NE ZAMUDITE  


 Rubrike  

 Zanimivo  


 Bodi obveščen ? 

Sončna Pošta:
Brezplačne pozitivne novice, članke, zgodbe, recepte, informacije o zaposlitvah, razpisih in obvestila o seminarjih ter delavnicah lahko dobivaš tudi na dom.


Vpiši se ali pošlji email na: info@pozitivke.net.
Sončno pošto tedensko na dom dobiva okoli 2.500 bralcev.


 Ne spreglejte  


 SVET POEZIJE  

Klikni sliko za vstop v svet poezije.


 Aktualno  


 Mesečni koledar  
Dogodki te strani

sobota 27-apr
  • Začetek sezone na parkovni modelni železnici

  • torek 30-apr
  • Aktualno iz Špricerkres v Malečniku, Parni Valjar / DJ's Brata Fluher

  • sreda 01-maj
  • Med naravo in kulturo

  • petek 03-maj
  • Človek in čas

  • nedelja 05-maj
  • Razstava Interspace

  • sreda 08-maj
  • Razširjeni vid

  • nedelja 12-maj
  • Prijave na tradicionalno gorskokolesarsko preizkušnjo MTB Slavnik 12. maja 2024 v Hrpeljah

  • torek 14-maj
  • Vabilo na izobraževanje Strateško načrtovanje pridobivanja sredstev v prostovoljskih organizacijah

  • sreda 15-maj
  • Umanotera vabi na razpravo ob evropskih volitvah 2024

  • četrtek 23-maj
  • Povabilo za sodelovanje na Veselem dnevu prostovoljstva 2024

  •   Več o dogodkih  
    Preglej vse dogodke v tem letu


    Lastna teorija -II   
    ponedeljek, 17. november 2003 @ 05:55 CET
    Uporabnik: ten-nej

    * Duhovna rast
    Imeti »politično« orientacijo usmerjeno k svojemu življenju, pomeni predvsem zavedanje, da lahko svoje življenje spremenimo samo s spreminjanjem narave življenja samega skozi preobrazbo sveta – ta preobrazba pa zahteva kolektivno prizadevanje. Projekt kolektivnega samouresničenja lahko pravilno in ustrezno imenujemo politika, vendar pa je dandanes »politika« postala skrivnostna, ločena človeška dejavnost. Skupaj z vsemi ostalimi družbeno pogojenimi ločitvami človeške dejavnosti je tudi »politika« postala samo še eden od interesov. Ima celo svoje specialiste – naj bodo politiki ali pa politikanti. Zanimamo se lahko (ali pa tudi ne) za nogomet, zbiranje znamk, glasbo, moda in tako naprej. To, kar dandanes ljudje vidijo kot »politiko«, je samo družbeni ponaredek projekta kolektivnega samouresničenja – in to tistim na oblasti popolnoma ustreza.



    Kolektivno samouresničenje je revolucionarni projekt. Je kolektivni prevzem celovitosti narave in družbenih odnosov in njihova preobrazba glede na ozaveščeno željo. Pristna terapija je spreminjanje posameznikovega življenja s spreminjanjem narave družbenega življenja; če hočemo doseči prave posledice, mora terapija nujno biti tudi družbena. Družbena terapija (zdravljenje družbe) in individualna terapija (zdravljenje posameznika) sta namreč zvezani skupaj: druga brez druge ne moreta, saj je vsaka nujni del druge.
    Na primer: v tej famozni, najbolj civilizirani družbi se od nas pričakuje, da potlačimo čustva in igramo vlogo, čemer se reče »igranje vloge v družbi.« (kako razkrivajoča fraza!) Posamezniki si tako nadenemo značajski oklep – železno srajco igrane vloge, ki je neposredno povezana s koncem družbene vloge, katero igramo.

    Misliti subjektivno pomeni uporabljati svoje življenje – kot je sedaj in kakor hočete, da bo – kot center svojih razmišljanj. To pozitivno osrediščanje samega sebe se doseže z neprestanimi napadi na zunanjosti: na vse lažne vidike, lažne spore, lažne probleme, lažne identitete in lažne dihotomije.
    Ljudi se zato od analiziranja celovitosti vsakdanjega obstoja odvrača z neprestanim spraševanjem o njihovem mnenju za vsako podrobnost: vso to pompozno drobnjakarstvo, lažne protislovnosti in lažni škandali. Ali ste za ali proti sindikatom, medcelinskim raketam, osebnim izkaznicam; kakšno je vaše mnenje o mehkih drogah, teku, NLP, davkom? Vse to so popolnoma lažna izhodišča – edino, kar je za nas pomembno je, kako živimo.

    Star židovski pregovor pravi: »Kadar imate samo dve izbiri, izberite tretjo.« S čimer Subjektu ponuja način za iskanje nove perspektive na problem. Obe strani lažnega konflikta lahko takoj postavimo na laž z izbiro »tretje možnosti« – da pogledamo na situacijo s perspektive radikalne subjektivitete.
    Zavedanje tretje možnosti pomeni zavračanje izbiranja med dvema domnevnima nasprotnostma, kateri sta v resnici zgolj polarnosti, ki se poskušata določiti kot celovitost situacije. V svoji najpreprostejši obliki je to zavestnost izrazil delavec, ki so ga na sojenju zaradi oboroženega ropa vprašali: »Ali se počutite krivega ali ne?«; njegov odgovor pa se je glasil: »Nezaposlen sem.« Nekoliko bolj teoretična vendar enako klasična ilustracija pa je nepriznavanje kakršnekoli bistvene razlike med korporacijsko-kapitalističnimi vladajočimi razredi »Zahoda« in vladajočimi razredi »Vzhoda«. Vse, kar moramo za to storiti, je to, da pogledamo temeljna družbena razmerja produkcije v ZDA na eni strani in na Kitajskem na drugi strani: povsod velika večina hodi na delo za plačo, zaradi katere so se odrekli nadzoru nad produkcijskimi sredstvi in nad tem, kar proizvajajo – kar se jim nato prodaja nazaj v obliko potrošniškega blaga. Na »Zahodu« je presežna vrednost (to je tisto, kar ostane po plačilu materiala in delavcev) last lastnikov produkcijskih sredstev (kapitalistov), ki vzdržujejo predstavo tržne konkurence. Na »Vzhodu« pa presežna vrednost postane last državne birokracije, ki ne dopušča tržne konkurence, hkrati pa sodeluje na mednarodnem trgu tako zagnano kot katerakoli kapitalistična država. Vsekakor velika in pomembna razlika.
    Drugi primer lažnega problema je slaboumno pogovorno vprašanje, »Kakšna je tvoja življenjska filozofija?« To vprašanje prikazuje abstrakten pojem »Življenja«, ki z resničnim življenjem, kljub pogostemu pojavljanju besede v pogovorih, nima ničesar skupnega, saj ignorira dejstvo, da je »življenje« nekaj, kar počnemo sedaj v sedanjem trenutku.

    V odsotnosti prave skupnosti se ljudje oklenejo vseh različnih lažnih družbenih identitet, ki ustrezajo njihovi individualni vlogi v tej Predstavi, kjer ljudje motrijo in konzumirajo podobe tega, kaj življenje je, tako da lahko pozabljajo, kako živeti za same sebe. Te družbene identitete so lahko narodne, rasne, organizacijske, teritorialne, seksualne, kulturne, religijske in tako naprej – vse pa koreninijo v skupni želji po vključitvi v članstvo, v sorodstvo znotraj skupnosti. Očitno je identifikacija biti črn precej močnejša in bolj resnična, kot biti nogometni navijač, vendar pa izven določene točke te identitete služijo samo zakrivanju našega resničnega mesta v družbi. Ponovno je za nas edino pomembno vprašanje, kako živimo. Konkretno to pomeni razumevanje razlogov za naravo posameznikovega življenja v njegovem odnosu do družbe kot celote. Da bi to naredil, se mora posameznik znebiti vseh lažnih identitet, delnih povezav in začeti s samim seboj kot središčem. Od tu lahko raziskujemo materialne osnove življenja, očiščene vseh mistifikacij.

    Lep primer takšne materialne povezanosti vseh je, lonček kave, ki ga hočem vzeti iz avtomata na faksu. Najprej je tu skodelica kave sama, ki vključuje delavce na plantaži kave, delavce na plantaži sladkorja in delavce v rafineriji, delavce v mlinu, kmete in tako naprej. Potem imamo delavce, ki so naredili različne dele avtomata in jih sestavili. Potem imamo rudarje, ki so izkopali železovo rudo in boksid, delavce, ki so železo stalili v jeklo, delavce, ki so načrpali nafto in jo rafinerirali. Potem še vse delavce, ki so te osnovne surovine in dele vozili čez tri kontinente in dva oceana. Potem vse uradnike, carinike in policaje, mimo katerih je blago potovalo, pa tajnice in telekomovce, elektromafijaše ter delavce, ki skrbijo za komunikacijo in logistiko vsega skupaj. In končno imamo še vse delavce, ki proizvajajo vse druge stvari potrebne za preživetje prej naštetih. To mi daje neposredno materialno razmerje z več milijoni ljudi – pravzaprav z brezmejno večino svetovne populacije. Oni ustvarjajo moje življenje, jaz pa pomagam ustvarjati njihova življenja. V takšni luči vse delne skupinske identitete in posamezni interesi zbledijo v nepomembnost.

    Predstavljajte si potencialno obogatitev posameznikovega življenja, ki je trenutno zaklenjena v frustrirani ustvarjalnosti vseh teh milijonov delavcev, ki jih zadržujejo zastarele in izčrpljujoče metode produkcije, zadušenih z odtujitvijo, ujetih v noro racionalnost akumulacije kapitala. Na tem mestu začenjamo odkrivati resnično družbeno identiteto: v ljudeh po vsem svetu, ki se borijo, da bi dobili nazaj svoja življenja – tukaj lahko najdemo tudi nas same.

    Novi moralisti radi pripovedujejo vsem na bogatem »Zahodu«, kako se »bodo morali žrtvovati,« kako oni »izkoriščajo sestradane otroke Tretjega sveta.« Izbira, ki nam je dana, je samo izbira med širokosrčnim altruizmom ali ozkosrčnim individualizmom. (Dobrodelni denar tako prihaja od našega občutka krivde, v zameno za ta denar pa si kupimo mir in občutek, da smo nekaj storili.) Res je, da z življenjem na bogatem »Zahodu« izkoriščamo reveže tretjega sveta – vendar ne osebno, ne namenoma. Vsekakor lahko naredimo določene spremembe v naših življenjih, bojkotiramo, se žrtvujemo, vendar pa so učinki tega povsem nepomembni. Šele, ko se zavemo tega lažnega konflikta, lahko spoznamo, da smo kot posamezniki v tem globalnem družbenem sistemu, ravno tako vpeti v našo globalno vlogo izkoriščevalcev, kot so drugi v njihovi globalni vlogi vpeti v vlogo izkoriščanih. Vsekakor imamo vsi neko vlogo v družbi, vendar pa zelo malo ali celo nič moči, da bi lahko karkoli ukrenili glede tega. Zato zavračamo lažno izbiro »žrtvovanja ali sebičnosti« in pozivamo k uničenju globalnega družbenega sistema, ki nam s svojim obstojem vsiljuje to odločitev. To ni neko šušmarjenje s tem sistemom, neko ponujanje znaka žrtve kot »malo manjša sebičnost.« Dobrodelneži in reformatorji nikoli ne pridejo izven območja lažne odločitve.

    Tisti, ki imajo svoje izvorne interese v ohranjanju te sedanje situacije, nas neprestano vlečejo nazaj k svojim lažnim izbiram – izberemo lahko katerokoli možnost, ki ohrani njihovo moč nedotaknjeno. Z miti kakor: »Če bi razdelili vse, potem bi ne bi bilo dovolj za vsakogar,« poskušajo zanikati obstoj kakršnekoli izbire in pred nami skriti dejstvo, da materialni predpogoji za družbeno revolucijo že obstajajo.


    Vsako popotovanje proti samo-demistifikaciji pa se mora izogniti dvema pastema izgubljene misli: absolutizmu in cinizmu; dvema identičnima zankama, ki se skrivata v grmovju subjektivitete.
    Absolutizem je popolno sprejemanje ali zavračanje vseh komponent posameznih ideologij, predstav in reifikacij. Absolutist ne more videti nobene druge izbire, kot popolno sprejemanje ali popolno zavračanje, zato tava med policami ideoloških supermarketov in išče idealne dobrine, nato pa jih kupi – popolnoma in brezpogojno. Vendar pa je ideološki supermarket, podobno kot vsak supermarket, dober samo za prebiranje. Za nas je bolj produktivno, če se lahko samo premikamo med policami, trgamo in odpiramo embalažo ter vzamemo, kar izgleda pristno in koristno, ostalo pa zavržemo.
    Cinizem pa je reakcija na svet, kjer gospodujeta ideologija in morala. Ko se cinik sooča z različnimi ideologijami samo reče: »vsi skupaj niste vredni niti pol pizde mrzle vode«. Tudi cinik je takšen potrošnik kot absolutist, vendar takšen, ki se je odpovedal upanju, da bo kadarkoli našel svoje idealno blago – cinik ne kupuje.

    Postopek dialektičnega mišljenja je konstruktivno mišljenje, proces nenehnega sintetiziranja posameznikovega trenutnega telesa lastne teorije z novimi opažanji in prilagoditvami; razrešitev protislovnosti med prejšnjim telesom teorije in novimi teoretičnimi elementi. Tako dobljena sinteza pa potemtakem ni nek kvantitativni seštevek prejšnjega in novega, temveč njihova kvalitativna nadomestitev, nova celovitost.

    Ta sintetično/dialektična metoda vzpostavljanja teorije nasprotuje eklektičnemu slogu, ki samo pobira in tlači v svojo malho svoje najljubše kose, izrezane iz najljubših ideologij, ne da se bi kadarkoli soočila s protislovnostmi, ki zaradi tega nastanejo. Kot sodobne izdelke eklekticizma lahko navedemo, liberalni kapitalizem, krščanski socializem in liberalizem na splošno, če pogledamo v zgodovino pa nikakor ne moremo mimo zahodne Cerkve in rimljanskega paberkovanja, pri čemer je Cerkvena ideologija samo logični rezultat drugega.

    Če se nenehno zavedamo, kako hočemo živeti, lahko za vzpostavljanje svoje lastne teorije kritično prilagajamo karkoli: ideologije, kulturne kritike, socialne študije, mistike, religije in tako naprej. Vso to šaro starega sveta lahko tisti, ki jo želijo rekonstruirati, uporabijo kot zelo koristen material.

    Narava moderne družbe, njena globalna in kapitalistična enotnost, nam kaže nujnost izdelovanja naše lastne teorije – vse obsegajoče kritike. S tem mislimo tako kritiko vseh geografskih območij, kjer obstajajo različne oblike družbeno ekonomskega gospostva (to je tako v kapitalizmu »svobodnega« sveta ali državnega kapitalizma »vzhoda«), kot tudi kritiko vseh odtujitev (seksualna revščina, vsiljeno preživetje, urbanizem . . .). Z drugimi besedami, kritika celovitosti dnevnega obstoja vsepovsod, kritika s stališča celovitosti posameznikovih želja.
    Proti temu projektu so vsi politiki in birokrati, pridigarji in guruji, urbanisti in policaji, reformatorji in militaristi, centralni komiteji in cenzorji, menedžerji in sindikalisti, šovinistični in feministični ideologi, psiho-sociologi in konzervativni kapitalisti, ki si prizadevajo, da bi posameznikove želje podredili »skupnemu dobremu«, katero jih je, po njihovem zatrjevanju, postavilo za svoje predstavnike. Vsi ti predstavljajo sile starega sveta, vsi šefi, duhovniki in nizkotneži, ki lahko kaj izgubijo, če bomo ljudje igro ponovne prisvojitve svojih umov razširili na igro prisvajanja svojih življenj.

    Revolucionarna teorija in revolucionarna ideologija sta sovražnici – in obe se zavedata tega.

    Do sedaj bi moralo postati očitno, da samo-demistifikacija in vzpostavljanje naše lastne revolucionarne teorije še ne izkoreninita naše odtujitve: »svet« (kapital in Predstava) gre naprej in se vsak dan reproducira vedno znova in znova.
    Čeprav se tukaj govori predvsem o vzpostavljanju lastne teorije, nikoli ni bilo mišljeno, da bi revolucionarna teorija lahko obstajala ločena od revolucionarne prakse. Zato, da bi lahko bila dosledna in učinkovita pri rekonstrukciji sveta, mora praksa iskati svojo teorijo, teorija pa se mora uresničiti v praksi. To revolucionarno pričakovanje razrešitve odtujitve in transformacija družbenih odnosov zahtevata, da posameznikova teorija ni nič drugega, kot teorija prakse – tega kar počnemo in tega kako živimo. Drugače se bo teorija sprevrgla v impotentno kontemplacijo sveta in nato posledično v ideologijo preživetja. Postala bo projektirana umska megla, statično telo reificirane misli, intelektualnega oklepa, ki deluje kot branik med dnevnim svetom in posameznikom samim. V primeru, da revolucionarna praksa ni praksa revolucionarne teorije pa degenerira v altruistični militarizem ali »revolucionarno« dejavnost kot posameznikovo družbeno dolžnost.

    Za koherentno teorijo si ne prizadevamo samo zaradi njene skladnosti same. Praktična uporabna vrednost skladnosti je v tem, da nam koherentna lastna teorija omogoča lažje razmišljanje. Razvoj družbenega nadzora je, na primer, lažje dojeti, če imamo koherentno razumevanje ideologij in tehnik modernega družbenega nadzora, skozi zgodovino vse do danes. Ko imamo koherentno lastno teorijo pa nam to omogoča lažje razumevanje teoretične prakse za uresničevanje naših želja v našem življenju.


    (po naročilu mojstrov zapisal te-nay)

      
     
    | More




    Sorodne povezave
  • Več od avtorja ten-nej
  • Več s področja * Duhovna rast

  • Dodatne možnosti
  • Pošlji članek prijatelju po e-pošti
  • Za tisk prijazna stran
  • Slabovidnim prijazna stran

  • Trackback

    Trackback URL for this entry: http://www.pozitivke.net/trackback.php/20031113075552648

    No trackback comments for this entry.
    Lastna teorija -II | 21 komentarjev. | Nov uporabnik
     

    Za komentarje so odgovorni njihovi avtorji. Avtorji spletne strani na komentarje obiskovalcev nimamo nobenega vpliva.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne ponedeljek, 17. november 2003 @ 10:52 CET
    Če prav razumem lastno teorjio, je zgrajena na stalni kritiki vzorcev in ponudb, ki jih posamezniku na vsakem koraku ponujajo sile starega sveta, ki se mu uturavajo kot predstavniki/pooblaščenci \'skupnega dobrega\'. Ta vseobsegajoča kritika naj bi bla hkrat parcialna in globalna in kot taka naj bi zagotavljala celovitost poameznikovega dnevnega obstoja. Iz tega po moje sledi to, da lastna teorija nujno prepostavlja obstoj različnih teorij in praks, med katerimi izbira na način ustvarjanja nove lastne kvalitete. Kaj pa pol, ko ta teorija zgradi okrog sebe takšno prakso, da se ne rab več napajat iz kritike ponub \'sil starega sveta\'? Ko se začne teorija napajat iz lastne prakse in s tem postqne nekritična do sile dobrega, ki ga je sama skreirala v praksi? Na tej točki so padle vse dosedanje revolucionarne teorije in daj mi prosim pokaž v lastni teoriji varovlalko, s katero bi se lahko obvaroval pred napuhom \'skupnega dobrega\' v tem, kar je po lastni teoriji dobro zame.

    titud


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: ten-nej dne torek, 18. november 2003 @ 15:53 CET
    V kritiki kakopak!




    uživaj!

    ---
    Boj je vsemu oče, je vsemu kralj. Ene izkaže kot bogove, druge kot ljudi, ene naredi za sužnje, druge za svobodne.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne torek, 18. november 2003 @ 16:50 CET
    Lastna teorija kot kot vse obsegajoča kritika... To ja, ampak ali je kritična tud do sebe kot nove celovitosti?

    titud


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: ten-nej dne četrtek, 20. november 2003 @ 14:25 CET
    Če hoče katerakoli teorija preverjati svojo lastno koherenco s prakso mora nujno biti tudi kritična do sebe in lastnih rezultatov.





    uživajte!

    ---
    Boj je vsemu oče, je vsemu kralj. Ene izkaže kot bogove, druge kot ljudi, ene naredi za sužnje, druge za svobodne.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne četrtek, 20. november 2003 @ 18:07 CET
    Evo, sem najdu še nekaj res močnega:

    \'Postopek dialektičnega mišljenja je konstruktivno mišljenje, proces nenehnega sintetiziranja posameznikovega trenutnega telesa lastne teorije z novimi opažanji in prilagoditvami; razrešitev protislovnosti med prejšnjim telesom teorije in novimi teoretičnimi elementi. Tako dobljena sinteza pa potemtakem ni nek kvantitativni seštevek prejšnjega in novega, temveč njihova kvalitativna nadomestitev, nova celovitost.\'

    Taka celovita teorija namreč postaja paralelna praksa, njena virtualna nadomestitev, tkorekoč umetna inteligenca.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne nedelja, 23. november 2003 @ 17:05 CET
    Osnovna zamisel je v tem, da dosežemo potrditev, ki je višja od logičnih antitez zatrjevanja in zanikanja. Običajno si ne drznemo iti onstran antitez samo zato, ker si predstavljamo, da ne moremo. Logika nas je tako ustrahovala, da zlezemo vase in drgetamo, kadarkoli je omenjeno njeno ime. Um, ki je vse od prebujenja intelekta prisiljen delovati pod najstrožjo disciplino logičnega dualizma, se noče otresti njegove navidezne nepogrešljivosti. Nikoli se nam ni posvetilo, da je mogoče uiti tej samo-postavljeni intelektualni omejitvi; vsekakor pa razen, če se ne prebijemo skozi antitezi »da« in »ne«, ne moremo nikoli upati, da bi živeli pravo življenje svobode.


    uživajte!


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne ponedeljek, 24. november 2003 @ 16:29 CET
    Mi pravo življenje že živimo, samo um ga ne zmore povsem doumet, ker je življenje celovito, um pa je uporabne le okvirih displiniranega logičnega dualizma. Če bi bil sposben te okvire prebit, pol bi bil samemu seb pa zadosten, za lajf sam pa neupraben. Če bi bil bil za kaj uporaben, pol bi bil samo sam zase, zato tud govorim o takem umu kot predhodniku umetne inteligence, t.j. inteligence, ki ni orodje življenja, ampak njegova celovita samoreflesija, ki lahko repreducira samo sebe tko kot se reproducira življenje. Želja po celoviti samoreflesiji življenja v umu ni nč novga, je stara kot človekova zgodovina, človek pa jo zavestno udejanja vsaj od pojava pismenosti naprej.

    titud


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne torek, 25. november 2003 @ 13:59 CET
    Po moje problem ni toliko v tem, ali živimo \"pravo\" ali \"napačno\" življenje, gre mi bolj za to, kako in v kolikšni meri se zavedamo tega, da živimo in kako živimo. Nadalje pa gre tudi za spraševanje in premislek o tem, kako si želimo živeti. In ravno tu je potrebno biti brezkompromisen, najprej do svojega trenutnega stanja in situacije, v kateri živimo, nato pa še do svojih želja in hotenj.


    uživajte!


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne sreda, 26. november 2003 @ 10:32 CET
    Tako brezkompromisna reflkesija iz življenja sploh ne more izhajat, ker ga um zarad svoje kompleksnosti ne more reflektirat, ne da bi ga reduciral. Ker refleksija ni možna brez redukcije, je celovitost refleksije vedno lahko le plod kompromisa. Iluzijo brezkompromisnoti je mogoče ustvarit le, če um za svoj objekt refleksije ne jemlje življenja, temveč samega sebe kot (kompromisno) redukcijo tega življenja. Zato se mi zdi lastna teorija življenjska le kolikor je kompromisna do življenja oz. v svoji nekompromisni kritičnosti enako neživljenjska kot katerakoli \'privzeta\' teorija, ki reflektira življenje iz ene zunanje/fiksne/ideološke pozicije.

    titud


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: ten-nej dne četrtek, 27. november 2003 @ 22:42 CET

    No ja, če bi bila refleksija samo zrcalni odsev, bi to mogoče še držalo, vendar pa um nikakor ni ravna ploskev omejenih dimenzij.

    (tako kot svobodno mišljenje ni sledenje)


    uživajte

    ---
    Boj je vsemu oče, je vsemu kralj. Ene izkaže kot bogove, druge kot ljudi, ene naredi za sužnje, druge za svobodne.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne nedelja, 30. november 2003 @ 21:52 CET
    Lastna teorija nujno predpostavlja predvsem posameznikovo željo in užitek kot merilo vsega.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: titud dne torek, 2. december 2003 @ 08:42 CET
    Lastna teorija ne nudi užitka v spozanju absurda, ki je posledica nezmožnosti uskladitve absolutega reda, h katerem teži subjekt, z absolltno kaotičnostjo, ki jo zunaj njega; ne nudi užitka pozitivistične iluzije, da je v subjektu moč kaos si podredit in obvladat; ne nudi nihilističnega užitka ob izbiri možnosti, da je subjekt edina rešitu, da se je kaosu najboljš v celot prepustit.

    Glede na to, da sočasnost lastne teorije z lastno prakso predpostvalja tud sočasnost želje z njeno uresničnostjo, se užitek ponuja ne toliko v izničevanju ustvarjenega razkoraka kot predvsem v preprečevanju ustvarjanja razkoraka med njima. Užitek je torej ne tolk v izničevanju dualizma med subjektom in objektom nejgovega poželenja pač pa v preprečevanju njegovega vzpostavljanja. Užitek je v internalizaciji zunanjega ob hkratni eksternalizaciji notranjega. Vse notranje se pozunanja in vse zunanje je ponotranjuje sproti v ustvarjalnem konfliktu, ker se nikjer ne uspe nakopičit v nerešljivo dvojnost.

    Užitek je torej v ohranjanju pretočnosti in ne v kopičenju.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: ten-nej dne torek, 2. december 2003 @ 11:33 CET
    Ne razumem, zakaj naj bi (vsak) posameznik težil k nekemu absolutnemu redu, tako kot tudi ne razumem, zakaj naj bi bil zunaj njega popoln kaos.

    Vsekakor pa drži, da si popolnega kaosa nihče ne more podrejati (najprej zato, ker ga najbrž ni, potem pa tudi zato, ker se popolno že po defoltu ne pusti podrejati nikomur).

    Vendar pa je v lastni teoriji sozvočje (usklajenost ali koherenca) pomembnejša od sočastnosti - gre torej za kritiko vsakdanjost s stališa posameznikovih osebnih želja. Pri čemer pa je užitek (absolutno) na strani absurda (absolutnega) - ob največjem užitku najdemo tudi največji absurd. Užitek in absurd hodita skupaj z roko v roki.

    Šele kot popolnoma absurdna, nesmiselna, brezpomenska in brezbožna stvar je užitek to, kar je - užitek sam zaradi užitka.

    uživajte!


    ---
    Boj je vsemu oče, je vsemu kralj. Ene izkaže kot bogove, druge kot ljudi, ene naredi za sužnje, druge za svobodne.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne torek, 2. december 2003 @ 14:32 CET
    Moja lastna teorija, postavlja, predvsem zaradi moje lastne kaoticne prakse, na pomebno mesto mir, zbranost, osredotocenost, ravnovesje, ritem (kot dinamicno ravnovesje). Uzitek je v moji lastni teoriji lahko dostikrat odklon iz stanja osredotocenosti (lahko -- kdo bi se lahko vozil eno leto nepretrgano z rolercoasterji npr., ni pa nujno odklon iz sredisca).
    Mir kot krmilo in uzitek kot motor, to pa je ze kombinacija, s katero bi se dalo kam prit.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne torek, 2. december 2003 @ 16:01 CET
    Spoznanje absurda je zame sprijaznenje z nezmožnostjo vzpostaviteve abusolutnega reda (smisla) nad kaosom (nesmislom). V tem smislu je boj/upor brez upa zmage edini možen in s tem vseprežemajoč (absoluten) vir užitka. V tem kontekstu bi se meni edino dalo razumet gnezdenje užitka v absurdu, ker užitek pač nima nobenga drugega smisla kot tega, da je samemu sebi namen.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Anonymous dne četrtek, 4. december 2003 @ 08:29 CET
    Tako, kot popoln red ni vedno tudi smiseln red, oziroma red, ki ima smisel - tako tudi kaos ni nujno nesmisel.

    Red in kaos, sta razmerji stvarstva, ki sta izven nas, medtem, ko je smisel človeški pripis - ljudje dajemo smisel vsemu.

    Zato nekateri vidijo smisel samo v popolnem redu, medtem ko je drugim popolni red samo iluzorni ideal.

    Obstaja torej red in obstaja tudi nered in vsak od njiju ima svoj smisel - in vkolikor je tudi kaos, tudi on dobi svoj kos smisla.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: titud dne četrtek, 4. december 2003 @ 13:31 CET
    Absurd ne kot vera v nezmožnost zmage reda na koasom ampak kot vera v smiselnost kaosa? Kot take vrste reda?

    O.K. , za razmislt.



    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: ten-nej dne sobota, 6. december 2003 @ 10:20 CET


    Ali pa mogoče absurd kot nemoč popolne in dokončne osmislitve vsega. Kot nemoč dojetja reda v neredu in resnice v protislovju.



    uživajte!

    ---
    Boj je vsemu oče, je vsemu kralj. Ene izkaže kot bogove, druge kot ljudi, ene naredi za sužnje, druge za svobodne.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne četrtek, 15. april 2004 @ 20:13 CEST
    Misli avtorja temeljijo na Marksovi in Fromovi filozofiji. Ko berem se mi zdi kot bi brala dr. Tomaža Mastnaka, sociologa in znanstvenega svetnika - razmerje med filozofijo in politiko v posmoderni družbi. Kar dobro, vendar malo historično idološko obarvano pisanje.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: ten-nej dne petek, 16. april 2004 @ 12:40 CEST
    Tatjanca,

    nehaj ga mi srat. Je že res, da me je tukaj Marx dobro učil, kar pa se sralca Froma tiče, tale sestavek nima nobene veze z njim, tako kot nima nobene zveze s Tomažem Mastnakom.

    Lastna teorija ima svoje korenine v Marksizmu, kritični teoriji družbe ter velikih teoretikih anarhizma in zenu. To so viri iz katerih izhajata LT I in LT II, vendar pa ima lastna teorija globji pomen: to je teorija razsvetljenja, katera je za nekatere preprosto nedosegljiva. To je teorija razsvetljenja, pri kateri si je vsak sebi svoj največji mojster.


    uživaj!

    ---
    Boj je vsemu oče, je vsemu kralj. Ene izkaže kot bogove, druge kot ljudi, ene naredi za sužnje, druge za svobodne.


    Lastna teorija -II

    Prispeval/a: Tatjana Malec dne ponedeljek, 19. april 2004 @ 07:49 CEST
    Bralcem "pozitivk" kratko pojasnilo kdo je bil Erich Fromm

    Rojen je 23. marca 1900 v Franfurktu na Meni. Najožje družbeno okolje, ki ga je oblikovali v dobi otroštva in mladosti je bila ortodoksna židovska družina, v kateri je živelo rabinsko izročilo. Zelo zgodaj in odločilno so pričeli vplivati na Frommovo nazorsko naravnanost nekateri teksti Stare zaveze. Erich From slovenskim bralcem ni neznan. Pri nas je izšla njegova knjiga Zdrava družba, ki je še danes zanimiva zaradi svoje interdisciplinarnosti in problema alienacije (odtujenosti) človeka od svojega bistva. Pri nas je leta 1970 izšla tudi knjiga Kriza psihoanalize (v nemškem prevodu: Analitična socialna psihologija in družbena teorija), ki je povezana z načeli materialističnega humanizma in je zanimiva, za tiste, ki želijo preučevati njegovo sociološko, psihološko, pedagoško in filozofsko misel. Fromove resnice, čeprav spadajo v drugi čas, so še vedno podučne, sveže in aktualne. Če človeka zanima raziskovanje, je psihoanaliza izredno spodbudno zahtevno področje, saj združuje v sebi sposobnost kritičnega mišljenja ter sposobnost opazovanja subtilnih psihičnih procesov - zlasti je z njeno pomočjo moč spoznati vzroke za ravnanje človeka.


    Na vrh (začetne) strani
     Copyright © 2024 www.pozitivke.net
     Vsa naša koda pripada vam.
    Powered By GeekLog 
    Page created in 0,70 seconds