Človeški um se giblje med dvema skrajnostima, ki ju prinašajo zunanji vtisi čutilom: "posamezno" in "splošno". Posamezne so stvari, ki jih vidimo, splošno pa so besede ali pojmi, ki jih slišimo in govorimo. Neskladnost med pojmovnim sistemom in sistemom stvari je večen problem vse človeške družbe in smisel vsake človeške komunikacije. Pojmovni sistem skuša odkriti in z besedami izraziti objektivni naravni zakon in temu prilagoditi vso človeško aktivnost. Tako ves naravni sistem stvari postane v človeški komunikacijipojmovni sistem. Stvar razumemo, če smo jo sposobni spremeniti v pojmovni sistem in jo tako posredovati v besedah ljudem.
Človek živi tako vedno v nekem dvojnem svetu: v svetu konkretnih stvari, ki so dostopne očem - in v svetu besed in pojmov, ki jih slišimo iz ust govorečih. Vendar beseda, ki stvar označuje nikakor ni stvar sama in ji tako ne more biti podobna. Tako se človek sporazumeva s simboli za razliko od živali, ki to počno s signali.
Torej z besedami izbiramo iz zunanjega sveta različne skupine. Seveda pa z nobenim jezikom ni mogoče opisati naše celotne izkušnje kot take.
Znanje tako ni sestavljeno iz tega kar vidimo in slišimo: znanje se oblikuje na osnovi pomena, ki ga določamo sprejetim informacijam v skladu s svojo širšo naravnanostjo.
Aristotel je napisal: "Odkritje abecede bo ustvarilo pozabljivost v dušah učečih se, zato ker ne bodo uporabljali svojega spomina. Zaupali bodo zunanjim pisanim zakonom... Učencem ne daješ resnice, ampak samo videz resnice. V mnogokaterih stvareh bodo heroji, a naučili se ne bodo ničesar. Na videz bodo vsevedni, a v splošnem ne bodo vedeli nič."
Okoli tri tisoč let je zgodovino zahoda oblikovala uvedba fonetične abecede medija, za razumevanje katerega smo večinoma odvisni od oči. Abeceda je konstrakt razdrobljenih koščkov in delov, ki sami po sebi nimajo semantičnega pomena. (Semantika - pomen besed, fraz.)
Tako je iz zgodovine zahodne evropske misli razvidno, da je bila le ta osnovana na osnovi okrnjene človekove zavesti sveta.
Tako se je v odnosu do zunanjega sveta izoblikovala človeška kultura, v odnosu do drugega človeka pa se je izoblikovala človeška družba
Tisti, ki žive neredno, pravijo tem, ki žive urejeno, da se oddaljujejo od narave, zase pa menijo, da se ravnajo po njej, podobno kakor tisti na ladji mislijo, da se odmikajo oni na obrežju. Izrazi so isti na obeh straneh. Če naj jih presojamo, moramo imeti neke trdne točke. O tistih, ki so na ladji sodi pristan. A kje bomo našli pristan nravstvenosti?
www.pisateljstvo.com
|
Beseda
Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 27. september 2005 @ 08:17 CEST
za vsak pojem smo iznašli primerno besedo. Z besedami označujemo čas, v katerem živimo. Le te nam razgrinjajo kopreno trenutka, v katero je zavita sedanjost. Problem ni v tem, ker je človek razvil simboliko in besedo, temveč v tem, da so se pri človeku moralni goni razvili komaj na raven šimpanzov. Človek je atrofirana žival in ima svoj instinkt slabše razvit. Človek sega prek živali samo s svojo simboličnostjo, z besedo. V svoji simboličnosti pa človek prestopa vse meje. Razvili smo svojo kulturo, ki se je izkazala kot osebna govorica na najvišji duhovni ravni stvaritev, vendar ob tem smo razvili tudi vojskovanje, izdelovanje orožja ter sovražno in zlagano govorico. Dokler pa imamo razmerje jaz - ono - stvar, ki je naravi dana, izraža torej človek svoj odnos jaz - narava in okolje. Psihološko ima človek prepričanje o sebi in zaupa vase. Narava odgovarja človeku s svojo nemo govorico in človek jo razsvetljuje s svojim duhom. Že Adam je dal vsem pticam neba in živalim polja svoja imena. Stvari se odzivajo nememu klicu. Človek ima v glavi 10 milijard nevronov na možganski skorji, ki omogočijo človekov razvoj od kamene dobe do atomske bombe, kibernetike, kvantne teorije in drugih znanosti. Vendar ob tem ni vzporednega razvoja možganskega dobla, da bi se pri človeku razvili moralni goni, ki bi bili nujno potrebni, da bi človeka ustavili v nemoralnih dejanjih, da bi instinktivno poskrbel, da ne bo uničil samega sebe. Tega pa človek izgleda, da ni sposoben. Ni sposoben preprečiti svojega lastnega katastrofalnega uničenja. Človek nima v sebi moralnega gona, da bi ohranil svojo vrsto in okolje, ki mu omogoča preživetje. Znamenja časa nas kličejo na odgovornost. Če bo človeštvo sposobno spoznati znamenja časa, v katerem živi, bo rešilo svoj trenutek in preživelo. Simbolična znamenja kažejo, da gre za preživetje, da gre zares. Potrebna je zares prava beseda, ob pravem času, beseda, ki bo vodila človeka k odrešujočim dejanjem!
Lep pozdrav
Tatjana
Beseda
Prispeval/a: Miran Zupančič dne torek, 27. september 2005 @ 11:51 CEST
Prvotna večna moč Besede je skrita v človeku in se bo nekoč spet lahko prebudila v življenje. Ko se sliši glas duše. Ta naloga je za človeka pomembna. Besedo lahko spet prebudi v polno življenje, da se začne razodevati. Lahko pa jo osami in pusti oveneti. Vedno pa nastopi trenutek, ko se glas duše sliši. Tedaj je zelo pomembno, da naš jaz to prepozna in se usmeri k njeni ljubezni, lahko pa se upira in ji zapre vrata. V tem primeru bo moral na nov klic dolgo, dolgo čakati. Če pa se človek vendarle usmeri v svojo notranjost in zazna klic večne duše, nastane medsebojna privlačna sila. Besedo bo duša vedno jasneje slišala in širila.
Ko človek sodeluje v igri govora in sporazumevanja, se s tem razvije njegova zavest. Spoznava lastnosti soljudi in prepoznava svoje in njihovo mesto v stvarstvu. Človek mora zavestno zaznavati svojega Stvarnika, tako kot ga nazavedno slišijo in razumejo minerali, rastline in živali. Človek mora v svojem najglobjem bistvu odkriti Stvarnikovo besedo. Potem ji mora prisluhniti in jo končno tudi razumeti. Kajti ta beseda obnavlja življenje. Ta beseda je stvaritev, je rast, razvoj in večna beseda. Tako dolgo dokler človek te besede ne sliši, blodi v svojem svetu, ki ga sam omejuje. Ko razume to besedo, se iz tega sveta lahko umakne in vstopi v univerzalno življenje.
lep pozdrav in vase dobro,
Miran.
Beseda
Prispeval/a: koki dne sreda, 28. september 2005 @ 10:52 CEST
Lepa pojasnila! Za tisto, Miran - notranji glas - beseda, pa je bolj šepet, skrivnostni šepet, ki nas nenehno opozarja; lahko bi mu tudi rekli naš angel varuh. Žal se mu ne moremo vedno predati, kajti v nas se je nabralo toliko "smeti" iz preteklih rodov, pa tudi naših zdajšnjih, da skozi le stežka predremo, da zagledamo tisti prvobitno - najfinejšo substanco iz katere so stkane naše misli in čustva.
lp obema,
Ladislav!
www.pisateljstvo.com
---
Nikoli ni tako, da nekako ne bi bilo...
Beseda
Prispeval/a: Miran Zupančič dne sreda, 28. september 2005 @ 12:03 CEST
se strinjam s teboj, ko praviš, da je"tisti notranji šepet" naš angel varuh. In prav njega je v sedanjem trenutku razvoja potrebno poslušati, kaj nam sporoča zato naj se med njim in nemi ne vmešava nihče, v nasprotnem smo takoj zapeljani.
lep pozdrav in vse dobro,
Miran
Beseda
Prispeval/a: advice dne sreda, 28. september 2005 @ 17:59 CEST
.. "Bi bilo boljše (vsaj do-nekje?),...ostati bolj "primitiven", ohraniti del "živalske komunikacije", ki stanje dejstev razglaša na "bolj prepoznaven" način - prost besedičenja?"...
Modri ljudje postopoma "redčijo" besedni govor (obmolknejo), saj (še)istih besednih zvez/ pojmov ljudje ne dojemajo (v sebi!) enako primerno, kar (za)megli izvirni pomen Tistega, ki govori iz Sebe...
...sicer pa je Človek tudi tisto - kar govori...
...pozdrav vsem Vam,... razmišljujočim - iz sebe...
Beseda
Prispeval/a: koki dne četrtek, 29. september 2005 @ 10:53 CEST
---
Nikoli ni tako, da nekako ne bi bilo...
Beseda
Prispeval/a: advice dne četrtek, 29. september 2005 @ 14:49 CEST
oz. le Toliko kolikor so pripravljeni - dojemati...