Piše: Miran Zupančič
Sprašuješ me o splošni modrosti in kako bi jo označil?
"Iščite Božje kraljestvo, potrkajte na vrata in odprla se bodo.
Božje kraljestvo nam je bližje kot roke in noge, je v nas samih."
Prava modrost-resnica ni vezana na starost, življenjske okoliščine, karakter.
Pravo duhovno modrost opiše Pavel v drugem poglavju prvega pisma Korinčanom
v verzih 6-13:
"In vendar oznanjamo modrost med zrelimi, pa ne modrosti tega sveta, tudi
ne modrosti voditeljev tega sveta. Ti so minljivi.Oznanjamo pa skrivnostno božjo
modrost, tisto prikrito, ki jo je Bog pred veki določil za naše zveličanje.
Te ni poznal noben mogočnik tega sveta. Zakaj, ko bi jo spoznali, Gospoda veličanstva
pač ne bi križali."
"Česar oko ni videlo in uho ni slišalo, in kar v človekovo srce ni prišlo,
kar je Bog pripravil tistim, ki ga ljubijo, to nam je Bog razodel po Duhu. Duh
namreč preiskuje vse, celo božje globine To tudi oznanjajo pa ne z besedami,
kakršne uči človeška modrost, ampak kakršne uči Duh."
Dragi prijatelj…predpogoj za pridobitev te visoke modrosti, ki "raziskuje
božje globine" in jo tudi pozna, pa najdeva v hermetični modrosti Hermesa,
ki govori o rojstvu edino dobrega v človeku samem:
"Kdo je ta, ki se ponovno rodi?" vpraša Tat.
"To je nova zmožnost mišljenja, to je",
reče Hermes,"modrost, ki misli v tišini."
"Kdor je iz božje usmiljenosti bil deležen
tega rojstva iz Boga in se je odrekel telesnemu
čutnemu organizmu, se je zavestno izgradil iz
božje moči in je napolnjen z notranjim veseljem."
To je tišina jasnega in budnega duha, ki pozna, česar čutni svet ne pozna in
je zato ne mora podariti. To, dragi prijatelj…nikakor ni izsiljena tišina, za
katero stoji čutni človek, ki išče doživetje in užitek. Tudi ni tišina prisiljene
poslušnosti. Hermesova modrost ne more biti dojeta in doumeta z razumom, s treniranim
intelektom ali z dobro voljo. To se lahko razume samo z duhovnim zaznavanjem
v našem lastnem srcu. V srcu lahko razumeš Hermesovo modrost: "Eno brez
rojstva bo skozi vse in v vsem vidno in to najbolj tistim, katerim se želi razodeti."
Mišljenje v duhovnem pomenu tu ni aktivnost razuma intelektualnega človeka,
ne, prav tako ne delovanje srca, ki je poimenovano čustvena inteligenca, kakor
ti je to dobro znano. Salomon govori o modrosti "Pohvala modrosti":
"V njej je namreč duh:razumen
svet,
edin, mnogoter, tanek,
gibčen, prešinjajoč, neomadeževan,
jasen, nedotakljiv, dobroljuben,
bistroumen,
nepremagljiv, dobrotljiv,
človekoljuben,
trden, varen, brezskrben,
vsega zmožen, vse nadzirajoč
in prešinjajoč vse duhove:
razumne, čiste in najtanjše.
Zakaj prožnejša od vsega, kar se
giblje, je modrost;
zaradi svoje čistosti prodira in
prešinja vse.
Zakaj ona je dih božje moči,
čisti izliv veličanstva Vsemogočnega;
zato ne vdere vanjo nič
omadeževanega.
Saj je odsvit večne Luči,
brezmadežno ogledalo božje
dejavnosti,
podoba njegove dobrote.
Čeprav je ena, premore vse,
in dasi ostane v sebi, vse obnavlja.
Od roda do roda prehaja v svete
duše
in jih napravlja za božje prijatelje
in preroke.
Zakaj Bog ne ljubi ničesar razen
njega, ki prebiva z modrostjo.
Ta je namreč lepša ko sonce
in kakor vsa razvrstitev zvezd;
če se primerja z lučjo, jo prekosi.
Zakaj z njo nastopi noč,
modrosti pa ne premaga hudobija.
Sega pa z močjo od kraja do
kraja
in z voljnostjo ureja vse.
V štirinajsti knjigi Corpus Hermeticum "O ponovnem rojstvu in obljubi
molčečnosti sprašuje Tat Hermesov sin, Hermesa:"Oče, v tvojem vsesplošnem
govoru, ko si govoril o božanski naravi, si bil zagoneten in nejasen. Nisi mi
razkril, ko si rekel, da ne more biti rešen nihče, če se ni ponovno rodil. Ampak
ko sem se pri spustu z gore, po najinem pogovoru, zatekel k rotenju in te izprašal
o učenju o ponovnem rojstvu, da bi se z njim seznanil, ker mi je bil edinole
ta del v celotnem učenju še neznan, si mi obljubil, da mi ga boš prenesel, takoj,
ko se bom ločil od sveta.
Sedaj sem to storil in se notranje ojačal napram norosti sveta. Ali hočeš sedaj
to, kar me poučiti o ponovnem rojstvu, naj bo ustno ali pa kot misterij? Kajti
jaz ne nevem, o Trismegistos, iz katere matrice in iz katerega semena bo rojen
pravi človek."
Hermes je modrost, ki poučuje svojega sina Tata v pogovoru o stvarjenju. Tat
(ti, jaz) je človek, ki išče Boga, in ki hoče doumeti čudež duše. Duh se izraža,
moj dragi prijatelj preko vseh stvaritev, v tebi, v meni, v vseh bitjih.Vsepovsod
je središče življenja, vendar pa je človek tako ustvarjen, da lahko Duh neposredno
neposredno priteka v njegovo srce in ga lahko v svoji glavi zavestno doživi.Sprašuješ
me, če verjamem, da ima le človek dušo, ki lahko sprejme Duha? Odlično vprašanje.
Da, vendar lahko naša duša sprejme Duha, šele ko je očiščena!. Mora biti prenovljena
("Stopi me, Gospod, oblikuj me, napolni me s teboj, uporabi me!",
so besede molitve)..
Oba veva, da je Duh v naju in v vesolju alfa in omega. Doživljava ga kot nevidno,
a prisotno silo, kot energijo ljubezni in modrosti, ki kliče, spremlja in usmerja.
Toda tvoje neposredne trditve, da je vesolje koncentrično moraš razložiti s
čistimi pojmi, če hočeš, da bo to pri ljudeh razumljeno. Mogoče se res lahko
zediniva glede pojma, ki ga ti imenuješ zelo posrečeno"prvotna informacija"
namesto pojmov Duh ali Logos. Kot že sam dobro veš, je znanost odkrila, da se
za zaznavnim vesoljem mora nahajati področje ali polje, v katerem je vsebovana"prvotna
informacija" celotnega stvarjenja. In za tem poljem mora obstajati, absolutni
vakuum, iz katerega energije spiralasto pritekajo v naše z čutili zaznavno vesolje
in se potem vračajo k svojemu izvoru. Te energije, kot ti je znano, prinašajo
informacije, po katerih se razodeva vesolje…Praviš, da: To diši po fantastičnem
spoznanju. Toda zakaj mora biti to vedno tako kompleksno izraženo? Če pogledaš
v Janezov evangelij, boš tam našel: "V začetku je bila beseda." Znanost
pa je iz tega sedaj naredila:"Na začetku je bila prvotna informacija"…
Dragi…ko bodo ljudje to čisto prvotno informacijo, tega Duha, kot ljubezen,
modrost in svobodo, v svojih srcih izkusili in jo bodo lahko spoznali s svojo
pametjo, potem vendar mora to sporočilo določiti njihovo dejanje in hotenje.
Seveda pa se to lahko zgodi le potem, ko se najprej napačna informacija lahko
razloči od prave -prvotne informacije, resnice same. Najprej morajo biti vse
iluzije, zavajanja v svetu in še mnogo več demaskirane in razrešene v tebi,
meni…Praviš, da je zato potreben dar razlikovanja duhov in veliko poguma.
V principu se strinjam s teboj, a bistveno pri tem je vendarle hrepenenje po
resnici. Sam dobro veš kako so ljudje ujeti v njihovem lažnem raju, kako se
zapeljujejo. Verjamem, da lahko samo pogumni ljudje, ki hrepenijo po resnici
spregledajo in premagajo svet iluzij.
Poglejva se kot dvojno bitje. Po eni strani sva takšna kot vsi drugi na tem
svetu, človeka iz krvi in mesa. Po drugi strani pa nosiva seme božanskega pravega
doma. To seme je zaradi aktivnosti najinega vsakdana obdano z ovojnico: učenje,
razmišljanje, študiranje, delo za vsakdanji kruh, skrb za ljudi okoli sebe,
družino, partnerice, partnerja,hobiji itd. Toda to seme deluje, to se pravi,
odgovarja na klic Božanskega Duha, Bratstva drugega kraljestva. Velikokrat si
tvoj, moj jaz izmišlja vse mogoče trike, da bi opustila Pot, da bi nahranil
najin jaz-ego, mu ugajala, ga nakitila. Temu se je potrebno vedno na novo upreti
in Duh previdno spustiti, da bi nahranil prebujeno dušo in jo dalje razvijal.
Ta dva sta si v nasprotju. To pomeni, da se tam, kjer se ego umeša, se prebujena
duša umakne. Tam, kjer se jaz umakne, tam se lahko duša razvija. In prav v tem
času, v katerega sva stopila z celotnim človeštvom, gre za duševni razvoj. Prav
zaradi tega je klic Božanskega Duha močnejši, vendar, vedi, da se tudi najin
ego upira vedno močnejše. Odločilno je, kateremu glasu bo človek prisluhnil.
To je najina, naša odločitev.
Zato mora biti človek na duhovni Poti v tem trenutku, ki ga preživljamo drzen
ter mora skrbno odstraniti vse mogoče ovire in potem bo videl, da je preostalo
zelo malo, kar bi lahko veljalo kot resnična ovira. Tedaj človek doživi, da
se lahko navidezno neodložljivi problemi zelo elegantno in v mnogih primerih
na čudežen način razrešijo.
Sprašuješ me:"Kako dosežemo razsvetljenost? Katere metode uporabljam
za dosego svojega cilja? Razen občasnega gledanja z tretjim očesom in molitve,
ne prakticiram nobene metode. Tukaj, dragi prijatelj… ne gre za nobeno metodo.
Stara kitajska modrost služi kot dober odgovor na to vprašanje. Moj način je
samo preprosta tehnika sprostitve, ki pa ni nobena metoda. V bistvu lahko govoriva
o metodi brez praktičnih vaj in posebnih tehnik. Moj pristop ne potrebuje nobenih
posebnih ukrepov. Razen redne molitve, ki je stik z Bogom in druženje z angeli,
a vse to ni nikakršna metoda, vse to je nivo Duha in v Duhu ni več ne tehnike,
ne metode. In vendar je namen, da načrtno zbereš praktično znanje in dobiš vpogled
v dogajanje. V tem oziru lahko govoriva o premišljenemu načinu ukrepanja, o
metodi. Vendar pa metode, ki jih ljudje danes na veliko uporabljajo, da bi se
ojačali, pritiskajo na telo in duha ter silijo intelekt k stalnemu ugibanju.
Resnična realizacija ne zahteva nobenega posebnega dejanja. Gre za pristop,
za temeljno življenjsko držo, ki žarči radost, osvetljuje okolico. Učenje na
Poti ni trnova pot, ravno obratno
Da se nam lahko pomagalo, smo tako ti, kot jaz in mnogi na poti postavljeni
pred povsem novo življenjsko držo. S to držo naj bi ozavestili, kako se obnaša
na novo prebujena duša. In iz te na novo prebujene zavesti, se bo v tebi, meni
končno razvila, novo živo pravilo, ki ti bo vodič. To je življenjsko vodili,
ki v nobenem primeru ni togo in se spreminja v tolikšni meri v kolikšni se osvobaja
naša duša. Ko je naša duša enkrat tako daleč osvobojena, da se lahko poveže
z božanskim Duhom, tedaj postane božanski Duh njen (naš) direktni vodič!! In
to je to! Tedaj, vidiš dragi prijatelj… ne potrebuje nobenih od nekoga naloženih
pravil in vrednot, ampak lahko sedaj neposredno črpa iz Duha samega. Mogoče
je, da leži končni cilj tega procesa še daleč. Ampak vsi mi, tako ti, kot jaz
in ostali smo vendarle skupaj na poti, da bi dosegli to točko. Če si lahko predstavljaš,
bomo tedaj popolnoma prenovljeni ljudje, ki so to dosegli, skratka, dobesedno
novi po duhu, duši in telesu.
Sprašuješ me glede koncentričnosti vesolja. Kako si predstavljam to? Kako da
sem prišel na to misel? Če hočeš to dojeti, moraš notranje, kajti vse kar
na svetu vidno nastane iz nevidne notranjosti. Zunanji univerzum ima notranje
jedro, saj razumeš. In zato je koncentrično. Praviš, da znanost z njeno "Big
bang" teorijo domneva tudi nekaj takega, vendar je s svojim razumom ne
more dojeti. Da, vendar mislim, da znanost meni nekaj drugega. Kot veš imajo
vsa bitja isto seme-jedro In ker prav vse nastaja iz tega istega jedra in se
potem k temu izvoru tudi vrača, je zato vse koncentrično povezano s jedrom.
Praviš, da se tako ne more reči, kajti ljudje razumejo pod pojmom središče
nekaj geografskega, nekaj kar ima opraviti s prostorom in časom. In takšnega
središča ni moč najti v vesolju, zato lahko srce vesolja, tako kot ti meniš,
vidiš na žalost, le kot vseprisotno duhovno energijo, ne pa kot geografsko dokazljivo
središče.
Dragi prijatelj…razumem kaj te muči. Toda najprej se zediniva o pojmu duhovni
princip kot središče vesolja. Torej, če je duhovni princip, Duh, vseprisoten,
potem biva tudi v vseh svojih stvaritvah.
Praviš, da se znanstveno Duha ne da dokazati. Praviš, da se predpostavlja,
da obstaja. Da je to hipoteza. Veš sam dobro, da je večni Duh večni izvor, temelj
vsega vesolja, ki je v nas samih, katerega moramo spoznati v sebi kot Absolutno.
Sam dobro veš, da je znanost odkrila, da za zaznavnim vesoljem mora obstajati
področje ali polje bivanja, v katerem je vsebovana čista prvotna informacija
celotnega stvarjenja. Te energije iz tega sveta prinašajo informacije po katerih
se razodeva vesolje.. Ko bomo ljudje to božansko prvotno informacijo, tega Duha,
kot ljubezen, svobodo in modrost, v svojih srcih izkusili in bo prepoznavna
s svojo pametjo, potem to sporočilo spremeni smer in dejanja.
Vendar pa se to lahko zgodi le potem, ko se najprej napačna informacija lahko
razloči od prave informacije, resnice. Ta božanski Duh se izraža preko vseh
bitij, v tebi, v meni. Vsepovsod je središče življenja, vendar pa je človek
tako ustvarjen, da lahko ta Duh neposredno priteka v naše srce in ga lahko v
svojem duhu zavestno doživimo. To dobro vem iz lastne izkušnje.
Sprašuješ me o kozmični noči kako izgleda in kdaj se bo začela?
Kozmična noč ali kot pravijo v Indiji-Pralaja se lahko primerja z obdobjem miru
in ponovnega obnavljanja. To je kot recimo v spanju. Ko spimo mirujemo in naše
telo je podvrženo procesu obnovitve, regeneracije. Dovaja se telesu nova energija
in vse kar je od misli in emocij odraženo v duši, bo predelano. Tako sveži nastopi
nov dan. In prav isto to velja za ciklus življenja in smrti. Ko naše telo umre,
se začne za celotni energijski sistem stanje miru in ponovnega obnavljanja.
Kot posledica nastane novo življenje z novimi možnostmi. In tako obstajajo v
celotnem stvarstvu obdobja razodetja in miru. To lahko primerjamo z vdihom in
izdihom. Število let pa presega zmožnosti naši predstav.
Se nadaljuje.
Miran Zupančič: duhovni učitelj, jasnovidec in zdravilec.
http//www.ezoterika.s5.com
|
Pismo nostalgika (4.del)
Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 26. september 2005 @ 08:23 CEST
pismo nostalgika je zanimivo branje, ki pripomore k temu, da sodobni človek razume samega sebe tudi s pomočjo simbolike, ki jo stari zapisi in spomini razodevajo in nostalgično obujajo.
Moderni človek išče "zemeljskega duha" v nasprotju z "nebeškim duhom", ki ga je doživljal srednji vek. Sodobni človek išče celotnost med duhom in snovjo, med telesom in dušo. S prodorom v novo duhovnost človek duha hoče uresničiti samega sebe, iz narave, iz snovi, to se pravi od spodaj, ne pa od zgoraj, kakor je po njem hrepenel srednjeveški človek, ki mu je bil duh z duhovnim življenjem vselej dar od zgoraj.
Danes govorimo o drugem svetu, o transcendenci srednjega veka, ki je bila res božji svet, božji dar, medtem ko je transcendenca modernega človeka njegova lastna stvaritev, dosežek prizadevanja, stvaritev človeškega duha, njegova projekcija.
Moderni človek prisega na storilnost in ustvarjalnost tudi ko gre za prodor v duhovni svet. V jedru je ta transcendenca še vedno imanenca - je onostranost, ki je še vedno na tem svetu. Človek se prek neskončnega oceana podaja, da odkrije novi svet, a ostaja vedno v krogu zemeljske orbite. Bistvo pa ni vsota pojavov, ki jih doživljamo tu in sedaj, bistvo je pod površino, saj ostaja vse nespremnjeno, čeprav se pojavi, ki jih doživljamo neprestano spreminjajo in menjavajo. In prav v tem nenehnem novem spoznavanju se sodobni človek razodeva kot presežno bitje, ki presega samega sebe. Človek je razum, ki semega sebe ne razume prav. V našem razumu je nastala razpoka, ki je nihče več ne more zaceliti. O vsem kar govorimo je simbolika, ki pomeni prodor v onostranstvo, v območje nevidnega sveta. Človek si prizadeva za duhovno popolnostjo, da bi se dvignil v nadčloveška območja. Krog pa pomeni razsvetljenje in človeško popolnost. Pri tem pa ne smemo prezreti svetniškega sijaja, kakor ga upodabljajo kristjani, ki pomeni svetost že iz najstarejših stoletij krščanstva, popolnost in duševna celost, za katerima človek nenehno stremi.
Lep pozdrav
Tatjana
Pismo nostalgika (4.del)
Prispeval/a: Miran Zupančič dne torek, 27. september 2005 @ 15:04 CEST
Dober in razumljiv komentar. Naj k temu dodam še nekaj besed.
Po evolucijski teoriji ima človek še dolgo pot pred sabo. Pa tudi gledano z drugega gledišča se lahko reče, da se človek še ni približal koncu. Ta pogled vsekakor sloni na univerzalni modrosti., ki nam govori, da je človek podvržen neprestani spremembi. Ustvarjanje se nenehno spreminja, s tem pa se spreminjajo tudi časi, okoliščine, bitja, človek.
Tako dolgo, dokler bo obstajalo življenje, bosta obstajala tudi napredek in sprememba, na eni strani v smeri degeneracije in propada, na drugi strani pa tudi v smeri regeneracije in rekapitulacije temeljne življenjske prenove. To je resnična evolucija: rast notranje zavesti! In "Pismo Nostalgika" kot rdeča nit govori kako se moramo o tej Poti poučiti na velikem svetovnem odru. Pogled moramo usmeriti navznoter, v sebe.
Kot človeška vrsta z veliko žalosti, prepira in krivice sledimo mukotrpni poti skozi zunanje okoliščine planeta Zemlje. Resnični človek pa išče svojo pot v notranjem duhovnem. To ne velja le za posameznike, posebne ljudi, kot sta Kristus ali Buda, ampak pravzaprav za vsakega človeka. V notranjem, tako nas učijo stari modreci, leži resnično polje razvoja. Tam išče Ardžuna modrost Krišne, tam najde Buda razsvetlenje. Tam je nebeško kraljestvo, o katerem govori Kristus.
Z vprašanjem človekovega obstoja se ukvarjajo tudi velika literarna dela, vendar ne zato, da bi zbujala in zadovoljevala radovednost in potrebo po zabavi. temo o človekovem obstoju dvignejo na višjo raven tako, da poslušalca/poslušalko vzpodbujajo k premišljevanju. Da bi bralec/bralka spoznal in doživel, kaj je avtor želel povedati, mora prebuditi domišljijo. S tem pa lahko sebe opazuje kot v ogledalu. Poistoveti se z usodo nastopajočih oseb in s tem dobi vpogled v usodo drugih in samega sebe. Tako človek skozi druge zopet spozna sebe.
Tako veliki umetniki in pesniki ali skladatelji omogočajo poslušalcem ali gledalcem prestopiti mejo v samem sebi. Občasno podarijo tudi dih, slutnjo nečesa večjega, s katerim je umetnik sam prišel v stik. In eden od teh, je prav gotovo Aleksander Puškin (1799-1837) ter njegovo delo : Prerok
PREROK.
Od žeje v duši sem medleč
po mlačni vlekel se puščavi,
ko seraf šestokril bleščeč
mi na križišču pot zastavi.
In v prsi se kot sen lahno
oči dotakne mi samo.
Odpro se vedežne zenice
kot pogled splašene orlice.
Ušes dotakne se kot dih,
in že se šum oglasi v njih:
in slišim zdaj neba drhtenje
in zgoraj angelov polet
in v bregu trte rast v razcvet
in v dnu morja laznin gomzenje.
In usta potlej mi odpre
in grešni jezik mi izdre
in z njim brbranje in zvijače,
in v golt obmrli hip nato
z okrvavljeno mi roko
zarine želo modre kače.
Odpre mi prsi njega meč,
srce izpuli mi drhteče
in oglja kos živo žareč,
vsadi mi v prsi krvaveče.
V puščavi kot mrlič sem spal,
Ko bog zakliče mi z višav:
"Pokonci, prerok, glej poslušaj,
in z mojo voljo ves prežet,
obiti kopno in morja skušaj
ter srca žgi z močjo besed!"
(Prevod:Mile Klopčič).
lep pozdrav in vse dobro,
Miran.
Pismo nostalgika (4.del)
Prispeval/a: Tatjana Malec dne torek, 27. september 2005 @ 17:37 CEST
hvala za komentar in Puškinovo pesem "Prerok", prevedeno od Mileta Klopčiča.
Misli
Je že tako,
da so najgloblje misli
skritev v govorici oči,
v izraznem in neizkreljivem,
v srcu preobteženem z dolžnostjo
v poganjkih luči.
Ko zažarijo iskre pogleda
in oči vabijo na gostijo,
je gostija običajno brez svatov,
le tisti je na njej,
ki deluje tako,
da ne rani dihanja drugega.
Vsak diha tako,
da bodo dela njgovih dihov
ostala večno živa.
Prstan je okronal enost 1 + 0
krog za zmerom,
neskončnost vesoljne govorice
v govorici utrinkov zvezd.
LP Tatjana