NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Učitelji modrosti 21   
    sreda, 23. februar 2005 @ 06:28 CET
    Uporabnik: Pozitivke

    * Modre misli in zgodbe

    Igor Kononenko

    Rumi, Jalal ad-Din (Jelaluddin ali Jellaludin) Muhammad Din ar- (1207-1273)
    Perzijski pesnik in sufi, osnovatelj plesočih dervišev

    Rojen na vzhodnem delu antičnega perzijskega cesarstva blizu kraja Balkh na področju današnjega Afganistana. V družini so bili trije otroci. Zgodaj je nanj vplival islamski misticizem, t.j. sufizem. Njegov oče je bil moder sufi. Ko mu je bilo pet let, je Rumijeva družina pred Mongoli prebegnila v Bagdad, pri osmih letih pa v Perzijo na področje današnje zahodne Turčije. Ko je bil star 19 let, se je prvič poročil in naselili so se v Konyi. Leto po očetovi smrti, l. 1232 je postal učenec sufijskega mojstra, ki se je sam učil pri Rumijevem očetu. Sprva je bil Rumi nadarjen teolog in bister učenjak. Ko je začel poučevati, je postal priljubljen sufijski učitelj. Dvakrat se je poročil in imel štiri otroke. Leta 1244 je Rumi postal duhovni učenec derviša Shams ad-Din-a (ali Shamsuddin-a). Rumi je takrat »umrl« za vse razen za Večno, začel je pisati pesmi. Rad je igral na piščal, pogosto so ga videli vrteti se v ekstatičnem plesu in spontano »izlivajoč« pesmi. Ker so bili številni Rumijevi učenci razočarani, ker je Rumi preživljal veliko časa s Shamsuddinom, je Shamsuddin, ki je bil sicer močan in skrivnosten sufi, po treh letih brez razlage izginil. Rumi ga je celi dve leti iskal, dokler se ni vdal in se vrnil v Konyo. Shamsuddinu je posvetil več kot 45.000 verzov. Do konca življenja je pisal, poučeval in razširjal sufizem ter ekstatično plesal v značilnem vrtenju. Po Rumijevi smrti (umrl je v Konyi) so njegovi privrženci organizirali red Mevlevov (Mawlawi), znanih na zahodu kot plesoči derviši.

    »Jalal« pomeni veličanstvo, »din« pa religijo, torej njegovo ime Jalal ad-Din pomeni veličanstvo religije. Njegove pesmi so mistične in pisane v univerzalnem jeziku človeške duše. Prevedene so v mnoge jezike, pred kratkim nekaj tudi v slovenščino. V njih nešteti umetniki in iskalci resnice najdejo navdih in smisel. Njegovemu glavnemu delu sedmih knjig s skupnim naslovom Mathnavi pravijo tudi perzijski koran. Plesoči (ali vrteči se) derviši reda Mevlevov, ki imajo center v Konyi, so znani po celem svetu.

    CITATI:

    »Zvezde so naredile krog in na sredini mi plešemo.«

    »Vsak atom se zmeden obrača.«

    »Ne bodi kaplja, bodi ocean. Če hočeš biti ocean, moraš kapljo uničiti.«

    »Čeprav je življenje v bližini Kralja bolj nevarno, se ljudje močnemu hrepenenju ne morejo upreti.« »

    »Ljubezen je jezik, ki ga ne moreš izgovoriti ali slišati.«

    »Svojo telesno podobo klešeš v vse stvari kot znak, da si pozabil, od kod zares si.«

    »Krojač Čas ni nikomur sešil obleke, ne da bi jo kasneje tudi raztrgal.«

    »In ko boš enkrat poznal sebe, o, rešetalec dvojnosti, ovrzi vse oznake ter poišči Njega, ki ne pozna nobenih oznak.«

    »Pamet je mnenje, začudenje je uvid.«

    »Norost je pretrgala vse spone, zdaj bom nasvete jemal samo še od ponorelih.«

    »Ko pride On, od mene ne ostane niti las. Senca ljubi sonce, toda ko pride sonce, senca izgine.«

    »Telo je drobna hiška, v kateri je zaprta duša. Bog hišo uniči, da bi zgradil kraljevo palačo.«

    »Iz svojega srca odstrani vse obraze, dokler se ti ne pokaže Obraz brez obraza.«

    »Kako je ta, ki ljubi, lahko kdo drug kot ljubljeni?«

    »Izguba te zaščiti pred še večjo izgubo.«

    »Vzvišena resnica nam podtika sovraštvo in mraz, žalost in bolečino, strah in slabo plat bogastva in telesa; vse da bi vrednost našega notranjega bitja postala vidna.«

    »Duša, preveč te skrbi! ...Kaj ti mar tistih, ki ne vidijo tvoje lepote in so gluhi za tvoje pesmi?«

    »Duša ne pozna druge odrešitve, kot je zaljubljenost.«

    »Samo v srcu lahko dosežeš nebesa.«

    »Glede na to, da boš tako ali drugače nosil breme, si naloži breme, ki bo vsaj plemenito.«

    »Povlekel te je nazaj iz vseh tvojih smeri samo zato, da bi te vrnil v Brezsmrtnost.«

    »Smrt strese kletko, ptice v njej pa ne poškoduje.«

    »Besede lahko pomagajo pri loščenju ogledala srca, preveč besed pa ogledalo umaže.«

    »Mnoge molitve so izguba in uničenje. V svoji milosti jih Bog ne usliši.«

    » »Kam sploh lahko greš, kjer Njega ni?«

    »Preden zrastejo novi listi, žalost najprej iz srca odpihne tiste, ki so se posušili.«

    »Njegova večna milost bolečino vselej preobrazi v zdravilo ter izgubo v pridobitev.«

    »Če se ne osvobodiš sebe, se z angeli ne moreš spoprijateljiti.«

    »Išči v sebi, kajti to, kar si želiš, si že ti sam.«

    »Tega kratkega trenutka sedanjosti ne smeš zavreči.«

    »Mistik pleše na soncu in posluša glasbo, ki je drugi ne slišijo.«

    »Delaj, kot da denarja ne potrebuješ, pleši, kot da te nihče ne gleda, ljubi, kot da nikdar nisi bil prizadet.«

    »Fantazija je kakor tipanje v noči, ali umivanje oči s krvjo.«

    »Strast povzroči, da staro zdravilo zopet deluje - strast prežene poklapanost in utrujenost.«


    Učitelji modrosti 22


    Učitelji modrosti 20

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Modre misli in zgodbe

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20050218092856741

    No trackback comments for this entry.
    Učitelji modrosti 21 | 1 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Ucitelji modrosti 21: Rumi

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne sreda, 23. februar 2005 @ 11:19 CET
    Dragi Igor,
    hvala ti za objavo tega sufi mojstra, ki to titulo upravičeno nosi.

    Džalad ad-Din Rumi , mojster sufi, je res obvladal umetnost, kako opisati pot iskalca resnice večplastno in globinsko s podobami, anekdotami, basnimi in spontanimi miselnimi tokovi. V svojem delu Mesnevi, obsežnem delu v verzih, govori o mali in veliki vojni V delu Basen o zajcu in levu pokaže, da je notranjega sovražnika mnogo težje premagati kot zunanjega. Tako svoje bralce svari: Poslovi se od svojega oslovskega ušesa in si priskrbi novega, kajti osel tega branja ne more razumeti.

    Zgodba o zajcu in levu.

    Na prelepem travniku so se pasle divje živali. Mučil pa jih je pred levom. Vse veselje na njihovem pašniku je bilo pokvarjeno, saj je tam prežal lev, da bi enega izmed njih ubil. Poskusili so z zvijačo. Šli so k levu in dejali: "Vsak dan ti bomo preskrbeli hrano, kot boš želel." Po določenem času so živali s svojim sovražnikom dosegle sporazum. Od tega dne dalje, je vsak dan šla ena žival prostovoljno k levu, da bi jo pojedel. Rumi pravi tem živalim fatalisti.

    Ko je nekega dne prišla vrsta na zajca, je ta zavpil: "Kako dolgo bomo še trpeli to nepravičnost? Dajte mi malo časa, da rešim vaša življenja in bo to veljalo tudi za vaše sinove." Prepričal je neodločne se živali v svoj načrt in se počasi podal k levu. Zaradi zamude ga je ta sprejel zelo jezno in nenanklonjeno, zajec pa ga je zamotil z zgodbo o drugem levu, ki ga je zadržal na poti in kot talca pri sebi zadržal njegovega prijatelja kot "drugo poslastico". Zajec je levu povedal o razgovoru, ki naj bi ga imel z drugim levom: Rekel sem mu:"Mi smo služabniki kralja kraljev, najnižji služabniki velikega dvora."

    Tedaj je lev dejal: "Kralj kraljev? Kdo naj bi to bil? Sram vas bodi, da v moji prisotnosti omenjate drugega!" Zaničevanje zaradi domnevnega nasprotnika je podžgalo levovo kri in šel je za zajcem, da bi ga pregnal. Zajec ga je odpeljal do globokega vodnjaka. Ko se je lev sklonil nad vodnjak, je videl svojo podobo in podobo debelega zajca. Poln jeze je skočil v past.

    Rumi pravi: "Padel je v vodnjak, pokopal je samega sebe, saj so se njegova slaba dela vrnila k njemu. Sovražnika je videl v lastni podobi: Potegnil je meč proti samemu sebi. Zlo, ki ga vidiš v drugem, je le zrcalna podoba tvoje lastne narave!"

    Posvetimo se notranjemu boju.
    Ko je zajec poročal drugim živalim o uspehu svoje zvijače, so bile vse iz sebe od veselja. Vendar jih je zajec posvaril, Ruma pa nas: " Ozavestite se in ne veselite se preveč. Kajti tudi vi boste enkrat na vrsti. Odvisni ste od preobrata, ne obnašajte se, kot da bi se osvobodili za vedno! Za tiste pa, katerih kraljestvo leži na drugi strani te spremembe, bodo udarjali bobni na sedmih planetih."

    Rumi poudarja, da je osvoboditev z zmago nad notranjim sovražnikom, mnogo težja. " Premagati notranjega sovražnika ni stvar razuma ali inteligence. Notranji lev se ne pusti podrediti zajcu." Od zunanje bitke se sedaj obrnimo k notranjemu boju. Basen o levu konča z besedami:"Resnični lev je tisti, ki premaga samega sebe."

    Kdor pride do tega spoznanja, stopi na pot, ki vodi v Deželo svetlobe. Naj tej poti bo prav gotovo pogosto srečal takšno simboliko. Ta simbolika je bila posebno mogočno prisotna v perzijskem prostoru.

    lep dan ti želim,
    Miran


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,46 seconds