NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024
  • Vabilo na Festival duševnega zdravja 2024

  • četrtek 16-maj
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • petek 17-maj
  • EKO 9: Oči v skali

  • sobota 18-maj
  • Mesec mode v muzeju

  • nedelja 19-maj
  • Čarobna glasba Harryja Potterja

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  • ponedeljek 27-maj
  • Still Corners (UK) - 27. 5. 2024, Škofjeloški grad - Festival In Memoriam prof. Peter Hafner - 15 let

  • petek 31-maj
  • Operna noč

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Ko naše telo spi, naša duša raste!   
    petek, 23. september 2005 @ 06:19 CEST
    Uporabnik: Pozitivke

    Piše: Miran Zupančič

    Že dolgo je znano, da prespimo tretjino ali morda celo polovico svojega življenja. Raziskovanja spanja je bila vedno zanimiva in nadvse hvaležna tema, z njo pa se je ukvarjal zlasti švicarski psiholog Carl Gustav Jung. S svojo analitično psihilogijo jer poskušal dušeslovju dati neko novo razsežnost.

    Ko spimo in sanjamo privrejo na dan med drugim tudi naši podzavestni izviri, kot so agresivnost, bolezensko obnašanje, strahovi itd., in prodrejo do sil, ki nas potem napeljujejo k delovanju. Prisila kulture je izrinila mnoge naše podzavestne vzgibe ali pa jih je izključila zavest našega jaza. Ker niso predelani, delujejo v ozadju in oblikujejo skupek sil in napetosti, ki lahko zelo vpliva na življenje posameznika in skupine ali pa ga celo povsem obvladuje. Tod rastejo korenine dogodkov, ki jih kasneje lahko le obžalujemo Podzavest lahko tako zelo obvladuje naše ravnanje, da le-to ne ustreza več veljavnim pravilom skupnega življenja.


    Med spanjem je naše telo bolj ali manj nedejavno. Psihični valovi tečejo samodejno, ne da bi človek zanje vedel ali nanje vplival. Zavest zdsne v sanje, v katerih se pogosto pojavljajo nesmisli, nemogoči in fantastični dogodki, vedenje, okoliščine in srečanja. Ko je naše nočno obdobje v katerem se lahko izmenjujejo moreče in zelo prijetne sanje mimo, nastopi obdobje t.im. budne zavesti. Prenovljena zavest spet lahko vzame vajeti v svoje roke. Različne ravni zavesti spet ležijo istosredno ena v drugi in tvorijo enost.

    Naša zavest je med spanjem skorajda razcepljena, čim pa se zbudimo, razcepljenosti ni več.

    Kitajski modrec Čuang Ce je o tem povedal takole:

    »Nekoč sem jaz, Čuang Ce, sanjal, da sem bil metulj. Letal sem od cveta na cvet. Počutil sem se kot metulj in užival čisto radost nekega metulja. Nisem vedel, da sem Čuang Ce. Ko sem se nenadoma prebudil, sem bil spet cel Čuang Ce. Toda v prvem trenutku nisem vedel, ali sem bil Čunag Ce, ki je sanjal, da je metulj, ali pa sem bil metulj, ki je sanjal, da je Čuang Ce.«

    Razlika med obema ravnema zavesti je v sposobnosti našega ravnanja. Ko smo budni, smo dejavni. Posledice naših misli, čustev in dejanj se odražajo v nas samih in naši okolici. Ugotavljamo (recimo): to je dobro, ono ni. To je lepo, ono ni. To je drugi dobro naredil, onega sploh ne zna. Tega imam rad, drugega pa ne. To je res, to pa ni ipd.

    Naše vrednostne presoje, izrazi odobravanja ali neodobravanja so seveda zelo osebno obarvani in pogojeni z našo budno zavestjo vsoto vseh osebnostnih vrednot. Po drugi strani pa je tudi naša osebnost zelo dovzetna za številne vplive, ki neprestano delujejo nanjo. Rasa, narod, kultura, okolje, družina, poklic, položaj na družbeni lestvici, spol, telesno stanje, vsi ti dejavniki pogojujejo naše odzive. Poleg tega je tu še naša preteklost prejšnih življenj, naših prednikov, pa še geološki in atmosferski pogoji na Zemlji, življenjski valovi v vesolju in sevanja, ki obvladujejo naše energijsko sedmerno telo vse skupaj neprestano deluje na vse nas, zaradi česar ne moremo biti nepristranski. Naša osebnost je torej pristranska, kakršen je tudi svet, iz katerega je izšla: protisloven in razklan. Ker je osebnost pristranska, vzdržuje zmedo, razklanost in protislovnost. Njen lastni svet je zgrajen na temelju življenjskih protislovij. Tako lahko rečemo, da človek ne sanja le med spanjem, pač pa tudi v budnem stanju.

    Prek celotnega našega človeškega razvoja in prek vsega sveta je donel in še doni klic, ki nas vabi, naj se vendarle prebudimo. Številne kulture pričajo o njem, mnogo ljudi se je odrešilo svoje pristranskosti, da bi odstopilo prostor nepristranski, živi, božanski duši, ki je v vseh nas. Tudi danes vabi klic prebujenja, toda ljudje so še vedno zapredeni v snov, ki jim pomeni srečo in jo zato častijo.

    Tako je vsak človek že zmlada naravnan tako, da ne sliši glasu duše, da se torej dalje uspava in drži zakonov te materije. Že otroku svetujemo ali pa ga nežno priganjamo in če ne gre zlepa, gre zgrda naj posluša »modrost«, ki mu jo vsiljujejo učne ustanove. Pomisliti pa bi morali, da se prave modrosti, tiste, ki živi v vsakem izmed nas, ne da naučiti, pač pa da se do nje dokopljemo le z notranjim spoznanjem in pravilnim delovanjem. A človek se žene predvsem za svoj jaz, hoče ga prebuditi in ga razvijati in njegova duša še naprej spi. Mnoga bistvena življenjska vprašanja ostajajo brez odgovora, opredeljena kot neuporabna, neresnična, kot sanjarije ali fantaziranje. Človek upa, da jih bo utišal z močjo vzgoje, toda iz njegovega notranjega studenca neprestano vro na dan. Kdo sem? Od kod sem prišel? Kam grem? Ali obstaja večno življenje? Kaj je smrt? Ali je Bog? Materialno usmerjen človek seveda ta sitna, nadležna vprašanja pa če si jih postavlja sam ali mu jih postavlja drugi odganja stran s pomočjo navidezne modrosti.

    Mladi so žal prepogosto vpeti v oklep protislovij, ustaljenega mišljenja in čustvenih odzivov, tako da mlado novo življenje uvene pod skorjo navad, interesov, običajev in strahov. V njihovi podzavesti se tako kopičijo napetosti in ko nekega dne izbruhnejo na dan, je treba poiskati metode, s katerimi bi neobvladljivo vendarle še obvladali.

    Največkrat je tako mlad človek že zelo zgodaj ob možnost, da bi se lahko resnično prebudil. Njegova duša ogluši in njegov zemeljski jaz se ujame v sanje. Včasih se zgodi, da ga kaj prestraši, tako da se kot Čuang Ce vpraša: »Ali sem to jaz ali pa je v meni nekdo drug?« Toda življenje gre dalje in »jaz« dela dalje, gluh za glas duše, ki se trudi, da bi pokazala novo življenjsko pot. Tako človek zadovoljno sanja o blagostanju, sreči, miru, dobroti, ljubezni, Bogu, duhovnosti in inicijaciji. Še dalje prebiva v svojem malem svetu sebičnosti, osamljenosti in negotovosti. Izkuša vsa protislovja in jih sprejema, ker je pač tako in nič drugače. Toda bivanje v polju, polnem nasprotnosti, mu povzroča napetosti, ki se jih bo enkrat moral znebiti.

    Objektiven zmore biti le človek, ki zavestno prostovoljno ugaša svoj jaz, da bi tako ponudil prednost božanski duši. Polagoma začne prepoznavati in zaznavati božansko resničnost, izkuša tudi edino pravo življensko vodilo. Ker so njegovo mišljenje, občutenje in delovanje osvobojeni ciljev, naravnanih na jaz, lahko zgradi most do novega življenja. Mislimo na takšno objektivnost, ki pomeni človekovo sposobnost, da resnično sliši in vidi, opisi za človeka v takem stanju pa govorijo o prebujenem, o ponovno rojenem.

    Nenehno nas spremlja božanska možnost, ki kot speče počelo skrito leži v našem srcu, ko pa se enkrat prebudi, razpre vrata prave naše biti. V plemenitem in pravem pomenu besede zmore človek objektivno misliti in delovati, saj se njegovo bistvo hrani z nesmrtnim življenjem. Ko se prebujenje končno zgodi, začenjamo spoznavati, kako omejeno je naše življenje, kako smo vkleščeni v mnoge podzavestne napetosti, ki neprestano delujejo na nas, nas vodijo in ženejo. Tedaj se v nam prebudi želja, da bi iztopili iz stanja pristranskosti, da bi dosegli duhovno svobodo. Za hojo po taki poti je potrebno uvideti, da je naša vsakodnevna resničnost za prvotno božansko dušo le iluzija, da je zanjo le navidezna.

    Vplivi iz podzavesti, pa ta uvid vedno znova zatemnjujejo s svojimi sencami. Kdor bi jih rad odgnal, bo moral ugotoviti, da se mu vsiljujejo le še z večjo ihto. Kajti prek našega astralnega plašča, to je tistega dela zavesti, ki določa mišljenje, voljo in ravnanje, upravljajo z nami. To se dogaja zlasti med spanjem, ker je naša zavest takrat razcepljena. Del zavesti, naravnan na grobo materijo, ostaja na materialni strani, bodisi dejaven bodisi nedejaven.

    Drugi del zavesti odide z astralnim telesom, ki med spanjem iztopi iz fizičnega telesa. Ker je naše mentalno telo največkrat še zelo malo razvito, je naša zavest v spanju malodane povsem v rokah astralne zavesti. Tako ima prosto pot: preplavi našo zavest in izrine razvijajoči se vpogled in čisto hrepenenje. Takšno telesno spanje ni treznost duše, kot tudi zaprte oči ne pomenijo pravilnega videnja. Nasprotno, med spanjem se človek še tesneje povezuje z navidezno resničnostjo zemeljskega bivanja.

    Žarišče naše astralne zavesti leži v vranično-jetrnem sklopu, točneje rečeno, v sončnem pletežu-plexus solaris (»kleti«), ki pri večini ljudi usmerja in določa vse njihovo početje. To pomeni, da prvenstveno živijo iz svojih naravnih želja in nagonov, pa če so njihova srca in glave še tako kultivirane in je denimo njihovo srce še tako pretanjeno in njihov možganski sistem mentalno še tako dejaven. Že od padca dalje ostaja prahrepenenje duhovnega počela zaprto za debelimi zidovi samozavesti, za duhovni razvoj pa ni prostora. Sile prividnega življenja in samopotrjevanja, predvsem pa mnoge napetosti iz nepredelane preteklosti se odražajo prek sončnega spleta. Kdor bi se jih želel osvoboditi z istimi silami, ki ga držijo v ječi, bo moral ugotoviti, da na ta način svoj zaporniški zid le še krepi.

    Če naše hrepenenje po jasnem umevanju in po čisti, nepristranski zavesti ne izhaja iz čistega srca, bo človeka skozi njegovo življenje vodil blodnjavi krmar.

    Miran Zupančič: duhovni učitelj, jasnovidec in zdravilec.
    http//www.ezoterika.s5.com

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • www.ezoterika.s5.com
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20050919230403490

    No trackback comments for this entry.
    Ko naše telo spi, naša duša raste! | 1 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Ko naše telo spi, naša duša raste!

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 23. september 2005 @ 09:19 CEST
    Pozdravljen Miran,

    če Freuda zanima predvsem odkod izvirajo sanje, skuša Jung razložiti najbolj kam sanje merijo. Jungu gre prvenstveno za vprašanje, kakšen smisel in smoter imajo sanje. Zato so mu sanje dragocen vir informacije tudi za prihodnost, učinkovita pomoč tudi pri samovzgoji in življenjski usmerjenosti. Navaja Paracelzove besede: "Če je kdo imel čudovite sanje, ne sme zapustiti sobe in ne sme z nikomer govoriti, marveč mora tako dolgo ostati v sobi in biti tešč, dokler se sanj ne spomni."

    Za Junga imajo sanje vselej pomen: vdanega vodijo, upornega izdajajo. Po njegovem se v sanjah razodevajo arhetipi ali prapodobe kolektivne nezavesti, katerih vsebina se ujema s tistimi podobami, ki jih je človeštvo ustvarilo v simbolih velikih verstev, njihovih svetih knjig, verskih resnic, obredov, zakramentov, bodisi v mitih raznih kulturnih krogov, v običajih, v alkemiji in astrologiji, prek vsega tega pa v simboliki velikih leposlovnih del, kakor so Gilgameš, Odiseja, Parsifal, Božanska komedija, Faust, itd. V jedru gre vedno za razodevanje ustvarjalnega duha, ki tu v sanjah po malem, tam pa v velikem z istimi ustvarjalnimi vzgibi in po istih prapodobah deluje tako, da opdira človeku pot iz preteklosti skozi sedanjost v prihodnost.

    Kot razlagalci sanj se odklikujejo Izraelci. V sanje sodijo stvari, ki so dogajanja nevidnega sveta, ki se izmikajo zakonitostim naravnih zakonov in logični doslednosti človekovega razuma. To je okvir vseh "višjih" sil, in zanimivo tudi človekovih dejanj samih, kolikor so odvisne od svobodne volje in njenih odločitev. Niti za samega sebe ne more človek napovedati kaj bo čez leto in dan mislil in delal. Človek je vse svoje življenje zastavljen k nalogi, ki jo uresničuje v smislu svoje smotrnosti. V sanjah se človek uresničuje kot smotrno bitje. V neskončnem mnoštvu dogodkov dobijo tudi sanje kot posamično dogajanje svojo smotrnost in globoko smiselnost. Človek je s stališča končnosti nesmiselno posamično naključje, pozabljeno bitje, s stališča neskončnosti pa uvrščen v krog neštetih predivdenih, načrtnih in napovedanih, zavestnih usmerjenih bitij. Iz vseh pomembnih nazorov se človek v sanjah obnaša kot bitje prihodnosti. Vse logične sodbe in predvidevanja, se v sanjah ne izražajo v sedanjiku, temveč v prihodniku. Sanje pomenijo obvladovanje prihodnosti, zato se s tabo Miran, strinjam, da človekova duša v sanjah raste in se ravzija, saj človek v svoji podzavesti v sanjah ne miruje. Ne zadošču mu minljiva preteklost in sedanjost, v sanjah se človek zavzema tudi za prihodnost. Sanje se zavijajo v zamotan kolobar, kajti človek lahko s sanjami že preprečuje, to kar mu logični razum napoveduje. Sanje poskrbijo, da človeka pripeljejo do harmoničnega sožitja in s sanjami odkrivamo vzročnost tudi tam, kjer razum ni videl nobene vzročne zveze in je računal z golimi naključij. Življenje ni le igra naključij, temveč je tudi veličasten dokaz in potrdilo naše smotrnosti, ki se kaže tudi v sanjah. Za stavbo osebnosti in njeno vzgojo je tudi predstava doživljanja prihodnosti. Ne le podnevi v budnem stanju, temveč tudi v spanju, ko sanjamo, govori človek kot bitje prihodnosti.

    Tudi sama po nekaj urah dobrega spanja, ko podzavest in sanje predelajo dnevne dogodke in poglobljena razmišljanja, se ob 4 uri zjutraj običajno zbudim in napišem n. pr,. poezijo. Tedaj vstopim prostorsko in časovno tudi čutno v predelano stvarnost. V spanju in sanjah je nastajal navdih, ki je blodil v temi in kar naenkrat zagledal luč sveta. Človek je ustvarjalen ne le v budnem stanju, temveč tudi v moči svoje simbolične misli v spanju, kjer nastajajo najegove delovne kretje. Celotni dan podnevi in ponoči človek prede logično delovno nit, ki je razpeta naprej v prihodnost. V moči spanja je vsaka podzavestna človekova misel obenem eksistencial. Človek ne preneha živeti in misliti tudi v spanju in ko sanja. Njegova misel je dihanje duše, dihanje mislečega bitja, dihanje v prihodnost.

    Lep pozdrav
    Tatjana


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,57 seconds