NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    O novi dobi in njenem izzivu za Cerkev   
    ponedeljek, 5. april 2004 @ 06:00 CEST
    Uporabnik: Sebastjan Erlah

    * Duhovna rast

    Človek ne more ničesar storiti, da bi spremenil svet, da pa bi spremenil samega sebe pa lahko stori vse. Bolj, ko se človek poglobi in pogleda v svojo notranjost, tem bolj manjša postaja politična arena. Osebni zgled je najmočnejše orožje za spreminjanje družbe.

    Za današnjo novo dobo nekateri opazovalci opozarjajo, da se za navidezno brezbrižnostjo do politike skriva neizprosna avtoritarnost. Svet, ki ga je ustanovila evropska civilizacija, je z današnjo vrsto kulture ušel človeku, zato ga je Gidens primerjal z džaganatom, ki je zaprti voz brez krmila, ki ga hindujci polnega ljudi spustijo z vrha hriba. V spremenjenih okoliščinah so človekove duhovne težnje drugačne in se tudi drugačno izražajo, kot pa so se izražale včasih in kot smo jih bili vajeni. Papež opozarja v svoji okrožnici Fides et ratio, da se moramo opirati tako na vero kot na razum.Pred invazijo protiracionalizma ni varna niti Cerkev, saj se dogaja pretirano poveličevanje čustev, doživetij in topline. Pri protestantih se to izraža s porastom ogromno fundamentalističnih skupin, ki se upirajo modernosti in zagovarjajo vrnitev k Bibliji.

    New age izvira iz temeljnih zamisli, da kozmične sile urejajo naše življenje. Končuje se doba rib, ki je doba krščanstva in nasilja, prihaja pa doba vodnarja, ki je doba miru in harmonije, ker nam bodo to omogočile kozmične sile, ki so v vsakem znamenju zodiaka drugačne.

    Nova doba ogroža tri bistvene oblike družbene vezi in sožitja, to so razum, družina in družba. Današnja civilizacijska zamisel o družbi sloni na treh utopijah:

    1. Puritanska; zanjo sta značilna disciplina in skupno podrejanje zakonu ter prepričanje, da brez skupnega podrejanja zakonu ni svobode. Na tem načelu sloni današnja demokracija.

    2. Znanstvena; govori o tem, da je treba svet obravnavati objektivno, si o njem napraviti predstavo, ki ustreza stvarnosti.

    3. Razsvetljenska; razglaša vse ljudi za enakopravne, ukinja privilegije in razglaša razum za najvišjo avtoriteto.

    Te utopije so s časoma postale ideologije. Družbeni projekt nove dobe je vprašljiv v obeh smereh. Najprej gre za odnose v teh skupnostih, ki so nepresojni, močno hierarhični in strukturirani okrog voditelja.


    Totalitarizem znotraj teh skupnosti lahko vodi v skrajnosti, kot so skupinski samomori in pomori. Iz teh dejanje je mogoče sklepati, da morala nima mesto v novi dobi, ker naj bi vse urejale in vodile kozmične sile. Če se človek uskladi s temi silami bo postal dober, ko pa bodo vsi dobri, bo dobra tudi družba. Zahodni svet je treba obvarovati pred planetarno ideologijo, ki je vse bolj vsiljiva in od katere je nova doba le prva od manifestacij. Omenjeni samomori in poskusi pomora velikega števila ljudi nikakor niso zanemarljivi pojavi, ki ne bi imeli nič skupnega z logiko nove dobe. Primerjamo jih lahko z nacizmom in komunizmom. V zvezi s projektom bolj človeku naklonjene družbe je nova doba izziv za Cerkev. Prenova struktur v Cerkvi v Kristusovem duhu mora biti sočasna s prenovo posameznikov, da bo obrodila sad.

    Današnji pojem religije se je izoblikoval sočasno z moderno nacionalno državo, ki je za potrebe svoje absolutnosti opredelila religijo in ji odredila mesto v zasebnosti. Krščanska vera stlačena v takšen pojem, ni imela več ne ideološke ne uopične vloge. Glede na družbo se je zdelo, da je vseeno, ali je ali je ni. Tako so začeli čutiti tudi posamezniki. Vendar prav pojav nove dobe kaže, da je religiskost imanentna družbenosti in da je a-religiska družba samoprevara. Puritansko, znanstveno in razsvetljensko ideologijo je treba nadgraditi, a ne tako, da zavržemo to, kar so te poveličevale, marveč tako, da vse umestimo v širši kontekst človeškega. To pa vsebuje poleg dela tudi praznovanje, poetično, simbolno in mitsko, poleg svobode tudi odgovornost, poleg političnega tudi religijsko, poleg ekonomije prostega trga še ekonomijo solidarnosti.

    Pri vsem tem avtor poudarja, da je Cerkev in vse krščanstvo tu pomemben dejavnik med tistimi, ki hočejo takšno utopijo uveljaviti in jo v javnosti napraviti privlačno in zaželeno, obenem pa obvarovati, da bi se uresničila v skrajnih, absolutističnih in totalitarnih oblikah, ki jih ideologija kozmične nove dobe napoveduje.


    Nova doba (ND) je zelo kompleksen in trdoživ pojav, ki ga je v tako malo besedah nemogoče opisati. Mnogi avtorji nastanek ND datirajo v čas protestantizma. Utemeljujejo, da naj bi ND nastala ravno na protestantski ideji decentralizacije, s tem opredelitve človeka kot posameznika znotraj kozmosa, ki ga urejujejo kozmične sile, ki se ravnajo po zodiaških znamenjih. Ker ND teži k individualizaciji, mnogi v njej vidijo resno nevarnost družbi, saj naj bi odtujila človeka, ga zaprla samega vase, v svojo absolutno samozadostnost. Menim, da se ravno v utopiji ND, namreč absolutno samozadostnem in individualnem človeku v polnosti izpolnjuje Marxova trditev o religiji kot opiju ljudstva, ali šibkosti človeka, ki ga po Nietzscheju, do katerega imam najgloblje spoštovanje, mora nadomestiti nadčlovek. Človek kot popolni individuum namreč ne more preživeti, ker je šibek. Tako ND predstavlja nevarnost družbi kot taki.


    Individualizacijo nekateri vidijo tudi kot resno grožnjo propadu institucije. Sam nisem tega mnenja. Najprej naj definiram, kako jaz dojemam institucijo.

    Institucija je točno določeno okolje, ki ima točno določena pravila obnašanja (moralno-etična in pravna).Temeljna institucija je torej družba v katero je človek vpet že ob spočetju oz. rojstvu. Od družbe se uči in sprejema norme, iz nje ne moremo izstopiti, saj vedno naleti na nove družbe, ki so drugače organizirane. Človek znotraj družbe ureja tudi druge institucije, ki so narejene po potrebah dotičnih članov te institucije (Cerkev). Institucije kažejo na potrebo ljudi k združevanju, ND pa to potrebo človeka zanika, zato je nevarna, menijo nekateri strokovnjaki.

    Ta nevarnost je po mojem mnenju zgolj navidezna, saj vsak subjekt slej ko prej spozna na poti odtujevanja in osamitve, da tako ne more preživeti. Ravno zaradi tega, sem mnenja, da institucije ne morejo in ne bodo propadle, saj je človek kot »zoon politikon« bitje, ki se mora družiti, ker ga k temu žene njegova narava. Institucije se le spreminjajo glede na potrebe ljudi. Cerkev kot institucija pa je sploh na drugem nivoju, v temelju jo namreč vodi Sv.Duh in jo kot tako tudi prenavlja. Seveda ne smemo ob tem pozabiti, da je Cerkev sestavljena oz. da jo tvorimo tudi ljudje in je zaradi tega v njej tudi ogromno napak, kot so nam dobro znane iz zadnjih let in smo jim bili priča. Vendar v vsej svoji svetosti, ki jo že od samega začetka kaže, ima zagotovilo, da bo obstala. To ji je zagotovil sam Jezus Kristus.


    Cerkev kot grešna pa se mora stalno prenavljati. Ob izzivih ND bi Cerkev potrebovala korenito prenovo. Predvsem bi bilo treba močno razmisliti o zakramentih, njihovemu podeljevanju, še posebej, kar se tiče birme, za katero ne vemo več, ali postaja to, kar bi morala biti, namreč potrditev v Sv. Duhu, ali pa postaja bolj sramota za Cerkev.

    Moj osebni predlog je, da bi birmo prestavili na kasnejšo, t.j. odraslo dobo. Po mnenju nekaterih, bi bilo pametno, da bi se tudi krst prestavil na odraslo dobo, vendar zaenkrat sam pri tem ne vidim težav, saj krst poteka v veri staršev, v nasprotju z birmo, ki poteka v veri dotičnega birmanca. S tem, ko bi birmo prestavili na odraslo dobo, bi naredili veliko čistko, saj bi prečistili pšenico od plevela in tako naredili manj škode, kakor jo delamo sedaj. Po mojem mnenju se zakrament deli malo neodgovorno, saj ga mnogi mladi zavržejo.

    Osebno sem mnenja, da zakrament sam po sebi brez človekove privolitve ne more delovati, ker bi bilo to kršenje človekove svobodne volje. Delivec zakramenta je v bistvu Sv. Duh, greh proti Sv. Duhu pa ne bo oproščen. Imam občutek, da s tem, ko gredo mladi nepripravljeni k birmi in pri tem dobivajo vso podporo staršev, delajo greh proti Sv. Duhu. Zagovarjam stališče, da se dela na kvaliteti ne na kvantiteti, ker malo kvasa vedno prekvasi celo testo. Treba bi bilo opustiti vse težnje po uvedbi verouka v šole, vse tisto, kar ima veze s politiko in vse moči usmeriti v katehezo in pastoralo. Danes so ljudje o krščanstvu popolnoma nepoučeni, zato menim, da bi jih z delom izključno na pastorali in katehezi lahko ustrezno poučili o bistvenih poudarkih krščanstva in tako preko tega dosegli tudi druge želene rezultate, kot so verouk v šoli, itd.

    Cerkev kot taka pa temelji na duhu občestva. Ta pojem ljudje preslabo poznajo in ga skladno s tem ne dojemajo pravilno takega kot je. Premnogokrat se zdi, da občestvo enačijo z gasilskim društvom ali ekipo nogometnega kluba. Zaradi takega pojmovanja torej verniki niti pravilno ne cenijo in skladno s tem tudi ne izpovedujejo ustrezno vere vanj.

    Občestvo smo vedno, v vsakdanjem življenju smo občestvo, še bolj pa smo to pri Sv. maši, ko nas duhovnik povabi v najožji krog s povabilom: »Gospod z vami!« Tako smo kot občestvo povezani na višji ravni, t.j. duhovni ravni. To pomeni, da smo med seboj enega duha. Izpovedovati vero v občestvo, ki se te povezanosti zaveda, je nekaj najlepšega. Samo izpovedovanje vere v občestvo pa pomeni brezpogojno izpolnjevati pravila, ki jih občestvo ima in tudi vzajemno skrbeti, da jih izpolnjujejo drugi. Izpovedovati vero v občestvo pomeni služiti Bogu.

    Občestvo kot tako ima lahko odločilen pomen v boju proti ND individualizaciji, saj je v povezanosti močno in zmožno v duhovni moči povoziti individualizacijo.


    Sebastjan Erlah

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja Sebastjan Erlah
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20040331220056763

    No trackback comments for this entry.
    O novi dobi in njenem izzivu za Cerkev | 1 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    O novi dobi in njenem izzivu za Cerkev

    Prispeval/a: Miran Zupančič dne ponedeljek, 5. april 2004 @ 15:29 CEST
    spoštovani Sebastijan,
    všeč mi je vaš prispevek iz katerega odseva dovolj treznega gledanja na " novo dobo. "
    Človek ,ki sprašuje po Bogu, nizogibno usmerja temeljna vprašanja najprej na svojo okolico, na druge ljudi, predvsem na avtoritete, skupina ali skupnosti, ki mu lahko odgovorijo na ta vprašanja. Nekateri najdejo tak odgovor , nekateri vsaj začasnega, pri skupinah in religioznih skupnostih.
    So pa seveda tudi ljudje, ki jih taki odgovori ne zadovoljijo. Nekako čutijo, da je vse to premalo, da ne zadošča živeti t.i. religiozno življenje ali pa " novodobno new age " iskanje in pri tem ostati tak kot prej. Glede mnenja o Bogu je kar dosti sporov. O tem nam tudi celotna zgodovina prelivanja krvi zaradi religioznih ljudi priča, ako so nekateri vztrajali, na tem, da je njihova vera edino prava.
    To se je dogajalo zaradi tega, ker so ljudje v svojem fanatizmu delovali pod vplivom zle sile iz onostranstva. Posledica tega delovanja je ta, da so mnoge skupnosti znanstveno-religioznega tipa dobesedno pometle in pokopale Boga pod enormno količino teoloških pojmov in dogem. Govorim o posledici, ki pa ima še eno negativno posledico; individiualizacijo o kateri govorite. Tako je nastalo napačno dojemanje Boga, ki mnogo iskalcev zelo ovira.
    Današnji iskalec se je v mnogih primerih ujel in podredil usodi, ki prav gotovo ni predvidena in pomeni vedno večje odtujevanje od Boga.
    Nadvse žalostno je, da ugotavljamo, da so ljudje, ki se imajo verne (ne vsi ) , v bistvu ravno toliko oddaljeni od Boga kot tisti, ki zanikajo njegov obstoj. Mnogi, ki to občutijo, se odvrnejo od svoje cerkve ali drugih religioznih skupin. Žal pa potem lahko dosežejo sicer začasni višji razvoj v tem svetu treh dimenzij in časa, a v smislu odrešenja ne dosežejo nikakršnega uspeha. Poskušajo delati dobro a kultura dobrega sproži tudi kulturo slabega. Osnovo zlega hudega principa duha v sebi na tak način nisp premagali. Za kaj takega je človek sam brez božanske pomoči prešibak in lahek plen za satana in njegove pomagače. Iz lastne moči ne more uiti toku smrti.
    Morala je in posreduje moč od zunaj, ki mu je in kaže pravo pot. To pa je Kristusova moč, ki je astrološko gledano Vodnar, ki prinaša( ponovno ) obnovo čistega krščanstva v čisto izvirni pravi Luči!
    Institucije ( vse ) so zaradi tega očiščevalnega ognja-sv. Duha vse povrsti pod tem čiščenjem prenove in to velja tudi za Kristusovo Cerkev. Seveda ne bodo propadle, kot bi to nekateri novodobniki v svetu in pri nas radi videli, to je fikcija posameznikov, ki nimajo pravega vpogleda v tok zgodovine in tega kar je v Razodetju povedano.
    Današnja družba je močno napadena tudi od strani satana in njegovih pomagačev, a s tem vse duhovne skupnosti in Cerkev sama.
    Kar se tiče verouka in katekeze se strninjam z vami. Za obrambo in bolj učinkovito dejavnost Svetega Duha pa bi današnji Cerkvi in duhovnim skupnostim predlagal molitev prvih kristjanov, katera je že čisto izginila iz današnje Cerkve ali ostalih cerkva, ki glasi takole:" In zdaj Gospod, glej, kaj grozijo, in daj, da bomo tvoji služabniki z vso srčnostjo oznanjali tvojo besedo( ne z silo! )
    Iztegni roko, da se bodo dogajala ozdravljenja in znamenja in čudeži v imenu tvojega svetega služabnika Jezusa." ( Apd 4, 29-30 )! Ta molitev prinaša velike koristi in velike darove.
    Krščanstvo ni religija, saj so vse religije tega sveta od ljudi. To nam povsem jasno povejo evangeliji. V religiji človek išče Boga, evangelij pa nam povedo, da je Bog našel človeka.
    Z ozirom, da je danes odtujenost sveta totalna mora krščanstvo na novo povezati skozi Kristusa vse ljudi, ki so za to pripravljeni. Krščanstvo je v bistvu razuodtujenost oddtujenosti.
    vse dobro od Mirana.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,55 seconds