NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Uživanje živalskih trupel povzroča mnoge bolezni   
    sobota, 16. april 2005 @ 05:34 CEST
    Uporabnik: Pozitivke

    * Zdrava prehrana in dobri recepti

    Dejan Kupnik, dr. med. je zdravnik v Centru za nujno medicinsko pomoč in reševalne prevoze Maribor. V pogovoru je odkrito spregovoril o napačnem stališču uradne medicine, ki še vedno podpira uživanje živalske mrhovine. Vendar dr. Kupnik ugotavlja, da se situacija počasi spreminja na bolje, kajti v osebnih pogovorih mu veliko kolegov priznava, da mesa sploh ne jedo več tako pogosto, kot nekoč. Povedo tudi, da bi se ga zlahka odrekli, a je okus tisti, ki prevlada.

    Kdaj in zakaj ste postali vegetarijanec?
    Meso, ribe in jajca sem prenehal jesti pri starosti devetnajst let in danes menim, da je bila to ena najboljših odločitev v mojem življenju. Razlog je bil preprost: nisem prenesel, da bi za moje zadovoljstvo nekdo moral umreti. Živali ubijajo zaradi instinkta, nagona po preživetju. Ljudje pa ubijajo zaradi pohlepa in zlobe, kljub temu, da vedo, da je možno kvalitetno preživeti brez mesa. Ljudje naj bi bili najvišje razvita bitja na planetu, obnašamo pa se huje kot krdelo najsurovejših brezumnežev.

    Vendar vaša odločitev je v nasprotju z uradno medicinsko doktrino, ki zagovarja uživanje mesa.
    Na takšno doktrino, ki za ohranjanje vrste mirno sprejema pomor nedolžnih bitij, se požvižgam. Dejstvo je, da je narejenih vse več kvalitetnih raziskav, ki potrjujejo, da je za kvalitetno preživetje, rast in razvoj, dovolj polnovredna rastlinska prehrana in mlečni izdelki. Teh dejstev, ki so vsem javno dostopna na medmrežju in drugih znanstvenih revijah, ne zmorejo sprejeti samo okoreli umi, katerih leta prakse so iz njih naredila lajne, in katerih melodija se razlega po že prehojenih poteh. Tisti bolj svobodnega duha pa ob upoštevanju vseh dejstev, sprejemajo drugačnost in iščejo nove poti, kako človeštvu omogočiti napredek tudi ob upoštevanju tistih, ki se nasproti človeku ne morejo postaviti - živali.

    Ali vaši nadrejeni dopuščajo, da bolnikom svetujete uživanje brezmesne prehrane?
    V takem okolju, kjer nekdo razume tvoje poglede na svet, je lepo delati. A ne gre za to, ali bi mi nadrejeni take nasvete pustili dajati ali ne. Delati v zdravstvu pomeni delati v dobro ljudi. Preventiva je najpomembnejši segment zdravstva in svetovanje glede zdrave prehrane je med pomembnejšimi preventivnimi ukrepi. Danes je med vsemi boleznimi velik delež takšnih, za katere nastanek smo krivi sami. Če bi že prej v življenju, ko o bolezni ni bilo še niti sluha, postorili nekaj zase, bi tudi kroničnih bolezni in njihovih pogubnih posledic bilo manj. Dejstvo je, da je uživanje živalskih trupel, ki vsebujejo veliko škodljivih snovi za ohranjanje roka trajanja, povezano z razvojem marsikatere kronične degenerativne bolezni. Med drugim tudi rakastih bolezni in bolezni srca in ožilja. Še ne tako dolgo nazaj so nasveti glede izredne pomembnosti mesa v vsakodnevni prehrani kar deževali. V zadnjih letih pa je prišlo do rahlega pomika naprej, in sicer se za ohranjanje zdravja priporoča mediteranska dieta, ki vsebuje izredno malo mesa, veliko kvalitetnih omega 3 nenasičenih maščobnih kislin, sadja in zelenjave. Upam, da bo ta napredek šel tako naprej, da se bo nekega dne odkrito spregovorilo o nepomembnosti uživanja mesa. Ampak verjetno bo to šele takrat, ko se bo kolektivni človeški um tako prečistil, da bo občutil, koliko nepotrebnega in popolnoma nesmiselnega trpljenja povzročamo vsak dan.

    Nesporno dejstvo je, da so vegetarijanci bistveno bolj zdravi in dlje živijo. Kako na ta dejstva gledajo vaši stanovski kolegi?
    Moram priznati, da v osebnih pogovorih veliko kolegov priznava, da mesa sploh ne jedo več tako pogosto, kot nekoč. Povedo tudi, da bi se ga zlahka odrekli, a je okus tisti, ki prevlada. Prav tako se v vsakdanjem življenju in v številnih raziskavah potrjuje, da je pogostnost srčno-žilnih in drugih degenerativnih bolezni med vegetarijanci manjša. Vse to so dejstva, ki bodo po mojem nekoč prevladala nad izredno močnim mesno-industrijskim lobijem in dobički, ki jih država od njih pobere. Vse več ljudi ''razmišlja s svojo glavo'', se izobražuje. Ne samo poklicno, marveč tudi v smislu osebne, duhovne rasti. In to je gibalo napredka naše civilizacije: da si upamo stopiti korak naprej.

    Kako bi vi kot zdravnik iz strokovnega stališča razložili zakaj je meso zdravju škodljivo?
    Meso zaradi ohranjanja roka trajanja vsebuje zelo veliko kemikalij, od katerih so nekatere tudi rakotvorne. To pomeni, da so same ali v kombinaciji z drugimi dejavniki, sposobne v telesu izzvati rakasto rast. Mesna prehrana upočasnjuje črevesno peristaltiko, to je gibanje črevesa, ki teži k izpraznitvi. Tako so škodljive snovi dlje časa v stiku s črevesno sluznico in imajo več časa za nevarno delovanje. Meso, odvisno seveda od vrste in načina priprave, vsebuje tudi veliko soli, ki dolgoročno obremenjujejo telo in povzročajo dvig krvnega tlaka. V mesu je precej maščob, ki so nasičene, te pa v največji meri prispevajo k nastanku in razvoju aterosklerotičnih procesov v arterijah in vodijo do razvoja srčnega in možganskega infarkta in drugih bolezni arterijskega ožilja.
    Moram pa poudariti, da velik del krivde nosi tudi manjše uživanje sadja, povrtnine in žitaric in njihovih izdelkov, ki vsebujejo ogromno balastnih snovi. Rastlinska prehrana vsebuje veliko mineralov in vitaminov, balastnih snovi, kvalitetnih proteinov in pomembne in uravnotežene količine nenasičenih maščobnih kislin omega 3, omega 6 in omega 9 skupin. Pomembno je, da imamo na krožniku vsak dan živila iz vseh skupin povrtnin in žit ter bodisi suho bodisi sveže sadje.

    Če bi bili vi zdravstveni minister, kakšne reforme bi uvedli v času svojega mandata?
    O tem je zelo nehvaležno govoriti, ker karkoli narediš, tudi če je dobro, vedno se najde nekdo, ki te popljuva. Seveda večkrat neupravičeno, a ljudje smo čudna bitja: bolj verjamemo zdraharjem, ki o stvareh nimajo najmanjše vednosti, kot tistim, ki svoje dobre ideje podkrepijo z dokazi.
    V vsakem primeru pa bi morali sprostiti dajatve s tistih izdelkov (in s tem tudi z zdrave prehrane), ki promovirajo zdravje. Še višja obdavčitev izdelkov, ki zdravju škodujejo, je morda naslednji ukrep, a dokler politiko krojijo interesi, v ozadju katerih je pohlep in druge nečednosti, se marsikatera ideja izgubi, še preden je ugledala luč sveta. Priznati moram, da se sedanja generacija družinskih zdravnikov izredno trudi s promocijo zdravega načina življenja in v Sloveniji potekajo številne preventivne dejavnosti, ki jih bo v prihodnje, verjamem, še več.

    Nekateri predlagajo, da bi na ovitke mesnih izdelkov morali napisati: »Meso je zdravju škodljivo!« Kakšno je vaše mnenje glede tega?
    V tem trenutku lahko na te izdelke napišejo karkoli, pa po mojem mnenju zaradi tega ne bo več ljudi nehalo jesti mesa. Takšni napisi, kot npr. pri cigaretah, so samo neumno sprenevedanje tistih, ki bi morali narediti nekaj konkretnega, a nimajo volje in moči. Če človek ne doume, kakšna kalvarija se skriva za kosom mesa, ki je nekoč živelo in ga ima sedaj pred seboj na mizi, ne bodo pomagali še tako veliki napisi. Trenutno je sposobnost ljudi čutiti trpljenje bližnjega še vedno na zelo nizki stopnji in samo vse več programov ozaveščanja, ki bodo ljudem predstavili in približali kruto realnost in vse neizkoriščene možnosti, so za sedaj najprimernejši način tovrstne aktivnosti. Vse to bi se moralo začeti že s strani staršev, ki bi s svojim vzorom vzgajali otroke. To je po mojem mnenju vsekakor eden največjih projektov človeštva, ki pa bo trajal še kar nekaj generacij. A mislim, da smo na dobri poti in cilj je vreden trnove poti.

    Ali so tudi vaši otroci vegetarijanci?
    Nimam svojih otrok, imam pa precej prijateljev, ki so skupaj z otroci vegetarijanci. Nihče izmed njih nima takih zdravstvenih težav, ki bi jih ne imeli tudi nevegetarijanci. So pa mnogokrat tarča nerazumno ostrih kritik tistih, ki bi jim morali zaradi svojega znanja in dejstev, ki jih prinašajo sodobne raziskave, stati ob strani in pomagati z nasveti. Če nekdo ni sposoben sprejeti drugačnosti, je to njegov problem, ne pa da se zaradi svojih kompleksov znaša nad drugimi. Če pa ima znanje, pa naj ga izkoristi v dobro vseh. Večkrat rad poudarim, da se ljudje obnašamo, kot da bi lahko zdravje vsako soboto kupili na tržnici in v bistvu zase ne napravimo dolga leta nič. Ko pa pride ura resnice, ko je telo že tako bolno, da ne zmore več, pa bi se vsi želeli takoj spremeniti in bi naredili vse za svoje zdravje in preživetje. Seveda je to pozitivno, a za marsikoga je takrat že prepozno.

    Damjan Likar

    Vir: Revija Osvoboditev živali, januar 2005

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Zdrava prehrana in dobri recepti

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20050324233420264

    No trackback comments for this entry.
    Uživanje živalskih trupel povzroča mnoge bolezni | 9 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Uživanje živalskih trupel povzroča mnoge degenerativne bolezni

    Prispeval/a: aurigo dne sobota, 16. april 2005 @ 11:04 CEST
    Se kar strinjam s tem dohtarjem.
    Čim dlje ne jem živalskega mesa, tem bolj opažam, ko se v trgovini sprehodim mimo tistega klanja, kako "smrdi".
    Duše še ostajajo not, ker so "nepravilno izpuščene".
    lp Aurigo


    Uživanje živalskih trupel povzroea mnoge degenerativne bolezni

    Prispeval/a: asta dne sobota, 16. april 2005 @ 22:20 CEST
    Na to, da je okus tisti, ki prevlada, bi rekla takole:
    šele ko nekaj časa ne ješ mesa, spoznaš, kako je lahko zelenjava dobra.
    Šele takrat zaznaš res prave okuse različnih solat, brokolija, korenčka, kolerabe...
    in še zdaleč ni slabo!

    Pozdrav, asta



    Uživanje živalskih trupel povzroea mnoge degenerativne bolezni

    Prispeval/a: jaka dne nedelja, 17. april 2005 @ 09:37 CEST

    No, zdaj pa ena čisto sveža novica.

    Moja mama ima " načeto srčno mišico", zdravnik ji je
    prejšni teden svetoval, naj se v prihodnosti popolnoma
    odreče mesu in živalskim mašćobam.

    No, sliši se zanimivo.

    Vendar danes je Nedelja in moja soba se že zrači od....

    Vse dobro.





    Uživanje živalskih trupel povzroča mnoge bolezni

    Prispeval/a: jjj dne nedelja, 17. april 2005 @ 20:09 CEST
    Ne vem proti čemu se bolj borite?? Ali proti pobijanju živali, ali proti prehranjevanju z mesom.
    Oboje je živa neumnost.
    Vemo, da se tako kot žival zaveda svoje bližnje smrti tudi rastlina. Naj potemtakem prenehamo jesti tudi rastlinsko hrano????
    In drugič! Človek je bil že od pamtiveka mesojedec, pa smo preživeli kar nekaj tisočletij. Res se mogoče prežeravamo z mesom, je pa tudi res, da ima samo meso določene substance ki jih človek potrebuje. Bolj kot samo meso nam škodujejo pripravki, s katerimi hranijo živino(razni galofaki, silaža itn).


    Uživanje živalskih trupel povzroea mnoge bolezni

    Prispeval/a: silvy dne torek, 19. april 2005 @ 13:39 CEST
    NAJBOLJ ME RAZVESELI "KONSTRUKTIVNA" KRITIKA VEGETARIJANSTVA. LEPO PO VRSTI:

    "Ne vem proti čemu se bolj borite?? Ali proti pobijanju živali, ali proti prehranjevanju z mesom.
    Oboje je živa neumnost."

    SE STRINJAM, POBIJANJE ŽIVALI JE NEUMNOST, ENAKO VELJA ZA PREHRANJEVANJE Z MESOM. BITI PROTI TEMU JE PROTI-NEUMNOST OZ. JE EDINO SMISELNO IN PAMETNO.


    "Vemo, da se tako kot žival zaveda svoje bližnje smrti tudi rastlina. Naj potemtakem prenehamo jesti tudi rastlinsko hrano????"

    ČE: ŽIVAL = RASTLINA => ČLOVEK = RASTLINA. KAR PA NE DRŽI, A NE?


    "Res se mogoče prežeravamo z mesom, je pa tudi res, da ima samo meso določene substance ki jih človek potrebuje."

    KATERE SUBSTANCE SO V MESU, KI JIH V VEGI HRANI NE BI MOGLI DOBITI?


    "Bolj kot samo meso nam škodujejo pripravki, s katerimi hranijo živino(razni galofaki, silaža itn)."

    SI TISTO, KAR JEŠ. IN ČE ŽIVALI HRANIJO S ŠKODLJIVO HRANO, KI JO POTEM ZAUŽIJE ČLOVEK...


    Uživanje živalskih trupel povzroča mnoge bolezni

    Prispeval/a: jjj dne torek, 19. april 2005 @ 20:11 CEST
    Konstruktivnost mi je nekako pogodu. Zatorej bom ponovil dejstva, ki jih nekateri ne razumejo. Velika večina živih bitij, ki so na "nižjem" nivoju kot človek, začutijo grožnjo pred pokončanjem. Tako žival pred pobojem, kot rastlina preden jo utrgamo. Nikakor ne enačim človeka z rastlino. Če večina vegi-jev ne je mesa zaradi tega ker je nehumano pobijanje živali, potemtakem je tudi trganje rastlin nehumano. Iz tega sledi moje vprašanje, ali naj prenehamo jesti tudi rastline?

    Galofake in silažo sem omenil v zvezi z nezdravo hrano, in če smo to kar jemo, tudi zelenjava vsebuje tone pesticidov, radioaktivnih elementov, genetske spremembe... ki pa seveda tudi ni prav hudo zdravo.

    Torej, smo v tretjem tisočletju in napredek nam je postregel z zastrupljeno hrano(tu mislim tako meso, kot tudi zelenjavo), ekonomski interesi pa s prerekanjem vegi-jev in nevegi-jev.

    Pa še nekaj!!
    S sugestibilno vizualizacijo je možno prenehati jesti tudi zelenjavo. Samo predstavljajte si, kako začne gniti tisti trenutek ko jo utrgamo.
    Predlagam, da se z vizualizacijo očistijo škodljive snovi ki jih vsebuje hrana, kajti vizualizacija MORA biti usmerjena pozitivno, da deluje pozitivno mar ne???


    Uživanje živalskih trupel povzroča mnoge bolezni

    Prispeval/a: skorjane dne sreda, 20. april 2005 @ 12:16 CEST
    Sem zagovornik vegetarijanske prehrane,ter član društva za osvoboditev živali,ker živali so na Zemlji naše prijateljice,ki nam jih je v varstvo zaupal Duh Stvarnik,da jim ohranimo materialni ovoj,se pravi,naj jih ne ubijamo,ker imajo tudi živali delno dušo in čutijo še bolj pretanjeno,kot človek,ki misli,da je krona stvarstva in ne ve,da mu bo račun kmalu izstavljen.Kar seješ,to boš žel.Kdor je prepral originalno izdajo Jezusovega Evangelija-TO JE MOJA BESEDA A in Q,ve,da nam je Stvarnik po uporu in pristanku na Zemlji za hrano sememena,sadje in zelenjavo.Tudi rastline,kakor tudi drevesa in vse ostalo čutijo,vendar nam je rastline žrtvoval,da preživimo materialni ovoj.Lahko bi se še razpisal,zaenkrat naj bo to dovolj.


    Uživanje živalskih trupel povzroea mnoge bolezni

    Prispeval/a: silvy dne sreda, 20. april 2005 @ 15:41 CEST
    "S sugestibilno vizualizacijo je možno prenehati jesti tudi zelenjavo. Samo predstavljajte si, kako začne gniti tisti trenutek ko jo utrgamo. Predlagam, da se z vizualizacijo očistijo škodljive snovi ki jih vsebuje hrana, kajti vizualizacija MORA biti usmerjena pozitivno, da deluje pozitivno mar ne???"

    Predlagam, da za začetek vizualizirate žival, ki mora umreti, da bi jo človek lahko pojedel. pa še njeno življenje je brez pravega smisla, omejeno s strani človeka. vizualizirajte žival, ki jo najprej krmijo, potem nehumano prevažajo, da bi jo lahko zaklali. ta žival je brez pravega smisla na tem svetu. mislite, da žival tega ne čuti? in to vizualizacijo poskusite usmeriti pozitivno, da po vaših besedah deluje pozitivno. kaj vidite? pa dober tek.

    ko s tem končate, potem lahko vsi skupaj preidemo na rastline, ki vsaj ne krvavijo za nas.



    Uživanje živalskih trupel povzroea mnoge bolezni

    Prispeval/a: jjj dne četrtek, 21. april 2005 @ 22:42 CEST
    Tudi rastline krvavijo, samo zelo kratkovidna oseba tega NE vidi.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,95 seconds