NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 31-mar
  • Razširjeni vid

  • ponedeljek 01-apr
  • Spekter. 70 let Zbirke UGM

  • sreda 03-apr
  • 22. PRO PR konferenca: vodenje v komunikaciji
  • Znebite se svojih starih telefonov in tablic
  • Med naravo in kulturo

  • sobota 06-apr
  • Veganski golaž na Čistilni akciji ČS Polje

  • nedelja 07-apr
  • Polna luna

  • sreda 10-apr
  • Človek in čas

  • petek 12-apr
  • Mikis Theodorakis: Grk Zorba

  • nedelja 14-apr
  • Razširjeni vid

  • sreda 17-apr
  • Znanja in veščine za uspešno vodenje prostovoljcev
  • Razstava interspace

  • petek 19-apr
  • Ingmar Bergman: Prizori iz zakonskega življenja

  • sobota 20-apr
  • Plečnikova Lectarija

  • sreda 24-apr
  • Zoh Amba »Bhakti«

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Sedem skledic na tehtnici pravičnost   
    četrtek, 3. februar 2005 @ 05:54 CET
    Uporabnik: Miran Zupančič

    * Duhovna rastPiše: Miran.

    Kdor se nauči naravo, v kateri živi, dobro razumeti, se bo kmalu soočil z obema dinamičnima močema, ki ohranjata to polje življenja v ravnovesju. Stara kitajska modrost je govorila o "jinu" in"jangu"; Sveto pismo govori o "drevesu spoznanja dobrega in zla", v Budovem nauku pa sta ti dve moči opisani kot"kolo rojstva in smrti".

    Ti dve moči vsakdi izmed nas izkusi: npr. kot ljubezen in sovraštvo, svetlobo in temo, veselje in bolečino, simpatijo in antipatijo. Ta dvopolnost se izraža v menjavah dneva in noči, zime in poletja, mladosti in starosti, življenja in smrti. Oba pola sta tudi v obeh spolih. Mož in žena si stojita kot " nasprotni polovici" in poskušata doseči enost tako, da se povežeta z drugo polovico. Pri tem spregledamo dejstvo, da hrepenenje po združitvi ne izvira iz fizičnih razlik, ampak iz človeškega pomanjkanja božanske"nasprotne polovice", nesmrtne duše, ki iz človeka lahko naredi resnično božanskega človeka.

    Tako se vse naše življenje giblje med tema dvema poloma, pozitivnim in negativnim. Ljudje, živali, rastline in kraljestvo mineralov so podvrženi temu zakonu. Pom krajšem ali daljšem času, v katerem se seme nekega življenjskega razodetja izraža v obliki, je le-ta uničena, nakar po določenem času pride do novega razodetja v novi obliki. Ta dvopolnost je večni krožni tok, navidez nezadržno gibanje, v katerem je življenje stalno na preizkušnji. Za nas ljudi pomeni nenehen razvoj zavesti, dokler zavest ne spregleda, da dvopolna narava ne more biti prvotna, božanska narava. Kajti božanska narava ne pozna spremembe, npr. bolečine, bolezni, teme, sovraštva ali ljubezni. Z vidika narave je božanska pranarava negibljiva. Ne pozna meja časa in prostora. Njene lastnosti so dobrota, resnica in pravičnost, a brez nasprotnih polov: zla, laži in nepravičnosti. To so moči, ki delujejo v bistvu stvari in tudi nadtčutno. Zajemajo in prežemajo vse v vsem, celotno stvarstvo.


    Čeprav so nekateri ljudje, ali njihova dela še tako dobri,, čeprav se mati narava kaže še tako sijoča, se kolo časa vrti naprej. Kar je spodaj, pride na vrh, kar je zgoraj, se spusti navzdol v največjo globino. Propadu sledi racvet, ljubezni sovraštvo, trpljenje in bolečina sta tovariša veselju. Hermes Trismegistus, modrec iz antičnega Egipta, pravi: "Ne preveliko zlo velja tu kot dobro, kar pa je tu označeno kot dobro, je najmanjši del zla".

    Dobro in zlo sta podvržena času. Če se časi spremenijo, se spremenijo tudi norme. Vsaka starejša generacija ve in doživlja, da nslednja misli, čuti in ravna drugače. Povrh vsega pa tudi značaj, religija in vzgoja naroda določajo, kaj bo sprejeto in kaj ne. Norme in merila so zatorej relativna. V jin-jang simbolu naznačuje dvopolnost bela pika v črnem polju in črna pika v belem polju. Čisto ali dobro nosi v sebi vedno nekoliko nasprotnega pola. Zlo vsebuje vedno tudi seme zemeljskega dobrega. Vse se spremeni, ko dobi potovanje človeštva skozi vesolje zopet priložnost za to.

    Obstaja pa zakon, ki varuje človeka pred samim seboj. Če bi postavili zemeljsko pravico proti božanski, bi bile popolnoma potrjene besede iz Daniela 5, 25: "Stehtali so te in bil si prelahek!" Turški pregovor pravi: "Ena ura resnične pravičnosti je več vredna kot sedemdeset let molitve!" Obstaja srednjeveški lesorez ženske s tehtnico v desni roki. V eni skledici leži zemeljska krogla, druga pa je prazna. Vendar je prazna skledica opazno težja, kajti skledica z zemljino kroglo stoji višje. "Stehtano in očitno prelahko!" Kdor dobi vpogled v te zakone in je spoznal relativnost vrednot med dobrim in zlim ter med pravičnostjo in krivico, bo tudi razumel, zakaj vlada na vseh področjih življenja našega planeta toliko bede in bolečine, kljub dvatisoč let krščanstva.

    Duše je tehtnica. Če hoče zreti človek v oči resnice, ki je bila množici zamolčana, stoji pred drugo skledico na tehtnici. Ta je opisana kot "usoda", zakon karme-nemezis,"zakon, ki določa usodo ljudi", uravnoteži vzrok in posledice, akcijo in reakcijo in tako zaščiti univerzum.

    V Janezovem razodetju (6: 2-8) se pojavijo štirje jezdeci apokalipse. Eden od njih drži v roki skledico tehtnice, na kateri je samospoznanje, sodba. "Pridi in poglej. In videl sem črnega konja. Tisti, ki ga je jezdil, je imel v roki tehtnico." To kaže na božansko pravičnost, ki ne velja le za izbrane, ampak sodi ne glede na položaj.

    V "Krilatem faraonu" opisuje Joan Grant, kako je tehtnica iz Tahoutija postavljena v veliko dvorano, v kateri bo pred faraonomi očmi izrečena pravica. "Mož, ki je obžaloval svojo prevaro in prosil, naj bi mu bilo odvzeto prekletstvo prevare, prejme odgovor: "Zaradi te nepoštenosti je prišlo nadte prekletstvo. Svečenik tehtnice ne more uravnovesiti. Le sam lahko popraviš slabo dejanje, ki si ga zagrešil!" In ko faraon po inicijaciji priseže ljudstvu, reče: "Ptah, katerega življenje živim na zemlji, Horus, ki je razvil mojo voljo za vladanje; Anibus, ki mi je pokazal pot k bogovom: pod njihovo zaščito izrečem svojo sveto prisego. Tehtnico iz Tahoutija bom ohranil v ravnovesju."

    Množici je pogosto namerno ali zaradi negotovosti delovanja zakona vzroka in učinka nejasno. Vsak mora to sam izkusiti. Večina se boji boginje usode. Pod jarmom zakona se nekoč vsakdo vpraša: "Kje najdem mir? Kako dosežem ravnotežje z usodo?" V tem trenutku je pred našo zavest postavljena tretja skledica tehtnice: skledica tišine.

    Če smo dozoreli s pomočjo izkušnje in spregledali relativnost zemeljske resnice in zakona ter doživeli meje zemeljske ljunezni, pride za nas trenutek nove usmerjenosti. Ker nas ženejo udarci usode, ki smo jih priklicali sami, pridemo pred vrata inicijacije templja in vidimo napis:
    Človek, spoznaj samega sebe!
    Tišina ali notranji mir tretje skledice tehtnice pove, da se mora učenec odvrniti od medlega sijaja navideznega sveta in nebistvenih stvari in se jim izogniti. Usmeriti se moramo na tretji pol, ki leži skrit v našem najglobljem Bistvu. Ta pol je negibljiva os, središče vsega, točka, ki je v popolnem mirovanju. In vendar se vse življenje vrti okrog tretjega pola.

    Iščite in našli boste. Kakor hitro se začne kolo osvobajati materije pri tem pa ne zanemari niti najmanjše dolžnosti v življenju in sprejme vse posledice svojega iskanja pravih duhovnih vrednot, nas bo naše hrepenenje, naše iskanje končno pripeljalo pred vrata duhovnega polja življenja, v katerem so višje vrednote. To je zakon: "Iščite in našli boste!" (Matej 7:8) To je duhovno polje moči Kristusove hierarhije svetih. Tu srečamo četrto skledico tehtnice. Ob prelomnicah človeške zgodovine vedno nastopijo božanske sile Bratstva, ki delujejo javno ali tajno, da bi pomagale človeštvu doseči duhovni cilj. Zato pošiljajo svoje poslance, da bi vsem pripravljenim pomagali iti po poti preoblikovanja in jih spremljali na njihovi poti. Nismo sami. Vsakokrat ko pride do tega, nastane vzporedno široko delovanje okultnih in mističnih gibanj, ki so v preteklem dvasetem stoletju izvirale večinoma z vzhoda. Ta duhovna gibanja so morala v svoji prvotni in čisti obliki izpolniti jasno določeno nalogo. Čas pa gre dalje in človeštvo živi pod popolnoma drugačnimi kozmičnimi pogoji. Povratek nazaj na prejšne duhovne poti ne pomeni napredka. Zato je tukaj čisti krščanki nauk, da postavi duhovni razvoj modernega človeka v svetlobni val modrosti, ki se dotakne srca vsakega iskalca in v njem postopoma odrešuje prvotno vednost.

    Božja resnica je zapisana v vsako človeško srce. Za kakšen nauk gre? To je nauk ezoteričnega krščanstva: nauk, ki pravi, da je treba višje, vse božansko iskati in tudi najti izključno v človeku. Točka dotika je višje božansko seme, ki lahko postane aktivno v središču vsakega bitja, obdarjenega z zavestjo. Zaradi razvojneha načrta, ki je v nas vtisnjen, lahko pride do klitja in razcveta v nas in tudi v makrokozmosu.

    Kdor se poda na pot, mora ostati v ravnotežju ( "Imeti glavo visoko v nebesih in noge trdno na tleh") s Svetlobo, ki se ga dotika. Nenehno mora biti usmerjen nanjo. Raligiozni občutki nam pri tem ne morejo pomagati. Tudi humanitarne misli ne pomagajo. Lahko sicer omilite posledice neznanih vzrokov, ne morete pa odstraniti vzrokov. Kvečjemu mimogrede posežete v val stvari, ne da bi prišli do odrešilnega rezultata. Humanost je logični nasprotni pol nečloveškega trpljenja na zemlji. Ker pa se ne pozna pravega vzroka trpljenja, se s sredstvi tega sveta obrne proti posledicam in tako se vzdržuje bedo tega sveta.

    Tudi okultno-magični svet ne prinese nobene osvoboditve. Vaje in izkušnje na finejših področjih vodijo do še večjega ujetništva, tudi dežele na oni strani. Finosnovna področja pripadajo zemeljskemu telesu zemlje in zagotovo ne tvorijo nirvane budistov ali nebeškega kraljestva kristjanov. Nič drugega niso kot področja, v katerih se zrcali svet, ki ga vidimo okrog sebe.

    Okultista in maga ne vodijo čustva. Uporabljata voljo, da bi s pomočjo vaj, dihanja, meditacij, manter, prikrivanj in spodbujanj določenih moči prišel do vedenja, ki je nepoučenemu in neizurjenemu človeku še skrito. Toda tančice, ki jih tak način razmakne, ne odprejo poti v svobodo. Zaslepljeni lahko vstopi vedno le na t. i. višje področje tuzemljske astralne sfere.

    Dogmatično-religijozni človek se ravna po znanju in moči avtoritet, ki jih vodijo zunanji vplivi, ne pa notranje razodevanje. Humanost, magija, okultizem in teologija ostajajo podvrženi zakonom tridimenzionalne narave in jih ne morejo prelomiti. Zato so možni skreirati kvečjemu začasno razsvetlitev in vpogled, ne pa popolne osvoboditve s kolesa rojstva in smrti.

    Človek, ki je kot posameznik celica celotnega človeštva, se vedno bolj bliža peti skledici tehtnice. Pet je kot verjetno veste število nove , odrešene duše. Zato žari nad Jezusovo votlino petokraka zvezda. Božanska duša se lahko razvije v najglobljem in najbolj skritem človeškem semenu. To je trenutek, ki je opisan v duhovnem izročilu vsakega naroda. S "semenu božanskega duha" se mora začeti proces notranje svobode.

    Predno lahko naša osebnost, ki samo sebe zavestno daruje temu procesu, vstopi v višja področja Prasile v temelj inicijacije je s sedmimi utežmi stehtana na zlati tehtnici.

    Skledica tehtnice poslednje sodbe. Tako je stehtan vsak iskalec. Če uspešno zapusti peto skledico tehtnice, pride pred šesto in največjo: križ. Čeprav je ta simbol po vsem svetu vtisnjen v zavest stotih milijonov, pa za večino ljudi ne pomeni ničesar drugega kot opozorilo na zgodovinski dogodek izpred približno dvatisoč let v Palestini. V najboljšem primeru zaniha struna občutij in častijo ga kot sveti simbol.

    Kako lahko uravnotežimo skledico tehtnice sodbe? Z ljubezni polnim in humanim življenjem? Z vajami joge in meditacijo, kar ojača voljo? S pobožnmi molitvami?

    Angelius Silesius, srednjeveški mistik iz 17. stoletja, je na to vprašanje odgovoril z naslednjimi besedami: "In če bi se Kristus tisočkrat rodil v Betlehemu, ne pa v tebi, bi bil ti vendarle izgubljen." Dvig našega notranjega križa je pogoj, ki je v središču notranjega krščanstva, zahteva, ki je bila množici zamolćana, česar se le-ta ne zaveda in se tako odvrne. Zato pravi Sveto pismo: "Mnogo je poklicanih, a le malo izbranih." (Matej, 22:14) Toda kdor sprejme Kristisovega Duha in s to vzvišeno močjo križa zemeljski del svojega lastnega Bistva, bo sodbo zagotovo spremenil v blagoslov. Pustil bo, da v njem nastane nov duhovni človek "Iz drugih dimenzij". zato je v 1. Janez. 1:7 napisano: "Če pa živimo v Svetlobi, akor je v Svetlobi On, smo med seboj v občestvu in kri Jezusa Kristusa, njegovega sina, nas očisti vseh grehov." Kdor je tako povezan s sedmo skledico tehtnice, bo doživel, kako božanska ljubezen razgrinja preko človeštva resnico in modrost, da bi privedla domov vse tiste, ki so prestali sedem opisanih preizkušenj.

    Miran Zupančič: duhovni učitelj, jasnovidec in zdravilec.
    http//www.ezoterika.s5.com

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • www.ezoterika.s5.com
  • Več od avtorja Miran Zupančič
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20050129155404898

    No trackback comments for this entry.
    Sedem skledic na tehtnici pravičnost | 0 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,51 seconds