NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • sobota 11-maj
  • Vegan Hangouts: Veganski piknik v Tivoliju

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve   
    ponedeljek, 25. oktober 2004 @ 05:46 CEST
    Uporabnik: Pozitivke

    * Zgodbe iz sebe

    Naš duhovnik je vsako deklico otipaval po ramenih in ščipal za lica


    Cerkev je v vsej svoji zgodovini skušala nase vezati ljudi na različne načine. Včasih so to delali s fizičnim nasiljem, danes uporabljajo bolj psihološke prijeme, recimo z vzbujanjem krivde. Mnogi ljudje, ki želijo izstopiti iz te institucije, denimo morajo od svojega duhovnika poslušati neokusne žaljivke in pripombe, da bodo z izstopom sklenili pogodbo s hudičem in šli v pekel. Podobno kalvarijo že tri leta doživlja Janja Škrjanc iz Šenčurja, ki ji g. Primožič, župnik iz Moravč nikakor noče izdati potrdila o izstopu. Očitno je zadeva zelo resna, saj je Škrjančeva v iskanju svoje pravice celo pripravljena vložiti tožbo. "Ljudje bi se morali vprašati, koliko so sploh svobodni v tej instituciji, če ne morejo na demokratičen način izstopiti iz nje. S tem pravzaprav svojim vernikom odrekajo svobodno voljo, ki je osnovna božja pravica. Jaz želim, da me cerkvena institucija izbriše iz vseh njihovih evidenc, kajti dokler sem včlanjena, imam občutek, da še vedno podpiram to organizacijo," pravi Škrjančeva.




    Zakaj ste se odločili za izstop iz krščanske cerkve?

    Pravzaprav nikoli nisem prostovoljno vstopila v cerkev, saj so me krušni starši pri osmih letih krstili proti moji volji. Podlegli so splošnemu prepričanju na vasi, da mora biti vsak otrok obvezno krščen, sicer je lahko nekaj narobe z njim.


    Pa vendarle je moral obstajati globji razlog, da ste zahtevali potrdilo o izstopu iz cerkve?

    Zagotovo. Že kot otrok nisem prenesla cerkve, saj me je v njeni notranjosti vedno obšla slabost, tako da sem pogosto celo bruhala. Ko sem v tistih trenutkih skušala pobegniti iz maše, me je moja druga krušna mati vedno zagrabila za lase in zadržala v klopi. V osnovni šoli so me prisilili, da sem hodila tudi k verouku in tudi tam sem doživljala zelo boleče trenutke. Spomnim se, ko smo se pripravljali na birmo, je naš duhovnik vsako deklico otipaval po ramenih in ščipal za lica. Vedno, ko sem mi je približal, me je spreletela groza in v mislih sem si ponavljala: Kaj bi dala, da mi ne bi bilo potrebno biti tukaj?


    Kaj vam še ni ugajalo v tej instituciji?

    V puberteti, ko človek razvije lastno mišljenje, sem se vedno bolj začela zavedati slabosti cerkvene institucije. Šlo mi je na živce, ko nam je župnik govoril, da moramo hoditi k spovedi in se kesati svojih grehov, medtem, ko nas je on lahko otipaval in se še na druge načine neprimerno obnašal do nas. Prav tako mi niso bili všeč ljudje pri maši, kjer so naučeno izgovarjali neke molitvice, zunaj pred cerkvijo pa so se zbrali in grdo govorili o svojih sosedih in sovaščanih. Kljub svoji mladosti, sem intuitivno začutila, da to ni Božja volja, zato sem po osnovni šoli prenehala obiskovati cerkev.


    Ali ste odtlej povsem prekinili zvezo s cerkvijo?

    Samo do poroke, ko so me sorodniki prepričali, da zakon brez cerkvene poroke ne bo srečen in da lahko tudi otroci zbolijo. Njihovemu pritisku sem podlegla tudi pri rojstvu prvega otroka, ki sem ga dala krstiti, vendar sem mu kasneje pustila povsem svobodno voljo glede vere. In lahko rečem, da v življenju še ni prestopil praga cerkve. Pri rojstvu drugega sina pa sem že bila duhovno dovolj močna, da sem se uprla vsem pritiskom, čeprav mi je moja teta grozila, da bo otroka dala na skrivaj krstiti. Na vso srečo te grožnje ni uresničila.


    Kako pa so se začeli zapleti pri izstopu iz cerkve?

    Pred tremi leti sem se odločila za izstop iz cerkvene institucije. Pisala sem g. Primožiču, župniku v Moravče, kjer sem bila krščena, in ga zaprosila za izstop. Ker dolgo nisem prejela nobenega odgovora, sem ga poklicala po telefonu. Nisem pričakovala, da bo tako grob. Med drugim mi je rekel, da mi ne more dati pismenega izstopa, kajti vsak izstopajoči sklene pogodbo s hudičem in gre v pekel. Kasneje sem ga še večkrat poklicala in nikoli ni želel prisluhniti mojim željam. Enkrat je celo prekinil zvezo.


    In kaj ste potem storili?

    Potem sem svojo težavo izpostavila v Nedeljskem dnevniku pod rubriko "pisma bralcev" in ogromno ljudi mi je pisalo ter me podprlo v mojih prizadevanjih za izstop iz cerkve. Toda, ker še vedno nisem dobila odgovora od župnika, sem zadevo predala odvetniku Vladu Beganu, ki bo poskušal rešiti zaplet. Do sedaj cerkev še ni hotela zabeležiti mojega izstopa iz cerkve in mi izdati ustreznega potrdila. Če cerkev ne bo upoštevala svojega cerkvenega in državnega zakona in me ne bo izbrisala iz svojega članstva, bom zoper njo preko odvetnika vložila tožbo.


    Kako se počutite ob dejstvu, da imate toliko težav z izstopom iz cerkve?

    Cerkev je v vsej svoji zgodovini skušala vezati nase ljudi na različne načine. Včasih so to delali s fizičnim nasiljem, danes uporabljajo bolj psihološke prijeme, recimo z vzbujanjem krivde. Ljudje bi se morali vprašati, koliko so sploh svobodni v tej instituciji, če ne morejo na demokratičen način izstopiti iz nje. S tem pravzaprav svojim vernikom odrekajo ne samo svobodno voljo, ki je osnovna božja pravica, pač pa tudi kršijo osnovno ustavno pravico Slovenije o samoopredelitvi. Jaz želim, da me cerkvena institucija izbriše iz vseh njihovih evidenc, če ne drugače s pomočjo demokratične države, kajti dokler sem včlanjena, imam občutek, da še vedno podpiram to nedemokratično organizacijo.


    Kaj pa bi svetovali vsem staršem?

    Staršem svetujem, naj ne krstijo svojega otroka in tako izpolnijo ustavno pravico otroka o samoopredelitvi, sicer bo lahko kasneje imel podobne težave kot jaz in mnogi drugi ljudje, ki ravno tako želijo izstopiti iz cerkve, v katero so jih včlanili proti njihovi volji in so jim tako, ne da so oni vedeli, odvzeli pravico o samoopredelitvi. Tako bodo otroku pustili svobodno voljo in on se bo lahko kasneje sam odločil za krst, če bo kdaj v življenju začutil to željo. Prepričana sem, da je to najbolj pošteno do otroka.


    Omenili ste tudi druge ljudi, ki so želeli izstopiti iz cerkve. Kakšne so njihove izkušnje?

    Mnogi med njimi so imeli z izstopom podobne ali celo hujše probleme kot jaz, vendar ko so župnikom zagrozili s tožbo, se je kmalu vse uredilo. Skoraj vsem pa so najprej govorili, da so antikristi in da bodo z izstopom predali dušo hudiču. Nekaterim so tudi rekli, da se jih skuša polastiti kakšna sekta. Ob tem sem razmišljala ali niso pravzaprav vsi člani katoliške cerkve včlanjeni v sekto, kajti ena od glavnih značilnosti sekt je to, da te guruji na najrazličnejše načine skušajo vezati na svojo organizacijo.


    Kakšna je po vašem mnenju prihodnost krščanske institucije, če bo še naprej na takšen način skušala vezati ljudi nase?

    Duhovna zavest človeštva se dviguje in vedno več ljudi spoznava, da je v cerkvi govora, npr. v mojem primeru, o katoliškom bogu, ne pa o Bogu Stvarniku. Katoliška cerkev je po mnenju mnogih zgodovinarjev in razmišljujočih svobodnih ljudi v največji meri odgovorna za vojne, ki so bile v zadnjih 1700 letih, kajti bila je etično-moralna institucija vladajočih sistemov ali pa je bila sama vladajoči sistem, kar seveda pomeni, da se je aktivno odločala za vojne. Zgodovinsko dejstvo je, da so institucionalne Cerkve, kot npr. katoliska, ki zase trdi, da je naslednica Jezusa iz Nazareta, že od same svoje ustanovitve, milanskim ediktom od 313. leta prinašale samo trpljenje, težave in smrt tako ljudem kot živalim in naravi. Spomnimo se samo križarskih vojn, srednjega veka, tako imenovanega sežiganja čarovnic, spomnimo se masakra katoliških Hrvatov nad pravoslavnimi Srbi med letoma 1941 in 1943 v Jugoslaviji; za zadnji omenjeni zločin se je v Banja Luki skušal opravičiti sedanji papež in to proti volji hrvaskih skofov. Skoraj neverjetno je, kako lahko neka organizacija, kot npr. katoliška cerkev, skoraj dva tisoč let ubija, preganja in, kot v času inkvizicije, masakrira ljudi in živali, ne da bi se širša javnost temu mogla zoperstaviti in to v imenu kneza miru, Jezusa Kristusa.


    Omenili ste tudi pobijanje živali v imenu katoliške cerkve. Vam je tudi tu cerkev stopila na žulj?

    Kot dolgoletna vegetarijanka in članica Društva za osvoboditev živali in njihove pravice seveda nikakor ne morem podpirati Katoliške cerkve, saj bi s tem podpirala nepojmljivo mučenje in pobijanje živali. Katoliška cerkev namreč trdi, da zapoved Ne ubijaj velja samo v odnosu do človeka. Živali po nauku Katoliške cerkve nimajo duše. Kdor pogleda živali v oči, bo hitro ugotovil, da je takšen cerkveni nauk glede živali le ena od dogem, ki nimajo ničesar opraviti z resničnim življenjem. S tem, ko so jim odrekli dušo, so jim odvzeli tudi dostojanstvo. Po nauku Katoliške cerkve je zakonito uporabljati živali za hrano in izdelovanje obleke. Zakonito je, da živali pomagajo človeku pri razvedrilu. Če obstajajo v pametnih mejah, so medicinski in znanstveni poskusi na živalih naravno sprejemljivi postopki, še piše v katekizmu te cerkve. Katoliška cerkev podpira tudi lov na živali. Lovci z blagoslovom cerkve samo v Sloveniji pobijejo letno več deset tisoč živih bitij. Katoliška cerkev ima v ta namen celo svojo mašo, tako imenovano Hubertovo mašo, v okviru katere včasih celo blagoslavlja pobita živa bitja. Cerkev v razvedrilo ljudi podpira nepredstavljivo okrutne bikoborbe. Na splošno, grozljivo trpljenje živali Katoliške cerkve ne zanima. Katoliška cerkev pa ne preganja samo živali, temveč je preganjala tudi vegetarijance. V preteklosti so npr. tistim, ki se niso odpovedali vegetarijanskim "krivim učiteljem" vlivali tekoči svinec v grlo, srednjeveška inkvizicija je obešala ljudi, ki so odklanjali, da bi ubijali živali. Znane so tudi nekatere smrtne obsodbe nad prakristjani, ki so odklonili, da bi ubili kokoši.


    Kaj bi se zgodilo, če bi katoliška cerkev začela spoštovati pravice živali?

    Če bi Katoliška cerkev spremenila svoj nauk glede živali in bi jim priznala dušo ter s tem njihovo dostojanstvo, bi se položaj živali bistveno izboljšal. Tako bi tudi v odnosu do živali veljala Božja zapoved Ne ubijaj. S tem se ne bi izboljšal samo položaj živali, temveč tudi ljudi in celotne narave, saj pomeni npr. reja živali za prehrano oz. ubijanje živali dejanje, ki uničuje tudi naravo.


    Če želite več informacij o tej zgodbi, pokličite Janjo Škrjanc na tel. 041 214 233!

    Damjan Likar

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Zgodbe iz sebe

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20041024174652702

    No trackback comments for this entry.
    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve | 8 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve

    Prispeval/a: en_bk dne ponedeljek, 25. oktober 2004 @ 19:00 CEST
    Zanimiv članek

    Jaz se sicer ne spoznam na neke pravne forme institucije, ki se ji reče Cerkev, a najbrž ima človek res pravico izstopiti iz institucije, če želi...najbrž. Če jo primerjam z institutom Države, ima državljan najbrž pravtako pravico izstopiti iz tega razmerja. Torej če ima pravico in če izpolnjuje pogoje, potem ne vidim razloga, da ji ne bi bilo ugodeno...ali se motim.
    Se mi pa zdi zanimivo nekaj drugega. Pravno formalno posameznika članstvo v RKC-ju ne zavezuje k ničemur /kolikor mi je poznano/. Ni mu potrebno plačevati cerkveni davek, ni mu potrebno žrtvovati svojega časa za neke cerkvene obveznosti, ni se mu potrebno izjasnjevati o pripadnosti Cerkvi. Vse je v njegovi glavi. Zakaj se obremenjevati z nečem, kar nima vpliva na živetje življenja, kot si ga želiš. Zakaj trošiti energijo za nekaj, kar ti ne škodi, če nočeš in ne koristi, če nočeš. Vera pa tako ali tako nima veze z institucijo.
    Mogoče pa preveč na lahko in preveč laično gledam na to?

    en bk


    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve

    Prispeval/a: stojči dne ponedeljek, 25. oktober 2004 @ 21:37 CEST

    Poanta Janjinega dejanja izstopa iz Katoliške cerkve je,
    da ona noče biti članica institucije,
    ki v nasprotju z Jezusovim naukom,
    blagoslavlja ubijanje in klanje iz užitka.

    Kot dolgoletna vegetarijanka
    in članica Društva za osvoboditev živali,
    se bori za bolj human odnos do živali.

    Tudi živali tako kot mi ljudje imajo dušo
    in si kot božanska bitja
    prav tako zaslužijo vse spoštovanje.

    Gledal sem dokumetntarni film
    v katerem bušmani lovijo divjad.
    Ko si izberejo plen, se živali opravičijo,
    ker jo bodo morali za svojo hrano ubiti.

    Smrt je smrt, ampak takšno brezdušno trpljenje,
    kot ga povzroča zahodna družba
    živalim pri industrijskem klanju
    presega vse meje zdrave pameti.

    Župnik, ki je Janji zaradi njene zahteve izstopa
    iz Katoliške cerkve grozil s peklom,
    pa dokazuje, da o peklu in nebesih
    nima kaj dosti pojma.

    lp

    ---
    stojči


    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve

    Prispeval/a: opazovalec dne torek, 26. oktober 2004 @ 17:42 CEST
    Moja življenjska pot je podobna Janjini. Tako kot ona, sem bil krščen proti svoji volji, zavračal sem cerkev in duhovnike, prvega otroka sem dal krstiti, drugega pa ne, predal sem se Jezusu in Bogu in se odločil za vegetarijanstvo.

    Menim, da je dobro, da nekdo za vse nas, tudi pravno dobi bitko proti nepravični instituciji in zato te Janja podpiram, čeprav sam živim po en_bk-ovi modrosti: "Zakaj se obremenjevati z nečem, kar nima vpliva na živetje življenja, kot si ga želiš."


    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne sreda, 27. oktober 2004 @ 19:44 CEST
    z iztopom i institucije Cerkve običajno ni kakih pravno-formalnih težav. Normalen povprečen župnik-duhovnik ti izda izpis a tale moravški župnik je čisti funkcionar, ki res nima pojma, ko grozi z peklom in hudičem. Tudi taki so, ki so sramota Kristusovi cerkvi, vendar ne vsi. Od župnika res ni za pričakovati kakšen višji nivo zavesti, razen če sam ne dela na tem da raste. Sam poznam višje- po hierarhiji in ti mnogi med njimi ne bi takoli odreagirali. Takega župnika je res treba s tožbo" omehčati", da pride vsaj kančka zdrave pameti. Če v tem trenutku g. Janja napiše prošnjo novemu nadškofu g. Uranu svojo željo, sem prepričan da bo dobila pozitiven odgovor.

    Drugače gledano pa vse skupaj z duhovnega vidika vezave vsa stvar sploh ni tako enostavna, kot bi si na prvi pogled predstavljali. Tudi če iztopiš s tem še nisi čisto nevezan na cerkev v duhovnem smislu. Če hodiš občasno še v cerkev( recimo zaradi tega ker tvoj mož, partner hodi..in si rečeš..zaradi miru in njemu na ljubo... si še naprej na astralnem nivoju vezan za institucijo...) in v tem primeru ni govora, da si se rešil institucije..., tudi na oni strani boš v njihovi družbi. Eno je Kristusova religija in Njegov čisti nauk, drugo pa je Krščanska religija institucije, so nianse!
    V nobeni instituciji ne marajo ljudi, ki mislijo s svojo glavo in nobena institucija ti ne bo dala svobode, če si jo sam ne zagotoviš.
    lap pozdrav od Mirana.



    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne četrtek, 28. oktober 2004 @ 19:02 CEST
    draga Janja in Opazovalec,
    več materiala za vajine težave bosta dobila v mojem naslednjem članku z naslovom"AH, KAKO BREZUPNO SMO ODPOVEDALI! KAJ BO IZ NAS? NIČ!", ki sem ga poslal danes:28.10.2004, kjer bosta našla za sebe marsikaj.
    lep pozdrav obema,
    Miran.


    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve

    Prispeval/a: opazovalec dne petek, 29. oktober 2004 @ 08:19 CEST
    Dragi Miran,

    najlepša ti hvala, čeprav je meni zelo, zelo težko pomagati, ker nimam nobenih težav in problemov. To je bilo moje staro stanje. Zdaj je za mene vse igra.
    Nočem izstopiti ali vstopiti v nobeno institucijo ali kaj drugega.
    Tole en_bk-ovo razmišljanje mi je zelo všeč:
    "Zakaj se obremenjevati z nečem, kar nima vpliva na živetje življenja, kot si ga želiš. Zakaj trošiti energijo za nekaj, kar ti ne škodi, če nočeš in ne koristi, če nočeš. Vera pa tako ali tako nima veze z institucijo. "
    Lep pozdrav


    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne petek, 29. oktober 2004 @ 10:45 CEST
    dragi Vinko,
    tudi sam se strinjam z en_bk, za tebe pa me ne skrbi in niti pomislil nisem, da bi ti kakor koli"pomagal" saj imaš o vsej zadevi pri sebi raščiščene pojme, kar je čisto razvidno iz tvojih prispevkov na Pozitivkah. Članek, ki se bo v prihodnje pojavil pa v zvezi z obravnavano tematiko g. Janje marsikaj pojasnuje, kar je skrito v ozadju. Je ezoterično vedenje o katerem povrečen župnik ne ve nič, saj mu to hiererhična ureditev znotraj institucije ne dopušča, razen če sam na svojo roko ne raziskuje zgodovine - razvoja človeštva. Tako znanje imajo višje strukture v instituciji cerkve, na nivoju nadškofov in kardinalov, kolikor je meni znano a to ne prenašajo na nižje podrejene.

    Sam se s nekaterimi cerkvenimi predstavniki dobro razumem in jih spoštujem v skladu z njihovo resnično vero in načinom življenja. So pa tudi taki, ki so dogmatični in zelo ortodoksni a nekateri v duši celo ateisti ali pa religiozni. Če se cerkve praznijo(iztopi) so zato krivi sami, zakaj? Ker še vedno ne podajajo dovolj vedenja in so še vedno preveč zaprti v sebe. Vendar se hvala bogu situacija le premika na bolje.
    lep pozdrav od tvojega duhovnega prijatelja
    Mirana


    Janja Škrjanc o zapletih pri izstopu iz cerkve

    Prispeval/a: opazovalec dne petek, 29. oktober 2004 @ 15:27 CEST
    Se strinjam s teboj.

    Pozdrav


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,47 seconds