NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Plesi v krogu   
    petek, 13. maj 2005 @ 06:01 CEST
    Uporabnik: Mojca Belak

    * Duhovna rastEnkrat na teden ob mehkih zvokih glasbe iz vsega sveta ter ponavljajočih korakih in gibih nežno zlezem globoko vase. Zame je to meditacija v gibanju, rahlo podobna tistemu občutku, ki me prevzame ob teku na dolge proge, ko se ob ritmu korakov in temu prilagojenem dihanju odpravim v drug svet. Toda plesi v krogu dajejo še nekaj več – izkušnjo, ki jo doživljam in delim z drugimi. Ko se primemo za roke in naredimo krog, se s tem povežemo v celoto in s plesom ustvarjamo prijetno izkušnjo druženja. V krogu ne morem plesati sama, tudi dva sta za krog premalo, biti nas mora več, in radosti me občutek, da sem del celote, da pripadam skupini in sem njen enakopravni del. Prepustim se glasbi, ki je bistveni del izkušnje – včasih je prijetno poskočna, včasih umirjeno meditativna, a zdi se mi, da se me globlje dotakne prav zato, ker jo ne samo poslušam, ampak se nanjo odzivam s koraki, obrati in gibi rok. Tako se počutim zdaj, ko so za mano dobra tri leta plesov v krogu in s tem v zvezi učenja na različnih nivojih.

    Plesom sem se pridružila med hudo osebno krizo, nekaj mesecev po smrti prijatelja, ki je bil zame, kot bi rekel W.H. Auden »moj vzhod in zahod, moj sever in jug«. Ne vem, kaj sem iskala: spremembo, podporo, pot. Ples je bil že prej pomemben del mojega življenja, čeprav ga nisem imela možnost dovolj izživeti. Diskoteke mi nikoli niso bile preveč všeč zaradi hrupa in dima, za plese v parih pa mi je večkrat manjkal bistveni sestavni del – soplesalec. Že na mojem prvem večeru plesov v krogu se me je dotaknila neverjetna milina, ki je prevevala skupino in zazdelo se mi je, da sem našla »tisto«, čeprav še nisem znala ubesediti, kaj sem pravzaprav iskala.


    Všeč mi je bilo, da me je skupina sprejela, kakor bi me poznali že od prej – preprosto smo se prijeli za roke in zaplesali, nobenega posebnega predstavljanja soplesalcem, nobenega »a ti si pa nova«. Pričakovala sem, da bom naletela na težave pri plesu, ker nisem poznala korakov, pa sem kmalu ugotovila, da je plesov toliko, da jih veliko plesalcev sproti pozabi. Voditelj Marijan Rudel pred vsakim plesom pokaže korake, potem jih nekaj naredimo še tako, da se že držimo za roke, preden zares zaplešemo še na glasbo. Če nam kakšen ples ne gre, ga poskusimo še enkrat, v vsakem primeru pa se nihče posebej ne vznemirja, če se kateri od plesalcev zmoti ali pa tudi kar naprej moti. Eno izmed standardnih pravil pri plesih v krogu je, da napak ni, so samo variacije. V slovenski družbi, ki tako rada preži na napake, pride tak pristop kot veliko olajšanje in dobrodošla sprememba. Vendar pa se pri plesih ne motimo posebej veliko, kar je, po mojem, v veliki meri Marijanova zasluga: plesne korake zna predstaviti tako, da si jih z lahkoto zapomnim, tudi če so težki, hkrati pa daje krogu ravno pravo mero duhovnosti, da lahko kasneje odplavam vase. Kot navdušenka za plese v krogu sem imela v preteklih letih na delavnicah in drugih srečanjih priložnost spoznati kar nekaj voditeljev - zanimivih, prijetnih ljudi, toda med njimi se ni nihče znal tako zelo približati magični formuli ravnovesja med učinkovitim poučevanjem plesa in duhovnostjo kot Marijan.

    Kljub velikemu navdušenju nad plesom nasploh pa sem v prvih tednih in mesecih vendarle naletela na nekaj težav; prva je bilo vrtenje – kadarkoli so bili v plesu tudi obrati. Deloma je šlo za to, da po obratu nikoli nisem čisto dobro vedela, kje se bom znašla jaz in kje bodo drugi plesalci, hkrati pa sem se začela zavedati določene togosti svojega telesa, za katerega sem sicer mislila, da je kar precej gibčno. Toda sčasoma so mi postajali obrati vse lažji. Mislim, da je k temu največ pripomogla koreografija enega od mojih najljubših plesov na mehiško pesem Kako zelo zelo te ljubim, ki v velikem delu temelji na obratih.

    Najtrši oreh zame pa ni bil v korakih ali obratih ampak v improvizaciji. Pri nekaterih plesih, na primer pri Marcu Polu, se je treba prepustiti in zaplesati tako, kot te trenutno prime. Doma v dnevni sobi mi to nikoli ni bil noben problem, v krogu, z drugimi okoli sebe pa mi je bilo sprva nerodno. Tudi tega, da se spustim z vrvice in sem pred drugimi to, kar v resnici sem, sem se morala naučiti, nikoli pa mi ne bi uspelo, če skupine ne bi dojemala kot varnega in prijaznega okolja, kjer si to lahko privoščim.

    Z rednim plesanjem v krogu se mi je začel spreminjati tudi odnos do glasbe. Slike mnogih plesov sledijo glasbi in ko se ta spremeni, se zamenja tudi slika. Namesto da bi štela korake ene in druge slike, sem se naučila poslušati glasbo, ki sama pove, kdaj se spremenijo koraki. Z učenjem takega poslušanja sem se začela bolj zanimati za glasbo in v njej drugače uživati.

    Z glasbo je prišlo tudi petje. Poleg plesov v krogu plešemo v skupini tudi svete plese oziroma plese miru, torej plese, pri katerih ne samo plešemo, ampak tudi pojemo ob spremljavi kitare. Pri tem sem spet naletela na nekaj nepričakovanega: odkar me v gimnaziji niso sprejeli v pevski zbor, ker menda »nimam posluha«, sem bila glede petja precej zadržana. Veliko pesmi je bilo treba, da sem se tega otresla.

    Enkrat na teden ob zvokih glasbe, ponavljajočih korakih in gibih nežno zlezem globoko vase in čeprav sem sama s sabo, sem hkrati tudi z vsemi plesalci. Končno sem – kot Jonatan Livingston galeb – našla svojo jato. Ni bilo lahko, čeprav se mi zdaj vse zdi tako preprosto...

    Mojca Belak
    Plesi v krogu
    Ljubljana


      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Mojca Belak
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20050509014139360

    No trackback comments for this entry.
    Plesi v krogu | 2 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Plesi v krogu

    Prispeval/a: titanic dne petek, 13. maj 2005 @ 10:29 CEST
    Pozdravljena Mojca,

    lepo si opisala tvoje srečanje s plesom. Strinjam se, saj imam tudi sama nekaj izkušenj glede plesa, (plešem dvakrat na teden) kako se telo in duh odziva na glasbo. Vsak ples, ki izhaja iz srca, iz notranjosti posameznika, ko se prepusti zvokom in njihovim vibracijam, je meditacija. Vsak gib telesa, ki nastane ob reakciji kombinacije tonov, ki so na višjih frekvencah in imajo pozitivno kodo, pa je zdravljenje telesa in duha.

    Ker se ne upamo biti to kot smo, se ne sprostimo pred drugimi, niti pred seboj. Ker se ne sprejemamo takšne kot smo, se ne upamo pozibavati iz izražati sebe skozi ples, skozi glasbo, ker se bojimo, da se nam bodo posmehovali, češ, da nismo dobri. Takšni smo, in ni pomembno, če nas sprejme okolica. Če smo iskreni, odprti in z občutkom varnosti v srcu, se nam ne more nič zgoditi. Prav vseeno je, če se "zmotimo" v naučenih gibih. Seveda, to je zastoj energije na posameznemu delu telesa, ki se še ni sprostilo. Naučeni gibi preidejo v našo podzavest in si jih vtisnemo v spomin, kot hoja, kot vožnja avtomobila, ko ne razmišljamo, da moramo dati najprej eno nogo naprej in če želimo narediti korak, moramo dati še drugo nogo naprej. Osnovne gibe se je treba naučiti kot vožjo avtomobila, potem sami kreiramo ovinke, pospeške in hitrost "vožnje".

    Naše telo je "avto duše" in ona ga pelje, ko pozna osnovne zakonitosti, potem se pa le prepusti harmoniji in sreči, ki jo lahko tako izraža.

    Ko se telo giba v ritmu glasbe, ki nam je všeč, je to zdravilno. Sprosti blokade in potem lahko tudi pojemo. Sploh ni pomembno ali so nam kdaj rekli, da nimamo posluha, ali da ga imamo. Vsak je individum zase, vsak ima lep glas, če človek živi v harmoniji z dušo, telesom in umom. Ko doseže to skladnost ima lep glas, saj le-ta prihaja iz njegove notranjosti in odseva to stanje. Po glasu se tudi pozna umirjenost in duhovno razpoloženje človeka, s katerim govorimo, če smo le malo pozorni.

    Glasba je ljubezen, saj je izražanje kot je beseda. Zato se pridružujem tebi in rečem: plešimo, pojmo saj to je tako, kot bi vsakemu človeku in vsemu božjemu stvarstvu rekli: ljubim te.

    lp Titanic


    Plesi v krogu

    Prispeval/a: stojči dne sobota, 14. maj 2005 @ 11:17 CEST


    Tudi zunanji ples je lahko učenje,
    učenje plesa z milim neminljivim,
    znotraj sebe. :)


    ---
    stojči


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,54 seconds