NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

nedelja 21-apr
  • Moja elektrarna by ENERTEC pokal Slovenije v akvatlonu 2024

  • sreda 24-apr
  • Zoh Amba »Bhakti«

  • četrtek 25-apr
  • Tadej Toš: ABRAhmm

  • petek 26-apr
  • VegaFriday v Mariboru

  • sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Spoznanje in znanje   
    nedelja, 23. maj 2004 @ 06:41 CEST
    Uporabnik: stojči

    * Modre misli in zgodbe



    Ko se Spoznanje mojstra izgubi,
    ga Znanje religij nadomesti
    in Izkustva srca nikjer več ni.

    stojči Stojan Svet

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja stojči
  • Več s področja * Modre misli in zgodbe

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/2004051609410558

    No trackback comments for this entry.
    Spoznanje in znanje | 22 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: stojči dne nedelja, 23. maj 2004 @ 08:41 CEST


    "V ljubezni ni strahu, temveč popolna ljubezen prežene strah. Strah je namreč povezan s kaznijo, in kdor se boji, ni dosegel popolnosti v ljubezni." 1 Jn 4,18

    ---
    stojči


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 23. maj 2004 @ 09:46 CEST
    Če sem prav razumela si postavil Stojči, spoznanje mojstra nad spoznanje Boga, ki se razodeva v religiji človeka. Postavil si mojstra na mesto, ki sodi k Bogu. Tu te moram na celi črti demantirati. Religija je skozi veke bila spremljevalka in sooblikovalka kulture. Tvoj mojster se je pa šele odsesal od matere in se vztrajno uveljavlja kot nekakšen prerok in vodič duš. Znašel si se v paradoksalnem izražanju, ki je zašlo. Kulturno psihološko ozadje religij in njihov pomen za ravzoj človeške družbe v smeri raznih kultur je znan. Religija je v svojih praoblikah prav zaradi svoje zazrtosti v skrivnosti, pred katerimi se ni umaknila, temveč jih je skušala poglabljati z globljimi razlagami, dajala človeštvu vseh časov pobude za napredek misli, se pravi znanosti in tehnike. S te strani se releigije ne razodevajo kot konservativni, zaviralni, temveč kot progresivni in spodbujevalni dejavnik v kulturni zgodovini, čeprav so delovale tudi z zavrialni mehanizmi v srednjem veku. Vendar tega ni mogoče pripisati nasplošno. Umetnost in filozofija sta se razvila šele iz prvotnih religijskih izvirov in njenih miselnih besednih simboličnih temeljev. Treba je poznati razvoj starogrške filozofije z vsemi njenimi predhoniki, ki so v umetnosti in še naprej že v religiji in raznih misterijih. Vsak ustvarjalec je že od nekdaj zazrt v ustvarjanje, se pravi v odkrivanje, ki se mu prikazuje v njeni skrivnosti in temi. Zrenje je intuicija človeka v tisto, kar je Bog ustvaril. Strmljenje je psihološki nastavek za ustvarjalnost in šele od tu naprej lahko začne človek svojo dejavnost. Strmljenje v neodkrite možnosti in skrivnosti je možno, vendar samo v tisto kar je Bog ustvaril.

    Strmljenje je čustvo. Kdor hoče nekaj novega ustvariti mora prej zazreti, preden je to novo odkril. Noben mojster pa ne more odkrivati nekaj, kar ni prej Bog ustvaril. Zato spoznanje mojstra ne more nadomestiti religije. Izkustvo srca pa je dano od Boga. Mojster je samo človek, ki se mora truditi, da prileze na goro, ki jo je ustvaril Bog.

    Zakaj to razmišljanje? Preprosto za to, ker je vera prepredena z nevero, zgolj zasebna in ne oblikuje osebnosti, ne daje in ne dviga vrednostne lestvice, ne osmišlja življenja in ne vpliva na javno moralo. Takšna vera brez religiozne vsebine nima ničesar, s čemer bi mogla obogatiti človeka in družbo, prav tako nima nobene kulturne moči, ki bi mogla dvigniti kulturno raven iz njene kritične oseke. Premaknjeni smo v novo dimenzijo časa in prav v sedanjem trenutku je treba poudariti da gola teorija o tem ali onem prebliževanju srcu, nima svoje zdravilnne moči, da bi nadomestila religijo oziroma vero v Boga.

    Ljudje, ki hočejo delovati prosti vseh religioznih vrednot, po tej logiki, da je njihova pamet isto kot božja moč, so šarlatani, na mejni situaciji, ko se hoče njihov ego dvigniti visoko nad Boga. Žalostno je, da s svojo vztrajnostjo in nepopustljivostjo rušijo v ljudeh tisto, kar je Bog gradil skozi kulturo človeštva vseh časov in hočejo s svojimi vodilnimi idejami, da te ljudi lahko samo in edino oni s svojo znanostjo naučijo srčnosti in samozavedanja, preseči božjo besedo ter Boga zanikajo ali celo ignorirajo, kar izhaja tudi iz zgornjih nepremišljenih besed. Kdo naj bi odslej vrednotil moralnost človeka, njegova vest in božje v njej ali nek mojster, ki se zapleta v samopravičniško moralo pismoukov in moč svojih naukov, ki jih je vera starih modrecev izbrskala iz zgodovine spomina. Zgornji rek je po moji presoji popolnoma skregan z logiko in predstavlja višek samozagledanosti neke borne duše v svojo veličino. Za vsako panogo znanja in delovanja mora imeti človek prav tisto pamet, ki jo poklic zahteva. Če ta poklic zahteva čezmerno obrambno dejavnost za širjenje svojih pozicij, potem se oseba, ki ta poklic opravlja, odloči, da blokira Boga in da vse zamaje na duhovnem obzorju.



    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: stojči dne nedelja, 23. maj 2004 @ 11:02 CEST
    Draga Tatjana,
    zanimivo je tvoje pisanje, vendar nima na žalost nobene veze z mojim zgornjim pisanjem.
    Spomni se, kaj je bilo tisto, kar te je navdušilo na pozitivkah v mojem pisanju
    in poizkusi doumeti to, kar ti povzroča tvoj čustveni zastoj. Oboje je znotraj tebe, oboje je stanje tvoje zavesti.

    Jezus je rekle: "Mir vam dam, ne kot ta svet ga vam dam jaz"

    Mir, ki ga lahko daje ta svet je samo odsotnost vojne.
    Pa tudi odsotnosti vojn ni.
    Norosti ubijanja in klanja se nadaljujejo iz stoletja v stoletje iz tisočletja v tisočletje.
    Z goljufijami in prevarami je prepreden cel svet, morala religij je poteptana, njhovi vodje so postali vojni hujskači, ali moralni sprevrženci.

    In vendar so vedno znova in znova prihajali in prihajao mojstri, ki ljudem ponujajo mir, ki ni od tega sveta,
    ponujajo ljudem, naj z njihovo pomočjo odkrijejo
    to božansko ljubezen znotraj svojega srca .

    Nekateri jim prisluhnejo in se grejo osebno prepričat,
    če je v njihovih besedah kaj resnice in ali jim oni res lahko ponudijo ta mir, ki ni od tega sveta.
    In eni sprejmejo njihovo darilo in spoznajo,
    da je res znotraj njih ta neverjeten mir,
    ki res ni od tega sveta,
    ki presega misli in se dotika samega duše dna
    v vsej svoji lepoti.

    Draga Tatjana, zakaj tvoje besede niso več tako dobrohotne kot so bile nekoč in mi celo očitaš:
    "Zgornji rek je po moji presoji popolnoma skregan z logiko in predstavlja višek samozagledanosti neke borne duše v svojo veličino."
    Moram priznati, da takih besed od tebe res nisem pričakoval.
    Te lepo pozdravlja tvoj prijatelj stojči borna duša.

    ---
    stojči


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: stojči dne nedelja, 23. maj 2004 @ 11:45 CEST
    in mimogrede, draga Tatjana, ni nobene potrebe, da komentiraš nekaj, česar ne razumeš.
    Tistim, katerim je zgornja misel namenjena jo zelo dobro razumejo. :)
    lp

    ---
    stojči


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 23. maj 2004 @ 12:41 CEST
    Dragi Stojči,
    kaj hočeš, sem pač čustveno zaostala in ne zmorem razumeti vsega kar človeški duh sproducira. Izhajam iz dežele Lemurije, davno potopljene dežele polopic v Indijskem ocanu.

    Glede bornih duš sem pa imela v mislih vse tiste mojstre, ki se s svojim egom hočejo dvigniti nad Boga, ki jih je ustvaril.
    Tudi borne polopice so njegovo stvarjenje.

    Tatjana


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 23. maj 2004 @ 12:51 CEST
    Dragi Stojči,
    odgovori mi na to, zakaj iskustva srca nikjer več ni, če mojstra religija nadomesti. Zakaj bi morala relegija izkjučevati in onemogočiti delovanje mojstru, saj nista v tekmovalnem odnosu, razen če mojster ni napovedal tekovanja veri in hoče v tem dvoboju zmagati. V čem je bistvo misli, da ga polopica iz Lemurje ne more razumeti?

    Pregovor pravi: les extremes se touchent - skrajnosti se dotikajo, prenapetosti so si blizu, tudi izredna nadarjenost
    je lahko norost, ki ji nismo vsi kos.

    Lep pozdrav, še vedno dobrohotna
    Tatjana


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: stojči dne nedelja, 23. maj 2004 @ 14:56 CEST
    Draga Tatjana,

    Če ne bi bilo mojstrov, ne bi bilo religij

    če ne bi bilo Bude, ne bi bilo Budizma,

    če ne bi bilo Jezusa, ne bi bilo Krščanstva itd

    Kakor je Buda z njegovim Spoznanjem

    učencem kazal pot iz njihovega trpljenja,

    tako je Jezus s svojim Spoznanjem kazal učencem

    pot od njihovega človeškega greha,

    Vsi mojstri so učili, da to kar človek išče je znotraj njega,

    in ne samo da so to učili, tudi pokazali so učencem
    kako s Spoznanjem iz tega trpljenja, ali greha iziti.

    in učenci so s tem Spoznanjem iz njega tudo izšli,

    in ne samo to, po tem Spoznanju so se dogajali čudeži,

    ljudje so bili ozdravljeni po njihovem sočutju in milosti.

    Religije, ki so pa po njih nastale in njihovi predstavniki
    pa učijo, kar so mojstri govorili, ko so še živeli
    in znajo celo to na pamet v upanju, da jim bo to kaj pomagalo.

    Znanje religij in njihovi predstavniki pa kažejo na človeško trpljenje, kažejo na človeške grehe
    in obljubljajo ljudem nebesa in pekel pozneje,
    življenje pa teče zdaj.

    Plehkost Znanja besed,
    še nikogar niso pripeljale,
    do globine Spoznanja srca.

    Samo beseda tistega mojstra,
    ki pozna besedo življenjske sile,
    pripelje človeka do Spoznanja srca.

    Tako to je.

    btw sicer bi tale razprava bolj sodila na Svet pogovorov,
    kamor te vabim, da tam diskutiraš po mili volji o čemerkoli hočeš. :)
    lp

    ---
    stojči


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 23. maj 2004 @ 17:12 CEST
    RESNIČNO IZKUSTVO SRCA

    Kakor lokvanj se je prilagajala valovanju voda
    in se ljubko smejala s svojimi molčečimi očmi,
    z vsem svojim čutenjem in mišljenjem je strmela
    v pradavne spomine in obredne kovine zavez,
    se igrala z akvarelnimi barvami zelenega stvarstva,
    jih raztapljala v vodi razmočenih mladostnih vezi.

    Pri spalničnem oknu je poslušala dihe dreves,
    česala je lica dišečih sadežev in liste razbohotenih vej.
    Citre narave so oddajale zvoke šumenja tam gor,
    reka je vztrajno žuborela svoje radosti in tekla navzdol.
    Piščalke so dvorile travam in belemu cvetu v njenih laseh
    in z vabljivimi klici šepetale zelene skrivnosti.

    Vesolje je žarelo v tej noči kresne ognje človeške ljubezni
    in spomini z darilom cvetnega šopka v srcu so silno kipeli,
    goreli in v daljave hiteli, da jim je sapa v grlu pošla.
    Razjokalo se je vse v njej in angeli so peli v višavah,
    v tesnobnem občutku je tlelo čustvo zeleno, sonce rumeno,
    naslonjeno k večernim blazinam počitka. Tako se je zahotelo.

    Je listala piscev orumenele papirje, starine brez vonja,
    nepopolno bistvo pisav in zaspala z njegovo predstavo
    o vrtincih duše, viharjih srca, zadušenih tožb po ovinkih gorja,
    z neskončno senco dvoma sprhnelega časa v duši, ki ruši.
    Vse teze tustranskih mojstrov duha je resnici v roke predala,
    mistiko o spoznanjih je v sebi v skladnem mišljenju iskala.
    Polžaste stopnice so se ovile ob njeno radovedno dušo in telo,
    neposled je uvidela, da ugank tako nikoli razvozlala ne bo.
    V življenju diha vsebino, lepoto in preproste skrivnosti vsa,
    ve da se prava duša hrani in napaja le v prekatih dobrote srca.

    ...o0o...



    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne ponedeljek, 24. maj 2004 @ 17:15 CEST
    pozdravljen Stojči,

    OD BETLEHEMA DO GOLGOTE.

    " ljubljeni sin ali hči našega večnega Očeta,
    ki je v nebesih.
    Če se bo Kristus še
    neštetokrat rodil v Betlehemu in se ne bo
    rodil v tvojem srcu boš za vedno izgubljen.
    Zaman se oziraš za križen na Golgoti,
    če ga ne boš postavil v središče svojega bitja,
    če
    ga pa ga boš
    boš dosegel
    večno življenje.
    ( Angelus Silesius, mistik 17. stoletja ).
    Preprosto rečeno, če se Bog ne bo rodil v tvojem srcu, če ga ne boš postavil v središče svojega bitja, ča pa ga boš
    boš dosegel odrešenje in vstopiv v Svetlobo-večno življenje.
    Te vrstice veljajo za vse ljudi na duhovni poti.
    vse dobro od
    Mirana.



    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: stojči dne ponedeljek, 24. maj 2004 @ 21:06 CEST
    Dragi miran,

    Cerkev si ga postavlja v srce že dvatisoč let in kje je?

    Vsi duhovniki si ga postavljajo v svoje srce in kje so?

    Tudi ti bi si ga lahko celo življenje postavljal v srce,
    molil in še ne vem kaj vse počel, če ne bi izkusil tiste izkušnje,
    ki ti je spremenila tvoje življenje,
    bi bil še vedno tam, kjer si bil, mar ne?

    Dokler se za človeka ne zgodi milost srca,
    je samo njegov napor še vedno samo en navaden napor
    in prav nič več. :)
    lp


    ---
    stojči


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne torek, 25. maj 2004 @ 14:15 CEST
    dragi Stojči,
    ja se moram kar strinjati na točki, ko praviš:"če ne bi izkusil tiste izkušnje, ki ti je spremenila tvoje življenje, bi bil še vedno tam, kjer si bil, mar ne?" " Dokler se za človeka ne zgodi milost srca, je njegov napor še vedno samo en navaden napor in prav nič več."
    " Tista izkušnja " pa seveda ni moja zasluga, ampak je bilo to delovanje Božjega duha Ljubezni, ki se zelo razlikije od vsake človeške ljubezni, katero lahko in moramo dajati drug drugemu. Moje dotedanje hrepenenje in iskanje ljubezni je bilo do tistega prelomnega trenutka usmerjeno v prostor in čas, kjer sem na vso moč iskal ljubezen v nasprotnem spolu in mislil kot vsak iskalec, da je to izpolnitev notranjega nemira v duši in potešitev radovednega duha.

    Toda kljub moji boleči želji po združitvi z drugo polovico sem vseskozi še naprej doživljal razočaranja kot vsakdo, ki resnično išče. Z leti se je teh " uspešnih " zvez nabralo za celo goro. Toda ob teh izkušnjah nisem spregledal, da se vedno navezujem na človeško ljubezen, ki ni popolna in temu primerno so se mi situacije ponavljale. No tudi z duhovnimi poti je bila podobna situacija. Mnogo sem se naučil od vseh, ki so mi bili dani na poti življenja, a krone ni in ni bilo. Vse do trenutka, ko se je zgodil Božanski poseg v mene in sem doživel popolno Ljubezen, zaupanje in veliko spokojnost. Od takrat je Bog v mojem središču in od tistega trenutka dalje nisem nikoli več začutil v odnosu z nasprotnim spolom v sebi odvisnost od odnosa, strah pred izgubo, ljubosumnost, posesivnost-tipa imeti vse pod kontrolo. Ne, lahko veliko bolj ljubim, toda s to razliko, da mi oseba ni več na prvem mestu. Na prvem mestu mi je vedno Božja ljubezen, ki me je podučila v dno duše kako je to. Dojel sem v hipu, da me je ta Njegova ljubeča sila napolnila tako obilno nesebično in zastonjsko, da od takrat naprej nisem več imal nikakršne želje po " pravi partiji" ali po pravi odločitvi na življenjski poti skozi labirint neznanega.

    Bistveno je bilo moje notranje hrepenenje in naravnanost. A najpomembnejše za duhovno pot, pa je bil trenutek, da Bog je, da je to živi Bog. Šele sedaj sem v zelo kratkem času dojel, kaj je univerzalna religija, ki obstaja že od samega začetka sveta. Ja dragi Stojči, res je kar praviš, dokler se nam to ne zgodi je en sam napor, a ta napor ima vendarle notrajni motiv, ki zagotovo pripelje do trenutka spoznanja in notranjega odrešenja vseh dvomov. Bolje je biti v enem samem naporu, se motiti in trpeti, kot pa biti duhovno pasiven, len in na koncu tako v srcu duše zakrnel, da te niti " napad bombnikov na tvojo hišo več ne prebudi."

    Spoznanje je znanje iz prve roke, oziroma Boga. Znanje pa so duhovni sistemi in mnoge poti, ki peljejo do Boga. Znanje res pravo znanje, je samo tisto znanje, ki nas poveže z Bogom in božjem kraljestvu ali nirvano. Vse ostalo pa, ki se nam danes na trgu ponudbe ponuja, lahko mirno pospravimo pod preprogo.

    lep pozdrav tebi Stojči od
    Mirana.


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 26. maj 2004 @ 00:28 CEST
    Dragi Miran,

    ne morem si kaj, da se ne bi oglasila na tvoj gornji prispevek. Jaz mislim, da vera v Boga ne more postati sublimacija na mesto ljubezni, ki jo človek daje ljubljeni osebi nasprotnega spola, ko se je zaljubil ali jo globoko vzljubil, ali če je zaradi svoje neuslišane in neizpolnjene ljubezni doživel razočaranje. Človek lahko pride s pomočjo božje milosti do globljenga spoznanja, da se v njem lahko razodene več ljubezni in vrlin, kot se jih je v preteklosti razodevalo in da ljubezen do ljubljene osebe ali osebe, ki jo želimo, postane popolnejša. S tem, da se božje razodeva v nas v odnosu do drugega spola, se tudi sami izpopolnjujemo in postajamo boljši. Bog se v nas razodeva zato, da bi z njegovo pomočjo postali srečni in zadovoljni. Ni želja Boga, da bi On nadomestil partnerko ali partnerja in stopil v ta ljubezenski odnos. Partnerski odnos je povsem nekaj drugega, kot je odnos človeka do Boga in Boga do človeka. Božji načrt je predvideval ljubezen moža in žene. Duhovniki so ljubezen do Boga izrabili in ustvarili celibat zato, da cerkveno premoženje ne bi imelo dedičev. Edini dedič je cerkev, ki se z večanjem premoženja ohranja. In iz tega so ustvarili odnos, da so človeka - duhovnika združili z Bogom in ne z žensko. To druženje z Bogom je ne le pri duhovniku, temveč pri vsakem človeku poseganje v božji svet, druženje je torej na ravni duhovnega. Notranje v človeku, združeno z njegovim bistvom pa je tisto čudovito poslanstvo, za katero je človek ustvarjen in to poslanstvo se razodeva kot božje v človeku, ki se izraža v dobrotah in vrlinah. Partnerska ljubezen je po naravi docela neodtujljiva od človeka, je del njegovega življenja, v njej človek dobesedno duhovno diha in se uresničuje kot božje človeško bitje, ker partner je del človeka samega v smislu božjega načrta.

    Res je, da je človek nihajoče bitje, da enkrat niha pod svojo višino in ima spore s svojo partnerico oziroma ne zna z njo ravnati ali tudi s partnerjem, nato se dvigne nad tisto višino, ki jo je bog ustvaril zanj, preseže ta svoj neuspeli odnos do take višine, da hoče biti le v odnosu z Bogom. Bog človeka pošlje nazaj na Zemljo in mu veli naj ljubi človeka z vso plemenitostjo srca, da bo njegova ljubezen, ki jo izraža človek do človeka bolj žlahtna, dobrohodna, velikodušna, sočutna in odraz resnične dobrote, po njegovi podobi v tebi.

    Miran, prosim da mi odgovoriš na moje razmišljanje. Ali je tebe Bog poslal nazaj na Zmeljo, da ljubiš deklico na način, ki te uresničuje in osrečuje, ji razodevaš vse tisto, kar v sebi čutiš božjega in poplemenitenega?

    Lep pozdrav tebi Miran

    Tatjana


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: stojči dne sreda, 26. maj 2004 @ 13:06 CEST
    lep pozdrav obema,

    všeč mi je miran, kar si napisal, da si dojel, da je ljubezen tista, ki naj bo na prvem mestu.

    Vse izhaja iz vesoljnega diha Njega, ki je tudi del diha vsakega posameznika, katerega najžlahtnejša substanca je ljubezn.

    Res je, da so različne ljubezni,
    ampak prav vse izhajajo iz ene ljubezni in ko to spoznamo, dajemo na prvo mesto ljubezen samo,
    ki je kot nekak krog iz katerga dajemo, sprejemamo,
    v katerega spuščamo, ali iz njega odpuščamo vse
    in se odzivamo klicu srca.

    Nekomu, ki ni sposoben, ali ne želi sprejemati tvoje ljubezni, namenjaš pač manj pozornosti in ljubezni,
    kot nekomu, ki si tega srčno želi.

    Všeč mi je tudi, da si dojel univerzalno religijo, da obstaja v vesolju na milijarde bitij, ki so v milijardah let mnogo naprednejši od nas ljudi, ki nikoli niso bili na tem planetu, a vseeno še kako poznajo njega iz katerega so izšli. :)

    Prej ali slej človek pride do spoznanja,
    ko se mora odločiti,
    ali hočeš, da ti je pomagano,
    ali pa hočeš ti zase še naprej ostati najbolj pameten v tem vesolju.
    lp



    ---
    stojči


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne sreda, 26. maj 2004 @ 14:15 CEST
    draga Tatjana,
    glede institucije cerkve in celibata se strinjam s teboj, le da bi glede celibata povedal tudi naslednje; celibat-vzdržnost ( v Indiji bramačarija ) ni pogoj za duhovno pot človeka. Za človeka pa, ki se je odločil skozi cerkveno institucijo kot duhovnik služiti Bogu in s tem ljudem, je celibat prava zadeva, a le če se v svojem testnem obdobju razsvetli, oziroma , če doživi izliv Božje milosti in ljubezni. V tem primeru je izpolnjen in res v notranji svobodi služi Bogu in ljudem v popolnosti. Tak primer so nam znani Svetniki 1. Reda. V nasprotnem, da človeku ne uspe ta Božja sublimacija, postane zafrustriran in zagrenjen samomučenik, ki v premnogih primerih kot nam je vsem znano postane njegova spolna energija izprevržena ali pa izgubi življenjsko vitalnost do te točke, da je njegova volja povsem neuporabna za sprejem višjih božanskih vibracij. Vedeti moramo, da ima moški dva semena; eno je duhovno seme oddajanja, drugo pa je biološko seme za razmnoževanje tukaj na zemlji. V primeru neuspelega preoblikovanja spolne energije ( a tega je veliko ) ostane kandidat zafrustiran in kot drugo mu biološko zdravo seme odmre, nastopi prezgodnja impotenca ter izguba erekcije. Torej to je vedno stvar posameznika v tem življenju kako želi iti po poti življenja in na kakšen način bo to počel. Res pa je da ni nikjer v Sv. pismu omenjen celibat kot Božje naročilo človeku. Toliko okoli tega.

    Kar pa se mene tiče in ljubezni do ženske ti moram povedati, da mi Božanska ljubezen nikakor ni nadomestilo za človeško ljubezen. Moja osebna "razočaranja" glede naše nepopolnosti so bila očitno za mene ( a to ni recept za vse ljudi ) del načrta od Bratstva drugega kraljestva , da sem ravno iz tega vzroka toliko bolj hrepenel po ljubezni. Tako sem postopoma skozi notranje trpeče procese odrastel kot človek in kot moški. In končno sem prišel po milosti Božanskega duha do kontakta-komunikacije z Besedo, ki je Bog. Sedaj sem povsem doumel, da moram v svojem življenju postaviti Kristusovo moč in ljubezen na prvo mesto in skozi to novo duhovno sonce ljubiti žensko na način kot sem ga bil deležen od Boga. A to je brezpogojno, brez računice, brez želje po nadvladi moškega principa nad ženskim principom. To pa ne pomeni nemoč, oziroma postati feminiziran človeček , ki se mora boriti za moške pravice. Ne, ta božanska ljubezen teče v partnerski odnos neprestano in na ta način sta te Božanske ljubezni deležna oba, a s to razliko da se zavedata, da je ta Ljubezen živi Bog v delovanju. Sedaj jo imata na razpolago oba v izobilju in tako moški ljubi žensko in ženska njega skozi njih pa se v živo dogaja Božanska alkimija. Tako oba procesno zorita in gradita skupno duhovno telo, ki je sedaj prežeto z Prasilo, primarno energijo samega izvora življenja. To je tudi končni smoter moškega in ženske, da tako postaneta celovita. A pogoj za to je, da komunicirata z to mogočno silo. V tem primeru bosta imela ljubezni iz duhovnega sveta v izobilju in nikakršne potrebe več ne bo, po borbi za energijo, ki je tako prisotni pri običajnem čisto materialističnem človeku.

    Jasno je torej da mora ljubezen iti skozi razvojni duhovni proces. Ljubezen je največja in najmočnejša sila v celotnem vesolja. Z njo se označuje Boga" Bog je ljubezen", pravi Sveto pismo. Nesmiselno bi bilo pojasnevati kaj vse se imenuje v tem našem svetu kot ljubezen. Vendar se človeška ljubezen v primerjavi z božansko ljubeznijo komaj še da primerjati. Ljubezen v našem prostoru in času je specifična lastnost našega naravnega potencijala dobrote. Ta naša lastnost je v stanju veliko tega narediti in nosi v sebi svojo lastno lepoto. Zemeljska ljubezen v našem svetu ima lastnosti dobrote vendar ima kot prvo tudi meje; kot drugo, ona ni brezpogojna; kot tretje, izključuje druge in zaradi tega je sama po sebi še ne dovolj razvita in sebična; kot četrto je obdana z sencami, kot napr. neumnostjo, koristolubjem-dobra partija, ravnodušnjostjo in v mnogih fundamentalizmih z sovraštvom. Ker živimo v svetu nasprotja je zato potrebno računati na zakon nasprotja!

    In prav zaradi zakona nasprotja v tem svetu je odgovorna za največjo bolečino ( kolikim milijonom ljudi se dnevno "zlomi" srce ) katero doživlja padlo človeštvo. Kadar se ta najčistejša oblika človeške dobrote sprevrže v svoje nasprotje lahko na nas vrže nepopisne nevarne sence, in takrat v tem, ali prav v tem lahko leži največje seme bolečine. Te stvari so lahko zelo dramatične. V vseh stoletjih življenja na planetu je bilo to znano. Premnogi nepozabni liki svetovne literature so priča temu. To najčistejše, najplemenitejše kar človek tukaj na zemlji nosi v sebi, ta mali žarek topline kateri človeka v tem našem hladnem svetu lahko doseže, se lahko spreobrne v največjo perverzijo, največjo možno odvratnost in skrajne zlo.
    Celo na vrhuncu svojih zmožnostih ta ljubezen ni popolna.
    In vidiš draga prijateljica, da nam je potreben višji nivo življenja in komunikacije z Ljubeznijo, ki ni od tega sveta, da bi je bili v polnini deležni in jo tako med seboj delili.

    Moški in ženska morata biti naravnana na ta višji ideal, razvijati morata višje kvalitete: ljubezen, modrost, intuicijo in voljo modrega razuma. Če usmerita pozornost na Duha, bosta deležna Duhovnega, katerega moč, modrost in ljubezen so jima potem podarjene. Ta moč bo v njih delovala vedno močneje, kolikor bolj sta odprta za to delovanje. V vesolju tu okoli nas je ljubezni na pretek, a tu na zemlji temu ni tako, zato jo moramo " potegniti dol " v ta svet, da pride ta nova hrana med vse nas.

    Da pa bi lahko ljubili drugo osebo moramo kot prvo ljubiti sebe. Pri tem ne mislim da vzamemo v roke ogledalo in svoji zrcalni podobi govorimo:" rad se imam, ljubim se." Ne, ampak nmoramo biti resnični, kot mali otroci. Ko to dosežemo lahko ljubimo sebe , drugo osebo in Boga. Za ljubezen je potrebna duhovna rast.

    Praviš:" jaz mislim.........ko jo človek daje ljubljeni osebi nasprotnega spola ko se je zaljubil ali jo globoko vzljubil." In:" ni želja Boga, da bi On nadomestil partnerko ali partnerja
    iin vstopil v ta ljubezenski odnos." Ko smo se zaljubili je to močan trenutek prebujenja pri slehernemu človeku na zemlji. To je dano vsakemu človeku, problem pa nastane kasneje, ko nas zaljubljenost zapusti in nastopi ljubezen. V ljubezni pa pride na površje vse tisto kar nam pri drugem ne odgovarja, kar bi najraje videli da tega nebi bilo. In ravno to je točka ranljivosti in naše nepopolnosti, ki jo zagledamo v drugi osebi a pri sebi ne opazimo lastno pomanjklivost. Ko pridemo na to točko je potrebna strpnost in modrost, da se ne pričnemo drug drgemu odtujevati in iskati drugje svojo " izgubljeno mladost" svojo " ponovno rojstvo ". Če smo dnevno v stiku s silo Ljubezni se nam to ne bo zgodilo in drugega bomo sprejeli z vsemi njegovimi kapricami. In ne samo to; vsakih
    naslednjih nekaj let se bomo v to isto osebo, ki ima sedaj že kakšen siv las ponovno zaljubili.

    Bog Ljubezni vedno vstopa v naš medsebojni partnerski odnos z drugo osebo, če to le dovolimo. Brez njega se tako in tako nič ne dogaja, ne slabo, ne dobro. Bog vsekakor ne nadomešča naše odnose med seboj, a vendarle budno motri nad njimi. Razmerje do Boga in razmerje do človeka res ni eno in isto, kot ti sama pravilno ugotavljaš. Ljubezen do Boga ni v tem, da bi bili mi vzljubili Boga( kar sem izpovedal v svoji izkušnji ). On nas je vzljubil in poslal svojega Sina božjega v spravo in povezavo za naše grehe naših prednikov in nas samih. Ker je Bog tako vzljubil nas, smo mi dolžni slediti najvišjemu zgledu in ljubiti drug drugega. Če moški ljubi žensko ali obratno, živi Bog Ljubezni v nas in je njegova ljubezen v nas popolna. Po tem spoznamo, da živimo v Bogu in on v nas, kajti tako nam je dal od svojega Duha.

    Zato delovanje vidiš draga Tatjana nam ni potrebno nobeno vmesno posredništvo; ne duhovnika, ne guruja in ne " "vnebozetnega"mentorja-mojstra. Se strinjam s teboj, ko zelo prisrčno in šaljivo praviš:"....ko preseže svoj neuspeli odnos do take višine, da hoče biti v odnosu le z Bogom. Bog človeka pošlje nazaj na Zemljo in mu veli naj ljubi človeka.....
    ...odraz resnične dobrote, po njegovi podobi v tebi." To pa je res čudovit epilog, a naj tu dodam pogovor med Svetim Janezom in ortodoksnim, pravovernim vernikom, ki je ves goreč in v neznanju prišel do Janeza:" Sv, Janez prišel sem ti povedati, da sem danes zares z vsem srcem in gorečnostjo ljubil Boga, tako da veš". Jasnovidni Janez, ki mu je videl v dno duše, pa mu odgovori:" človek božji kako si slep, kako moreš ljubiti Boga, ki ga ne vidiš ( Bog je duh ),a ne ljubiš svojega brata-sestro, ki ju vidiš."

    Glede ponovnega pošiljanja mene na ta svet od strani Boga imam prav gotovo popravni izpit iz izbranega predmeta, ki se mu reče LJUBEZEN do vsakega ustvarjenega bitja, saj je vsak človek na moji poti dar Boga, da se tako od vsakega bitja učim in naučim, kar se sv. Peter ni naučil. Prav gotovo je, da ima svoje mesto v mojem srcu "deklica", kot pravi ljubezenska pesem moje znanke:" MELODIJA LJEBEZNI."

    " Če v dušo se tvojo prikrade ljubezen,
    ne prestraši se je in ne reci adijo.
    Sprejmi jo kot najlepši dar, jo blagoslovi
    in pošlji ljudem melodijo srca,
    da pokaže jim pot do srca.

    Pazljivo jo hrani z ljubeznijo svojo,
    naj pije samo na izviru srca,
    ne pozabi, da občutljivo naravo ima.

    Pred vetrovi jo ščiti na prsih svojih,
    pred mrazom ogrej jo sredi srca,
    ne kaži jo svetu in zlobnim ljudem,
    saj niso uglašeni na melodijo srca.

    Pokaži pa dobrim ljudem jo za vzgled,
    da svoja bodo srca ogreli in lažje dojeli,
    da melodija srca jih usmerja in vodi tja,
    kjer ni gorja, solza in ne bolečin.

    V ljubezenskem zanosu bodo spoznali,
    da vsi smo ljudje na svet ta poslani,
    da spoznavamo pradavno resnico sveta:
    ljubezen je najlepša melodija srca. "
    ( Maruša Marn, Ljubljana 1996 )
    upam da sem ti odgovoril Tatjana,
    vse dobro od Mirana.


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 26. maj 2004 @ 15:34 CEST
    Vsako dokazovanje ljubezni ali iskrenosti ni ljubezen in je neiskreno, preprosto zato ker dokazuje. Vsak dokaz je namreč posrednost; posrednost pa je nasprotje neposrednosti in z njo ljubezni in iskrenosti, ki je v neposrednosti.

    S kvantitativnim stopnjevanjem ljubezni je življenjski ideal vzel človeku njegovo neposrednost, pristnost in iskrenost. Na področju ljubezni stojimo še v kameni dobi surovega primitivizma in dvoličnosti, ker nič ne naredimo za sočloveka in se sprenevedamo z leporečjem, da ljubimo Boga. Človek, ki veliko govori o ljubezni običajno stoji odtujen od vrednot v svojem egu, odtujen od tega, kar bi ga moglo požlahtniti in delati dobrega ter dvigati na višino zavestnega etičnega bitja. Človek išče opravičilo za svojo pasivnost v ljubezni do Boga, ki te njegove ljubezni sploh ne potrebuje.

    Zmotno je stopnjevanje lastnih užitkov, ki temeljijo na dobrem mnenju o sebi in izhajajo iz namišljene ljubezni do Boga.

    Resnična ljubezen je, če se človek zastrmi v usodo človeštva, ki niha med srečo in nesrečo, se pravi, da se človek pogrezne v najtiše vzgibe srca in prisluhne tistemu, ki ga potrebuje in išče njegovo tolažbo in pomoč. Posrednika Bog sploh ne potrebuje. Tu je vir najdalje zazrtega človeškega strmljenja in zajema vse ljubezni sveta.

    Kaj je torej ljubezen?
    Ljubezen je zazrtje v neizmerno množino človeških src vseh časov, krajev in ljudstev z neutolažljivim hrepenjem po sreči, ki pa je zlepa ne najdejo, ker so bolni, ostareli, lačni, brez izobrazbe in srčne topline, skratka ljudje, ki bi se jih moral Bog usmiliti. Bog je ustvaril tebe človek, zato da ti to storiš in na tak način izkazuješ svojo človeško ljubezen, kajti Bog tvoje ljubezni ne potrebuje. Ti potrebuješ njegovo ljubezen in podobo, da se bo on lahko razodeval v tebi. Laskanje Bogu kako ga ljubimo pomeni utrjevati svoj položaj kot dobrega človeka in se delati, da si to, kar v resnici nisi. Tvoja stavba etičnosti, morale in vere se na tej preizkušnji sesuje.

    Ali resnično ljubiš ali ne ljubiš si boš človek, razjasnil le na način, da boš odgovoril na vprašanje: KAJ JE Z GLOBINO TVOJEGA SRCA ČLOVEK, SREDI MED NJIMI, KDO SE ZMENI ZANJE, KER SO PRIKRAJŠANI V KONČNEM SMISLU SVOJEGA ŽIVLJENJA? ALI SI PRIPRAVLJEN KAJ NAREDITI ZANJE ?

    Životariti v ugodju svoje ljubezni do Boga, ki je le namišljena ali žargon pravšnjosti marsikaterega vernika, ki zida svojo teoretično stavbo na majavih temeljih vrednot. Teorijo o sreči in ljubezni moramo razvijati samo v odnosu do človeka, ki ve kaj je nesreča in kaj je pomanjkanje ljubezni, in ne da namišljeni vernik maši vakuum svoje lenobe in neutešene narave z vrlinami, v zmotnem kolobarju s tem, da sam sebi laže, da ljubi Boga. Človek, ki ne vidi bližnjega, tudi ne ljubi Boga. Nima nobenega smisla nenehno izkazovati ljubezen vsemu vsemirju in Bogu kot vrhovnemu poglavarju duš, ker za Boga to izpade vsiljivo. Človeštvo se rešuje tu in zdaj, vključno s kapljico tvojega življenja, ki si jo v znamenju resnične ljubezni dolžan podariti bližnjemu. Mnogi ljudje so ustvarili izven sebe Boga, da ga noč in dan molijo in se s tem osvobodijo in rešijo dolžnosti, ki jo imajo do človeštva; če pa grešijo se zlahka poslužijo odpustkov, vendar zaradi tega ostanejo v svojem egu nespremenjeni ciniki in dvoličneži in v njih ni prav nič resnično krščanskega.

    Ta moj komentar je odraz mojega osebnega prepričanja in zadeva splošnost. Ne zadeva nikogar osebno, ki je izražal tu svoja mnenja in zaključke oziroma, ki je komentiral.


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne sreda, 26. maj 2004 @ 18:33 CEST
    draga Tatjana,
    interesantno kako iz tebe vre pravi vrelec življenja, prava erupcija. Vidim, da je v tebi Božji pritisk velik in prav je tako. Vzrok in vzpodbuda v tebi je prav ta pritisk, ki mi je iz svoje izkušnje še kako poznan. Brez tega pritiska , ki je večni klic v našem srcu, ne bi bilo ljubezni do sočloveka. Ta nas mora vedno na novo pritiskati k pogledu na soljudi in nas vedno na novo uči videti soljudi, ki so na isti poti kot mi. Kogar se dotakne božanska sila ne more ostati nedotaknjen.
    Večni tok božanske ljubezni se dotika vsakega človeka in to v trenutku, ko preneha njegov nadzor. Kliče nas, da spoznamo sebe in svojega bližnjega kot samega sebe.

    Na ta klic se mnogi odzovejo pozitivno. Drugi pa se vrnejo k staremu običajnemu življenju in se pri tem sploh ne zavedajo, da so ga že izgubili. Tako na vso moč, ki jim je na voljo hočejo obnoviti "raj" na zemlji. Eni kot drugi ravnajo iz potrebe, ki je v najglobljem bistvu potreba po vrnitvi nazaj v naš duhovni dom. Tako se nas dotakne kozmična duhovna sila, ki se v določenih trenutkih povečuje, da bi osamljenega človeka ponovno soočila z njegovim ciljem in njegovo nalogo do sočloveka.

    Ljubezen do bližnjega ima tudi svoje meje. V preteklih dvatisočletih je na podobo ljubezni do bližnjega v naši zahodni duhovni kulturi na človeka močno vplivalo predvsem krščanstvo. Mnogi so šele skozi krščanske in politične organizacije, ki pomagajo drugim, odprle oči trpljenja. Žal pa do tega ne prihaja vedno brez osebnih interesov, kar smo recimo doživeli pri nas v zvezi z " Rdečim križem" in še bi se dalo kaj omeniti, a to ne bi imelo prvega namena, saj razumeš a ne. Kadar pa pride do osebnih interesov, potem v takih primerih ne gre več za ljubezen, o kateri govori Sveto pismo.

    Priče smo kako se v tem našem svetu pojma ljubezen do bližnjega in egoistična sebičnost vedno bolj ločujeta med seboj. To je vsekakor alarmantno opozorilo. Zanimivo je tudi to, da zlasti tam, kjer je dobro razvito splošno socialno varstvo, da se še kako rado ta ljubezen in skrb do bližnjega izrodi v naprej določeno radodarnost. Taka kupljena ljubezen do bližnjega pa za tiste, ki jo potrebujejo nima velike vrednosti, posebaj še zato, ker mnogi ne podarijo tistega, kar drugi zares potrebujejo, ampak le tisto, kar je nim odveč. To pa jih seveda nič ne stane in tako lepo operejo svojo vest, če pa to ni dovolj, pa gredo v knjigarno in si kupijo dobro duhovno knjigo in so že duhovni. Ponašajo se s svojo "dobrodelnostjo" in mediji poročajo o njihovih dobrih delih. Na srečo danes čedalje manj ljudi verjame v tako ljubezen do sočloveka. Ljubezen do bližnjega je vendarle povsem nekaj drugega.

    Sveto pismo pravi:" Svojega bližnjega ljubi ( tudi v sebi tega notranjega Boga ), kot samega sebe!" Kjati kdor samega sebe spozna takega, kot ga je ustvaril Stvarnik, spozna tudi svoje soljudi. Zato Jezusove besede veljajo za vse ljudi in ne le za kristjane. To je anksiom.

    Pri tem pa je potrebno biti moder, kajti, pomaganje drugim, je lahko tudi zasužjnevalno. Tako lahko povzroči pravo epidemijo odvisnosti v ljudeh. Vendar pa se moramo tudi vprašati, če je rezultat vseh teh prizadevanj sploh vreden tako velikega truda premnogih res krasnih ljudi? Nesebični človek se želi približati svojemu bližnjemu in se včasih prav herojsko žrtvuje za ljudi v trpljenju, ki ga je v svetu vedno več. Pa vendarle svet zaradi vsega tega ni srečnejši. Vprašaš se , kje je vzrok za to? Kako to?, kaj gre narobe?

    Na to ni težko odgovoriti. Odgovorov je kar nekaj. Toda največkrat je globalni vzrok mnogo globlje, kot to lahko površinsko zatipamo. Ker pač živimo v svetu nasprotij živimo v stalni napetosti med notranjimi impulzi in zunanjim delovanjem svojstvene dinamike te materije. Takšno je naše vsakdanje delovanje. V škodo drugih delujemo, če smo nagovorjeni iz nagona po preživetju. Lahko pa smo nagovorjeni iz čisto drugega vzroka, ki je v povezavi z višjo zavestjo. In v tem primeru prihaja delovanje iz višjega principa, iz večnega ideala-Ideje, iz večno razjedajočega pomnenja na življenje, v katerem je ljubezen do sočloveka samoumevna lastnost v modrem delovanju.
    Zelo pomembno je da ljudi, ki trpijo tudi obenem poučimo o Božanskem nauku in njegovi pravi naravi, saj so tako tudi duševno nahranjeni.
    Naj bo to samo malo dopolnilo k tvojemu članku Tatjana.
    lep pozdrav od prijatelja
    Mirana.


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sreda, 26. maj 2004 @ 21:12 CEST
    Draagi Miran,
    prisrčna ti hvala za tvoja današnja dva čudovita odgovora in za pesem o melodiji ljubezni, ki je zares lepa in seže do srca.
    Tvoje modre misli predstavljajo medčloveški jezik božjih znamenj, pri katerem je mogoče vsak znak postaviti v službo ljubezni. V boju za obstanek sredi neduhovnih svetovnih moči so borimo in zavzemamo za vključevanje našega življenja v božji red in harmonijo.

    Hvala in lep pozdrav tebi Miran
    Tatjana


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne petek, 28. maj 2004 @ 17:06 CEST
    draga Tatjana,
    tudi tebi hvala za vso pozornost in seveda za vse res zelo dobre komentarje, ki nas" prisilijo", da se poglobimo v to kar pišeš, da nas prevetrijo v Bit in nas tako vzdržujejo v nenehni treznosti ter budnosti na poti življenja

    Vsi smo na isti ladji v boju za obstanek" sredi neduhovnih svetovnih moči". Se popolnoma strinjam. Naši človeški dvojni naravi sta lastna dva elementa volje. Naša podzavest je kot gozd, v katerem je veliko divjačine. Divje , nepoznane sile onstranstva prebivajo v njej, ne da bi višji zavesti, ozirma pameti-uspelo, da bi jih obvladala. In tako volja, ki ni svobodna, pa naj bo še tako kultivirana, ne more svoboditi popolnega v sebi.

    Stara sile ali stara človekova volja hoče Duha za vsako ceno dobiti zase in zato v vseh možnih variantah imitira duhovno pot, kot-npr. s kultom osebnosti, formalno preveliko-gorečno vnemo, vsiljevanjem, zahrbtnostjo, on hlapčevstvom, z diplomacijo, častihlepjem, špekulativnim razmišljanjem ali sumljivimi duhovnimi praktikami.
    Tako se vsi borimo za lastno svobodo in svobodo vseh ljudi okoli nas. To je Veliko delo, ki ga moramo še opraviti.
    vse dobro tebi Tatjana.
    Miran.


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne sobota, 29. maj 2004 @ 00:14 CEST
    JAVNO OPRAVIČILO

    Javno se opravičujem Stojanu Svetu za napisan stavek v komentarju z dne 23. maja 2004, ki se glasi: "Zgornji rek je po moji presoji skregan z logiko in predstavlja višek samozagledanosti neke borne duše v svojo veličino".

    Rek se glasi:
    Ko se Spoznanje mojstra izgubi,
    ga Znanje religij nadomesti
    in Izkustva srca nikjer več ni.

    O b r a z l o ž i t e v :

    Rek sem razumela kot mojstrovo samozagledanost v svojo veličino, ki jo dviguje nad Boga in religijo in religiji pripisuje nezmožnost, da bi v človeku vzbudila s svojim delovanjem izkustvo srca, kakor da bi ljudje v posledici vere ne imeli več srčnosti. Osebno sem menila, da gre verjetno za napačen prevod misli, ki je spremenil smisel reka. Odzvala sem se tako, kot sem rek razumela. Vendar če sem zaradi mojega razumevanja v posledici te izjave, tako globoko užalila Stojana Sveta, se mu javno opravičujem, kajti rek ni bil namenjen nobeni določeni osebi, temveč mojstru z velikim egom in napuhom.

    Odgovorila bom kakšno je moje gledanje na religijo in človekovo srčno izkustvo. Krščanska vera ima razsežnost socialne zavezetosti in osvoboditve ter razsežnost slavja odrešenja, ki ga je Bog za nas uresničil v Jezusu Kristusu. Slavi se njegova navzočnost med ljudmi v besedi in zakramentu. Vsi izkušamo moč obljube, ki nam jo je dal v svojem srcu. V cerkvenih temeljnih občestvih je razsežnost tega slavja zelo močno razvita. Nobena beseda s svojo težo ne more odvzeti čuta za to slavje. Slavje je kraj, kjer si ljudstvo oddahne, in se, čeprav za kratek čas, čuti svobodno in srečno. V občestvih in vsej pastorali odkrivamo močan dvig vrednosti ljudske religije. Ta izraz vere ni dekadentna oblika uradne, pravoverne katoliške cerkve, temveč način kako je ljudstvo po svoji možnosti sprejelo oznanilo Jezusa Kristusa. Ljudstvo se vendar ne da tako zelo voditi logiki razuma in analitičnemu razumu ali v skladu z nekim spoznanjem mojstra, temveč po logiki podzavesti in logiki simbolov. Oblika izražanja pa je dostojanstvena in v tej ljudski vernosti je Bog pri svojih dušah navzoč. S svojimi molitvami, Marijinimi prazniki in Kristusovimi skrivnostmi je ljudstvo lahko preživelo mnogo stoletij političnega in gospodarskega zatiranja. Z notranjo vsebino vernosti je ljudstvo dobilo smisel, vera je bila ohranjena, upanje nahranjeno, kljub temu da so bile človeku odvzete njegove pravice, ranjeno je bilo njegovo dostojanstvo in onemogočeno je bilo človeku sodelovanje pri odločanju v družbi. Tu se izraža ustvarjalnost žive vere, uresničuje se edinost vere in življenja. Vse kar je človek v življenju prejel je izraz blagoslovov božjega kraljestva in osvobajajoče božje milosti v svetu. Slavi se zakramentalna razsežnost življenja, ki je vedno prežeta z božjo milostjo. Ljudstvo ima na ta način čut za versko razsežnost, ki sega na vsako področje človekovega življenja. Življenje ni nikoli povsem zaprto za Boga. V občestu ima svoje mesto bogoslužna ustvarjalnost. Ljudstvo ustvarja lastne obrede, z veliko spontanosti uprizarja božjo besedo, zna organizrati velika evharistična slavja. Ljudstvo, ki zna slaviti, je ljudstvo ki bo gotovo odrešeno. Je ljudstvo na poti k osvoboditvi. Cerkev se rojeva iz ljudske vere. V moči Duha je na delu nekaj novega, nastaja cerkev, ki se je rodila iz ljudske vere, iz srca vernikov. V luči vere in delovanja Duha, ki ga čutijo in razpravljajo o stopnjah te poti. Tu je zelo pomembna tudi nega bolnikov, ki jo cerkev opravlja, karirativna dejavnost, pomoč pri pojasnjevanju Svetega pisma, prosvetliteljsko delo za človekove pravice, skratka ustvarjati cerkev ljudstva, z vrednotami ljudstva v bogoslužnih oblikah. Bogoslužje je last vere, ne pa ponavljanje svetega obreda. Beseda ni več privatna lastnina duhovnika, temveč vsega ljudstva. Občestvo mora okrepiti vrednote krščanstva: bratstvo, medsebojno pomoč, solidarnost, izmenjava informacij in iskanje zrelih odločitev. Kristus je navzoč in ljudje so prvrženi Jezusu Kristusu, ki je navzoč v občestvu. Ljudje, ki nosijo vero v sebi imajo globoko spoznanje srca. Kristjani poglabljajo svojo vero, upanje, zaupanje in potrpežljivost. V njih je nenasitna lahkota po pravičnosti, potrebno je posnemati Jezusa in pri ljudeh tako raste čut za solidarnost. Potrebno je prepričanje in velika moč, da globoko čutiš resnične probleme. Potrebno je predvsem izkustvo srca.

    S to svojo obrazložitvijo upam, da bo jasno, da sem ob tem imela v mislih enega Boga, eno edino razodetje, eno osvobodilno dejanje Očeta po Kristusu v Svetem Duhu in eno večno življenje. Edino versko opravičljiva drža do tega Boga in njegovega odrešilnega delovanja je vera in religija v svetopisemskem pomenu, ki je ne more nadomestiti nobeno spoznanje, ki gre mimo Boga. Nihče v svoji modrosti in delovanju ne more nadomestiti božje popolnosti.

    Tatjana Malec


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Mirza FENG SHUI dne sobota, 29. maj 2004 @ 13:24 CEST
    Pozdravljeni,

    Dobrodošli v nedeljo, 30. 5. ob 19.00 uri, v Modro dvorano hotela Union, VSTOP PROST, vsi, ki želite izvedeti nekaj več o sebi in svojem zakladu, ki se ne nahaja v intelektualnem razglabljanju in besedni tekmi dirigirani po Jang principu, torej iz glave.

    Spoznanje in znanje pride iz našega najtišjega, Jin mesta, ki se nahaja v timusu, ali pa tam kjer pokažemo z roko, da smo, ali pesniško v srcu.

    Tisti, ki želite slišati Veselo Sporočilo ali Sveto Besedo (beri: želite uživati v polnosti, radosti, ljubezni in v čudovitem miru), boste, če to želite z nami in našim dragim gostom iz Indije/Kalifornije, ime mu je CHARAN ANAND, zapeli pesem, ki jo je uglasbil legendarni član Bitlov George Harrison in sicer:

    MAHARAJI
    MI DAL JE
    LEPO DARILO
    PRINESLO MI JE
    NESKONČNO VESELJE

    MOJ MOJSTER
    MI DAL JE
    LEPO DARILO
    PRINESLO MI JE
    NESKONČNO VESELJE


    Srčno vabljeni na "PLES SRCA".

    Mirza


    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne nedelja, 30. maj 2004 @ 12:00 CEST
    Jasnost izražanja napravi besedilo lahko umljivo. Pisec mora imeti najprej sam jasno predstavo o tem, o čemer hoče pisati, nato pa mora vse tako jasno izraziti, da vzbudi v bralcu iste misli, kot jih je imel sam, ko je pisal. Največkrat kvarijo jasnost izražanja razna dvoumja ali če preskočimo kako misel, ki je za razumevanje potrebna.

    Poglejmo si misel:
    "Ko se Spoznanje mojstra izgubi,
    ga Znanje religij nadomesti
    in Izkustva srca nikjer več ni."

    Prva vrstica s povratno osebnim zaimkom "se" ne pove kdo izgubi Spoznanje - človek, ki je takšno mojstrovo znanje npr. zavrgel ali ga ni sprejel ali če je mojster umrl ali odmanjkal. Stavek ne pove kje, kako in pri kom se mojstrovo znanje izgubi in tudi ne opredeli kaj mojstrovo znanje je. Druga vrstica ne govori več o Spoznanju, temveč o Znanju. Torej Spoznanje mojstra, ki je lahko umsko, razumsko, intuitivno ali pa predstavlja zgolj ročne spretnosti, saj v stavku ni povedano niti za kakšnega mojstra gre niti za zvrst njegovega znanja (lahko bi bil tudi čevljar ali krojač) , ga Znanje religij nadomesti. Kakšna je pomenska razlika med besedama Spoznanje in Znanje. N.pr. Spoznanje pomeni, da se razodeva Bog v tebi, ali priti do spoznanja ali spoznanje me obide, ko to v sebi začutim. V Spoznanju so neposredno povezani um, intuicija in čutenje. Vprašanje je zakaj naj bi Spoznanje uma, intuicije in čutenja religija nadomestila z Znanjem, torej z golo eksaktno znanostjo (pojasnilo po pravopisu: znanost je naravoslovna, matematična, itd ter obsega dognanja in raziskovanja), kar pa ni namen in ne dejavnost religij, saj religija ne dokazuje na znanstveni način obstoj Boga. Religija je verozizopoved in njeni etični nauki. Religija je osebno prepričanje, ki je nastalo zaradi strmljenja in čudenja v božje stvarstvo. Veren, pobožen ali veroizpoveden človek, ki strmi v Stvarstvo Boga, je torej pripadnik določeni religji in religija kot teološka misel, - ki včlenjuje božjo besedo v svoje delovanje in predstavlja zgodovinsko znamenje za odrešenje sveta, ki v moči Svetega duha sprejema božje kraljestvo neposredno v osebi Jezusa Kristusa, sina Božjega, - se je brezpogojno učlovečila v človeka. Zato krščanska in tudi druge releigije, ne morejo z Znanjem nadomestiti Spoznanja, kajti Spoznanje je temelj relegije. Pogosto pokaže teološka smer svoje prave težnje šele ob soočenju s tistimi, ki z njo polemizirajo, in ob stvareh, ki jih sama kritizira in zavrača. Popolnoma nerazumljiva je misel zakaj, če se Spoznanje mojstra izgubi in ga Znanje religij nadomesti, izkustva srca nikjer več ni. Ali človek ne doživlja izkustvo srca ob strmljenju v božje stvarstvo in ali ni vsak človek deležen ob tem strmljenju Spoznanja čudenja. Zakaj bi le mojster imel privilegij do spoznanja in to svoje Spoznanje prenašal na druge? Katera so merila, ki človeka razglasijo za mojstra s pravico, da se človek kot mojster razglaša. Vprašanje je ali naj bi človek, ki se razglaša za mojstra tudi zares bil mojster, mojster česa in kdo mu to mojstrstvo priznava in kakšna je v resnici kakovost njegove modrosti in njegove notranje spoznave in koliko je le-ta človek tudi zares mojster besede resnice in ljubezni, mojster laganja ali mojster sprenevedanja. Čevljarju in krojaču podelijo naziv mojstra zaradi njegovih ročnih spretnosti in izdelkov, ki jih je sposoben izdelati. Kaj pa mojster besede ali z drugimi besedami: filozof ali modroslovec? Kdo ugotavlja, da so njegove misli tudi zares modre, resnične in človeku koristne? Znano je, da se filozofski sistemi med seboj pobijajo, medtem ko se eksaktne znanosti med seboj dopolnjujejo. To pa tudi pomeni, da so filozofije seštevek notranjih različnih spoznanj posameznikov, kakor so lahko tudi izkustva seštevek nazorov, ki jim je izkušnja edini vir spoznanja. Nazorov je več, je svetovni nazor, življenjski nazor, releigijski nazor, filozofski nazor, itd. Nazor predstavlja filozofije in filozofije se med seboj pobijajo in spreminjajo, tudi v skladu z zavestjo časa. Modroslovje izhaja iz uma, ki ga je Bog ustvaril. Človek v spoznanju čuti ljubezen, bolečino, sovraštvo, lepoto, človek ima čut za sočloveka, za naravo, za odgovornost. Iz dosedanjega razmišljanja bi moralo biti več kot jasno, da karizme tako običajne kot tudi izredne, ne prihajajo od mojstrov, temveč od Boga in Duha. Zato se morajo, če hočejo ostati karizme vedno nanašati na Duha in ne na željo po samopotrjevanju, na skupno dobro in ne na svoje lastne interese. Duh daje svoje darove vsakemu kakor hoče (1 Kor 12,11). Na svetu nastopajo različne karizme. Vsak mora s svojimi sposobnostmi služiti drugim. Uporabiti spoznanje za služiti sebi, svojemu egu pripelje do fetišističnih dejanj, ki ohranja smisel bivanja ega v sebi in ne ljubezni do celotnega občestva. Vsak poseg v karizmo drugega je poseg v edinost vere. To velja tako za tiste, ki se razglašajo za modre in mojstre, kot za tiste, ki vladajo. Nobena karizma nima pravice druge karizme izriniti ali ovirati pri njenem uresničevanju. Tudi najmanjša karizma izhaja iz istega Duha, ki daje tudi druge bolj vsiljive karizme. Zgoranja misel to izredno poudarja. Če nekdo zatira drugega ali razvija želje po gospodovanju nad komer koli, bi se uveljavil "človeški" duh proti Kristusovemu duhu. To bi bilo konec svobode, za katero nas je osvobodil Jezus Kristus. Duha si nima nihče pravice prisvajati in ne ga ugašati ali mu spreminjati imen. Religija niso samo dogme, zakoni, obredi, cerkvenopravni predpisi ali opozorila, temveč osvobajajoča beseda Duha, v kateri izžareva upanje in veselje. Spoznanje ni monopol tistih, ki se razglašajo za modrece, temveč pravica vseh ljudi vsega občestva, da spoznanje doživijo v sebi na podlagi osebnega strmljenja v božje Stvarstvo. Načela za razlikovanje pristnih in nepristnih karizem so naslednja: Če prihaja nek pojav od Boga in tistega, ki se povezuje z Bogom, potem je možno, da gre za karizmo. Človeka lahko vara njegova podzavest, čeprav njegova zavest vse povezuje z Bogom. Pri tem pa je eno in edino načelo, ki velja: NAČELO NESEBIČINE SLUŽBE OBČESTVU, KI PREMAGUJE EGOIZEM. Če nekdo ustvarja dvoličnost in razdvojenost ter ozračje razkola med Spoznanjem mojstra in Znanjem religij, potem to ni več karizma, temveč čudaštvo spiritualistov. Brez tiste povezujoče in v edinost ustvarjajoče poteze delujejo take karizme v skupnosti uničujoče. Kar karizmo dela karizmo je njena povezava z Duhom, ki je duh sloge in ne razdora. Le tako je karizma zaščitena pred zlorabo ljudi. Človek lahko sprejema in uporablja dar, samo če spozna, da je poslan in sprejet od Boga. Želja po veljavi izvira iz greha in vodi v greh, včasih iz gole ničemernosti in oblastiželjnosti človeka, ki se hoče postaviti nad Boga.

    S tem sem dodatno utemeljila svoje misli, izrečene na temo "Spoznanje in Znanje", čeprav so bili moji zgornji prispevki s strani avtorja misli ocenjeni, da jih je pisala infantilna, nedorasla, površna in prestrašena oseba, ki zaradi neznanja o mojstrih še ni v stanju za polemiziranje o takšnih temah. Povedala sem svoje misli in komentarji izgleda, da niso prepovedani. Vsak ima pravico nastopiti z močjo argumentov, za katere meni, da so odraz njegovih nazorov in spoznanj.

    Ugotavljam kako resničen je rek, da se filozofije med seboj pobijajo, celo prijateljstva. Pravo prijateljstvo bi moralo biti brat in sestra - dve duši, ki se dotikata, pa se ne spojita.

    Lep pozdrav vsem, ki ste me brali, neglede na to kakšno mnenje ste si o mojem pisanju ustvarili. Posebej pozdravljam Mirana, ki je moje pisanje s svojimi prispevki tako bogato in spravno nadgradil.

    Tatjana Malec






    Spoznanje in znanje

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne torek, 1. junij 2004 @ 12:03 CEST
    draga Tatjana,
    hvala za pozdrave. Lotila si se zahtevne teme, a prav je tako. Komentar je zelo, zelo dober in mnogi bodo imeli kaj za razmišljati, še posebaj mislim na tiste, ki v vsakem pojavu " vidijo" delovanje mojstra na zemlji ali pa " vnebozednega mojstra". No glede mojstrov na zemlji je pa resnica zelo preprosta. Tisti mojster, ki je sam v stiku z univerzalnim znanjem in s Bogom in, ki to tudi poučujea tudi to živi, je mojster na zemlji. Njegova naloga je, da pojasnuje prastari nauk, ki je od samega nastanka človeka in da pokaže pravi način odrešenja. Tisti, ki pa Bogu ni predan in, ki govori o vsem mogočem, pa zagotovo ni pravi mojster za vodenje človeštva. Vsekakor pa noben mojster ni nad živim Bogom!
    Mi moramo Boga prepoznavati po božanskih poslancih, ki pa so tukaj na zemlji. Toda pri tem moramo imeti dar razlikovanja, da lahko ocenimo ali je nekdo v Kristusovi svetlobi ali ne.

    Kristus dogodek pred dvatisoč leti je imel namen preko pozitivnega izkustvenega procesa človeštvo pripraviti na sprejemanje kozmičnega žarčenja v naš svet. Istočasno hoče tudi pokazati pot k skladnemu sprejemu v to kozmično področje. Toda le redki so razumeli Kristusovo darilo, to je možnost, da se sam odreši s pomočjo duhovnega principa, ki ga nosi v svojem srcu.

    Na visoki Zakon Ljubezni, ki je stem povezan, se danes premalo odgovarja z dejanji mislečega srca. Zato stoji med nami in zid in ugotavljamo, da je človeštvo v tem trenutku nepripravljeno. Vendar božanski načrt poteka, zato bo vsakdo soočen z duhovno realnostjo nove atmosfere in njenega žarčenja. Spremembe so tu in zaradi sevanja nove kozmične sile v Vodnarjevi dobi deluje to gibanje očiščevalno, razbijajoče in obnavljajoče. To so moči sevanja univerzalnega Kristusa.

    Kristusova sila se ne da odgnati, je tu in človeku sledi za petami v obliki bede živih bitij. V podobi ubogega bitja mu vseposod sledi in ga zasleduje z ogledalom njegove slabe vesti.Zakaj? Ker človek ni izpolnil svoje obljube, ki jo je dal univerzalni Kristusovi Ljubezni. To velja posebaj za nas zahodnjake, ki nam je bila zahteva izrecno postavljena. Zahteva po ljubezni in medsebojnem spoštovanju! To je bila Kristusova zahteva:" Ljubite se med seboj tako, kot sem jaz vas ljubil!"

    Toda, če Kristusovim zahtevam sledimo samo iz slepe poslušnosti zakonom tega sveta in avtoritetam, ne da bi spoznali sebe, tedaj se za nas nasprotje sveta spremeni v ogledalo, ki odseva sliko naše slabe vesti. Ljubiti svojega Boga čez vse in svojega bližnjega kot sam sebe! Te zahtevi moramo slediti, če želimo biti v nenehnem stiku z Njim, ki je božji in mi Njegovi. Vem, pojavi se temeljno vprašanje, ki pravi-kako naj ljubimo Boga, ko pa ga sploh ne poznamo? Kako ga lahko prepoznamo? Ta zapoved je izredno in neskončno globokosežna za ves svet.

    Ne zadovolji se le s pobožnim videzom in odvisnostjo od kakega učitelja. Nanaša se na naše najbolj notranje jedro v našem bitju. In ko nas tja nepričakovano in nenapovedano z vso silo zadene, se nam odpro oči in razumemo. Bog v nas je v vseh nas naš bližnji. To smo kolektivno pozabili. Izključili smo ga iz našega samovšečnega lastnega življenja. Če bi se izrazil v nogometnem žargonu, bi dejal, da je Bog dobil "rdeč karton." Vendar je On tukaj, kot smo to že dejali.On je naš najbljižji. To pa je vendarle prečudovito in odrešujoče spoznanje, mar ne? Da vemo iz sebe, da božansko, kot najbolj notranje središče bitja, ni skrito le v nas, ampak v vsakem bitju, bližnjem.

    Človek mora svojo voljo osvoboditi za Boga, da lahko nato sam iz sebe iz svoje notranjosti predstavlja najvišji zakon. Volja, ki služi Bogu, vodi dušo po pravi Poti. Tako duša ve, da nima kaj iskati na področjih zunajne pojavnosti, v polju prostora in časa ali v onostranskem astralnem kraljestvu, saj so vsi čudeži s teh področij minljive in suženjske narave. Kristusov misterij pa je nasprotno neminljive in odrešilne narave. Ni vezan na čas in prostor, niti na realnost. To je najvišja duhovna realnost. Prav zaradi tega jo je težko najti. A kdor išče, bo našel.
    lep pozdrav tebi Tatjana in vse dobro,
    Miran.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,45 seconds