NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Eckhart Tolle: Moč sedanjega trenutka 2   
    petek, 28. maj 2004 @ 06:27 CEST
    Uporabnik: Pozitivke

    * Modre misli in zgodbe

    Izpiski iz knjige razsvetljenega mojstra:
    Eckhart Tolle: The power of Now (Moč sedanjega trenutka)

    Igor Kononenko

    Življenje, Bit, Zavest, Nemanifestirano, Prisotnost, Bog

    "Bit, zavest in življenje so sinonimi."

    "Lahko izboljšaš svojo življenjsko situacijo, ne moreš pa izboljšati življenja; življenje je tvoja najgloblja notranja Bit. Je že cela, popolna, dovršena."

    "Prisotnost pomeni življenje, ki dosega samo-zavedanje."

    "Vse, kar obstaja, ima neko stopnjo zavedanja."

    "Skozi človeško podobo Zavest lahko ponovno pridobi samo-zavedanje, toda na neprimerno globljem nivoju, kot ko jo je izgubila."

    "Pot od nezavestne popolnosti, skozi navidezno nepopolnost in škodljivost do zavestne popolnosti."

    "V Biti se subjekt in objekt združita v eno."

    "Nemanifestirano te ne osvobodi, dokler ne vstopiš vanj zavestno."

    "Nemanifestirano je prisotno v tem svetu kot tišina, prežema celotno fizično vesolje kot prostor - znotraj in zunaj."

    "Česar ni tu, je pomembnejše, kot tisto, kar je."

    "Vse kar obstaja, je sveto."

    "Telo trpljenja ne želi, da ga neposredno opazuješ. V trenutku, ko ga opazuješ, ko čutiš njegovo energijsko polje v sebi in si pozoren nanj, je poistovetenje prekinjeno. Višja dimenzija zavedanja je vstopila, ki ji pravim prisotnost."

    "Tako kot se ne bi mogle zavedati prostora, če ne bi bilo nobenih objektov v prostoru, je svet potreben, da se lahko spozna Nemanifestirano."

    "Skozi svet in konec koncev skozi tebe Nemanifestirano pozna sebe. Tu si, da omogočiš božanskemu namenu vesolja, da se razkrije. Tako pomemben si!"

    "Odnosi ne obstajajo zato, da bi te osrečili, ampak da bi te naredili zavestnega."

    "Razpustiš neenotnost, pozdraviš bolečino, preženeš nezavednost - ne da bi karkoli storil - preprosto tako, da vzdržuješ frekvenco intenzivne prisotnosti."

    "Nič ti ne more dati radosti. Radost nima vzroka in izvira od znotraj kot radost Biti."

    "Kdo si, je vedno bolj pomembno učenje in močnejši preobraževalec sveta, kot kaj govoriš, in celo bolj bistveno od tega, kaj delaš."

    "Prepustiti se je najpomembnejše, kar lahko storiš, da prineseš pozitivne spremembe. Kakršnokoli dejanje je drugotnega pomena."

    "Bog je Bit sama in ne bitje. Tu ne more obstajati relacija subjekt-objekt, nobene dualnosti, ne ostaja 'ti in Bog'. Božja uresničitev je najbolj naravna stvar, ki obstaja."

    "Izbira implicira zavest, visoko stopnjo zavesti. Brez zavesti nimaš izbire."


    Ego

    "Občutek sebe dobiš od vsebine in aktivnosti razuma. Verjameš, da boš prenehal obstajati, če prenehaš misliti. Ko odraščaš, izoblikuješ mentalno sliko o tem, kdo si, na osnovi svoje osebne in kulturne pogojenosti. Temu navideznemu sebstvu lahko rečemo ego. Je sestavljen od razumske aktivnosti in se lahko vzdržuje skozi neprestano razmišljanje. Ego pomeni varljivo sebstvo, ustvarjeno s podzavestno identifikacijo z razumom."

    "Kakršnakoli oblika ekskluzivnosti je identifikacija z obliko, in identifikacija z obliko pomeni ego."

    "Praktično ves strah je egov strah pred smrtjo, pred izničenjem. Za ego je smrt vedno takoj za vogalom… Celo tako preprosta in "normalna" stvar, kot je potreba po tem, da dokažeš svoj prav, …izvira iz strahu pred smrtjo. Če se identificiraš z mentalnim stališčem, potem, če nimaš prav, je tvoj mentalni občutek jaza resno ogrožen z izničenjem. Ti kot ego si ne moreš privoščiti, da ne bi imel prav. Ne imeti prav pomeni umreti. Zaradi tega so se bojevale vojne in nešteto odnosov je razpadlo."

    "Ker je ego izpeljan občutek jaza, se mora identificirati z zunanjimi stvarmi: imetje, poklic, socialni status in priznanje, znanje in izobrazba, zunanji izgled, posebne zmožnosti, odnosi, osebna in družinska zgodovina, sistemi verovanja in pogosto tudi politične, nacionalne, rasne, religijske in druge oblike kolektivne identifikacije. Nič od tega nisi ti."

    "Ko imaš odnos do samega sebe, si razdeljen na dvoje - subjekt in objekt. Ta razumsko ustvarjena dualnost je osnovni vzrok vseh nepotrebnih zapletov, vseh problemov in konfliktov v tvojem življenju. V stanju razsvetljenja se objekt in subjekt združita v eno... Nimaš več odnosa do sebe. Ko se temu odrečeš, bodo vsi tvoji odnosi odnosi ljubezni."

    "Nekatere egove strategije so silno pametne, vendar nikoli resnično ne rešijo nobenega njegovega problema, preprosto zato, ker je sam ego problem."

    "Ego verjame, da lahko skozi negativnost manipulira realnost in doseže, kar želi."


    Razsvetljenje

    "Dejstvo je, da se nihče nikoli ni razsvetlil z zanikanjem ali z bojem proti telesu, ali skozi izventelesno izkušnjo. Transformacija je skozi telo in ne stran od njega."

    "Razsvetljenje ni samo konec trpljenja in nepretrganih nasprotij znotraj in zunaj, ampak tudi konec groznega suženjstva nenehnega razmišljanja."

    "V stanju čiste zavesti čutiš svojo prisotnost tako močno in s tako radostjo, da vsako razmišljanje, vsa čustva, tvoje fizično telo in cel zunanji svet postanejo relativno nepomembni v primerjavi s tem. Pa vendar to ni sebično ampak brezosebno stanje. Ta prisotnost je v bistvu ti, a hkrati nepredstavljivo več od tebe."

    "Razsvetljenje pomeni dvig nad mislijo. V stanju razsvetljenja še vedno uporabljaš razmišljajoči um, ko je to potrebno, toda precej bolj usmerjeno in učinkoviteje kot prej."

    "Budistični pregovor: Če ne bi bilo iluzij, ne bi bilo razsvetljenja."

    "Če ni izžarevanja ljubezni in radosti, popolne prisotnosti in odprtosti do vseh bitij, potem to ni razsvetljenje."

    "Svetloba je preboleča za nekoga, ki želi ostati v temi."

    "Tvoja prvotna naloga ni iskanje odrešitve skozi ustvarjanje bolšega sveta, ampak da se prebudiš ven iz identifikacije z obliko... Samo tisti, ki so transcendirali svet, lahko izboljšajo svet." "

    Ko sprejmeš, kar je - vsak trenutek je najboljši - to je razsvetljenje."

    "Skozi predajo pride duhovna energija na ta svet."

    "Ne-upiranje ne pomeni ne narediti nič... Če je potrebno dejanje, ne boš več reagiral iz tvojega pogojenega razuma, ampak boš odgovoril na dano situacijo iz tvoje zavestne prisotnosti. V tem stanju je um brez konceptov, tudi brez koncepta nenasilja. Torej, kdo lahko napove, kaj boš storil?"

    "Vedel boš, da si se prepustil, ko ti ne bo treba več spraševati."


    Ljubezen, sočutje

    "Tvoja naloga ni iskati ljubezen, ampak poiskati vrata, skozi katera ljubezen lahko vstopi."

    "Ljubezen, radost in mir so globoka stanja Biti, trije pojavi notranje povezanosti z Bitjo. Kot take nimajo nasprotja, saj nastanejo onstran razuma. Čustva pa so del dualističnega razuma in so podvrženi zakonu nasprotij. To preprosto pomeni, da ne moreš imeti dobrega brez slabega."

    "To, čemur pogosto rečejo 'ljubezen', je lahko prijetno in razburljivo za nekaj časa, toda tako kot vsaka odvisnost in navezanost se lahko v trenutku pretvori v svoje nasprotje."

    "Prava ljubezen te ne pripravi do trpljenja. Ne pretvori se nenadoma v sovraštvo, kot se prava radost ne pretvori v bolečino."

    "Sočutje je zavedanje globoke povezanosti med tabo in vsemi bitji."

    "Pravo sočutje gre preko empatije in simpatije. Ne zgodi se, dokler se ne zlije žalost z radostjo, radostjo Biti, onstran oblike, radostjo večnega življenja."


    Eckhart Tolle: Moč sedanjega trenutka 1

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Eckhart Tolle: Moč seda...
  • Več od avtorja Pozitivke
  • Več s področja * Modre misli in zgodbe

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20040520182719223

    No trackback comments for this entry.
    Eckhart Tolle: Moč sedanjega trenutka 2 | 3 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Eckhart Tolle: Moč sedanjega trenutka 2

    Prispeval/a: stojči dne petek, 21. maj 2004 @ 13:24 CEST
    Hvala dragi Igor za predstavitev Eckharta Tolleja.

    Veseli me, ko opažam, da med Eckhart Tollejevim in mojim pisanjem sploh ni kakih bistvenih razlik še posebej, kar se tiče razsvetljenja in da je to kar trdi on je precej usklajeno s tem, kar trdim sam.
    Povsem druga stvar pa je sposobnost prenašanja svojih spoznanj na druge, kar pa ni več tako preprosta stvar.

    To bi lahko podal s primerom dveh zdravnikov.

    Počutiš se slabo, nekaj te boli in ne veš kaj ti je.

    Greš k prvemu zdravniku.

    On ti napiše napotnice za laboratorij in še napotnice za specialiste, ki pozneje z raznimi raziskavami na tebi ugotavljajo, kaj bi ti utegnilo biti.
    Če ne najdejo nič konkretnega, te na koncu pošljejo še k psihiatru, ki naj bi ugotovil, da so tvoje bolečine psihološkega izvira., a v resnici nihče točno ne ve kaj ti je.

    Greš k drugemu zdravniku.
    Ta ti takoj pove
    kje si bil kdaj v življenju poškodovan,
    kakšne bolezni si že prebolel,
    od kje izvira tvoja sedanja bolezen
    in kaj moraš storiti, da si jo boš pozdravil.
    Če se te pa še usmili, te kar takoj pozdravi.

    To je ta neverjetna razlika med nekom,
    ki misli, da je zaradi svojih spoznanj že mojster
    in tistim, ki je res mojster.

    Problemi mojstrstva se pokažejo na drugi strani zadnjega diha,
    kar sem že opisal v članku: Duhovni učitelj

    lp



    ---
    stojči


    Eckhart Tolle: Moč sedanjega trenutka 2

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne petek, 28. maj 2004 @ 10:41 CEST
    K modrostim Eckharta Tolleja, s katerimi nagovori bralca v razumljivem jeziku in jasnostjo svojih misli, bi menila, da začne odpirati in razvozlavati zaprte teme človekove biti na vsem dostopen način, da človek ne doživi depersonalizacije, pa ne zato ker je zabit ali zaprt, temveč zato ker človek neha biti namen in se spreminja v sredstvo manipulacije te ali one iracionalne teorije ali tehnike. Prav jasnost, neposrednost in sodobnost njegovih misli ter njihova svežina je njegova prednost. Misli ne posiljujejo človeka, temveč mu dovajajo kisik, da lažje diha, razmišlja in se ozavešča na človeku dostopen način. Prednost modreca je, da je v svojem razsvetljevanju jasen ter da pri odkrivanju pomenov, vnaša smisle in neizpodbitne resnice vanje. Jezik modreca pomaga odpirati in razlagati svet in bistvo človeka in ga ne zapira v kletko mistike in čas izgubljenih iluzij. Le kdo hoče biti v tem sodobnem času v stanju ustavitve vrtincev časa in odrezan od sveta v nekem breznu svobode, ki se dogaja onstran časa? Le kdo hoče podjarmiti svoje telo, da bi čimbolj služilo duhu? Gre za usrediščenje krožnega toka zavestnih in nezavednih nenehno spreminjajočih se in begotnih duševnih vsebin v eni sami brezčasni točki zaustavitve. Duši je dana usmerjenosti biti tu in zdaj na način, da človeka vodi korak za korakom v veličastno življenjsko zrelost, da se izoblikuje v celovito osebnost, kar pomeni nenehno rojevanje oziroma preseganje. Racionalnost zahteva, kar uči tudi krščanska vera, da se človek ne podvrže izkustvu metafizičnih resnic, ko gre le za stanja in ne trditve. N.pr. indijska misel ne dopušča, da bi se mislilo zgolj "bivajoče kot bivajoče", duhovna pristnost mišljenja o sami stvari onemogoča in preprečuje, da bi se tematski predmet predstavil kot objekt, razpoložljiv subjektovi samovolji in podvržen nihilizmu volje do moči. Paradoks je v tem, da se meditantova silna volja le navidezno kaže kot nihilistična samovolja subjekta, dejansko pa se v tem "jarmu" dogaja in dopolnjuje nekaj prav nasprotnega: popolna predanost, do skrajnosti dvoršena in kot struna napeta "pozornost na prigovor biti bivajočega. Resnica je v tem, da indijska misel noče sodelovati v tosvetnem scenarju božje profanacije. Pomen krščanske odrešitve se razlikuje od indijske odrešitve, kjer je že vsaka krava božanstvo.

    Osebnost vsebuje kot svojo drugo sestavino navezanost na druge. Osebnost ni samo ljubezen do samega sebe, temveč tudi altruistična ljubezen. Šele ko se začne človek v spoznanju in ljubezni povezovati z drugimi, se mu začne odpirati onostranost, ki presega lastni jaz in njegove meje. Šele v ljubezni do drugega se začnejo ožine lastne subjektivnosti razširjati v neskončnost. Participacija ali deležnost v bivanju, ne predstavlja več ogroženosti, ki jo nekateri rešujejo na zgoraj navedeni način, temveč je zavarovanost in zaupnost med jaz in ti. Odprtost človekove osebnosti se ne kaže v odklapljanju samega sebe navznoter temveč z odprto komunikacijo. Človek ni le individualno bitje, temveč tudi socialno bitje in kot tak mora zadovoljti vse razsežnosti svoje osebnosti. Dokler imamo razmerje: jaz - ono, imamo komaj individualno sestavino osebnosti. Dokler se človek ne začne obračati do drugega človeka in na naravo, ki ga obdaja, klicati in spraševati ter odpirati in razvozlavati zaprte in neme govorice sveta okrog njega, lahko govorimo samo o njegovi ljubezni do samega sebe ali njegovem egu. Zavedanje samega sebe je zakonitost narave, zakonitost občutenja čistega kakovostnega doživljanja vsega kar je v nas in okoli nas in pojmovanja življenjskega smisla in sreče in celovito zavedanje je odločilnega pomena za človekovo hojo za srečo. Ne s stopnjevanjem in seštevanjem posameznih dobrin in užitkov in ne z redukcijo svojega notranjega občutenja je ne bomo doseli. Potrebno je nekaj več: človek duhovno ozdravi, ko najde in odkrije smisel svojemu življenju. Smisel življenja pa ni samo ljubezen do samega sebe, temveč ljubezen do vsega občestva, ki nas obdaja. In prav v svojih mislih nam Eckhart Tolle tako razumljivo in nedvoumno to pove.





    Eckhart Tolle: Moč sedanjega trenutka 2

    Prispeval/a: arlena dne nedelja, 30. maj 2004 @ 01:05 CEST
    Razsvetljeni Mojster nima problemov...le mogoče enega...če se temu lahko sploh reče tako..
    vsak mora to SAM doživeti - ne glede na vse, to ni mogel ne BUDA, ne JEZUS, ne SATYA SAI BABA in ostali avatarji.
    lahko pa pokažejo Pot in v njihovi bližini se nam stvari dogajajo mnogo hitrejein zato prej napredujemo.
    a skozi vrata vedno vstopimo sami in z lastno odločitvijo in z delom na sebi.

    Popolnoma se strinjam z vsem , kar je napisanega in hvala za odličen prispevek
    ARELENA


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,59 seconds