NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 21-apr
  • Moja elektrarna by ENERTEC pokal Slovenije v akvatlonu 2024

  • sreda 24-apr
  • Zoh Amba »Bhakti«

  • četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Učitelji modrosti 8   
    sreda, 23. junij 2004 @ 06:54 CEST
    Uporabnik: Pozitivke

    * Duhovna rast

    Igor Kononenko

    Carl Gustav Jung (1875-1961)
    Švicarski psihiater, psiholog in filozof

    Rojen v Švici, s šestimi leti se je začel zanimati za jezik in literaturo, vendar šole ni maral. Študiral je medicino na Univerzi v Baselu. Delal je kot psihiater v umobolnici v Zurichu, kjer je tudi predaval na univerzi. Leta 1903 se je poročil. Nekaj časa je sodeloval s Sigmundom Freudom, ki ga je prvič srečal leta 1907, vendar se je pozneje odvrnil od njegove teorije in je razvil svojo teorijo osebnosti in podzaveti. Leta 1913 je imel vizijo grozne poplave, ki je preplavila skoraj celo Evropo, v kateri je videl na tisoče ljudi utoniti, zatem pa se je voda spremenila v kri. Bal se je, da je postal psihotičen, toda ko je naslednje leto začela 1. svetovna vojna, je spoznal povezavo med vojno in njegovo vizijo. Od takrat do leta 1928 je šel skozi boleče raziskovanje samega sebe, kar je postavilo osnove vseh njegovih kasnejših teorij. Po vojni je veliko potoval po Afriki, Ameriki in Indiji. Leta 1946 se je upokojil in po smrti žene leta 1956 se je umaknil iz javnosti. Umrl je leta 1961 v Zurichu.

    Jung je bil dober poznavalec filozofije, mitologije, religije, simbolizma zapletenih mističnih tradicij gnosticizma, alkemije, kabale, hinduizma in budizma. Imel je moč lucidnega sanjanja (zavestno sodelovanje v sanjah) ter občasno vizije. Skrbno je zapisoval svoje sanje, fantazije in vizije, ter jih celo narisal, poslikal in celo izdeloval skulpture. Sčasoma se je izoblikovala njegova teorija osebnosti, ki razdeli osebnost na zavestni um, osebno podzavest ter na kolektivno podzavest celotnega človeštva, ki vključuje vse umrle ljudi in ne samo osebne duhove. Teorija kolektivne podzavesti razloži izkušnje ljubezni na prvi pogled, deja vu (že videno), takojšnje prepoznanje določenih simbolov in pomenov določenih mitov, obsmrtna doživetja, ustvarjalne izkušnje velikih umetnikov ter duhovne izkušnje mistikov vseh religij, kot tudi pojave sočasnosti v sanjah, fantazijah, mitologiji, pravljicah in v literaturi. Pri tem si je pomagal s teorijo arhetipov (arhetip je nenaučeno nagnjenje k doživljanju stvari na določen način). Arhetipi niso biološkega izvora, kot npr. nagoni, ampak so bolj duhovne potrebe. Najpomembnejši arhetip njegove teorije je sebstvo (self), Jaz, ki ponazarja dokončno enotnost osebnosti in združitev vseh nasprotij (razsvetljenje). Vendar je Jung verjel, da je dokončna perfekcija lahko dosežena šele v smrti in ne v času življenja. Po principu entropije naše ekstremne dele osebnosti sčasoma združujemo in transcendiramo (presegamo) nasprotja. Cilj življenja je realizirati sebe (Jaz).

    Psihologi osebnosti ločijo med mehanicizmom (stvari delujejo po principu vzroka in posledice, kot je to v naravoslovni znanosti) ter teleologijo (smo vodeni od (naših) idej o prihodnih stanjih, namenov, pomenov, vrednot itd.; torej imamo svobodno voljo). Jung je verjel, da sta oba pristopa deloma pravilna, hkrati pa je dodal še princip sinhronosti (sočasnosti). Sinhronost je pojav dveh ali več dogodkov, ki niso povezani ne vzročno ne teleološko, pa vendar so povezani smiselno (kar razloži parapsihološke fenomene: telepatijo, sanje in vizije, ki se pozneje uresničijo itd.). Jung je verjel, da vsi ti nenavadni dogodki potrjujejo našo povezavo z drugimi ljudmi in z naravo preko kolektivne podzavesti.


    CITATI:

    »Vse, kar nas iritira pri drugih, nas lahko vodi k razumevanju sebe.«

    »Nihče, ki se premika med kaotičnimi tokovi življenja, ni brez težav.«

    »Srečanje dveh osebnosti je kot stik dveh kemičnih snovi: če pride do reakcije, sta oba spremenjena.«

    »Čevelj je prav eni osebi, drugo pa žuli; ne obstaja recept življenja, ki bi vsem ustrezal.«

    »Ničesar ne moremo spremeni, dokler tega ne sprejmemo. Obsodba ne osvobaja, ampak potlači.«

    »Kjer vlada ljubezen, ni želje po moči, kjer moč prevladuje, primanjkuje ljubezni. Drug drugemu sta senca.«

    »Samo naša dejanja razkrijejo, kdo smo.«

    »Tvoje vizije bodo postale čiste, ko boš pogledal v srce. Kdor gleda zunaj, sanja; kdor gleda notri, se prebudi...«

    »Če želimo karkoli spremeniti pri otroku, moramo najprej pogledati, če ni to nekaj, kar bi morali spremeniti v sebi.«

    »Vsaka oblika odvisnosti je slaba ne glede ali je mamilo alkohol, morfij ali idealizem.«

    »Ne morem reči, da verjamem. Jaz vem! Imel sem izkušnjo, ko me je zaobjelo nekaj, kar je mnogo močneje od mene, nekaj, čemur ljudje rečejo Bog.«

    »Poznavanje svoje lastne teme je najboljši način za obravnavanje teme drugih ljudi.«

    »Znanje ne sloni samo na resnici, ampak tudi na napakah.«

    »Ljudje potrebujemo težave; potrebne so za zdravje.«

    »Ne bi se smeli pretvarjati, da razumemo svet samo z intelektom. Sodba intelekta je samo del resnice.«

    »Ali je sploh potrebno opozoriti na azijski izvor krščanstva?«

    »Vsak poskus določiti naravo podzavesti ima enake probleme kot v atomski fiziki: samo opazovanje spremeni opazovani objekt. Torej, trenutno ne obstaja objektivni način določitve prave narave podzavesti.«

    »Podzavestni um vidi pravilno tudi, ko je zavestno sklepanje slepo in nebogljeno.«

    »Navkljub materialistični tendenci razumeti psiho kot reflekcijo ali zapis fizikalnih in kemičnih procesov, ne obstaja niti en sam dokaz te hipoteze.«


    Učitelji modrosti 9

    Učitelji modrosti 7

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Učitelji modrosti 9
  • Učitelji modrosti 7
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20040621115402849

    Here's what others have to say about 'Učitelji modrosti 8':

    roidsmall feedback
    Tracked on sobota, 19. oktober 2019 @ 10:35 CEST

    Učitelji modrosti 8 | 4 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Učitelji modrosti 8

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne sreda, 23. junij 2004 @ 09:16 CEST
    dragi Igor,
    odličen članek in prava izbira Igor. Naj samo malce dopolnim tega velikana duha. Jung je za nas predvsem zanimiv iz duhovnega vidika in ne toliko iz psihološkega-uporabnega. Za nekoga od zunaj je Jungova miselna dediščina osnova za uporabno psihologijo. Skorajda pa bi se dalo reči, da je hotel Jung na osnovi alkimistične, psihologistične, folkrolistične, mitološke in duhovne dediščine razviti neko novo religijo.

    Združil je te vsebine, da bi ozdravil sebstvo in ustvaril novega človeka. Nedvomno je, da je imel vizijo o novem človeku, želel je rešiti svet in biti prerok nove dobe. Čas mu zagotovo ni bil naklonjen,če bi živel ta trenutek, bi bilo lažje. Prijatelje katolike je razočaral z ugotovitvijo, da ima sedajni katolicizem prav tako malo opraviti s čistjo potjo odrešenja kot sedjni budizem, konfucijanstvo, taoizem in ostale religije. Za Junga vsebujejo vse religije del resnice, nobena pa po njegovem mnenju nima v zakupu vse resnice.

    " Lahko se zgodi," piše Jung, " da ostane kristjan, ki sicer veruje v vse svete podobe, v srčiki duše nerazvit in nespremenjen, ker ima celotnega Boga" zunaj sebe" in ga ne doživlja v duši." Se strinjam z Jungom, kajti ljudje moramo zopet spoznati in izkusiti Boga v svoji lastni duši. Po Jungu bi zato morali krščansko poslanstvo, ki spada v srčiko sodobnega človeka, gledati s psihološkega vidika. Svojo analitično psihologijo je primerjal z običajnimi krščanskimi nazori, kar ga je pripeljalo do vprašanja o Kristusu kot psihološkemu pojavu. Ta psihološki lik, arhetip Božanske podobe, je sam poimenoval Sebstvo, nedeljivo celostno središče v vsakem človeku.

    Pri Jungu in njegovem učenju gre predvsem za proces samouresničenja, za razvoj novega človeka, ki predstavlja osrednjo temo njegovega dela. Sam Jung pravi, da jaza ne smemo nikoli zamenjati oziroma poistovetiti s Sebstvom, in nekako razočarano opaža:" Vedno znova opažam, da proces individualizacije zamenjujemo z ozaveščanjem jaza in tako jaz enačimo s Sebstvom, kar je vzrok za grozljivo zmešnjavo pojmov, kajti tako postane individualizacija ( samouresničenje ) goli egoizem in avtoretorika."

    Jung loči dve temeljno različni stanji zavesti: celostno božansko zavest človeka, ki je postal Sebstvo, in razdvojeno zavest jaz-človeka. To je bistvo njegovega učenja. Tako je v svojem času jasno utiral pot človeku, ki je hrepenel po pravi religiozni življenjski drži. Rešitev je z našega vidika samo v tem, da človek tega časa v sebi prebudi seme duše in , da svoj nižji jaz osebnost preda božanskemu človeku v sebi vso vodstvo. To je proces, v katerem našega zemeljskega smrtnega človeka nadomesti nesmrtni človek znotraj nas.
    lep pozdrav tegi Igor in vse dobro od
    Mirana.


    Učitelji modrosti 8

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 24. junij 2004 @ 18:48 CEST
    Dragi Igor Kononenko,

    zares pohvale vredno, kar nam posreduješ.
    C.G. Jung je nabral nepregledno kopico modrosti iz vseh ljudstev in časov. Škoda je le, da je zmehaniziran in stehniziran svet tako gluh in slep, da gre popolnoma nemuzičen mimo njih in si prav zato zapira pot do sreče. Koliko spoznanj in modrosti imajo samo Jungovi izreki, Jung je zares neskončno odprt za prihodnost. Vse pušča odprto. Prav nobene stvari ne zakoliči. Jung je videl arhetipe že v filogenetskih strukturah mišljenja. Bil je dober psihoanalitik, učenec in odpadnik Freuda, ki je proti njemu postavil za temeljno gonilno silo v človeku željo po samouresničevanju, v katerem je človek stvarnik samega sebe. Kar nekaj veličastnega je v Jungovem nauku, lahko rečemo, da je dosegel tretje stopnjevanje pojma sreče od Freuda prek Adlerja vendar s to razliko, da tu količinskost sreče ne gre prav v zunanjo storilnost, ven iz človeka v materialni svet, temveč je njegovo premožnje in oblast nad njim. Bil je otrok 19. stoletja, ki velja za biologistično materialistično. Po drugi svetovni vojni je nastopil še četrti iz vrste psihoanalitičnih psihiatrov, ki so izšli in Freudove dunajske šole, to je Viktor Frankl, rojen 1905, tudi krščen Jud, prepričan kristjan, ki pa je šest let preživel grozote uničevalnega taborišča in dozorel v docela drugačne življenjske modrosti. Zanj velja, da je temeljni življenjski gon v človeku volja za smislom, človek duhovno ozdravi, ko najde odkritje, smisel svojemu življenju. Frustracija (prikrajšanje) življenjskega smisla, ne užitka ali sle, je edina resna frustracija človeka, ki lahko vodi do najbolj tragičnih posledic. Smisel je enovita celota življenja, ki je ne dobimo in ne dohitimo na količinski lestvici s preštevanjem ali množenjem dobrin in užitkov, ker je precej in več kakor vsota vseh dobrin, ki bi jih utegnil človek v življenju doseči.

    Hvala Igor, da nas tako lepo obogatiš z modrimi mislimi učiteljev, med katere nedvomno spada Jung v sam vrh.

    Lep pozdrav
    Tatjana Malec


    Učitelji modrosti 8

    Prispeval/a: kanna dne torek, 29. junij 2004 @ 09:36 CEST
    Pozdravljen Miran :)

    Mislim, da se še ne poznava, ampak nič hudega. Sem še ena dušica na tem planetu, ki išče pravo pot in je še daleč na začetku. ;)

    Rada bi samo izrazila svoje mnenje, kako zelo mi je všeč tvoj pogled na življenje, ker se ne opira zgolj na eno teorijo/religijo, ampak je v njem najti nekakšen razumljiv skupek večih različnih pogledov, ki so strnjeni v celoto. Sprva nisem čisto razumela tvojih komentarjev in člankov, toda komentarja pri Kristusovem pasijonu in tukaj pri Jungu sta me zelo navdušila. Izvedela sem marsikaj novega, kar mi je razjasnilo moje predstave o sebi (in človeku na sploh).

    Nikoli nisem razumela krščanskega nauka, čeprav sem vseh 7 let hodila k verouku. Toda želja v meni, po "duhovnem znanju" je ostala in je še danes ne znam prav zadovoljiti. Najbolj mi pomagajo pri tem ravno Pozitivke :) Tudi svetega pisma nisem nikoli marala. Tako tuj mi je bil Bog v njem, prav nič poln ljubezni in celo hudoben. Vsakokrat, ko se odločim, da bom spet poskusila, sem znova razočarana. Verjetno enostavno še nisem dorasla in vse jemljem preveč dobesedno. Edino, kar me navdaja z občutkom brezmejne ljubezni, je misel na Jezusa. Moja prva in edina predstava brezpogojne ljubezni in razumevanja.

    Skratka, po tvojem komentarju mi je vse veliko bolj jasno. Približal si mi krščanski nauk o razsvetljenju in pri tem uporabil (če sem prav razumela) tudi idejo reinkarnacije, ki mi je bližja. Zelo mi je všeč, ko nam v svojih komentarjih približaš svoj pogled in se že veselim, da izvem spet kaj novega. Hvala ti!

    Veliko soncka in dobre volje zelim vsem!

    Kana :)


    Učitelji modrosti 8

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne torek, 29. junij 2004 @ 16:42 CEST
    draga kanna,
    hvala za tvojo pozornost Pozitivkam in člankom, med njimi tudi mojim. Praviš da ne razumeš krščanstva in da te ta Bog v instituciji pusti, razen Jezusa razočarano. Ja, krščanstva notranjega ni lahko razumeti samo z razumom, in za to tudi toliko konferenc, pogovorov, razprav, kaj je to krščanstvo. To je najtežja kost tudi za pretežno večino zahodnjakov, ker ga poskušajo mnogi tolmačiti preveč racionalno.

    Kristusova objava v evangelijih je notranji ezoterični nauk, ki je obenem tudi zaokroženo razodetje. Tako je notranje krščanstvo tudi konec vseh zemeljskih religij, ki so od ljudi. Evangelij pa je obratno oznanilo človeku. V tem primeru Bog skozi Sina Božjega zopet najde izgubljenega človeka. To je živi Bog tega trenutka,ki govori vsaki duši če ta le prisluhne.
    Pravilno je, da prvo čitaš Novo zavezo in nato Staro zavezo Svetega pisma.

    Tako si človek pridobi bistvo resnice z svojo človeško zavestjo. Ne more pa si jo pridobiti v obliki predmetov ali pisno. Priporočam ti tudi da proučuješ pararelno hermetizem in univerzalni svetovni duhovni nauk, da si na ta način pridobiš in ohraniš globino ter širino duha, da si tako prosta dogem, teoloških zapletov in otrodoksnosti. Gotovo je, da je Sveto pismo najpomembnejše religiozno jamstvo človeku, pa lahko človek neizogibno trči na prepreke, ki nam jih postavlja besedilo. Da je to res, vidimo nepregledno množico veroispovedi, skupin in sekt. Gre vendarle za simbolni jezik, ki , ki ima notranji duhovni pomen. Potrebno se je danes približati Svetemu pismu na drgačen način od dosedajnega. Religiozno doživetje se nanaša na direktno izkušnjo v življenju, razodetje pa se mora sprostiti v naši lastni notranjosti. Šteje samo notranja izkušnja.

    Najvažnejše je ezoteričen pomen krščanskih Evangelijev. Evangelični proces se mora udejaniti v človeku. Zgodovinski vidik je šele na drugem mestu. V bistvu , Nova zaveza Pisma v svoji celoti posreduje človeku popolno filozofijo, s pomočjo katere se lahko vsakdo nauči videti in dojeti preteklost, sedajnost in prihodnost sveta in človeštva. To je nedvomno delo za človeka in za vso človeštvo, v katerem nas spremlja to čudežno, božansko bistvo, Kristus. Glede tega, da živimo v novi dobi epohalnih duhovnih odkritij, je del človeštva že pripravljen in tudi zmožen prepoznati Sveto pismo ali njegov del kot ezoterično, notranje znanstveno pisanje, s pomočjo tega pa se lahko naučimo razumeti božansi načrt in namere.

    Vedi da se Bog neposredno povezuje z človekom. To se je v zgodovini vedno dogajalo in je zapisano tudi v Svetem pismu ter prerokih. Vedno gre za božanski poseg-intervencijo v čas, gre za skrivnost, ki jo Bog nenehno povezuje s svojimi stvarjeni in človekom. Ta siguren dokaz dobimo v pomembnih svetopisemskih pripovedih: Genezi, v Danijelovi knjigi, v Ezrovi, Joelovi knjigi in ostalih prerokih, predvsem pa v Apokalipsi, posebno potrditev, da se Bog neposredno preko svojih prerokov povezuje s človeštvom. Danes pa se to dogaja že pri mnogih ljudeh tukaj v Sloveniji in v svetu.
    Priporočam ti da tudi prečitaš vsak mesec eno dobro duhovno knjigo in to od različnih avtorjev.

    Lep pozdrav kanna od
    Mirana.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,58 seconds