NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 21-apr
  • Moja elektrarna by ENERTEC pokal Slovenije v akvatlonu 2024

  • sreda 24-apr
  • Zoh Amba »Bhakti«

  • četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?   
    torek, 14. marec 2006 @ 04:21 CET
    Uporabnik: Pozitivke

    V Sloveniji se letno pomori okoli 25 milijonov živali – prebivalcev Slovenije – in to okoli 100.000 prebivalcev gozdov in polj ter okoli 25 milijonov zasužnjenih živih bitij na množičnih farmah, poleg tega pa na leto mučijo v poskusnih laboratorih še okoli 15.000 prebivalcev Slovenije, večino od teh tudi ubijejo. V zadnjih 5. letih je bilo pri nas pomorjenih več kot 100 milijonov živali. Čeprav ustava ne dovoljuje mučenja živali, je to vsakodnevni pojav.

    Farme, laboratoriji, gozdovi, prevozi so pekel za živali. Čeprav se gospodarska dejavnost po ustavi ne sme izvajati v nasprotju z javno koristjo, pa se v Sloveniji bohoti množična živinoreja, ki na veliko onesnažuje okolje, proizvaja hrano, ki je rizični faktor za mnoge civilizacijske bolezni, in povzroča nepredstavljivo trpljenje milijonom živih bitij. Škodljiva hrana, onesneževanje okolja in trpljenje živali – vse to je očitno v javnem interesu, sicer bi država že zdavnaj prepovedala množično živinorejo, lov oz. poskuse na živalih. Živimo v državi, kjer vladajo pomori, trpljenje in mučenje živih bitij. Ali živimo v državi, ki spada na smetišče zgodovine?


    V Sloveniji se vodi prava vojna proti živalim, vojna proti milijonom nedolžnih živih bitij. Glavni vojskovodja je država, ki kot pravna država dopušča množično pobijanje živali tako v gozdovih in klavnicah kot v poskusnih laboratorijih oz. dopušča masovno jemanje življenj nedolžnim živim bitjem. Ali je bistvo pravne države ubijanje in mučenje živih bitij? Vendar pa država ni sama, ima svoje pomočnike, npr. lovce, mesarje, znanstvenike in druge. Posebno vlogo v tej vojni oz. pri tej moriji živali pa ima katoliška cerkev.

    V Sloveniji ima, kot je to značilno za zahodni svet, prevladujoč vpliv cerkvena ideologija, predvsem katoliška. Cerkev je ves čas preganjala tiste, ki niso jedli mesa. Že v 6. stoletju našega štetja je vegetarijance celo izobčila (papež Janez III.), torej jih izključila iz družbe. Svoje anateme ni preklicala in so zato vegetarijanci v Sloveniji še danes prekleti. Po katoliškem nauku pa izobčenje pomeni, da je izobčenec zapisan večnemu prekletstvu, je zaničevan, izgubil je pravice, včasih je anatema pomenila isto kot neposredna smrtna obsodba. Če je v Sloveniji npr. 100.000 vegetarijancev, so po katoliškem nauku vsi ti prekleti in jim je namenjeno večno trpljenje v peklu, v tem življenju pa zaničevanje in izključenost iz družbe. Če je npr. predsednik republike ali vlade vegetarijanec, ali je tudi njega katoliška cerkev preklela in mu namenila večno trpljenje v peklu?

    Katoliška ideologija ima v glavnem podporo v krvavi stari zavezi

    Skozi zgodovino je ta ideologija bolj ali manj usmerjala družbene tokove, večinoma ali vsaj velikokrat tudi z nasiljem ali celo pomori. Z izobčenjem vegetarijancev pa je cerkev vplivala tudi na prehrano. Ker je izobčila tiste, ki so jedli nemesno hrano, je s tem v bistvu izobčila tudi nemesno hrano kot edino hrano. Z analizo cerkvene doktrine pridemo do rezultata: cerkev je nemesno hrano preklela in jo poslala v pekel. Ker po nauku cerkve tisti, ki so izobčeni, ne morejo priti v nebesa, je jasno, da tisti, ki ne jedo mesa, ne morejo priti v nebesa. Ali drugače: če nekdo izpolnjuje vse pogoje, da pride v nebesa, ne uživa pa mesa, ker je vegetarijanec, ne more priti v nebesa. Torej: po katoliškem nauku je v bistvu uživanje mesa nujno, da se pride v nebesa, meso je nujno za odrešenje ljudi. Če človek ne uživa mesa, predvsem iz etičnih razlogov, ne more priti v nebesa, zanj je predvideno večno trpljenje in pekel. Če zaradi vegetarijanca ne trpijo živali, ker ne uživa mesa, pa mora ta v zameno trpeti v peklu, pa tudi že v tostranskem življenju, saj je po katoliškem nauku drugorazredni človek. Po nauku katoliške cerkve mora očitno nekdo trpeti: ali človek ali žival. Nebes brez mesa praviloma ni.

    Kot že navedeno, je cerkev očitno vplivala tudi na prehrano ljudi. Če človek ne uživa mesa, ne pride v nebesa, pravi. In to je povzela tudi država, ki še danes v bistvu bolj ali manj trdi, da človek potrebuje meso. To dokazuje tudi z raznimi znanstvenimi raziskavami, ki so jih naredili, gledano vsaj statistično, saj so v večini, pripadniki cerkve, pripadniki tiste organizacije, kjer je neuživanje mesa v smislu vegetarijanstva na črni listi. Ali so lahko raziskave teh, ki so tako ali drugače indoktrinirani s cerkvenim naukom o izobčenju vegetanjancev, objektivne?

    Kot cerkvena ideologija izgublja na moči in postaja vedno manj verodostojna, tako se spoznanja o mesu spreminjajo. Kljub cerkveni temi se namreč pojavlja vedno več svetlobe in s tem znanstvenih raziskav, ki jasno dokazujejo, da so vegetarijanci bolj zdravi in da živijo dlje kot mesojedci. Torej, če bi rekli po cerkveno: meso ni nujno za odrešitev človeka (duše) oz. zdravje, nasprotno, uživanje mesa vodi v bolezen in s tem v »pekel«. Tudi za otroke je jasno, da ni potrebno, da bi jedli meso, kot to trdi država, da bi bili zdravi in se pravilno razvijali. Mnogi otroci nikoli niso jedli mesa in se kljub temu razvijajo normalno. Njihova življenjska prognoza je bistveno boljša od tistih, ki so že od malega uživali meso. Kajti uživanje mesa je bolj ali manj uživanje zasnov bolezni, saj je meso rizični faktor za mnoge civilizacijske bolezni.

    Povezanost cerkvene ideologije in državne medicinske doktrine glede uživanja mesa je očitna. Če človek ne uživa mesa, slej ali prej zboli in ne pride v nebesa, znajde se v peklu, kjer bo večno trpel peklenske muke, če bi se izrazili v enotnem besednjaku, torej cerkveno-državnem. Država je po ustavi ločena od cerkve. Zato je zadnji čas, da se od cerkve loči tudi na področju prehrane, kar bi sicer morala storiti že zdavnaj. Da se loči od cerkvene doktrine, da je meso potrebno za odrešenje in da posledično uradno prizna, da meso ni potrebno za življenje ljudi, tudi otrok, in da se lahko vse potrebne snovi dobijo iz vegetarijanske hrane. Znanstvena spoznanja in konkretne izkušnje vegetarijancev oz. vegancev so dokaz, da je, gledano simbolno, doktrina o uživanju mesa, napačna. Za zdravo življenje oz. za nebesa meso ni potrebno, je celo škodljivo, če se izrazimo v skupnem besednjaku.

    Katoliška cerkev in lov – to je bila vedno zlovešča zveza

    Katoliška cerkev vsako leto prireja Hubertove maše in blagoslavija lovce, njihovo orožje in lovski plen – ubite živali. Nerazumljivo je, kako lahko neka organizacija, ki na veliko pridiga Ne ubijaj, blagoslavija pobite živali in tisto, s čimer so bile živali pobite – orožje, predvsem pa morilce živali. Nerazumljivo je, kako lahko katoliška cerkev, ki uči Ne ubijaj, sodeluje pri pravem pomoru živali v gozdovih. Namesto da bi se cerkev jasno zoperstavila masakru nad živimi bitji in sledila Hubertu, ki je po doživetju s srnjakom, takrat je namreč, po legendi, Kristus preko tega srnjaka Huberta vprašal, zakaj ga lovi, prenehal biti lovec, doprinaša s svojimi lovskimi mašami k neizmernemu trpljenju in mučenju živali. Namesto da bi katoliška cerkev svojim vernikom zapovedala prepoved lova in tako ravnala po zapovedi Ne ubijaj, raje s svojim naukom povzroča v naravi potoke krvi. Ali so hektolitri krvi in trpljenje nedolžnih živali varstvo narave ali v dobro ljudi? Varovanje narave z ubijanjem? Ubijanje in trpljenje živih bitij v dobro človeštva? Kdor ubije vola, je kakor da bi ubil človeka, piše v Bibliji. Torej če se ubije žival, je tako, kot da se ubije človeka. In uboj človeka je smrtni greh! Sicer pa katoliška cerkev ne blagoslavlja samo orožja za ubijanje živali, temveč tudi orožje za ubijanje ljudi. Od uboja živali do uboja ljudi ni daleč, znana je cerkvena podpora raznim vojnam. Kdaj bo katoliška cerkev odrekla podporo lovu?

    Kdaj bo katoliška cerkev odrekla podporo tudi poskusom na živalih, zločinu nad zločini? Dr. Walter Schmidt iz Združenja zdravnikov proti poskusom na živalih piše: »V najbolj temačnem srednjem veku niso počenjali na ljudeh takšnih grozovitosti, kot jih danes počenjajo na živalih širom po svetu, noben eksperimentator ne more teh filmsko podprtih zločinov zanikati.«
    Navedena izjava dr. Schmidta pove vse. Kdaj bo katoliška cerkev odrekla podporu grozljivemu mučenju živih bitij?

    Kako je sploh prišlo do takšnega, živalim sovražnega nauka?

    Neizpodbitno je, da je duhovniška kasta že pred nekaj tisoč leti podtaknila preroku Mojzesu, da je ukazal žrtvovanje živali. Stara zaveza, ki v katoliški cerkvi še danes velja kot obvezujoča božja beseda, je polna grozljivih ritualov ubijanja živali, pri čemer kri volov, jagnjet, bikov in golobov brizga kar tako – in Bog naj bi bil te živalske pokole zapovedal. Mnogi cerkveni učitelji, med njimi tudi sveti Tomaž Akvinski (1225–1274), so nekaj tisoč let pozneje živalim odrekli dušo. Potem je Descartes (1596–1650), filozof in jezuitski učenec, sprejel to mnenje ter živali določil za »stvari«. Vse je ostalo del katoliškega katekizma in tragedija ubijanja in mučenja živali, množična živinoreja ter živalski kanibalizem je šla svojo pot. Največji cerkveni prazniki so sočasno največji prazniki klanja. Na vesti cerkve leži stotine milijard živali, ki so bile pobite zaradi živalim sovražnega cerkvenega nauka.

    Po katekizmu katoliške cerkve so živali od Boga ustvarjena bitja. Kdaj bo cerkev to dojela in začela uresničevati zapoved Ne ubijaj tudi v odnosu do živali? Kdaj bo dojela besede velikega preroka Izaije, preko njega pa je govoril Bog, vsaj cerkev tako zatrjuje, da kdor ubije vola, je kakor da bi ubil človeka. Kdaj bo priznala, da je bil Jezus vegetarijanec? Kdaj bo podarila živalim življenje, kajti živali imajo, ker jih je ustvaril Bog, isti dih kot ljudje? Ko je prišel na Zemljo Jezus iz Nazareta, so ga sprejele živali, ljudje ne. Kdaj bo živali sprejela tudi katoliška cerkev oz. druge cerkve, ki temeljijo na Bibliji? Sprememba nauka in ravnanja glede odnosa do živali bi bila za zaščito živali zelo pomembna. In ne samo za živali, tudi za ljudi, kajti uživanje mesa vodi ljudi v vedno hujše bolezni, družbo pa v propad. Kdaj bo torej cerkev živalim vrnila dušo in jim podarila življenje?

    Vlado Began
    Varuh pravic živali pri
    Društvu za osvoboditev živali in njihove pravice

    »Krščanska vest se ne more zadovoljiti z neizvajanjem pete zapovedi do klavnih živali. Kdor si je enkrat ogledal klavnico, je običajno šokiran in navdan z odporom.
    Skoraj vsak je mnenja, da je brutalno klanje živali, ki so jih najprej zredili in spitali, da bi jih končno požrli, sramotno za sedanje človeštvo in posebej za krščanstvo.«
    Günther Weitzel, nemški kemik

    »Krščanska morala je svoje predpise v celoti omejila na ljudi, ves živalski svet je pustila brezpraven. Samo poglejmo, kako krščanska drhal ravna z živalmi, popolnoma nesmiselno in smejé jih pobija ali pohabi, muči. Ostarele konje do kraja izkorišča, da bi iztisnila zadnji mozeg iz njihovih starih kosti, dokler ne podležejo pod njihovimi udarci. Resnično bi lahko rekli: Ljudje so zemeljski hudiči in živali njihove trpeče duše.«
    (Arthur Schopenhauer, nemški filozof)

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Osveščanje in ekologija

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/2006022218214999

    No trackback comments for this entry.
    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim? | 13 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: ivangop dne torek, 14. marec 2006 @ 10:21 CET
    Cerkev nič ne podarja,niti nobena institucija itd.Ljudje so tisti ki ustvarjajo neko stanje v družbi.Prepričevati in še posebej izobraževati je potrebno ljudi,da pridejo do spoznanja kaj je dobro ,koristno,zdravo,to pa predvsem z znanstvenimi dokazi podprtimi z argumenti,ne pa kar nekaj na pamet soliti pamet ljudem.
    Danes ni hrane ki ne bi bila takorekoč zastrupljena z nekim sredstvom ali proti mrčesu,sredstvom za hitrejšo rast.itd.
    Ne more eden ki se preživlja z prodajo hrane imeti ekološko PRIDEALAVO,ker ta zahteva ogromno ročnega dela,kar pa danes ni dobičkonosno.
    Tudi živali ki so po ŠTALAH so futrane oz. umetni hrano,to ni zdarvo ekološko pridelano. Tudi nikoli več ne BO,kajti po starem ko smo vse obdelavali ročno z kopulicami ,motikami ,kosami,grabljami,vilami,NIKDAR VEČ NE BO.
    Toliko za enkrat HVALA.Mogoče sem malo zašel iz napovedane teme,vendar tudi to VELJA.


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 14. marec 2006 @ 10:30 CET
    Pozdravljeni bralci,

    strinjam se, da se ljudi osvešča, da imajo human odnos do živali in da se spoštuje zakon, ki prepoveduje mučenje živali ter sankcionira kršitelje. Brez usmiljenja in srčne kulture pa tega ni mogoče doseči. Vendar omenjena tema, tako kot je obravnavana, je za moje razumevanje, čista manipulacija, ki služi za napadanje katolikov, kot da so edini ki uživajo živalsko hrano in se oblačijo v kože ter hodijo z usnjenimi podplati po svetu.

    Društvo za zaščito živali bi vprašala koliko krat so že priredili protestni shod proti živemu odiranju jagnjeta? Jaz sem na hrvaškem otoku Baški to videla in se zgorzila ter protestno zapustila otok.

    Nikoli nisem zasledila, da bi katoliški duhovniki propagirali uživanje mesa in celo nehumano ravnanje z živalmi. Uživanje živalskega mesa v zmernih količinah zdravstveno preventivno, da ne pride do beljakovinske podhranjenosti človeka, priporoča medicinska doktrina, torej zdravniki, med katerimi so ljudje različnih veroizpovedi in med njimi je tudi veliko število ateistov.

    Menim, da bi bilo koristno, da bi se soočili v teh prispevkih z medicinskimi argumenti kakšna prehrana je za človeka zdrava in da slišimo argumente za in proti uravnoteženi prehrani, v kateri je na jedilniku poleg sadja in zelenjave, tudi riba in košček mesa, v zmernih količinah. Na takšen način prehranjevanja je biološko prilagojeno človeško telo. Tudi živali se večina tako prehranjujejo. Človekovo spoznanje se razvija dialektično in človek ne more biti v nobeni fazi zgodovine posestnik celotnega in hkratnega spoznanja. Kdor pa želi ekskluzivnost samo njegove resnice, da ne priznava nobene druge resnice več, se gre aktivizem, ki ne prinese nobenega napredka pri osveščanju ljudi.

    Že od pradavnine se je človek oblačil v živalske kože in jedel živalsko meso, da je preživel. Vsaka preobrazba je stvar razvoja in osveščenosti duha. Za takšne prispevke, kot je zgornji in so odraz nestrpnosti in obsojanja, je značilno, da ljudje takšnemu aktivizmu običajno ne nasedajo oziroma nima na njih nekega vzgojnega vpliva, ker namen humanega ravnanja z živalmi, zasenči sovraštvo do vernikov in to samo ene vere (druge vere se pri tem ne omenjajo), ki naj bi bili edini krivec za masovno živalsko proizvodnjo in prehrambeno industrijo, kar je čista manipulacije in demagogija.

    Vsak človek ima svoj izoblikovan odnos do živali glede na njegovo stopnjo kulture. Pametni ljudje vse to razumejo in temu ustrezno ravnajo. Primitivci pa potvarjajo in tendenciozno prikazujejo stvari, misleč, da opravljajo človeštvu koristne naloge. V resnici, na mesto, da bi dosegli v ljudeh refleksijo kako ravnati z živalmi, sprožijo v njih sovražne nagibe med ljudmi in širijo versko nestrpnost. Interes za masovno živalsko proizvodnjo tiči v lobijih in kapitalu, ki iz tega kroji dobičke. Zakaj se društvo z njimi ne sooči in jih niti ne omenja?

    In to je ves problem. Takšen način pisanja se mi zdi popolnoma neučinkovit in ne doseže namena, da bi se človek vprašal: "Kakšen je moj odnos do živali?" in ne, da vso krivdo za nehumanost z živalmi, ki jo masovno povzroča človek in globalizacija v svetu, v težnji za čimvečjim dobičkom, prevaljuje na določeno versko skupnost. Takšno pisanje je pa neobjektivno in krivično, osrednji njegov namen je napadanje in obsojanje, ne pa osveščanje, da bi ljudje svoj odnos do živali izboljšali in počlovečili.

    LP Tatjana Malec


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: vis-animi dne torek, 14. marec 2006 @ 15:53 CET
    Mi posamezniki smo tisti, ki lahko ustavimo to kalvarijo...to človekovo pošastnost, tisto kar je bilo je bilo...toda danes jaz posameznik ne bom jedel mesa iz večih razlogov...in jutri mi bo sledil nekdo...in pojutrišnjem še nekdo...in učite vi, ki vidite in čutite to razuzdanost človeštva...na vas je da učite otroke, partnerja, sodelavce...vaš glas se bo slišal in tako nas bo vse več in ko ne bo več povpraševanja se bo tudi ponudba zmanjšala...ne obupajte...vse več nas je, ki smo osveščeni in prenašamo znanje na druge ! Lep pozdrav...

    ---
    Z vsakim dogodkom, s čustvi, s človekom smo si istočasno le učitelji in učenci.



    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: surovež dne torek, 14. marec 2006 @ 16:40 CET
    Kaj ni izboljšanje in počlovečenje odnosa do živali to, da jih ne jemo in da jih pustimo pri miru?


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: midvasva dne torek, 14. marec 2006 @ 21:21 CET
    ...Nikoli nisem zasledila, da bi katoliški duhovniki propagirali uživanje mesa...

    Vernike v departmaju Landes je škof Daxa Philippe Breton pozval, naj bodo solidarni z rejci in naj se belemu mesu ne odrečejo niti med postom. Vernikom je priporočil, naj se v znamenje solidarnosti z rejci belemu mesu ne odrečejo niti med postom. Ta »gesta solidarnosti s celotno proizvodno verigo v krizi je eden od ukrepov, ki jih priporočam vernikom v pripravah na velikonočne praznike«, je zapisano v škofovi poslanici, ki jo bodo konec tedna brali pri vseh mašah škofije ob atlantski obali. (Delo, Božo Mašanović)


    Kaj zasleduje Tatjana Malec oziroma česa ne, je njena stvar. Če pa govori v nasprotju z dejstvi, kar se da opaziti pogostokrat, pa to ni prav. Ni pošteno do bralcev in ni dobro za njen duhovni razvoj.

    Na ostalo napleteno se ne splača oglašati. Že samo na teh straneh je s strokovnimi prispevki sodelovalo več zravnikov, objavljenih je bilo kar nekaj resnic o vegetarijanski prehrani in ni verjetno, da bi jih komentatorica spregledala.

    Podpiram delovanje društva, dobro je, da smo pozorni, kakšni sadeži rastejo iz semena, poškropljenega s krvjo nedolžnih ljudi, do kod sežejo korenine iz preteklosti. Le kakšni so lahko verniki, ki se sami ne držijo zapovedi svoje cerkve? Le kakšen je lahko vodja, ki se sam ne drži svojih zapovedi? Jaz ne rabim odgovora, le tisti ki bi se morali, se o tem ne sprašujejo.





    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 15. marec 2006 @ 10:39 CET
    Naravno okolje, v katerem živijo živali, je tudi družbeno okolje. Nekateri lastniki psov vzorno skrbijo za svojega psa, vendar za njim na sprehodu na počistijo iztrebkov in tako povzročajo onesnaževanje urbanega okolja in upravičeno negodovanje prebivalcev. Na navedeni problem sem že opozorila Župana Mestne občine Koper, da bi se problem uredil z občinskim odlokom. Zasledila sem v občinskem časopisu, da so o tem razpravljali in sprejeli nekatere ukrepe, da bi mestne ulice ne bile umazane z iztrebki. Nekateri redijo tudi pasemske pse za prodajo in jih vozijo vsako jutro na sprehode. Za njimi pa so polne ulice iztrebkov. Moram reči, da so rejci psov do čistoče v urbanem okolju pogosto brezbrižni. Ni vedno ljubezen do hišnih ljubljenčkov tista, ki žene lastnike, da si preskrbijo psa za svojo družbo, temveč je postala reja pasemskih psov, dobičkonosna dejavnost.

    Po ulicah je tudi veliko petpuških mačk in psov, ki povzročajo pereč problem povsod. Decembra 1999 je bil objavljen Zakon o zaščiti živali (Ur. list RS, št. 98/99) kot korovni zakon in izšli so tudi podzakonski predpisi, ki urejajo to področje. Zakon nalaga občinam ureditev in financiranje zavetišč za izgubljene in zapuščene živali. Ne zdi se mi prav, da država ni namenila nobenih sredstev za te namene, temveč prepušča urejanje lokalnim skupnosti. Nekatere med njimi so tudi revne, da ne zmorejo urediti zavetišč. Društvo za zaščito živali ima na terenu veliko dela, saj nalog ne zmanjka. Ljudje smo dolžni zagotoviti živali dobro počutje in varnost, skrbniki pa tudi za rojstva nezaželenih živali, kajti da se mačke utapljajo se mi zdi zelo nehumano početje.

    Vsaka lokalna skupnost naj bi sprejela odlok o zaščiti živali, ki naj bi določal pravice in urejal obveznosti skrbnikov domačih živali glede dobrega ravnanja z njimi, nadzorstvo ter kazenske sankcije za kršitelje zakona in odloka. Poseben problem, ki ga tudi sama uvidim je, da skrbniki vozijo okrog pse nevarne pasme brez nagobčnikov, ki ogrožajo ljudi in tudi majhne otroke, ki se s psi radi igrajo, ne vedo pa za nevarnosti, da jih pes lahko obgrize. Zelo me moti, da so otroška igrišča in parki, zelenice in pokopališča onesnaženi s pasjimi iztrebki. Društvo za zaščito živali naj bi bilo posebno pozorno na zapuščene pse ter bolne živali. Ne bom imenovala osebe v moji ulici, ki je pustila svojega bolnega psa (izgubil je dlako in po telesu je imel ture) in šla na dopust. Pes se je klatil žejen in lačen po ulici in si drgnil bolno telo ob asfalt. Najbolj problematični se mi zdijo takšni brezvestneži, ki svoje prijatelje pustijo neznani usodi in jim ob dopustu, novoletnih praznikih ali podobnih prilikah, postanejo odvečno breme. Vsekakor bi bilo treba apelirati na spoštovanje Pravilnika o pogojih za zavetišča za zapuščene živali (Uradni list RS, št. 45/2000). Del nadzora nad zapuščenimi živalmi vsekakor opravljajo Društva za zaščito živali že po svoji humani funkciji. Vsak skrbnik je dolžan svojega psa registrirati pri pristojnih službah in obvestiti o odtujitvi ali pobegu in poginu.

    Poseben problem predstavljajo tudi potepuške mačke, ki se nekontrolirano razmnožujejo in nimajo redne prehrane. Ob izbruhu ptičje gripe je nevarno, da bi se mačke okužile z okuženo ptico za ptičjo gripo. Čeprav je ta nevarnost minimalna, vendar obstaja kot potecialna grožnja pri širjnju ptičje gripe. Mačke hodijo okrog brez ovratnice, polne so mrčesa, okužene s paraziti in prav žalostno je pogledati na te uboge živali. Jaz če le morem, jim namenim kaj prehrane.

    Koprsko društvo za zaščito živali moram pohvaliti, saj je pri teh nalogah zelo dejavno na konkretnih nalogah. Naš odnos in problemi varovanja živali, zapuščenih domačih živali spadajo v naš moralno etični red, neupoštevanje teh skrbi pa kaže na našo nehumanost in grožnjo zdravstveni in splošni varnosti.

    Na tem področju vidim temeljne naloge društva za zaščito živali v vsaki lokalni skupnosti. Njihovo poslanstvo je povezovanje nas vseh v pozitivnem odnosu do živali. Živali so del našega sobivanja, zato zaslužijo, da z njimi lepo ravnamo.

    Naše živali že imajo življenje, ni potrebno, da jim ga kdo podarja, le skrbeti moramo zanje na človeški način. Tisti, ki živalim kratijo in jemljejo življenja pa so ljudje, izven cerkvenih zidov. Pripisovati Cerkvi stanje duha na področju nespoštovanja pravic do zaščite živali pa se mi zdi licemerstvo brez primere.

    Tatjana Malec


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: surovež dne sreda, 15. marec 2006 @ 19:40 CET
    Zgodbe o potepuških mačkah in psih ne izniči dejstva, da se v Sloveniji umori 25 milijonov živali za šnicle.

    Boste rekli, da se z njimi ravna človeško oz. humano. Noben umor ni human.

    S problemom potepuških mačk in psov samo tolažite svojo vest, ker uživate šnicle.

    Kakšno zvezo imajo iztrebki psov in ubijanje živali, ki se jih redi za hrano???


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: midvasva dne sreda, 15. marec 2006 @ 19:47 CET

    Tolstoj, Lev N. (1828–1910) – ruski pisatelj in dramatik (»Vojna in mir«), humanist,

    je rekel:


    •Uživanje mesa je kratkomalo nemoralno, saj zahteva izvršitev dejanja, ki nasprotuje moralnemu občutku – ubijanje. Z ubijanjem živali človek v sebi po nepotrebnem zatre najvišjo duhovno čustvo – sočutje in usmiljenje do sebi podobnih živih bitij, z nasiljem nad lastnimi čustvi pa postane okruten. Kako lahko pričakujemo na zemlji slogo in mir, če pa so naša telesa živi grobovi ubitih živali?


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 15. marec 2006 @ 20:50 CET
    Samo brezplodno filozofiranje, ki ne rešuje problema. Začeti je treba tako, da greš na cesto, neseš lačnim in žejnim živalim vodo in hrano, da kakšno pobasaš v avto in jo odpelješ k veterinarju, da jo cepi proti parazitom; da najdeš kakšni zapuščani mački ali psu novega gospodarja; da kupiš muci, ki hodi na tvoj balkon in te gleda z enim rjavim in drugim modrim očesom ovratnico proti bolham. Nekateri se gredo slpove velikih, veličastnih besed in gredo nemi mimo malih človeških dejanj, ki v življenju največ pomenijo. Od filozofiranja še ni bila nobena farma rešena zakola živali.


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: surovež dne četrtek, 16. marec 2006 @ 11:03 CET
    Saj tudi vi filozofirajte.

    Prvi korak je prenehanje uživanje živali. Me zanima, če bi še jedli šnicle, če vam ga ne bi drugi pripravili. Se pravi, da bi se s svojimi kremplji in zobmi zapičili v kravico. Ji najprej raztrgali drobovje (tam namreč mesojeda žival dobi vse potrebne vitamine) in se potem lotili ostalega.


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 16. marec 2006 @ 15:16 CET
    Surovež, vaše ime je res grozno in pretresljivo!

    V Ljubljani je nek štirinogi buldok ratrgal Tržičana. Zakaj? Ali je lastnik zagotovil živali, ki ima baje večje možgane kot lobanjo, nagobčnik in poskrbel, da krvoločni pes ne ogroža ljudi.

    Ali ni naloga društva za zaščito živali tudi ta, da osvešča lastnike psov, da skrbijo za svoje štirinoge prijatelje. Sem proti mučenju živali, vendar tudi proti mučenju in napadanju ljudi s strani živali.

    Zna biti, da pes - buldok ni dobil za obrok kuhanega piščanca in se je lotil človeka. Naj se Društvo za zaščito živali pozanima pri Mednarodni konološki zvezi PCI kako se ravna z nevarnimi psi in seznani s tem lastnike nevarnih psov in naj deluje bolj preventivno. Morda pa je za napadalnost psa kriva enolična prehrana, brez mesa, ki ga je pasji organizem že od praveka navajen.

    Ljudje na ulicah ne želimo biti ogroženi od nevarnih psov. Nešteto krat zavijem v sosednjo ulico, da se ne srečam z nevarnim psom. Posebno od tedaj naprej, ko se je nek buldok brez nagobčnika, sicer na vrvi, neusmiljeno zaganjal in lajal name. Bala sem se, da se bo iztrgal iz vrvi in me napadel.

    Doživela sem tudi, da sem bila v naselju z 8 mesecev staro vnukinjo v vozičku in nek pes se je začel zaganjati in skakati po otroku, da me je bilo groza, da jo bo obgrizel in zadavil. Zame so to stvari, ki sodijo v aktualno problematiko odnosa človeka do živali.

    Vsega ostalega, ki zahteva preučevanje celotne problematike živinorejstva pa mislim, da na teh straneh ni mogoče rešiti, ker je živinorejstvo del sistema in prehranjevanja ljudi. Vegetarijanci naj ostanejo pri svoji odločitvi prehranjevanja in naj pustijo ljudi s svojimi prehranjevalnimi navadami na miru, naj jih ne napadajo, ker s takšnim napadanjem ne bodo ničesar dosegli. Pogledala sem tudi tuje spletne strani, ki na manj vsiljiv in nenasilen način ne vsiljujejo vegetarianstvo ljudem, temveč ga le priporočajo.

    Opažam, da gre pri nas ze nekaj nevrotičnih posameznikov, ki si domišljajo, da lahko zmerjajo ljudi in rečejo ljudem kar se jim zahoče. Takšna nebrzdana zavzetost pa ne doprinaša etične osveščenosti in zavzetosti med ljudmi, kvačjemu nasprotno. Je zelo odbijajoča.

    "Žuganje" prav nič ne zaleže, če se ne predoči svetu kako si zamišljajo vegetarianci svetovno ureditev živalskih vrst, omejevanje rojstev, prahranjevanje, skrb za zdravje živali in kakšno vlogo naj bi sploh imele živali na svetu, le to da se po zakonu naravne slekecije razmnožujejo in žrejo ena drugo.

    Ali naj bo zakon selekcije omejen samo znotraj živalskega sveta in naj se človek loči od živalskih vrst in jih prepusti stihiji tako, kot so v Avstraliji prepustili razvoj brez selekcije avstralskih konj, ki so se razmnožili do neslutenih razmnožitev in predstavljajo v državi resen problem, da jih morajo pobijati na stotisoče, ker je človek že resno ogrožen.

    Najbolj bedaste se mi zdijo nevrotične drže posameznikov, ki si drznejo napadati posamezne ljudi in se gredo neke pravičnike živali, brez jasnega koncepta kaj želijo doseči in kako si predstavljajo ureditev živalskega sveta ob bok človeškemu in vlogo ljudi pri urejanju teh vprašanj. Po njihovem mnenju bi bilo treba odpraviti vse kurnike, štale, hleve in vse te živali spustiti na glavne ulice prestolnice, da bi se svobodno stihijsko sprehajale po mestu. S takšnimi bojevitimi metodami razglašanja vaše doktirine vegetarianci, ne boste prišli nikamor. Ni dovolj, da jeste oreščke, fige in banane, potrebno je še nekaj več, da bi se vaši pogledi uveljavili in etična merila uveljavila v praksi. Vprašanje je tudi, ali vam takšnih razpoloženj, kot jih je opaziti pri vas, ne povzroča beljakovinska podhranjenost. Uradna medicina naj pove ali je vaš način prehranjevanja za človški organizem zdrav. Vi trdite, da je. Znan je primer, ko je materi umrl 10 mesečni dojenček zaradi beljakovinske podhranjenosti, ker ga je prehranjevala samo z vega prehrano.

    Zaradi jasnosti povem, da ne mislim polemizirati kaj je zdravo in etično sprejemljivo, ker to ste že sami povedali svoje mnenje. Verjetno se na teh straneh ne bi zedinili kako reševati celoviti problem živalstva od mrčesa, komarjev do kažje zalege na tem planetu, ker vi niste v stanju ljudem prikazati celovito problematiko problema, ki bi zahtevala celotno prevrednotenje sveta v smislu izboljšanja stanja, da bi se kot slog življenja lahko uveljavil v praksi.

    Gre za vprašanje razvitega živinorejstva, predelovalne industrije, kmetijstva, sadjarstva in prevrednotenja etičnih meril zemljana, tudi kanibalov, ki se hranijo s človeškim mestom. Za stanje kakršno vlada svetu je kriv tehnološki razvoj, razporeditev kapitala, nepravični družbeni odnosi in še bi lahko naštevali vzroke za nezdravo živinorejsko in predelovalno industrijo, ki si kuje dobičke s prekomerno industrijo. Vi se pa zaganjate v posameznike, ki ne morejo nič narediti. Jaz osebno se ne bom izrekala ne za in ne proti vegetarijanstvu, naj čas in uradna medicina pove svoje. Gospodarstvo in etika človeštva pa je stvar dolgotrajnega procesa, proces pa je pod vplivom svetovnih delitev ter vplivnih političnih in gospodarskih lobijev, ki obvladujejo svet.

    Pojdite na živinorejske farme in pripeljite krave, prašiče, gosi, kokoški, zajce in perjad v prestolnico in jih izpustite po ulicah, da se bodo živali svobodno sprehajale po njih in poskrbite vi za njihovo prehranjevanje, vodo, veterino in vse kar živali potrebujejo na vaše stroške.

    Meni osebno se zdite kot Don Kihot, ki se bori z mlini na veter.

    Hrvaške strani, na katere sem bila napotena naj si jih ogledam, zelo stropno in kulturno predstavljajo vegetarianstvo, tega pa nekateri, ki pišete v te strani, ne zmorete. Polni ste sovraštva in nestrpnosti, zato se zelo nerada ukvarjam in berem vaše sestavke. Vegetarianstvu podtikate religijo in osebno obračunavate z ljudmi. Z nestrpneži pa nerada polemiziram.

    Pisec, vprašam vas, do koga ste surovež? Ali ni vaše ime za sočutnega človeka do živali nenavadno?




    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: surovež dne četrtek, 16. marec 2006 @ 21:14 CET
    Preden grem spat, odgovorim samo na vprašanje glede mojega psevdonima.

    Surovež - kot surovojedec, presnojedec.


    Kdaj bo cerkev podarila življenje živalim?

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 17. marec 2006 @ 08:28 CET
    Hvala za pojasnilo, vendar vaš psevdonim zavaja. Tisti, ki ne ve, da ste z njim mislili na vaš presen način prehranjevanja (nepredelano hrano), misli, da gre za surovega človeka, za surovega netotesanega suroveža in prispevek bere pod tem vtisom. Morda bi razmislili o spremembi psevdonima s kakšnim bolj milim pojmom, ki bi se skladal z vašim načinom prehranjevanja. Še najlepše se mi zdi, da se človek podpiše s polnim imenom in priimkom. Vsaj človek ve s kom govori. Nekateri skrivajo svojo anonimnost pod psevdonimi, da se sploh ne ve kdo kaže s prstom nate in si dovoli posegati v tvojo osebnost pod dežnikom svoje neprepoznavnosti. Odkrit značaj zahteva, da se človek pod tisto besedilo, ki gar napiše in javno objavi, podpiše s polnim imenom in priimkom. Še posebno, če človeka ogovarja osebno.

    LP Tatjana


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,49 seconds