravic kot Slovenci. cigani ne delajo pa dobijo več denarja kot povprečen Slovenski delavec. hanžek naj se gre solit. Naj gre s ciganinazaj v indijo od koder so prišli !!!!!!!!!!!!!!!!!!! (mnenje moje sestre)

    Hanžek pa Drnovšek sta zelo podobna...enega skrbijo cigani drugega darfur...plačujemo pa naj mi seveda kdo pa drug, onadva pa rabita večja proračunska sredstva da bosta laže reševala takšne probleme.
    mislim da bomo pri takih politikih slovenci v sloveniji čisto odveč. bomo morali mi v kaki državi postat cigani.
    švica imato z novim zakonom razne priseljence lepo urejene.

    Dokler jih ne bodo začeli preganjati, zapirati, kaznovati tako kot nas, ukinili jim vse dodatke in ugodnosti, celo zagrozili z izgonom iz države zaradi neprestanih kršitev, ne bo nič. To so cigani dragi moji ! Cigani imajo svoje zakone in kulturo, ki nimajo nič skupnega s slovenskimi. »Fučka se« jim za našo skupnost in zakone. In ne bi imela nič proti njihovi kulturi, če ne bi bila moteča in škodljiva za druge. Še enkrat poudarjam, da nisem nacionalistka. Lopove, lenuhe in ostale svinjarije pa ne prenesem

    Cigane lahko selijo, vendar jih nihče ne bo maral. Največja svetovna demokracija: ZDA je problem z indijanci rešila, rešitev je rezervat. Če se želijo obnašati kot civilizirani ljudje, se izobraževati in plačevati davke naj živijo tako kot ostali prebivalci, če pa čutijo potrebo po divjem življenju v gozdu je rezervat prav fina stvar-tam nekje v kočevskem gozdu, bodo motili le medvede, pa še ti bodo zbežali ob njihovem smradu.

    V vrtec z mojo hčero hodi sin ene ciganske družine. Kot je običaj nihče v družini ne dela. Lepo dobivajo socialno pomoč, vrtec ima zastonj, stari ga sploh ne vzgajajo, saj je bil pred kratkim tretji najmlajši sin v družini. Ker pa so si silno želeli hčero so šli še na četrtega otroka, ki je spet sin. Verjetno bodo šli na petega, šestega,... kdo pa bo živel vso to golazen.

    Mislim, da bi morali ciganom pokazati zobe, ne pa da se po celi Evropi govori kako lepo se živi v Sloveniji in še od drugod hodijo k nam.
    Jaz bi nelegalno naseljene cigane takoj izselil, če ne drugače v rezervate, kjer bi jim dal možnost za delo in jim omogočil, da bi živeli po svojih običajih, ne pa jih zalagati z denarjem.
    Uvedel bi redne racije pri katerih bi iskali nelehggalno orožje, odvzemali neregistrirane avtomobile in zapirali prestopnike. Ampak ne v zapor, da bodo čez zimo na toplem. V zaporih bi bilo nujno potrebno uvesti obvezno delo, da se bodo prestopniki, tatovi, morilci, posiljevalci, pedofili ipd. po nekaj letih trdega dela zavedali kaj je to pošteno življenje.


    Kdo svinja čisto Slovenijo in njene vodne vire pri Ivančni Gorici?

    Prispeval/a: MC dne nedelja, 5. november 2006 @ 17:49 CET
    Ja, zgodovinski spomin je kratek.

    http://24ur.com/bin/article.php?article_id=2043805

    Nad vodni vir zlil tekočino iz galvanov Ivančna Gorica | 26.7.2004 |

    Domžalsko podjetje je nameravalo na Dolenjskem zliti vseh 4000 litrov kemikalij, kar bi mu tudi uspelo, če početja ne bi naznanili Romi.

    http://www.kemis.si/intervencija_ivancna_gorica.htm

    http://24ur.com/bin/article.php?article_id=2043833&show_media=6012172

    http://www.vecer.si/vecer2006/default.asp?kaj=6&id=2004072800552229

    Policisti so v gozdu v bližini romskega naselja Dečja vas v smeri proti Koželjevcu v nedeljo odkrili 24-letnega voznika tovornjaka iz Kamnika, ki je v gozd odlagal sode. Moškega naj bi bili opazili Romi, ki živijo v neposredni bližini, zato so takoj poklicali policiste, ki so še pravočasno prišli na kraj dogodka in prijeli voznika tovornjaka. V sodih so po neuradnih podatkih zelo nevarne in strupene snovi, šlo naj bi za žvepleno kislino in lužino za jedkanje, ki se uporablja v kovinski industriji ter pri galvaniki (snov pregledujejo v forenzičnem laboratoriju notranjega ministrstva).


    »Romi in Kuželjevčani ne onesnažujejo pitne vode«

    http://www.delo.si/index.php?sv_path=41,35,168757

    Kakšna je kakovost vode v vodarni Globočec, smo se pogovarjali z v. d. javnega podjetja Komunala Grosuplje Tomažem Riglerjem. »Po načrtu notranjega nadzora v sistemu se analiza vode izvaja 12-krat na leto na petih mestih, in sicer mikrobiološke in kemijske analize vode pred pripravo in po pripravi na omrežju. Pri uporabnikih je voda ustrezna, saj se v vodarni voda po predpisanih postopkih filtrira in razkuži. Podatki notranjega nadzora za leto 2005 kažejo, da je bilo odvzetih 47 vzorcev mikrobiologije in 15 vzorcev za kemijske analize. Od vseh je bil neustrezen le en vzorec na vodovodnem omrežju,« je povedal Rigler in razložil, da gre za kraški izvir, zato je voda predvsem ob visoki Krki močno kalna in takrat tudi velikokrat bakteriološko oporečna.


    Iskrenost

    Prispeval/a: MC dne nedelja, 5. november 2006 @ 18:03 CET
    Marja, praviš, da so komentarji, ki si jih navedla ti, iskreni? Verjetno so res. Toda zakaj si to poudarila posebej? Zdi se, kot da to ne velja ali ne more veljati za komentarje, ki sem jih navedel jaz. Se ti zdi nemogoče, da bi ljudje v 21. stoletju iskreno verjeli v to, da je bila Hitlerjeva politika do manjšin odlična? Se ti zdi nemogoče, da bi mirojubni Slovenci iskreno menili, da bi bilo "cigane in južnake" najbolje pregnati iz Slovenije ali stlačiti v kakšen rezervat? Tudi nacionalizem, šovinizem in rasizem so posledica resničnih in iskrenih čustev. Tudi Ambružani so se verjetno odpravili na pohod z iskrenimi nameni, da obračunajo z Romi. Prav zato gre pri vsej stvari - prav zato me ob vsem tem spreleta srh - zaradi iskrenosti!





    Danes Romi, kdo bo navrsti jutri?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 5. november 2006 @ 18:32 CET
    Marko, v odgovoru na moj komentar si zapisal:

    "Praviš, da so se ti »okrepile pesti« zaradi neke brezposelne matere. In koga boš sedaj s temi »okrepljenimi« pestmi na gobec? Če so se ti »okrepile« pesti, se ti je verjetno zahotelo, da bi nekomu eno primazala, mar ne? Koga si imela v mislih?"

    Imela sem v mislih krivico. Slovenci žal, ne znamo okrepiti pesti in udariti po mizi. Prav to sem imela v mislih. Nešteto krat sem okrepila pesti in udarila po mizi, ko se je je bilo treba boriti proti krivici. Kakršni koli, v nebo vpijoči, ki me je iritirala. Preimer tiste matere in očeta, kot sem ga opisala me zagotovo veliko bolj iritira, kot me iritira preselitev Romov na varno lokacijo v toplo gnezdece, da ne bodo zmrzovali v hosti. Zato udarim z okrepljeno pestjo po mizi zaradi tiste družine o kateri sem govorila ne zaradi Romov, udarim enkrat, dvakrat, tisočkrat če je treba in odločno povem kaj si mislim.

    Marko, še nikdar v življenju nisem nikogar na gobec, kot ti zaključuješ. Moje pesti so žal, tudi okrepljene nemočne proti krivicam. Okrepljene pesti bi morali pokazati v večjem številu, da bi zaleglo. Z "okrepljene pesti" izrazimo nestrinjanje in povemo simbolično, da se odločno želimo boriti proti krivicam. Okrepljene pesti so sinonim za nestrinjanje z nečem. Pred nekaj dnevi sem poslala predsedniku vlade pismo in mu povedala kar sem mislila v neki zadevi nestrinjanja in krivic, ki so se dogodile večjemu številu državljanov. Nisem oportunistka in nobena podrepnica nobene politike, kot bi me ti rad kategoriziral.

    Na tovj komentar bi radevolje odgovorila tudi na ostala vprašanja, vendar mi čas ne dopušča, ker imam priprave s programom in z literatno prireditvijo, ki bo čez nekaj dni. Itak ti je Marja dobro odgovorila na tvoje trditve in prepričljivo dokazala, da se tokrat tudi v marsičem motiš oziroma se postavljaš na zgrešeno stran. Malce preveč fundamentalistično se lotevaš družbenih problemov, razpravo razširiš na toliko področij, da potem izgubi rdečo nit problem, o katerem govorimo in ga želimo rešiti. Sedaj so problem prebivalci Ambrusa in Romi in dajmo ta problem rešiti, kot se najboljše rešiti da. Krivice in pravice pri tem pa lahko tehtamo in se o njih uravnoteženo izjasnimo.

    LP Tatjana


    Iskrenost

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 5. november 2006 @ 19:03 CET
    Iskrenost pomeni, odločati se v skladu s svojo vestjo, torej v skladu svojim prostim, z ničemer vezanim prepričanjem, na podlagi vestne in skrbe presoje situacije in vseh dokazov o kršitvah enih in drugih. Gre za prepričanje, v katerega verjameš, da je pošteno in pravo. Titsti, ki varuje človekove temeljne pravice in svoboščine, bo vedel, da le te pripadajo slehernemu posamezniku tako Romom, kot vaščanom Ambrusa. Te pravice morajo biti v skladu s človekovim dostjanstvom in v interesu celote. Romi lahko uresničujejo svoje, za večino moteče običaje, ki se ne skladajo z normami večine le tam, kjer in če s tem nikogar ne motijo, kjer se oblikuje skupnost po njihovih potrebah in navadah s prepovedjo kršitev pravic drugih. Kdo ima koristi, naj nosi tudi bremena. Qui habet commoda, ferre debet onrra! Punitur ne peccetur - Kaznuje se, da ne bi počenjali nedovoljenega. Namen kaznovanja je prevencija, to je odvračanje od strotive k.d. in povzročanja škode. Potrebno so vrednostne opredelitve kako je treba v družbi urediti odnose, da dosežemo pravičnost, mir, zakonitost in pravno varnost. Romi ne morejo biti izjema in priviligirani. Potrebno je opredeliti tudi hierarhijo družbenih ciljev in vrednostnih izhodišč.

    Tatjana


    Uboga miza

    Prispeval/a: MC dne ponedeljek, 6. november 2006 @ 14:39 CET
    Tvoje razbijanje s pestjo po mizi lahko razumem kot relikt nekega patriarhalnega obdobja, ko je »gazda« razbijal po domači hiši, običajno močno vinjen, močno kričoč, da so ga slišali sosedje. Če kdo razbija po mizi, je to slabo ne samo za mizo, marveč tudi za stisnjeno pest, še bolj pa za vse tiste, ki morajo takšno razgrajanje prenašati. Če razbijaš zaradi vsake krivice, potem lahko vse pohištvo v hiši razbiješ v trske. Na koncu pa, ko se nekoliko strezniš, ugotoviš, da si bil najbolj krivičen sam. Na žalost potem ostanejo samo še trske in ni več ničesar, po čemer bi bilo moč razbijati.


    >>Preimer tiste matere in očeta, kot sem ga opisala me zagotovo veliko bolj iritira, kot me iritira >>preselitev Romov na varno lokacijo v toplo gnezdece, da ne bodo zmrzovali v hosti.

    Ta tvoj stavek razkriva bodisi popolno nerazumevanje situacije ali pa povsem namerno sprevračanje dejstev s ciljem, da se protipraven izgon prikaže kot humanitarno dejanje. To je osnovna taktika tistih, ki bi radi zameglili bistvo zadeve. Kot prvo – zakaj so se Romi sploh znašli v hosti? Najbrž ne zato, ker ne bi imeli svojega lastnega doma in zemlje. Kot drugo - reševanje Romov »iz mrzle hoste« ni privilegij na račun davkoplačevalcev, kot želijo prikazati nacional-socialni demagogi, marveč je v najboljšem primeru, reševanje neke situacije, ki spominja na dogodke ob naravnih katastrofah – npr. ob potresih, ko ljudje ostanejo brez strehe nad glavo. Preprosto dejstvo je, da država v konkretnem primeru (razen zaščite golega življenja), Romom ni dala nič, kar ne bi imeli že prej (toplo stanovanje, dom, vodo) – vse, kar se pri tem zdi kot presežek, kot privilegij (topla voda, večji prostori, televizija, nove igračke, bonbončki…) je nekaj, kar Romi nikoli niso zahtevali, niti posebej želeli. Vzemimo primer klošarja, ki se znajde zaradi razgrajanja za zapahi. V trenutku, ko ga strpamo za zapahe, kjer bo na toplem in bo lahko gledal celo barvno televizijo – če se gremo neko socialno demagogijo – postane zapor privilegij. V odnosu do tiste slovenske družine, ki pozimi zmrzuje in ima le okvarjen črnobeli televizor, je klošar torej v privilegiranem položaju. Iz tega lahko potegnemo "pravičniški" sklep, ki ga narekuje neka virtualna, teoretska pravičnost: Klošar naj spi v neogrevani celici, še bolje v samici – tako bo potem zadoščeno kriteriju pravičnosti! Človek, ki je kaznovan, mora trpeti bolj kot tisti, ki ni kaznovan. Logično, mar ne? Če se vrnemo v Ambrus. Po neki »izravnalni« logiki bi Rome morali premestiti v neogrevane prostore, po možnosti manjše od kvadrature, kot je kvadratura najslabše situiranega Slovenca, ki s poštenim delom služi kruh. Ker je to seveda nemogoče, saj bi bil vsak – še tako slab prostor predober za »cigane, ki nič ne delajo« v skrajni izpeljavi takšne pravičniške logike pridemo do rešitev, kakršne so za Rome predvideli že (spet popularni) režiserji holokavsta. Pa še v tem primeru bi se našel kdo, ki bi državi očital, da izvaja »uplinjanje« na državne stroške in da »cigani« niso vredni niti lopate premoga.

    Torej, če bi država hotela biti pravična, bi (v času iskanja "trajne rešitve"), zaščitila Rome (državljane Slovenije) na njihovi zemlji, tako da bi (tiste famozne tri tedne) preživeli na svojem domu, kjer jim ne bi manjkalo ničesar (niti topline doma, niti hrane, niti vsega tistega, kar že doslej niso pogrešali). Nihče se potem ne bi mogel zgražati, da se Romom nudi nekaj, kar ne zaslužijo oziroma nekaj, kar si nekateri Slovenci ne morejo privoščiti. Razen seveda gole fizične zaščite zaradi ogroženosti, ki so jo evidentno povzročili domačini Ambrusa. Pa tudi v tem primeru to ne bi predstavljajo dodatnih stroškov, saj specialne enote tako in tako stražijo prazne kolibe ter tistih nekaj kokoši, ki tavajo po praznem romskem naselju. Videti je, da se država boji, da bi se Ambružani znesli celo nad tistim, kar so Romi pustili za seboj. Nekateri bi očitno radi »projekt snaga« izpeljali do konca, po etničnem še temeljito urbanistično in okoljsko čiščenje. V tem primeru bi seveda odpadli še zadnji koščki maske, ki si jo nadeva »pravna država«, kjer velja lastnini posameznika posebna zaščita.

    >>Itak ti je Marja dobro odgovorila na tvoje trditve in prepričljivo dokazala,
    >>da se tokrat tudi v marsičem motiš oziroma se postavljaš na zgrešeno stran.

    Tudi ta stavek razkriva popolno nerazumevanje problema. Izhaja iz podmene, da obstajati dve strani, ki si stojita nasproti v nekem malodane antagonističnem protislovju, kjer ena stran povzroča škodo drugi in/ali obratno. Postaviti se na eno stran je zato zgrešeno, postaviti se na drugo pa je pravično. V koncept tako izsiljenega dualizma sodi tudi navajanje primerov »Slovencev, ki nimajo za bencin«, ter pritoževanje tistih, ki živijo v nezavidljivem položaju ali bolje rečeno, ljudi, ki niso zadovoljni s svojim življenjem oziroma s svojim POLOŽAJEM v družbi. Sedaj vsi ti v resnici nesrečni posamezniki, ki jim tudi sam popolnoma verjamem, da so jezni, prizadeti in ogorčeni (ki pa so si za svojo bedo v nekaterih primerih krivi popolnoma sami) lahko jasno opredelijo (vizualizirajo) nekoga, ki je kriv za njihove težave, pa četudi gre mogoče za najbolj primitiven zakonski prepir) Romi postajajo neke vrste »materializacija« sovražnika, portret krivca, ki sedaj ni več samo neka precej abstraktna entiteta (udbomafija, kleromafija, tajkuni, forum 21, državni birokrati), marveč je jasno opredeljen cilj – Romi tako postajajo strelovod za izliv vsakodnevnih frustracij – postanejo »miza, po kateri se lahko mlati s pestmi.« Tako se bes, ki se v običajnih okoliščinah usmerja proti izvršni oblasti oziroma proti državi – preusmeri v skupino posameznikov, ki »parazitirajo na narodovem telesu«. Glejte, cigani živijo bolje kot mi! Kako je to mogoče! Dokler je petnajst otrok spalo v gozdu pod šotorom, je bilo vse »OK« - nenazadnje so »mali cigoti« tega že vajeni! Ko pa so lenuhi dobili toplo vodo, trdno streho nad glavo, igrače in obljubo, da bodo dobili novo zemljišče, se je dvignila (začela mahati s pestmi) vsa Slovenija.

    Tipičen primer takšnega razmišljanja razkrivajo skoraj vsi primeri, ki jih navaja Marja. Ljudje zidajo velike hiše, se lomijo na smučanjih, se pufajo, potem odplačujejo težke kredite – krive pa so potem »ciganke«, ki jih v zdravstvenem domu sprejmejo mimo vrste. Krivi so »cigani«, ki prejemajo socialne dodatke in potem še »fušajo« po kmetijah. Smešno. Kdo pa zaposluje »Cigane" na črno? - Pošteni slovenski kmetje in obrtniki! Krivi so Cigani iz Žabjeka, ki se vozijo v velikih avtomobilih (Za Slovenca ni nič hujšega kot to, če ima sosed boljši avto, če pa je to slučajno še Cigan, potem…) Meni se to jamranje (ob vsej »iskrenosti«) zdi tudi malo smešno. Za sabo imam že 15 let inženirskega dela, pa sva si z ženo v tem času komaj kupila enoinpolsobno stanovanje. Zadnjih dvajset let sem preživel v sobicah, ki so imele v povprečju malo več kot 10 kvadratnih metrov (študentsko naselje, sobica pri starših, več let podnajemništva). Pa tudi delal sem vsak dan, za računalnikom sem svoje čase preživel tudi po 12 ur na dan. Pa koliko študija, samoizobraževanje in ne vem še česa, da sem lahko sploh delal to, od česar živim. Koliko nočnih uric ob računalniku, ki mi je pohabil hrbtenico in pokvaril oči. In ves ta čas sem seveda pošteno plačeval davke. Ker imam relativno dober dohodek, sem veliko plačeval tudi za vse tiste, ki jim sicer pripadajo socialne doklade, za vse tiste, ki so ves čas na »bolovanjih«, za vse tiste, ki se gredo visoko umetnost, za vse tiste, ki se gredo »religijo«, za vse tiste, ki iz proračuna dobivajo subvencije za proizvodnjo zdravju in okolju škodljive hrane, za vse tiste, ki delajo v »neprofitnih« panogah, za vse tiste, ki ne delajo nič, ki ne znajo nič in nenazadnje tudi za tistih 8000 Ciganov, ki »proizvajajo le otroke in kradejo poštenim Slovencev«. Pa kaj? Razumevanje pravičnost je vedno izraz subjektivnega dojemanja stanja. Vsakdo se lahko izjoče in okrivi nekoga za svojo bedo ali za svoje zgrešene življenjske odločitve – lahko je to država, lahko je to sosed, lahko je udbomafija, lahko je Vatikan, lahko so to kmetje, menedžerji, buržuji, komunisti, kapitalisti, čefurji«, »izbrisani«, Hrvati, Italijani, Avstrijci, »Bush«, »Al Kaida«, Janša, Drnovšek, Janković – karkoli ali kdorkoli.

    Reševanje romske problematike (socializacija, integracija, izobraževanje) je specifičen problem, ki ga morajo reševati odgovorne inštitucije države. Nenazadnje se zato plačujejo davki. Postavljanje romske problematike nasproti reševanja socialnih stisk Slovencev pa je perverzno, saj se na podoben način lahko kompromitira vsak projekt, ki ne izhaja iz »baze«, ampak podpira bodisi neke aktivnosti »družbene nadstavbe« ali se ukvarja s pravicami tistih, ki ne izpolnjujejo ali se sploh ne zavedajo svojih dolžnosti. Pristati na razpravo, v kateri neka minorna narodnostna skupina z drugačnimi kulturnimi navadami in vrednotami nastopa kot grožnja za »narodov blagor«, pomeni pristati na »lumpenproletarski« diskurz.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,50 seconds